Scheelt dat op 10-8 uitbetaling is.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Negatieve FCF, Rusland raken ze niet kwijt (althans niet aan een koper), Z-O Azië stort in - heb alleen de headlines meegekregen, ben geen groot volger verder - wat zie je er in?
Denk je dat het nog wel goed komt?quote:Op maandag 31 juli 2023 16:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Negatieve FCF, Rusland raken ze niet kwijt (althans niet aan een koper), Z-O Azië stort in - heb alleen de headlines meegekregen, ben geen groot volger verder - wat zie je er in?
Ik heb geen idee, maar ongetwijfeld. Zulke merken komen altijd weer bovendrijven. Maar ik volg ze verder niet diepgaand en beleg ook niet in de sector.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Denk je dat het nog wel goed komt?Heb gelukkig voor een redelijke lage koers in kunnen kopen.
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 23:06 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik heb vandaag Flatex terugstorting gekregen, wat houdt dit precies in?
quote:DEGIRO is begonnen met het versturen van e-mails en formulieren om iedereen te laten overstappen op de nieuwe structuur voor het aanhouden van tegoeden.
Iedereen krijgt namelijk een Flatex bankrekening in plaats van het huidige geldmarktfonds.
Gaat lekker daarmee, ik heb er out of the blue ineens 60k bij.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 23:08 schreef michaelmoore het volgende:
DEGIRO is begonnen met het versturen van e-mails en formulieren om iedereen te laten overstappen op de nieuwe structuur voor het aanhouden van tegoeden.
Iedereen krijgt namelijk een Flatex bankrekening in plaats van het huidige geldmarktfonds.
De cijfers van Booking zijn binnen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Met het herbalanceren van de Nasdaq en S&P is het idee van één of andere analyst dat Booking Holdings door de fondsenbeheerders bijgekocht moet worden.
Enfin, eens zien wat er gaat gebeuren.
Een aandeel gekocht voor $2834 met ¤2 aan transactiekosten.
Volgende maand verkoop ik het weer.
De vorige keren dat ik ging gokken was het resultaat bijzonder matig.
Maar deze keer gaat het vast geweldig.
Sowieso een mooi moment voor een split van het aandeel met deze koers.
Met BABA heb je de ADR. Er is dan ook nog het risico dat ze deze notering moet delisten omdat de Amerikaanse autoriteiten niet tevreden zijn met de mate van vrijheid waarmee boekhoudkundige kontroles kunnen worden gedaan op Chinese bedrijven. Deze discussie keert steeds weer terug, hoewel het nu weer even in rustig vaarwater is.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:54 schreef JimmyJames het volgende:
Ja zit nog in BABA. Recente cijfers waren goed en aandeel is veel goedkoper dan US tech (PE komt in de buurt van 10 als je dit kwartaal x4 doet en cash aftrekt van marketcap). Maar idd geen pijl op te trekken of de Chinese overheid nu eindelijk echt klaar is met het pesten van die techbedrijven. Zo ja en als de Chinese economie verder niet instort, dan heb je een behoorlijk koopje te pakken tegen deze prijs.
Een arm chip met 128 cores op 5nm die ze niet zelf kunnen produceren?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 15:10 schreef JimmyJames het volgende:
Ze doen ook aan fintech (alipay), cloud, ia, eigen chips ontwikkelen.
Wat eruit springt is Michael Burry die voor $1,6 miljard aan SPY en QQQ puts heeft gekocht.quote:Op maandag 15 mei 2023 22:22 schreef monkyyy het volgende:
Vandaag waren de deadlines van de Q1 2023 13F's.![]()
Degene die ik volg
Bill Ackman: https://whalewisdom.com/f(...)tabholdings_tab_link
Charlie Munger: https://whalewisdom.com/f(...)tabholdings_tab_link
Dave Sather: https://whalewisdom.com/f(...)tabholdings_tab_link
George Soros: https://whalewisdom.com/f(...)tabholdings_tab_link
John Huber: https://whalewisdom.com/f(...)tabholdings_tab_link
Joshua Kennon: https://whalewisdom.com/f(...)tabholdings_tab_link
Michael Burry: https://whalewisdom.com/f(...)tabholdings_tab_link
Terry Smith: https://whalewisdom.com/filer/fundsmith-llp#tabholdings_tab_link
Warren Buffett: https://whalewisdom.com/f(...)tabholdings_tab_link
Nvidia produceert haar chips ook niet zelf, dus wat dat betreft zegt dat niet alles.quote:Op zondag 13 augustus 2023 08:22 schreef dop het volgende:
[..]
Een arm chip met 128 cores op 5nm die ze niet zelf kunnen produceren?
En hoeveel % van hun omzet is dat alles?
Nvidia is niet gewild om zijn cpu's maar juist om hun eigen Gpu ontwerp.quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nvidia produceert haar chips ook niet zelf, dus wat dat betreft zegt dat niet alles.
Die zat er wel aan te komen toch? Verbaasde mij al over de stijging terug naar >60.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 08:08 schreef Faraday01 het volgende:
@:TheFreshPrince winstwaarschuwing voor Alfen een week voor de cijfers over Q2 dus dat wordt een klein bloedbad zo.
Bedankt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 08:08 schreef Faraday01 het volgende:
@:TheFreshPrince winstwaarschuwing voor Alfen een week voor de cijfers over Q2 dus dat wordt een klein bloedbad zo.
Dat gaat inderdaad niet zo lekker met Alfen. Ik had gister toevallig een call optie geschreven op september en heb redelijk voorzichtig die op een uitoefenprijs van 72E gezet, ik wil er niet voor weinig van af. Had beter op 70 of nog lager kunnen zetten eigenlijk want dat lijkt nu op makkelijk een premie innen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 08:08 schreef Faraday01 het volgende:
Ik zit er voor een GAK van ruim 71 in dus mijn timing was voor dit aandeel niet zo goed.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bedankt.
Ik ben er even uitgehopt in afwachting van wat er gaat komen.
Doe ik normaal liever niet maar mogelijk zakt het nog wel onder de ¤60.
Nee, ik stond ook op een licht verlies maar het is even niet anders.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zit er voor een GAK van ruim 71 in dus mijn timing was voor dit aandeel niet zo goed.
Lijkt me prima dan? Liquiditeit technisch ben je wel afhankelijk van een tussenpartij.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 14:21 schreef zuchtje het volgende:
Wat is hier de opinie van fractional shares? Handig om mee te liften met "dure" aandelen, of riskant omdat je meer afhankelijk bent van je broker?
Net een dagje te vroeg , -20%quote:Op woensdag 16 augustus 2023 12:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Adyen ook behoorlijk in de min, heb ik ook maar 1 van gekocht
Zo.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Net een dagje te vroeg , -20%
Ik zit er gelukkig zelf niet in maar met Alfen en PostNL maak(te) ik het in slow motion mee. Voor mij reden om vooral indexfondsen te kopen, geeft mij meer rust.quote:
-25% nu.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zit er gelukkig zelf niet in maar met Alfen en PostNL maak(te) ik het in slow motion mee. Voor mij reden om vooral indexfondsen te kopen, geeft mij meer rust.
Snap ik, individuele aandelen moet je echt horizon 10+ jaar hebben, bij index misschien 5. Tenzij je het prima vindt dat je in de min uitstapt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zit er gelukkig zelf niet in maar met Alfen en PostNL maak(te) ik het in slow motion mee. Voor mij reden om vooral indexfondsen te kopen, geeft mij meer rust.
Volgens Yahoo en Google Finance is de P/E = 58 na die dalingen. Dat betekent dat de P/E ergens in de 80 was voor de dalingen. Dan kun je ook wel verwachten dat je klappen gaat krijgen, ongeacht dat het een goed bedrijf is. Er kan nog wel een paar keer 20% vanaf.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
-25% nu.
Ik kan me voorstellen dat er wat mensen onrustig zijn vandaag.
Inderdaad. Ook na deze daling is het aandeel nog steeds vrij duur naar mijn idee.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:00 schreef jaco het volgende:
[..]
Volgens Yahoo en Google Finance is de P/E = 58 na die dalingen. Dat betekent dat de P/E ergens in de 80 was voor de dalingen. Dan kun je ook wel verwachten dat je klappen gaat krijgen, ongeacht dat het een goed bedrijf is. Er kan nog wel een paar keer 20% vanaf.
Dat gaat Mabel geld kosten.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 12:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Adyen ook behoorlijk in de min, heb ik ook maar 1 van gekocht
Op naar 750quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
damn, richting de -30% nu
Investeringskeuzes van Italianen en van de Agnellis in het bijzonder... maar goed, daar kan ik verder de diepte niet over in.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:13 schreef Werkperd het volgende:
Gaat lekker met Philips. Eergisteren nog een plukje gekocht na aankondiging dat Exor voor maar liefst 15% van de aandelen heeft gekocht.
Zal wel geen record zijn maar zo'n absolute daling in euro's is wel vrij ongewoon niet? Bijna 600 euro eraf op 1 dag.quote:
mabel heeft haar halve portfolio verkocht op 1700 op advies van haar consulentenquote:
Morgen verder naar 700 en dan omhoog naar 750.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:04 schreef Breekfast het volgende:
Inmiddels blijft het redelijk stabiel.
Niet. Ik heb niks met Adyen. Teveel gehyped imo en heel erg conjunctuurgevoelig.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:16 schreef Breekfast het volgende:
Vanaf welke prijs zouden jullie instappen?:)
Nou, net even op ¤875. Dat was iets van -41% ofzo.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:04 schreef Breekfast het volgende:
Inmiddels blijft het redelijk stabiel.
De put ady @ 1000 ging vandaag +5600%quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:55 schreef nostra het volgende:
Niemand gister wat putjes @ 1000 @ 0,01 gekocht en nu voor 13,50 de deur uit?
529.900%quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
De put ady @ 1000 ging vandaag +5600%
Je kunt zeggen wat je wil maar ze gaan echt niet zomaar 2+ miljard euro weggooien. Die hebben heus wel wat onderzoek gedaan.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Investeringskeuzes van Italianen en van de Agnellis in het bijzonder... maar goed, daar kan ik verder de diepte niet over in.
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:55 schreef Werkperd het volgende:
Je kunt zeggen wat je wil maar ze gaan echt niet zomaar 2+ miljard euro weggooien.
Ach ja, de analistenvisies. Die moet je met een flinke korrel zout nemen. Een analist zal nog eerder een mooi verhaal verzinnen en daar een "koersdoel" op plakken dan dat ie eerlijk toegeeft dat ie het ook niet weet.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:53 schreef Steven184 het volgende:
Er zijn nog heel wat analisten positief met hun aangepaste koersdoel:
[ afbeelding ]
Ik zou die niet al te serieus nemen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:53 schreef Steven184 het volgende:
[ afbeelding ]
Na weer vier 5% eraf zitten we bijna helemaal aan de onderkant van de range van de analisten, maar wie neemt die nog serieus...quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:53 schreef Steven184 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb op IEX even dat forum doorgescrold en het is echt hilarisch om te lezen. Stukje leedvermaak.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:50 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Na weer vier 5% eraf zitten we bijna helemaal aan de onderkant van de range van de analisten, maar wie neemt die nog serieus...
En een paar minuten laterr -6% en een koers van 845 en onder het minimum van de analisten
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:32 schreef recursief het volgende:
[..]
Ach ja, de analistenvisies. Die moet je met een flinke korrel zout nemen. Een analist zal nog eerder een mooi verhaal verzinnen en daar een "koersdoel" op plakken dan dat ie eerlijk toegeeft dat ie het ook niet weet.
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 22:04 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Ik zou die niet al te serieus nemen.
Visa wordt voor 30x de winst verkocht, MasterCard voor 36X de winst.
Zijn beide al best flink aan de prijs vind ik persoonlijk.
Maar stel dat je 35x de winst wil betalen voor Adyen, dan zou je max 630euro willen betalen.
Er kan nog wel wat van de prijs af als ik zo kijk.
‘
Niemand neemt die natuurlijk serieus. Zeker niet als je met een nieuw koersdoel komt tijdens zo'n dag als gisteren. Ik gebruik ze dan ook niet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:50 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Na weer vier 5% eraf zitten we bijna helemaal aan de onderkant van de range van de analisten, maar wie neemt die nog serieus...
Ik zit behalve in ASML en Adyen vooral in indexfondsen en wat saaie dividend aandelen, maar dat is ook niet allemaal feestelijkquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:56 schreef Steven184 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Niemand neemt die natuurlijk serieus. Zeker niet als je met een nieuw koersdoel komt tijdens zo'n dag als gisteren. Ik gebruik ze dan ook niet.
Dat gezegd hebbende, mijn EV, Cybersecurity en Carbon/Biofuels portefeuilles lopen deze maand ook vrij slecht.
Dank voor de tip, ga ik straks ook even doenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb op IEX even dat forum doorgescrold en het is echt hilarisch om te lezen. Stukje leedvermaak.
Wel ongeveer 60 pagina's doorlezen vanaf gisterochtend.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dank voor de tip, ga ik straks ook even doen
Ik doe eigenlijk geen dure individuele aandelen. Die zitten toch wel in mijn ETFs.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zit behalve in ASML en Adyen vooral in indexfondsen en wat saaie dividend aandelen, maar dat is ook niet allemaal feestelijk
heb even snel wat willekeurige posts bekeken en je ziet goed dat de ratio bij particuliere kopers lastig te behouden is. Allerlei impulsaankopen en emotionele reacties. Nu kan ik denken dat ik dat niet zou hebben maar ik heb ook wat pijnlijke koersdalingen meegemaakt (zonder overigens veel posities te wijzigen). Wat het mij geleerd heeft is dat ik meer geschikt ben voor index beleggen voor de lange termijn. Ik heb nog wat losse aandelen die ik voorlopig houd en op een later moment verkoop ik die waarschijnlijk ook nog wel eens.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:04 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Wel ongeveer 60 pagina's doorlezen vanaf gisterochtend.
True, alhoewel het lastig is twee bedrijven in verschillende markten (en verschillende volwassenheid) met elkaar te vergelijken. Voor wie zijn geld ziet verdampen is dit natuurlijk dramatisch.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
heb even snel wat willekeurige posts bekeken en je ziet goed dat de ratio bij particuliere kopers lastig te behouden is. Allerlei impulsaankopen en emotionele reacties. Nu kan ik denken dat ik dat niet zou hebben maar ik heb ook wat pijnlijke koersdalingen meegemaakt (zonder overigens veel posities te wijzigen). Wat het mij geleerd heeft is dat ik meer geschikt ben voor index beleggen voor de lange termijn. Ik heb nog wat losse aandelen die ik voorlopig houd en op een later moment verkoop ik die waarschijnlijk ook nog wel eens.
Voor mensen die hier flink de mist in gaan is het pijnlijk en dat is niet leuk. Maar realistisch gezien is het waanzinnig dat het bedrijf ruim 2x zo duur was als ASML die technologisch een veel unieker product hebben dat bovendien niet zo makkelijk te kopiëren is.
Doe eens een link.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb op IEX even dat forum doorgescrold en het is echt hilarisch om te lezen. Stukje leedvermaak.
eind van de middag op 1600, mark my wordsquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:06 schreef Breekfast het volgende:
Aandeel gaat nu weer wat omhoog na de 850 te hebben bereikt.
paar uurtjes zijwaarts daarvoor, kan best zijn dat er wat steunaankopen gedaan zijn om de koers te stabiliseren.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:06 schreef Breekfast het volgende:
Aandeel gaat nu weer wat omhoog na de 850 te hebben bereikt.
Alle 5 fases van rouw.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
https://www.iex.nl/Forum/(...)n-2023.aspx?page=101
Dan wordt het weer een jaar of 5 op je handen zitten idd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 13:54 schreef JimmyJames het volgende:
Hypotheekrente hoogste in 20 jaar in de VS: https://www.wsj.com/econo(...)684a?mod=djem10point
Huizenmarktcrisis in de VS is wel iets wat de beurs nu even niet kan gebruiken..
Groot verschil in de US is wel dat je a) je je hypotheek niet mee kan nemen naar je nieuwe huis (dus je blijft zitten met je 2,5% 30-jaars rente) en b) als je klapt je je sleutels bij de bank inlevert en die het probleem heeft.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 13:54 schreef JimmyJames het volgende:
Hypotheekrente hoogste in 20 jaar in de VS: https://www.wsj.com/econo(...)684a?mod=djem10point
Huizenmarktcrisis in de VS is wel iets wat de beurs nu even niet kan gebruiken..
Dit is net wat voor je:quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 14:49 schreef ludovico het volgende:
Ik had het hier een tijd geleden over "care property Invest" en over "NSI"
Beide zijn écht enorm aan het bodemvissen.
Anyway, je kunt beter nu instappen dan 2 jaar terug.
Voor Care property:
Book Value/Shr 18,33
Book to market ratio van 1.5
NSI:
Book Value/Shr 38,19
Koers 18,60
B/M ratio van boven de 2.
Wat denken jullie?
Bij NSI, is ook slechts 44% van total equity op de balans schuld.
Bij Care invest zelfs 25%.
Inkomens Technisch zal het wel geen spekkige jaren worden i.v.m. de rentes enzo, maar ik zie de gebouwen ook niet 1-2-3 30% zakken.
Zit zwaar in de VS gok ik.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 15:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dit is net wat voor je:
https://www.justetf.com/en/etf-profile.html?isin=NL0009690239
Rabobank wil 'm niet voor me toevoegen dus ik zit in de duurdere iShares variant
Er zijn ook wel European Property Yield ETF's, als je daar liever in zit.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 15:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zit zwaar in de VS gok ik.
Naja gok, 67% volgens hun eigen fact-sheet.
Number of Holdings 99
Price/Earnings Ratio 22.13
Price/Book Ratio 1.39
Dit is helemaal inverse van NSI en Care property.
Pak denk liever die twee maar gooi altijd graag even een balletje op naar mensen die een mening hebbenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 15:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn ook wel European Property Yield ETF's, als je daar liever in zit.
Cant't dev's do anythingquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
https://www.iex.nl/Forum/(...)n-2023.aspx?page=101
Ik ga het niet proberen, ik kan jou nooit iets uit je hoofd pratenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 15:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pak denk liever die twee maar gooi altijd graag even een balletje op naar mensen die een mening hebben
Ik begin er niet aan, veel te duur nog, kan nog wel een keer door 2.quote:
Markedquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:16 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
eind van de middag op 1600, mark my words
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |