abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210116781
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 16:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Negatieve FCF, Rusland raken ze niet kwijt (althans niet aan een koper ;) ), Z-O Azië stort in - heb alleen de headlines meegekregen, ben geen groot volger verder - wat zie je er in?
Scheelt dat op 10-8 uitbetaling is.
pi_210116792
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 16:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Negatieve FCF, Rusland raken ze niet kwijt (althans niet aan een koper ;) ), Z-O Azië stort in - heb alleen de headlines meegekregen, ben geen groot volger verder - wat zie je er in?
Denk je dat het nog wel goed komt? :D Heb gelukkig voor een redelijke lage koers in kunnen kopen.
pi_210117450
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Denk je dat het nog wel goed komt? :D Heb gelukkig voor een redelijke lage koers in kunnen kopen.
Ik heb geen idee, maar ongetwijfeld. Zulke merken komen altijd weer bovendrijven. Maar ik volg ze verder niet diepgaand en beleg ook niet in de sector.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_210137081
Alles goed in het rood. Zal wel te maken hebben met gedaalde waardering USA? AAA naar AA+?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_210138521
Dat was inderdaad een behoorlijk treurige dag. Heb nog wat Flow Traders verkocht voor ¤ 20,20 want dat ging me al te lang beroerd, dat verlies ga ik niet meer goedmaken met hetzelfde aandeel. En Heineken aangekocht voor ¤ 87,84.
Da gao nie nou!
pi_210139229
Ik heb vandaag Flatex terugstorting gekregen, wat houdt dit precies in?
  woensdag 2 augustus 2023 @ 23:08:34 #207
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210139242
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 23:06 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik heb vandaag Flatex terugstorting gekregen, wat houdt dit precies in?
quote:
DEGIRO is begonnen met het versturen van e-mails en formulieren om iedereen te laten overstappen op de nieuwe structuur voor het aanhouden van tegoeden.

Iedereen krijgt namelijk een Flatex bankrekening in plaats van het huidige geldmarktfonds.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210140556
Ja, was niet best. Nog wel wat US aandeeltjes gekocht die op mijn lijst stonden bij een dipje.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_210141244
Invloed van de opkomst van de EV op legacy suppliers, wel eens eerder besproken hier en CNBC maakte er wel een aardig stukje over.

pi_210143943
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 23:08 schreef michaelmoore het volgende:
DEGIRO is begonnen met het versturen van e-mails en formulieren om iedereen te laten overstappen op de nieuwe structuur voor het aanhouden van tegoeden.

Iedereen krijgt namelijk een Flatex bankrekening in plaats van het huidige geldmarktfonds.
Gaat lekker daarmee, ik heb er out of the blue ineens 60k bij. :')

By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_210150897
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Met het herbalanceren van de Nasdaq en S&P is het idee van één of andere analyst dat Booking Holdings door de fondsenbeheerders bijgekocht moet worden.
Enfin, eens zien wat er gaat gebeuren.
Een aandeel gekocht voor $2834 met ¤2 aan transactiekosten.
Volgende maand verkoop ik het weer.
De vorige keren dat ik ging gokken was het resultaat bijzonder matig.
Maar deze keer gaat het vast geweldig. :+
Sowieso een mooi moment voor een split van het aandeel met deze koers.
De cijfers van Booking zijn binnen.
Het oogt op het eerste gezicht wel prima allemaal.
Leuk detail is dat Booking één van grotere werkgevers is in Amsterdam.

pi_210245707
Rabobank zet weer top cijfers neer, mooi moment om toch nog wat Rabo certificaten erbij te kopen.
BlaBlaBla
pi_210257900
Wat denken jullie van de koersdaling van ASML? Leuk instapmoment of?
pi_210258070
Ik heb vooral erg veel moeite met de rol van China en de geopolitieke en economische gevolgen daarvan. Zowel voor mijn Chinese aandelen als voor alles wat daarmee verweven is (en dat is veel, ook ASML). Geen peil op te trekken, daarom beschouw ik het ook maar als iets waar ik toch geen invloed op kan uitoefenen in mijn beleggingsbeslissingen. Hooguit wat overweging naar defensie of lokale spelers.
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 14:54:46 #215
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210259698
Ja zit nog in BABA. Recente cijfers waren goed en aandeel is veel goedkoper dan US tech (PE komt in de buurt van 10 als je dit kwartaal x4 doet en cash aftrekt van marketcap). Maar idd geen pijl op te trekken of de Chinese overheid nu eindelijk echt klaar is met het pesten van die techbedrijven. Zo ja en als de Chinese economie verder niet instort, dan heb je een behoorlijk koopje te pakken tegen deze prijs.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:02:02 #216
545 dop
:copyright: dop
pi_210259784
Hoe is baba. Tech?
In mijn wereld is dat Retail.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:10:43 #217
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210259843
Ze doen ook aan fintech (alipay), cloud, ia, eigen chips ontwikkelen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_210267176
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 14:54 schreef JimmyJames het volgende:
Ja zit nog in BABA. Recente cijfers waren goed en aandeel is veel goedkoper dan US tech (PE komt in de buurt van 10 als je dit kwartaal x4 doet en cash aftrekt van marketcap). Maar idd geen pijl op te trekken of de Chinese overheid nu eindelijk echt klaar is met het pesten van die techbedrijven. Zo ja en als de Chinese economie verder niet instort, dan heb je een behoorlijk koopje te pakken tegen deze prijs.
Met BABA heb je de ADR. Er is dan ook nog het risico dat ze deze notering moet delisten omdat de Amerikaanse autoriteiten niet tevreden zijn met de mate van vrijheid waarmee boekhoudkundige kontroles kunnen worden gedaan op Chinese bedrijven. Deze discussie keert steeds weer terug, hoewel het nu weer even in rustig vaarwater is.

Verder gaat Alibaba opgesplitst worden in tenminste 6 verschillende units. Zo'n afsplitsing krijgt dan waarschijnlijk een Hong Kong, Shenzhen of Shanghai genoteerd aandeel. De NYSE kan zo'n aandeel uiteraard niet distribueren aan ADR houders en je krijgt dan de IPO prijs in cash uitgekeerd, terwijl je de betere units, zoals cloud of AI juist een tijdje wilt vasthouden.

Kortom: als je met Alibaba verder wilt, zou ik in ieder geval switchen van BABA naar de HK notering (9988).
  zondag 13 augustus 2023 @ 08:22:22 #219
545 dop
pi_210267419
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 15:10 schreef JimmyJames het volgende:
Ze doen ook aan fintech (alipay), cloud, ia, eigen chips ontwikkelen.
Een arm chip met 128 cores op 5nm die ze niet zelf kunnen produceren?
En hoeveel % van hun omzet is dat alles?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  maandag 14 augustus 2023 @ 23:09:12 #220
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_210287564
Deadlines voor Q2 2023 13F's is vandaag. :s)

quote:
Wat eruit springt is Michael Burry die voor $1,6 miljard aan SPY en QQQ puts heeft gekocht.
En Buffett (of één van zijn minions) heeft een positie in NVR genomen, een kleine homebuidler die hier volgens mij ook ooit eens is langsgekomen?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_210287594
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 08:22 schreef dop het volgende:

[..]
Een arm chip met 128 cores op 5nm die ze niet zelf kunnen produceren?
En hoeveel % van hun omzet is dat alles?
Nvidia produceert haar chips ook niet zelf, dus wat dat betreft zegt dat niet alles.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 06:46:06 #222
545 dop
pi_210289077
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 23:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nvidia produceert haar chips ook niet zelf, dus wat dat betreft zegt dat niet alles.
Nvidia is niet gewild om zijn cpu's maar juist om hun eigen Gpu ontwerp.
verder kan in tegenstelling tot Baba hun chips wel laten produceren om 3nm waar het voor baba maar de vraag is of het gaat lukken om op grote schaal op 5nm te produceren.
het probleem bij baba zit hem er niet alleen in dat ze hun chips niet zelf produceren.
als je baba chip deel dan zou waarderen als tech dan op het niveau Qualcomm, en dan nog als slechte aftrek er van.
pi_210289387
@TheFreshPrince winstwaarschuwing voor Alfen een week voor de cijfers over Q2 dus dat wordt een klein bloedbad zo.
pi_210289418
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 08:08 schreef Faraday01 het volgende:
@:TheFreshPrince winstwaarschuwing voor Alfen een week voor de cijfers over Q2 dus dat wordt een klein bloedbad zo.
Die zat er wel aan te komen toch? Verbaasde mij al over de stijging terug naar >60.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:05:40 #225
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_210289842
TKH ook lekker. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')