Bedankt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 08:08 schreef Faraday01 het volgende:
@:TheFreshPrince winstwaarschuwing voor Alfen een week voor de cijfers over Q2 dus dat wordt een klein bloedbad zo.

Dat gaat inderdaad niet zo lekker met Alfen. Ik had gister toevallig een call optie geschreven op september en heb redelijk voorzichtig die op een uitoefenprijs van 72E gezet, ik wil er niet voor weinig van af. Had beter op 70 of nog lager kunnen zetten eigenlijk want dat lijkt nu op makkelijk een premie innen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 08:08 schreef Faraday01 het volgende:
@:TheFreshPrince winstwaarschuwing voor Alfen een week voor de cijfers over Q2 dus dat wordt een klein bloedbad zo.

Ik zit er voor een GAK van ruim 71 in dus mijn timing was voor dit aandeel niet zo goed.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bedankt.
Ik ben er even uitgehopt in afwachting van wat er gaat komen.
Doe ik normaal liever niet maar mogelijk zakt het nog wel onder de ¤60.

Nee, ik stond ook op een licht verlies maar het is even niet anders.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zit er voor een GAK van ruim 71 in dus mijn timing was voor dit aandeel niet zo goed.

Lijkt me prima dan? Liquiditeit technisch ben je wel afhankelijk van een tussenpartij.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 14:21 schreef zuchtje het volgende:
Wat is hier de opinie van fractional shares? Handig om mee te liften met "dure" aandelen, of riskant omdat je meer afhankelijk bent van je broker?

Net een dagje te vroeg , -20%quote:Op woensdag 16 augustus 2023 12:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Adyen ook behoorlijk in de min, heb ik ook maar 1 van gekocht

Zo.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Net een dagje te vroeg , -20%

Ik zit er gelukkig zelf niet in maar met Alfen en PostNL maak(te) ik het in slow motion mee. Voor mij reden om vooral indexfondsen te kopen, geeft mij meer rust.quote:

-25% nu.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zit er gelukkig zelf niet in maar met Alfen en PostNL maak(te) ik het in slow motion mee. Voor mij reden om vooral indexfondsen te kopen, geeft mij meer rust.

Snap ik, individuele aandelen moet je echt horizon 10+ jaar hebben, bij index misschien 5. Tenzij je het prima vindt dat je in de min uitstapt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zit er gelukkig zelf niet in maar met Alfen en PostNL maak(te) ik het in slow motion mee. Voor mij reden om vooral indexfondsen te kopen, geeft mij meer rust.

Volgens Yahoo en Google Finance is de P/E = 58 na die dalingen. Dat betekent dat de P/E ergens in de 80 was voor de dalingen. Dan kun je ook wel verwachten dat je klappen gaat krijgen, ongeacht dat het een goed bedrijf is. Er kan nog wel een paar keer 20% vanaf.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
-25% nu.
Ik kan me voorstellen dat er wat mensen onrustig zijn vandaag.

Inderdaad. Ook na deze daling is het aandeel nog steeds vrij duur naar mijn idee.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:00 schreef jaco het volgende:
[..]
Volgens Yahoo en Google Finance is de P/E = 58 na die dalingen. Dat betekent dat de P/E ergens in de 80 was voor de dalingen. Dan kun je ook wel verwachten dat je klappen gaat krijgen, ongeacht dat het een goed bedrijf is. Er kan nog wel een paar keer 20% vanaf.

Dat gaat Mabel geld kosten.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 12:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Adyen ook behoorlijk in de min, heb ik ook maar 1 van gekocht

Op naar 750quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
damn, richting de -30% nu

Investeringskeuzes van Italianen en van de Agnellis in het bijzonder... maar goed, daar kan ik verder de diepte niet over in.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:13 schreef Werkperd het volgende:
Gaat lekker met Philips. Eergisteren nog een plukje gekocht na aankondiging dat Exor voor maar liefst 15% van de aandelen heeft gekocht.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |