Hout.quote:
Doorgaans lus ik nooit verder door dan zes wandcontactdozen op één en dezelfde wand.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:11 schreef qajariaq het volgende:
Ik heb een aantal wcd's aan elkaar geknoopt. Dus steeds draadjes van de een naar de ander en dan doorverbinden via de dubbelle aansluitingen van die wcd's. Eigenlijk wil ik er nog een paar achter aansluiten.
Ik dacht eigenlijk dat daar een maximum aan zat maar elders lees ik weer dat je 'oneindig' mag doorlussen. Vraag 1: Is dat zo?
Als een blauw of een bruin niet goed zit ga ik vanuit dat de wasmachine op de achterste wel gaat protesteren maar de aarde kan ik niet op die manier controleren. Van de eerste wcd heb ik de weerstand van de aarde gemeten naar de aarde van de laatste, dat was nul ohm. Vraag 2: Is dat afdoende controle of de aarde knap verbonden zit? Of kan dat beter?
Mijn eerste poging was om in de eerste doos al af te takken zodat het twee series werden maar ik kreeg de wago's niet achter de wcd. Ik heb nu vier op een rij en een aan de andere kant van de muur, daar wil ik er nog twee bij. Maar meer mag dus wel. Als ik nu in doos vijf ga afsplitsen scheelt dat vrijwel niets in het aantal connecties lijkt mij.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 20:45 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Doorgaans lus ik nooit verder door dan zes wandcontactdozen op één en dezelfde wand.
Ja, maar er zit gevoelsmatig verschil tussen er los tegen aan hangen of enige belasting kunnen hebben. Met de weerstand zie je daar geen verschil tussen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:16 schreef daNpy het volgende:
Als het geen verbinding heeft is de weerstand oneindig.
Vocht?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 20:53 schreef Truien het volgende:
Ik benieuwd of iemand een idee heeft en of dit de juiste plek is.. 😊
Mijn recent gelegde laminaat is op meerdere plekken bol gaan staan. In een bepaalde hoek staat het heel erg bol, en door de gehele woonkamer zijn er meerdere plekken waar dit probleem optreedt maar dan in mindere mate en niet per se storend.
Ik heb online opgezocht dat dit kan gebeuren als het laminaat te strak is gelegd. Er is een stukje plint weggehaald waar het laminaat bol staat en we hebben ernaar gekeken, en daar is het juist niet het geval dat het te strak is gelegd terwijl daar dus het probleem wel lijkt te zijn.
Wat zou nog meer een oorzaak kunnen zijn?
Dat is waar maar je weet toch wel of je ze er echt hebt ingeprikt of niet? Je kan een 15 mm strippen en dat er helemaal in krijgen (bij klem verbindingen). Bij schroefverbindingen lijkt het me helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 20:56 schreef qajariaq het volgende:
Ja, maar er zit gevoelsmatig verschil tussen er los tegen aan hangen of enige belasting kunnen hebben. Met de weerstand zie je daar geen verschil tussen.
Aanvoer is altijd boven en afvoer altijd beneden. Dus zal het wel goed zijn. Is het ooit anders dan zitten er intern buizen naar boven of beneden. Je voelt het eenvoudig als het warm wordt en fout is aangeslotenquote:Op zondag 5 november 2023 11:21 schreef stavromulabeta het volgende:
Aangezien ik wederom pas ben gaan nadenken nadat ik begonnen ben:
Mag ik er van uitgaan dat bij een diagonaal aangesloten radiator (dus een leiding linksboven, andere leiding rechtsonder) de toevoer altijd linksboven zit en de afvoer rechtsonder?
Uiteraard had ik dat beter kunnen testen voordat ik de oude radiator demonteerde. Maar daarvoor is het nu te laat.
Dit is een regenpijp die in een vergaarbak loost, dus ik zie hem idd ook zo 123 niet wat er mis is.quote:Op woensdag 8 november 2023 21:50 schreef bleiblei het volgende:
Het is mij een beetje onduidelijk wat nu het probleem is.
Of hoort die bruine schroot links en dat stuk grijze plastic rechts, strak om die afvoerpijp?
Nou, ik zie wel wat dingen qua afwerking waar ik minder tevreden mee zou zijnquote:Op woensdag 8 november 2023 22:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Dit is een regenpijp die in een vergaarbak loost, dus ik zie hem idd ook zo 123 niet wat er mis is.
Ja oke, maar echt grond voor lekkage oid zie ik niet. Jij wel dan?quote:Op woensdag 8 november 2023 22:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nou, ik zie wel wat dingen qua afwerking waar ik minder tevreden mee zou zijn. Maar idd. Niet echt iets mis.
Nee, vandaar mijn vraag. Heel misschien dat regen met wind van een verkeerde kant door dat gat geblazen wordt. Maar dat is wel "rather unlikely".quote:Op woensdag 8 november 2023 22:37 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja oke, maar echt grond voor lekkage oid zie ik niet. Jij wel dan?
Klopt, maar dat is een heel apart verhaal...quote:Op woensdag 8 november 2023 22:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nou, ik zie wel wat dingen qua afwerking waar ik minder tevreden mee zou zijn. Maar idd. Niet echt iets mis.
Als er aan de binnenkant water vanaf loopt, zou ik de oorzaak ergens erboven zoeken.quote:Op vrijdag 10 november 2023 12:59 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is een heel apart verhaal...
Je ziet een houten balk als je naar binnen kijkt. Die balk zit op de hoek van mijn garage en daar zie ik bij regen wat water vanaf komen. Ik ging er beetje vanuit dat het hierdoor naar binnen werd geblazen. Deze kant is op het westen. Die balk zit schuin achter een gipsplaat dus zien doe je het niet, maar ik heb het liever niet. Eerlijk gezegd vraag ik me ook af hoe schadelijk dit is voor het hout.
Sowieso zou ik het liever wat netter afwerken indien nodig.
Ik heb eindelijk mijn stoomreiniger teruggevonden, stond dus in een ander huis.quote:Op woensdag 27 september 2023 19:01 schreef Managarm het volgende:
Iemand een tip voor de beste stickerverwijderaar voor PVC kozijnen? We hebben de stickers er iets te lang op laten zitten.
Zijn die keralit schroten niet verschoven? Als ik op de foto kijk dan zie je dat ze niet gelijk lopen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 12:59 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is een heel apart verhaal...
Je ziet een houten balk als je naar binnen kijkt. Die balk zit op de hoek van mijn garage en daar zie ik bij regen wat water vanaf komen. Ik ging er beetje vanuit dat het hierdoor naar binnen werd geblazen. Deze kant is op het westen. Die balk zit schuin achter een gipsplaat dus zien doe je het niet, maar ik heb het liever niet. Eerlijk gezegd vraag ik me ook af hoe schadelijk dit is voor het hout.
Sowieso zou ik het liever wat netter afwerken indien nodig.
Zou high tack kit pakken.quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:05 schreef Managarm het volgende:
Ook een lijmvraag.
Ik heb een paar van deze stoelen waarvan de leuning is losgekomen, het is rubber op hout. Ik zie wel allerlei lijmen voor rubber op hout maar het moet toch behoorlijk stevige lijm zijn voor dit klusje.
[ afbeelding ]
Zo laten zou ik zeggen. Als je nog bakstenen hebt nieuwe erin (laten) zetten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:44 schreef bondage het volgende:
Mijn woning heeft helaas vorstschade opgelopen, er is een stuk van één van de bakstenen losgekomen. Ik heb de losgekomen delen kunnen redden en vraag me af of het zin heeft en mogelijk is dit terug te plakken. En zo ja; wat heb ik ervoor nodig?
De muur wordt in de loop van dit jaar schoongemaakt en opnieuw gevoegd, we laten hem daarna impregneren zodat dit niet nogmaals gebeurd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou de vereffening in stand proberen te houden.quote:Op maandag 8 januari 2024 08:34 schreef qajariaq het volgende:
De gasmeter is verwijderd, nu loopt er dus nog een koperen buis van niks naar nergens. Die buis ga ik niet geheel verwijderen, misschien nog wel eens voor een netwerkleiding of zelfs 240 gebruiken. Een deel wil ik wel afzagen omdat het in de weg zit. Dat stuk zit een aarde aansluiting op. Moet ik dat herstellen?
tldr: Moet een loze koperen leiding door huis geaard blijven?
Ok, dan ga ik een deel weg zagen en een ander draadje trekken. Maar het heeft geen haast, ruimte zat in de meterkast en vol proppen mag toch niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 06:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik zou de vereffening in stand proberen te houden.
@bondagequote:Op donderdag 18 januari 2024 18:44 schreef bondage het volgende:
Mijn woning heeft helaas vorstschade opgelopen, er is een stuk van één van de bakstenen losgekomen. Ik heb de losgekomen delen kunnen redden en vraag me af of het zin heeft en mogelijk is dit terug te plakken. En zo ja; wat heb ik ervoor nodig?
De muur wordt in de loop van dit jaar schoongemaakt en opnieuw gevoegd, we laten hem daarna impregneren zodat dit niet nogmaals gebeurd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kan de trafo ook laten zitten en er twaalf volt leds in drukken.quote:Op zondag 4 februari 2024 14:55 schreef Z het volgende:
Ik wil de inbouwhalogeenspots in mijn keuken vervangen voor Led. Kennelijk zijn er tegenwoordig ledlampjes die in (de meeste) halogeenspots kunnen. Dat is lekker makkelijk. Maar als ik alles wil vervangen, kan ik dan de oude bedrading gebruiken tussen de trafo en de ledspots? De trafo vervang ik dan ook uiteraard.
Ga ik dat eerst proberen. Reden om ze te vervangen is dat van twee spots het glas stuk is.quote:Op zondag 4 februari 2024 15:08 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je kan de trafo ook laten zitten en er twaalf volt leds in drukken.
Kan je niet beter beugels aan de binnenkant van de deur maken waar je ze inschuift?quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:12 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb een vraag die wellicht een soort MacGyver-achtige oplossing vraagt:
Ik heb een draaikast(?) waar de pannen uitkomen en die plank kan draaien. Ideaal om je pannen te pakken. Nou wil ik eigenlijk iets bedenken om ook al mn deksels kwijt te kunnen in dezelfde ruimte, het liefst aan de bovenkant. Maar: het moet ook uittrekbaar zijn zodat ik alsnog kan zien welk deksel etc. Wat is een goede oplossing hiervoor?[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier vind je alle opties van je hoekkast maar of er een extra plateau toegevoegd kan worden waag ik te betwijfelen. https://support.kesseboehmer.world/en/#cornercabinetsquote:Op woensdag 14 februari 2024 19:12 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb een draaikast(?) waar de pannen uitkomen en die plank kan draaien. Ideaal om je pannen te pakken. Nou wil ik eigenlijk iets bedenken om ook al mn deksels kwijt te kunnen in dezelfde ruimte, het liefst aan de bovenkant. Maar: het moet ook uittrekbaar zijn zodat ik alsnog kan zien welk deksel etc. Wat is een goede oplossing hiervoor?[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar dan raakt het die uitschuifbare planken denk ik?quote:Op woensdag 14 februari 2024 20:34 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Kan je niet beter beugels aan de binnenkant van de deur maken waar je ze inschuift?
Ik zie een paar werkbare oplossingen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:12 schreef kalinhos het volgende:
[ afbeelding ]
Gebruikt van Marktplaatsquote:Op woensdag 14 februari 2024 22:37 schreef _mido het volgende:
Ik ben een schuurtje aan het bouwen in de zuidwest-kant wil ik een kozijn met glas hebben zodat ik daarachter op een werkbank in het voorjaar plantjes kan zaaien en in het zonnetje kan zetten. Nou ben ik op zoek naar een simpel houten kozijn met eenvoudig glas. Elk kozijn dat ik online kan vinden is van hardhout met HR+(++) glas terwijl ik dik tevreden zou zijn met een grenen kozijn en enkel glas. Heeft iemand een goede tip of moet ik echt naar een lokale timmerman gaan zoeken?
Ik zit al een tijdje te kijken op marktplaat$ ed voor tweedehands kozijnen alleen die maten komen niet in de buurt van wat ik zou willen; 2000x900mm (b*h)
Pinterest is vaak wel handig voor het opdoen van ideeën. Ik heb zelf ook zo'n Le Mans kast (zo heet het) en heb mijn deksels in een (andere) lade staan van de keuken in een ladeverdeler.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:12 schreef kalinhos het volgende:
[ afbeelding ]
De knop is zelf hard bezig geweest om eraf te gaanquote:Op vrijdag 16 februari 2024 17:07 schreef qajariaq het volgende:
Op foto twee zie je heel goed waar het los gaat. Ik weet eigenlijk niet of die knop zelf er ook af kan maar het hele bovenwerk zeg maar wel.
Maar niet op de manier zoals de fabrikant het bedoelde.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 17:37 schreef loveli het volgende:
[..]
De knop is zelf hard bezig geweest om eraf te gaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |