Steek stekker in het stopcontact en kijk of ie iets doet.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:21 schreef loveli het volgende:
Typeplaatje zegt zowel 220 als 380V. Betekent het dat deze motor gewoon in een stopcontact kan, of heeft het alsnog 3 fasen nodig? Stroom heb ik nooit zo gesnapt.
[ afbeelding ]
Nee, zo werkt dat niet.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:28 schreef loveli het volgende:
Dus de delta en de Y op het typeplaatje voor het voltage betekent driehoeksschakeling voor 220 en sterschakeling voor 380V?
quote:Er zit geen stekker aan en ik vraag me af of het zinvol is om aan te schaffen. En dan nog zou ik hem niet meteen inpluggen, omdat ik slim genoeg ben om te weten dat ik stroom niet goed genoeg snap.
Als je nog moet aanschaffen dan zou ik het niet doen. Dat ding is hoe dan ook ouder dan dertig jaar. Waarschijnlijk kun je best wel iets vinden wat kleiner, energie zuiniger en krachtiger is.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:28 schreef loveli het volgende:
Dus de delta en de Y op het typeplaatje voor het voltage betekent driehoeksschakeling voor 220 en sterschakeling voor 380V?
Er zit geen stekker aan en ik vraag me af of het zinvol is om aan te schaffen. En dan nog zou ik hem niet meteen inpluggen, omdat ik slim genoeg ben om te weten dat ik stroom niet goed genoeg snap.
Waarom heb je die motor dan?quote:
DDR, dus zeker ouder dan 30 jaar. Voor de naaimachine waar hij bij hoort.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als je nog moet aanschaffen dan zou ik het niet doen. Dat ding is hoe dan ook ouder dan dertig jaar. Waarschijnlijk kun je best wel iets vinden wat kleiner, energie zuiniger en krachtiger is.
Waar wil je die motor voor gaan gebruiken?
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja, wij vrouwen houden ook van powertools
Lekker hard naaienquote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja, wij vrouwen houden ook van powertools
Ex-industriemachine.
Dit kan met een beetje technisch inzicht een hoop verklaren voor wat betreft het aansluiten van motoren.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:28 schreef loveli het volgende:
Er zit geen stekker aan en ik vraag me af of het zinvol is om aan te schaffen. En dan nog zou ik hem niet meteen inpluggen, omdat ik slim genoeg ben om te weten dat ik stroom niet goed genoeg snap.
In mijn idee zit een spoel voor 2-fasen anders gewikkeld dan 3-fasen, dus dat beide op het plaatje staat snap ik al niet.
Geweldig.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:35 schreef loveli het volgende:
[..]
DDR, dus zeker ouder dan 30 jaar. Voor de naaimachine waar hij bij hoort.
Het is de foto van een advertentie.
Als ik de foto zelf had gemaakt had ik hem 180 graden gedraaid
Dan heb je je antwoord toch?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:36 schreef daNpy het volgende:
Dat slaat op de ster of driehoek schakeling. Hij werkt op 3 fasen, niet op fase en nul.
Ligt er dus aan hoe je de verbindingen in de aansluitkast op de motor aansluit.
Dus niet 'de stekker in het stopcontact steken', want 1. deze zit er niet aan als het goed is en 2. zo wel ben je 1 spoel aan het bekrachtigen (of 2 in serie).
Mensen die het verschil niet weten tussen 230 en 400V het advies geven "steek de stekker er maar in" vind ik niet zo best. Wie weet waar een of andere marktplatz beunhaas daadwerkelijk een stekker heeft aangesloten (gewoon op 2 verbonden contacten van de aansluitbox bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:50 schreef bleiblei het volgende:
Dan heb je je antwoord toch?.
Als ie niet past werkt het niet.
De motor start niet op maar er loopt wel stroom dan. En dat kan best eens heel veel zijn als de motor dikke wikkelingen heeft.quote:En in het tweede geval gebeurd er bar weinig maar gaat er (als ik het goed heb) ook niets kapot. Want dan start het ding gewoon niet op.
Als ik het goed zie, is het maar een 600 watt motor.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:21 schreef loveli het volgende:
Typeplaatje zegt zowel 220 als 380V. Betekent het dat deze motor gewoon in een stopcontact kan, of heeft het alsnog 3 fasen nodig? Stroom heb ik nooit zo gesnapt.
[ afbeelding ]
Ik heb het idee dat het 400 Watt is, maar een frequentieregelaar is inderdaad ook mogelijk. Dat is wel sterker dan de variant met de condensator.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 14:45 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Als ik het goed zie, is het maar een 600 watt motor.
Je kan met een VFD uit een enkele fase een 3-fase voeding maken voor motoren. Voordeel is dat je de kracht en stabiliteit van de 3-fase motor behoudt, en dat je zelfs heel mooi de snelheid kan regelen.
Zou wel eens goedkoper kunnen zijn dan een nieuwe motor kopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
Ja en dan? Wat gebeurd en dan als er te weinig stroom door een motor loopt om op te starten? Dan doet ie niets en is de conclusie "werkt niet".quote:Op donderdag 12 oktober 2023 07:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mensen die het verschil niet weten tussen 230 en 400V het advies geven "steek de stekker er maar in" vind ik niet zo best. Wie weet waar een of andere marktplatz beunhaas daadwerkelijk een stekker heeft aangesloten (gewoon op 2 verbonden contacten van de aansluitbox bijvoorbeeld).
[..]
De motor start niet op maar er loopt wel stroom dan. En dat kan best eens heel veel zijn als de motor dikke wikkelingen heeft.
PVC of hout?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:00 schreef PzKpfw het volgende:
Geen idee of de vraag hier thuishoort maar ik stel hem gewoon. Weet iemand nog een middel om slakkensporen, van in dit geval kozijnen, te verwijderen? Ik heb al van alles geprobeerd: warm water, schoonmaakazijn, Dasty, St. Marc. Echter blijven de sporen maar zichtbaar zodra je er met een vochtige doek overheen gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |