abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 20 september 2023 @ 12:49:01 #51
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_210694220
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:23 schreef PzKpfw het volgende:
Is het gebruikelijk dat halogeenlampen min of meer tegelijkertijd stuk gaan? Ik heb er 3 in mijn afzuigkap, in het begin was er eentje kapot maar twee weken later waren 'ineens' de beide anderen ook kapot.
Vaak zijn lampen gemiddeld wel ongeveer even uit. Dus dat ze bijna gelijk sneuvelen lijkt mij niet ongewoon.
pi_210695278
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:23 schreef PzKpfw het volgende:
Is het gebruikelijk dat halogeenlampen min of meer tegelijkertijd stuk gaan? Ik heb er 3 in mijn afzuigkap, in het begin was er eentje kapot maar twee weken later waren 'ineens' de beide anderen ook kapot.
Bovenstaande antwoorden dus. Het effect wordt nog iets versterkt als ze samen op een trafo zitten, dan krijg je ook nog dat bij het doorbranden van de eerste de spanning vaak net even hoger wordt waardoor de volgenden dus iets vlotter gaan slijten. Dus altijd allemaal vervangen als er een stuk gaat. Maar ik zou er nu gewoon led in stoppen.
  donderdag 21 september 2023 @ 15:14:33 #53
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210705794
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 14:35 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Bovenstaande antwoorden dus. Het effect wordt nog iets versterkt als ze samen op een trafo zitten, dan krijg je ook nog dat bij het doorbranden van de eerste de spanning vaak net even hoger wordt waardoor de volgenden dus iets vlotter gaan slijten. Dus altijd allemaal vervangen als er een stuk gaat. Maar ik zou er nu gewoon led in stoppen.
Bedankt voor de antwoord(en). Ja ik was in eerste instantie ook van plan om de lampjes direct maar te vervangen met LED's. Maar ik las ergens dat de trafo's vaak een minimum vermogen hebben waar je met drie LED-lampen nooit aan zult komen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 22 september 2023 @ 09:55:39 #54
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_210714225
Mijn vaatwasser lekt via de deur, ik heb hem helemaal open gehad en gezien wat het probleem is. Ik heb de rubber strips vervangen. Zowel aan de deurkant als de vaatwasser zelf. Nu is het lekken verminderd maar nog niet weg. Tijdens de eerste spoelbeurt beukt hij alsnog water langs de onder strip. De deur is gemaakt alsof dit ook zo kan voorkomen. De onderkant heeft een soort gootje naar twee pijpjes die water loosen naar de onderbak.

Alleen in die eerste spoelbeurt gaat het water nog met net iets te veel geweld langs die goot erover heen.

Hoe normaal is het dat daar überhaupt water langskomt? Wat kan ik er nog aan doen om het beter waterdicht te krijgen. Het is allemaal van dat dunne plaatstaal dus misschien is er wat verbogen waardoor die strip niet hard genoeg meer afsluit.

De rubber strips heb ik met OEM producten vervangen.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  vrijdag 22 september 2023 @ 12:12:28 #55
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_210715499
Ik heb nog even geYoutubed naar het probleem, het is misschien wel precies wat hier staat:

Hier zie je ook dat gootje waar ik het over had achter het rubber. Wellicht zit mijn probleem dus in de spoelarm. Mochten jullie nog een idee hebben dan hoor ik het graag.
  vrijdag 22 september 2023 @ 13:22:35 #56
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_210716110
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 12:12 schreef whY... het volgende:
Ik heb nog even geYoutubed naar het probleem, het is misschien wel precies wat hier staat:

Hier zie je ook dat gootje waar ik het over had achter het rubber. Wellicht zit mijn probleem dus in de spoelarm. Mochten jullie nog een idee hebben dan hoor ik het graag.
Lijkt alvast een mogelijke verklaring:

quote:
Why Is Your Dishwasher Leaking Water?

[..]

The Spray Arm Is Malfunctioning

During wash and rinse cycles, the spray arm spins and jets water onto the dirty dishes. But various issues can prevent it from doing its job. If one of the holes on the spray arms is clogged, it will put more pressure on the other holes and cause a leak. To fix clogs, detach the spray arm and use a pin or paper clip to dislodge the blockage. Holes or cracks in the spray arm can cause the same leaking effect. In this case, you have no choice but to replace the spray arm with a new one.

[..]
https://www.abchomeandcom(...)asher-leaking-water/

In het artikel staan nog andere mogelijke oorzaken (slecht werkende drain hose, water inlet valve of float switch) .
are we infinite or am I alone
pi_210724803
Onze regenpijp (afvoer van het dak op aansluiting afvoerbuis uit huis) lekt onder de grond. Ik heb het open gegraven en het blijken 2 verschillende maten te zijn, zonder koppelstuk. Dus er zat zand in -O- Er past denk ik ook geen koppelstuk op, want de afvoerbuis uit huis ligt direct tegen de muur aan.
Hoe zorg ik dat het toch afgesloten is, dat er geen zand in kan spoelen of water uit kan komen?
pi_210725218
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 12:16 schreef Hupje het volgende:
Onze regenpijp (afvoer van het dak op aansluiting afvoerbuis uit huis) lekt onder de grond. Ik heb het open gegraven en het blijken 2 verschillende maten te zijn, zonder koppelstuk. Dus er zat zand in -O- Er past denk ik ook geen koppelstuk op, want de afvoerbuis uit huis ligt direct tegen de muur aan.
Hoe zorg ik dat het toch afgesloten is, dat er geen zand in kan spoelen of water uit kan komen?
Beton omheen storten
  zaterdag 23 september 2023 @ 13:40:58 #59
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_210725335
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 13:22 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Lijkt alvast een mogelijke verklaring:
[..]
https://www.abchomeandcom(...)asher-leaking-water/

In het artikel staan nog andere mogelijke oorzaken (slecht werkende drain hose, water inlet valve of float switch) .
Ik heb een nieuwe sproeiarm besteld, langs de naad was hij opengesprongen. Op het oog heb je dat niet door maar ik heb hem er even uitgehaald en toen was het wel duidelijk.
pi_210769966
Hoe heten hulpmiddelen als op de foto, om een lamp in de juiste richting aan een centraadoos te kunnen bevestigen?

Of is dit lamp-specifiek?

Probleem is: centraaldoos met 2 boutjes, diagonaal. Ik heb een lamp die ik graag in de lengterichting wil ophangen. De nieuwe lamp heeft een vierkante plafondplaat (12x12 cm) met een beugeltje in het midden. Hoe hang ik dat op

Zelfs als de centraaldoos wèl 4 boutjes had, zie ik de plafondplaat nooit de centraaldoos afdekken.

[ Bericht 43% gewijzigd door baskick op 27-09-2023 19:19:37 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_210770342
Iemand een tip voor de beste stickerverwijderaar voor PVC kozijnen? We hebben de stickers er iets te lang op laten zitten.
pi_210770539
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 12:16 schreef Hupje het volgende:
Geen ruimte om er een koppelstuk tussen te wrutten?

Je kan ook nog een pvc tape proberen.
  woensdag 27 september 2023 @ 19:17:49 #63
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210770568
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 18:18 schreef baskick het volgende:
Hoe heten hulpmiddelen als op de foto, om een lamp in de juiste richting aan een centraadoos te kunnen bevestigen?

[ afbeelding ]
Een of andere beugel?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_210770673
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 19:17 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Een of andere beugel?
Op de voor de hand liggende zoektermen kan ik zoiets niet vinden. Dat maakt dat ik vermoed dat het lamp-specifiek is. Tenzij iemand de concrete naam weet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_210770713
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 19:15 schreef Managarm het volgende:

[..]
Geen ruimte om er een koppelstuk tussen te wrutten?

Je kan ook nog een pvc tape proberen.
Uiteindelijk bleek er een koppelstuk voor 110 naar 80 op te passen door beide delen met een verfbrander te verwarmen tot ze een beetje te vervormen waren en toen kon de rest ook weer in elkaar ^O^
pi_210771399
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 18:18 schreef baskick het volgende:

[ afbeelding ]

Probleem is: centraaldoos met 2 boutjes, diagonaal. Ik heb een lamp die ik graag in de lengterichting wil ophangen. De nieuwe lamp heeft een vierkante plafondplaat (12x12 cm) met een beugeltje in het midden. Hoe hang ik dat op

Zelfs als de centraaldoos wèl 4 boutjes had, zie ik de plafondplaat nooit de centraaldoos afdekken.
Die beugels zijn volgens mij lampspecifiek.
Maar ik kan jouw probleem even niet helemaal visualiseren: Een inbouwdoos is volgens mij altijd ~8cm, dat krijg je toch afgedekt met een 12x12 plaat? (Ik begin nu aan mezelf te twijfelen...)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210771679
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 20:34 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Die beugels zijn volgens mij lampspecifiek.
Maar ik kan jouw probleem even niet helemaal visualiseren: Een inbouwdoos is volgens mij altijd ~8cm, dat krijg je toch afgedekt met een 12x12 plaat? (Ik begin nu aan mezelf te twijfelen...)
De centraaldoos is ~7x7 cm en heeft maar 2 boutjes; diagonaal tegenover elkaar. Als ik het bijbehorende beugeltje gebruik i.c.m. de boutjes in de centraaldoos, zit de lamp dus 45 graden gedraaid. Dat wil ik niet.

De afdekplaat van de lamp is 12x12 ~9x9 cm. Die valt er volgens mij alleen volledig overheen als ik aan weerskanten van de centraaldoos een gat in het plafond boor (voor pluggen en schroeven) en op die manier de boutjes van de centraaldoos niet gebruik. Boren in het plafond doe ik liever niet; ik vermoed dat ik ze niet recht genoeg tegenover elkaar krijg om de lamp exact recht te krijgen en als een volgende lamp mogelijk weer wat kleiner wordt, zit je met die gaten.

Ik had gehoopt zo'n beugeltje te kunnen bestellen in de juiste maat. Alternatief is dat ik de Dremel er even doorheen jas en passend maak.

Dank voor het meedenken :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 27-09-2023 21:45:34 ]
pi_210785697
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 20:57 schreef baskick het volgende:

[..]
De centraaldoos is ~7x7 cm en heeft maar 2 boutjes; diagonaal tegenover elkaar. Als ik het bijbehorende beugeltje gebruik i.c.m. de boutjes in de centraaldoos, zit de lamp dus 45 graden gedraaid. Dat wil ik niet.

De afdekplaat van de lamp is 12x12 ~9x9 cm. Die valt er volgens mij alleen volledig overheen als ik aan weerskanten van de centraaldoos een gat in het plafond boor (voor pluggen en schroeven) en op die manier de boutjes van de centraaldoos niet gebruik. Boren in het plafond doe ik liever niet; ik vermoed dat ik ze niet recht genoeg tegenover elkaar krijg om de lamp exact recht te krijgen en als een volgende lamp mogelijk weer wat kleiner wordt, zit je met die gaten.

Ik had gehoopt zo'n beugeltje te kunnen bestellen in de juiste maat. Alternatief is dat ik de Dremel er even doorheen jas en passend maak.

Dank voor het meedenken :Y
Pure haat aan lampen ophangen - in de afgelopen jaren door verhuizingen iets van 15 of 20 lampen opgehangen. Allemaal met andere beugels, centraaldozen, etc. Echt een schijthekel aan.

Wat voor mij het beste heeft gewerkt en wat je wellicht kunt proberen: extra gaten boren in de plafondplaat zodat deze aansluit op de gaten van de centraaldoos.

Dat is niet altijd mogelijk maar het heeft mij vaak geholpen. En soms ontkom je dan toch niet aan in het plafond boren.

Misschien helpt het. Succes.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 29 september 2023 @ 11:37:54 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210786145
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 19:01 schreef Managarm het volgende:
Iemand een tip voor de beste stickerverwijderaar voor PVC kozijnen? We hebben de stickers er iets te lang op laten zitten.
Ik zou zonnebloemolie proberen.
KuikenGuppy
  vrijdag 29 september 2023 @ 17:19:15 #70
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_210788681
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 19:01 schreef Managarm het volgende:
wd 40 :D / Lampenolie iets van die dingen
Drop you like an ill, bad habit
pi_210788791
Ik heb olijfolie geprobeerd maar dat werkt alleen op lijmresten, de sticker zit er nog op.
  Vis een optie? vrijdag 29 september 2023 @ 20:39:10 #72
70532 loveli
N
pi_210790365
Grofweg zijn er 3 manieren om lijm op te lossen (want 3 soorten lijm). Alcohol (of ander oplosmiddel), water, zeep. Soms helpt warmte.

Even checken welke optie pvc niet oplost oO<
crap in = crap out
pi_210801309
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:30 schreef Managarm het volgende:
Ik heb olijfolie geprobeerd maar dat werkt alleen op lijmresten, de sticker zit er nog op.
Methanol, ether, wasbenzine of white spirit?
are we infinite or am I alone
pi_210801406
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 18:18 schreef baskick het volgende:

[ afbeelding ]

Dit een idee?
https://lightswing.nl/pro(...)ZKRJhR8aAtPUEALw_wcB
  Vis een optie? woensdag 11 oktober 2023 @ 13:21:47 #75
70532 loveli
N
pi_210914646
Typeplaatje zegt zowel 220 als 380V. Betekent het dat deze motor gewoon in een stopcontact kan, of heeft het alsnog 3 fasen nodig? Stroom heb ik nooit zo gesnapt.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')