abonnement Unibet Coolblue
pi_209849514


Hoe lang droogt houtlijm? Draai ik een kraan los als ik met de klok mee draai? Mag een wasmachine en een wasdroger op dezelfde elektrische groep? Kan ik latex buiten gebruiken? Mag ik spaanplaatschroeven ook in ander hout gebruiken? Welke kleur elektrische draad is ook alweer de aarde?



Dit soort korte vraagjes kom je vaak tegen als je gaat klussen. Het is niet altijd de moeite waard om er een compleet topic voor te openen, maar je wilt ook niet blijven zitten met je vraag. Voor al dat soort vragen is er dit Korte Klus Kwesties topic! Probeer zo duidelijk mogelijk je vraag te formuleren, en posten maar!

En let op, er bestaan geen domme vragen maar wel domme antwoorden ;)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator dinsdag 11 juli 2023 @ 12:49:56 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209850871
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 09:31 schreef stavromulabeta het volgende:
Uit interesse: Hoe krijgen jullie kabels in een lasklem? Bij mij zitten de kabels meestal te stug en te krap om het met de hand te doen, dus gebruik ik een nijptang. Maar met die nijptang ben ik bang (en is het me al een keer overkomen) dat ik de isolatie van de draad beschadig. Ik ben vooral benauwd voor onopgemerkte beschadigingen. Hoe doen jullie dat?
Gewoon met de hand, en anders met een geisoleerde punt tang.

En gebruikte lasdoppen niet weer gebruiken om iets af te lassen.
  woensdag 19 juli 2023 @ 16:39:46 #3
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_209957472
Ik heb een woonkamer in twee delen, met op de grens een muur waar een opening in zit van pakweg 1.20m. De vloer in de beide delen is niet even hoog, het verschil is bijna een centimeter. Ik heb nu laminaat liggen in beide ruimtes en vraag me af hoe ik het hoogteverschil het beste kan overbruggen. Het liefst zou ik een kleine drempel in die opening maken, maar wegens uitzetten kan ik het laminaat daar niet tegenaan leggen en een plakplintje ervoor maakt het niet mooier. De ruimte met de 'hoge' vloer is 5,5 meter dus ik denk ook niet dat het op te vangen is met een streepje kit of zo. Wie heeft een leuke suggestie voor me?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_209960006
quote:
5s.gif Op woensdag 19 juli 2023 16:39 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb een woonkamer in twee delen, met op de grens een muur waar een opening in zit van pakweg 1.20m. De vloer in de beide delen is niet even hoog, het verschil is bijna een centimeter. Ik heb nu laminaat liggen in beide ruimtes en vraag me af hoe ik het hoogteverschil het beste kan overbruggen. Het liefst zou ik een kleine drempel in die opening maken, maar wegens uitzetten kan ik het laminaat daar niet tegenaan leggen en een plakplintje ervoor maakt het niet mooier. De ruimte met de 'hoge' vloer is 5,5 meter dus ik denk ook niet dat het op te vangen is met een streepje kit of zo. Wie heeft een leuke suggestie voor me?
Een drempel of alleen een latje wat over de onderste vloer steekt maar alleen aan de bovenste vastmaken.

Dus of een latje van het hoogte verschil tegen de bovenste vloer plakken, los liggend op de onderste. en als het een drempel moet zijn dan daar nog een strip bovenop. Dan schuift het mee met de bovenste vloer zonder dat er een kier ontstaat.
pi_209998646
Onze eenhendelmengkraan in de keuken ging nogal stroef, dus heb m even goed ontkalkt. Waardoor ie nu nog stroever gaat :')
Wat kan ik doen om het binnenwerk te reingen, of iets anders?
  zondag 23 juli 2023 @ 14:32:38 #6
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_210008420
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 19:10 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Een drempel of alleen een latje wat over de onderste vloer steekt maar alleen aan de bovenste vastmaken.

Dus of een latje van het hoogte verschil tegen de bovenste vloer plakken, los liggend op de onderste. en als het een drempel moet zijn dan daar nog een strip bovenop. Dan schuift het mee met de bovenste vloer zonder dat er een kier ontstaat.
Klinkt op zich goed. Maar, je zegt 'zonder dat er een kier ontstaat, hoe is dat te voorkomen als het er gewoon los op ligt?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 23 juli 2023 @ 14:33:44 #7
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210008445
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 18:43 schreef Piles het volgende:
Onze eenhendelmengkraan in de keuken ging nogal stroef, dus heb m even goed ontkalkt. Waardoor ie nu nog stroever gaat :')
Wat kan ik doen om het binnenwerk te reingen, of iets anders?
In de azijn laten weken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_210008714
Wij willen aan onze wand een tv ophangen. Dit betreft een metal stud wand, zitten gipsplaten op met daarachter OSB-plaat zodat er dingen aan opgehangen kunnen worden. We hebben een Vogel's beugel en daarbij zitten 3 standaard houtdraadbouten van 8 x 70mm. Is dit voldoende?

Vind het altijd een eng gedachte dat een 55 inch tv vast zit aan 3 bouten in de muur. 8)7
pi_210009635
Weet je hoe dik het osb is? Rechtstreeks aan het osb lijkt me sowieso niet verstandig i.v.m. uittrekkracht. Ik zou op zijn minst een plaatje 18mm multiplex tussen zetten die je met een meerdere 4x50 schroeven aan het osb zet om de boel steviger te verankeren.

Kan je de beugel ook nog uittrekken? Dan een groter stuk multiplex (net iets kleiner dan de tv) en zorgen dat dit vast kan schroeven in twee studs.
pi_210010147
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:30 schreef Wiedanwel het volgende:
Weet je hoe dik het osb is? Rechtstreeks aan het osb lijkt me sowieso niet verstandig i.v.m. uittrekkracht. Ik zou op zijn minst een plaatje 18mm multiplex tussen zetten die je met een meerdere 4x50 schroeven aan het osb zet om de boel steviger te verankeren.

Kan je de beugel ook nog uittrekken? Dan een groter stuk multiplex (net iets kleiner dan de tv) en zorgen dat dit vast kan schroeven in twee studs.
Beugel kan je inderdaad nog uittrekken.

Geen idee hoe dik het is, volgens de aannemer die het huis heeft gebouwd kan er een televisie aan opgehangen worden. Er zijn ook airco units aan opgehangen en die zijn zwaarder dan de televisie die ik heb.

M'n vraag was meer of dit de juiste bouten hiervoor zijn, of dat ik iets anders moet gebruiken. Want als dat prima is, neem ik gewoon de gok. Een multiplex plaat achter je televisie vind ik geen gezicht.
pi_210010569
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:52 schreef MaximumRush het volgende:
Wij willen aan onze wand een tv ophangen. Dit betreft een metal stud wand, zitten gipsplaten op met daarachter OSB-plaat zodat er dingen aan opgehangen kunnen worden. We hebben een Vogel's beugel en daarbij zitten 3 standaard houtdraadbouten van 8 x 70mm. Is dit voldoende?

Vind het altijd een eng gedachte dat een 55 inch tv vast zit aan 3 bouten in de muur. 8)7
je hebt een laagje gips, dan een OSB plaat van waarschijnlijk 18 mm. De bouten die jij noemt zijn zelfs fors, kan evt ook nog dunner ;) Maar gewoon zo bevestigen :Y
pi_210010606
quote:
5s.gif Op woensdag 19 juli 2023 16:39 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb een woonkamer in twee delen, met op de grens een muur waar een opening in zit van pakweg 1.20m. De vloer in de beide delen is niet even hoog, het verschil is bijna een centimeter. Ik heb nu laminaat liggen in beide ruimtes en vraag me af hoe ik het hoogteverschil het beste kan overbruggen. Het liefst zou ik een kleine drempel in die opening maken, maar wegens uitzetten kan ik het laminaat daar niet tegenaan leggen en een plakplintje ervoor maakt het niet mooier. De ruimte met de 'hoge' vloer is 5,5 meter dus ik denk ook niet dat het op te vangen is met een streepje kit of zo. Wie heeft een leuke suggestie voor me?
https://www.hornbach.nl/p(...)lver-270-cm/5615102/

Zoiets? Of even bij de andere overgang/afsluitprofielen kijken wat je mooier vind :)
  maandag 24 juli 2023 @ 08:43:26 #13
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_210018853
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:21 schreef Puala het volgende:

[..]
https://www.hornbach.nl/p(...)lver-270-cm/5615102/

Zoiets? Of even bij de andere overgang/afsluitprofielen kijken wat je mooier vind :)
Bij de trap heb ik inderdaad zo'n profiel gebruikt, maar ik weet niet of het in de woonkamer ook mooi staat. Maar ik zie inderdaad wel meer kleuren en stijlen dan ik verwacht had, dus ik kan ze eens in het echt bekijken :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 24 juli 2023 @ 08:48:39 #14
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210018894
Je kan ook een drempel maken waar het laminaat aan de onderkant ruimte heeft om uit te zetten.
Dus zeg maar een soort T profiel. Waarbij je de drempel in de I vast zet in de vloer en het laminaat onder de - komt zodat het nog marge heeft om te werken.

Tip van flip; zorg er wel voor dat de drempel er uit kan als je een nieuw laminaatje wil leggen.
  maandag 24 juli 2023 @ 08:59:28 #15
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210018986
Is de vloer niet op te hogen?
Desnoods met isolatieplaten? Anders wat @blieblie zegt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 24 juli 2023 @ 09:08:12 #16
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_210019049
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 08:59 schreef daNpy het volgende:
Is de vloer niet op te hogen?
Desnoods met isolatieplaten? Anders wat @:blieblie zegt.
Nee, de ruimte daarachter is ook vrij groot en dan kom je weer in de knoei met de drempel in de andere deuropening in die kamer. Die tip van @bleiblei ga ik inderdaad ook even over denken ja.

Iedereen bedankt voor het meedenken in ieder geval! :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_210029985
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:19 schreef Puala het volgende:

[..]
je hebt een laagje gips, dan een OSB plaat van waarschijnlijk 18 mm. De bouten die jij noemt zijn zelfs fors, kan evt ook nog dunner ;) Maar gewoon zo bevestigen :Y
Ik ken ook mensen die 9mm OSB achter hun gips hebben gedaan dus ik zou niet zomaar van 18mm uitgaan. De toegevoegde waarde van 9mm OSB lijkt mij ook maar minimaal maar ja..
pi_210045081
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:19 schreef Puala het volgende:

[..]
je hebt een laagje gips, dan een OSB plaat van waarschijnlijk 18 mm. De bouten die jij noemt zijn zelfs fors, kan evt ook nog dunner ;) Maar gewoon zo bevestigen :Y
Zijn de bouten dan niet veel te lang? Met gipsplaat zit je dan op zo'n 3 cm, dan steekt die ongeveer 4 cm er achter door.
pi_210045963
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:58 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Beugel kan je inderdaad nog uittrekken.

Geen idee hoe dik het is, volgens de aannemer die het huis heeft gebouwd kan er een televisie aan opgehangen worden. Er zijn ook airco units aan opgehangen en die zijn zwaarder dan de televisie die ik heb.

M'n vraag was meer of dit de juiste bouten hiervoor zijn, of dat ik iets anders moet gebruiken. Want als dat prima is, neem ik gewoon de gok. Een multiplex plaat achter je televisie vind ik geen gezicht.

Een hollewandplug lijkt mij hier de oplossing
  woensdag 26 juli 2023 @ 15:35:38 #20
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210045968
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:52 schreef MaximumRush het volgende:
Wij willen aan onze wand een tv ophangen. Dit betreft een metal stud wand, zitten gipsplaten op met daarachter OSB-plaat zodat er dingen aan opgehangen kunnen worden. We hebben een Vogel's beugel en daarbij zitten 3 standaard houtdraadbouten van 8 x 70mm. Is dit voldoende?

Vind het altijd een eng gedachte dat een 55 inch tv vast zit aan 3 bouten in de muur. 8)7
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:19 schreef Puala het volgende:

[..]
je hebt een laagje gips, dan een OSB plaat van waarschijnlijk 18 mm. De bouten die jij noemt zijn zelfs fors, kan evt ook nog dunner ;) Maar gewoon zo bevestigen :Y
Wij hebben precies dit in de slaapkamer. Wandje laten plaatsen (als scheiding met de inloopkast) en aan die wand hebben we een TV en ook zo'n tv ophangding.

Ik heb voor de afwerking opgemeten waar het framewerk van het wandje zit. Wandje afgewerkt met OSB en een laag gipsplaten en bij het ophangen weer meten waar de bevestigingspunten moesten komen. Stevige 4,5x60 spax schroeven gekozen en ook voorgeboord zodat ik echt wist dat ik in het frame zat en niet door het plaatwerk zat. TV ophangding er op gezet, tv er aan gehangen.

Als het alleen een enkel gipsplaatje is, zou ik echt gaan twijfelen of ik niet die tv gewoon neer ga zetten op een kastje....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210047766
Tv is inmiddels opgehangen. Zat inderdaad een OSB plaat achter zoals de aannemer aangegeven had.
pi_210047982
Een badkraan die na gebruik enkele dagen nadrupt via de temperatuurknop.
De knop is er af geweest maar we konden niet echt iets ontdekken...
Iemand enig idee?
Raak een beetje moe van de badkuip oppoetsen ivm kalkvlek maar om nou een hele nieuwe kraan te kopen hier om is ook wat.
  zondag 30 juli 2023 @ 10:11:47 #23
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210091691
Iemand een goeie tip voor het verwijderen van smeervlekken op nieuwe beton tuintegels :(?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 30 juli 2023 @ 11:20:18 #24
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_210092510
quote:
8s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:11 schreef Debsterr het volgende:
Iemand een goeie tip voor het verwijderen van smeervlekken op nieuwe beton tuintegels :(?
Zelf geen ervaring mee, maar google suggereert (voor vet of olievlekken):
zoveel mogelijk verwijderen met doeken of absorberend materiaal (deppen, niet wrijven want dan verspreid je het nog meer). Detergent erop aanbrengen (afwasmiddel), een half uur laten inwerken. Dan schrobben met een borstel en spoelen met heet water. Herhaal tot de vlek verdwenen is.
quote:
The first step you should take after discovering an oil stain on pavers is to grab some rags, paper towels, and oil-absorbent granular material. You should have all of these materials handy. If the stain is fresh, blot the area with rags or paper towels, being careful not to scrub the stain in.

Then, apply laundry detergent or liquid dish soap on the stain and let it sit there for anywhere from 20-30 minutes. Next, scrub the area with a nylon bristle brush. Rinse with hot water after you’re done and repeat scrubbing and rinsing as needed until the stain is gone.

If the oil stain on the pavers has settled in and dried a bit before you discovered it, spread some granular material over the stain and let it sit there for about 6 hours. Sweep the material up and use the above cleaning method if necessary.

[..]
https://todayshomeowner.c(...)-stains-from-pavers/

Of een hogedrukreiniger gebruiken...
https://www.installitdire(...)rom-concrete-pavers/
are we infinite or am I alone
  zondag 30 juli 2023 @ 17:12:01 #25
4330 PJ
Tja.....
pi_210097114
quote:
8s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:11 schreef Debsterr het volgende:
Iemand een goeie tip voor het verwijderen van smeervlekken op nieuwe beton tuintegels :(?
Spul van HG erop doen: https://hg.eu/nl/producten/hg-olievlekkenreiniger
pi_210168286
Ik heb een kleine doch vervelende terugkerende lekkage in onze douchebak: water wat van de deur loopt, loopt aan de verkeerde van het randje (dus aan de buitenkant). Steeds plasje water op de vloer.
Is een huurwoning, dus ga de boel niet vervangen (en verhuurder ook niet).
Nu zie ik wel een oplossing in een rubberen strip bijplaatsen, maar waar vind ik het juiste materiaal.
Ik zoek dus een rubberen strip van ongeveer 5 x 30 cm (of op maat te knippen). Van het zelfde materiaal wat je vaker ziet rond flexibele afdichtingen (want deur beweegt natuurlijk).
Iemand ideeën waar te zoeken? Hen alle bouwmarkten (incl Hornbach) om de hoek.
pi_210171565
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 10:41 schreef Piles het volgende:
Ik heb een kleine doch vervelende terugkerende lekkage in onze douchebak: water wat van de deur loopt, loopt aan de verkeerde van het randje (dus aan de buitenkant). Steeds plasje water op de vloer.
Is een huurwoning, dus ga de boel niet vervangen (en verhuurder ook niet).
Nu zie ik wel een oplossing in een rubberen strip bijplaatsen, maar waar vind ik het juiste materiaal.
Ik zoek dus een rubberen strip van ongeveer 5 x 30 cm (of op maat te knippen). Van het zelfde materiaal wat je vaker ziet rond flexibele afdichtingen (want deur beweegt natuurlijk).
Iemand ideeën waar te zoeken? Hen alle bouwmarkten (incl Hornbach) om de hoek.
Gewoon rubberen deurstrips bedoel je voor douche deuren?
Ik kon ook niet vinden wat ik zocht maar was geslaagd op amazon. Je kan ze op maat knippen of zagen, belangrijk is dat je weet hoeveel mm het moet afdichten in de hoogte en hoe dik het glas is waar het op komt.
Ik had voorheen een strip met 2 platte flapjes maar door het heen en weer draaien ging dat verbuigen.
Nu heb ik een strip met een soort van holle ronde ruimte/tunnel die duwt tegen de tegels aan. hier geen douche bak maar het idee is hetzelfde.
Voordeel hiervan is dat de holle ruimte nog verder kan induwen dus je mag een paar mm vergissen in meten :P
pi_210370584
Iemand tips hoe je inbus-schroef los kan krijgen waarvan het schroefdraad lam is?Je kunt draaien wat je wil,maar d'r uitkomen doet ie niet.De inbus kop is wel goed.
pi_210370664
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:00 schreef pitboer het volgende:
Iemand tips hoe je inbus-schroef los kan krijgen waarvan het schroefdraad lam is?Je kunt draaien wat je wil,maar d'r uitkomen doet ie niet.De inbus kop is wel goed.
uitboren
  Vis een optie? maandag 21 augustus 2023 @ 19:22:13 #30
70532 loveli
N
pi_210370930
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:00 schreef pitboer het volgende:
Iemand tips hoe je inbus-schroef los kan krijgen waarvan het schroefdraad lam is?Je kunt draaien wat je wil,maar d'r uitkomen doet ie niet.De inbus kop is wel goed.
Welk materiaal zit het in? Is de kop verzonken of steekt het uit?
Kleven met kit o.i.d. of griptang.
crap in = crap out
pi_210371052
Staal in aluminium.Gaat om een kinderzitje.

https://www.bol.com/nl/nl(...)oEAQYDSABEgIl_fD_BwE
  Vis een optie? maandag 21 augustus 2023 @ 19:34:43 #32
70532 loveli
N
pi_210371107

Die lange rechtsonder op de foto? van de onderkant van de bout druk uitoefenen terwijl je draait en hopen dat 'ie draad grijpt.
crap in = crap out
pi_210371117
Waar de schuif ingaat,zit een zwarte bout.
pi_210371127
Die als borg dient.
  Vis een optie? maandag 21 augustus 2023 @ 19:41:39 #35
70532 loveli
N
pi_210371182
Kun je iets onder de kop zetten om hem wat naar boven te drukken?

Of zoals eerder gezegd uitboren.
crap in = crap out
pi_210371244
Zal morgen is even kijken,tot zover bedankt.
pi_210373733
Uitboren zou ik erg voorzichtig mee zijn, heb slechte ervaringen met het uitboren van stalen bouten in aluminium.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:35:03 #38
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210375955
Een kromme schroevendraaier, prybar, mini wringijzer, hoe je het noemen wil, onder de kop van de bout doen zodat je deze omhoog kan forceren en dan losdraaien.

You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210383434
Dusssss die schroef he,die dient helemaal niet als borgpin.🤣🤣🤣🤣.
Je kunt het stoeltje er gewoon uitschuiven als je de veiligheidspal uitschuift.🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣.
Gelukkig was de fietsenmaker wel wakker.
Heb dus voor niks 2 jaar lang die schroef erin en uit gehaald.
pi_210494357
Afgelopen zomervakantie heb ik een betonvloertje gestort voor mijn buitenberging. Vloertje van 4x4m, onder afschot zodat die netje meeloopt met de omliggende bestrating. Berging zal niet helemaal overdekt en wind- en waterdicht worden dus eventueel vocht mag gewoon naar beneden lopen. Nou wil ik op die vloer in een U-vorm HSB-wanden plaatsen waar een ventilerende gevel op komt. Om de onderste balk van de HSB een beetje vrij te houden van de vloer wil ik daar een soort kimlaag opmetselen met een dpc-folie tussen kim en hout.
Optie 1 is om die kim bovenkant waterpas te leggen. Wordt de HSB makkelijker van maar de kim niet.
Optie 2 is om de kimlaag gewoon op de vloer te leggen en de HSB aan te passen.

Ik neig nu naar optie 2 want ik ben beter met hout dan met metselen. Maar waar maak ik die kimrand nou het beste/makkelijkste van? Cellenbeton en kalkzandsteen kunnen niet echt heel goed tegen vocht dus dat wordt het niet. Verder wil ik het deel dat wel overdekt wordt voorzien van een sedumdak dus er komt best wat meer gewicht op dan je zou denken bij een standaard berging.
Iemand een goede tip?
pi_210497561
Volgens mij wordt juist kalkzandsteen met een kimvoeg van 20 to 30mm.

In principe kan kalkzandsteen tegen vocht. Sterker: het is in staat vocht op te nemen en gecontroleerd weer af te staan. Je moet er alleen voor zorgen dat je ze niet zeiknat verwerkt, dan gaan ze verkleuren of zweven, dus als het regent moet je ze even afdekken.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_210551900
We hebben zo'n piepschuim bol met sisal touw wat erop geplakt zit. Voor de katten als krabpaal. Nu hebben ze dat touw los gekregen. Iemand advies wat voor lijm ik daar het beste voor kan gebruiken?
pi_210552774
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 18:44 schreef MaximumRush het volgende:
We hebben zo'n piepschuim bol met sisal touw wat erop geplakt zit. Voor de katten als krabpaal. Nu hebben ze dat touw los gekregen. Iemand advies wat voor lijm ik daar het beste voor kan gebruiken?
Wij hebben een paar maanden geleden sisaltouw aan karton vastgemaakt met nietjes. Tot onze verbazing zit het nog steeds vast op de krabpaal terwijl het dagelijks meermaals wordt mishandeld.
Spoilers!
  donderdag 7 september 2023 @ 09:15:33 #44
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_210555819
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 18:44 schreef MaximumRush het volgende:
We hebben zo'n piepschuim bol met sisal touw wat erop geplakt zit. Voor de katten als krabpaal. Nu hebben ze dat touw los gekregen. Iemand advies wat voor lijm ik daar het beste voor kan gebruiken?
een nietje of met hot glue.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_210651020
Ben met een handschuurmachine parket aan het schuren. Met schuurpapier uit de Action (Spectrum Sanding disks). Erg lang gaan die schijven niet mee, dus ik vroeg me af of het zin had om een beter (duurder) merk te kopen. Is er schuurpapier dat significant langer scherp blijft?
are we infinite or am I alone
pi_210651667
Ik vond zelf nietjes niet veilig,
mochten die loslaten wanneer er een kat aan hangt.
Ik heb hele stukken van grote krabpaal palen met bison lijm ingesmeerd en het touw weer terug er op gedraaid en aangeduwd. Zit als een huis!
  Moderator zaterdag 16 september 2023 @ 15:07:32 #47
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_210651892
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 12:49 schreef crystal_meth het volgende:
Ben met een handschuurmachine parket aan het schuren. Met schuurpapier uit de Action (Spectrum Sanding disks). Erg lang gaan die schijven niet mee, dus ik vroeg me af of het zin had om een beter (duurder) merk te kopen. Is er schuurpapier dat significant langer scherp blijft?
Defineer wat niet lang is..
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:02:35 #48
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_210684345
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 15:07 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Defineer wat niet lang is..
"niet lang meegaan" was misschien overdreven, maar het schuren van de eerste tegel (12 x 12 cm) met een nieuwe schijf ging pakweg dubbel zo snel als het schuren van de 5de tegel.

Was mosaiek parket, zoiets dus:
.
De tegels hadden donkere vlekken die vrij diep in het hout (dus onder de vernislaag) zaten, waarschijnlijk heb ik er ooit jodium bevattende vloeistof op gemorst. Moest dus niet alleen de oude vernislaag maar ook een vrij grote hoeveelheid hout verwijderen. ik heb waarschijnlijk 4 of 5 schijven (korrelgrootte 60 en 120) per m² gebruikt. Geen idee of dat normaal of veel is (voor schijven die 0.18¤ per stuk kosten).

nadien een laag gekleurde primer en 4 lagen vernis aangebracht, ziet er nu als nieuw uit.
are we infinite or am I alone
  woensdag 20 september 2023 @ 12:23:19 #49
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210693998
Is het gebruikelijk dat halogeenlampen min of meer tegelijkertijd stuk gaan? Ik heb er 3 in mijn afzuigkap, in het begin was er eentje kapot maar twee weken later waren 'ineens' de beide anderen ook kapot.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 20 september 2023 @ 12:48:28 #50
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_210694215
Als ze alle drie tegelijk zijn geplaatst is dat vrij logisch. X aantal uren per lamp die zijn verbruikt. Kan je overigens geen led lampen plaatsen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')