Ow god. Dan krijgen we een extreem links kabinet.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:31 schreef Vallon het volgende:
Alle hoofdrolspelers, stappen dus op. Wopke is ook af, Hugo heeft geen zin, Sigrid doet het voor de kinderen en de weg is dan vrij voor Timmermans (van wie het zoemt dat hij wil worden genoemd).
Timmermans, alsof de pvda-gl combinatie de grootste partij zou wordenquote:Op maandag 10 juli 2023 10:31 schreef Vallon het volgende:
Alle hoofdrolspelers, stappen dus op. Wopke is ook af, Hugo heeft geen zin, Sigrid doet het voor de kinderen en de weg is dan vrij voor Timmermans (van wie het zoemt dat hij wil worden genoemd).
Ruttte blijft een meester in (af)glijden.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:36 schreef Erasmus het volgende:
Die is onderweg naar zijn volgende job in Brussel. Motie van wantrouwen vermeden.
Dan zal er wel op gestemd moeten worden.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:31 schreef Vallon het volgende:
Ja nou dat dacht ik ook, maar ik zie vooralsnog nog nergens ie deze demissionaire periode afmaakt..quote:Op maandag 10 juli 2023 10:36 schreef Erasmus het volgende:
Die is onderweg naar zijn volgende job in Brussel. Motie van wantrouwen vermeden.
Omdat Timmermans de verkiezingen wel even gaat winnen?quote:Op maandag 10 juli 2023 10:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ow god. Dan krijgen we een extreem links kabinet.
quote:"Yes, ladies en gentlemen, het is tijd voor nieuw elan.
And never forget, der Islam gehort seit 2000 jahre zu Europa, dus nu doorpakken.
Kom maar binnen mensen"
Voor heel het land. Nationale feestdag dit.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:39 schreef SpecialK het volgende:
Lijkt mij gezond voor het kabinet. Tijd voor een nieuw gezicht voor de overheid.
Kwestie van maar één vakje invullen. De rest is zo versplinterd dat het stragegisch geen zin heeft.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan zal er wel op gestemd moeten worden.
Daarom gun ik hem per direct een baan in het Europees Parlement/Commissie (waar hij al jaren opzichtig voor solliciteert). Dan heeft hij demissionair ook niets meer te zeggen hier.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:38 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ja nou dat dacht ik ook, maar ik zie vooralsnog nog nergens ie deze demissionaire periode afmaakt..
Misschien typisch voor mensen (bestuurders zowel publiek als commercieel) die weten dat ze gaan stoppen.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Einde van een tijdperk.
Maar toch beter dat hij vertrekt. Mijns inziens vooral een premier die vooral problemen voor zich uit schoof in plaats van aanpakte.
Zoveel invloed had Rutte zelf niet dat het hele land nu anders bestuurd gaat worden. Premiers zijn natuurlijk gewoon een soort kinderjuffen voor de regering.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Voor heel het land. Nationale feestdag dit.
Bij de volgende verkiezingen heeft hij mogelijk geen herinnering meer aan deze uitspraakquote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef Nober het volgende:
Dit geloven.
Doet 'ie alleen maar zodat de motie van wantrouwen niet doorgaat.
Ja, mooi domme uitspraak was dat zeg. De islam is niet zo oud en de enige band met Europa is altijd een vijandige geweest.quote:
De laatste peilingen had links samen nog geen 60 zetels.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kwestie van maar één vakje invullen. De rest is zo verplinterd dat het stragegisch geen zin heeft.
NB: Niet mijn keuze maar ik vrees dat linksom het gaat worden, wat ook allerlei lastige debatten vermijdt.
Geen grens aan asiel, wel voor stikstof/natuur/wonen/nederland/..... , het land leidt wie het lijdt.
Hij gaat helaas dus wel dus demissionair door, maar door dit nieuws heeft ie wel de angel eruit gehaald, motie van wantrouwen zal het dan ook wel niet halen.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Daarom gun ik hem per direct een baan in het Europees Parlement/Commissie (waar hij al jaren opzichtig voor solliciteert). Dan heeft hij demissionair ook niets meer te zeggen hier.
quote:
Er is niemand in de VVD die bij Rutte in de buurt komt. Dus het lijkt mij niet vanzelfsprekend dat de VVD weer de grootste partij wordt hoor.quote:
Idd, wie neemt die oetlul nog serieus?quote:Op maandag 10 juli 2023 10:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Omdat Timmermans de verkiezingen wel even gaat winnen?
quote:Op maandag 10 juli 2023 10:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ow god. Dan krijgen we een extreem links kabinet.
Daar mag je blij mee zijnquote:Op maandag 10 juli 2023 10:38 schreef Tengano het volgende:
Hoera TimmerFrans als premier straks!!!![]()
![]()
![]()
Dat wordt wss de nieuwe lijsttrekker van GroenLinks en de PvdA![]()
Iedereen op links zou massaal klaar komen als timmermans premier wordt.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:46 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Idd, wie neemt die oetlul nog serieus?
Ja, Timmermans zelf...
Ik hoorde dat er een goede positie vrij is in de Europese commissie.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef Nober het volgende:
Dit geloven.
Doet 'ie alleen maar zodat de motie van wantrouwen niet doorgaat.
Het is niet dat de PvdA daarmee ineens de grootste partij van Nederland gaat worden hé.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:38 schreef Tengano het volgende:
![]()
![]()
in het huidige klimaat gaat dat de BBB worden dan, ze hebben geen geschikte kandidaten om al die stoelen te vinden, dat gaat 1 grote puinhoop worden de komende 2 jaarquote:Op maandag 10 juli 2023 10:46 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Er is niemand in de VVD die bij Rutte in de buurt komt. Dus het lijkt mij niet vanzelfsprekend dat de VVD weer de grootste partij wordt hoor.
Schippers is ook nog een optie.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:46 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Er is niemand in de VVD die bij Rutte in de buurt komt. Dus het lijkt mij niet vanzelfsprekend dat de VVD weer de grootste partij wordt hoor.
quote:Op maandag 10 juli 2023 10:47 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Daar mag je blij mee zijn
Dat gaat een hoop belastingcenten kostenvoor kunst, cultuur, saamhorigheid, multiculti en schone energie
quote:"Voor het premierschap mensen. Yes! we can!!!!"
We moeten Dijkhoff maar snel een mailtje sturenquote:Op maandag 10 juli 2023 10:50 schreef Frutsel het volgende:
Jammer.
Benieuwd wie de kar van de VVD gaat trekken
Als BBB de grootste partij wordt... dan heb ik een extra bevestiging dat ik er goed aangedaan heb om Nederland te verlaten. Wat een ellende zou dat zijn zeg.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:49 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
in het huidige klimaat gaat dat de BBB worden dan, ze hebben geen geschikte kandidaten om al die stoelen te vinden, dat gaat 1 grote puinhoop worden de komende 2 jaar
Makkelijk, gewoon de volgende partijleider van D66.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:52 schreef Duiveltja het volgende:
Waar moeten de wappies nu dan boos op worden?
kagedisquote:Op maandag 10 juli 2023 10:52 schreef Duiveltja het volgende:
Waar moeten de wappies nu dan boos op worden?
Volgens mij gaf hij bij een talkshow (weet niet meer welke) aan dat Rutte de enige was die hem van een terugkeer bij de landelijke VVD tegenhield.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
We moeten Dijkhoff maar snel een mailtje sturen
Rob Jetten?quote:Op maandag 10 juli 2023 10:53 schreef xpompompomx het volgende:
Makkelijk, gewoon de volgende partijleider van D66.
Links van het midden dan..... zodat rechts gelijk kan krijgen.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
Mensen die denken dat we een links kabinet gaan krijgen omdat Mark ermee stopt
Succes
Mooi. Tijd dat D66 het stokje overneemt. De zon zal weer gaan schijnen...quote:Op maandag 10 juli 2023 10:28 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Rutte kondigt vertrek uit politiek aan: 'Niet meer beschikbaar als lijsttrekker VVD'
Mark Rutte stapt uit de politiek. In zijn verklaring voorafgaand aan het debat over de val van zijn vierde kabinet zei hij dat hij niet opnieuw lijsttrekker wordt van de VVD.
Rond 11.00 uur begint het debat, dat zal gaan over de vraag waarom het kabinet is gevallen. Ook zal besproken worden hoe het de komende tijd verder moet.
Het kabinet viel vrijdagavond over het migratiebeleid. Na een maandenlange discussie over maatregelen om de asielinstroom te beperken concludeerden de vier coalitiepartijen dat ze er samen niet uit gingen komen. Vooral Ruttes VVD en de kleinste regeringspartij ChristenUnie stonden daarbij lijnrecht tegenover elkaar.
https://nos.nl/artikel/24(...)als-lijsttrekker-vvd
D66 zit er niet voor het Nederlandse volk.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Mooi. Tijd dat D66 het stokje overneemt. De zon zal weer gaan schijnen...
Die zal wel wat bekken kunnen laten schuimen ja.quote:
D66.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Mooi. Tijd dat D66 het stokje overneemt. De zon zal weer gaan schijnen...
Karremans?quote:Op maandag 10 juli 2023 10:50 schreef Frutsel het volgende:
Jammer.
Benieuwd wie de kar van de VVD gaat trekken
Rutte is onlangs nog benaderd voor die positie maar dat heeft hij afgewezen. Denk dat hij leraar wordt zoals hijzelf al meermaals heeft aangegeven.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:52 schreef nixxx het volgende:
Misschien Stoltenberg opvolgen, dat zou ook nog kunnen? Die had een jaar verlenging gekregen? Met de tijd tot verkiezingen en daarna waarschijnlijk weer een lange formatie gaat dat redelijk aansluiten.
Hij weet dat dat er aan zit te komen als hij aanblijft. De partij is gebaat bij zijn vertrek. Nederland is Rutte-moe.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:55 schreef luxerobots het volgende:
Ik zat toch wel even met verbazing de topictitel en het nieuwsbericht te lezen. Ik dacht dat Rutte alleen weg te krijgen zou zijn met een verkiezingsnederlaag.
quote:Op maandag 10 juli 2023 10:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
D66 zit er niet voor het Nederlandse volk.
Dat leraar zijn doet hij al een uur in de week met enthousiasme. Als hij dat echt leuk vindt moet hij dat gaat doen.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:56 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Rutte is onlangs nog benaderd voor die positie maar dat heeft hij afgewezen. Denk dat hij leraar wordt zoals hijzelf al meermaals heeft aangegeven.
Ja, liever Volt natuurlijk. Echter, die zijn nog te jong qua partij.quote:
Een langdurige macht zorgt ook voor steeds sterkere oppositie. Dat zie je vrijwel altijd.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Einde van een tijdperk.
Maar toch beter dat hij vertrekt. Mijns inziens vooral een premier die vooral problemen voor zich uit schoof in plaats van aanpakte.
Rutte was vooral bezig met besturen en overeind blijven, in plaats van problemen oplossen.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Einde van een tijdperk.
Ik moet er niet ana denken maar het zou wel passen in het momentele klimaat....quote:Op maandag 10 juli 2023 10:38 schreef Tengano het volgende:
![]()
![]()
Hoezo te jong? Alsof BBB al lang meedraait. Stemmen wat je stemmen wilt maat.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:58 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, liever Volt natuurlijk. Echter, die zijn nog te jong qua partij.
Ik had het prettiger gevonden als Pim Foruyn er al die tijd had gezeten.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:57 schreef Marsenal het volgende:
Een uitstekende premier voor de dagelijkse gang van zaken, maar een dramatische pannekoek bij de zwaardere dossiers. Had beter gefungeerd als invalkracht dan als vaste premier.
Blij dat hij weg is.
Ach, FvD is een tijdje ook nog heel groot geweest.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een langdurige macht zorgt ook voor steeds sterkere oppositie. Dat zie je vrijwel altijd.
Als Rutte twee kabinetten geleden al opgestapt was, was BBB waarschijnlijk nooit zo groot geworden.
Daarom is het ook goed dat ie eens plaats maakt.
quote:Op maandag 10 juli 2023 10:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik had het prettiger gevonden als Pim Foruyn er al die tijd had gezeten.
BBB heeft een reeds gevestigde, machtige lobby achter zich staan.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hoezo te jong? Alsof BBB al lang meedraait. Stemmen wat je stemmen wilt maat.
Nou, die keuteltaartjes waren altijd wel vermakelijk in het nieuws.quote:
VVD'ers stemmen voor hun portemonnee, niet voor een lijsttrekker.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:46 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dat heeft niks met de leeftijd of het succes te maken.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:00 schreef laforest het volgende:
[..]
BBB heeft een reeds gevestigde, machtige lobby achter zich staan.
Ik heb liever niet de stem van Monsanto in de 2e kamer eigenlijk.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:00 schreef laforest het volgende:
[..]
BBB heeft een reeds gevestigde, machtige lobby achter zich staan.
Een marketingbureau weet precies hoe ze dat gevoel moeten verkopen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:02 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat heeft niks met de leeftijd of het succes te maken.
In principe was BBB gewoon Caroline en 2 marketeers, hebben helemaal geen enorme budgetten gehanteerd.
Succes is niet de lobby maar de gevoelens van t volk mbt agri.
BBB is er voor de grote agrarische rijken. Dat heeft er alles ermee te maken.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:02 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat heeft niks met de leeftijd of het succes te maken.
In principe was BBB gewoon Caroline en 2 marketeers, hebben helemaal geen enorme budgetten gehanteerd.
Succes is niet de lobby maar de gevoelens van t volk mbt agri.
PvdD mag daar ook wel bij.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:04 schreef laforest het volgende:
[..]
BBB is er voor de grote agrarische rijken. Dat heeft er alles ermee te maken.
Een coalitie van D66/Volt (buitenlandse zaken) /GL regering zou ideaal zijn.
quote:Op maandag 10 juli 2023 10:38 schreef Tengano het volgende:
![]()
![]()
Ah ja want de andere politieke partijen hebben geen marketingbureauquote:Op maandag 10 juli 2023 11:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een marketingbureau weet precies hoe ze dat gevoel moeten verkopen.
(En gezien jouw reactie werkt het.)
Bayer. Nee, dankjewel. Opbokken met die BBB.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb liever niet de stem van Monsanto in de 2e kamer eigenlijk.
Maurice de Hont zal wel hard aan de slag gaan de komende weken.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:09 schreef asco het volgende:
Ben wel benieuwd naar de eerstvolgende peiling.
Dit lijkt me ietwat onvermijdelijk inmiddelsquote:Op maandag 10 juli 2023 11:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb liever niet de stem van Monsanto in de 2e kamer eigenlijk.
Er zijn ook genoeg Nederlanders die nog nooit iemand anders als premier meegemaakt hebben.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef Farenji het volgende:
Ik ben hier toch wel erg blij om. Eindelijk weer een Nederland zonder Rutte, er zijn genoeg mensen die dat nog nooit bewust hebben meegemaakt. Ik kijk er naar uit!
Hopelijk in oktober nog even een BBB schandaaltje, wellicht een milde natuurramp oid en dan maken we nog een kans.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit lijkt me ietwat onvermijdelijk inmiddels
We zijn nog geen week na de val van het kabinet en de omgekeerde vlaggen en boerenleuzen enzo zijn hier in het dorp alweer uit de kast getrokken hoor
Ik heb zo'n vermoeden dat het hierna wel anders gaat zijn, met zo'n carrousel van semi-populisten die om de beurt anderhalf jaar premier zijn, tot aan de onvermijdelijke val en daaropvolgende verkiezingen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg Nederlanders die nog nooit iemand anders als premier meegemaakt hebben.
Ach, en anders in december 2024 ongetwijfeld weer een kans.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hopelijk in oktober nog even een BBB schandaaltje, wellicht een milde natuurramp oid en dan maken we nog een kans.
Ik hoop eigenlijk dat de BBB de grootste wordt en dan ze dan de premier leveren. Dan moeten ze aan de slag met het stikstofdossier. Zo niet, dan worden ze gillend gek van alle rechtszaken die ze dan krijgen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hopelijk in oktober nog even een BBB schandaaltje, wellicht een milde natuurramp oid en dan maken we nog een kans.
Die heeft in elk geval een hoop krediet opgebouwd.quote:
Dat is gewoon geheid jaren stilstand op het stikstofdossier. De tactiek van BBB is nu al vertragen vertragen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat de BBB de grootste wordt en dan ze dan de premier leveren. Dan moeten ze aan de slag met het stikstofdossier. Zo niet, dan worden ze gillend gek van alle rechtszaken die ze dan krijgen.
Eet je je sokken op als dit toch niet gaat gebeuren?quote:Op maandag 10 juli 2023 11:18 schreef rups33 het volgende:
Mensen die Pinokkio Rutte nog geloven
Over een paar maanden wil die opeens toch wel premier blijven. Rutte 5 gaat gewoon komen hoor
Dat is goed, dat luidt dan hun eigen ondergang in. De EU zal ingrijpen en de landbouwsubsidies gaan stopzetten als drukmiddel om het stikstokdossier aan te pakken.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat is gewoon geheid jaren stilstand op het stikstofdossier. De tactiek van BBB is nu al vertragen vertragen.
Dus we moeten eigenlijk júist allemaal BBB gaan stemmen, om zo uiteindelijk de BBB aan te pakken? Klinkt als 4D-schakenquote:Op maandag 10 juli 2023 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is goed, dat luidt dan hun eigen ondergang in. De EU zal ingrijpen en de landbouwsubsidies gaan stopzetten als drukmiddel om het stikstokdossier aan te pakken.
quote:Op maandag 10 juli 2023 11:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus we moeten eigenlijk júist allemaal BBB gaan stemmen, om zo uiteindelijk de BBB aan te pakken? Klinkt als 4D-schaken
Vanmiddag komt hij terug en is hij verbaasd over alles want hij heeft geen actieve herinneringen meer aan vanmorgenquote:Op maandag 10 juli 2023 11:18 schreef rups33 het volgende:
Over een paar maanden wil die opeens toch wel premier blijven. Rutte 5 gaat gewoon komen hoor
Binnenlands ben ik het met je eens maar in het buitenland timmerde hij wel lekker aan de weg.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
Feest![]()
![]()
Eindelijk vertrekt ie.
Tijd voor nieuw gezicht en nieuw koers voor Nederland. Het belang moet weer terug bij burgers, niet bij bedrijven.
Geld is niet alles. De welzijn en gezondheid wel.
Ik snap dat sommige mensen nieuw gezicht eng vinden. Bang dat slechter doet dan Rutte.
Maar uiteindelijk moet iemand keer kans krijgen en ervaring opdoen.
De almacht van de EU zal alsmaar afbrokkelen. Het beleid dat ze willen volgen krijgt steeds minder navolging.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is goed, dat luidt dan hun eigen ondergang in. De EU zal ingrijpen en de landbouwsubsidies gaan stopzetten als drukmiddel om het stikstokdossier aan te pakken.
Alsof alleen Rutte daar verantwoordelijk voor is.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:25 schreef matspontius het volgende:
En bedankt voor de enorme puinhoop en chaos die je hebt achtergelaten
Nou, vertel, wie zou er één groot, gladgestreken walhalla van maken?quote:Op maandag 10 juli 2023 11:25 schreef matspontius het volgende:
En bedankt voor de enorme puinhoop en chaos die je hebt achtergelaten
Iemand die anno 2023 nog in dergelijke beloftes trapt moet zichzelf laten nakijken.quote:
Wel eindverantwoordelijk!quote:Op maandag 10 juli 2023 11:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Alsof alleen Rutte daar verantwoordelijk voor is.
Denk je niet dat hij het hierop heeft aangestuurd omdat het tijd is voor een andere job, en dat hij die wellicht al heeft? Bij een grote multinational of zo? En gunstige tijd nu VVD nog bovenaan staat in de peilingen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:18 schreef rups33 het volgende:
De partijtop weet dit al langer en zijn intern al bezig met het goed zetten van de juiste personen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:27 schreef byah het volgende:
Ik vraag me af of de VVD partijtop hier van op de hoogte is geweest, hij laat een aardig gat achter. Ik vermoed dat Rutte zelf al goed is voor een groot deel van de stemmen op de VVD. Een alternatief is er (nog) niet, dus daar zal wel flinke paniek zijn.
Overigens vraag ik me daadwerkelijk of een kabinet met BBB + een mengelmoes van linkse partijen Nederland verder gaat helpen.
Dus? Kan hij zelf beslissingen nemen vanuit het kabinet?quote:
Zou me niks verbazen dat Dijkhoff terug komt. Of dat Schippers het gaat doen. Van beiden wordt ik niet blij maar dat werd ik van Rutte ook bepaald niet.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De partijtop weet dit al langer en zijn intern al bezig met het goed zetten van de juiste personen.
Niemand binnen de VVD zal nu zwaar in de stress geschoten zijn.
Is dat het doel? Om te beginnen minder chaos, leugens, puinhoop, etc. Minder dus. Niemand is perfect maar openheid en eerlijkheid moet voorop staan anders is het vertrouwen volledig weg. Dat blijkt ook wel in de huidige samenleving.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, vertel, wie zou er één groot, gladgestreken walhalla van maken?
Voor!!quote:Op maandag 10 juli 2023 11:12 schreef Farenji het volgende:
Maar ik stel voor om vanaf nu 10 juli een nationale feestdag te maken, "oprutte-dag", en dat we ons op die dag dan allemaal kleden in een spijkerbroek, sneakers, lichtblauw overhemd met opgestroopte mouwen (en/of een blauwe hoodie, mag ook) en dat we dan de hele dag met een appeltje in de hand (waarvan niet meer dan 2 happen zijn genomen) "hai hai" tegen elkaar gaan zeggen en duimen opsteken.
[ afbeelding ]
We hebben het over verantwoordelijkheid, niet over bevoegd tot het nemen van beslissingen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus? Kan hij zelf beslissingen nemen vanuit het kabinet?
Nee. We leven niet in een dictatuur.
Alsjeblieft niet zeg.quote:
Nou ja, ik zou niet weten wie het op dit moment beter zou doen wat algemene zaken betreft.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Is dat het doel? Om te beginnen minder chaos, leugens, puinhoop, etc. Minder dus. Niemand is perfect maar openheid en eerlijkheid moet voorop staan anders is het vertrouwen volledig weg. Dat blijkt ook wel in de huidige samenleving.
Dit vraagt erom dat Rita Verdonk terug komt. Die had immers in 2010 van Rutte verloren.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rutte was vooral bezig met besturen en overeind blijven, in plaats van problemen oplossen.
Ook wel ironisch dat het kabinet gevallen is over asiel, terwijl de asielproblemen natuurlijk onder de hele Rutte-periode gespeeld hebben.
Op papier ja. Maar de massa is dom. De verantwoordelijkheid van de belastingdienst is de minister van financiën bijvoorbeeld. Half Nederland wordt boos op Rutte terwijl ze boos moeten zijn op die minister, en de ministers daarvoor die voor die puinzooi verantwoordelijk zijn.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
We hebben het over verantwoordelijkheid, niet over bevoegd tot het nemen van beslissingen.
quote:Op maandag 10 juli 2023 11:40 schreef heywoodu het volgende:
Ah, alweer de belangrijkste verkiezingen ooit, net als alle voorgaande verkiezingen
quote:Op maandag 10 juli 2023 11:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit vraagt erom dat Rita Verdonk terug komt. Die had immers in 2010 van Rutte verloren.
Nu je het zegt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |