quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:39 schreef zeeland6 het volgende:
Het volgende CCF probleem Lev* de Bl**kWat ik in dit geval niet begrijp is waarom niet veel eerder herfinanciering geregeld wordt, dit zie je waarschijnlijk al een tijdje aankomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is zeker waar. Dit is iets wat de lening nemer is aan te rekenen maar m.i. niet het platform.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat ik in dit geval niet begrijp is waarom niet veel eerder herfinanciering geregeld wordt, dit zie je waarschijnlijk al een tijdje aankomen.
Ik zit in het oorspronkelijke project wat pas eind december afloopt. Merkwaardig dat nu al, na een half jaar, herfinanciering plaatsvindt.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:34 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe (3 jarige) herfinanciering via SiG:
Kleingraverstraat 191 en 191A te Kerkrade Herfinanciering LIVE 16 juli 2023 om 14.30 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Kleingraverstraat 191 en 191A te Kerkrade. Je kunt vanaf 16 juli 2023 om 14.30 uur investeren. Het betreft een tussenwoning met 2 woonkamers, 5 slaapkamers, 2 badkamers en een dakterras. Het object is gelegen in de buurt Spekholzerheide. Vlakbij de woning is het Carboonplein gelegen waar alle dagelijkse voorzieningen te vinden zijn. Op fietsafstand is ook het centrum van Kerkrade te bereiken. De parkeerdruk aan de openbare weg is gemiddeld tot hoog. Het object is redelijk tot goed te bereiken met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.
https://investeren.sameni(...)191a-herfinanciering
Misschien is bij bang dat de rente doorstijgt en hij het niet kan herfinancieren met die rente.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:37 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Ik zit in het oorspronkelijke project wat pas eind december afloopt. Merkwaardig dat nu al, na een half jaar, herfinanciering plaatsvindt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door delcielo op 14-07-2023 17:29:57 (-) ]
Dat is meer toe te schrijven aan het type financiering waar het over gaat (renovatie vastgoed) dan aan de looptijd. Renovaties hebben vaak de neiging om toch niet op tijd af en/of verkocht te zijn. Heeft niet zo zeer met de looptijd te maken, al kan je wel stellen dat deze vooraf niet goed genoeg is ingeschat.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:29 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Zelf zit ik ook in deze relatief kortlopende lening (18 maanden) en het is voor mij wederom een bevestiging dat kortlopende projecten een extra risico vormen, zeker t.o.v. de opbrengst. Gelukkig is (als het goed is) de 3x hoofdelijkeaansprakelijkheid blijven bestaan na de scheiding.
Waar maar het heeft ook alles met de looptijd te maken.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:36 schreef JP01 het volgende:
[..]
Dat is meer toe te schrijven aan het type financiering waar het over gaat (renovatie vastgoed) dan aan de looptijd. Renovaties hebben vaak de neiging om toch niet op tijd af en/of verkocht te zijn. Heeft niet zo zeer met de looptijd te maken, al kan je wel stellen dat deze vooraf niet goed genoeg is ingeschat.
Projectfinanciering als deze heeft nou eenmaal hele andere kenmerken (en risico's) dan bijv. kortlopende bedrijfsfinancieringen waar sprake is van on-going bedrijfsvoering met een trackrecord.
Een van de heren heeft een scheiding achter de rug, ik kan me goed voorstellen dat dit van invloed is geweest op de voortgang van het project. Na die scheiding is een woning verkocht, een gedeeltelijke aflossing gedaan en een imho betere nieuwe hypotheek afgegeven, naast een rijtje andere zekerheden. Daarnaast is de ex-partner niet geschrapt als geldlener en waarschijnlijk dus ook nog aansprakelijk. Al met al denk/hoop/verwacht ik dat met wat vertraging dit allemaal wel tot een goed einde kan komen voor alle betrokkenen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:41 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wel positief dat Collin de investeerders vooraf informeert en niet achteraf.
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:06 schreef delcielo het volgende:
CRE, non-public:
11% te gaan tot streefbedrag:8.5%, 2de hyp, 18 mnd (maak er maar 24 van)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik mag aannemen dat Bochum II en III een ander gebouw betreft zodat de in de pitch genoemde LTV gelijk blijft?quote:Naast deze propositie 'Universiteitsgebouw Bochum I' worden op korte termijn de proposities 'Universiteitsgebouw Bochum II' en 'Universiteitsgebouw Bochum III' van de initiatiefnemer gepubliceerd, evenals de voglende fases van de gezondheidskliniek in Freudental.
Geen idee. Het kan ook om hetzelfde gebouw gaan met dus per fase een steeds hogere LTV en rente. Een soort SiG projectje met verschillende schijven. Ik verwacht dat we dat volgende week te weten gaan komen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:42 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
8.5%, 2de hyp, 18 mnd (maak er maar 24 van)
[..]
Ik mag aannemen dat Bochum II en III een ander gebouw betreft zodat de in de pitch genoemde LTV gelijk blijft?
Dit leest echt zo veel anders dan de pitches bij MAX. Geen mooie verhalen maar gewoon de realiteit. Voor mij een bevestiging dat NLI het goed aanpakt.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:52 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Herfinanciering van bekende bij NLI a 9.25%, 1e hyp, 12-24 mnd, aflossingsvrij. De gouden jaren voor vastgoedinvesteerders zijn voorbij.
Komt op mij over als een eerlijk verhaal. Of het daarmee verstandig is hierin te investeren is een andere vraag. Vind die keukens die ze geplaatst hebben maar niks trouwens, maar dat is meer iets voor een ander forum.
Er staat ook max. 63.8%, wat nu bereikt is. Dus voor de volgende delen moet de hypotheek op andere delen v.h. complex rusten.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:55 schreef delcielo het volgende:
[..]
Geen idee. Het kan ook om hetzelfde gebouw gaan met dus per fase een steeds hogere LTV en rente. Een soort SiG projectje met verschillende schijven. Ik verwacht dat we dat volgende week te weten gaan komen.
Edit: In de pitch staat dat de 2e hyp. op een deel van het gebouw rust. Dus mogelijk voor de fases II en III een 2e hyp. op de resterende delen.
Kortlopende financieringen via crowdfunding zijn bijna altijd projectfinanceringen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:36 schreef JP01 het volgende:
[..]Projectfinanciering als deze heeft nou eenmaal hele andere kenmerken (en risico's) dan bijv. kortlopende bedrijfsfinancieringen waar sprake is van on-going bedrijfsvoering met een trackrecord.
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:04 schreef delcielo het volgende:
[..]Ik zie dat deze GvE recreatiewoning gisteren is vol gekomen. Nu eens in de gaten houden of deze, zoals toegezegd, direct rentedragend is geworden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Krijg het idee dat ze van alles proberen om meer mensen weer te laten investeren bij hun (ook in combi met de zomeractie).
Rente lijkt niet geheel gecompenseerd vanaf dag 1. Voor een ander project krijgen we in de eerste maand ongeveer 2x zoveel rente als de vervolgmaand. Dit komt overeen met 59 dagen. Project is 3-7 volgeschreven en eerste betaling is 15-9. Dit is een verschil van 74 dagen. 15 dagen zijn dan nog steeds zonder rente. Het is wel beter dan de oude situatie, maar andere platformen doen het op dit vlak nog steeds beter.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 07:36 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zie dat deze GvE recreatiewoning gisteren is vol gekomen. Nu eens in de gaten houden of deze, zoals toegezegd, direct rentedragend is geworden.
Het betreffende project is pas geopend na 1/6, of was dat al eerder?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:38 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Rente lijkt niet geheel gecompenseerd vanaf dag 1. Voor een ander project krijgen we in de eerste maand ongeveer 2x zoveel rente als de vervolgmaand. Dit komt overeen met 59 dagen. Project is 3-7 volgeschreven en eerste betaling is 15-9. Dit is een verschil van 74 dagen. 15 dagen zijn dan nog steeds zonder rente. Het is wel beter dan de oude situatie, maar andere platformen doen het op dit vlak nog steeds beter.
(Dat het proces 74 dagen duurt is wel bizar lang).
Jaco078 , gd middag, wil het voldoende lukken met de donaties? Of moet er nog een tandje bij?quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:57 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Toch quote ik mijn eigen bericht nog een keer :-).
Dank voor de 18 bijdragen (dat zijn nagenoeg de 17 ook die het bericht liketen).
Bijdragen kan nog, dan bestel ik het dit weekend.
En ook dank aan jou @jacco078 dat het vaak weer lukt om de linkjes te regelen. 😎quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:57 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Toch quote ik mijn eigen bericht nog een keer :-).
Dank voor de 18 bijdragen (dat zijn nagenoeg de 17 ook die het bericht liketen).
Bijdragen kan nog, dan bestel ik het dit weekend.
Betreffende project is 29-6 geopend.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:43 schreef tnhb het volgende:
[..]
Het betreffende project is pas geopend na 1/6, of was dat al eerder?
Zover ik het lees is het nieuwe proces alleen van toepassing op (nieuwe) projecten die op of na 1/6 zijn gepubliceerd, ik heb ook een project met wallet maar stond al 1/6 open. Het project recreatiewoning is voor mij wel de ultieme test op dat punt, na 1/6 opengesteld en is direct bij investeren vanaf wallet betaald, dat zou dus een project zijn wat direct bij volkomen rentedragend is, dat volkomen was 14/7, laat ik dan stellen dat het vanaf 15/7 (of toch zeker eerste werkdag na volkomen, 18/7) rentedragen zou moeten zijn, we gaan het ervaren.
Dan zou het volgens de info van gve vanaf de datum dat laatste inleg is gedaan en vol is gekomen rentedragend zijn, als daar zoals je aangeeft nog zo'n 14 dagen tussen zit is dat dus niet conform de info van gve. Ik ken de specifieke situatie niet en betaalmomenten zijn om de 14 dagen, dus als deze net niet met de vorige mee is gegaan zou het misschien nog mee kunnen vallen en beperkt kunnen zijn tot 1 a 2 dagen (wat ik nog wel kan begrijpen), maar anders zou het toch naar misleiding kunnen gaan ruiken.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:44 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Betreffende project is 29-6 geopend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |