Ja maar hullie...quote:Op zondag 9 juli 2023 23:05 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Want hier gebeurt dat natuurlijk niet.
Lekker blijven wegkijken Roodkapje.
https://eenvandaag.avrotr(...)-mensen-waarschuwen/
https://www.ad.nl/rotterd(...)rottweiler~a4f4df92/
https://www.linda.nl/nieu(...)-ijssel-zwaargewond/
https://www.nu.nl/login/c(...)Flogin.persgroep.net
https://www.bd.nl/schijnd(...)F%2Fwww.google.nl%2F
https://www.ad.nl/binnenl(...)is-gehaald~a01b73d3/
En zo kan ik die lijst nog heel veel langer maken, maar daar ga ik geen tijd meer in steken aangezien ik tegen een muur aan lul.
Honden zijn een stuk gevaarlijker dan wolven.
Maar het zijn allemaal lieve honden
Inhoudelijk niks meer in te brengen dusquote:
Het is natuurlijk een kulargument (whataboutisme) wat je aandraagt met je honden en dat die heus veel erger zijn maar dat begrijp je zelf denk ik ook wel.quote:Op zondag 9 juli 2023 23:39 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Inhoudelijk niks meer in te brengen dus
De hond is tig keer gevaarlijker dan de wolf, als dat je angst niet weghaalt heb je het Roodkapje syndroom.quote:Op zondag 9 juli 2023 23:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een kulargument (whataboutisme) wat je aandraagt met je honden en dat die heus veel erger zijn maar dat begrijp je zelf denk ik ook wel.
En als je het dan toch zo nodig over honden wil hebben ga je maar naar het "Dat doet ie anders nooit" topic.
De geregistreerde schade door de wolf is vele malen groter dan die van de hond.quote:Op zondag 9 juli 2023 23:55 schreef KlapMongeaul het volgende:
De hond is tig keer gevaarlijker dan de wolf, als dat je angst niet weghaalt heb je het Roodkapje syndroom.
Je hebt het over de schade waar de boeren een vergoeding voor krijgen wanneer het een wolf betreft?quote:Op maandag 10 juli 2023 00:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
De geregistreerde schade door de wolf is vele malen groter dan die van de hond.
https://www.bij12.nl/onderwerpen/faunazaken/wolf/schademeldingen
Experts zijn daarover heel helder. Dit is een uitzondering. En gedurende de dag ben ik ook ernstig gaan twijfelen of de loco-burgemeester zorgvuldig gehandeld heeft met het besluit om dit dier af te schieten.quote:Op maandag 10 juli 2023 02:28 schreef Charlotte-007 het volgende:
Sorry maar een hond vergelijken met een wolf, snap ik niet.
Ik ben enorm dol op dieren maar zo enorm dol op dat ik dan denk, is het wel goed voor de wolf om in Nederland te zijn of moeten we er straks een twintigtal afknallen i.p.v. maar 1 of 2.
Leuk die paar nieuwsberichten van je die overigens ook netjes geregistreerd staan bij Bij12.quote:Op maandag 10 juli 2023 00:15 schreef KlapMongeaul het volgende:
Jammer dat ze vaak van een koude kermis thuis komen omdat het toch ineens honden blijken te zijn
Vanzelfsprekend. Je moet een klapstoeltje neerzetten en gaan toezien hoe je schaap/ pony wordt aangevreten. Dat is wat de heren geitenwollen sok willen.quote:Op maandag 10 juli 2023 05:46 schreef spoilert het volgende:
Word je aangevallen door een wolf, krijg je een aangifte aan je broek.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/723007601/aangifte-tegen-boer-en-burgemeester-om-aanvallen-en-doden-wolf
Het land is wel geschikt voor 150.000 hondenbeten per jaar, toch?quote:Op maandag 10 juli 2023 05:52 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Je moet een klapstoeltje neerzetten en gaan toezien hoe je schaap/ pony wordt aangevreten. Dat is wat de heren geitenwollen sok willen.
Natuurlijk ga je je dieren verdedigen.
Het lijkt me duidelijk dat de wolf er ook niet erg mee gebaat is in Nederland te leven gezien het geklier met die dieren. Waarom blijven sommige lieden halsstarrig volhouden dat dit land geschikt is voor de wolf?
En de komende jaren zal het er niet beter op worden.
Je moet niet uit je nek gaan lullen, vergelijking van niks.quote:Op maandag 10 juli 2023 06:27 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Het land is wel geschikt voor 150.000 hondenbeten per jaar, toch?
De kans dat je door een wespensteek dood gaat is groter dan dat je door een wolf dood gaat. Je overdrijft het dus allemaal.quote:Op maandag 10 juli 2023 06:35 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Je moet niet uit je nek gaan lullen, vergelijking van niks.
Ik zou willen dat Nederland geschikt was voor de wolf. Als het zo doorgaat is het land straks nog amper geschikt voor mensen.
Dus mensen die allergisch zijn voor wespensteken kiezen daar zelf voor ofzo?quote:Op maandag 10 juli 2023 07:28 schreef KlapMongeaul het volgende:
De kans dat je door een wespensteek dood gaat is groter dan dat je door een wolf dood gaat. Je overdrijft het dus allemaal.
Daar gaat het helemaal niet om, je begrijpt er geen reet van.quote:Op maandag 10 juli 2023 07:28 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
De kans dat je door een wespensteek dood gaat is groter dan dat je door een wolf dood gaat. Je overdrijft het dus allemaal.
Dit dus.quote:Op maandag 10 juli 2023 08:35 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om, je begrijpt er geen reet van.
In principe ben ik niet tegen de wolf, maar omdat dit land blijkbaar de hobbyruimte is geworden van bepaalde lieden met een voorliefde voor kunstmatige natuur worden wolven straks zelf de dupe van deze hersenspinsels.
Jij als baasje bent verantwoordelijk voor de veiligheid van je eigen dieren. Er is zat te doen tegen de wolf.quote:Op maandag 10 juli 2023 08:35 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om, je begrijpt er geen reet van.
In principe ben ik niet tegen de wolf, maar omdat dit land blijkbaar de hobbyruimte is geworden van bepaalde lieden met een voorliefde voor kunstmatige natuur worden wolven straks zelf de dupe van deze hersenspinsels.
Ik woon tegen de bossen middenin de natuur. Ik ben helemaal niet bang voor de wolf, ik weet dat ze hier in de buurt zijn. Als voormalig eigenaresse van paarden en pony's snap ik wél dat je je dieren niet laat opvreten omdat een of andere sukkel de "nieuwe natuur" bedenkt.
quote:Op maandag 10 juli 2023 11:06 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Jij als baasje bent verantwoordelijk voor de veiligheid van je eigen dieren. Er is zat te doen tegen de wolf.
https://www.bij12.nl/onde(...)komen/module-wolven/
https://www.rtvdrenthe.nl(...)schapenboer-in-wapsequote:De schapenboer had overigens een wolfwerend raster.
Goed verhaal wel...quote:Op maandag 10 juli 2023 11:32 schreef Noek het volgende:
Sodemieter gewoon op met die schijnheilige tranen over die dieren die worden gepakt door de wolf en ondertussen gewoon varkens laten taseren, klem zetten, levend koken, ze laten afsterven op een heet transport voor jullie karbonades. Zo ziek schijnheilig
Dus dan kun je enkel maar:”Ja maar de kinderen, onze kinderen..”
Nou weet je wat, zet ze niet in een weiland met wat draad eromheen en laat ze in hun nest slapen.
Kun je deze statistiek nog eens uitrekenen per wesp en per wolf, of per 1 op 1 ontmoeting tussen 1 mens en 1 dier?quote:Op maandag 10 juli 2023 07:28 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Omdat de wolf zich vestigt en zo bewijst dat er plek voor hem is.quote:Op maandag 10 juli 2023 05:52 schreef Seeburg54 het volgende:
Waarom blijven sommige lieden halsstarrig volhouden dat dit land geschikt is voor de wolf?
quote:Op zondag 9 juli 2023 13:25 schreef Seven. het volgende:
Dat de wolf hier een plaats heeft, is wel duidelijk. Het dier kiest er zelf voor om hier te zijn dus het ecosysteem kan het aan.
Spreekt hier iemand die hooguit een goudvis heeft?quote:Op maandag 10 juli 2023 11:06 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Jij als baasje bent verantwoordelijk voor de veiligheid van je eigen dieren. Er is zat te doen tegen de wolf.
https://www.bij12.nl/onde(...)komen/module-wolven/
De vraag is of je een opgesloten dier mag aanvallen.quote:Op maandag 10 juli 2023 05:52 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Je moet een klapstoeltje neerzetten en gaan toezien hoe je schaap/ pony wordt aangevreten. Dat is wat de heren geitenwollen sok willen.
Natuurlijk ga je je dieren verdedigen.
Het lijkt me duidelijk dat de wolf er ook niet erg mee gebaat is in Nederland te leven gezien het geklier met die dieren. Waarom blijven sommige lieden halsstarrig volhouden dat dit land geschikt is voor de wolf?
En de komende jaren zal het er niet beter op worden.
Hoezo opgesloten. Die wolf is dat perceel toch ook op eigen houtje binnengekomen?quote:Op maandag 10 juli 2023 12:10 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
De vraag is of je een opgesloten dier mag aanvallen.
De vraag is of dit om wegjagen ging.
En de vraag is vooral of er nog acuut gevaar was.
Hij kon er duidelijk niet meer uit. Anders had ie wel de benen genomen town de boer kwam. En had hij er een uur later niet nog gezeten, zeker niet met alle drukte eromheen.quote:Op maandag 10 juli 2023 12:17 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Hoezo opgesloten. Die wolf is dat perceel toch ook op eigen houtje binnengekomen?
Dus ja, als je dieren in gevaar zijn jaag je het beest weg. Die wolf zat daar vast niet te mediteren.
Je kan er een mooi verhaal van maken, maar je gezond verstand gebruiken is wel vrij schaars voor sommige mensen.
We waren er niet bij, dus het blijft gissen.quote:Op maandag 10 juli 2023 12:38 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Hij kon er duidelijk niet meer uit. Anders had ie wel de benen genomen town de boer kwam. En had hij er een uur later niet nog gezeten, zeker niet met alle drukte eromheen.
Ik gebruik juist mijn gezonde verstand en die zegt dat een wild dier in het nauw gedreven is op zn minst, misschien zelfs wel pijn gedaan is terwijl hij niet weg kon. Daarom beet.
Ik geef de boer tot nu toe het voordeel van de twijfel, die handelde in een nood situatie. Maar er mag best gekeken worden of her wel terecht was het dier af te schieten.
Het dier is opgesloten gebleven todat her afgeschoten werd.
Of dacht je dat een wolf lekker wil blijven buurten als er iemand schreeuwend met een hooivork op hem af komt en daarna nog een uurtje blijft chillen terwijl er steeds meer volk met een hoop bombarie zich veezamelt?
Het is waarschijnlijk dat de wolf een goede opdonder heeft gekregen van het hek bij het binnentreden. Van schrik naar binnen is geschoten en er toen niet meer uit kon.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-nooit-meer-meemakenquote:Op maandag 10 juli 2023 12:38 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Hij kon er duidelijk niet meer uit. Anders had ie wel de benen genomen town de boer kwam. En had hij er een uur later niet nog gezeten, zeker niet met alle drukte eromheen.
Ik gebruik juist mijn gezonde verstand en die zegt dat een wild dier in het nauw gedreven is op zn minst, misschien zelfs wel pijn gedaan is terwijl hij niet weg kon. Daarom beet.
Ik geef de boer tot nu toe het voordeel van de twijfel, die handelde in een nood situatie. Maar er mag best gekeken worden of her wel terecht was het dier af te schieten.
Het dier is opgesloten gebleven todat her afgeschoten werd.
Of dacht je dat een wolf lekker wil blijven buurten als er iemand schreeuwend met een hooivork op hem af komt en daarna nog een uurtje blijft chillen terwijl er steeds meer volk met een hoop bombarie zich veezamelt?
Het is waarschijnlijk dat de wolf een goede opdonder heeft gekregen van het hek bij het binnentreden. Van schrik naar binnen is geschoten en er toen niet meer uit kon.
De wolf staat niet eens in de top 10 van dieren die schade veroorzaken. Koolmezen veroorzaken nog meer schade.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:00 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
We waren er niet bij, dus het blijft gissen.
Nogmaals, ik ben niet tegen de wolf. Maar in dit land gaat niet werken. Ik zou willen dat het anders was, maar helaas.
Ik heb zelf geen dieren meer die in gevaar komen door een wolf,maar ik snap de frustratie van deze diereneigenaren wel. Ik snap ook dat er een hele schare mensen is die het prachtig vinden dat hier wolven rondlopen,en het zijn ook prachtige beesten. Maar het gaat ellende opleveren, want deze dieren hebben ruimte nodig om fijn te leven. Dat is hier in Nederland weinig, en het gaat nog minder worden. Het beeld wordt van beide kanten waarschijnlijk gemanipuleerd, en daar is de wolf hoe dan ook de dupe van. En dat is treurig zat, dat zie je nu al weer.
Vrij duidelijk, beest zat vast, werd door twee man achterna gezeten, heeft in afweer gebeten.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-nooit-meer-meemaken
Als de ruimte er niet was, dan zou de wolf Nederland niet verkiezen als leefgebied.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:00 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
We waren er niet bij, dus het blijft gissen.
Nogmaals, ik ben niet tegen de wolf. Maar in dit land gaat niet werken. Ik zou willen dat het anders was, maar helaas.
Ik heb zelf geen dieren meer die in gevaar komen door een wolf,maar ik snap de frustratie van deze diereneigenaren wel. Ik snap ook dat er een hele schare mensen is die het prachtig vinden dat hier wolven rondlopen,en het zijn ook prachtige beesten. Maar het gaat ellende opleveren, want deze dieren hebben ruimte nodig om fijn te leven. Dat is hier in Nederland weinig, en het gaat nog minder worden. Het beeld wordt van beide kanten waarschijnlijk gemanipuleerd, en daar is de wolf hoe dan ook de dupe van. En dat is treurig zat, dat zie je nu al weer.
Leg uit.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De wolf staat niet eens in de top 10 van dieren die schade veroorzaken. Koolmezen veroorzaken nog meer schade.
Zou je denken.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als de ruimte er niet was, dan zou de wolf Nederland niet verkiezen als leefgebied.
Hoe kom je op dit verhaal?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:45 schreef Ed1234 het volgende:
"Hij probeerde zijn dieren te beschermen met een hooivork en een schep en door heel hard schreeuwen, maar toen kwam de wolf steeds dichterbij", vertelt dorpsgenoot Johan Moes, die kort na het incident aankwam. "Ze wilden het perceel af en deden het hek dicht, maar die wolf is over het hek gesprongen en heeft hem toen in de arm gegrepen."
Volgens de burgemeester was de wolf "te zeer op mensen gefocust" en was het risico op herhaling groot. Het dier had volgens hem via strobalen over de afrastering kunnen vluchten, maar had dat niet gedaan.”
Het lijkt er dus niet op dat de wolf het perceel weer afwilde en dit niet kon. Volgens mij deed die boer ook ongeveer wat die wolvenorganisaties allemaal aanraden, namelijk roepen/luid geluid maken en met je armen zwaaien.
Op dit punt ben ik het helemaal eens met Jager:
Jager zegt dat de gemeente de gebeurtenissen zal evalueren. Hij spreekt er in ieder geval schande van de boer ervan wordt beticht zijn schapen onvoldoende te beschermen. "De boer neemt het op voor zijn dieren. Ongelofelijk dat er aangifte tegen hem is gedaan."
Nadat hij een mens heeft gebeten zou ik het risico niet willen nemen dat de wolf denkt dat hij dat best nog eens kan doen. Stel men had hem laten lopen en de wolf valt dan met minder reden weer een mens aan ? Dan heb je de poppen pas goed aan t dansen.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Vrij duidelijk, beest zat vast, werd door twee man achterna gezeten, heeft in afweer gebeten.
Ik begrijp het handelen van de boer, niet slim, maar het gaat zo snel dat nadenken ook lastig is.
Maar het afschot is niet perse terecht.
Bron vergeten: https://nos.nl/artikel/24(...)olf-die-boer-aanvielquote:Op maandag 10 juli 2023 13:56 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Hoe kom je op dit verhaal?
In dat filmpje wordt heel wat anders gezegd.
Leg het eens naast dit filmpje waar die Johan zelf aan het woord is.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:57 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Bron vergeten: https://nos.nl/artikel/24(...)olf-die-boer-aanviel
Dat staat er toch?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:57 schreef loveli het volgende:
[..]
En nu een lijstje met schade per dier.
Vreemd dat de NOS dat verkeerd quote, kan het me haast niet voorstellen. Ik hoor trouwens ook weinig tegenstrijdig in het filmpje.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Leg het eens naast dit filmpje waar die Johan zelf aan het woord is.
Hij zegt letterlijk dat het beest er niet uit kon. En heeft het over achter het beest aan (blijven) gaan.quote:Op maandag 10 juli 2023 14:09 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Vreemd dat de NOS dat verkeerd quote, kan het me haast niet voorstellen. Ik hoor trouwens ook weinig tegenstrijdig in het filmpje.
Is er aangifte gedaan tegen de boer of tegen de loco-burgemeester die het besluit tot afschieten nam?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:45 schreef Ed1234 het volgende:
"Hij probeerde zijn dieren te beschermen met een hooivork en een schep en door heel hard schreeuwen, maar toen kwam de wolf steeds dichterbij", vertelt dorpsgenoot Johan Moes, die kort na het incident aankwam. "Ze wilden het perceel af en deden het hek dicht, maar die wolf is over het hek gesprongen en heeft hem toen in de arm gegrepen."
Volgens de burgemeester was de wolf "te zeer op mensen gefocust" en was het risico op herhaling groot. Het dier had volgens hem via strobalen over de afrastering kunnen vluchten, maar had dat niet gedaan.”
Het lijkt er dus niet op dat de wolf het perceel weer afwilde en dit niet kon. Volgens mij deed die boer ook ongeveer wat die wolvenorganisaties allemaal aanraden, namelijk roepen/luid geluid maken en met je armen zwaaien.
Op dit punt ben ik het helemaal eens met Jager:
Jager zegt dat de gemeente de gebeurtenissen zal evalueren. Hij spreekt er in ieder geval schande van de boer ervan wordt beticht zijn schapen onvoldoende te beschermen. "De boer neemt het op voor zijn dieren. Ongelofelijk dat er aangifte tegen hem is gedaan."
Zoals een duif in je schoorsteen.quote:Op maandag 10 juli 2023 14:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dieren vestigen zich alleen op plaatsen waar ze kunnen gedijen.
Typische VVD draaikont. Tegen RTL het ene verhaal en bij NOS later een ander verhaal neerleggen. Over 2 weken heeft hij geen actieve herinnering meer aan het incidentquote:Op maandag 10 juli 2023 13:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Leg het eens naast dit filmpje waar die Johan zelf aan het woord is.
Hoeveel schade is dat per dier?quote:Op maandag 10 juli 2023 14:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat staat er toch?![]()
Wolf staat niet in de top 10, slechts 235.188 euro schade. Mezen ruim 1,5 miljoen.
Als alle duiven in NL zich in werkende schoorstenen zouden vestigen, dan zou je een heel goed punt hebben.quote:
Het waren drie mezen en vijf ganzen. Zo goed?quote:Op maandag 10 juli 2023 14:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoeveel schade is dat per dier?
1 mees veroorzaakt geen 1.5 miljoen schade.
Er klopt gewoon niets van het hele verhaal. Die Moes beweert dus dat de wolf de boer bewust heeft aangevallen door hem achterna te springen over het hek het perceel uit. Tegelijkertijd beweert Moes dat de wolf het perceel niet meer uit kon. Ik begrijp hieruit dat de wolf dus nadat hij de boer met voorbedachten rade had aangevallen vrolijk weer terug gesprongen is achter het raster en daar rustig onder zonnepanelen heeft zitten wachten tot de politie hem kwam doodschieten.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:45 schreef Ed1234 het volgende:
Het lijkt er dus niet op dat de wolf het perceel weer afwilde en dit niet kon.
De kans dat een hond je vee aanvalt is er ook, maar daar horen we mensen als jij dan niet overquote:Op maandag 10 juli 2023 11:46 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Spreekt hier iemand die hooguit een goudvis heeft?
Natuurlijk ben je als baas verantwoordelijk voor de veiligheid van je dieren. Maar om 10 hectare of meer een wolvendek zetten is ook niet geheel realistisch hoor.
Om kleinere percelen is het misschien financieel haalbaar, maar niet gezegd dat het afdoende is.
Kortom, praatjes van mensen die geen verstand van deze zaken hebben.
"Mensen zoals jij"quote:Op maandag 10 juli 2023 15:04 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
De kans dat een hond je vee aanvalt is er ook, maar daar horen we mensen als jij dan niet over
Een hond hoort hier. Die heeft het recht dit te doen.quote:Op maandag 10 juli 2023 15:04 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
De kans dat een hond je vee aanvalt is er ook, maar daar horen we mensen als jij dan niet over
Een hond heeft het recht om vee te bijten omdat het baasje te beroerd is om hem aan te lijnen?quote:Op maandag 10 juli 2023 16:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een hond hoort hier. Die heeft het recht dit te doen.
Er zijn toch prachtige megastallen? Gaan de boeren nu ook al bepalen dat men de hond niet los mag laten lopen? Veeleisend volksdeel. Tjongejonge. Gek op wetjes blijkbaar. Voor anderen.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:49 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Een hond heeft het recht om vee te bijten omdat het baasje te beroerd is om hem aan te lijnen?
Dat maakt weinig uit, 1.5 miljoen schade door tienduizend ganzen is nog altijd meer dan 5.000 schade door 1 wolf.quote:Op maandag 10 juli 2023 14:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoeveel schade is dat per dier?
1 mees veroorzaakt geen 1.5 miljoen schade.
maar ganze die eten geen kinderenquote:Op maandag 10 juli 2023 17:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat maakt weinig uit, 1.5 miljoen schade door tienduizend ganzen is nog altijd meer dan 5.000 schade door 1 wolf.
Zou je het ook prima vinden als ze in Afrika/Azië met dat argument (ze zitten ook al in dierentuinen) even massaal aan de ecocide gaan? Zou nogal hypocriet zijn als zij wel schade en slachtoffers moeten ondergaan om diersoorten in stand te houden maar dat wij verder nergens voor verantwoordelijk zijn.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:19 schreef michaelmoore het volgende:
Die mensen die zo dol zijn op wilde dieren kunnen toch ook naar de dieretuin gaan??
daa rzie je tijgers en giraffe ook
Wat dat betreft zijn het net wolven ja.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar ganze die eten geen kinderen
Dan had de wolf zeker niet meer geleefd en waren er ook geen nieuwe wolven meer gekomen daarquote:Op maandag 10 juli 2023 18:42 schreef KingRoland het volgende:
die wolf had de ballen van die boer moeten afbijten
debielen
vee loopt doorgaans gewoon in een gebied waar een hond aangelijnd hoort te zijn.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er zijn toch prachtige megastallen? Gaan de boeren nu ook al bepalen dat men de hond niet los mag laten lopen? Veeleisend volksdeel. Tjongejonge. Gek op wetjes blijkbaar. Voor anderen.
of we gaan voortaan het vee aanlijnen en de boer blijft bij de koe tijdens het grazenquote:Op maandag 10 juli 2023 20:19 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
vee loopt doorgaans gewoon in een gebied waar een hond aangelijnd hoort te zijn.
Waarom moet het vee naar buiten als het ook in een veilige megastal kan staan?quote:Op maandag 10 juli 2023 20:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of we gaan voortaan het vee aanlijnen en de boer blijft bij de koe tijdens het grazen
goede vraag , de overheid wil de koeien naar buiten zodat er geen metjhaan kan worden afgevangen en de methaan uitstoot stoppen ,quote:Op maandag 10 juli 2023 20:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom moet het vee naar buiten als het ook in een veilige megastal kan staan?
Heb jij een nieuwbericht van een wolf die kinderen heeft gegeten?quote:Op maandag 10 juli 2023 18:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar ganze die eten geen kinderen
Even ter herhaling hoor. Want echt. Dit scenario gaat het worden. Het heeft bijna een vergelijking met het asielbeleid toen Kok zei, economische vluchtelingen mogen ook blijven.quote:Op maandag 10 juli 2023 02:28 schreef Charlotte-007 het volgende:
Sorry maar een hond vergelijken met een wolf, snap ik niet.
Ik ben enorm dol op dieren maar zo enorm dol op dat ik dan denk, is het wel goed voor de wolf om in Nederland te zijn of moeten we er straks een twintigtal afknallen i.p.v. maar 1 of 2.
Roodkapje.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Heb jij een nieuwbericht van een wolf die kinderen heeft gegeten?
Hij lag er zo mooi voor.quote:
quote:https://en.wikipedia.org/wiki/Wolf_hunting
The absence of a global review, and the language barrier having partially hindered the flow of international information has led some international groups to level criticism at some wolf advocates, claiming that they have extrapolated America's general lack of negative experiences with wolves to the rest of the world, whilst ignoring the differing histories and cultures which lead to diverse interactions with the animals.[146] Hunting proponents argue that wolves with no negative experiences of humans are more likely to encroach upon human settlements and attack people, citing for example the differences in attitudes toward the public distribution of firearms in America and Eurasia as examples as to why nations on both continents have differing accounts of wolf aggression.[23] Hunting wolves is reasoned to maintain shyness in wolves,[146] an idea which is correlated by a modern account demonstrating that wolves in protected areas are more likely to show no fear toward humans than ones in areas where they are actively hunted.[2] Historical and recent accounts indicate that habituated or "fearless" individual wolves or wolf packs must be met with measures to dissociate wolves' association between and dependence on humans for food to mitigate risk for attack.[146]
quote:Keep wolves wild
Any wolves that appear to loose their fear for humans or act in an aggressive manner should be removed from the population. Carefully regulated hunting may be useful in maintaining shyness in some situations, and will in addition provide a feeling of local empowerment and control over the wolf situation.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:37 schreef Zelva het volgende:
[..]Niet als ze gewoon in het bos blijven en hertjes eten of everzwijnen en niet onze boeren opzoeken en daar hun eten zoeken. (Schaap, koe, kip, varken, etc.)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
Het is al even geleden..quote:Op maandag 10 juli 2023 21:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Heb jij een nieuwbericht van een wolf die kinderen heeft gegeten?
Maar goed, leuk, wolven in NL, ze hebben hier een plek en de dode schapen moeten vergoed worden (ze zouden toch geslacht worden, waarom niet door de wolf) en de boer moet geen hooivork pakken, maar ingewanden rapen van z'n schaapjes als de wolf klaar is.quote:During a three-month period between December 30, 1820, and March 27, 1821, the wolf attacked 31 people, which resulted in a total of 12 fatalities,[1] most of whom were partially consumed by the wolf.
With the exception of one 19-year-old woman, all victims of fatal attacks were children between the ages of three and a half and 15; in addition, the 15 injured victims were mostly children, except for one 18-year-old male.
Hij had het hek open moeten zetten en vanaf buiten het hek de wolf richting opening kunnen drijven. Maar ja, het zal de eerste keer zijn dat hij een wolf tegenkwam, en in een stressvolle situatie, zijn schapen en/of geiten werden aangevallen, dat is nu de ideale situatie om snel en correct te handelen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 00:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Het is al even geleden..
https://en.wikipedia.org/wiki/Wolf_of_Gysinge
[..]
Maar goed, leuk, wolven in NL, ze hebben hier een plek en de dode schapen moeten vergoed worden (ze zouden toch geslacht worden, waarom niet door de wolf) en de boer moet geen hooivork pakken, maar ingewanden rapen van z'n schaapjes als de wolf klaar is.
Misschien hadden sommige mensen van vroeger meer gezond verstand dan sommige mensen van nu. Of gewoon meer ervaring met wolven.
Als zo lang geleden mag: 1810/1811 Roermond: https://www.rondomroermon(...)-roermond-1810-1811/quote:Op woensdag 12 juli 2023 00:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Het is al even geleden..
https://en.wikipedia.org/wiki/Wolf_of_Gysinge
Er is best wel iets te zeggen voor de biodiversiteit, maar ik ben van mening dat de hoeveelheid bos te weinig is om wolven te kunnen onderhouden en dat vind je terug in de enorme schade die hier berokkend wordt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 00:44 schreef Charlotte-007 het volgende:
Bij Renze vanavond was Arjan Postma met een interessante uitleg. In het kort : Vanuit een ecologisch standpunt hoort de wolf wel hier in Nederland. Daar valt ook wat voor te zeggen, toch?
quote:Op woensdag 12 juli 2023 19:51 schreef Jordy-B het volgende:
(...)
Op de website van Bij12 wordt de schade door wolven bijgehouden. Als ik kijk naar de schade tot eind mei (het duurt ongeveer zes weken voordat de DNA-resultaten gepubliceerd worden), dan staat de teller voor het gebied rond het Drents-Friese Wold inmiddels al op 233 dieren die bewezen door toedoen van wolven zijn gedood en/of door toedoen van wolven moesten worden afgemaakt.
229 schapen, twee koeien, drie pony's en een paard. In vijf maanden tijd. En dan is de schatting dat hier dus één roedel leeft.
(...)
Als we dezelfde wapenwetgeving als hier in Nederland op die landen loslaten zijn ze ook niet zo dapper meer...quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Als Afrikaan, Canadees, Australiër moet je je toch je ballen uit je broek lachen over de dapperheid van de Nederlandse plattelander.
Ja, bagatelliseren zijn we wel gewend.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:23 schreef mcmlxiv het volgende:
“Draagvlak”. Zoveel angst voor zoiets onschuldigs.
Ja, rekenen is moeilijk.quote:
Misschien moet je de definitie van bagatelliseren eens opzoeken?quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, bagatelliseren zijn we wel gewend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |