abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 juli 2023 @ 23:37:36 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209833247
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 23:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja maar hullie... :')
Inhoudelijk niks meer in te brengen dus ^O^
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  zondag 9 juli 2023 @ 23:48:44 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209833290
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 23:39 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Inhoudelijk niks meer in te brengen dus ^O^
Het is natuurlijk een kulargument (whataboutisme) wat je aandraagt met je honden en dat die heus veel erger zijn maar dat begrijp je zelf denk ik ook wel.

En als je het dan toch zo nodig over honden wil hebben ga je maar naar het "Dat doet ie anders nooit" topic.
pi_209833319
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 23:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is natuurlijk een kulargument (whataboutisme) wat je aandraagt met je honden en dat die heus veel erger zijn maar dat begrijp je zelf denk ik ook wel.

En als je het dan toch zo nodig over honden wil hebben ga je maar naar het "Dat doet ie anders nooit" topic.
De hond is tig keer gevaarlijker dan de wolf, als dat je angst niet weghaalt heb je het Roodkapje syndroom.
  maandag 10 juli 2023 @ 00:01:47 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209833405
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 00:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
De geregistreerde schade door de wolf is vele malen groter dan die van de hond.

https://www.bij12.nl/onderwerpen/faunazaken/wolf/schademeldingen
Je hebt het over de schade waar de boeren een vergoeding voor krijgen wanneer het een wolf betreft?

Jammer dat ze vaak van een koude kermis thuis komen omdat het toch ineens honden blijken te zijn _O-

https://nos.nl/regio/over(...)j-ernstig-toetakelde

https://www.ad.nl/noardea(...)-door-hond~add05e49/

https://www.binnenlandsbe(...)der-aanvallen-wolven

https://nieuweooststellin(...)s-wolf-28493948.html

https://www.destentor.nl/(...)ar-dna-uit~a47e8432/

En zo kan ik wederom nog wel even door blijven gaan.
Daarbij is dit natuur, zoals buizerd vs grutto, egel vs slak enz.

De vechthond vs een klein kind is niet de natuur :W
pi_209833580
Dan kun je de katten als eerste verbieden.
pi_209833588
Sorry maar een hond vergelijken met een wolf, snap ik niet.

Ik ben enorm dol op dieren maar zo enorm dol op dat ik dan denk, is het wel goed voor de wolf om in Nederland te zijn of moeten we er straks een twintigtal afknallen i.p.v. maar 1 of 2.
  maandag 10 juli 2023 @ 02:36:49 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209833601
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 02:28 schreef Charlotte-007 het volgende:

Ik ben enorm dol op dieren maar zo enorm dol op dat ik dan denk, is het wel goed voor de wolf om in Nederland te zijn of moeten we er straks een twintigtal afknallen i.p.v. maar 1 of 2.
Experts zijn daarover heel helder. Dit is een uitzondering. En gedurende de dag ben ik ook ernstig gaan twijfelen of de loco-burgemeester zorgvuldig gehandeld heeft met het besluit om dit dier af te schieten.
Resistance is futile.
  maandag 10 juli 2023 @ 03:04:29 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209833686
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 00:15 schreef KlapMongeaul het volgende:

Jammer dat ze vaak van een koude kermis thuis komen omdat het toch ineens honden blijken te zijn _O-
Leuk die paar nieuwsberichten van je die overigens ook netjes geregistreerd staan bij Bij12.

Anders laat je die excel ff een pivot chart uitspugen, zo moeilijk is dat niet. Dan heb je het meteen inzichtelijk gemaakt.

pi_209833955
Word je aangevallen door een wolf, krijg je een aangifte aan je broek.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/723007601/aangifte-tegen-boer-en-burgemeester-om-aanvallen-en-doden-wolf
pi_209833960
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 05:46 schreef spoilert het volgende:
Word je aangevallen door een wolf, krijg je een aangifte aan je broek.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/723007601/aangifte-tegen-boer-en-burgemeester-om-aanvallen-en-doden-wolf
Vanzelfsprekend. Je moet een klapstoeltje neerzetten en gaan toezien hoe je schaap/ pony wordt aangevreten. Dat is wat de heren geitenwollen sok willen.
Natuurlijk ga je je dieren verdedigen. 8)7
Het lijkt me duidelijk dat de wolf er ook niet erg mee gebaat is in Nederland te leven gezien het geklier met die dieren. Waarom blijven sommige lieden halsstarrig volhouden dat dit land geschikt is voor de wolf?
En de komende jaren zal het er niet beter op worden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Seeburg54 op 10-07-2023 06:02:45 ]
pi_209833988
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 05:52 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Vanzelfsprekend. Je moet een klapstoeltje neerzetten en gaan toezien hoe je schaap/ pony wordt aangevreten. Dat is wat de heren geitenwollen sok willen.
Het lijkt me duidelijk dat de wolf er ook niet erg mee gebaat is in Nederland te leven gezien het geklier met die dieren. Waarom blijven sommige lieden halsstarrig volhouden dat dit land geschikt is voor de wolf?
Het land is wel geschikt voor 150.000 hondenbeten per jaar, toch?
pi_209833993
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 06:27 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Het land is wel geschikt voor 150.000 hondenbeten per jaar, toch?
Je moet niet uit je nek gaan lullen, vergelijking van niks.
Ik zou willen dat Nederland geschikt was voor de wolf. Als het zo doorgaat is het land straks nog amper geschikt voor mensen.
pi_209834137
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 06:35 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Je moet niet uit je nek gaan lullen, vergelijking van niks.
Ik zou willen dat Nederland geschikt was voor de wolf. Als het zo doorgaat is het land straks nog amper geschikt voor mensen.
De kans dat je door een wespensteek dood gaat is groter dan dat je door een wolf dood gaat. Je overdrijft het dus allemaal.
  maandag 10 juli 2023 @ 08:27:54 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209834557
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 07:28 schreef KlapMongeaul het volgende:
De kans dat je door een wespensteek dood gaat is groter dan dat je door een wolf dood gaat. Je overdrijft het dus allemaal.
Dus mensen die allergisch zijn voor wespensteken kiezen daar zelf voor ofzo?

Daarbij, als ik gestoken word door een wesp ram ik hem ook dood. En als ik een wespennest in de tuin heb wordt die ook gewoon verdelgd.

Bijzondere vergelijkingen weet jij steeds te maken. Ze slaan alleen nergens op.
pi_209834607
quote:

[..]
Daar gaat het helemaal niet om, je begrijpt er geen reet van.
In principe ben ik niet tegen de wolf, maar omdat dit land blijkbaar de hobbyruimte is geworden van bepaalde lieden met een voorliefde voor kunstmatige natuur worden wolven straks zelf de dupe van deze hersenspinsels.
Ik woon tegen de bossen middenin de natuur. Ik ben helemaal niet bang voor de wolf, ik weet dat ze hier in de buurt zijn. Als voormalig eigenaresse van paarden en pony's snap ik wél dat je je dieren niet laat opvreten omdat een of andere sukkel de "nieuwe natuur" bedenkt.
  maandag 10 juli 2023 @ 08:38:35 #118
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209834618
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 08:35 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
In principe ben ik niet tegen de wolf, maar omdat dit land blijkbaar de hobbyruimte is geworden van bepaalde lieden met een voorliefde voor kunstmatige natuur worden wolven straks zelf de dupe van deze hersenspinsels.
Dit dus. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209836368
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 08:35 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik woon tegen de bossen middenin de natuur. Ik ben helemaal niet bang voor de wolf, ik weet dat ze hier in de buurt zijn. Als voormalig eigenaresse van paarden en pony's snap ik wél dat je je dieren niet laat opvreten omdat een of andere sukkel de "nieuwe natuur" bedenkt.
Jij als baasje bent verantwoordelijk voor de veiligheid van je eigen dieren. Er is zat te doen tegen de wolf.

https://www.bij12.nl/onde(...)komen/module-wolven/
  maandag 10 juli 2023 @ 11:30:09 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209836787
Sodemieter gewoon op met die schijnheilige tranen over die dieren die worden gepakt door de wolf en ondertussen gewoon varkens laten taseren, klem zetten, levend koken, ze laten afsterven op een heet transport voor jullie karbonades. Zo ziek schijnheilig
Dus dan kun je enkel maar:”Ja maar de kinderen, onze kinderen..”
Nou weet je wat, zet ze niet in een weiland met wat draad eromheen en laat ze in hun nest slapen.
Go hard or go home
  maandag 10 juli 2023 @ 11:34:22 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209836815
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 11:32 schreef Noek het volgende:
Sodemieter gewoon op met die schijnheilige tranen over die dieren die worden gepakt door de wolf en ondertussen gewoon varkens laten taseren, klem zetten, levend koken, ze laten afsterven op een heet transport voor jullie karbonades. Zo ziek schijnheilig
Dus dan kun je enkel maar:”Ja maar de kinderen, onze kinderen..”
Nou weet je wat, zet ze niet in een weiland met wat draad eromheen en laat ze in hun nest slapen.
Goed verhaal wel... :')
pi_209836840
_O- De wolf is doodgeschoten op last van Burgemeester Jager. Dat verzin je toch niet.
  Vis een optie? maandag 10 juli 2023 @ 11:42:55 #124
70532 loveli
N
pi_209836957
quote:

[..]
Kun je deze statistiek nog eens uitrekenen per wesp en per wolf, of per 1 op 1 ontmoeting tussen 1 mens en 1 dier?
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 10 juli 2023 @ 11:45:49 #125
70532 loveli
N
pi_209837005
quote:
Waarom blijven sommige lieden halsstarrig volhouden dat dit land geschikt is voor de wolf?
Omdat de wolf zich vestigt en zo bewijst dat er plek voor hem is.

Net als iemand die zonder vragen je huis binnenloopt, op je bank slaapt en je koelkast leegvreet bewijst dat er plek is voor een extra bewoner van je huis.
quote:
7s.gif Op zondag 9 juli 2023 13:25 schreef Seven. het volgende:
Dat de wolf hier een plaats heeft, is wel duidelijk. Het dier kiest er zelf voor om hier te zijn dus het ecosysteem kan het aan.
crap in = crap out
pi_209837011
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 11:06 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Jij als baasje bent verantwoordelijk voor de veiligheid van je eigen dieren. Er is zat te doen tegen de wolf.

https://www.bij12.nl/onde(...)komen/module-wolven/
Spreekt hier iemand die hooguit een goudvis heeft? :')
Natuurlijk ben je als baas verantwoordelijk voor de veiligheid van je dieren. Maar om 10 hectare of meer een wolvendek zetten is ook niet geheel realistisch hoor.
Om kleinere percelen is het misschien financieel haalbaar, maar niet gezegd dat het afdoende is.
Kortom, praatjes van mensen die geen verstand van deze zaken hebben.

[ Bericht 8% gewijzigd door Seeburg54 op 10-07-2023 11:54:39 ]
pi_209837434
quote:

[..]
De vraag is of je een opgesloten dier mag aanvallen.
De vraag is of dit om wegjagen ging.

En de vraag is vooral of er nog acuut gevaar was.
pi_209837547
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 12:10 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
De vraag is of je een opgesloten dier mag aanvallen.
De vraag is of dit om wegjagen ging.

En de vraag is vooral of er nog acuut gevaar was.
Hoezo opgesloten. Die wolf is dat perceel toch ook op eigen houtje binnengekomen?
Dus ja, als je dieren in gevaar zijn jaag je het beest weg. Die wolf zat daar vast niet te mediteren.
Je kan er een mooi verhaal van maken, maar je gezond verstand gebruiken is wel vrij schaars voor sommige mensen.
pi_209837861
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 12:17 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Hoezo opgesloten. Die wolf is dat perceel toch ook op eigen houtje binnengekomen?
Dus ja, als je dieren in gevaar zijn jaag je het beest weg. Die wolf zat daar vast niet te mediteren.
Je kan er een mooi verhaal van maken, maar je gezond verstand gebruiken is wel vrij schaars voor sommige mensen.
Hij kon er duidelijk niet meer uit. Anders had ie wel de benen genomen town de boer kwam. En had hij er een uur later niet nog gezeten, zeker niet met alle drukte eromheen.

Ik gebruik juist mijn gezonde verstand en die zegt dat een wild dier in het nauw gedreven is op zn minst, misschien zelfs wel pijn gedaan is terwijl hij niet weg kon. Daarom beet.
Ik geef de boer tot nu toe het voordeel van de twijfel, die handelde in een nood situatie. Maar er mag best gekeken worden of her wel terecht was het dier af te schieten.

Het dier is opgesloten gebleven todat her afgeschoten werd.

Of dacht je dat een wolf lekker wil blijven buurten als er iemand schreeuwend met een hooivork op hem af komt en daarna nog een uurtje blijft chillen terwijl er steeds meer volk met een hoop bombarie zich veezamelt?

Het is waarschijnlijk dat de wolf een goede opdonder heeft gekregen van het hek bij het binnentreden. Van schrik naar binnen is geschoten en er toen niet meer uit kon.
pi_209838129
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 12:38 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Hij kon er duidelijk niet meer uit. Anders had ie wel de benen genomen town de boer kwam. En had hij er een uur later niet nog gezeten, zeker niet met alle drukte eromheen.

Ik gebruik juist mijn gezonde verstand en die zegt dat een wild dier in het nauw gedreven is op zn minst, misschien zelfs wel pijn gedaan is terwijl hij niet weg kon. Daarom beet.
Ik geef de boer tot nu toe het voordeel van de twijfel, die handelde in een nood situatie. Maar er mag best gekeken worden of her wel terecht was het dier af te schieten.

Of dacht je dat een wolf lekker wil blijven buurten als er iemand schreeuwend met een hooivork op hem af komt en daarna nog een uurtje blijft chillen terwijl er steeds meer volk met een hoop bombarie zich veezamelt?

Het is waarschijnlijk dat de wolf een goede opdonder heeft gekregen van het hek bij het binnentreden. Van schrik naar binnen is geschoten en er toen niet meer uit kon.
We waren er niet bij, dus het blijft gissen.
Nogmaals, ik ben niet tegen de wolf. Maar in dit land gaat niet werken. Ik zou willen dat het anders was, maar helaas.
Ik heb zelf geen dieren meer die in gevaar komen door een wolf,maar ik snap de frustratie van deze diereneigenaren wel. Ik snap ook dat er een hele schare mensen is die het prachtig vinden dat hier wolven rondlopen,en het zijn ook prachtige beesten. Maar het gaat ellende opleveren, want deze dieren hebben ruimte nodig om fijn te leven. Dat is hier in Nederland weinig, en het gaat nog minder worden. Het beeld wordt van beide kanten waarschijnlijk gemanipuleerd, en daar is de wolf hoe dan ook de dupe van. En dat is treurig zat, dat zie je nu al weer.
  maandag 10 juli 2023 @ 13:17:02 #131
78780 deedeetee
pi_209838368
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 12:38 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-nooit-meer-meemaken
pi_209838477
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:00 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Nogmaals, ik ben niet tegen de wolf. Maar in dit land gaat niet werken. Ik zou willen dat het anders was, maar helaas.
Ik heb zelf geen dieren meer die in gevaar komen door een wolf,maar ik snap de frustratie van deze diereneigenaren wel. Ik snap ook dat er een hele schare mensen is die het prachtig vinden dat hier wolven rondlopen,en het zijn ook prachtige beesten. Maar het gaat ellende opleveren, want deze dieren hebben ruimte nodig om fijn te leven. Dat is hier in Nederland weinig, en het gaat nog minder worden. Het beeld wordt van beide kanten waarschijnlijk gemanipuleerd, en daar is de wolf hoe dan ook de dupe van. En dat is treurig zat, dat zie je nu al weer.
De wolf staat niet eens in de top 10 van dieren die schade veroorzaken. Koolmezen veroorzaken nog meer schade.
pi_209838483
quote:
Vrij duidelijk, beest zat vast, werd door twee man achterna gezeten, heeft in afweer gebeten.

Ik begrijp het handelen van de boer, niet slim, maar het gaat zo snel dat nadenken ook lastig is.

Maar het afschot is niet perse terecht.
  maandag 10 juli 2023 @ 13:24:39 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209838488
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:00 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Als de ruimte er niet was, dan zou de wolf Nederland niet verkiezen als leefgebied.
Resistance is futile.
  Overall beste user 2022 maandag 10 juli 2023 @ 13:24:49 #135
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209838493
Andere boer door een dier het ziekenhuis in geholpen.

In dit geval mocht het dier wel blijven leven, hoewel de verwondingen veel ernstiger waren. Als een traumahelikopter nodig is, is het wel iets heftiger dan wanneer slechts een fietstocht naar de Eerste Hulp voor een verbandje en een tetanusprik nodig is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209838836
"Hij probeerde zijn dieren te beschermen met een hooivork en een schep en door heel hard schreeuwen, maar toen kwam de wolf steeds dichterbij", vertelt dorpsgenoot Johan Moes, die kort na het incident aankwam. "Ze wilden het perceel af en deden het hek dicht, maar die wolf is over het hek gesprongen en heeft hem toen in de arm gegrepen."

Volgens de burgemeester was de wolf "te zeer op mensen gefocust" en was het risico op herhaling groot. Het dier had volgens hem via strobalen over de afrastering kunnen vluchten, maar had dat niet gedaan.”

Het lijkt er dus niet op dat de wolf het perceel weer afwilde en dit niet kon. Volgens mij deed die boer ook ongeveer wat die wolvenorganisaties allemaal aanraden, namelijk roepen/luid geluid maken en met je armen zwaaien.

Op dit punt ben ik het helemaal eens met Jager:

Jager zegt dat de gemeente de gebeurtenissen zal evalueren. Hij spreekt er in ieder geval schande van de boer ervan wordt beticht zijn schapen onvoldoende te beschermen. "De boer neemt het op voor zijn dieren. Ongelofelijk dat er aangifte tegen hem is gedaan."
pi_209838912
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De wolf staat niet eens in de top 10 van dieren die schade veroorzaken. Koolmezen veroorzaken nog meer schade.
Leg uit.
pi_209838940
quote:
7s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:24 schreef Seven. het volgende:

[..]
Als de ruimte er niet was, dan zou de wolf Nederland niet verkiezen als leefgebied.
Zou je denken.
pi_209838999
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:45 schreef Ed1234 het volgende:
"Hij probeerde zijn dieren te beschermen met een hooivork en een schep en door heel hard schreeuwen, maar toen kwam de wolf steeds dichterbij", vertelt dorpsgenoot Johan Moes, die kort na het incident aankwam. "Ze wilden het perceel af en deden het hek dicht, maar die wolf is over het hek gesprongen en heeft hem toen in de arm gegrepen."

Volgens de burgemeester was de wolf "te zeer op mensen gefocust" en was het risico op herhaling groot. Het dier had volgens hem via strobalen over de afrastering kunnen vluchten, maar had dat niet gedaan.”

Het lijkt er dus niet op dat de wolf het perceel weer afwilde en dit niet kon. Volgens mij deed die boer ook ongeveer wat die wolvenorganisaties allemaal aanraden, namelijk roepen/luid geluid maken en met je armen zwaaien.

Jager zegt dat de gemeente de gebeurtenissen zal evalueren. Hij spreekt er in ieder geval schande van de boer ervan wordt beticht zijn schapen onvoldoende te beschermen. "De boer neemt het op voor zijn dieren. Ongelofelijk dat er aangifte tegen hem is gedaan."
Hoe kom je op dit verhaal?

In dat filmpje wordt heel wat anders gezegd.
  maandag 10 juli 2023 @ 13:57:30 #141
78780 deedeetee
pi_209839016
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Vrij duidelijk, beest zat vast, werd door twee man achterna gezeten, heeft in afweer gebeten.

Ik begrijp het handelen van de boer, niet slim, maar het gaat zo snel dat nadenken ook lastig is.

Maar het afschot is niet perse terecht.
Nadat hij een mens heeft gebeten zou ik het risico niet willen nemen dat de wolf denkt dat hij dat best nog eens kan doen. Stel men had hem laten lopen en de wolf valt dan met minder reden weer een mens aan ? Dan heb je de poppen pas goed aan t dansen.
  Vis een optie? maandag 10 juli 2023 @ 13:57:35 #142
70532 loveli
N
pi_209839022
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:56 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Hoe kom je op dit verhaal?

In dat filmpje wordt heel wat anders gezegd.
Bron vergeten: https://nos.nl/artikel/24(...)olf-die-boer-aanviel
pi_209839057
quote:
Leg het eens naast dit filmpje waar die Johan zelf aan het woord is.

pi_209839067
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:57 schreef loveli het volgende:

[..]
En nu een lijstje met schade per dier.
Dat staat er toch? 8)7
Wolf staat niet in de top 10, slechts 235.188 euro schade. Mezen ruim 1,5 miljoen.
pi_209839191
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Vreemd dat de NOS dat verkeerd quote, kan het me haast niet voorstellen. Ik hoor trouwens ook weinig tegenstrijdig in het filmpje.
pi_209839297
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 14:09 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Vreemd dat de NOS dat verkeerd quote, kan het me haast niet voorstellen. Ik hoor trouwens ook weinig tegenstrijdig in het filmpje.
Hij zegt letterlijk dat het beest er niet uit kon. En heeft het over achter het beest aan (blijven) gaan.

Dat het beest zelfs oververmoeit ging liggen.

De schade van de beet verteld ook dat het een afweer beet is, het is namelijk een felle, maar enkele beet in de arm.
  maandag 10 juli 2023 @ 14:16:59 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209839311
quote:

Is er aangifte gedaan tegen de boer of tegen de loco-burgemeester die het besluit tot afschieten nam?
Resistance is futile.
  maandag 10 juli 2023 @ 14:17:39 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209839322
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:52 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Zou je denken.
Dieren vestigen zich alleen op plaatsen waar ze kunnen gedijen.
Resistance is futile.
  Vis een optie? maandag 10 juli 2023 @ 14:18:50 #150
70532 loveli
N
pi_209839343
quote:
7s.gif Op maandag 10 juli 2023 14:17 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dieren vestigen zich alleen op plaatsen waar ze kunnen gedijen.
Zoals een duif in je schoorsteen.
crap in = crap out
  maandag 10 juli 2023 @ 14:19:21 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209839352
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Typische VVD draaikont. Tegen RTL het ene verhaal en bij NOS later een ander verhaal neerleggen. Over 2 weken heeft hij geen actieve herinnering meer aan het incident :P .
Resistance is futile.
  Vis een optie? maandag 10 juli 2023 @ 14:20:09 #152
70532 loveli
N
pi_209839364
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 14:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat staat er toch? 8)7
Wolf staat niet in de top 10, slechts 235.188 euro schade. Mezen ruim 1,5 miljoen.
Hoeveel schade is dat per dier?

1 mees veroorzaakt geen 1.5 miljoen schade.
crap in = crap out
  maandag 10 juli 2023 @ 14:20:54 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209839373
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 14:18 schreef loveli het volgende:

[..]
Zoals een duif in je schoorsteen.
Als alle duiven in NL zich in werkende schoorstenen zouden vestigen, dan zou je een heel goed punt hebben.
Resistance is futile.
  maandag 10 juli 2023 @ 14:26:52 #154
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_209839463
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 14:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Het waren drie mezen en vijf ganzen. Zo goed?
  maandag 10 juli 2023 @ 14:29:04 #155
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_209839501
quote:

Het lijkt er dus niet op dat de wolf het perceel weer afwilde en dit niet kon.
Er klopt gewoon niets van het hele verhaal. Die Moes beweert dus dat de wolf de boer bewust heeft aangevallen door hem achterna te springen over het hek het perceel uit. Tegelijkertijd beweert Moes dat de wolf het perceel niet meer uit kon. Ik begrijp hieruit dat de wolf dus nadat hij de boer met voorbedachten rade had aangevallen vrolijk weer terug gesprongen is achter het raster en daar rustig onder zonnepanelen heeft zitten wachten tot de politie hem kwam doodschieten. :') 8)7
pi_209840203
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 11:46 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Spreekt hier iemand die hooguit een goudvis heeft? :')
Natuurlijk ben je als baas verantwoordelijk voor de veiligheid van je dieren. Maar om 10 hectare of meer een wolvendek zetten is ook niet geheel realistisch hoor.
Om kleinere percelen is het misschien financieel haalbaar, maar niet gezegd dat het afdoende is.
Kortom, praatjes van mensen die geen verstand van deze zaken hebben.
De kans dat een hond je vee aanvalt is er ook, maar daar horen we mensen als jij dan niet over _O-
  maandag 10 juli 2023 @ 15:10:56 #157
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209840335
Sowieso een raar verhaal. Lijkt mij dat ze het dier gewoon hebben gevangen en toen iets hebben proberen uit te lokken.
pi_209841366
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 15:04 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
De kans dat een hond je vee aanvalt is er ook, maar daar horen we mensen als jij dan niet over _O-
"Mensen zoals jij" :')
En mensen zoals jij bedenken hun eigen waarheden. Jij weet niks van mij en hoe ik denk.
  Overall beste user 2022 maandag 10 juli 2023 @ 16:37:56 #159
3928 Ulx
pi_209841694
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 15:04 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Een hond hoort hier. Die heeft het recht dit te doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209841821
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 16:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een hond hoort hier. Die heeft het recht dit te doen.
Een hond heeft het recht om vee te bijten omdat het baasje te beroerd is om hem aan te lijnen? :')
  Overall beste user 2022 maandag 10 juli 2023 @ 17:03:16 #161
3928 Ulx
pi_209841938
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 16:49 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Een hond heeft het recht om vee te bijten omdat het baasje te beroerd is om hem aan te lijnen? :')
Er zijn toch prachtige megastallen? Gaan de boeren nu ook al bepalen dat men de hond niet los mag laten lopen? Veeleisend volksdeel. Tjongejonge. Gek op wetjes blijkbaar. Voor anderen.
pi_209842297
Honden die vee te grazen nemen zijn ook kut. Maar hun baasjes zijn nog een graad erger.
pi_209842382
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 14:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat maakt weinig uit, 1.5 miljoen schade door tienduizend ganzen is nog altijd meer dan 5.000 schade door 1 wolf.
  maandag 10 juli 2023 @ 18:19:05 #164
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209842857
Die mensen die zo dol zijn op wilde dieren kunnen toch ook naar de dieretuin gaan??

daa rzie je tijgers en giraffe ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 10 juli 2023 @ 18:19:37 #165
323876 michaelmoore
pi_209842869
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 17:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat maakt weinig uit, 1.5 miljoen schade door tienduizend ganzen is nog altijd meer dan 5.000 schade door 1 wolf.
maar ganze die eten geen kinderen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209842918
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 18:19 schreef michaelmoore het volgende:
Die mensen die zo dol zijn op wilde dieren kunnen toch ook naar de dieretuin gaan??

daa rzie je tijgers en giraffe ook
Zou je het ook prima vinden als ze in Afrika/Azië met dat argument (ze zitten ook al in dierentuinen) even massaal aan de ecocide gaan? Zou nogal hypocriet zijn als zij wel schade en slachtoffers moeten ondergaan om diersoorten in stand te houden maar dat wij verder nergens voor verantwoordelijk zijn.
pi_209842932
quote:

[..]
Wat dat betreft zijn het net wolven ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 10 juli 2023 @ 18:42:18 #168
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_209843212
die wolf had de ballen van die boer moeten afbijten

debielen
graag op anoniem
  maandag 10 juli 2023 @ 19:14:48 #169
323876 michaelmoore
pi_209843630
quote:
6s.gif Op maandag 10 juli 2023 18:42 schreef KingRoland het volgende:
die wolf had de ballen van die boer moeten afbijten

debielen
Dan had de wolf zeker niet meer geleefd en waren er ook geen nieuwe wolven meer gekomen daar
  maandag 10 juli 2023 @ 19:55:29 #170
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209844076
Sowieso horen die schapen hier niet; zeker niet in deze hoeveelheid.
pi_209844369
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 17:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er zijn toch prachtige megastallen? Gaan de boeren nu ook al bepalen dat men de hond niet los mag laten lopen? Veeleisend volksdeel. Tjongejonge. Gek op wetjes blijkbaar. Voor anderen.
vee loopt doorgaans gewoon in een gebied waar een hond aangelijnd hoort te zijn.
  maandag 10 juli 2023 @ 20:20:36 #172
323876 michaelmoore
pi_209844386
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:19 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
vee loopt doorgaans gewoon in een gebied waar een hond aangelijnd hoort te zijn.
of we gaan voortaan het vee aanlijnen en de boer blijft bij de koe tijdens het grazen
  Vis een optie? maandag 10 juli 2023 @ 20:29:58 #173
70532 loveli
N
pi_209844507
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
of we gaan voortaan het vee aanlijnen en de boer blijft bij de koe tijdens het grazen
Waarom moet het vee naar buiten als het ook in een veilige megastal kan staan?
crap in = crap out
  maandag 10 juli 2023 @ 20:31:31 #174
323876 michaelmoore
pi_209844537
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:29 schreef loveli het volgende:

[..]
Waarom moet het vee naar buiten als het ook in een veilige megastal kan staan?
goede vraag , de overheid wil de koeien naar buiten zodat er geen metjhaan kan worden afgevangen en de methaan uitstoot stoppen ,

maar de overheid is vaak de grootste vijand van zichzelf
pi_209845057
quote:

[..]
Heb jij een nieuwbericht van een wolf die kinderen heeft gegeten?
pi_209847245
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 02:28 schreef Charlotte-007 het volgende:

Even ter herhaling hoor. Want echt. Dit scenario gaat het worden. Het heeft bijna een vergelijking met het asielbeleid toen Kok zei, economische vluchtelingen mogen ook blijven.
  Moderator dinsdag 11 juli 2023 @ 01:46:37 #177
236264 crew  capricia
pi_209847256
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 21:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Roodkapje.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209847264
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 01:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Roodkapje.
Too easy.
  Moderator dinsdag 11 juli 2023 @ 01:52:17 #179
236264 crew  capricia
pi_209847271
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 01:49 schreef Charlotte-007 het volgende:

[..]
Too easy.
Hij lag er zo mooi voor. :@
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209847275
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 01:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij lag er zo mooi voor. :@
Eens.
pi_209849507
Wolven bejagen zonder ze te raken zou ze al schuwer maken voor mensen, waardoor ze menselijk leefgebied (anders dan nu) gaan ontwijken, en wandelaars/mensen die hun hond uitlaten/mensen die voor hun huis op een bankje in de zon zitten gaan ontwijken ipv van steeds dichterbij bekijken.

quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Wolf_hunting
The absence of a global review, and the language barrier having partially hindered the flow of international information has led some international groups to level criticism at some wolf advocates, claiming that they have extrapolated America's general lack of negative experiences with wolves to the rest of the world, whilst ignoring the differing histories and cultures which lead to diverse interactions with the animals.[146] Hunting proponents argue that wolves with no negative experiences of humans are more likely to encroach upon human settlements and attack people, citing for example the differences in attitudes toward the public distribution of firearms in America and Eurasia as examples as to why nations on both continents have differing accounts of wolf aggression.[23] Hunting wolves is reasoned to maintain shyness in wolves,[146] an idea which is correlated by a modern account demonstrating that wolves in protected areas are more likely to show no fear toward humans than ones in areas where they are actively hunted.[2] Historical and recent accounts indicate that habituated or "fearless" individual wolves or wolf packs must be met with measures to dissociate wolves' association between and dependence on humans for food to mitigate risk for attack.[146]
pi_209849549
Wel in het Engels, maar hier staat meer over dit onderwerp`; https://web.archive.org/w(...)lding/NINA-OM731.pdf

quote:
Keep wolves wild
Any wolves that appear to loose their fear for humans or act in an aggressive manner should be removed from the population. Carefully regulated hunting may be useful in maintaining shyness in some situations, and will in addition provide a feeling of local empowerment and control over the wolf situation.

[ Bericht 25% gewijzigd door poemojn op 11-07-2023 11:20:11 ]
  dinsdag 11 juli 2023 @ 21:11:48 #183
65846 Bocaj
47th President.
pi_209857098
Mijn standpunt: Probleemwolven afschieten!
  dinsdag 11 juli 2023 @ 21:37:02 #184
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_209857503
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 21:11 schreef Bocaj het volgende:
Mijn standpunt: Probleemwolven afschieten!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 23:04:26 #185
65846 Bocaj
47th President.
pi_209858780
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 21:37 schreef Zelva het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet als ze gewoon in het bos blijven en hertjes eten of everzwijnen en niet onze boeren opzoeken en daar hun eten zoeken. (Schaap, koe, kip, varken, etc.)
  Vis een optie? woensdag 12 juli 2023 @ 00:09:06 #186
70532 loveli
N
pi_209859314
In Zweden doen ze aan faunabeheer:
https://www.svt.se/nyhete(...)5-vargar-far-skjutas
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 12 juli 2023 @ 00:23:33 #187
70532 loveli
N
pi_209859361
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 21:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Het is al even geleden..
https://en.wikipedia.org/wiki/Wolf_of_Gysinge

quote:
During a three-month period between December 30, 1820, and March 27, 1821, the wolf attacked 31 people, which resulted in a total of 12 fatalities,[1] most of whom were partially consumed by the wolf.
With the exception of one 19-year-old woman, all victims of fatal attacks were children between the ages of three and a half and 15; in addition, the 15 injured victims were mostly children, except for one 18-year-old male.
Maar goed, leuk, wolven in NL, ze hebben hier een plek en de dode schapen moeten vergoed worden (ze zouden toch geslacht worden, waarom niet door de wolf) en de boer moet geen hooivork pakken, maar ingewanden rapen van z'n schaapjes als de wolf klaar is.
Misschien hadden sommige mensen van vroeger meer gezond verstand dan sommige mensen van nu. Of gewoon meer ervaring met wolven.
crap in = crap out
pi_209859402
Bij Renze vanavond was Arjan Postma met een interessante uitleg. In het kort : Vanuit een ecologisch standpunt hoort de wolf wel hier in Nederland. Daar valt ook wat voor te zeggen, toch?
pi_209861732
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 00:23 schreef loveli het volgende:

[..]
Het is al even geleden..
[..]
Maar goed, leuk, wolven in NL, ze hebben hier een plek en de dode schapen moeten vergoed worden (ze zouden toch geslacht worden, waarom niet door de wolf) en de boer moet geen hooivork pakken, maar ingewanden rapen van z'n schaapjes als de wolf klaar is.
Misschien hadden sommige mensen van vroeger meer gezond verstand dan sommige mensen van nu. Of gewoon meer ervaring met wolven.
Hij had het hek open moeten zetten en vanaf buiten het hek de wolf richting opening kunnen drijven. Maar ja, het zal de eerste keer zijn dat hij een wolf tegenkwam, en in een stressvolle situatie, zijn schapen en/of geiten werden aangevallen, dat is nu de ideale situatie om snel en correct te handelen.
pi_209867923
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 00:23 schreef loveli het volgende:

[..]
Het is al even geleden..

Als zo lang geleden mag: 1810/1811 Roermond: https://www.rondomroermon(...)-roermond-1810-1811/
  woensdag 12 juli 2023 @ 19:48:16 #191
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209869135
Nooit problemen met wolven hier. Of met beren. Afgelopen maand bijvoorbeeld 15 incidenten met beren.

Ja, er worden wel eens wat dieren gegrepen. Die laat je dan lekker liggen, of verplaats je naar een iets betere nabije locatie . Voer voor hen en voer voor de gieren. Boer wordt vergoed. Het is allemaal zo lastig niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_209869189
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 00:44 schreef Charlotte-007 het volgende:
Bij Renze vanavond was Arjan Postma met een interessante uitleg. In het kort : Vanuit een ecologisch standpunt hoort de wolf wel hier in Nederland. Daar valt ook wat voor te zeggen, toch?
Er is best wel iets te zeggen voor de biodiversiteit, maar ik ben van mening dat de hoeveelheid bos te weinig is om wolven te kunnen onderhouden en dat vind je terug in de enorme schade die hier berokkend wordt.

De wolf is in Nederland als sinds 1880 uitgeroeid. We hebben in de achttiende eeuw ons eigen land enorm ontbost om aan de vraag naar hout te voldoen.

De hoeveelheid bos in Nederland neemt sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw gestaag toe, maar het is slechts 11% van het landoppervlak (en dat is natuurgebied, niet uitsluitend bos). Nu is de wolf wel weer terug, maar we hebben nog lang niet de bossen terug van toen de wolf nog in Nederland gevestigd was.

De Veluwe is een groot, redelijk aaneengesloten bosgebied. Het Drents-Friese Wold (waar Wapse aan ligt) is maar een vijftiende van dat oppervlak. Daarbij is de ligging van het bos als een soort klaver, waarbij er diepe inkepingen in het bos zijn met weilanden.

Het is voor de roedel in het Drents-Friese Wold dus heel lastig om binnen de grenzen van het bos te blijven en mede daardoor zie je hier dus ook vreselijk veel schade.

Op de website van Bij12 wordt de schade door wolven bijgehouden. Als ik kijk naar de schade tot eind mei (het duurt ongeveer zes weken voordat de DNA-resultaten gepubliceerd worden), dan staat de teller voor het gebied rond het Drents-Friese Wold inmiddels al op 233 dieren die bewezen door toedoen van wolven zijn gedood en/of door toedoen van wolven moesten worden afgemaakt.

229 schapen, twee koeien, drie pony's en een paard. In vijf maanden tijd. En dan is de schatting dat hier dus één roedel leeft.

Dus nee, ik vind niet dat er in het Drents-Friese Wold plek is voor de wolf. Hoewel ik er alle begrip voor heb dat een boswachter uit Noord-Holland er een enorme stijve piemie van krijgt dat de wolf in Nederland terugkeert, ben ik ook van mening dat iemand uit Noord-Holland gewoon zijn klep moet houden over de situatie aan de andere kant van het land. Hier in de omgeving, waar mensen er daadwerkelijk van heel dichtbij mee te maken krijgen, is er geen draagvlak.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_209869621
quote:
Op woensdag 12 juli 2023 19:51 schreef Jordy-B het volgende:

(...)

Op de website van Bij12 wordt de schade door wolven bijgehouden. Als ik kijk naar de schade tot eind mei (het duurt ongeveer zes weken voordat de DNA-resultaten gepubliceerd worden), dan staat de teller voor het gebied rond het Drents-Friese Wold inmiddels al op 233 dieren die bewezen door toedoen van wolven zijn gedood en/of door toedoen van wolven moesten worden afgemaakt.

229 schapen, twee koeien, drie pony's en een paard. In vijf maanden tijd. En dan is de schatting dat hier dus één roedel leeft.

(...)
  woensdag 12 juli 2023 @ 20:23:28 #194
403588 mcmlxiv
pi_209869650
“Draagvlak”. Zoveel angst voor zoiets onschuldigs.

Als Afrikaan, Canadees, Australiër moet je je toch je ballen uit je broek lachen over de dapperheid van de Nederlandse plattelander.

Zeg roodkapje waar ga je henen
Zo alleen, zo alleen
Zeg Roodkapje waar ga je henen
Zo alleen

Ik ga bij grootmoeder koekjes brengen
In het bos, in het bos
Ik ga bij grootmoeder koekjes brengen
In het bos

In het bos zijn de wilde dieren
In het bos, in het bos
In het bos zijn de wilde dieren
In het bos

Ben niet bang voor de wilde dieren
Ben niet bang, ben niet bang
Ben niet bang voor de wilde dieren
Ben niet bang

'k Zal eens zien of jij niet bang bent
'k Zal eens zien, 'k zal eens zien
'k Zal eens zien of jij niet bang bent
'k Zal eens zien

Pas maar op daar komt de wolf aan
Pas maar op, pas maar op
Pas maar op daar komt de wolf aan
Pas maar op
pi_209869782
hoe zit het eigenlijk met het wapenbezit in de landen die je noemt, Canada, Afrika en Australie?
  woensdag 12 juli 2023 @ 20:53:41 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209870125
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 20:23 schreef mcmlxiv het volgende:

Als Afrikaan, Canadees, Australiër moet je je toch je ballen uit je broek lachen over de dapperheid van de Nederlandse plattelander.
Als we dezelfde wapenwetgeving als hier in Nederland op die landen loslaten zijn ze ook niet zo dapper meer... :')
pi_209871260
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 20:23 schreef mcmlxiv het volgende:
“Draagvlak”. Zoveel angst voor zoiets onschuldigs.
Ja, bagatelliseren zijn we wel gewend.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator woensdag 12 juli 2023 @ 22:22:51 #198
375570 crew  Cyan9
pi_209871378
Ook genoeg mensen hier in Noord-Nederland die het prima vinden dat de wolf er is. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209871393
quote:
6s.gif Op woensdag 12 juli 2023 20:21 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ja, rekenen is moeilijk. |:(
233 dieren, waarvan 227 schapen.

De schapen die in Bovensmilde gedood zijn, heb ik van het lijstje gehaald, omdat ik Bovensmild te ver uit de buurt vind liggen, maar niet opgelet toen ik de post aanpaste.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 13-07-2023 08:31:46 ]
  donderdag 13 juli 2023 @ 18:53:35 #200
403588 mcmlxiv
pi_209881360
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 22:15 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Ja, bagatelliseren zijn we wel gewend.
Misschien moet je de definitie van bagatelliseren eens opzoeken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')