Spreekt hier iemand die hooguit een goudvis heeft?quote:Op maandag 10 juli 2023 11:06 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Jij als baasje bent verantwoordelijk voor de veiligheid van je eigen dieren. Er is zat te doen tegen de wolf.
https://www.bij12.nl/onde(...)komen/module-wolven/
De vraag is of je een opgesloten dier mag aanvallen.quote:Op maandag 10 juli 2023 05:52 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Je moet een klapstoeltje neerzetten en gaan toezien hoe je schaap/ pony wordt aangevreten. Dat is wat de heren geitenwollen sok willen.
Natuurlijk ga je je dieren verdedigen.
Het lijkt me duidelijk dat de wolf er ook niet erg mee gebaat is in Nederland te leven gezien het geklier met die dieren. Waarom blijven sommige lieden halsstarrig volhouden dat dit land geschikt is voor de wolf?
En de komende jaren zal het er niet beter op worden.
Hoezo opgesloten. Die wolf is dat perceel toch ook op eigen houtje binnengekomen?quote:Op maandag 10 juli 2023 12:10 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
De vraag is of je een opgesloten dier mag aanvallen.
De vraag is of dit om wegjagen ging.
En de vraag is vooral of er nog acuut gevaar was.
Hij kon er duidelijk niet meer uit. Anders had ie wel de benen genomen town de boer kwam. En had hij er een uur later niet nog gezeten, zeker niet met alle drukte eromheen.quote:Op maandag 10 juli 2023 12:17 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Hoezo opgesloten. Die wolf is dat perceel toch ook op eigen houtje binnengekomen?
Dus ja, als je dieren in gevaar zijn jaag je het beest weg. Die wolf zat daar vast niet te mediteren.
Je kan er een mooi verhaal van maken, maar je gezond verstand gebruiken is wel vrij schaars voor sommige mensen.
We waren er niet bij, dus het blijft gissen.quote:Op maandag 10 juli 2023 12:38 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Hij kon er duidelijk niet meer uit. Anders had ie wel de benen genomen town de boer kwam. En had hij er een uur later niet nog gezeten, zeker niet met alle drukte eromheen.
Ik gebruik juist mijn gezonde verstand en die zegt dat een wild dier in het nauw gedreven is op zn minst, misschien zelfs wel pijn gedaan is terwijl hij niet weg kon. Daarom beet.
Ik geef de boer tot nu toe het voordeel van de twijfel, die handelde in een nood situatie. Maar er mag best gekeken worden of her wel terecht was het dier af te schieten.
Het dier is opgesloten gebleven todat her afgeschoten werd.
Of dacht je dat een wolf lekker wil blijven buurten als er iemand schreeuwend met een hooivork op hem af komt en daarna nog een uurtje blijft chillen terwijl er steeds meer volk met een hoop bombarie zich veezamelt?
Het is waarschijnlijk dat de wolf een goede opdonder heeft gekregen van het hek bij het binnentreden. Van schrik naar binnen is geschoten en er toen niet meer uit kon.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-nooit-meer-meemakenquote:Op maandag 10 juli 2023 12:38 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Hij kon er duidelijk niet meer uit. Anders had ie wel de benen genomen town de boer kwam. En had hij er een uur later niet nog gezeten, zeker niet met alle drukte eromheen.
Ik gebruik juist mijn gezonde verstand en die zegt dat een wild dier in het nauw gedreven is op zn minst, misschien zelfs wel pijn gedaan is terwijl hij niet weg kon. Daarom beet.
Ik geef de boer tot nu toe het voordeel van de twijfel, die handelde in een nood situatie. Maar er mag best gekeken worden of her wel terecht was het dier af te schieten.
Het dier is opgesloten gebleven todat her afgeschoten werd.
Of dacht je dat een wolf lekker wil blijven buurten als er iemand schreeuwend met een hooivork op hem af komt en daarna nog een uurtje blijft chillen terwijl er steeds meer volk met een hoop bombarie zich veezamelt?
Het is waarschijnlijk dat de wolf een goede opdonder heeft gekregen van het hek bij het binnentreden. Van schrik naar binnen is geschoten en er toen niet meer uit kon.
De wolf staat niet eens in de top 10 van dieren die schade veroorzaken. Koolmezen veroorzaken nog meer schade.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:00 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
We waren er niet bij, dus het blijft gissen.
Nogmaals, ik ben niet tegen de wolf. Maar in dit land gaat niet werken. Ik zou willen dat het anders was, maar helaas.
Ik heb zelf geen dieren meer die in gevaar komen door een wolf,maar ik snap de frustratie van deze diereneigenaren wel. Ik snap ook dat er een hele schare mensen is die het prachtig vinden dat hier wolven rondlopen,en het zijn ook prachtige beesten. Maar het gaat ellende opleveren, want deze dieren hebben ruimte nodig om fijn te leven. Dat is hier in Nederland weinig, en het gaat nog minder worden. Het beeld wordt van beide kanten waarschijnlijk gemanipuleerd, en daar is de wolf hoe dan ook de dupe van. En dat is treurig zat, dat zie je nu al weer.
Vrij duidelijk, beest zat vast, werd door twee man achterna gezeten, heeft in afweer gebeten.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-nooit-meer-meemaken
Als de ruimte er niet was, dan zou de wolf Nederland niet verkiezen als leefgebied.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:00 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
We waren er niet bij, dus het blijft gissen.
Nogmaals, ik ben niet tegen de wolf. Maar in dit land gaat niet werken. Ik zou willen dat het anders was, maar helaas.
Ik heb zelf geen dieren meer die in gevaar komen door een wolf,maar ik snap de frustratie van deze diereneigenaren wel. Ik snap ook dat er een hele schare mensen is die het prachtig vinden dat hier wolven rondlopen,en het zijn ook prachtige beesten. Maar het gaat ellende opleveren, want deze dieren hebben ruimte nodig om fijn te leven. Dat is hier in Nederland weinig, en het gaat nog minder worden. Het beeld wordt van beide kanten waarschijnlijk gemanipuleerd, en daar is de wolf hoe dan ook de dupe van. En dat is treurig zat, dat zie je nu al weer.
Leg uit.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De wolf staat niet eens in de top 10 van dieren die schade veroorzaken. Koolmezen veroorzaken nog meer schade.
Zou je denken.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als de ruimte er niet was, dan zou de wolf Nederland niet verkiezen als leefgebied.
Hoe kom je op dit verhaal?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:45 schreef Ed1234 het volgende:
"Hij probeerde zijn dieren te beschermen met een hooivork en een schep en door heel hard schreeuwen, maar toen kwam de wolf steeds dichterbij", vertelt dorpsgenoot Johan Moes, die kort na het incident aankwam. "Ze wilden het perceel af en deden het hek dicht, maar die wolf is over het hek gesprongen en heeft hem toen in de arm gegrepen."
Volgens de burgemeester was de wolf "te zeer op mensen gefocust" en was het risico op herhaling groot. Het dier had volgens hem via strobalen over de afrastering kunnen vluchten, maar had dat niet gedaan.”
Het lijkt er dus niet op dat de wolf het perceel weer afwilde en dit niet kon. Volgens mij deed die boer ook ongeveer wat die wolvenorganisaties allemaal aanraden, namelijk roepen/luid geluid maken en met je armen zwaaien.
Op dit punt ben ik het helemaal eens met Jager:
Jager zegt dat de gemeente de gebeurtenissen zal evalueren. Hij spreekt er in ieder geval schande van de boer ervan wordt beticht zijn schapen onvoldoende te beschermen. "De boer neemt het op voor zijn dieren. Ongelofelijk dat er aangifte tegen hem is gedaan."
Nadat hij een mens heeft gebeten zou ik het risico niet willen nemen dat de wolf denkt dat hij dat best nog eens kan doen. Stel men had hem laten lopen en de wolf valt dan met minder reden weer een mens aan ? Dan heb je de poppen pas goed aan t dansen.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Vrij duidelijk, beest zat vast, werd door twee man achterna gezeten, heeft in afweer gebeten.
Ik begrijp het handelen van de boer, niet slim, maar het gaat zo snel dat nadenken ook lastig is.
Maar het afschot is niet perse terecht.
Bron vergeten: https://nos.nl/artikel/24(...)olf-die-boer-aanvielquote:Op maandag 10 juli 2023 13:56 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Hoe kom je op dit verhaal?
In dat filmpje wordt heel wat anders gezegd.
Leg het eens naast dit filmpje waar die Johan zelf aan het woord is.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:57 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Bron vergeten: https://nos.nl/artikel/24(...)olf-die-boer-aanviel
Dat staat er toch?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:57 schreef loveli het volgende:
[..]
En nu een lijstje met schade per dier.
Vreemd dat de NOS dat verkeerd quote, kan het me haast niet voorstellen. Ik hoor trouwens ook weinig tegenstrijdig in het filmpje.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Leg het eens naast dit filmpje waar die Johan zelf aan het woord is.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-nooit-meer-meemaken
Hij zegt letterlijk dat het beest er niet uit kon. En heeft het over achter het beest aan (blijven) gaan.quote:Op maandag 10 juli 2023 14:09 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Vreemd dat de NOS dat verkeerd quote, kan het me haast niet voorstellen. Ik hoor trouwens ook weinig tegenstrijdig in het filmpje.
Is er aangifte gedaan tegen de boer of tegen de loco-burgemeester die het besluit tot afschieten nam?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:45 schreef Ed1234 het volgende:
"Hij probeerde zijn dieren te beschermen met een hooivork en een schep en door heel hard schreeuwen, maar toen kwam de wolf steeds dichterbij", vertelt dorpsgenoot Johan Moes, die kort na het incident aankwam. "Ze wilden het perceel af en deden het hek dicht, maar die wolf is over het hek gesprongen en heeft hem toen in de arm gegrepen."
Volgens de burgemeester was de wolf "te zeer op mensen gefocust" en was het risico op herhaling groot. Het dier had volgens hem via strobalen over de afrastering kunnen vluchten, maar had dat niet gedaan.”
Het lijkt er dus niet op dat de wolf het perceel weer afwilde en dit niet kon. Volgens mij deed die boer ook ongeveer wat die wolvenorganisaties allemaal aanraden, namelijk roepen/luid geluid maken en met je armen zwaaien.
Op dit punt ben ik het helemaal eens met Jager:
Jager zegt dat de gemeente de gebeurtenissen zal evalueren. Hij spreekt er in ieder geval schande van de boer ervan wordt beticht zijn schapen onvoldoende te beschermen. "De boer neemt het op voor zijn dieren. Ongelofelijk dat er aangifte tegen hem is gedaan."
Zoals een duif in je schoorsteen.quote:Op maandag 10 juli 2023 14:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dieren vestigen zich alleen op plaatsen waar ze kunnen gedijen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |