abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209837011
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 11:06 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Jij als baasje bent verantwoordelijk voor de veiligheid van je eigen dieren. Er is zat te doen tegen de wolf.

https://www.bij12.nl/onde(...)komen/module-wolven/
Spreekt hier iemand die hooguit een goudvis heeft? :')
Natuurlijk ben je als baas verantwoordelijk voor de veiligheid van je dieren. Maar om 10 hectare of meer een wolvendek zetten is ook niet geheel realistisch hoor.
Om kleinere percelen is het misschien financieel haalbaar, maar niet gezegd dat het afdoende is.
Kortom, praatjes van mensen die geen verstand van deze zaken hebben.

[ Bericht 8% gewijzigd door Seeburg54 op 10-07-2023 11:54:39 ]
pi_209837434
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 05:52 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Vanzelfsprekend. Je moet een klapstoeltje neerzetten en gaan toezien hoe je schaap/ pony wordt aangevreten. Dat is wat de heren geitenwollen sok willen.
Natuurlijk ga je je dieren verdedigen. 8)7
Het lijkt me duidelijk dat de wolf er ook niet erg mee gebaat is in Nederland te leven gezien het geklier met die dieren. Waarom blijven sommige lieden halsstarrig volhouden dat dit land geschikt is voor de wolf?
En de komende jaren zal het er niet beter op worden.
De vraag is of je een opgesloten dier mag aanvallen.
De vraag is of dit om wegjagen ging.

En de vraag is vooral of er nog acuut gevaar was.
pi_209837547
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 12:10 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
De vraag is of je een opgesloten dier mag aanvallen.
De vraag is of dit om wegjagen ging.

En de vraag is vooral of er nog acuut gevaar was.
Hoezo opgesloten. Die wolf is dat perceel toch ook op eigen houtje binnengekomen?
Dus ja, als je dieren in gevaar zijn jaag je het beest weg. Die wolf zat daar vast niet te mediteren.
Je kan er een mooi verhaal van maken, maar je gezond verstand gebruiken is wel vrij schaars voor sommige mensen.
pi_209837861
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 12:17 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Hoezo opgesloten. Die wolf is dat perceel toch ook op eigen houtje binnengekomen?
Dus ja, als je dieren in gevaar zijn jaag je het beest weg. Die wolf zat daar vast niet te mediteren.
Je kan er een mooi verhaal van maken, maar je gezond verstand gebruiken is wel vrij schaars voor sommige mensen.
Hij kon er duidelijk niet meer uit. Anders had ie wel de benen genomen town de boer kwam. En had hij er een uur later niet nog gezeten, zeker niet met alle drukte eromheen.

Ik gebruik juist mijn gezonde verstand en die zegt dat een wild dier in het nauw gedreven is op zn minst, misschien zelfs wel pijn gedaan is terwijl hij niet weg kon. Daarom beet.
Ik geef de boer tot nu toe het voordeel van de twijfel, die handelde in een nood situatie. Maar er mag best gekeken worden of her wel terecht was het dier af te schieten.

Het dier is opgesloten gebleven todat her afgeschoten werd.

Of dacht je dat een wolf lekker wil blijven buurten als er iemand schreeuwend met een hooivork op hem af komt en daarna nog een uurtje blijft chillen terwijl er steeds meer volk met een hoop bombarie zich veezamelt?

Het is waarschijnlijk dat de wolf een goede opdonder heeft gekregen van het hek bij het binnentreden. Van schrik naar binnen is geschoten en er toen niet meer uit kon.
pi_209838129
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 12:38 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Hij kon er duidelijk niet meer uit. Anders had ie wel de benen genomen town de boer kwam. En had hij er een uur later niet nog gezeten, zeker niet met alle drukte eromheen.

Ik gebruik juist mijn gezonde verstand en die zegt dat een wild dier in het nauw gedreven is op zn minst, misschien zelfs wel pijn gedaan is terwijl hij niet weg kon. Daarom beet.
Ik geef de boer tot nu toe het voordeel van de twijfel, die handelde in een nood situatie. Maar er mag best gekeken worden of her wel terecht was het dier af te schieten.

Of dacht je dat een wolf lekker wil blijven buurten als er iemand schreeuwend met een hooivork op hem af komt en daarna nog een uurtje blijft chillen terwijl er steeds meer volk met een hoop bombarie zich veezamelt?

Het is waarschijnlijk dat de wolf een goede opdonder heeft gekregen van het hek bij het binnentreden. Van schrik naar binnen is geschoten en er toen niet meer uit kon.
We waren er niet bij, dus het blijft gissen.
Nogmaals, ik ben niet tegen de wolf. Maar in dit land gaat niet werken. Ik zou willen dat het anders was, maar helaas.
Ik heb zelf geen dieren meer die in gevaar komen door een wolf,maar ik snap de frustratie van deze diereneigenaren wel. Ik snap ook dat er een hele schare mensen is die het prachtig vinden dat hier wolven rondlopen,en het zijn ook prachtige beesten. Maar het gaat ellende opleveren, want deze dieren hebben ruimte nodig om fijn te leven. Dat is hier in Nederland weinig, en het gaat nog minder worden. Het beeld wordt van beide kanten waarschijnlijk gemanipuleerd, en daar is de wolf hoe dan ook de dupe van. En dat is treurig zat, dat zie je nu al weer.
  maandag 10 juli 2023 @ 13:17:02 #131
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209838368
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 12:38 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-nooit-meer-meemaken
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209838477
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:00 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Nogmaals, ik ben niet tegen de wolf. Maar in dit land gaat niet werken. Ik zou willen dat het anders was, maar helaas.
Ik heb zelf geen dieren meer die in gevaar komen door een wolf,maar ik snap de frustratie van deze diereneigenaren wel. Ik snap ook dat er een hele schare mensen is die het prachtig vinden dat hier wolven rondlopen,en het zijn ook prachtige beesten. Maar het gaat ellende opleveren, want deze dieren hebben ruimte nodig om fijn te leven. Dat is hier in Nederland weinig, en het gaat nog minder worden. Het beeld wordt van beide kanten waarschijnlijk gemanipuleerd, en daar is de wolf hoe dan ook de dupe van. En dat is treurig zat, dat zie je nu al weer.
De wolf staat niet eens in de top 10 van dieren die schade veroorzaken. Koolmezen veroorzaken nog meer schade.
pi_209838483
quote:
Vrij duidelijk, beest zat vast, werd door twee man achterna gezeten, heeft in afweer gebeten.

Ik begrijp het handelen van de boer, niet slim, maar het gaat zo snel dat nadenken ook lastig is.

Maar het afschot is niet perse terecht.
  maandag 10 juli 2023 @ 13:24:39 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209838488
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:00 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Als de ruimte er niet was, dan zou de wolf Nederland niet verkiezen als leefgebied.
Resistance is futile.
  Overall beste user 2022 maandag 10 juli 2023 @ 13:24:49 #135
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209838493
Andere boer door een dier het ziekenhuis in geholpen.

In dit geval mocht het dier wel blijven leven, hoewel de verwondingen veel ernstiger waren. Als een traumahelikopter nodig is, is het wel iets heftiger dan wanneer slechts een fietstocht naar de Eerste Hulp voor een verbandje en een tetanusprik nodig is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209838836
"Hij probeerde zijn dieren te beschermen met een hooivork en een schep en door heel hard schreeuwen, maar toen kwam de wolf steeds dichterbij", vertelt dorpsgenoot Johan Moes, die kort na het incident aankwam. "Ze wilden het perceel af en deden het hek dicht, maar die wolf is over het hek gesprongen en heeft hem toen in de arm gegrepen."

Volgens de burgemeester was de wolf "te zeer op mensen gefocust" en was het risico op herhaling groot. Het dier had volgens hem via strobalen over de afrastering kunnen vluchten, maar had dat niet gedaan.”

Het lijkt er dus niet op dat de wolf het perceel weer afwilde en dit niet kon. Volgens mij deed die boer ook ongeveer wat die wolvenorganisaties allemaal aanraden, namelijk roepen/luid geluid maken en met je armen zwaaien.

Op dit punt ben ik het helemaal eens met Jager:

Jager zegt dat de gemeente de gebeurtenissen zal evalueren. Hij spreekt er in ieder geval schande van de boer ervan wordt beticht zijn schapen onvoldoende te beschermen. "De boer neemt het op voor zijn dieren. Ongelofelijk dat er aangifte tegen hem is gedaan."
pi_209838912
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De wolf staat niet eens in de top 10 van dieren die schade veroorzaken. Koolmezen veroorzaken nog meer schade.
Leg uit.
pi_209838940
quote:
7s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:24 schreef Seven. het volgende:

[..]
Als de ruimte er niet was, dan zou de wolf Nederland niet verkiezen als leefgebied.
Zou je denken.
pi_209838999
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:45 schreef Ed1234 het volgende:
"Hij probeerde zijn dieren te beschermen met een hooivork en een schep en door heel hard schreeuwen, maar toen kwam de wolf steeds dichterbij", vertelt dorpsgenoot Johan Moes, die kort na het incident aankwam. "Ze wilden het perceel af en deden het hek dicht, maar die wolf is over het hek gesprongen en heeft hem toen in de arm gegrepen."

Volgens de burgemeester was de wolf "te zeer op mensen gefocust" en was het risico op herhaling groot. Het dier had volgens hem via strobalen over de afrastering kunnen vluchten, maar had dat niet gedaan.”

Het lijkt er dus niet op dat de wolf het perceel weer afwilde en dit niet kon. Volgens mij deed die boer ook ongeveer wat die wolvenorganisaties allemaal aanraden, namelijk roepen/luid geluid maken en met je armen zwaaien.

Jager zegt dat de gemeente de gebeurtenissen zal evalueren. Hij spreekt er in ieder geval schande van de boer ervan wordt beticht zijn schapen onvoldoende te beschermen. "De boer neemt het op voor zijn dieren. Ongelofelijk dat er aangifte tegen hem is gedaan."
Hoe kom je op dit verhaal?

In dat filmpje wordt heel wat anders gezegd.
  maandag 10 juli 2023 @ 13:57:30 #141
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209839016
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Vrij duidelijk, beest zat vast, werd door twee man achterna gezeten, heeft in afweer gebeten.

Ik begrijp het handelen van de boer, niet slim, maar het gaat zo snel dat nadenken ook lastig is.

Maar het afschot is niet perse terecht.
Nadat hij een mens heeft gebeten zou ik het risico niet willen nemen dat de wolf denkt dat hij dat best nog eens kan doen. Stel men had hem laten lopen en de wolf valt dan met minder reden weer een mens aan ? Dan heb je de poppen pas goed aan t dansen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Vis een optie? maandag 10 juli 2023 @ 13:57:35 #142
70532 loveli
N
pi_209839022
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:56 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Hoe kom je op dit verhaal?

In dat filmpje wordt heel wat anders gezegd.
Bron vergeten: https://nos.nl/artikel/24(...)olf-die-boer-aanviel
pi_209839057
quote:
Leg het eens naast dit filmpje waar die Johan zelf aan het woord is.

pi_209839067
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:57 schreef loveli het volgende:

[..]
En nu een lijstje met schade per dier.
Dat staat er toch? 8)7
Wolf staat niet in de top 10, slechts 235.188 euro schade. Mezen ruim 1,5 miljoen.
pi_209839191
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Leg het eens naast dit filmpje waar die Johan zelf aan het woord is.

Vreemd dat de NOS dat verkeerd quote, kan het me haast niet voorstellen. Ik hoor trouwens ook weinig tegenstrijdig in het filmpje.
pi_209839297
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 14:09 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Vreemd dat de NOS dat verkeerd quote, kan het me haast niet voorstellen. Ik hoor trouwens ook weinig tegenstrijdig in het filmpje.
Hij zegt letterlijk dat het beest er niet uit kon. En heeft het over achter het beest aan (blijven) gaan.

Dat het beest zelfs oververmoeit ging liggen.

De schade van de beet verteld ook dat het een afweer beet is, het is namelijk een felle, maar enkele beet in de arm.
  maandag 10 juli 2023 @ 14:16:59 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209839311
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:45 schreef Ed1234 het volgende:

Is er aangifte gedaan tegen de boer of tegen de loco-burgemeester die het besluit tot afschieten nam?
Resistance is futile.
  maandag 10 juli 2023 @ 14:17:39 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209839322
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:52 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Zou je denken.
Dieren vestigen zich alleen op plaatsen waar ze kunnen gedijen.
Resistance is futile.
  Vis een optie? maandag 10 juli 2023 @ 14:18:50 #150
70532 loveli
N
pi_209839343
quote:
7s.gif Op maandag 10 juli 2023 14:17 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dieren vestigen zich alleen op plaatsen waar ze kunnen gedijen.
Zoals een duif in je schoorsteen.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')