Dat valt vies tegen, hier alleen een flinke regenbui.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:21 schreef Discombobulate het volgende:
Oeh ik kan zo niet wachten op die onweer van straks. Hopelijk gaat het helemaal los.
je kan blijkbaar beter de ventilator een beetje verder naar binnen zetten en dan naar buiten blazen, dat is nog effectieverquote:Op zondag 9 juli 2023 17:03 schreef StateOfMind het volgende:
Hier buiten opeens gezakt van 33 naar 23
Binnen inmiddels opgelopen tot 26.
Maar nu alles open staan en de ventilator in de deuropening gezet om de warme lucht naar buiten te blazen.
Staat een metertje naar binnen idd.quote:Op zondag 9 juli 2023 17:34 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
je kan blijkbaar beter de ventilator een beetje verder naar binnen zetten en dan naar buiten blazen, dat is nog effectiever
Nou... Zaterdag op zondag vond ik best warm anders. Niet onder de 20 geweest.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:57 schreef Domnivoor het volgende:
25,0 C
We hebben dit jaar nog geen warme nachten gehad. Dat scheelt veel.
Waar zit jij ergens 😱quote:Op maandag 10 juli 2023 17:51 schreef Managarm het volgende:
31.8 met airco. De buitenthermometer heeft 47.3 graden gehaald vandaag
quote:
Ik woon daar (voor mij hier). Het was even 33 graden met airco, het is maar een mobiele airco. Ons nieuw huiswordt iets draaglijker, daar is het nu zonder airco 30 graden. In de toekomst koeling via vloerverwarming en momenteel zit er geen deur in, niet slecht dan 30 graden.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]![]()
Vakantie of woon je daar?
Bijna 32 graden mét airco, the horror.
airco? zozo toe maar, wat een luxe.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:05 schreef Nattekat het volgende:
Woonkamer 24,5
Slaapkamer met airco 21,5
Die airco is krachtig genoeg om het hele huis te koelen, maar nu doet ie alleen de slaapkamer om even de warmte uit de muren te trekken. En zelfs dan is het niet lager te krijgen. Er zit echt veel warmte in de muren.
Je huis heeft koortsquote:
Tip: hang je buitenthermometer op een betere locatie.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:51 schreef Managarm het volgende:
31.8 met airco. De buitenthermometer heeft 47.3 graden gehaald vandaag
En in de winter ijskoud?quote:Op maandag 10 juli 2023 22:42 schreef KingRoland het volgende:
[..]
het is echt super heet altijd binnen als het rond de 25 graden+ buiten is
Die hangt in de schaduw.quote:Op maandag 10 juli 2023 22:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Tip: hang je buitenthermometer op een betere locatie.
Zekersquote:
Voelt gewoon net alsof je in Seoul of Bangkok bent idd.quote:Op maandag 10 juli 2023 22:44 schreef KingRoland het volgende:
ach ik kan wel tegen die hitte ben het inmiddels al gewend. zo erg is het nou ook weer niet
295.15 hierquote:
ben je niet gewoon geil?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:30 schreef Vendris het volgende:
Ik heb stijve tepels, dus ik denk zon 16 graden.
Dat is natuurlijk logisch, dat als je een raam of deur open zet, dat het binnen dan net zo warm wordt al buiten.quote:
Buiten is het 25 en daarvoor was het koeler.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk logisch, dat als je een raam of deur open zet, dat het binnen dan net zo warm wordt al buiten.
2 dagen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
25,5, gaat echt weer snel nu.
Vannacht verkoeling en dan eindelijk weer even normaal weer.
Hier in het Noorden blijft het redelijk koel hoor. Zaterdag alleen nog 28, verder gewoon normaal.quote:
Als je het gisteren niet zo heel warm vond, dan niet nee.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:12 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Zaterdag bedoel je? Da's één dag joh, en nog niet eens zo heel warm.
Viel me goed mee, misschien vanwege de wind de er hier stond.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je het gisteren niet zo heel warm vond, dan niet nee.
Gisteren was het alleen aan de kust onder de 25. In het oosten is zelfs de 30 gehaald. Dat wil ik echt niet koel noemenquote:Op woensdag 12 juli 2023 10:46 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Viel me goed mee, misschien vanwege de wind de er hier stond.
Ja, geen idee, hier 28 maar was best oké vergeleken met bijvoorbeeld vrijdag, waar het even warm was.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gisteren was het alleen aan de kust onder de 25. In het oosten is zelfs de 30 gehaald. Dat wil ik echt niet koel noemen
quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:49 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, geen idee, hier 28 maar was best oké vergeleken met bijvoorbeeld vrijdag, waar het even warm was.
Ah ja, dat scheelt inderdaad. Was hier echt minder benauwd dan afgelopen weekend.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zal ook wel die gigantisch hoge luchtvochtigheid in het westen zijn geweest waardoor ik het anders ervaren heb.
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 17:11 schreef amp25 het volgende:
het heeft toch bijna geen zin om je huis te koelen zodra het weer warm is komt het zo snel weer bij
Hier gemiddeld 25 graden. Op een gegeven moment ben je eraan gewend.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 17:15 schreef Nattekat het volgende:
Hou het al de hele dag op 23 met de airco. Dikke prima, ben al blij dat ie niet meer de hele dag volle bak aan hoeft om het leefbaar te houden
Ik ben ook wel redelijk gewend aan 24, maar op zonnige dagen gaat het gewoon keihard naar de 26 of nog hoger als ik de airco niet aan zou zetten, dan is het snel klaar met de gewenning.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hier gemiddeld 25 graden. Op een gegeven moment ben je eraan gewend.
Hoe ziet jou stroom rekening eruit eind van de maand 400kWh verbruikt?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben ook wel redelijk gewend aan 24, maar op zonnige dagen gaat het gewoon keihard naar de 26 of nog hoger als ik de airco niet aan zou zetten, dan is het snel klaar met de gewenning.
Juni was 289kWh, en dat was een veel warmere maand. Deze maand tot nu toe 134kWh, valt nog mee. Vorig jaar augutus was 465kWh, ter vergelijkingquote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:52 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Hoe ziet jou stroom rekening eruit eind van de maand 400kWh verbruikt?
die van mij vorige maand kwam uit op ongveer 420kWhquote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juni was 289kWh, en dat was een veel warmere maand. Deze maand tot nu toe 134kWh, valt nog mee. Vorig jaar augutus was 465kWh, ter vergelijking
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juni was 289kWh, en dat was een veel warmere maand. Deze maand tot nu toe 134kWh, valt nog mee. Vorig jaar augutus was 465kWh, ter vergelijking
Bij mij is 130 ook wel redelijk gemiddeld. Het heeft hier in juni heel lang geduurd voor het opgewarmd was door het mindere voorjaar, dus dat heeft wel redelijk geholpen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:02 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
die van mij vorige maand kwam uit op ongveer 420kWhnormaal zit ik rond de 130.
Bij mij is zomer en winter verbruik bijna identiek volgens mijquote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:02 schreef Nizno het volgende:
[..]![]()
![]()
daar kom ik in de winter nog niet eens aan, 106kwh in december...
Afgelopen nacht de hele nacht achterdeur en logeerkamerraam open gehad. Vanmorgen om 8u raam logeerkamer gesloten. rond half 10 ook de achterdeur en toen ik rond half 5 thuis kwam was het 22,5 graden.
Inmiddels heeft het even geregend dus is het weer tijd om de boel open te gooien.
Ben echt blij met de screens voor het voorraam. Oke het scheelde wel dat de zon zich vandaag vaak verstopte en het dus wel warm was maar geen felle zon op het raam. Maar zonder screens was het zeker 25 geweest rond half 5.
En toen je sex had?/...schone,,, lakens..extra wassen..waarschijnlijk droger weer aan?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:02 schreef Nizno het volgende:
[..]![]()
![]()
daar kom ik in de winter nog niet eens aan, 106kwh in december...
juni 88kwh
Afgelopen nacht de hele nacht achterdeur en logeerkamerraam open gehad. Vanmorgen om 8u raam logeerkamer gesloten. rond half 10 ook de achterdeur en toen ik rond half 5 thuis kwam was het 22,5 graden.
Inmiddels heeft het even geregend dus is het weer tijd om de boel open te gooien.
Ben echt blij met de screens voor het voorraam. Oke het scheelde wel dat de zon zich vandaag vaak verstopte en het dus wel warm was maar geen felle zon op het raam. Maar zonder screens was het zeker 25 geweest rond half 5.
Hier een energiezuinig gebouwde gezinswoning.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij mij is zomer en winter verbruik bijna identiek volgens mij
Ik woon in een jaren 80 gebouw met aan 4 kanten buren en aan één kant een halletje. De zon staat hier van 's ochtends vroeg tot halverwege de middag vol op de gevel en het balkon te branden en die warmte hoopt op. Daardoor is het vaak een paar graden warmer op het balkon dan een straat verderop. Dat trekt allemaal de muren in, met als gevolg dat het zelfs na dagen koel weer nog 25 graden kan zijn binnen. Zonwering zorgt er enkel voor dat het 's middags niet zo gigantisch heet wordt binnen, maar houdt de warmte zelf niet buiten. Dus die airco staat best veel aan daardoor, en dat is best een stroomvreter.
Hoezo heb je daar airco voor nodig? Heb je geen arko?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 17:15 schreef Nattekat het volgende:
Hou het al de hele dag op 23 met de airco. Dikke prima, ben al blij dat ie niet meer de hele dag volle bak aan hoeft om het leefbaar te houden
Ik woon in een gebouw dat de warmte echt geweldig goed vast kan blijven houden. Zat vorig jaar nog tot diep in oktober in een warm huis dankzij de restwarmte (en het zonnige weer). Ik kan wel dingen open gooien, maar het maakt echt geen ene flikker uit omdat ik niet door kan waaien en omdat die warmte toch weer meteen terug komt.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:11 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Hoezo heb je daar airco voor nodig? Heb je geen arko?
Ik hou nu bewust ramen dicht omdat ik 23-24 wel lekker vind en het niet kouder wil hebben. Maar als ik alle ramen en deuren open zou zetten krijg ik het makkelijk naar 20, het wordt immers 15 graden vannacht buiten..
Jeetje.....het blijft nog 2 weken 22Cquote:Op zondag 16 juli 2023 19:52 schreef lily het volgende:
Hier nog steeds 23 binnen ondanks dat de hele dag al alles tegen elkaar openstaat.
Wel nog veel zon de hele dag en nu nog 22 buiten.
Wel een windje.
Azls het bij jou buiten nu 22 graden is was het vanmiddag waarschijnlijk warmer. Dan gaat de boel laten doorwaaien het natuurlijk ook niet laten afkoelen binnen.quote:Op zondag 16 juli 2023 19:52 schreef lily het volgende:
Hier nog steeds 23 binnen ondanks dat de hele dag al alles tegen elkaar openstaat.
Wel nog veel zon de hele dag en nu nog 22 buiten.
Wel een windje.
Blij dat je het zegt dacht al....wat een geur hier in huis...dus je mag luchten???quote:Op zondag 16 juli 2023 19:59 schreef Viezig het volgende:
[..]
Azls het bij jou buiten nu 22 graden is was het vanmiddag waarschijnlijk warmer. Dan gaat de boel laten doorwaaien het natuurlijk ook niet laten afkoelen binnen.
ALleen luchten als het buiten koeler is dan binnen. Wel altijd een beetje blijven ventileren.
Het voelt vaak wel lekkerder, het gaat natuurlijk niet alleen om de temperatuur. Dus het is niet per se verkeerd hoor, bij zo'n klein verschil. Net als een ventilator, die verlaagt de temperatuur niet maar het voelt wel lekker en zorgt er voor dat je zweet beter verdampt, waardoor je het zelf wel koeler hebt.quote:Op zondag 16 juli 2023 20:02 schreef lily het volgende:
Ja, dat was wellicht een beetje dom maar het waaide zo lekker
Lekker doorwaaien altijd goed...vocht in je huis wil je niet hebben...of naja...quote:Op zondag 16 juli 2023 20:02 schreef lily het volgende:
Ja, dat was wellicht een beetje dom maar het waaide zo lekker
Boven is het wel afgekoeld.
quote:Op zondag 16 juli 2023 19:58 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jeetje.....het blijft nog 2 weken 22C
Wat een hel////
Doodquote:
Hier ook, alles staat tegen elkaar open te waaien maar het wil op de een of andere manier nog niet serieus afkoelen.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:30 schreef Nattekat het volgende:
24. Wat er ook gebeurt, die 24 komt altijd weer terug.
Dan heeft Petrus je in ieder geval toegelaten, daar beneden zal het een stuk warmer zijn.quote:Op maandag 17 juli 2023 14:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dood
Getypt vanuit het hiernamaals (waar het 22,5 is)
Rotmuggen inderdaad. Die gedijen echt prachtig bij warmte/hitte. Ik heb er gisteren wel 3 kapotgemaakt, snel achter elkaar.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:29 schreef Discombobulate het volgende:
21,0 nu, kan weer slapen zonder waaier, maar moet wel aan omdat ik dan geen last heb van muggen.
Is dat niet ongezond, zo koud in de zomer?quote:Op zondag 23 juli 2023 14:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
19,5 en ik zit gewoon in fleecetrui en joggingbroekAlles staat wel tegen elkaar open dus het waait lekker door.
Ja, onder de 20 loop je een verhoogd risico op overlijden.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:41 schreef core2duo het volgende:
[..]
Is dat niet ongezond, zo koud in de zomer?
1 weekje daarna keldert naar de 20quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 04:04 schreef DutchBlend het volgende:
Gaat vermoedelijk komende dagen weer stormlopen hier
Hier gevoed door een kolencentralequote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hier gevoed door zonnepanelen![]()
Kost niks dus
Behalve dat je minder saldeertquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hier gevoed door zonnepanelen![]()
Kost niks dus
Je weet dat luchtvochtigheid door water ontstaat? Net als regen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:37 schreef Discombobulate het volgende:
22, heeelijk, en gelukkig alleen vandaag zwoel. Morgen in het noorden al veel minder en kans op onweersbuien.
Ja waarom in de herfst etc nooit benauwd als het al 3 weken regentquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 21:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat luchtvochtigheid door water ontstaat? Net als regen?
Omdat het in de herfst als het regent geen 25+ is.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja waarom in de herfst etc nooit benauwd als het al 3 weken regent
Ja dus niet alleen door water..maar ook warmte anders kan het niet verdampenquote:Op dinsdag 5 september 2023 20:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat het in de herfst als het regent geen 25+ is.
De luchtvochtigheid is nog gewoon dik in de 90 hoor, het voelt alleen niet benauwd omdat het frisser is.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:07 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja dus niet alleen door water..maar ook warmte anders kan het niet verdampen
VOCHTIG POESJE met de vochtigheidweetjesquote:Op dinsdag 5 september 2023 20:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De luchtvochtigheid is nog gewoon dik in de 90 hoor, het voelt alleen niet benauwd omdat het frisser is.
Is dat zo....het verdampt dan toch gewoon niet omdat de temperatuur te laag is...meestal na een regenbui en er komt weer zon...wordt het benauwdquote:Op dinsdag 5 september 2023 20:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De luchtvochtigheid is nog gewoon dik in de 90 hoor, het voelt alleen niet benauwd omdat het frisser is.
quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:19 schreef dud0r het volgende:
[..]
VOCHTIG POESJE met de vochtigheidweetjes
26 maar de airco staat niet aanquote:Op dinsdag 5 september 2023 20:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier 25,5 binnen, maar airco staat nu aan
Scheelt dat de lucht erg droog is. Zo heel erg was het niet eens, maar tis toch wel fijn om even het ergste eruit te hebben.quote:
quote:Op zondag 9 juli 2023 11:23 schreef deadly_kiss het volgende:
25.0
Vanmorgen zelfs even 25.5 tijdens de schoonmaak 🥵
Zet een ventilator in je raamopening.quote:Op woensdag 6 september 2023 01:16 schreef DutchBlend het volgende:
24,5c huiskamer. Leuk dat het eerder donker wordt en buiten sneller afkoelt, maar er staat weer eens geen zuchtje wind 's avonds/'s nachts. Schiet niet op
Toch welquote:Op woensdag 6 september 2023 01:16 schreef DutchBlend het volgende:
24,5c huiskamer. Leuk dat het eerder donker wordt en buiten sneller afkoelt, maar er staat weer eens geen zuchtje wind 's avonds/'s nachts. Schiet niet op
Deed ik al. Vanochtend een halve graad gedaald tot 24c. Maar slecht geïsoleerde betonnen airey hoekwoning, hele dag zon erop, snel veel warmte in de muren. Gelukkig heb k mobiele airco (die had gisteren nog niet aangestaan)quote:Op woensdag 6 september 2023 11:38 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Toch wel
Warme lucht stijgt op, koele lucht vult de bodem
Boven en onder een raam open zetten en de deuren open, zodra het buiten kouder is zo veel mogelijk open, zodra de zo er op staat of het warmer is de gordijnen en ramen dicht. Dan kan die airco gewoon uit blijven
21.8 nu binnen
Ze zijn hier deze week bezig met werkzaamheden aan de huizen waardoor mijn zonwering niet gebruikt kan wordenquote:Op woensdag 6 september 2023 16:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was jij niet verhuisd naar een niet-kas?
Maar zelfs zonder zonwering is dit extreemquote:Op woensdag 6 september 2023 17:23 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ze zijn hier deze week bezig met werkzaamheden aan de huizen waardoor mijn zonwering niet gebruikt kan worden
Is de 1e x dit jaar zo warm in huis hoor.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar zelfs zonder zonwering is dit extreem
Het is bijna alsof je bij je verhuizing geen afstand wilde doen van wonen in een kas.
We hebben hier geen zonweringquote:Op woensdag 6 september 2023 17:23 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ze zijn hier deze week bezig met werkzaamheden aan de huizen waardoor mijn zonwering niet gebruikt kan worden
Wat ga jij doenquote:Op woensdag 6 september 2023 11:47 schreef Puzzie het volgende:
Nu nog 22.5. Vanavond vast een stuk hoger
Aaah mobielequote:Op woensdag 6 september 2023 19:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hele dag vol in de zon icm slechte isolatie. En mobiele airco.
Is dat nig een beetje te betalen of heb je zonnepanelen? Anders vreet die wel euro of 10 per dagquote:Op woensdag 6 september 2023 19:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hele dag vol in de zon icm slechte isolatie. En mobiele airco.
Niet ideaal nee, maar denk niet dat een split een heel groot verschil had gemaakt. Hooguit voor de energierekening.quote:
Ik heb het eens uitgerekend, en ik ben dat heel gauw weer vergetenquote:Op woensdag 6 september 2023 19:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
Is dat nig een beetje te betalen of heb je zonnepanelen? Anders vreet die wel euro of 10 per dag
Geen idee ga het merken van het weekend...5kw splitunitquote:Op woensdag 6 september 2023 19:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet ideaal nee, maar denk niet dat een split een heel groot verschil had gemaakt. Hooguit voor de energierekening.
Dat maakt wel flink uit.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet ideaal nee, maar denk niet dat een split een heel groot verschil had gemaakt. Hooguit voor de energierekening.
Ik heb dat zelfs een keer geprobeerd, maar mijn houtje touwtje oplossing werkte niet echt goed, dus dat heb ik weer in de ijskast gezet.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat maakt wel flink uit.
Mobiele airco creëert een onderdruk en zuigt daardoor weer warme lucht aan van buiten.
Dat doet een split niet, die koelt en circuleert dezelfde lucht.
Er zijn wel mensen die een mobiele airco ombouwen zodat hij ook z'n lucht van buiten haalt.
Vergt veel karton en duct tape
Even los van de warmteregulering die inderdaad inefficiënt is scheelt het wel dat zo'n ding de luchtvochtigheid wat reduceert. Vooral in een niet al te grote slaapkamer met een matras die vaak liters vocht bevat kan dat een aanzienlijk verschil maken in hoe draagbaar de warmte is.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat maakt wel flink uit.
Mobiele airco creëert een onderdruk en zuigt daardoor weer warme lucht aan van buiten.
Dat doet een split niet, die koelt en circuleert dezelfde lucht.
Er zijn wel mensen die een mobiele airco ombouwen zodat hij ook z'n lucht van buiten haalt.
Vergt veel karton en duct tape
Ik weet wel, mocht het ooit nog zover komen tot het kopen van een huis, ik absoluut een airco installatie ga fiksen. en zonnepanelen. Maar die airco is een must have. tenzij grot ofzo.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het eens uitgerekend, en ik ben dat heel gauw weer vergeten
Je hebt ook wel hele grote panelen nodig om de airco voldoende stroom te geven, en dat is nogal een uitdaging. Heb wel al naar een plug'n'play oplossing gekeken, misschien ga ik me daar voor komende zomer in verdiepen.
OMG dat is serieus warm voor in je huisquote:
Hier is niks te merken van die koele nachten. Het is gewoon klam buiten in de late avond, dus ik hou alles dicht om de aircolucht vast te houden. Dan is het wel weer 24,5 's ochtends, maar dat is prima als ik toch naar werk ga.quote:Op donderdag 7 september 2023 16:15 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik weet wel, mocht het ooit nog zover komen tot het kopen van een huis, ik absoluut een airco installatie ga fiksen. en zonnepanelen. Maar die airco is een must have. tenzij grot ofzo.![]()
Gelukkig is het bij nu deze periode goed onder controle, met dank aan de koele nachten.. als dat er niet zou zijn is het ook vrij snel echt te warm.
Ik heb vorig jaar 32 graden gehad. Goed geïsoleerd appartement met grote ramen. Ver heb ik geen bovenburen. Vorige week zijn er screens geplaatst, maar die moeten nog op de stroom worden aangesloten. Dus ik heb volgend jaar er profijt van.quote:Op donderdag 7 september 2023 16:16 schreef MissHobje het volgende:
[..]
OMG dat is serieus warm voor in je huis![]()
.. ik had in juni de grap van 27.5 in huis.. dat was echt alles behalve chill. Hier nog steeds 23.5 waar ik heel blij mee ben.
quote:Op donderdag 7 september 2023 16:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar 32 graden gehad. Goed geïsoleerd appartement met grote ramen. Ver heb ik geen bovenburen. Vorige week zijn er screens geplaatst, maar die moeten nog op de stroom worden aangesloten. Dus ik heb volgend jaar er profijt van.
Komende maandag ga ik kantoor werken met airconditioning.
Ohhh balen (bij de zee zit je toch? ik in midden) maar tis redelijk onder controle met 24.5.quote:Op donderdag 7 september 2023 16:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier is niks te merken van die koele nachten. Het is gewoon klam buiten in de late avond, dus ik hou alles dicht om de aircolucht vast te houden. Dan is het wel weer 24,5 's ochtends, maar dat is prima als ik toch naar werk ga.
24,5 aan het begin van de dag hèquote:Op donderdag 7 september 2023 16:28 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohhh balen (bij de zee zit je toch? ik in midden) maar tis redelijk onder controle met 24.5.
Ik heb ook huur. Ik heb toestemming om screens aan te schaffen en te plaatsen, maar die moet ik zelf betalen. Maar ik ben toch niet van plan om de komende jaren te verhuizen.quote:Op donderdag 7 september 2023 16:26 schreef MissHobje het volgende:
[..]! 32.. dat is echt horror dan. ben je steeds weggevlucht of iets?
Ja begrijpelijk dat je naar kantoor gaat.. wordt gelukkig komende week iets koeler hopelijk helpt het.. maar duurt altijd wel ff voordat de warmte eruit is.
Ik heb ook zon mega geïsoleerd huis (huur helaas) maar heb de truuk aardig door om de warmte eruit te houden in de warmere maanden.. 1 foutje en je bent de lul dat wel.. (had ik dus in juni.. precies die hete dagen waren we er niet.. en vergeten screens en gordijen dicht te doen.. oepsie)
In de winter is het altijd zaalig hier.. dankzij triplle glas..
Om wat voor een screens gaat het ?quote:Op donderdag 7 september 2023 16:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb ook huur. Ik heb toestemming om screens aan te schaffen en te plaatsen, maar die moet ik zelf betalen. Maar ik ben toch niet van plan om de komende jaren te verhuizen.
Gewoon buiten screensquote:Op donderdag 7 september 2023 19:10 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Om wat voor een screens gaat het ?
Jij laat je vast afkoelen die kutbuuf van jequote:Op vrijdag 8 september 2023 13:50 schreef Geerd het volgende:
Splitunit airco genot![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
plus zonnepanelen erbij...BLAZEN MET DIE ZOOI![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()