Frontpage.fok.nl/wielrennen staat er dubbel inquote:Op zondag 9 juli 2023 12:54 schreef TommyL0204 het volgende:
OP even wat opgefrist. Moet nog wel wat uitgebreider enzo
Terugkeer van 2 etappes op 1 dag, proefballon voor bij de mannen?quote:Op maandag 10 juli 2023 12:06 schreef franklop het volgende:
De Tour de France Femmes bevestigt maandag dat de Franse rittenkoers in 2024 in Rotterdam start. In totaal zullen drie van de acht etappes in Nederland plaatsvinden.
Op 12 augustus rijdt het peloton van Rotterdam naar Den Haag, waar na 130 kilometer gesprint wordt om de gele trui. De tweede etappe start dinsdagochtend in Dordrecht en finisht in Rotterdam. In de middag is er een individuele tijdrit in het centrum van Rotterdam.
"We zijn trots om de eerste buitenlandse Grand Départ van de Tour de France Femmes te organiseren", zegt de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb. "Dit onvergetelijke evenement zal onze burgers verder enthousiasmeren om ook de fiets te pakken."
Vooral om de niet in weekend start te compenseren lijkt mijquote:Op maandag 10 juli 2023 12:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Terugkeer van 2 etappes op 1 dag, proefballon voor bij de mannen?
De "matige' prestaties van Fem op de MTB en wellicht op de koersfiets zijn verklaard.quote:Giro Donne welkom lichtpuntje voor Fem van Empel: ‘Uiteindelijk heb ik een half seizoen weggegooid. Qua prestaties en hoe ik me voelde’
Met een elfde plaats op zak kwam Fem van Empel maandagmiddag thuis van de Giro Donne. Daarmee verraste ze zichzelf ‘wel een beetje’ na voorjaar dat niet liep zoals ze het gewild had. ‘Het is fijn wanneer je jezelf weer een beetje terug voelt.’
Nadat Fem van Empel begin dit jaar in Hoogerheide op indrukwekkende wijze de wereldtitel veldrijden had veroverd, zagen velen haar in het voorjaar al de Waalse Pijl winnen. Het liep anders. Heel anders.
,,Er zijn na dat WK wat dingen tussen gekomen die mij geen goed hebben gedaan”, zo vat het 20-jarige multitalent uit Den Dungen haar in duigen gevallen voorjaar nog het meest diplomatiek samen. Een zitvlakblessure werd door de renster en haar ploeg Jumbo-Visma het meest naar voren geschoven als de kern van het probleem.
Onderhuids speelde er volgens Fem van Empel veel meer. Vooral het feit dat ze ‘vanuit de ploeg’ de samenwerking met haar trainer Ashwin van Oorschot moest opgeven, zorgde voor veel frustratie op het zowel het fysieke als mentale vlak. ,,Uiteindelijk heb ik daardoor qua prestaties een half jaar weggegooid. En ook qua hoe ik me voelde.”
Het beleid van de ploeg is één, haar belang om met Van Oorschot te kunnen werken is van een andere orde. ,,Ik vind het lastig”, zegt ze. ,,Het ging goed. Waarom zou je dan veranderen. Afscheid nemen van Aschwin heeft me in ieder geval geen goed gedaan. Temeer omdat ik weet hoe goed ik ga op iemand die ik vertrouw. Dat is met Aschwin het geval.”
Afscheid nemen van mijn trainer heeft me geen goed gedaan
Ze geeft aan dat het niet het enige is dat mis is gegaan dit voorjaar. ,,De blessure aan mijn zitvlak (door een verandering van positie op de fiets), nauwelijks rust genomen na de cross, het was een intense winter. Het kwam allemaal samen en dat werd me fysiek en mentaal allemaal te veel.”
Helemaal omdat Van Empel een winnaar is. Ze zag haar concurrentes uit het veld (Puck Pieterse en Shirin van Anrooij) schitteren op de mountainbike en op de weg. ,,Natuurlijk wilde ik dat ook. Wat zij doen moet ik ook kunnen. In mijn achterhoofd wist ik nu dat ik niet mee zou doen vooraan. Normaal sta ik al niet met die mindset aan de start. Kun je nagaan.”
De oude Van Empel
En toen kwam de Giro Donne. Van Empel begon er vorige week weer een beetje op de oude Van Empel te lijken. ,,Ja, het begint weer te komen”, grijnst ze. Een opluchting na alles wat er dit seizoen is gebeurd? ,,Niet per se. Het is wel een beetje een lichtpuntje, waarvan ik me afvroeg of het nog zou gaan branden. Dus ja, ik heb mezelf verrast.” Met een reeks top-10 plekken in de etappes, een elfde plaats in het algemeen klassement, een vierde plek in het bergklassemente en tweede in het jongerenklassement in een Giro Donne die volgens winnares Annemiek van Vleuten zwaarder was dan gedacht, is het volgens Van Empel ‘fijn dat je jezelf weer een beetje terug voelt’ op en naast de fiets. ,,En dan te bedenken dat ik op het einde niet echt uitgeput was.”
De komende twee weken pakte ze de rust die ze na het WK had moeten nemen. ,,Zeven dagen zonder fiets en dan rustig weer opbouwen. Misschien rijd ik nog een paar koersen op de weg, daarna gaat de focus op het veldrijden.”
En die zitvlakblessure? ,,Nergens last meer van. Mijn zadel is anderhalf centimeter lager gezet en daarmee is alles opgelost.”
Bij dsm had ze daar 15 jaar op moeten wachtenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:51 schreef wimderon het volgende:
Je zadel even 1,5 centimeter lager zetten is wel een enorme stap.
UCI bars transgender women from competing in female categoryquote:Vrouwelijke transgenders die na de mannelijke puberteit hun transitie hebben ondergaan mogen niet meer meedoen aan wielerwedstrijden voor vrouwen op de UCI-kalender. De internationale wielerunie UCI heeft de nieuwe regel bekendgemaakt, die vanaf 17 juli in werking gaat.
Het valt onmogelijk uit te sluiten dat de vrouwelijke transgenderatleten een blijvend voordeel hebben in biomechanische aspecten, zoals de vorm en plaatsing van de botten in de ledematen, stelt de wielerunie. UCI-voorzitter David Lappartient zegt dat 'wielrennen open moet staan voor iedereen, ook transgenders', maar dat zijn organisatie ook 'de plicht heeft om iedereen gelijke kansen te bieden in competities'.
Mannencategorie wordt 'open'
Atleten die niet in aanmerking komen voor de vrouwencategorie, mogen zonder restrictie deelnemen bij de mannen. De mannencategorie wordt voortaan de 'open'-categorie.
Tot nu stelde de wielerbond ook al eisen aan transvrouwen om te worden toegelaten tot vrouwenwedstrijden, maar werd er vooral gekeken naar de hormoonwaarden in de twee jaren voor de wedstrijd. Nu is dat niet meer voldoende.
Regels aangepast
De discussie laaide dit voorjaar opnieuw op nadat een transvrouw een grote koers had gewonnen. De UCI reageerde daarop met de mededeling dat de regels zouden worden aangepast als de stand van de wetenschap daar aanleiding voor gaf.
De UCI laat weten dat het ook meefinanciert aan een onderzoeksprogramma dat zich richt op de veranderingen in fysieke prestaties van goed getrainde atleten die een hormoonbehandeling ondergaan voor een transitie.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)trijden-wielrensters
quote:July 14 (Reuters) - The governing body of cycling (UCI) banned transgender women who have undergone male puberty from competing in the female category of competitive events on Friday, while renaming the men's category Men/Open.
The new rules come into effect on July 17. Athletes who do not qualify for the female category will be able to enter Men/Open events without restriction.
"At an extraordinary meeting held on 5 July, the Management Committee of the UCI decided to adapt the current UCI rules on the right of female transgender athletes to take part in competitions on the UCI International Calendar," the UCI said.
"From now on, female transgender athletes who have transitioned after (male) puberty will be prohibited from participating in women's events on the UCI International Calendar – in all categories – in the various disciplines."
The UCI added that it would hold talks with other sporting bodies over a jointly-funded "research programme aimed at studying changes in the physical performance of highly-trained athletes undergoing transitional hormone treatment".
The body previously allowed transgender women with reduced testosterone to take part in female events.
It agreed to re-open consultation around transgender women competing in elite female events after American Austin Killips became the first transgender rider to win a UCI women's stage race this year.
"The UCI would like to reaffirm that cycling – as a competitive sport, leisure activity or means of transport – is open to everyone, including transgender people, whom we encourage like everyone else to take part in our sport...," UCI president David Lappartient said.
"However, it has a duty to guarantee, above all, equal opportunities for all competitors in cycling competitions.
"... given the current state of scientific knowledge does not guarantee such equality of opportunity between transgender female athletes and cisgender female participants, it was not possible, as a precautionary measure, to authorise the former to race in the female categories."
British Cycling banned transgender women from competing in the female category of competitive events in May.
https://www.reuters.com/s(...)category-2023-07-14/
Zekerquote:Op zondag 23 juli 2023 13:26 schreef Adrie072 het volgende:
Volgen we de tour de france vrouwen nog ergens?
quote:De 32-jarige renster verblijft momenteel in het Daan Theeuwes Centrum in Woerden, maar de revalidatie is daar niet langer passend vanwege haar forse cognitieve beperkingen en afasie (taalstoornis).
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:38 schreef TommyL0204 het volgende:
https://www.nu.nl/wielren(...)ooit-kan-praten.html
[..]![]()
Wat hadden ze hier anders moeten doen?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 18:19 schreef Columbiafan het volgende:
Lachwekkend tactiek van Lidl-Trek.
Jammer dat Puckgodin niet ook rijdt, maar die wil de wereldbeker mtb natuurlijk binnenhalen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:18 schreef Columbiafan het volgende:
Fem van Empel en van Anrooij voeren een sterk Nederlands team aan in de Ronde van de Toekomst. Topfavoriet lijkt Realini te zijn.
Dat ziet er ook ontzettend pijnlijk uit.quote:Op zondag 27 augustus 2023 13:50 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Hans, Hans, Hans. Kijk nou wat ze doet. Ho, ho, ho.
Uttrup Ludwig gaat er nog alles aan doen. Nog twee rondjes.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:55 schreef Faraday01 het volgende:
Oma miek gaat nog een rondje winnen?
Lekker met je voorrem remmen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 13:50 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Hans, Hans, Hans. Kijk nou wat ze doet. Ho, ho, ho.
Miekt stopt dus ieder voor zichquote:Op zondag 27 augustus 2023 14:20 schreef wimderon het volgende:
Wat is Lippert voor non-valeur![]()
Echt achterlijk zeg.
Jumbo bij de vrouwen is niveautje BEAT, behoorlijk opmerkelijk.quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Van Empel verliest wel heel veel. Hoop maar dat Jumbo-stap geen slechte stap is gebleken
'Er zijn na het WK veldrijden wat dingen tussengekomen en die hebben mij geen goed gedaan', duidt de protagonist van het vrouwenveldrijden aan de regionale krant. Van haar nieuwe werkgever (Jumbo-Visma) moest Van Empel verplicht afscheid nemen van haar trainer, Aschwin van Oorschot. 'Ik vind het lastig. Het ging goed, dus waarom zou je dan veranderen? Afscheid nemen van Aschwin heeft me in ieder geval geen goed gedaan. temeer omdat ik weet hoe goed ik ga op iemand die ik vertrouw. Dat is met Aschwin het geval. Uiteindelijk heb ik daardoor qua prestaties een half jaar weggegooid. En ook qua hoe ik me voelde', steekt ze haar mening niet onder stoelen of banken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Van Empel verliest wel heel veel. Hoop maar dat Jumbo-stap geen slechte stap is gebleken
Dat klinkt een beetje als DSM tactics van Djumboquote:Op maandag 28 augustus 2023 21:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
'Er zijn na het WK veldrijden wat dingen tussengekomen en die hebben mij geen goed gedaan', duidt de protagonist van het vrouwenveldrijden aan de regionale krant. Van haar nieuwe werkgever (Jumbo-Visma) moest Van Empel verplicht afscheid nemen van haar trainer, Aschwin van Oorschot. 'Ik vind het lastig. Het ging goed, dus waarom zou je dan veranderen? Afscheid nemen van Aschwin heeft me in ieder geval geen goed gedaan. temeer omdat ik weet hoe goed ik ga op iemand die ik vertrouw. Dat is met Aschwin het geval. Uiteindelijk heb ik daardoor qua prestaties een half jaar weggegooid. En ook qua hoe ik me voelde', steekt ze haar mening niet onder stoelen of banken.
Het zijn in ieder geval ferme uitspraken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat klinkt een beetje als DSM tactics van Djumbo
Misschien moet ze eens een ruggengraat gaan zoeken, had prima gekund in dat verloren half jaarquote:Op maandag 28 augustus 2023 21:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
'Er zijn na het WK veldrijden wat dingen tussengekomen en die hebben mij geen goed gedaan', duidt de protagonist van het vrouwenveldrijden aan de regionale krant. Van haar nieuwe werkgever (Jumbo-Visma) moest Van Empel verplicht afscheid nemen van haar trainer, Aschwin van Oorschot. 'Ik vind het lastig. Het ging goed, dus waarom zou je dan veranderen? Afscheid nemen van Aschwin heeft me in ieder geval geen goed gedaan. temeer omdat ik weet hoe goed ik ga op iemand die ik vertrouw. Dat is met Aschwin het geval. Uiteindelijk heb ik daardoor qua prestaties een half jaar weggegooid. En ook qua hoe ik me voelde', steekt ze haar mening niet onder stoelen of banken.
Als je tekent bij een andere ploeg is het natuurlijk niet raar dat de trainer en trainingsmethoden veranderen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Shirin ook wel erg sterk vandaag trouwens.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 15:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die weegt ook maar 12 kilo of zo
Moet er niet te veel wind staanquote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:29 schreef Columbiafan het volgende:
Met die rit van morgen wint Realini het eindklassement hier met 5 minuten.
Realini kan ook totaal niet dalen toch?quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:24 schreef Columbiafan het volgende:
Shirin pakt blijkbaar 2,5 minuten in de afdaling. Een nieuwe ster voor de grote ronden is geboren.
Ze heeft Shackley ook wel finaal naar huis gereden. Bizarre afdaling.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Realini kan ook totaal niet dalen toch?
Shirin kan wel sturenquote:Op vrijdag 1 september 2023 15:24 schreef Columbiafan het volgende:
Shirin pakt blijkbaar 2,5 minuten in de afdaling. Een nieuwe ster voor de grote ronden is geboren.
Bijna einde tijdperkquote:Annemiek van Vleuten vat dinsdag de laatste wedstrijd van haar loopbaan aan in eigen land, met de Simac Ladies Tour. De Nederlandse van Movistar, recent nog winnares van de Tour of Scandinavia, wordt door haar ploeg voor die laatste koers op een voetstuk geplaatst.
'Het einde van een ongelofelijke atleet', geeft de Spaanse ploeg mee in een persbericht. 'Annemiek zal haar laatste koers op de weg rijden, in eigen land. De organisatie van de Simac Ladies Tour heeft op veel manieren bijgedragen aan deze slotkoers voor Annemiek, zodat onze kampioen zich gesteund voelt tijdens haar afscheid.'
'Er staan twee tijdritten op het programma, die allebei vrij kort zijn: te beginnen met een proloog van 2,4 kilometer in Ede, op enkele minuten van het huis van Miek. Op dag drie staat er ook nog een korte tijdrit van 7,1 kilometer op het programma, in Leuven. Verder verwachten we twee sprintritten en hebben we met een etappe over de Cauberg en een rit in Arnhem een emotionele afsluiting. In die laatste rit fietsen we langs de gekende wegen van Annemiek.'
Floortje Mackaij, Arlenis Sierra, Aude Biannic, Lourdes Oyarbide, Alicia Gonzalez en Jelena Eric zullen Van Vleuten ondersteunen in haar laatste koers. 'Het is heel symbolisch om daar afscheid te nemen. In 2007 reed ik er voor Therme-Skincare als gastrenster. Toen was ik wel na één dag al uit koers, omdat ik in Limburg na een valpartij niet meer in koers was', zei Van Vleuten zelf over de keuze voor de Simac Ladies Tour.
'De laatste etappe finisht in Arnhem, op zondag 10 september. Dat is op 25 kilometer van mijn huis, waar mijn vriend woont en ook nog eens dicht bij de Achterhoek, waar ik ben opgegroeid en een fanschare heb. Het zijn allemaal geen etappes waar heel veel mogelijk is voor mij, maar ik vind het heel leuk om nog in Nederland te koersen en er zullen vast wat mensen uit mijn omgeving komen kijken. Ik denk dat het een mooie manier is om afscheid te nemen, waarbij ik er ook van kan genieten.'
Opvallend wel dat ze zich als Vlaamse rijdster ziet en niet als klimmer terwijl ze bergop het verschil kon maken maar niet over een supersprint beschikte of explosieve klimmetjes buitengewoon beheerste.quote:Afscheidsweek Van Vleuten: 'Iemand als ik kan over tien jaar Tour niet meer winnen'
Het jaar van 'de laatste' voor Annemiek van Vleuten. Ze beleefde al haar laatste winter, de laatste voorjaarskoersen en haar laatste hoogtestage voor de laatste Tour de France en dan nu, vanaf vandaag in de Simac Ladies Tour, gaat ze ook haar laatste wedstrijd in.
NOS-verslaggever Steven Dalebout sprak dit voorjaar uitgebreid met de 40-jarige olympisch kampioene, die na een carrière van ruim vijftien jaar haar fiets opbergt. Aan de hand van die interviews portretteren we Van Vleuten, met dit weekend meer aandacht voor haar olympische avonturen.
Wereldkampioene
"Of ik het niet ga missen? Nou, ik heb een breder beeld van mezelf dan alleen maar dat van een wereldkampioene of van een wielrenster. Dat hoor ik ook terug van mijn vriend. Dat vind ik ook fijn, anders zou ik niemand meer zijn als ik gestopt ben."
Toch moet ze even nadenken over hoe haar leven ingevuld gaat zijn als ze zondag, na de laatste meters van de Ladies Tour in Arnhem, voor het laatst in de remmen knijpt.
Woensdag is de start en finish in Gennep (live vanaf 14.20 uur), vervolgens is er een tijdrit van ruim 7 kilometer rond het Belgische Leuven (12.30 uur), en daarna etappes met finish in Lelystad, Valkenburg en het slotakkoord is in Arnhem (allemaal live vanaf ca. 14.30 uur).
Van Vleuten: "Ik ben doelgericht. Zo zit ik in elkaar en zo koers ik ook altijd. En het gaat wel een uitdaging worden om op zoek te gaan naar een nieuw doel, waarin ik mezelf kan ontwikkelen. Dat wel."
Epidemiologie
Op haar cv prijken niet alleen maar sportprestaties. Ze heeft een master Epidemiologie op zak. En ze heeft ook werkervaring, opgedaan in een leven vóór 2008, het jaar waarin ze haar eerste profcontract tekende (bij de wielerploeg met de prachtige naam Vrienden van het Platteland).
"Voor mijn wielercarrière heb ik twee jaar een kantoorbaan gehad. Eerst 32 uur, daarna 24 uur per week. Dat vond ik wel heel lastig. Dan zit je vast in zo'n structuur. Structuur heb ik nu ook, maar ik heb toch ook heel veel vrijheid. Al ben ik wel getrouwd met de fiets. Als ik twee dagen wegga, naar mijn moeder bijvoorbeeld, dan moet die fiets toch weer mee in de kofferbak van de auto."
"Ik was projectmedewerker bij een instelling die voor het MBO opleidingen verzorgde. Ik zat achter een computer projectverslagen te maken. Ik ben epidemioloog, maar op dat moment was dat niet zo'n gewild beroep, ik werd voor geen enkele sollicitatie uitgenodigd."
Van Vleuten: "In die baan zat niet mijn passie, ik deed dat omdat ik geen andere baan kon krijgen. Het wielrennen is écht als cadeau op mijn pad gekomen. Want ik voelde me ongelukkig. Het was geen drama hoor, maar ik weet nog wel dat mijn manager bij mijn vertrek zei: ik heb je nog nooit zo blij gezien als vandaag."
Ploegleider?
Vrijheid vond ze in het fietsen. Op 25-jarige leeftijd begon haar avontuur. En ze ontdekte: "Een bepaalde vrijheid hebben, dat past bij mij. Ik heb heel veel mooie dingen kunnen meemaken door het wielrennen, veel mensen leren kennen, bij verschillende ploegen gewerkt in verschillende landen. En het heeft me voor trainingskampen op veel mooie plekken gebracht in landen die ik anders niet had gezien. Ik had het voor geen goud willen missen."
Dan is de overgang naar 'huisje, boompje, beestje' te radicaal. "Ik zie mezelf meer als ondernemer of iemand die zich laat inhuren. Wel iets in de sport, waar mijn passie ligt. Ploegleider wil ik niet, want dan blijf je in hetzelfde leven hangen. Dan blijf je veel van huis af, kom je in dezelfde hotels, dat trekt me minder."
Voeding
"Veel wielrenners hebben een moeilijke relatie met eten. Het is overal om je heen. Die verleiding om te eten. Hoe meer je jezelf beperkt, hoe groter de behoefte wordt. Het is een 24-uursbaan. Mijn relatie ermee? Ik vind het ook een worsteling. Dat is, samen met mijn blessures, een van de niet zulke leuke kanten van het wielrennen. Dat je er altijd op moet letten."
Voor haar doelen heeft ze zich vaak aan een strikt dieet moeten houden. "Voor een Tour moet ik een beetje een tegennatuurlijk gewicht opzoeken. Het is nog steeds wel gezond hoor, maar het is niet mijn balansgewicht. Ik moet me er heel erg op focussen, alles afwegen, om het gewicht te bereiken waarmee ik de Tour wil winnen."
Ze denkt dat ze geluk heeft gehad. Veel later had ze niet moeten instromen in de sport. "Van nature ben ik niet per se een klimmer. Over tien jaar zal ik de Tour de France niet meer kunnen winnen, omdat er dan zoveel specialisten zijn. Eigenlijk ben ik meer een Flandrien. Ik ben wat breder gebouwd. Jezelf dan beperken op die manier met voeding is niet leuk."
De grens
"Ik zie het bij mijn mannelijke collega's ook: het is heel lastig. Het is een hele moeilijke balans. Of ik weleens de grens over ben gegaan? Nee. Mijn prestaties zijn altijd top geweest. Ik ben ook nooit overtraind geweest. Ik voel wel aan waar de grens ligt, al heb ik 'm vaak opgezocht."
De verplaatsingen zijn ook bijzonder alhoewel Nederland/Belgie uiteraard ook weer niet zo groot is maar toch.quote:Op donderdag 7 september 2023 15:35 schreef Marcoss het volgende:
Op dinsdag een proloog van 2,4 km en op donderdag een tijdrit van 7,1 km.. bijzonder parcours wel
https://www.wielerflits.n(...)nds-kampioen-gravel/quote:Fem van Empel is de nieuwe Nederlandse kampioene gravel. De 21-jarige wereldkampioene veldrijden volgt haar Jumbo-Visma-ploeggenote Marianne Vos op.
Dat kon Wiebes echt niet doen met Niewiadoma in het wiel.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:29 schreef gianni61 het volgende:
Jammer dat ze er geen sprintje van maken.
Finish lag inderdaad op het vakantiepark.quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:09 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik dacht dat ze gingen finishen op de oude AGR finishplaats slaan ze ineens linksaf.
Erg opmerkelijk inderdaad.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Auto op parcours Buitenlands kenteken ach
En dan is winnen met breuk nog maar een jaar geledenquote:Op zondag 10 september 2023 11:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja wel een beetje raar idee, maar je merkt wel dit jaar dat het net wat minder is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
Kopecky en Wiebes zitten er ook bij toch?quote:Op zondag 10 september 2023 13:56 schreef wimderon het volgende:
Grote groep van 18 sterke rensters vooruit met bijna 2 minuten voorsprong, met onder meer Henderson die op 37 seconden staat. Heeft SD een beginnend probleem?
Die staan er bij Steef nu ineens ook bij ja, evenals Van Vleuten.quote:Op zondag 10 september 2023 13:58 schreef Remco het volgende:
[..]
Kopecky en Wiebes zitten er ook bij toch?
Niewiadoma wint echt nooit soort Poolse Wilco Kelderman.quote:Op zondag 10 september 2023 16:01 schreef Szura het volgende:
Ze moeten Niewiadoma nog wel even terughalen
Denk dat Wilco graag dat palmares had gehadquote:Op zondag 10 september 2023 16:04 schreef Remco het volgende:
[..]
Niewiadoma wint echt nooit soort Poolse Wilco Kelderman.
Ja dat zeg ik ook verkeerd, Nieuwadorma heeft eigen gewoon veel te weinig gewonnen gezien haar kwaliteiten.quote:Op zondag 10 september 2023 16:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat Wilco graag dat palmares had gehad
Bij Vos zal dat helemaal raar worden.quote:Op zondag 10 september 2023 11:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja wel een beetje raar idee, maar je merkt wel dit jaar dat het net wat minder is.
Zelfs al een reclamepush vanmiddag, beetje overdreven.quote:Op zondag 10 september 2023 16:11 schreef Remco het volgende:
Lol de NOS de hele week al de laatste wedstrijd van Annemiek lopen hypen schakelen ze al weg voordat ze binnen is
Hoewel ik ernstig betwijfel of ze zonder het te vroeg juichen wél gewonnen zou hebben, Bertizzolo ging ook wel echt heel veel harder.quote:
Het was zelfs geen viering maar een uiting van teleurstelling, aldus Schrempf zelfquote:Op zaterdag 16 september 2023 09:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoewel ik ernstig betwijfel of ze zonder het te vroeg juichen wél gewonnen zou hebben, Bertizzolo ging ook wel echt heel veel harder.
Groepje van 4 nu, met nog steeds Reusser.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:08 schreef wimderon het volgende:
Tientonner Reusser lachend in een groepje van 8, terwijl pakweg Uttrup Ludwig, Van Empel en Moolman al moeten lossen.
Door naar ultra racing?quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
Annemiek is haar pensioen dit weekend begonnen met 280 kilometer en 8.500 hoogtemeters in de buurt van de Stelvio.
Annemiek Valverde.
Volgend jaar SD met een sweep in de Tour.quote:SD Worx gaat met tijdritkanon Marlen Reusser ook 'klassement-project' aan: 'Heel veel zin in'
Marlen Reusser is een van de absolute sterkhouders binnen SD Worx, de Nederlandse succesformatie die heden ten dage het vrouwenwielrennen domineert. De Zwitserse is meestal als meesterknecht van grote waarde, al weet ze steeds vaker ook zelf te zegevieren. Woensdag was het nog raak bij het EK tijdrijden in Emmen. Begin september, daags voor de door Mischa Bredewold gewonnen GP Plouay - Classic Lorient Agglomération, nam ze de tijd voor een aantal vragen van In de Leiderstrui!
De in Jegenstorf geboren Reusser rijdt pas sinds 2022 voor SD Worx, maar wist zich in relatief korte tijd te ontpoppen tot een van de belangrijkste troefkaarten van de ploeg die Lars Boom, Danny Stam en Anna van der Breggen als ploegleiders kent. De 1.80 meter lange dertiger staat hoofdzakelijk te boek als tijdritspecialiste: van haar inmiddels 22 profoverwinningen behaalde ze er (met het EK erbij) dertien in een individuele tijdrit.
Op het WK tijdrijden wist ze bovendien al twee keer naar een zilveren medaille te snellen. Winnen lukte haar echter nog niet. Ook niet in 2023, toen ze als topfavoriete van start ging. Reusser stopte begin augustus halverwege de chrono in en rondom Stirling, gaf haar fiets hoofdschuddend af en ging in het gras zitten. Het is een dag waar ze het liever niet meer over heeft, zo geeft ze te kennen in de lobby van een viersterrenhotel in Larmor-Plage.
Reusser is enthousiast over 2023 en wil zich de komende jaren graag verder ontwikkelen
Reusser vertelt met grote tevredenheid terug te kijken op 2023. 'Ik heb zelf aardig wat wedstrijden gewonnen. Als ik daar de ereplaatsen bij optel, kan ik spreken van een geslaagd seizoen. Bovendien denk ik dat ik mezelf als renster goed ontwikkeld heb. Eerst was ik écht alleen heel sterk op de tijdrit, maar ik denk dat nu wel gesteld kan worden dat ik ook in ritten in lijn van een hoog niveau ben', aldus de winnares van Gent-Wevelgem.
De goedlachse tempobeul geeft aan dat ze over uiteenlopende kwaliteiten en vaardigheden beschikt. 'Toegegeven, de tijdrit steekt er natuurlijk bovenuit. Maar ik kan in principe op allerlei terreinen goed uit de voeten. Sprinten is niet zo mijn ding, maar voor de rest van de denkbare kwaliteiten ben ik wel minstens subtop. Met het oog op de toekomst zou ik me in theorie op twee verschillende dingen kunnen gaan focussen. Ofwel de voorjaarsklassiekers, ofwel het rijden van algemene klassementen. Ik denk immers dat ik heb laten zien dat ik aardig omhoog rijd. Als ik er zo over nadenk, kan ik nog best veel kanten op', stelt ze al lachend.
Naar eigen zeggen is het ook voor Reusser zelf maar de vraag aan welke specifieke wedstrijden we dan moeten denken. 'Zoals men heeft kunnen zien, ben ik ook afgelopen jaar nog veel veranderd qua profiel. Aan de ploeg en mij is het dus de taak om uit te kienen welk plan het meeste kans van slagen heeft. Het ligt natuurlijk wel voor de hand om te kiezen voor rittenkoersen die een individuele tijdrit bevatten. Wat betreft andersoortige meerdaagse koersen, is het natuurlijk maar de vraag. Ik ben in ieder geval hartstikke benieuwd hoe ik er op dat gebied voor sta. Ik heb er ook gewoon heel veel zin in om dat te gaan ontdekken. Het is een interessant traject, alsmede een mooi project.'
'Het idee dat je als atleet zijnde jezelf sneller of beter kan maken, is iets wat me enorm aanspreekt'
Reusser is niet iemand die snel panikeert of veel stress heeft, zo laat ze weten. Ook als het gaat om haar 'ontdekkingstraject' is ze vrij relaxt. 'Ik vind het gewoon leuk! Als ik het geen tof proces had gevonden, zou ik er niet aan beginnen. Het ontwikkelen en verbeteren van jezelf is ook iets wat leuk moet zijn. Het idee dat je als atleet zijnde jezelf sneller of beter kan maken, is iets wat me enorm aanspreekt. Ik ben er tevens nog niet helemaal aan uit wat voor renster ik ben op mentaal gebied. Dat is natuurlijk weer een heel ander verhaal, maar het feit dat het allemaal met elkaar te maken heeft, is wel gaaf. Ik ben ervan overtuigd dat het interessante inzichten gaat opleveren. Ik zie het eigenlijk gewoon als levensavontuur. Als het ergens toe leidt, is dat nice. Maar als het nergens toe leidt, is dat ook geen probleem. Het is nu ook weer niet zo dat ik hier al twintig jaar mee bezig ben en mezelf bepaalde verplichtingen opleg.'
De nummer drie van de meest recente Luik-Bastenaken-Luik vermoedt dat ze een van de meest kalme dames in het peloton is. 'Ik heb nooit te maken gehad met ouders die de lat erg hoog legden. Ik kwam eigenlijk per toeval in het wielrennen uit. Volgens mij speelt dat wel een belangrijke rol. Ik sta er sowieso heel open in. Als iets ervoor zorgt dat ik boos of verdrietig word, stop ik er gewoon mee. Zo ben ik dan ook wel weer', toont ze haar mentale weerbaarheid. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Demi Vollering heeft Reusser dan ook geen mental coach. 'Ik vind het wel fijn om zulke dingen zelf te regelen', geeft ze ons ter afsluiting mee.
Die kunnen voor een triple sweep gaan als ze dat willen in de Tour, Vuelta en Giro.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgend jaar SD met een sweep in de Tour.
Ach, Sersj.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:52 schreef Tommeke het volgende:
De scheefpoeper strikes again
https://www.voetbalnieuws(...)t-vlasic-met-collega
quote:'Een brave vader in spe of een onverbeterlijke vrouwenversierder?' Die vraag stelden we ons iets meer dan een jaar geleden over Ruben Van Gucht. Verhalen over zijn vele buitenechtelijke affaires deden toen al de ronde, maar het waren geruchten. Zijn huwelijk met de Kroatische ex-atlete Blanka Vla¨ić - inmiddels ook de moeder van zijn zoontje Mondo - zou er één voor de vorm zijn, werd er gezegd. Nu hoeven we niet meer te twijfelen; de geruchten worden bevestigd door enkele van Rubens minnaressen, die z'n gedrag ronduit beu zijn en ons - anoniem - het relaas doen over zijn losbandige gedrag, en de emotionele gevolgen die dat voor hen heeft.
Whatsapp-berichten
Volgens die minnaressen, wier persoonsgegevens bij onze redactie bekend zijn, zou Ruben nogal angstaanjagende trekjes tentoonspreiden als zijn geheimen in de openbaarheid dreigen te komen. Daarom zijn de dames in kwestie bijzonder voorzichtig om hun verhaal te brengen. Maar wij hoorden hun getuigenissen en kregen inzage in honderden WhatsApp-berichten. Meer dan bewijs genoeg om Rubens liederlijke levenswandel in kaart te brengen. Een levenswandel die, voor alle duidelijkheid, inhoudt dat er verschillende dames zijn met wie Van Gucht amoureuze relaties onderhoudt. Tegelijkertijd, en zelfs zonder al te veel scrupules. Verschillenden onder hen weten ook van elkaars bestaan, krijgen de liefdevolle berichtjes van anderen te zien wanneer Ruben z'n telefoon nonchalant op tafel laat liggen. Lange tijd bestond er een stilzwijgend akkoord tussen hen. 'Je legt je erbij neer', horen we van onze getuigen. 'Zolang je zelf tenminste genoeg aandacht van hem krijgt.'
Toen we voor het eerst over Rubens liederlijke liefdesleven berichtten, was er al sprake van meerdere jongedames. Eén iemand met wie hij al eens uit eten ging. Een ander die hem vergezelde naar een optreden, een studente die bij naam werd genoemd, iemand met wie hij kuste op een trouwfeest... Allemaal in dezelfde periode, en dat terwijl Ruben regelmatig foto's postte uit Split, waar hij z'n toen nog hoogzwangere echtgenote Blanka bijstond. Bijna te gek om te geloven dus, en toch blijkt het waar te zijn. Uit de getuigenissen die wij verzamelden blijkt overigens dat minstens een van z'n vriendinnetjes geregeld meeging naar Kroatië, wanneer Ruben er nog eens z'n zoontje bezocht. Blanka is dus ook op de hoogte, maar zij zou er al veel langer vrede mee hebben. Dat ze een kind heeft, en zich weinig van Rubens wensen over het vaderschap moet aantrekken, is haar 'troost' om het façade-huwelijk te aanvaarden.
Schaamteloos
Zelfs tot vandaag lijkt het uit posts van hun beider sociale media dat ze de ultieme manier hebben gevonden om dat huwelijk op afstand vol te houden. Hartjes plaatsen onder elkaars berichten, Ruben die fier foto's post uit haar glorietijd als hoogspringster, zijn bezoekjes aan z'n zoon telkens fraai gedocumenteerd... Ook van z'n twee forse honden, Rhodesian ridgebacks, plaatst Ruben geregeld foto's, waar enthousiast op wordt gereageerd door z'n vele volgers en (vrouwelijke) fans. Maar één van die honden staat zelfs op naam van een van z'n veroveringen, vertelt een insider ons.
Waarom zij, samen met nog enkele andere dames, nu toch het vizier vol op het sportanker richt? Vorig jaar was die gelegenheid er ook, zeker toen de Nederlandse juicekanalen over Rubens escapades berichtten. Zij noemden toen de naam van Charlotte, een ex van Adriaan Van den Hoof en de oorzaak van de scheiding van Ruben en z'n eerste echtgenote Laurence. 'Ruben en Charlotte verschijnen samen op huwelijksfeesten, gaan op restaurant, posten voortdurend gelijklopende foto's aan zee, noem maar op. Ze waren zelfs samen enkele keren in Kroatië op vakantie. Het bedrog is zo schaamteloos en zonder scrupules, dat Blanka er wel van móét weten', klonk het toen nog. De aantijgingen uit Nederland zetten Ruben bepaald niet aan om te milderen. Ergens begin 2023 wordt het de dames duidelijk dat er nóg een verovering is bijgekomen. De verovering te veel, wat hen betreft.
Het gaat immers niet om een zoveelste onbekende vrouw, maar om Ine Beyen, zijn Sporza-collega met wie hij al enkele jaren het vrouwenwielrennen becommentarieert. Zoals deze zomer nog de Tour de France Femmes, waarvoor ze samen promotie mochten maken bij Karl Vannieuwkerke aan zijn 'Vive Le Vélo'-tafel. Hoe lang die affaire juist bezig is, is niet duidelijk. Zeker is wel dat ze in het voorjaar van 2023 geregeld met elkaar op date gingen, soms op hotel, soms tussen twee werkafspraken door. Dat het om een seksuele relatie ging, blijkt wel degelijk uit talloze berichten die de andere vrouwen konden lezen op Rubens telefoon. De bewoordingen van Ruben en Ine lieten weinig aan de verbeelding over.
Betrapt?
In die periode zat Ine in een echtscheidingsprocedure verwikkeld met ex-wielrenner Serge Pauwels, de vader van haar twee kinderen. Over de reden van hun huwelijksbreuk doen hardnekkige geruchten de ronde. Dat Pauwels de twee zou hebben betrapt bijvoorbeeld, maar dat kon geen van onze getuigen bevestigen. Of Ruben en Ine Beyen ook vandaag nog een affaire zouden hebben, is evenmin duidelijk. Wat we wel zeker weten: op z'n minst één keer heeft hij de relatie willen stopzetten, maar twee maanden later volgden er toch opnieuw amoureus getinte afspraakjes.
Het onstuimige liefdesleven van Ruben Van Gucht doet ook de rond in VRT-kringen, zo horen we. Ook over Ine. Maar er aan de koffieautomaat uitvoerig over babbelen doet Ruben niet echt, ook al omdat hij met niemand op de werkvloer 'n warme collegiale band zou hebben. Dat Ruben toch een zekere reputatie heeft, blijkt alleszins wel uit de gesprekken in zijn podcast 'Wielerclub Wattage', waar geregeld door medegasten Tom Boonen, Jan Bakelants of Dirk De Wolf op slinkse wijze naar zijn ontstuimige gedrag wordt verwezen. Ruben wordt er intussen nog amper door verstoord.
Charmant
Dat gevoel van onaantastbaarheid is nog een reden waarom enkele van z'n minnaressen nu zijn boekje opendoen. Omdat Ruben volgens hen duidelijk niet beseft welke gevolgen zijn gedrag voor hen heeft. Welke emotionele wonden het veroorzaakt om keer op keer bedot te worden. Zoals gezegd, zelf willen ze liever niet met naam reageren. Wel hebben zij het kader geschetst, bewijzen aangeleverd en anekdotes verteld die geen ruimte laten voor twijfel. En ze worden ook gestaafd door iemand uit de nabije entourage van één van hen. Zij doet ons haar verhaal, zoals ze het de afgelopen jaren van op de eerste rij heeft meegemaakt: 'Ruben is zo vol van zichzelf', zegt ze. 'Hij waant zich onaantastbaar, en kan zich daardoor alles permitteren. Eens je in zijn web van leugens gevangen zit, raak je er moeilijk nog uit. Hij is zo charmant en weet je steeds het gevoel te geven dat jij de speciaalste uit al zijn veroveringen bent. Tot er weer een nieuwe bij komt. Dan besta je niet meer. Hij verbergt zijn veroveringen zelfs niet, hij is er nog trots op ook. Walgelijk hoe hij met al die meisjes hun gevoelens speelt, en zich tegenover de buitenwereld als de toffe papa profileert.'
Uiteraard gingen we bij alle betrokkenen op zoek naar antwoorden. Rubens management houdt het bij 'geen commentaar', en stuurt ons door naar hemzelf. Waarop Ruben ook niet verder komt dan 'ik reageer hier niet op'. En Ine Beyen neemt haar telefoon niet op voor ons. Onze berichten over haar affaire met Ruben worden gelezen, maar niet beantwoord.
'Dat was te denken', klinkt het enigszins ontgoocheld bij onze insider. 'Ruben die ontkent en het gesprek afblokt, die tactiek kennen we. Hij hangt aan elkaar van de leugens. Het zou me niet verbazen als hij ze ondertussen zelf begint te geloven.'
Precies. Hij gaat vreemd met medeweten van zn vrouw.quote:
quote:De Tour de France Femmes trekt volgend jaar mogelijk naar Alpe d’Huez. De Franse krant Le Dauphiné Libéré heeft het gerucht opgevangen dat een van de etappes zal finishen op de beroemde beklimming in de Alpen.
Vanwege de Olympische Spelen vindt de Tour de France Femmes volgend jaar twee weken later plaats dan voorheen. De wedstrijd duurt van 12 tot en met 18 augustus 2024. De start is zoals bekend in Nederland, waar drie van de acht etappes verreden worden. De rest van het parcours wordt op 25 oktober bekendgemaakt. Le Dauphiné Libéré stelt echter alvast dat het ‘zeker geen toeval’ is dat Hôtel des Grandes Rousses, op Alpe d’Huez, volgeboekt is voor het laatste weekend van de ronde.
Het zou voor het eerst zijn dat de Tour de France Femmes de Alpen opzoekt. In de door Annemiek van Vleuten gewonnen openingseditie, twee jaar terug, vond het finaleweekend plaats in de Vogezen. Vorig jaar eindigde de rittenkoers in de Pyreneeën, met op de voorlaatste dag een finish op de Col du Tourmalet. Demi Vollering greep daar het geel en zou deze in afsluitende tijdrit van en naar Pau niet meer uit handen zou geven.
Met Jantje Boven en Djos van Emden aan het roer zijn de tegenstanders vissenvoer?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 10:32 schreef DiegoFuser het volgende:
Jullie geloven niet in de werken van Jos van Emden?
quote:De Giro Donne, de Ronde van Italië bij de vrouwen, zal in 2024 op 7 juli uit de startblokken schieten in Brescia en op 14 juli aankomen in L’Aquila. Het peloton zal in totaal acht etappes afwerken en 12.000 hoogtemeters overbruggen. Het parcours werd dinsdag gepresenteerd in Milaan. Voortaan zal de rittenkoers overigens georganiseerd worden door RCS Sport, dat ook de regie bij de mannen in handen heeft.
De debatten openen met een individuele tijdrit van 14,6km in Brescia. In de ritten nadien volgen er twee met aankomst bergop, namelijk de derde (in Toana) en de zevende (koninginnenetappe met finish in Blockhaus). De achtste en laatste etappe, van Pescara naar L’Aquila, kan het eindklassement nog flink door elkaar schudden met de Castel del Monte, een beklimming van eerste categorie op 45km van de meet.
De zwarte kas van Frits van Eerd zal er wel voor een deel tussen gezeten hebben naast dat het chanteren van leveranciers voor een cashback in de wielerpot niet meer werktequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:23 schreef Marcoss het volgende:
[ twitter ]
Terwijl zij voor 2024 nog een contract had bij Jumbo.. dat project implodeert ook behoorlijk
Wie wel? vraag het Gianni Vermeersch maar eensquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 10:32 schreef DiegoFuser het volgende:
Jullie geloven niet in de werken van Jos van Emden?
Rüegg wint.quote:
Die heeft haar ruegg gerechtquote:
Niks tegen SD Worx of die dames die daar fietsen, maar ik hoop inderdaad maar dat er wat meer ploegen tegen het niveau van SD Worx aanzitten komend seizoen, want ben geen fan van een te dominante ploeg die de prijzen verdeelt.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 09:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Kan het bij dominante wielerploeg SD Worx nóg beter dan vorig jaar? 'Ehh... nee!'
Voor de liefhebber.
Het is weerzinwekkend om naar Uttrups manier van rijden te kijken.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 07:27 schreef wimderon het volgende:
Het Jos van Emden-effect, jawel!
Uttrup die weer op z'n Uttrups Wlodarczyk het gat alleen wilde laten dichten
Daar heeft ze toch vooral haarzelf mee?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 08:23 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Het is weerzinwekkend om naar Uttrups manier van rijden te kijken.
SD Worx - Protime heeft een groooooooooot probleemquote:Op zaterdag 27 januari 2024 07:27 schreef wimderon het volgende:
Met Djos aan het roer zijn de tegenstanders vissenvoer.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
SD Worx - Protime heeft een groooooooooot probleem
En Vos blijkt opeens weer helemaal terug en vliegt over alle heuvelsquote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:34 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Met Djos aan het roer zijn de tegenstanders vissenvoer.
Fem gaat ALLES winnen dit seizoen.
Zeker, maar ze is uitermate dom. Zelfs Rui Costa doet meer.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 08:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Daar heeft ze toch vooral haarzelf mee?
Is er al iets bekend over het wegprogramma van Fem, en vanaf wanneer ze ALLES gaat winnen? Blijft ze nog door crossen zoals vorig jaar of is het WK ook haar laatste cross?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:34 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Met Djos aan het roer zijn de tegenstanders vissenvoer.
Fem gaat ALLES winnen dit seizoen.
En lijkt ook nog wel vrij scherp te staan.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
Cadel wordt ook niet ouder.
Zag er als 25-jarige natuurlijk al uit als 45quote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een contrast met haar teamgenoot Lieke Nooijen.quote:
En Woldarczyk die zit te huilen na afloop, met de Eurosportcommentator: "Those aren't tears of sadness, those are tears of joy."quote:Op zaterdag 27 januari 2024 07:27 schreef wimderon het volgende:
Leuk meisje, echt een poppetje.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
Begon ze daar weer over? Tactisch gezien was dat voor ‘t eerst sinds heel lang dat de Nederlandse vrouwen perfect slim reden. En het is ook een beetje verdelen en heersen hè?quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:13 schreef Fretwork het volgende:
Wiebes is nog steeds boos dat een ploeggenoot op een EK aanviel en won. Echt een prima tactiek, ook om druk bij anderen te leggen.
Wat een ongelooflijk gezeik.
Was tactisch gezien heel sterk, ware het niet dat iedereen zegt dat het niet de bedoeling was. Is het dan tactiek?quote:Op donderdag 8 februari 2024 15:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Begon ze daar weer over? Tactisch gezien was dat voor ‘t eerst sinds heel lang dat de Nederlandse vrouwen perfect slim reden. En het is ook een beetje verdelen en heersen hè?
Ik snap wel dat je je genaaid voelt als je een zekere titel door de vingers ziet glippen als er tegen gemaakte afspraken in wordt gekoerst. Alleen moet je dan maar op je lip blijven als het alsnog afgemaakt wordt en er hoogstens intern op terug komen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 15:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Was tactisch gezien heel sterk, ware het niet dat iedereen zegt dat het niet de bedoeling was. Is het dan tactiek?
Per saldo is Wiebes beter af bij Nederland dan pak em beet, Luxemburg. Je, natuurlijk had ze gehoopt dat ze zou winnen, maar Bredewold zou ook achtervolgd hebben als iemand anders had gedemarreerd. Dus ook intern vind ik het bullshit eigenlijk, om een Nederlandse te laten winnen was het een uitmuntende tactiek.quote:Op donderdag 8 februari 2024 19:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je je genaaid voelt als je een zekere titel door de vingers ziet glippen als er tegen gemaakte afspraken in wordt gekoerst. Alleen moet je dan maar op je lip blijven als het alsnog afgemaakt wordt en er hoogstens intern op terug komen.
Dat heeft niet veel met hopen te maken voor Wiebes. Er was letterlijk afgesproken dat in de laatste ronde iedereen in dienst van haar zou rijden. Dat dit een prima tactische move was doet daar weinig aan af.quote:Op donderdag 8 februari 2024 22:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Per saldo is Wiebes beter af bij Nederland dan pak em beet, Luxemburg. Je, natuurlijk had ze gehoopt dat ze zou winnen, maar Bredewold zou ook achtervolgd hebben als iemand anders had gedemarreerd. Dus ook intern vind ik het bullshit eigenlijk, om een Nederlandse te laten winnen was het een uitmuntende tactiek.
Dan mag de bondscoach het zich persoonlijk aanrekenen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 23:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat heeft niet veel met hopen te maken voor Wiebes. Er was letterlijk afgesproken dat in de laatste ronde iedereen in dienst van haar zou rijden. Dat dit een prima tactische move was doet daar weinig aan af.
Wiebes is dan wel een sprinter++ die kan heus wel een heuvel opquote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:57 schreef Faraday01 het volgende:
Sprinter Wiebes sloopt bergop drie kwart van het peloton
Ze staat op het oog scherper dan ooit.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:15 schreef Aguero het volgende:
Gaat Klimmer Kopecky dit jaar alles winnen?
Enkel af en toe geklopt door Demi.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:15 schreef Aguero het volgende:
Niet van klimmer Bradbury vandaagquote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:15 schreef Aguero het volgende:
De Australische Jay Vinequote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Niet van klimmer Bradbury vandaag
Bradbury kijkt meer om dan ze vooruit kijktquote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
De turbo is aangeslagen bij Kopecky.
Ik ben er bang voor maar heb er geen zin in.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:15 schreef Aguero het volgende:
Fem gaat Kopecky pijn doenquote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Boek van vrouwenwielrennen 2024 kunnen we alvast sluiten.
De immer kritiekloze juichaapjes van Sporza schrijven artikel na artikel, maar dit is van niveautje Wiggins die ineens de Tour wintquote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit gaat toch wel een eind voorbij de grens van het geloofwaardige.
Zelfs Raul Alarcon vindt dat dit wat te ver gaat.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:11 schreef DeeBee het volgende:
[..]
De immer kritiekloze juichaapjes van Sporza schrijven artikel na artikel, maar dit is van niveautje Wiggins die ineens de Tour wint
Vlamingen doperen niet, ze worden enkel geflikt door vervuilde supplementen. Ollanders zijn gewoon arrogant en jaloers.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:11 schreef DeeBee het volgende:
[..]
De immer kritiekloze juichaapjes van Sporza schrijven artikel na artikel, maar dit is van niveautje Wiggins die ineens de Tour wint
Dit is eigenlijk wel prima, anders heeft Vollering helemaal geen tegenstand. Extra pigment is dat het leuke soaps op kan leveren, zeker indien een Reusser zich ook gaat melden en ze ook nog met Wiebes zitten.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Boek van vrouwenwielrennen 2024 kunnen we alvast sluiten.
Het is wel een beetje de vrouwelijke Wout van Aert hèquote:Op zaterdag 10 februari 2024 17:03 schreef DeeBee het volgende:
Dat was al net zo lachwekkend natuurlijk
Ze lost Realini die 15 kilo weegt op een klim van 10+ km, 3 weken nadat ze de afvallingskoers wint als een Watt kanon op de baan, not normal
Het is overduidelijk dat ze de Tour wilt winnen, dus dat wordt vuurwerk met heel SD Worx wat elkaar eraf gaat proberen te rijden 100km van de finish
En ik ben heel blij dat dit net niet gebeurt.quote:Op zondag 11 februari 2024 13:11 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ik vrees dat dit in de laatste honderden meters alsnog mis gaat.
Voordat ze naar SD ging was Kopecky een redelijk rappe sprintster die het op heuvelparcoursen al van het overleven op de heuvels moest hebben. Inmiddels kan ze nog steeds rap aankomen, rijdt ze iedereen los op de heuvels en is ze en passant wereldtop geworden in het tijdrijden én het hooggebergte.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:53 schreef Bill_Hillie het volgende:
Is dit nou zo ongeloofwaardig van iemand die vorig jaar 2e in de Tour de France werd? Verder blijft het jammer natuurlijk dat de beste klimmer, allrounder, sprinter en tijdrijder bij één ploeg zitten.
Wat bedoel je nu? In het vrouwenwielrennen wordt niet gepakt. Groetjes Marijn.quote:Op zondag 11 februari 2024 16:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Voordat ze naar SD ging was Kopecky een redelijk rappe sprintster die het op heuvelparcoursen al van het overleven op de heuvels moest hebben. Inmiddels kan ze nog steeds rap aankomen, rijdt ze iedereen los op de heuvels en is ze en passant wereldtop geworden in het tijdrijden én het hooggebergte.
En Belgen doperen niet. Nooit. Groetjes Sporza.quote:Op zondag 11 februari 2024 16:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat bedoel je nu? In het vrouwenwielrennen wordt niet gepakt. Groetjes Marijn.
quote:Partij voor de Dieren fel tegen finishlocatie openingsrit Tour de France Femmes
De Partij voor de Dieren Den Haag heeft vragen gesteld bij de finish van de eerste etappe van de komende Tour de France Femmes. De openingsrit van de Franse ronde zal finish in Kijkduin, Den Haag, maar de politieke partij maakt zich zorgen om de natuur in de regio.
Waar wringt nu de schoen: Kijkduin ligt tussen twee Natura 2000-gebieden in. “De toeters en bellen van een grote internationale wielerwedstrijd zullen de rust en leefomgeving verstoren voor dier en natuur. Daar maken we ons zorgen om”, geeft Robin Smit, raadslid van de Partij voor de Dieren in Den Haag, aan in een persbericht. “Den Haag neemt allerlei maatregelen om kwetsbare natuurgebieden te beschermen.”
“Een sportevenement organiseren rondom deze natuurgebieden staat hier haaks op”, aldus Smit. “De meest kwetsbare natuurgebieden van de stad moeten we niet blootstellen aan nog meer verstoring. We moeten ons niet blindstaren op grootschalige evenementen die een bedreiging kunnen zijn voor dier en natuur.”
De Partij voor de Dieren wil daarom van de wethouder weten hoe de gevolgen op de omliggende natuur zijn afgewogen bij de keuze voor Kijkduin als finishplaats van de eerste etappe. Er was recent ook al commentaar op de Posbank als NK-scherprechter. Dit leidde tot een spoedoverleg tussen de betrokken partijen en een verduidelijking van de maatregelen om er het meest duurzame NK ooit van te maken. “Een voorbeeld waar we als stad van moeten leren”, stelt Smit.
Wethouder ‘stomverbaasd’
Hilbert Bredemeijer, wethouder Sport van de gemeente Den Haag, is ‘stomverbaasd’ door het standpunt van de Partij voor de Dieren. “Dat dit sportieve feest waar de hele stad van gaat genieten, wordt gebruikt om zo’n punt te maken. En zal het veel meiden inspireren om zelf op de fiets te stappen en inwoners om te gaan sporten”, laat hij weten aan Omroep West.
Het evenement zal volgens Bredemeijer worden georganiseerd ‘met respect voor de natuur’. “Het is nota bene een fietsevenement. Daarnaast vindt de finish in Kijkduin plaats op de openbare weg en niet in een natuurgebied. Dit is een unieke kans voor Den Haag. Goede verslaggeving en mooie beelden van Den Haag zijn daarvoor ontzettend belangrijk. Daarom zal er gebruik worden gemaakt van helikopters, zoals afgesproken in het vergunningsproces.”
Gelukkig is het in de zomer altijd heel rustig in deze natuurgebieden.quote:
Hopelijk kan Vos dit niveau vasthouden, ben/was toch wel een beetje bang dat het onderhand gedaan is met het succes.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:06 schreef Pistolero het volgende:
Het altijd walgelijke SD-Worx wint weer eens via de totaal ongeloofwaardige Reusser.
Vosgodin heeft wel weer direct de schroeibenen teruggevonden.
Echt klassementen rijden zoals vroeger zit er waarschijnlijk niet meer in met het geweld van Vollering, Kopecky, etc.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:10 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hopelijk kan Vos dit niveau vasthouden, ben/was toch wel een beetje bang dat het onderhand gedaan is met het succes.
Klassementen reken ik niet op, dat is echt verleden tijd.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Echt klassementen rijden zoals vroeger zit er waarschijnlijk niet meer in met het geweld van Vollering, Kopecky, etc.
Maar in het voorjaar en de sprints kan ze heus nog wel prima resultaten bij elkaar rijden lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |