abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209795979
quote:
Blijkbaar houdt het tegenhouden van gezinshereniging in Duitsland geen stand voor de rechter. In Nederland waarschijnlijk ook niet, gezien de eerdere uitspraak.

En blijkbaar is dat tijdelijke voor maximaal 3 jaar. Als het daarna permanent wordt, is het een wassen neus. Welk land is nou zo kort onveilig? Volgens mij komt dat zeer zelden voor.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 7 juli 2023 @ 12:43:43 #102
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_209795995
Tja, er zal toch wat moeten gebeuren. Bij hoeveel migranten vindt men het genoeg? 10 miljoen? 20?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_209796012
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 12:43 schreef TweedeKlum het volgende:
Tja, er zal toch wat moeten gebeuren. Bij hoeveel migranten vindt men het genoeg? 10 miljoen? 20?
Migranten? Ja, we moeten inderdaad die bijna 1 miljoen arbeidsmigranten eens gaan aanpakken. En al die buitenlandse studenten, die er voor zorgen dat er geen Nederlander meer op kamers kan. Dat willen D66 en CU ook, VVD ligt daar dwars.

Vluchtelingen/asielzoekers gaat gelukkig over veel kleinere groepen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 7 juli 2023 @ 12:49:00 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209796053
Ik ben vooral voorstander van minder mensen in Nederland om de boel hier nog een beetje leefbaar te houden op alle vlakken.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2023 @ 12:51:57 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209796088
Ik snap het ook echt niet. Die mensen laten zelf hun familie achter, waarom moeten wij dat op gaan lossen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209796105
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 11:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nederland is de gekke henkie van Europa hier. Het enige gevolg is dat vliegen hier peperduur wordt en de luchtvaartmaatschappijen verkassen hun business gewoon naar elders in Europa.
Nederland is gekke henkie door toe te staan dat Schiphol een pure overstaphub is geworden waar we als Nederland zijnde geen cent aan verdienen. De tweede overstaphub van de wereld, dat past niet in een drukbevolkt gebied. Logischer zou zijn als je vanaf Amsterdam naar een overstaphub zou vliegen, in plaats van vanuit de hele wereld naar Amsterdam om hier over te stappen en niks uit te geven.

40% van de mensen op Schiphol zijn overstappers. Die kunnen we gewoon missen als kiespijn.
pi_209796111
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 12:51 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap het ook echt niet. Die mensen laten zelf hun familie achter, waarom moeten wij dat op gaan lossen?
Omdat de hele wetgeving in de EU niet deugt. Moet je in Australië is proberen.
pi_209796135
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 09:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar je wil toch gewoon ook de kinderen uit die oorlogssituatie halen? En als de oorlog 8 jaar duurt, mag een kind dan 8 jaar zijn of haar vader/moeder niet zien?

Ik snap het nut van een verschil tussen tijdelijke en permanente vergunningen, al ben ik het er nog niet per sé mee eens. Maar het nut van het verbieden van kinderen om bij hun ouders te gaan wonen snap ik echt niet. Het helpt ook zo goed als niks in de huisvestingsproblemen.
Het probleem is dat ouders nu bewust kinderen de Middelandse Zee oversturen, de kinderen een kansrijkere asielaanvraag hebben en op deze manier de ouders ook maar opgehaald moeten worden.

Als ouder ben je trouwens wel totaal geschift als je dat je eigen kind aandoet.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2023 @ 12:56:39 #109
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209796138
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 12:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nederland is gekke henkie door toe te staan dat Schiphol een pure overstaphub is geworden waar we als Nederland zijnde geen cent aan verdienen. De tweede overstaphub van de wereld, dat past niet in een drukbevolkt gebied. Logischer zou zijn als je vanaf Amsterdam naar een overstaphub zou vliegen, in plaats van vanuit de hele wereld naar Amsterdam om hier over te stappen en niks uit te geven.

40% van de mensen op Schiphol zijn overstappers. Die kunnen we gewoon missen als kiespijn.
Wat? Een grote luchthaven in een drukbevolkt gebied is raar? :D

Wij mogen die hub hartstikke dankbaar zijn, zonder zo'n grote hub had je veel vaker uit moeten wijken naar andere luchthavens of over moeten stappen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209796149
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 12:51 schreef Nattekat het volgende:
Wij lossen dat niet op, wij staan alleen hereniging niet in de weg. Nederland stuurt geen mensen uit om gezinsleden op te gaan halen, of zoiets.

We geven alleen de kinderen die achter zijn gelaten omdat de vlucht ook gevaarlijk is een kans zich bij hun ouders te voegen. Zoals we verplicht zijn volgens het Kinderrechtenverdrag dat we gewoon hebben ondertekend.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 12:58:05 #111
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209796162
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 12:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wij mogen die hub hartstikke dankbaar zijn, zonder zo'n grote hub had je veel vaker uit moeten wijken naar andere luchthavens of over moeten stappen.
Het voordeel dat dat de gemiddelde Nederlander oplevert, plus het vrij beperkte economische voordeel, staat in geen verhouding tot de schade die het oplevert.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  FOK!Fotograaf vrijdag 7 juli 2023 @ 12:58:16 #112
842 Zorro
Z
pi_209796164
Als het zo gevaarlijk is dat je moet vluchten dan laat je lekker je kinderen daar achter?
Ja, klinkt logisch.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2023 @ 12:59:36 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209796177
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 12:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het voordeel dat dat de gemiddelde Nederlander oplevert, plus het vrij beperkte economische voordeel, staat in geen verhouding tot de schade die het oplevert.
"schade"

Ik heb nog nooit een goed argument daarvoor gehoord. Men vindt het vooral leuk om een dichtbevolkte belangrijke delta als Nederland te vergelijken met een landelijke provincie van Duitsland om hun punt te maken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209796192
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 12:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, ik zeg niet dat een grote vluchthaven in drukbevolkt gebied raar is. Wel de ambitie om de grootste overstaphub van de wereld te zijn. Want Nederland verdient daar precies 0 euro aan en heeft wel met de overlast en vervuiling te maken.

Zo'n overstaphub is logischer op een plek waar de overlast minder hevig is.

En ik ben niks dankbaar voor 'niet overstappen', ik vlieg al jaren niet meer en zie niet in waarom het een probleem zou zijn om over te stappen. Toen ik nog wel vloog heb ik dat ook wel gedaan, geen enkel probleem.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 13:00:42 #115
346939 Janneke141
pi_209796195
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 12:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
"schade"

Ik heb nog nooit een goed argument daarvoor gehoord. Men vindt het vooral leuk om een dichtbevolkte belangrijke delta als Nederland te vergelijken met een landelijke provincie van Duitsland om hun punt te maken.
Schade, ja. Zonder aanhalingstekens. Milieuschade in het algemeen en overlast voor de omwonenden. En dan kan ik ook nog wel een boek schrijven aan de kapitalen die we uittrekken om zowel Schiphol als de KLM overeind te houden.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2023 @ 13:01:55 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209796210
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Schade, ja. Milieuschade in het algemeen en overlast voor de omwonenden. En dan kan ik ook nog wel een boek schrijven aan de kapitalen die we uittrekken om zowel Schiphol als de KLM overeind te houden.
KLM is nog steeds een vrij grote werkgever, of je het nou leuk vindt of niet, als dat om zou vallen waren we verder van huis. En al die milieuschade verplaatst zich gewoon naar andere plekken, ook weer zo'n typisch NIMBY argument.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 7 juli 2023 @ 13:06:02 #117
346939 Janneke141
pi_209796264
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
KLM is nog steeds een vrij grote werkgever, of je het nou leuk vindt of niet, als dat om zou vallen waren we verder van huis. En al die milieuschade verplaatst zich gewoon naar andere plekken, ook weer zo'n typisch NIMBY argument.
Uiteindelijk moet de totale hoeveelheid vliegbewegingen gewoon omlaag. 'Hullie doen het ook niet' is een argument dat in milieupolitiek slechts beperkt geldig is, want als iedereen dat denkt, dan doet er precies niemand iets. Het verlagen van het aantal vliegbewegingen zit deels in de prijsstelling, want het is nog steeds te goedkoop (door staatssubsidies en door goedkope vliegtuigbrandstof) en de alternatieven zijn onvoldoende aantrekkelijk. Denk aan treinreizen, en denk aan zakelijk overleg dat ook wel digitaal kan in plaats van fysiek. En dan kun je ook nog wel een boom opzetten over vrachtvluchten.

En laten we wel wezen, als je niet meer voor 3 tientjes naar Turkije of Egypte kan vliegen dan gaan er weer meer mensen naar een camping aan de Franse of Spaanse kust. Ook niet erg toch?
  vrijdag 7 juli 2023 @ 13:07:05 #118
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_209796274
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ik zeg niet dat een grote vluchthaven in drukbevolkt gebied raar is. Wel de ambitie om de grootste overstaphub van de wereld te zijn. Want Nederland verdient daar precies 0 euro aan en heeft wel met de overlast en vervuiling te maken.

Zo'n overstaphub is logischer op een plek waar de overlast minder hevig is.

En ik ben niks dankbaar voor 'niet overstappen', ik vlieg al jaren niet meer en zie niet in waarom het een probleem zou zijn om over te stappen. Toen ik nog wel vloog heb ik dat ook wel gedaan, geen enkel probleem.
Het gaat niet om de overstappers, het gaat om die kist....
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2023 @ 13:07:12 #119
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209796275
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Uiteindelijk moet de totale hoeveelheid vliegbewegingen gewoon omlaag. 'Hullie doen het ook niet' is een argument dat in milieupolitiek slechts beperkt geldig is, want als iedereen dat denkt, dan doet er precies niemand iets. Het verlagen van het aantal vliegbewegingen zit deels in de prijsstelling, want het is nog steeds te goedkoop (door staatssubsidies en door goedkope vliegtuigbrandstof) en de alternatieven zijn onvoldoende aantrekkelijk. Denk aan treinreizen, en denk aan zakelijk overleg dat ook wel digitaal kan in plaats van fysiek. En dan kun je ook nog wel een boom opzetten over vrachtvluchten.

En laten we wel wezen, als je niet meer voor 3 tientjes naar Turkije of Egypte kan vliegen dan gaan er weer meer mensen naar een camping aan de Franse of Spaanse kust. Ook niet erg toch?
Je maakt er nu een andere discussie van.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209796310
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 12:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het probleem is dat ouders nu bewust kinderen de Middelandse Zee oversturen, de kinderen een kansrijkere asielaanvraag hebben en op deze manier de ouders ook maar opgehaald moeten worden.

Als ouder ben je trouwens wel totaal geschift als je dat je eigen kind aandoet.
De meeste nareizigers zijn kinderen. Tel daar de partners die met die kinderen mee reizen (vaak gaat alleen de vader) bij op.

Er komen zo'n 1000-1500 alleenreizende kinderen per jaar binnen. Maar daar zitten ook veel kinderen tussen die geen ouders meer hebben of juist kinderen die vluchten voor hun familie (vluchten voor meisjesbesnijdenis komt bijvoorbeeld nog vrij veel voor, er komen ook relatief veel zwangere tieners binnen).

Natuurlijk is elke ouder die een kind vooruit stuurt om de vergunning te regelen een schande, maar om door die zeer beperkte groep nou te zorgen dat die duizenden kinderen per jaar zich niet meer bij hun ouders kunnen voegen vind ik echt het schieten met een kanon op een mug.
pi_209796339
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:07 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Het gaat niet om de overstappers, het gaat om die kist....
Maar er vliegen duizenden vliegtuigen per jaar van en naar Schiphol waar niemand in zit die in Nederland moet of moest wezen. Allemaal kisten die hier niet heen hoeven te komen als Schiphol in haar grootheidswaanzin niet zo nodig overstapplek van de wereld moest spelen. 40% is overstapper, dat is echt waanzinnig veel.
  Moderator vrijdag 7 juli 2023 @ 13:13:05 #122
236264 crew  capricia
pi_209796343
Ik heb het gevoel dat die a en b status een enorme hoeveelheid bureaucratie en rechtszaken op gaat leveren. En verders niets oplost.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209796365
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:13 schreef capricia het volgende:
Ik heb het gevoel dat die a en b status een enorme hoeveelheid bureaucratie en rechtszaken op gaat leveren. En verders niets oplost.
Als je in Duitsland kijkt heb je gelijk. Zeker als het maar om 3 jaar gaat, hoeveel vluchtelingen zouden nu na 3 jaar weer terug kunnen keren? Oorlogen in Irak, Afghanistan en Syrië duurden of duren al langer.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 13:16:01 #124
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_209796380
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar er vliegen duizenden vliegtuigen per jaar van en naar Schiphol waar niemand in zit die in Nederland moet of moest wezen. Allemaal kisten die hier niet heen hoeven te komen als Schiphol in haar grootheidswaanzin niet zo nodig overstapplek van de wereld moest spelen. 40% is overstapper, dat is echt waanzinnig veel.
Nogmaals, die overstappers boeien helemaal niet, het gaat erom dat die kist hier komt, lagere transportkosten, beter voor je netwerk etc, ze doen het niet voor de leut. :')
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 juli 2023 @ 13:16:06 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209796381
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:13 schreef capricia het volgende:
Het lost op dat er hier mensen blijven hangen die hier eigenelijk niets meer te zoeken hebben. Stel je eens voor dat de oorlog in Oekraïne straks over is en iedereen lekker in luilekkerland blijft, dat is gewoon slecht voor alle partijen. Nou weet ik dat Oekraïeners totaal niet zo zijn en maar wat graag naar huis willen, maar dat kan niet van alle volkeren gezegd worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')