ZaZoe | zondag 2 juli 2023 @ 22:09 |
![]() ![]() Red Bull Ring ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? | |
Nizno | zondag 2 juli 2023 @ 22:10 |
ik heb geen idee maar ik vind dit best komisch. helemaal hoe erg Lewis bezig was over tracklimits van een ander en dan zelf nog een deksel er bij op de neus krijgen. | |
Nattekat | zondag 2 juli 2023 @ 22:10 |
We hebben wel de voorpret gemist ![]() Het heeft toch wel wat om uren te wachten op een resultaat. Nu kwam het bommetje vlak nadat ik klaar was met kijken. | |
#ANONIEM | zondag 2 juli 2023 @ 22:10 |
Ja niet, op het circuit zullen volgend jaar misschien wat aanpassingen moeten komen, maar de vorige jaren was het ook niet zo'n gigantisch probleem. De auto's en omstandigheden veranderen ook gewoon. de FIA heeft hier niks mee te maken. | |
quo_ | zondag 2 juli 2023 @ 22:11 |
Ik heb vanavond ook even wat anders gedaan dus kan het nu pas goed nalezen hier. Wat een farce ! Een simpel uitgangspunt van zo hard mogelijk rijden totaal verspookt, het lijkt inmiddels meer op een jurysport waar punten gegeven worden voor hoe mooi je door de bocht komt. Opzouten met minstens 95% die tracklimits. | |
Nizno | zondag 2 juli 2023 @ 22:12 |
Joh wees blij dat er niet 1 tijdens de koeldownroom uit de kamer werd gehaald. | |
S95Sedan | zondag 2 juli 2023 @ 22:12 |
Blijft altijd lachen die Hamilton 'fans' op twitter ![]() | |
opgebaarde | zondag 2 juli 2023 @ 22:13 |
Twitter is vanavond met al die tiltende LH44 fans nu een keer absoluut genot. En dan zat LH44 meerdere rondes te klagen over Perez ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 2 juli 2023 @ 22:14 |
Ik ben benieuwd naar de volgende video van rocket powered mohawk | |
StephanL | zondag 2 juli 2023 @ 22:14 |
Zin in aankomende week ![]() | |
BehoorlijkKritisch | zondag 2 juli 2023 @ 22:14 |
Tracklimits zijn prima, want die baan houdt ergens op. Maar leg er dan iets neer waar de coureurs last van hebben. Dan weet ik zeker dat ze wel binnen de baan blijven. Zolang er asfalt ligt, wordt het gebruikt. Veel ingewikkelder is het niet. | |
#ANONIEM | zondag 2 juli 2023 @ 22:14 |
Die tracklimits maken het juist eerlijker. 20 jaar geleden had je nauwelijks circuits waar je gigantisch uit kon lopen, dan liep je of de grindbak in, of tegen een betonnen muur. Je weet als coureur waar je aan begint en hoe de baan loopt. Als je 1 km per uur te hard rijdt in de pitstraat krijg je ook een straf. Je moet toch ergens de grens trekken? Dat je deze bocht misschien moet herzien is een ander verhaal, dat moeten ze voor volgend jaar dan maar doen. | |
Peterselieman | zondag 2 juli 2023 @ 22:14 |
Saoedi-Arabië 2021 ook gelijk maar aanpassen dan? 10 plekken gridstraf vanwege de derde waarschuwing, Bottas 5 seconden vanwege impeding en Hamilton +10 vanwege het aanrijden van Max? | |
Nizno | zondag 2 juli 2023 @ 22:15 |
ik wil lollipopman van deze race | |
ESF1Gamer | zondag 2 juli 2023 @ 22:15 |
Red bull/verstappen fan wordt volgende week gelynched op Silverstone | |
Peterselieman | zondag 2 juli 2023 @ 22:16 |
Laat ze lekker gaarkoken in hun eigen sop. RB heeft er 0,0 mee te maken, maar ja, dat snappen ze niet | |
Nizno | zondag 2 juli 2023 @ 22:16 |
dit kan ik dus echt de hele avond wel kijken ![]() | |
WheeledWarrior | zondag 2 juli 2023 @ 22:17 |
Toch een mooie P8 voor de Goat. | |
opgebaarde | zondag 2 juli 2023 @ 22:17 |
Ja nou. Als je die reacties ziet kan ik mij in veel gevallen niet voorstellen dat het account een echt mens is. Laat staan dat het iemand zou zijn die voldoende geld verdient om überhaupt een ticket te kunnen kopen | |
Whiskers2009 | zondag 2 juli 2023 @ 22:17 |
Mercedes heeft niet eens protest aangtekend na Abu Dhabi 2021. AM deed het vandaag wél én op tijd ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 2 juli 2023 @ 22:18 |
Achter Osoma Bin Latte Boy | |
Peterselieman | zondag 2 juli 2023 @ 22:18 |
Achter de 3 gevaarlijkste coureurs op de grid: George William Russell | |
Nober | zondag 2 juli 2023 @ 22:19 |
De top 10.![]()
| |
bedachtzaam | zondag 2 juli 2023 @ 22:19 |
Dat hadden ze wel natuurlijk maar dat werd verworpen. | |
beantherio | zondag 2 juli 2023 @ 22:20 |
Sorry hoor maar als je de aantallen track limit violations per race bekijkt dan zou toch wel moeten opvallen dat er bij deze race iets heel raars aan de hand is. Het is deze race zonder overdrijven misschien wel het honderdvoudige van wat het bij een gemiddelde race is. Dit is niet iets waar de coureurs schuld aan hebben: de limits zijn neergelegd op een manier waarbij ze nauwelijks te ontwijken zijn. Diverse coureurs (waaronder Max) hebben dat dit weekend al uitgelegd. | |
Nattekat | zondag 2 juli 2023 @ 22:20 |
De Vries had niet eens zwart-wit tijdens de race. Als dit met een topteam was gebeurd, had je echt lynchpartijen gekregen ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 2 juli 2023 @ 22:20 |
Naar mijn weten hebben ze dat niet. Maar ik kan me vergissen hoor, laat maar zien. EDIT Je hebt gelijk: https://www.formula1.com/(...)XFdORYlI32Jggoz.html | |
bedachtzaam | zondag 2 juli 2023 @ 22:23 |
https://www.formula1.com/(...)XFdORYlI32Jggoz.html | |
#ANONIEM | zondag 2 juli 2023 @ 22:23 |
Dat klopt wel, maar dat is niet de fout van de FIA Er zijn namelijk ook coureurs, waaronder dus Max, die het wel gewoon netjes binnen de lijntjes hebben gehouden, en daardoor waarschijnlijk elke ronde iets tijd hebben verloren. Als je dan achteraf zegt dat je alle track limits maar laat vallen krijg je ook een oneerlijke uitslag. Dus kijken hoe het volgend jaar beter kan, en wellicht hadden ze dit jaar al eerder een beslissing moeten nemen, maar uiteindelijk is dit wel het meest eerlijke verloop. | |
Whiskers2009 | zondag 2 juli 2023 @ 22:24 |
Inmiddels zelf al gevonden, maar dank ![]() | |
Nizno | zondag 2 juli 2023 @ 22:25 |
ho ho max zat er ook 1 keer buiten | |
Nattekat | zondag 2 juli 2023 @ 22:26 |
Crimineel | |
Red_85 | zondag 2 juli 2023 @ 22:26 |
Ik lach me helemaal stuk, hierom. Peterselieman heeft het correct: karma. | |
Nizno | zondag 2 juli 2023 @ 22:26 |
ik ga het hele lijssie even langs kijken of er nog 1 is zonder tracklimits | |
S95Sedan | zondag 2 juli 2023 @ 22:26 |
Laten we wel wezen, achteraf na de race is gewoon onacceptabel en amateurisme ten top. Als team kan je er niks meer mee terwijl als je het meteen had geweten wellicht andere beslissingen had gemaakt tijdens de race. | |
Nattekat | zondag 2 juli 2023 @ 22:26 |
Russell en Zhou. | |
Donderkonijn | zondag 2 juli 2023 @ 22:27 |
Wel typisch Max om die fastest lap nog even te halen tegen het advies van het team in. Mooi statement: er valt niks te halen, ook de kruimels niet. Vind ik mooi hoor, toch doen. Zo zie je dat het een echte kampioen is. | |
Nattekat | zondag 2 juli 2023 @ 22:27 |
Zoals je coureur waarschuwen dat ie op scherp staat ![]() | |
daNpy | zondag 2 juli 2023 @ 22:27 |
Apart dat dit niet kon toen Hamilton en Bottas 19 rondes achter elkaar buiten de baan kwamen ![]() Nouja, het blijft een bullshit verhaal natuurlijk. Heeft niks met racen te doen en vrijdag viel het al enorm op dat het niet goed ging komen. Wederom een uitslag bepaald door de stewards. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 2 juli 2023 @ 22:27 |
De rebel! | |
S95Sedan | zondag 2 juli 2023 @ 22:28 |
Yup, dat bijvoorbeeld. Ik ben ervan overtuigd dat veel van deze straffen er niet waren als ze het wel wisten. | |
daNpy | zondag 2 juli 2023 @ 22:28 |
Bij cupraces op Assen rijden ze meer naast de baan dan er op ![]() | |
Peterselieman | zondag 2 juli 2023 @ 22:29 |
Max is nog steeds extreem hongerig | |
Whiskers2009 | zondag 2 juli 2023 @ 22:29 |
Maar Lewis bijvoorbeeld wist het wél. Meermaals gewaarschuwd door zijn team ook. Eigenlijk wist iedereen het heel het weekend al ook. | |
Peterselieman | zondag 2 juli 2023 @ 22:29 |
Bij Nascar en IndyCar doen ze gewoon niet aan tracklimits | |
TheStigsDutchCousin | zondag 2 juli 2023 @ 22:29 |
En dan zeggen dat zijn auto niet goed instuurde. Wat ik nog wel geloof eigenlijk. | |
Evenstar | zondag 2 juli 2023 @ 22:30 |
Lag aan de auto, niet aan hem natuurlijk. | |
Nizno | zondag 2 juli 2023 @ 22:30 |
ik zag t idd. netjes | |
TheStigsDutchCousin | zondag 2 juli 2023 @ 22:31 |
Russell verbaast me wel. Zhou die kijkt al flink nauw dus die zag alles. | |
S95Sedan | zondag 2 juli 2023 @ 22:31 |
Uitzonderingen zijn er altijd. Maar dan nog vind ik het niet kunnen om achteraf vanalles aan te passen. | |
Whiskers2009 | zondag 2 juli 2023 @ 22:31 |
Uiteraard, dat zei hij ook (eerder in het weekend of tijdens deze race. Of beide.) ![]() | |
Nattekat | zondag 2 juli 2023 @ 22:32 |
Dikke kans dat ie z'n penalty al binnen had toen ie gewaarschuwd werd. | |
Nizno | zondag 2 juli 2023 @ 22:32 |
i see what you did there | |
TheStigsDutchCousin | zondag 2 juli 2023 @ 22:32 |
Iets met vleugelafstelling dacht ik? | |
daNpy | zondag 2 juli 2023 @ 22:32 |
Iemand van zijn kaliber zou dat in 2 rondjes moeten weten en oplossen. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 2 juli 2023 @ 22:33 |
Hij wordt ook een jaartje ouder he. | |
Nizno | zondag 2 juli 2023 @ 22:33 |
sinds max mee doet is het meer jaren in 1 jaar | |
TheStigsDutchCousin | zondag 2 juli 2023 @ 22:33 |
Elke keer als Max achter hem zit op softs krijgt ie PTSD. | |
Whiskers2009 | zondag 2 juli 2023 @ 22:34 |
Ik was de eerste die dat zei. In het vorige topic. En ook over Lewis en Perez ![]() Maar het komt iedere x weer terug als discussiepunt naarmate er weer iemand lucht van heeft gekregen en zich meldt in dit topic. Logisch ook wel hoor, daar niet van. | |
#ANONIEM | zondag 2 juli 2023 @ 22:34 |
Wat een toestand ![]() | |
fietsie | zondag 2 juli 2023 @ 22:34 |
Maar dan nog vind ik het niet kunnen om achteraf vanalles aan te passen. | |
Whiskers2009 | zondag 2 juli 2023 @ 22:35 |
Maar daar hebben we het al 5x over gehad inmiddels ![]() | |
fietsie | zondag 2 juli 2023 @ 22:35 |
Het was gewoon te leuk om niet even te knippen en plakken ![]() | |
Zwoerd | zondag 2 juli 2023 @ 22:36 |
Watskeburt? Iemand een korte samenvatting? | |
TheStigsDutchCousin | zondag 2 juli 2023 @ 22:37 |
Zie Twitter. | |
#ANONIEM | zondag 2 juli 2023 @ 22:37 |
Track Limits | |
beantherio | zondag 2 juli 2023 @ 22:38 |
Toch zou het team, als er weer vergelijkbaar gezeik is over track limits, het beter kunnen afwijzen. Voor hetzelfde geld had ie ook last kunnen hebben krijgen van de shitshow van vanavond. | |
Whiskers2009 | zondag 2 juli 2023 @ 22:39 |
Totaal off topic, maar nog een Nederlandse coureur overleden (motorsport): https://www.ed.nl/andere-(...)in-finland~aaeb5f8a/![]() | |
Adames | zondag 2 juli 2023 @ 22:41 |
En dan te stoppen na x aantal omdat het anders wel erg veel werd | |
ESF1Gamer | zondag 2 juli 2023 @ 22:42 |
RIP ![]() | |
Adames | zondag 2 juli 2023 @ 22:43 |
![]() | |
Peterselieman | zondag 2 juli 2023 @ 22:44 |
RIP ... | |
#ANONIEM | zondag 2 juli 2023 @ 22:45 |
https://nos.nl/artikel/24(...)e-leeftijd-overleden Dan ook maar? RIP [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2023 22:45:20 ] | |
Zorro | zondag 2 juli 2023 @ 22:45 |
Kon die ook een aardig stukje rijden? | |
#ANONIEM | zondag 2 juli 2023 @ 22:46 |
Als het regent, lukt het ze opeens wel om de witte lijnen niet te raken. [ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2023 22:46:39 ] | |
Nizno | zondag 2 juli 2023 @ 22:47 |
neuj Max wist in de race prima wat hij aan het doen was. net als in de kwali | |
Nizno | zondag 2 juli 2023 @ 22:47 |
ook dat idd | |
Nizno | zondag 2 juli 2023 @ 22:49 |
kijk als je net als Perez zo handig gaat zijn om in Q2 geen tijd te krijgen omdat je met je laatste ronde nog denkt het onderste uit de kan te moeten halen terwijl 9e ook gewoon door ging naar Q1 Maar Max is daar gewoon net iets verstandiger in. En ja een keertje uit de bocht knallen kan. Maar Max wist echt wel dat hij dat nog geen 3keer gedaan had | |
Nizno | zondag 2 juli 2023 @ 22:51 |
en de teams zijn daar ook prima mee bezig, dat kon je horen toen Perez zonder dat hij de vlag kreeg wel al te horen kreeg dat hij voorzichtig moest zijn. Toen had hij dus de 2e te pakken | |
ondeugend | zondag 2 juli 2023 @ 22:54 |
Kleffe_Dop | zondag 2 juli 2023 @ 23:19 |
![]() ![]() | |
PirE | zondag 2 juli 2023 @ 23:24 |
Russell is een AI die ze in een menselijk brein hebben gezet. | |
#ANONIEM | zondag 2 juli 2023 @ 23:31 |
Starflyer | zondag 2 juli 2023 @ 23:38 |
Niks amateuristisch aan. Dit is van alle tijden en gebeurt in veel meer sporten. Sowieso is er tot een half uur na de race tijd om protest tegen de uitslag aan te tekenen. Daarna staat het vast (uitgezonderd de nog lopende onderzoeken). | |
TheStigsDutchCousin | zondag 2 juli 2023 @ 23:43 |
Het enige waar hij nog moeite mee heeft is collision checks. | |
Blik | zondag 2 juli 2023 @ 23:48 |
Krijgen ze ook nog penalty points voor track limits? ![]() | |
Tijn | zondag 2 juli 2023 @ 23:48 |
Oe, raceweek ![]() Silverstone, iemand twijfel dat Max 'm weer gaat winnen? ![]() | |
Peterselieman | zondag 2 juli 2023 @ 23:51 |
Hongarije is de eerste waar ik wat meer zorgen over heb | |
PzKpfw | zondag 2 juli 2023 @ 23:55 |
Max choked hem altijd op Silverstone. Hamilton gaat hem winnen. | |
Starflyer | zondag 2 juli 2023 @ 23:58 |
Nee | |
Zwoerd | maandag 3 juli 2023 @ 00:02 |
Choken is niet het juiste woord. In 2020 won hij er 1, 2021 werd er een aanslag op hem gepleegd en vorig jaar was het gewoon pech met schade. | |
-XOR- | maandag 3 juli 2023 @ 00:21 |
trein2000 | maandag 3 juli 2023 @ 01:06 |
Nou ja het circus begint wel bij de FIA die niet doet wat ze vooraf gezegd hebben te doen. Namelijk waarschuwingsvlaggen geven en straffen opleggen tijdens de wedstrijd. Dat kun je de FIA wel aanrekenen. | |
Knurft-Zork3 | maandag 3 juli 2023 @ 04:36 |
Max schaamt zich een beetje voor z'n snelle auto. ![]() | |
heywoodu | maandag 3 juli 2023 @ 06:36 |
Maar wat is nou precies het probleem waar iedereen over klaagt dan? Je neemt bochten in principe zo hard als je legaal kunt, deze kun je kennelijk dus niet legaal zo hard nemen als de meesten denken. Wat is de reden dat men die bocht niet iets langzamer neemt? Het verhaaltje van 'het is bijna niet te voorkomen' klinkt zo knullig namelijk. Het is natuurlijk wél te voorkomen, maar ja, dan lever je wel een paar tienden in. | |
daNpy | maandag 3 juli 2023 @ 06:49 |
Blimey | |
opgebaarde | maandag 3 juli 2023 @ 07:10 |
Het klagen zal wel gaan over de uitslag die na de race nog aangepast wordt, die vind ik ook vervelend maar 1.200 tl's is gewoon bizar veel dus men mag wel wat relaxer reageren Was dat protest van AM echt nodig of waren ze gewoon nog niet zo ver om alle tl meldingen te controleren? nu lijkt het op het eerste en dat is wel onacceptabel | |
heywoodu | maandag 3 juli 2023 @ 07:38 |
Nou ja, volgens mij werd er het hele weekeinde in alle klasses geklaagd... | |
Zorro | maandag 3 juli 2023 @ 07:45 |
Dat zeiden ze dus bij F1TV ook toen Ham zei "I can't keep it on track" Jolyon Palmer zei onmiddelijk "Drive a bit slower then" ![]() | |
WismutVeilchen83 | maandag 3 juli 2023 @ 07:54 |
De Britjes | |
Beathoven | maandag 3 juli 2023 @ 07:56 |
F1 in een notendop dit interview. Ergens natuurlijk wel volledig terrecht dat coureurs klagen bij het team. | |
KaheemSaid | maandag 3 juli 2023 @ 07:58 |
Die laatste regel! | |
TornadoDK | maandag 3 juli 2023 @ 08:01 |
Ik ben maar een leek op dit gebied. Maar hadden ze niet gewoon wat meer mensen kunnen in lhuren zodat iedereen de hele wedstrijd 1 coureur volgt voor die track limits? | |
daNpy | maandag 3 juli 2023 @ 08:11 |
Ik ben het wel met heywoody eens dat de rijders zich gewoon aan de regels moeten houden, echter was op vrijdag al duidelijk dat die tracklimits een probleem gingen vormen. Uiteraard is het eerlijk om de straffen alsnog uit te delen want er zijn er ook bij die zich er wél aan hebben gehouden, maar wat ben je aan het eind van het liedje nu aan het doen? De FIA schiet zich hier (weer) gigantisch in de voet en het aanpassen van de uitslag is natuurlijk gewoon iets waar niemand op zit te wachten. | |
daNpy | maandag 3 juli 2023 @ 08:12 |
Dat hadden ze gedaan, maar met 1200 overtredingen van 1400 passages (86%) zijn dat er nogal wat. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 3 juli 2023 @ 08:18 |
Dit moet een record zijn. | |
beantherio | maandag 3 juli 2023 @ 09:01 |
Typisch hoe sommigen er nog steeds niet aan willen dat er iets mis is met de track limits op dit circuit. Alsof coureurs het leuk vinden om zo'n groot risico te lopen een tijdstraf te krijgen. Als je de (absurde) cijfers zo bekijkt en vergelijkt met andere races dan moet je toch snel doorhebben dat er iets vreemds aan de hand is? | |
greysbones | maandag 3 juli 2023 @ 09:27 |
Is er iets mis met de track limits of de steeds groter en zwaarder wordende auto’s | |
Starflyer | maandag 3 juli 2023 @ 09:32 |
Het zijn geen 1200 overtredingen, maar 1200 (automatische?) meldingen, die gecontroleerd moeten worden. Uiteindelijk zijn daar 83(?) overtredingen uit voort gekomen. | |
TheVoice4ever | maandag 3 juli 2023 @ 09:38 |
je moet gewoon beter leren rijden, dan heb je minder kans op track limits Verstappen heeft geen enkele keer track limits gewoon meer bewijs hoe hij de enigste kwaliteits coureur is dit jaar en de rest allemaal amateurtjes | |
Monolith | maandag 3 juli 2023 @ 09:42 |
Vooral ook dat het lekker is als je auto zoveel marge heeft dat je niet op de limiet hoeft te rijden om nog comfortabel aan de leiding te gaan. Al slaagt Verstappen daar wel nog steeds beter in dan Perez, maar dat is gewoon ook niet meer dan degelijke B-garnituur. | |
Starflyer | maandag 3 juli 2023 @ 09:45 |
En het slechte zicht vanuit de auto, waardoor je denkt er binnen te zijn, maar dat soms net niet bent. | |
TweedeKlum | maandag 3 juli 2023 @ 09:46 |
Ik was gisteren veroordeeld tot Mol, alleen luisteren, wat een verschrikking, die man is met beelden al niet te volgen, laat staan zonder. Laatste keer geweest. Het heet radio maar dat snapt Mol blijkbaar niet, ook luisteren ze totaal niet naar elkaar. Meldt die smoelensmid iets dan herhaalt Mol dat doodleuk 3 minuten later. Welke ronde het is, trackpositie etc, het is allemaal niet besteed aan die lui, wat een aids. ![]() | |
TheVoice4ever | maandag 3 juli 2023 @ 09:47 |
was zoooo leuk ook nog op het laatste die snelste ronde mooi af te pakken van Perez, waarvan we al weten dat die is opgerot volgend seizoen voor ons toppertje Ricciardo ![]() | |
TweedeKlum | maandag 3 juli 2023 @ 09:48 |
Jij snapt er niet zoveel van hè. ![]() | |
daNpy | maandag 3 juli 2023 @ 09:48 |
Dus dat zijn nog steeds bijna alle rondes die gemeld zijn. Daarvan is slechts een klein deel ook daadwerkelijk een overtreding, maar dan nog zijn het er veel. En wat geeft de stewards dan precies de "ingeving" om te stoppen met het controleren van de meldingen, totdat er een protest komt? Wat zit je dan daar te doen? | |
beantherio | maandag 3 juli 2023 @ 09:51 |
Je zou gelijk hebben als er bij iedere race sprake zou zijn van dit soort absurde aantallen. Maar die aantallen zien we niet. Dan is er iets vreemds aan de hand lijkt me. | |
Nattekat | maandag 3 juli 2023 @ 09:52 |
Ben ik nou gek of zijn letterlijk alle meldingen in die lijst in de eerste helft van de race? Om het weer even wat triester te maken. | |
TheVoice4ever | maandag 3 juli 2023 @ 09:52 |
Perez zal ook geen upgrades voor zijn auto krijgen zelfs al zou ie dat willen ![]() | |
TheVoice4ever | maandag 3 juli 2023 @ 09:55 |
volgend seizoen wordt leuker met terugkeer van het superduo Max & Daniel i.p.v. met Checo die een ego begint te krijgen aussies weten tenminste waar ze staan en zijn altijd loyale volgers (Mark Webber was ook zo geweldig ![]() | |
greysbones | maandag 3 juli 2023 @ 09:55 |
Tuurlijk niet, want iedere baan is anders Dan moet je een vergelijkbaar circuit hebben | |
beantherio | maandag 3 juli 2023 @ 10:08 |
Maar dan moet je dus constateren dat het iets met de baan is en niet met de coureurs. Als de coureurs te dom of te gretig waren om zich aan de track limits te houden dan zou het niet alleen op deze baan een probleem moeten zijn. | |
fietsie | maandag 3 juli 2023 @ 10:10 |
Ze zouden op een baan als dit toch gewoon van die gele broodjes kunnen monteren buiten de toegestane lijn, en dan accepteren dat er een paar stevige klappers volgen, wat voor het tv publiek weer een motivator is reclames te blijven kijken? | |
greysbones | maandag 3 juli 2023 @ 10:11 |
Andere jaren was het niet zo’n probleem Dan ligt het dus aan de auto | |
#ANONIEM | maandag 3 juli 2023 @ 10:23 |
Mark Webber geweldig? Webber was de Perez van destijds. Een belangrijke reden waarom Vettel vier keer kampioen kon worden, is dat-ie niks te duchten had van z'n teamgenoot. | |
fietsie | maandag 3 juli 2023 @ 10:24 |
Dat is precies waar 2e rijders voor zijn. En dat snapt Perez niet. | |
#ANONIEM | maandag 3 juli 2023 @ 10:26 |
Kennelijk vonden de coureurs het ook niet belangrijk genoeg om zich eraan te houden. Ik heb het al eerder gezegd: wanneer het regent kunnen ze opeens wel binnen de witte lijnen blijven. En natuurlijk wordt er door de wedstrijdleiding op gehandhaafd. Stel je voor dat een scheidsrechter bij tennis het goed zou gaan vinden als ballen buiten de lijnen geslagen worden, omdat er anders wel erg veel ballen uit zijn. | |
fietsie | maandag 3 juli 2023 @ 10:29 |
Da's allemaal mooi en prachtig: tijdens de wedstrijd. Niet er na. | |
opgebaarde | maandag 3 juli 2023 @ 10:41 |
Hoe of waar zie jij dat? Als dat zo is dan maakt dit het hele post race gebeuren tot een klucht. Ik las (en ik weet niet of dat klopt) dat Hamilton al 5 tl's had op het moment dat hij hoort dat hij zijn eerste tl heeft. Mooi dat het hem overkomt alleen het klopt niet | |
Tijn | maandag 3 juli 2023 @ 10:55 |
Dat is ook het probleem: dit circuit nodigt uit om de track limits te overschrijden. | |
Dauthi | maandag 3 juli 2023 @ 10:56 |
Staat in de behandeling van het protest, niet doorgegeven door race control. | |
Nattekat | maandag 3 juli 2023 @ 10:56 |
Niet alle meldingen zie ik nu, de FIA houdt er een interessante sorteringsmethode op na, maar nog steeds een significante meerderheid:
| |
greysbones | maandag 3 juli 2023 @ 10:58 |
maar je gaat er nu van uit dat dit alle meldingen zijn maar zijn dit niet alle meldingen die nog niet afgehandeld waren | |
WheeledWarrior | maandag 3 juli 2023 @ 11:01 |
Liggen gewoon veel te dicht op de ideale lijn. | |
Nattekat | maandag 3 juli 2023 @ 11:01 |
Elke race publiceert de FIA een lijst met verwijderde rondetijden wegens tracklimits. Dit zijn ze allemaal. | |
Starflyer | maandag 3 juli 2023 @ 11:01 |
De stewards controleren niet. Daarvoor zijn andere mensen ingeschakeld die de overtredingen zouden moeten doorgeven aan de stewards. Dat hebben ze niet altijd gedaan, blijkbaar. | |
Red_85 | maandag 3 juli 2023 @ 11:04 |
Ook dit circuit is onder handen genomen door tilke en ook hier zijn grindbakken/gras stroken verwijderd voor asfalt plakkaten. Er is geen fysieke grens tussen de baan en de runoff. Dan krijg je dit. Grote stokbroden dichter bij de baan, gras of grind. Dat zijn oplossingen die je kan gebruiken. | |
Starflyer | maandag 3 juli 2023 @ 11:04 |
Die hebben al een aantal rugwervels gekost, dus lijkt me niet zo'n goed idee. Grind lijkt me beter. | |
shiz | maandag 3 juli 2023 @ 11:07 |
Spijkermatjes.![]() | |
Nattekat | maandag 3 juli 2023 @ 11:12 |
Race begon om 15:08, race eindigde om 16:28. Middenpunt viel om precies 15:48. Van alle track limit overschreidingen waren er 66 voor dat moment en 17 na dat moment. Ze kunnen het best als er een straf boven hun hoofd hangt. [ Bericht 0% gewijzigd door Nattekat op 03-07-2023 11:19:22 ] | |
TweedeKlum | maandag 3 juli 2023 @ 11:13 |
Zal de MotoGP leuk vinden.... | |
opgebaarde | maandag 3 juli 2023 @ 11:14 |
Dat is gevaarlijk en kan niet vanwege (onder andere?) de motorrijders die hier ook racen. Blijkbaar zien de auto coureurs niet waar ze aan de buitenkant rijden. Bij de persconferentie van voor dit weekend waren er al een paar openlijk aan het brainstormen over hoe de tracklimit van bocht 9 en 10 het beste vervangen kon worden. Wat kan helpen is als de (extra) witte lijn geribbeld is zodat de coureurs merken of ze op of over de witte lijn komen | |
Nattekat | maandag 3 juli 2023 @ 11:16 |
Gewoon een grasstrookje aan de buitenkant van de kerbs. Opgelost, slotje. | |
shiz | maandag 3 juli 2023 @ 11:17 |
Verankerde opblaasbarrieren? (vriendelijke Monaco-muur) | |
fietsie | maandag 3 juli 2023 @ 11:19 |
Laser op de banden. | |
Nattekat | maandag 3 juli 2023 @ 11:19 |
@greysbones Nog twijfels? ![]() | |
shiz | maandag 3 juli 2023 @ 11:20 |
In-car sensoren zoals de parkeersensoren in mijn auto? Groen-geel-rood. | |
TweedeKlum | maandag 3 juli 2023 @ 11:24 |
Of piepjes die steeds sneller gaan en steeds luider klinken? ![]() | |
shiz | maandag 3 juli 2023 @ 11:27 |
Dan weet je niet of Toto of Yuki iets vloekt over de boardradio of dat het tracklimits zijn. ![]() | |
BehoorlijkKritisch | maandag 3 juli 2023 @ 11:28 |
Dan moeten ze het gas iets eerder los laten, of wat harder remmen voor de bocht. Als er ijzeren pinnen liggen in plaats van een witte lijn dan weet ik zeker dat niemand ze raakt hoor. | |
Jane | maandag 3 juli 2023 @ 11:31 |
Je kunt het de coureurs niet kwalijk nemen dat ze op de limiet rijden, maar dan moet ze wel tijdig verteld worden als ze erover heen gaan. Dat was het grootste probleem gisteren, lijkt me. | |
Red_85 | maandag 3 juli 2023 @ 11:31 |
Dan blijven er stokbroodjes over die je voor de motogp weg kan halen. Ga je er overheen, rag je je vloer totaal aan gort. | |
Tarado | maandag 3 juli 2023 @ 11:32 |
Ik meen dat Verstappen en Leclerc beiden 1 keer over de limiet zijn gegaan, dus het is te doen. | |
Nattekat | maandag 3 juli 2023 @ 11:34 |
Verstappen nog even helemaal aan het einde van de race. Hij ging echt voor een volle bingokaart ![]() | |
fietsie | maandag 3 juli 2023 @ 11:35 |
Misschien dat ie hoopte dat ie dat dan kon terugkijken op een van de schermen langs de baan. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 3 juli 2023 @ 11:35 |
Punt is dat ze dus over de limiet rijden, want sommige zaten vaker langs de lijn in bocht 10 dan er op. En heb je gewoon 20 stewards nodig om het bij te houden. Kunnen coureurs wel zeuren dat ze het te laat horen, maar het begint bij hun eigen gebrek aan respect voor de TL. En natuurlijk vraagt het design van die bochten combinatie er om dat je daar uitwaait, maar dat wil niet zeggen dat het niet anders kan. Zoals @Sodemieters al zei: als het regen lukt het ze wel om van die lijn af te blijven. En als er een muur staat gaat het waarschijnlijk ook prima. Het is geen 'niet kunnen' het is 'niet willen'. | |
Tarado | maandag 3 juli 2023 @ 11:35 |
Ik las dat het in die snelste ronde op rood was, klopt dat? | |
Nattekat | maandag 3 juli 2023 @ 11:37 |
Nee, dan had ie dat punt niet gehad. Was in ronde 65. | |
Red_85 | maandag 3 juli 2023 @ 11:38 |
Wie dat verzonnen heeft als 'goed idee', daar wil ik zijn/haar begraafplaats van weten. Die ga ik echt helemaal onder pissen. Wat irritant en gevaarlijk is dat. | |
Tarado | maandag 3 juli 2023 @ 11:38 |
Daarom, dat vroeg ik me ook al af. | |
schommelstoel | maandag 3 juli 2023 @ 11:44 |
Verbaasd mij dat mensen de FIA verdedigen nu het om de strafpunten en dergelijke gaat. Het lijkt mij dat in een sport zoals F1 er genoeg geld is om een veel beter team en specialisten aan te stellen die sneller en beter tijdens de race controleren. Er is zat geld in de F1/FIA. Laten ze het eens goed gebruiken en niet alleen voor commercieel gebruik en of eigen belangen. Ooit was het de belangrijkste auto sport ter wereld, en de snelste. Het is alleen maar langzamer geworden. Hoorde gister nog iemand zeggen, dan moeten ze maar langzamer rijden. Ik geloofde niet wat ik hoorde. Man man man, stelletje softies. Zo, fijne week allen. ![]() | |
Weltschmerz | maandag 3 juli 2023 @ 11:49 |
Zit Lando's moeder al in een safehouse ivm met TeamLH? Ja, maar je kunt ook zeggen dat de lijnen dan verkeerd getrokken zijn ten opzichte van een soort natuurlijke track. | |
Zorro | maandag 3 juli 2023 @ 11:55 |
Of de tracklimits nou goed of slecht zijn, waar het om gaat (voor mij iig) is dat straffen achteraf zonder waarschuwing niet moet kunnen. Stel je voor in een voetbalwedstrijd krijgt iemand ineens rood. Met als argument: toen had je geel moeten hebben en toen ook, dus dat is twee keer geel, dus nu rood. Zomaar. Dat kan toch niet? | |
Jane | maandag 3 juli 2023 @ 11:56 |
Nou ja, ik kan me voorstellen dat je het vanuit de auto niet precies kunt zien of je net binnen of net buiten de lijnen zit. Als je dan denkt dat je het punt hebt gevonden waarbij je nog net goed zit, kan ik me voorstellen dat je daarmee doorgaat als je niet te horen krijgt dat je er overheen gegaan bent. In sommige gevallen kan ik me dat voorstellen. In andere gevallen, zoals bij Hamilton die gewoon zegt 'Het lukt me niet om de auto op de baan te houden', is het anders inderdaad. Dan ben je gewaarschuwd maar weiger je gewoon je aan te passen. | |
Tarado | maandag 3 juli 2023 @ 11:56 |
De auto's worden ook steeds zwaarder, punt is dat het kan en op zich is er ook niks mis met het bestraffen, het probleem gisteren was het bestraffen achteraf. | |
shiz | maandag 3 juli 2023 @ 12:02 |
Zulke miniscule tracklimitsoverschrijdingen zijn imho niet zo'n probleem (en zouden niet bestraft moeten worden). Als je het doet zoals Lewis in 2021 Bahrain... ![]() Dat is gewoon groteske misbruik om een voordeel tegenover anderen te halen. Dus... of voor niemand tracklimits... of zoals nu voor iedereen tracklimits (in tennis mag je ook niet buiten de lijnen komen, the floor is lava)... wat natuurlijk mega irritant en niet goed voor de sport of show is. Maar natuurlijk beter zijn betere alternatieven bieden... grotere margins inbouwen, gras, grind, muren, you name it. | |
Nober | maandag 3 juli 2023 @ 12:05 |
9 podiums op rij vanaf de start van het seizoen 2023 Verstappen 7-2-0 2002 M. Schumacher 6-2-1 2006 Alonso 6-3-0 2011 Vettel 6-3-0 2015 Hamilton 5-3-1 | |
daNpy | maandag 3 juli 2023 @ 12:11 |
De ideale lijn bocht-uit zal altijd tegen de tracklimit aanliggen. | |
Sabata | maandag 3 juli 2023 @ 12:35 |
volgens mij hadden ze dat ook twee of drie jaar terug. Zijn ze weer mee gestopt toen Alex Peroni gelanceerd werd op zo'n rotding | |
Starflyer | maandag 3 juli 2023 @ 12:36 |
En je rugwervels. Dat lijkt me een groter probleem dan de track limits nu. Vooral in situaties waar je er zelf niet zoveel aan kan doen (bijvoorbeeld als je buiten de baan geduwd wordt). | |
Tarado | maandag 3 juli 2023 @ 12:37 |
Niet met je eens, de lijn is de grens en als je erover gaat is het een overtreding, als je 1 of 2 tiende per rondje pakt is het best veel aan het einde van de race. | |
Red_85 | maandag 3 juli 2023 @ 12:38 |
Geen gras Geen grind Geen nog hogere curbs Maar we willen wel van het eeuwige gezeik af. Dan blijven stokbroden over. Die liggen er trouwens genoeg, zie bocht 3 daar. Alleen dichterbij leggen. | |
shiz | maandag 3 juli 2023 @ 12:49 |
Nou ja, als iemand maar een haar over de witte lijn gaat en je concluderen kan dat duidelijk de intentie er niet was om erover heen te gaan en het geen structurele overtreding is (zoals destijds met Mercedes wel het geval was)... we weten van de coureurs hoe moeilijk het is om de boel in te schatten en bij zulke snelheden op millimeters nauwkeurig te rijden, dan kun je toch zeggen 'dat valt niet onder een overduidelijk strafbaar feit'. Zoveel zal je niet winnen met een 2 mm over de lijn. En, ik bedoel, als je zelf met je auto 81 km/h op een 80 km/h weg rijdt krijg je ook nog geen boete, of wil je dat ze daar ook 80km/h=80km/h hanteren? | |
Tarado | maandag 3 juli 2023 @ 12:52 |
Maar dat doen ze toch ook al, je mag er 3 keer overheen, 4e keer ben je de lul. | |
Zorro | maandag 3 juli 2023 @ 13:33 |
En dan? Wanneer is het dan wel fout? 3mm? 8mm? 17mm? Waar leg je dan de grens? En dan krijg je weer hetzelfde. De grens is 10mm. Ga je er 11mm over. "Ja maar dat is maar 1mm over de grens!" Verandert niks. | |
shiz | maandag 3 juli 2023 @ 13:35 |
Ja, maar dat is dan ook weer 3x 81km/h rijden, okay. Bij de 4e keer een print. Nee, dan zeg je 'jongens, bij 84km/h is het voorbij'. Dan moet je een witte lijn en een rode lijn verven ofzo. Over de rode lijn is dan toedels. ![]() | |
Tarado | maandag 3 juli 2023 @ 13:40 |
Dit, erover is erover. | |
Evenstar | maandag 3 juli 2023 @ 13:59 |
Gewoon een muur neerzetten tijdens F1 ![]() | |
Red_85 | maandag 3 juli 2023 @ 14:14 |
Zie the wall of champions. | |
daNpy | maandag 3 juli 2023 @ 14:22 |
Dat maakt dus geen verschil met de huidige witte lijn. Al teken je er nog 16 lijnen bij, de laatste is de grens. Dat is nu de witte, dus
| |
beantherio | maandag 3 juli 2023 @ 14:31 |
Nog een reminder: coureurs zien tegenwoordig niet meer waar ze zitten t.o.v. de lijn. De banden zijn daarvoor te groot. Fijn om afgerekend te worden op iets dat je alleen op "gevoel" kunt bepalen. Formule 1 mag bij dit soort kwesties wel eens wat praktischer denken: van een paar cm afsteken wordt niemand echt beter. En als iedereen het mag dan heeft sowieso niemand er voordeel van. Laat ze daarom gewoon lekker de hele kerb gebruiken in die bocht. | |
daNpy | maandag 3 juli 2023 @ 14:37 |
Ik kan als amateur redelijk aanvoelen waar mijn banden zijn anders. Zowel op het circuit als op straat weet ik of een ik een randje mee pak ja of nee wanneer ik een bocht neem. Het zal uiteindelijk enkele cm schelen uiteraard. Ik verwacht van de F1 rijders dat die nauwkeurigheid nog wel wat hoger ligt, het is immers hun werk en ja dat valt onder gevoel, in een personenwagen zie je je banden helemaal niet. Het is dus zeker mogelijk binnen de track limits te blijven, maar dat is wel makkelijker als je niet de laatste mm hoeft op te zoeken tov de concurrentie (zoals Max of Checo). Op Baku, Monaco en andere circuits tussen muren rijden ze er ook geen 1200 keer tegen. Daarnaast blijf ik ook van mening dat het op vrijdag al duidelijk werd dat dit een probleem ging worden. | |
Jane | maandag 3 juli 2023 @ 14:39 |
Maar als ik het dus goed begrijp hebben de teams geen inzage in de meldingen van het detectiesysteem en horen ze pas wat als de wedstrijdleiding gecheckt heeft of er idd een overschrijding was? Misschien is de meest praktische oplossing dan om de teams real time inzage te geven in die meldingen? Dan kunnen ze de coureurs iig alvast waarschuwen dat de detectie is afgegaan. Geen idee of dat mogelijk is, natuurlijk. | |
nixxx | maandag 3 juli 2023 @ 14:43 |
Hamilmans kreeg toch ook een paar honderd dollar boete voor 80,2 km/Hr in de pitlane bij de vorige race? | |
beantherio | maandag 3 juli 2023 @ 14:46 |
Volgens mij is er geen echt "detectiesysteem". Er is wel iets maar dat is (gezien het aantal te onderzoeken gevallen) dusdanig grofmazig dat ze niet direct kunnen zeggen of iets daadwerkelijk een overtreding is of niet. | |
Jane | maandag 3 juli 2023 @ 14:50 |
Ja ok, maar als je weet dat dat systeem steeds of vaak afgaat bij een bepaalde coureur in een bepaalde bocht, kun je als team diegene wel alvast waarschuwen natuurlijk. Hoeft het nog niet mis te zijn. Btw, zegt Marko hier nou: "Max kon nog even de FL zetten, zodat hij goed kan slapen"? ![]() | |
daNpy | maandag 3 juli 2023 @ 15:08 |
Als het waarschuwingssysteem direct naar de teams gaat zul je geen 1200 overschrijdingen meer zien idd. De waaghalsen die het er dan wél op gokken die hebben dus ca 7,5% kans op een TL overtreding. Echter, tegen de tijd dat de wedstrijdleiding dat door gaat geven hebben ze er al een stuk of 5 gedaan en dus zeker een straf ![]() | |
Kickinalfa | maandag 3 juli 2023 @ 16:33 |
Ergens moet dit wel geautomatiseerd worden, want van 1200 meldingen terug naar 90 is wel veel. Verder kunnen de coureurs het echt wel, niet iedereen heeft straffen en als er een muur had gestaan waren ze er ook niet tegenaan gereden. We mogen er ook wel vanuit dat de beste coureurs ter wereld hun auto binnen de lijntjes kunnen houden. [ Bericht 16% gewijzigd door Kickinalfa op 03-07-2023 16:38:25 ] | |
Nattekat | maandag 3 juli 2023 @ 17:09 |
![]() | |
Nizno | maandag 3 juli 2023 @ 17:21 |
er was dus veel meer geklaag dan dat op tv werd uitgezonden. | |
StephanL | maandag 3 juli 2023 @ 17:48 |
Bono is best rustig en geduldig met Hamilton ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 3 juli 2023 @ 17:58 |
Het meeste wat ik zag in die clip hoorde ik ook tijdens de race. | |
Tijn | maandag 3 juli 2023 @ 17:59 |
Ik wou net zeggen, dit is toch bijna allemaal uitgezonden? | |
Kleffe_Dop | maandag 3 juli 2023 @ 18:00 |
![]() Mooie woorden van Giedo. | |
Nizno | maandag 3 juli 2023 @ 18:05 |
Dan heb ik die eerste opmerkingen over zijn auto gemist. want die heb ik niet in mijn geheugen. | |
daNpy | maandag 3 juli 2023 @ 18:37 |
Ik vind het allemaal wel mee vallen eigenlijk. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 3 juli 2023 @ 18:42 |
Storm in een contractonderhandeling. | |
Nieuwschierig | maandag 3 juli 2023 @ 18:49 |
Inderdaad. "Max heeft tot zijn eigen geruststelling nog de snelste ronden gereden want dan kan hij beter slapen." [ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 03-07-2023 18:58:59 ] | |
daNpy | maandag 3 juli 2023 @ 19:13 |
quo_ | maandag 3 juli 2023 @ 20:00 |
Precies ! En de broodjes zo dik bakken dat je het wel uit je hoofd laat om daar vaker dan 1x overheen te gaan. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 3 juli 2023 @ 20:08 |
![]() ![]() ![]() | |
Drebbelman | maandag 3 juli 2023 @ 21:44 |
Ik snap dat argument van de motorcoureurs niet zo eigenlijk. Ik begrijp dat dat gevaarlijk is maar motorcoureurs rijden toch niet in hetzelfde weekend. Is het zoveel moeite om alleen voor het F1 weekend er dan wel gras of grind te leggen - en het daarna weer te asphalteren? Op andere plekken, zoals Melbourne, bouwen we ze een heel circuit, inclusief gravelbeds, op voor slechts één weekend. | |
Sally | dinsdag 4 juli 2023 @ 01:32 |
Dit was een foutje. Wel een erg lullige btw. ![]() ![]() Werd later gecorrigeerd tot: "Correction: Pit Lane Incident involving cars 2 (SAR) and 10 (GAS) noted" (in ronde 19/71). HUL viel stil in ronde 12/71. Bron: Live Timing, Austria Race, Lap-By-Lap. ![]() zat er 1 te slapen daar bij de regie van de FIA ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 04-07-2023 01:39:35 ] | |
Sally | dinsdag 4 juli 2023 @ 01:35 |
Er wordt een selectie van de boardradio-berichten op tv ten gehore gebracht ![]() In werkelijkheid zijn er best veel berichten over en weer. Het moet tegenwoordig allemaal ook openbaar. | |
Sally | dinsdag 4 juli 2023 @ 01:41 |
Nog steeds 'provisional' toch? Er kan nog protest aangetekend worden/ hoger beroep. Vaak is op de donderdag na de race alles wel zo'n beetje echt officieel - of niet? | |
Kickinalfa | dinsdag 4 juli 2023 @ 07:43 |
Het probleem van gras is dat het niet genoeg afremt. Grind heeft dat ook in mindere mate en kent ook allerlei problemen met potentieel omslaan. Asfalt is verreweg het meest veilige. | |
Nober | dinsdag 4 juli 2023 @ 09:32 |
We gaan binnenkort de rechtszaak starten over het WK van 2008. Massa heeft nieuw bewijs. | |
Sally | dinsdag 4 juli 2023 @ 09:34 |
Oud nieuws! ![]() (maar zou ik best leuk vinden voor Massa ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 04-07-2023 10:13:27 ] | |
Tarado | dinsdag 4 juli 2023 @ 09:38 |
Is het al bekend dan waar en wanneer hij dat gaat doen? | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 4 juli 2023 @ 10:38 |
Ik moet echt nog een beetje gniffelen om de teamradio tussen Toto en Hamilton. | |
Starflyer | dinsdag 4 juli 2023 @ 10:50 |
Al definitief. De final classification is al gepubliceerd. Protest tegen de uitslag kan tot een half uur na de race. Dat was met Aston Martins right to review in Saoedi Arabië ook zo, dacht ik. | |
Red_85 | dinsdag 4 juli 2023 @ 11:38 |
En dan nog een plek straf krijgen ook omdat vooral Lewis het zelf deed. Fernando had daar een mooie term voor. Vind het alleen nog steeds niet chique dat Toto voor de hele wereld zijn team en merk afbrand. Laat zijn niveau en frustratie wel erg zien. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 4 juli 2023 @ 11:41 |
Waarschijnlijk wil ie dat de aandelenprijs dalen, zodat ie de andere 2/3 goedkoop kan inkopen. ![]() | |
Tarado | dinsdag 4 juli 2023 @ 11:42 |
Toto is het ook een beetje zat om aan het lijntje gehouden te worden door z'n technische team dat iedere week zegt het lek boven te hebben, al is het een nagenoeg onmogelijke opgave door het budgetcap om met een echte B-spec auto te komen, het is meer A+. | |
Red_85 | dinsdag 4 juli 2023 @ 11:43 |
Oooooooew, die is cynisch. Maar zou kunnen. | |
Red_85 | dinsdag 4 juli 2023 @ 11:45 |
B+ in dat geval, als we toch het Amerikaanse schoolcijfer systeem benoemen. Met een A+ zouden ze de strijd aan kunnen met RBR ![]() | |
opgebaarde | dinsdag 4 juli 2023 @ 11:49 |
het team met het grootste budget (faciliteiten die buiten de budgetcap vallen) heeft het al twee jaar totaal niet voor elkaar en volgend jaar kunnen ze kampioen worden zeer waarschijnlijk ook al uit het hoofd zetten. Dat de baas daar niet blij mee is lijkt me evident, hij mag zijn auto toch wel shit noemen? | |
Tarado | dinsdag 4 juli 2023 @ 11:50 |
Dan halen ze B niet eens, afwisselend 2e-4e auto, misschien zelfs 2-5 nu McLaren er aardig bij zat al is dat even afwachten. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 4 juli 2023 @ 12:13 |
Hij wijst vooral zijn rijder terecht. Hoeft ook niet zo, maar het gezeur van Hamilton wordt hem kennelijk ook teveel. | |
manny | dinsdag 4 juli 2023 @ 12:18 |
Mwa. Zo alles overziend, en met de info die ik nu heb, geef ik Max een goede kans dit weekend. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 4 juli 2023 @ 12:20 |
Hij is niet geheel kansloos denk ik. Maar je moet ook altijd een beetje geluk hebben. | |
-XOR- | dinsdag 4 juli 2023 @ 12:21 |
Als alles meezit en hij heeft een goede dag sluit ik een mooie top-5 klassering niet uit. | |
opgebaarde | dinsdag 4 juli 2023 @ 12:33 |
Maar Max weet ook wel dat meedoen belangrijker dan winnen is | |
PzKpfw | dinsdag 4 juli 2023 @ 12:36 |
Ik denk dat Mercedes afscheid neemt van Lewis en dat Lando volgend jaar naast Russell op de grid staat. | |
Tarado | dinsdag 4 juli 2023 @ 12:39 |
Ik denk het niet, maar 5 jaar Hamilton verlengen lijkt me ook absurd, voor zover dat waar is uiteraard. | |
Nober | dinsdag 4 juli 2023 @ 12:43 |
Maar mogelijk wel achter de McLarens. | |
nils7 | dinsdag 4 juli 2023 @ 12:43 |
Dat vind ik dus raar dat de FIA achteraf nog straffen gaat lopen uitdelen. Ook dingen die tijdens de race al van wordt aangegeven dat ze die na de race gaan bekijken... Bekijk dan alles achteraf Ze zouden eerst een meter gras kunnen leggen en daarna grind of asfalt. Zodat als je eraf gaat op je motor of in de auto je nog wel op tijd stil kan komen of nog door kan (vanwege dat laatste is het in de F1 gebeurt) maar afsnijden of iets te wijd uit komen levert meteen een risico op. | |
Nieuwschierig | dinsdag 4 juli 2023 @ 12:45 |
Je zegt dat nu steeds maar van die faciliteiten maar de windtunnel van een ander gebruiken wordt toch net zo goed geregistreerd? | |
Tarado | dinsdag 4 juli 2023 @ 12:45 |
Wel eens, tenminste met die tracklimits hadden ze dat misschien beter kunnen doen. | |
-XOR- | dinsdag 4 juli 2023 @ 12:52 |
Norris heeft toch een flink contract bij McLaren tot 2025? | |
Tarado | dinsdag 4 juli 2023 @ 12:52 |
Uiteraard, ze houden wel goed in de gaten wat direct met de auto te maken heeft maar je kan natuurlijk wel qua ontwikkeling iets parallels doen wat je pas inbrengt op het moment dat je denkt dat het nuttig is en tot die tijd is het voor de zeilboot. Zo'n Allison terughalen is een voorbeeld dat je kan schuiven met kundig personeel zonder over het budgetcap te gaan maar je houdt ze wel in je team. | |
KaheemSaid | dinsdag 4 juli 2023 @ 12:57 |
Dit is wel heel opportunistisch. Mercedes stond dit jaar 4x op het podium (2x2, 2x3) en McLarens beste positie is plek 4. Dit was zelfs de eerste race waar de McLaren voor een Mercedes eindigde, sterker nog als we Russels uitvalbeurten niet meepakken was McLaren verder steeds (dik) achter beide Mercedessen. [ Bericht 21% gewijzigd door KaheemSaid op 04-07-2023 13:02:21 ] | |
PzKpfw | dinsdag 4 juli 2023 @ 12:57 |
Zou kunnen inderdaad. | |
Tarado | dinsdag 4 juli 2023 @ 13:04 |
Het zat Mercedes ook niet erg tegen de keren dat ze podiums pakten maar verder wel eens dat we moeten afwachten of McLaren erbij zit in die mix van 2-5 qua auto. | |
Starflyer | dinsdag 4 juli 2023 @ 14:37 |
Of Ferrari die in hem geïnteresseerd lijkt te zijn, volgens geruchten in het F1 paddock. Mochten Mercedes en Hamilton er niet uit komen, zou Mercedes Leclerc willen hebben en Ferrari Norris, las ik. Bron: Joe Saward | |
opgebaarde | dinsdag 4 juli 2023 @ 14:40 |
Dat zou fantastisch zijn | |
Jane | dinsdag 4 juli 2023 @ 15:10 |
Norris is een van m'n favorieten en ik gun hem wat beters dan McLaren, maar twijfel of hij datgene heeft dat nodig is om Ferrari z'n zaakjes op orde te laten brengen. Ik bedoel, hij zal toch zelf ook wel gezien hebben dat ze z'n vriend Carlos van gezellig zingende 'smooth operator' bij McLaren tot wanhopige Ferrari-joker hebben gemaakt, die constant tegen z'n eigen team in moet gaan. | |
schommelstoel | dinsdag 4 juli 2023 @ 15:39 |
https://vm.tiktok.com/ZGJXpygdu/ | |
Tarado | dinsdag 4 juli 2023 @ 16:58 |
Nieuwschierig | dinsdag 4 juli 2023 @ 17:55 |
Met personen en hun kennis zal dat kunnen maar het lijkt me toch sterk dat andere teams dat niet zouden kunnen. Ferrari en Red Bull zijn over de hele wereld betrokken bij snelheidssporten. | |
Tarado | dinsdag 4 juli 2023 @ 17:57 |
Zeker, het is niet alleen Mercedes die dat doet, al die grote teams hebben zoiets gedaan om een te grote braindrain te voorkomen. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 4 juli 2023 @ 17:58 |
Nat van de tranen van Britse 'fans'. | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 4 juli 2023 @ 18:12 |
Sainz haalt meer punten dit jaar dan LeClerc, dus waarom zou Mercedes LeClerc willen, en waarom zou Ferrari Sainz niet meer willen? En hoe kan Sainz een contingency plan voor LeClerc bij Ferrari zijn, hij kan toch nooit 2 auto's tegelijk besturen ![]() Maar Norris sla ik wel wat hoger aan dan Sainz. Tussen LeClerc, Russell en Norris is het close, maar Norris heeft voor het VK veel meer media-waarde dan Russell volgens mij. Voor Italie ligt LeClerc denk ik beter. Als Hamilton er niet uitkomt met Mercedes, of Wolff genoeg heeft van het gezeik van Hamilton dan zie ik Norris of LeClerc nog wel bij Mercedes komen. Of inderdaad LeClerc en Norris bij Ferrari. Albon doet het de laatste ook niet onaardig, maar denk niet dat een top-team hem op dit moment wilt. Als Hamilton weggaat bij Mercedes hoop ik wel dat hij ergens anders gaat rijden, zodat we beter kunnen zien hoe goed of slecht hij nog is, maar ik denk dat hij dan de eer aan zichzelf houdt. | |
daNpy | dinsdag 4 juli 2023 @ 18:15 |
De Ferrari strategie heeft er al voor gezorgd dat Leclerc flink is ingelopen op Sainz. Die zal wel springen om naar een team te gaan dat hem niet telkens weer naait. | |
Starflyer | dinsdag 4 juli 2023 @ 19:25 |
Sainz wordt niet gezien als eerste rijder bij Ferrari, ook niet als Leclerc weg zou gaan. Dat is wat ik er uit opmaak. En ik acht de kans groter dat Leclerc naar Mercedes zou gaan dan Norris. | |
Peterselieman | dinsdag 4 juli 2023 @ 19:40 |
Hierop inhakend kwam ik net een Franse publicatie van 11 januari tegen waarin Hamilton een contract voor 2 jaar voorstelde voor 70 (!) miljoen per jaar nog zonder bonus en daarna tien jaar lang 25 miljoen euro voor een ambassadeursrol. Van die 70 miljoen zou Ineos 90% op moeten hoesten. https://sportune.20minute(...)llions-deuros-298334 | |
Peterselieman | dinsdag 4 juli 2023 @ 19:46 |
Interessante view van The Judge 13 die stelt dat Russell al een contractverlening op zak heefthttps://thejudge13.com/20(...)on-contract-demands/ | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 4 juli 2023 @ 19:52 |
Ik had ook niet anders verwacht. | |
Perox | dinsdag 4 juli 2023 @ 20:25 |
Mmmhhh.... misschien is dat wat we horen op de boordradio's van Mercedes wel het teken dat het huwelijk met HAM voorbij is. Hamilton die zo openlijk de auto afvalt en Toto die duidelijk klinkt of hij het gezeur van Lewis snel zat is. | |
pmponer | dinsdag 4 juli 2023 @ 20:38 |
Nu snap ik dat Lewis een merk is die een hoop geld binnen brengt maar dan 70 miljoen per jaar... bizar. | |
Bonobo11 | dinsdag 4 juli 2023 @ 20:42 |
Ze doen er bij Ferrari in elk geval alles aan om Leclerc voor Sainz op de baan te houden, die double stack tijdens de VSC was zo slecht ![]() Staat waarschijnlijk in Chuck zn contract dat hij altijd voor gaat. Essere Ferrari | |
daNpy | dinsdag 4 juli 2023 @ 21:36 |
Ja dommer kan het haast niet. De volgende keer wordt het Valtteri Carlos, cool the car. | |
daNpy | dinsdag 4 juli 2023 @ 21:37 |
Misschien luisteren ze ook naar Berry door de helft bij Mercedes ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 juli 2023 @ 21:41 |
mwah, zo ver durf ik niet te gaan, maar het is wel zo dat ze iig geen half miljard voor een coureur van 38 over hebben. Nu stort hij van dat bedrag wel het nodige door aan Mission 44, maar hij wil dat Mercedes hem een blanco cheque geeft en daar passen ze in Stuttgart terecht voor. | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 4 juli 2023 @ 22:12 |
Als Lewis 70 miljoen voor 2 jaar + 25 miljoen voor 10 jaar wilt, dus in totaal 390 miljoen, dan vraag ik me af wat voor een tegenoffer hij zou afwijzen. 140 miljoen voor 2 jaar? Als 90% door INEOS wordt betaald is ie een goedkope rijder voor Mercedes F1 eigenlijk. Maar het gezeur van Lewis doet Mercedes F1 geen goed, en ook het team niet, en ook Mercedes in het algemeen en INEOS niet. Maar als Hamilton niet verlengd, dan zal een mooie stoelendans ontstaan. En Max heeft mooi rust met zijn lange contract. | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 4 juli 2023 @ 22:13 |
Daar had Mercedes echt wel een probleem mee, dat ging best wel ver eigenlijk. Benieuwd of we ooit nog te horen krijgen hoe serieus de koelproblemen van Mercedes waren. | |
Jane | dinsdag 4 juli 2023 @ 22:15 |
Blij dat het steeds meer mensen opvalt. En ik denk idd ook dat het in z'n contract staat. Wat dat betreft zou het me verbazen als Charles weggaat bij Ferrari, want ik denk niet dat hij dat bij Mercedes voor elkaar krijgt. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 4 juli 2023 @ 22:15 |
Genant dat een duidelijk snellere Sainz er in de beginfase niet voorbij mocht. Sainz had daarna ook zoiets van "joh, stik er maar in ik rijd mijn rondjes wel maar ga echt niet meer mijn best doen" | |
Tarado | dinsdag 4 juli 2023 @ 23:38 |
Dat deed hij toch wel, denk dat Perez nog 2e had kunnen worden als Sainz hem gewoon had laten gaan al lag dat ook aan Perez zelf die nog niet helemaal weet hoe dat met die DRS lijnen zit. | |
daNpy | woensdag 5 juli 2023 @ 07:05 |
Die problemen waren er enkel als Bottas sneller was als Hamilton, dat was wel een raar probleem. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 5 juli 2023 @ 07:39 |
Sainz had wel het voordeel van de 3 DRS-zones. Ik vraag me af of hij echt zo vreselijk veel sneller was. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 5 juli 2023 @ 07:58 |
Ben nu al benieuwd naar eventuele stoeltjeswissels voor 2024 ![]() | |
daNpy | woensdag 5 juli 2023 @ 08:04 |
Ten opzichte van Perez of ten opzichte van Leclerc? Ten opzichte van Leclerc in het begin van de race wel. Ik snap ook niet dat Ferrari de coureur die voorstaat in de lijst niet de beste kansen geeft. Voor de tweede race op rij ![]() Ten opzichte van Perez was Sainz niet sneller. Perez had alleen wat moeite met inhalen omdat Sainz het slimmer speelde bij die DRS lijnen. | |
WheeledWarrior | woensdag 5 juli 2023 @ 09:42 |
Wij blijven gewoon op ons stoeltje! | |
TheVoice4ever | woensdag 5 juli 2023 @ 09:45 |
2024 de terugkeer van dream team Max & Daniel ![]() Checo moet hopen dat een ander team interesse in hem heeft of anders bye bye uit de F1 vanaf volgend seizoen dan | |
daNpy | woensdag 5 juli 2023 @ 09:45 |
![]() | |
TheVoice4ever | woensdag 5 juli 2023 @ 09:46 |
tuurlijk lekker alle andere coureurs ophouden om het nog makkelijker te maken voor Max ![]() | |
daNpy | woensdag 5 juli 2023 @ 09:47 |
Max van de baan tikken of in de weg zitten om zichzelf te bewijzen bedoel je. Hij is niet voor niks 6e rijder, laat hem lekker PR doen. | |
TheVoice4ever | woensdag 5 juli 2023 @ 09:47 |
Max wordt gewoon nog de komende 5 jaar wereldkampioen | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 5 juli 2023 @ 09:54 |
Mooi, record van Hamilton uit de boeken ![]() | |
daNpy | woensdag 5 juli 2023 @ 09:59 |
Heeft iemand nog een linkje naar het Lollipopman filmpje? | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 5 juli 2023 @ 10:00 |
Is die er al dan? | |
daNpy | woensdag 5 juli 2023 @ 10:10 |
Ja meteen na de race toch? Met Checo en Sainz? | |
Tarado | woensdag 5 juli 2023 @ 10:11 |
Is nog niet de volledige Deze ook meteen maar dan | |
daNpy | woensdag 5 juli 2023 @ 10:13 |
Twitterfilmpjes | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 5 juli 2023 @ 10:15 |
Oh die eerste ja ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 5 juli 2023 @ 10:39 |
Eens dat het een geniepig ventje kan zijn. Echter zou de situatie compleet anders zijn dan in 2018. In Verstappen vindt hij een (tegen die tijd) 3-voudig wereldkampioen naast zich. Het is volledig duidelijk wie de kopman van het team is, dat zal in contractonderhandelingen ook niet onbenoemd gelaten worden. En zijn marktwaarde is gekelderd, hij verliet Red Bull als 'kopman', een aanwinst voor ieder team om neer te zetten als nummer 1 rijder, en in de ogen van sommigen zelfs een potentiële-wereldkampioen-die-de-kans-niet-kreeg. Van beiden is ábsoluut geen sprake meer. | |
daNpy | woensdag 5 juli 2023 @ 10:44 |
Klopt maar als Daniel in de winnende auto komt te zitten gaat hij natuurlijk een WK titel proberen te halen - en gelijk heeft ie. | |
Tarado | woensdag 5 juli 2023 @ 12:08 |
Dat waren vast niet Horner en Marko. | |
Red_85 | woensdag 5 juli 2023 @ 12:48 |
Er zit wel regen in de lucht ja. https://www.yr.no/en/fore(...)tonshire/Silverstone Nog even te ver om er wat zinnigs over te zeggen natuurlijk, maar het zoveelste weekend met regendreiging dit jaar. Achter. EL. Kaar. ![]() Maar het zou ook gewoon zo kunnen zijn dat het 20-25 graden, droog, beetje zonnetje met een zeebriesje wordt. Typisch top zomerweer. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 5 juli 2023 @ 12:57 |
Dat zou iedereen proberen. Maar Daniel weet ook wel dat hij het aflegt tegen Max. | |
daNpy | woensdag 5 juli 2023 @ 13:06 |
Van Perez zou je hetzelfde zeggen. Bij een uitvaller van Max doet ie echter alsof hij het wk al in handen heeft. | |
Tarado | woensdag 5 juli 2023 @ 13:13 |
Denk dat Ricciardo wat slimmer is, die zal dat niet na race 2 uitspreken. Ben wel benieuwd hoe hij die bandentest gaat doen. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 5 juli 2023 @ 14:04 |
Nou, ik denk dat Perez voor het eerst een kampioenswaardige auto heeft, en dat is een beetje naar zijn hoofd gestegen. Helemaal niet erg, maar nu is ie weer op de grond gezet. | |
Tarado | woensdag 5 juli 2023 @ 14:19 |
Dat laatste vraag ik me dus af, tenminste of hij dat zelf ook zo ziet of dat hij weer z'n eigen oogkleppen zo groot als een sombrero versie ervan maakt. | |
DjVero | woensdag 5 juli 2023 @ 14:29 |
Dit lijken me niet de woorden van iemand die nog titelaspiraties heeft. ![]() https://www.formule1.nl/n(...)hervonden-te-hebben/ | |
DjVero | woensdag 5 juli 2023 @ 14:30 |
En Schumi! Vooral Schumi! | |
Tarado | woensdag 5 juli 2023 @ 14:34 |
Dit zegt toch helemaal niks, is commentaar op z'n race. | |
DjVero | woensdag 5 juli 2023 @ 14:35 |
Het zegt dat hij nederiger is. Begin van het jaar had hij veel hoger van de toren geblazen. ![]() | |
Tijn | woensdag 5 juli 2023 @ 14:40 |
Hij had het zaterdag er nog over dat-ie "de positie terug aan Max had gegeven" na de sprint, dus ik denk dat-ie nog aardig in lalaland zit met z'n hoofd ![]() | |
daNpy | woensdag 5 juli 2023 @ 15:12 |
En dat kan elke seconde weer veranderen. 1 uitvaller van Max en hij denkt WK te zijn hoor. | |
WheeledWarrior | woensdag 5 juli 2023 @ 15:15 |
Perez zal het al moeilijk genoeg hebben om bij een DNF van Verstappen te winnen, want zo ver zitten de Ferrari's, de Mercedessen en Alonso er dan niet achter. | |
daNpy | woensdag 5 juli 2023 @ 15:16 |
Met een normale quali moet ie die wel voor kunnen blijven. | |
bedachtzaam | woensdag 5 juli 2023 @ 16:17 |
2014 zou toch een ogen opener moeten zijn dat coureurs bij Red Bull vrij zijn om te racen. Zelfs dit jaar nog in Baku, geen sprake van eerste en tweede rijder en Sergio kan dus voor de winst gaan als hij het net zo goed doet als in Baku. Voor Daniel zou dat niet anders zijn mocht het zo zijn dat hij weer naast Max in de Red Bull plaats zou nemen. Destijds was Sebastiaan de viervoudig kampioen maar Daniel was vrij om te racen ondanks zijn eerste jaar bij Red Bull. De geschiedenis kennen we. ![]() | |
exile79 | woensdag 5 juli 2023 @ 16:19 |
Die heeft Perez al vier rondes niet gehad. | |
daNpy | woensdag 5 juli 2023 @ 16:25 |
Elke race weer nieuwe kansen he. @bedachtzaam Dat is ook de reden dat Max voor de FL gaat. Hij wil alle punten halen, zeker tov zijn enige concurrent. In 2021 hebben we gezien hoe belangrijk het kan zijn. | |
Kleffe_Dop | woensdag 5 juli 2023 @ 18:04 |
Eens, maar vrij zijn om te racen is iets anders dan het team naar je hand zetten. Dat laatste is natuurlijk waar het om ging in 2018, kamp Ricciardo zag dat hun invloed tanende was en trok daar hun conclusies uit. Dat jaar was de beginfase van het team dat om Verstappen heen gebouwd werd, uitspraken van Horner en Marko uit 2018 ondersteunen dat. En inmiddels is dat een volwassen structuur geworden waarin Verstappen het absolute boegbeeld is. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 5 juli 2023 @ 18:07 |
Perez moet gewoon punten pakken en podiums. Als hij Max echt weet te verslaan op de baan praten we wel verder. | |
daNpy | woensdag 5 juli 2023 @ 18:12 |
Ja, dat gaat niet gebeuren dat weet iedereen wel. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 5 juli 2023 @ 18:13 |
Daarom ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 5 juli 2023 @ 18:21 |
Vol! |