Afdwingen misschien niet maar je kan wel invloed uitoefenen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:44 schreef core2duo het volgende:
Echt weer typisch Nederlands. Reizen mensen met de trein, is het weer niet goed. Je kan geen andere werktijden afdwingen.
Het is mooi om te horen dat er een grote ommezwaai is gemaakt. Ik herinner me dat je vroeger veel minder flexibiliteit had omdat er veel gebeurde en je er op bepaalde tijden moest zijn.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Mijn ervaring (n=1): ja, dat vinden ze prima, of ze organiseren het anders. Volgens mij heb ik sinds corona minder dan tien keer in de spits gereisd.
En als het niet van ze verwacht wordt. Wat zou de mensheid dan willen?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat is dit voor wereldvreemd elitair gewouwel.. De meeste mensen werken van 9 tot 5 omdat dat van zw wordt verwacht, niet omdat zij dit zelf willen.
Elektrische fiets.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:19 schreef matigeuser het volgende:
Ah ja intelligent weer. MEER BELASTING!! Veel verder komen ze niet.
Dus, het OV wordt duurder want er is te veel vraag. Het autorijden wordt steeds duurder, want er is teveel vraag.
Wat moeten we dan?
Oh ja en ondertussen natuurlijk 100.000 immigranten erbij per jaar. Dat wel natuurlijk. En die moeten ook allemaal reizen.
Wat een geniale mensen hebben we toch in onze overheid.
Gewoon thuiswerken en auto van de zaakquote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Ze gaan dus autorijden duurder maken om het te ontnoedigen, en tegelijk het ov duurder maken om het te ontmoedigen. Wat willen ze nu precies ontmoedigen, naar je werk gaan?
en dan denk je: oh ja daar is het ziekenhuis, daar heb ik nog een afspraak voor mijn gratis behandeling.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:32 schreef etuiedelapiel het volgende:
Staat je daar,op je 66e buiten de spits buiten het station te roken met een blikje met statiegeld en een toeslag voor je plastic bakje friet, en denk je fuck wat doe ik hier nog in Nederland.
Tussen 8:00 en half 10?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja
Ik werk de hele week thuis en 1 dag in de week op kantoor (inderdaad de drukke donderdag). Dan wordt wel gewoon van mij verwacht dat ik ergens tussen 8 en half 10 aanwezig ben
Lekker AOW vangen en chillen in je afbetaalde boomerkoophuis danwel je onrendabelenwoning waar jij maar ¤450 voor betaalt omdat je er al 35 jaar in zit.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:32 schreef etuiedelapiel het volgende:
Staat je daar,op je 66e buiten de spits buiten het station te roken met een blikje met statiegeld en een toeslag voor je plastic bakje friet, en denk je fuck wat doe ik hier nog in Nederland.
Je hebt de wachttijden gezien?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en dan denk je: oh ja daar is het ziekenhuis, daar heb ik nog een afspraak voor mijn gratis behandeling.
Als het rijdt. Hier regelmatig zonder vooraankondiging geen trein. In Sept met de trein naar Flensburg geweest en terug, in April Naar Stuttgart.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:40 schreef Erasmus het volgende:
Duitsland: onbeperkt lokaal en regionaal OV door heel het land voor 49 euro per maand
In de bouwkeet?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tussen 8:00 en half 10?
Gen Z gezeik.
Beetje zelf bepalen wanneer je binnen komt wandelen zeker![]()
Bij mij is iedereen voor 8:00 binnen.
Dit. Echt dit land gaat naar de klotequote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:19 schreef matigeuser het volgende:
Ah ja intelligent weer. MEER BELASTING!! Veel verder komen ze niet.
Dus, het OV wordt duurder want er is te veel vraag. Het autorijden wordt steeds duurder, want er is teveel vraag.
Wat moeten we dan?
Oh ja en ondertussen natuurlijk 100.000 immigranten erbij per jaar. Dat wel natuurlijk. En die moeten ook allemaal reizen.
Wat een geniale mensen hebben we toch in onze overheid.
Ik begin meestal om 7 uur. Het OV werkt dan nog niet eens.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
We hebben een paar minimale aspecten van een 24 uurs economie. Voor mensen die tijd door willen brengen met hun gezin, is het nog verre van haalbaar om andere tijden te gaan werken dan 9-5.
Voor je door de antirookbrigade wordt doodgetaserdquote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:32 schreef etuiedelapiel het volgende:
Staat je daar,op je 66e buiten de spits buiten het station te roken met een blikje met statiegeld en een toeslag voor je plastic bakje friet, en denk je fuck wat doe ik hier nog in Nederland.
Tering wat schrijnendquote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:38 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Volksvertegenwoordigers zijn compleet wereldvreemd deel 4045
Wat is de reden dat jou bedrijf de donderdag uit kiest en niet de vrijdag als er geen hond op de weg is?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja
Ik werk de hele week thuis en 1 dag in de week op kantoor (inderdaad de drukke donderdag). Dan wordt wel gewoon van mij verwacht dat ik ergens tussen 8 en half 10 aanwezig ben
Dit klopt niet helemaal.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:35 schreef ACT-F het volgende:
Een wijs besluit. De meeste forenzen krijgen de kosten vergoed door hun werkgever waardoor de pijn niet bij de werknemer komt. Werkgevers zullen nu kritischer naar de werktijden kijken om kosten te besparen. Van mij mag de spits 50% duurder worden.
Beide projecten zijn compleet mislukt.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:40 schreef Erasmus het volgende:
Luxemburg: gratis OV door heel het land
Duitsland: onbeperkt lokaal en regionaal OV door heel het land voor 49 euro per maand
Nederland: DUURDER EN KUTTER JAAAAAA laten we de reizigers de schuld geven!
Het is ook lastig om mensen de auto uit te krijgen omdat het soms niet anders kan. Gratis OV of goedkoper heeft dus niet altijd invloed, al kan het voor sommige wel een drempel zijn. Nu is OV vaak duurder.quote:Op zondag 2 juli 2023 10:28 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Beide projecten zijn compleet mislukt.
In luxemburg zijn vooral mensen het OV in gegaan die toch al niet in de auto zaten, op de filedruk heeft het geen enkel effect gehad.
De Duitse rekenkamer heeft onderzoek gedaan naar het 9 euro ticket, hun conclusie was dat geen enkele doelstelling is behaald, het parlement had als grootste doelstelling dat automobilisten het ov ingelokt moesten worden, door de massale belangstelling van dagjesmensen zijn er juist meer pendelaars opzoek gegaan naar alternatieven i.p.v. meer pendelaars het ov in.
Het 49 euro ticket moet dat repareren maar is vooral populair bij mensen die toch al OV minded waren.....
Beide projecten hebben nul invloed gehad op de filedruk.
Bij ons werkt praktisch niemand op vrijdag, 36-urige werkweek (4x9)quote:Op zondag 2 juli 2023 06:32 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wat is de reden dat jou bedrijf de donderdag uit kiest en niet de vrijdag als er geen hond op de weg is?
Ik begin op dinsdag en donderdag juist later, uurtje of 11 om die reden.
Snap dat het niet overal kan, maar waarom al die kantoren om 9uur moeten beginnen is mij ook een raadsel
Bevestigt weer het cliché dat Nederlanders gierig zijn.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:40 schreef Erasmus het volgende:
Luxemburg: gratis OV door heel het land
Duitsland: onbeperkt lokaal en regionaal OV door heel het land voor 49 euro per maand
Nederland: DUURDER EN KUTTER JAAAAAA laten we de reizigers de schuld geven!
quote:Op zondag 2 juli 2023 11:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij ons werkt praktisch niemand op vrijdag, 36-urige werkweek (4x9)
Dat is toch een keuze, ik zou dan juist op vrijdag werken en op donderdag vrij nemen.quote:Op zondag 2 juli 2023 11:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij ons werkt praktisch niemand op vrijdag, 36-urige werkweek (4x9)
Op radio hoorde ik laatst dat er een onderzoek was dat ca 20%-30% van de filerijders gingen winkelen, naar de kapper gingen, op bezoek gingen of gingen dagjes uit.quote:
Dom gelul.quote:
Buiten de spits is het veel goedkoper, dalurenkaart nemenquote:Op zondag 2 juli 2023 11:05 schreef fokexpert het volgende:
Ik denk juist dat ze een hoop oplossen door het goedkoper te maken. Ik denk dat juist enorm veel mensen er bijkrijgt buiten de spitstijden.
Want mensen die naar school of werk gaan, gaan nog met de trein omdat DUO of de werkgever het betaald. Maar mensen die het voor winkelen of uitjes gebruiken op andere tijden die gaan juist niet omdat het nu al veel te duur is.
Maar ik heb het gevoel dat ze het express doen. Ze willen gewoon veel minder mensen en minder treinen en toch net zoveel blijven verdienen.
Ja het beleid lijkt wel om echt iedereen de auto in te jagen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:40 schreef Erasmus het volgende:
Luxemburg: gratis OV door heel het land
Duitsland: onbeperkt lokaal en regionaal OV door heel het land voor 49 euro per maand
Nederland: DUURDER EN KUTTER JAAAAAA laten we de reizigers de schuld geven!
Ja, heerlijk NL beleid, wel veel migranten en asielzoekers binnen halen, maar geen huizen bouwen, want stikstof.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja het beleid lijkt wel om echt iedereen de auto in te jagen.
Het is nu al vaak duurder om met 1p de auto te pakken ipv de trein.
Ik zou er kriegel van worden.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:04 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Die man was dronken, dat kan toch niet anders.
Ja joh, iedereen wil tussen 8:00 en 9:00 aanwezig zijn omdat ze ZELF ZULKE VERVELENDE STREBERS ZIJN! Totaal niet omdat je boomerchef het eist ofzo.
Godverdomme, waarom zit er toch op elke belangrijke tak in dit land een of andere van de maatschappij vervreemde randmongool aan het stuur?
Je haalt nu marginal en fixed costs door elkaar. Voor een incidenteel tripje zijn de marginal costs doorslaggevend.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nijmegen rotterdam is 109 km. retor maakt het 218km.
Beetje afhankelijk van auto maar 35ct per km aan kosten is niet heel raar en waarschijnlijk te laag, dus dat is 76,3 euro. Trein is dus goedkoper. Als je alleen reist is trein bijna altijd goedkoper.
Rij je elektrisch dan is het ietsies goedkoper maar niet veel omdat elektrisch een nieuwe auto is dus je hebt hogere afschrijving.
Neem je alleen de brandstofkosten mee en vergelijk je een halve appel met 2 peren dan heb je gelijk, maar de NS betaalt ook niet uit eigen kosten het onderhoud, verzekering en afschrijving, dat betalen reizigers ook echt.
NS kreeg regelmatig zakken met geld van de overheid.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:45 schreef Magister_Artium het volgende:
Die trein rijdt niet gratis. Dan kun je dat op twee manieren doen: of je betaalt extra belasting, of je laat de gebruiker betalen.
Met ons stemformulier hebben we gekozen voor het laatste. Of dat de meest aantrekkelijke manier is, valt te bezien, maar dan hadden we maar beter na moeten denken.
Dus de overheid kiest ook voor het eerste, om ons belastinggeld in treintjes te investeren. Blijkbaar niet genoeg, want ze kunnen nog niet op tijd rijden.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
NS kreeg regelmatig zakken met geld van de overheid.
Meeste mensen willen liever een lang weekend.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:15 schreef 111210 het volgende:
[..]
[..]
Dat is toch een keuze, ik zou dan juist op vrijdag werken en op donderdag vrij nemen.
juist niet, wat bij een incidenteel tripje zijn nagenoeg alle vaste kosten van een auto op dat ene tripje.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je haalt nu marginal en fixed costs door elkaar. Voor een incidenteel tripje zijn de marginal costs doorslaggevend.
Het gevolg is dat de bezettingsgraad over de gehele dag maar 30% is.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dom gelul.
Werkenden dan?
De kinderen moeten naar school. BSO gaat om 17:30 dicht.
De hele economie is op die tijden ingericht.
Het OV moet hierin faciliteren en niet andersom
Nee juist niet. De vaste kosten zijn het bezit van de auto: dus afschrijvingen, belastingen en verzekeringen.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
juist niet, wat bij een incidenteel tripje zijn nagenoeg alle vaste kosten van een auto op dat ene tripje.
Hoe meer je rijdt met je auto hoe minder dat aandeel is per km.
De vaste kosten zijn trouwens niet heel hoog, dat is verzekering en belasting. De rest hangt af hoe veel je rijdt, zoals reparatiekosten, regulier onderhoud en afschrijving.
Bij veel kantoorbanen heb je inderdaad flexibele werktijden. Zelf neem ik altijd zo vroeg mogelijk de trein. Niet omdat ik voor de lol om 5:30 opsta, maar omdat vroeg in de ochtend de treinen nog redelijk rustig zijn. Gelukkig ga ik maar 1 of 2 keer per week naar kantoor.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Bij al mijn banen had ik de mogelijkheid om eerder of later te beginnen. Ik begon meestal later (rond 10 uur) en ging later weg. Veel collega's begonnen juist liever vroeger en gingen eerder weg. Lijkt me vrij uitzonderlijk dat er op dat gebied niks mogelijk is. De slavernij is al 150 jaar afgeschaft he.
Ja wat ik zeg, dat is een keuze. Daarnaast kan je ook maandag vrij nemen, heb je ook een lang weekend.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Meeste mensen willen liever een lang weekend.
Als je kinderen hebt, is dat eigenlijk de enige optie: vroeg beginnen, eerder weg. Helaas gaat het kantoorgebouw pas om een bepaalde tijd open, dus heel vroeg lukt niet. Vergaderingen aan het einde van de dag loop je steevast mis. En mijn ervaring is dat er dan nog steeds veel drukte is, vooral zo rond 16 uur. Dat komt waarschijnlijk doordat dan de piek van studenten- en scholierenreizen is.quote:Op zondag 2 juli 2023 14:34 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Bij veel kantoorbanen heb je inderdaad flexibele werktijden. Zelf neem ik altijd zo vroeg mogelijk de trein. Niet omdat ik voor de lol om 5:30 opsta, maar omdat vroeg in de ochtend de treinen nog redelijk rustig zijn. Gelukkig ga ik maar 1 of 2 keer per week naar kantoor.
Ja nou en?quote:Op zondag 2 juli 2023 14:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het gevolg is dat de bezettingsgraad over de gehele dag maar 30% is.
juist niet, want zo kan je alle ritten wel zo benoemen maar uiteindelijk moeten die vaste kosten toch betaald worden. Gangbaar worden deze kosten gedeeld door het aantal kms maar of je dat nou niet doet of wel, het is om het even die kosten moeten betaald worden. De NS laat reizigers ook betalen voor hun vaste kosten.quote:Op zondag 2 juli 2023 14:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee juist niet. De vaste kosten zijn het bezit van de auto: dus afschrijvingen, belastingen en verzekeringen.
Als je de auto toch al hebt maakt 1 incidenteel ritje niet meer uit en zijn de marginal costs van benzine en (banden)onderhoud doorslaggevend.
Nee want zo noem je alle ritten niet.quote:Op zondag 2 juli 2023 15:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
juist niet, want zo kan je alle ritten wel zo benoemen maar uiteindelijk moeten die vaste kosten toch betaald worden. Gangbaar worden deze kosten gedeeld door het aantal kms maar of je dat nou niet doet of wel, het is om het even die kosten moeten betaald worden. De NS laat reizigers ook betalen voor hun vaste kosten.
als je wilt valsspelen dan doe je dat, uiteindelijk maakt het voor de kosten niks uit. Of je woon-werk verkeer nu duurder is of goedkoper, het is om het even, de kosten zijn er toch.quote:Op zondag 2 juli 2023 15:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee want zo noem je alle ritten niet.
Stel je hebt een auto voor woon-werk verkeer maar in het weekend wil je een keer naar Amsterdam toe vanuit Nijmegen. Dan zijn alleen je eigen marginal costs van belang voor de afweging tussen auto en trein. De auto is immers al betaald en schrijft niet noemenswaardig meer af bij dit ritje.
Ziehier het verschil tussen een efficient gedigistaliseerd land waar alles centraal geregeld is (Nederland) en een federaal land dat bestaat uit ouderwetse bureaucratische chaos waar de Behörden alles nog faxen (quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als het rijdt. Hier regelmatig zonder vooraankondiging geen trein. In Sept met de trein naar Flensburg geweest en terug, in April Naar Stuttgart.
Lange vertragingen, uitgevallen treinen, door man naar Oberhausen gebracht moeten worden omdat er weer eens geen trein reed. bouwvallige en duistere Stations vol junks, bedelaars zielige zoekers en haatbaarden.
Naar schiphol met de trein en terug, schone treinen, goed bezet, maar op tijd, frisse schone stations zonder zielige zoekers, haatbaarden, junks of Bedelaar.
Kortom, je krijgt waar je voor betaald.
Duitse groene regering heeft populistisch gekozen voor gesupsidieerde maandkaarten. De miljarden die dit kost waren eigenlijk hard nodig voor infrastructuur verbetering en modernisering. De trein is in D niet goedkoper, alleen betaalt iedereen ervoor door hogere belastingen ipv dat gebruikers ervoor betalen.
Ik ben er van overtuigd dat als we in Nederland qua service en materiaal het weer op peil brengen van voor de pandemie, en dat je voor een betaalbaar vast bedrag per maand in ieder geval onbeperkt lokaal en regionaal OV kunnen aanbieden dat een hoop mensen geprikkeld worden om de auto te laten staan.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja het beleid lijkt wel om echt iedereen de auto in te jagen.
Het is nu al vaak duurder om met 1p de auto te pakken ipv de trein.
quote:Op zondag 2 juli 2023 15:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als je wilt valsspelen dan doe je dat, uiteindelijk maakt het voor de kosten niks uit. Of je woon-werk verkeer nu duurder is of goedkoper, het is om het even, de kosten zijn er toch.
Ik zal de NS vragen of ik gratis of met korting mag reizen want ik ga maar 1x per zoveel jaar en de vaste kosten voor mijn rit zijn zo gering dat ik dat niet hoef te betalen.
Daar heb je ook nog argumenten voor? Duitsland en Luxemburg bewijzen het tegendeel.quote:Op zondag 2 juli 2023 16:13 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat als we in Nederland qua service en materiaal het weer op peil brengen van voor de pandemie, en dat je voor een betaalbaar vast bedrag per maand in ieder geval onbeperkt lokaal en regionaal OV kunnen aanbieden dat een hoop mensen geprikkeld worden om de auto te laten staan.
Dan dus alleen met de bus, tram, metro en Sprinters/stoptreinen, verder gewoon betalen voor Intercity-treinen en meer.
Zal wel naar een realistischer bedrag omhoog gepolderd moeten worden dan gratis (lol) of 49 euro, en zoals het nu gaat met de veel te korte treinen en wegbezuinigde diensten/lijnen gaat niemand hiervan gebruik van kunnen maken.
Ik zou niet de fout maken om Nederland met Duitsland in deze 1:1 te vergelijken zonder nuance. Het bestuur hier heeft veel te veel bureaucratische en politieke organisatorische lagen waardoor alles hier zo ontzettend chaotisch en traag is qua uitwerking. Het infrastructuur is verre van perfect en was dat altijd ook al in de Merkel-era geweest en daarnaast zijn de tijden veranderd.quote:Op zondag 2 juli 2023 18:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Daar heb je ook nog argumenten voor? Duitsland en Luxemburg bewijzen het tegendeel.
Daarom is het beleid in Nederland om mensen de auto uit te jagen enorm scheef als er tegelijkertijd ieder jaar lijnen en diensten worden wegbezuinigd en de tarieven alsmaar blijven stijgen.quote:Op zondag 2 juli 2023 10:40 schreef alopio het volgende:
[..]
Het is ook lastig om mensen de auto uit te krijgen omdat het soms niet anders kan. Gratis OV of goedkoper heeft dus niet altijd invloed, al kan het voor sommige wel een drempel zijn. Nu is OV vaak duurder.
Werk je op een bedrijventerrein is het leuk met de trein, maar kan je daarna nog even met een bus, je reistijd wordt vaak langer, als je buiten de normale tijden werkt (dus bv meer in de avond) is er dus minder ov.
Leuk als je ergens in het centrum werkt of op de zuidas, maar bij veel beroepen werkt het dus niet. Ik zou zelf bv makkelijk met het OV, maar ik doe er 2x zo lang over (met file evenlang) en dat is van deur tot deur, zeker van werk naar huis moet je vaak nog wachten dus duurt het nog langer. En het is gewoon duurder voor mij.
Want? Autorijden blijft de fijnste vorm van vervoer. Het OV is naast duur ook nog eens ontzettend onbetrouwbaar.quote:Op zondag 2 juli 2023 19:10 schreef torentje het volgende:
[..]
Is wel veel te laat, had veel decennia geleden al gemoeten.
Ook in het weekend is dat heerlijk trouwens. Je ziet bijna iedereen elkaar onder de voet lopen bij de 2e klas, terwijl jij rustig plaatsneemt in een vrijwel lege coupé en je nog eens lekker uitrekt. Zo'n 1e klas toeslag op je flex-abonnement is het dubbel en dwars waard als je anders in de 2e klas als een sardientje tussen het plebs moet gaan staan. Als je het halve land door moet is het maandbedrag voor dat abonnement al goedkoper dan 1 keer heen en weer op saldo.quote:Op zondag 2 juli 2023 10:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Treinreizen mits 1e klas is gewoon een erg fijne manier van reizen.
Aan de auto's zijn we veel openbare ruimte kwijt.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:32 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Want? Autorijden blijft de fijnste vorm van vervoer. Het OV is naast duur ook nog eens ontzettend onbetrouwbaar.
Ik begrijp dat de NS een rendabele bezettingsgraad wenst.quote:Op zondag 2 juli 2023 14:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het gevolg is dat de bezettingsgraad over de gehele dag maar 30% is.
De bezettingsgraad van wegen is nog lager dus de komende jaren hoeft er geen enkel stukje asfalt bij te komen om files op te lossen.quote:Op zondag 2 juli 2023 14:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het gevolg is dat de bezettingsgraad over de gehele dag maar 30% is.
Dan moet je investeren en moeite doen. Dat kan natuurlijk niet he. Beginnen we niet aan.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de NS een rendabele bezettingsgraad wenst.
Is het dan niet zinvoller om het treinreizen voor bijvoorbeeld dagjesmensen en toeristen aantrekkelijker te maken ipv de noodzakelijke spitsreiziger aan te pakken? Door de service, voorzieningen en veiligheid te verbeteren? Door slimme acties aan te gaan met ondernemers/evenementlocties/attractieparken etc. Door met gemeenten en andere vervoerbedrijven te kijken naar betere aansluitingen en tijdwinst?
De bezettingsgraad wijzigt niet automatisch door een heffing in te voeren. Mogelijk wordt de bezettingsgraad iets hoger de rest van de dag, maar uiteindelijk denk ik dat er vooral meer betaald gaat worden om binnen de spits te blijven rijden en zal per saldo de bezettingsgraad niet substantieel wijzigen.
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en dan denk je: oh ja daar is het ziekenhuis, daar heb ik nog een afspraak voor mijn gratis behandeling.
De NS doet al van alles voor dagjes uit, combo-kaartjes en weet ik mee er. Zie bv https://www.ns.nl/dagje-uit en de spoordeelwinkel. Maar op een doordeweekse niet-vakantiedag gaan er op wat 65+s na niemand natuurlijkquote:Op maandag 3 juli 2023 09:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de NS een rendabele bezettingsgraad wenst.
Is het dan niet zinvoller om het treinreizen voor bijvoorbeeld dagjesmensen en toeristen aantrekkelijker te maken ipv de noodzakelijke spitsreiziger aan te pakken? Door de service, voorzieningen en veiligheid te verbeteren? Door slimme acties aan te gaan met ondernemers/evenementlocties/attractieparken etc. Door met gemeenten en andere vervoerbedrijven te kijken naar betere aansluitingen en tijdwinst?
De bezettingsgraad wijzigt niet automatisch door een heffing in te voeren. Mogelijk wordt de bezettingsgraad iets hoger de rest van de dag, maar uiteindelijk denk ik dat er vooral meer betaald gaat worden om binnen de spits te blijven rijden en zal per saldo de bezettingsgraad niet substantieel wijzigen.
De werkgevers willen dit bedoel je.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:55 schreef Farenji het volgende:
Niks mis met de trein, zolang je niet in de 2e klas tijdens de spits hoeft. Buiten de spits in de 1e klas is het lekker rustig, altijd zitplaats, stopcontactje erbij, prima mobiele werkplek.
Wel irritant dat er steeds meer paupers denken dat je met je 2e klas kaartje in de 1e klas kan komen zitten ("het was druk in de 2e klas", "ik wil alleen even mijn mobiel opladen", "ik wist het niet"), en dat die softe conducteurs dan niet de ballen hebben om ze op de bon te slingeren.
Ik vind het helemaal geen gek idee om prijzen te differentieren, dit is gewoon vraag & aanbod. Het is ook vrij achterlijk dat we nog steeds massaal om 9 uur willen beginnen en om 5 uur willen stoppen, dat is kuddegedrag dat nergens voor nodig is. We leven in een 24 uurs economie maar op kantoor is dat nog steeds niet doorgedrongen blijkbaar.
tja, als ik kijk, Arnhem Schiphol, of Arnhem Utrecht, kwart voor 6 is het vroegste wat je kan vertrekken,quote:Op maandag 3 juli 2023 10:21 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
De werkgevers willen dit bedoel je.
En de trein rijd niet 24/7.
Ik wil best heel vroeg beginnen hoor als de werkgever en trein meewerkt
Antwoord:quote:Op maandag 3 juli 2023 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zou fijn zijn als bedrijven als de NS en het kabinet eens gaan overleggen welk vervoersmiddel ze nog wél willen promoten.
Auto? Nee, dat is slecht voor het klimaat en het milieu en moet duurder gemaakt worden om mensen zo ver te krijgen dat ze een ander vervoersmiddel gebruiken.
Trein dan maar? Nee, te druk, dus laten we dat ook duurder maken.
Vliegen? Nee, dat moet duurder en is slecht voor het milieu.
Tegelijkertijd verlangen wel steeds meer bedrijven weer dat werknemers wel ''gezellig'' naar kantoor komen.
Het spreekt elkaar allemaal een beetje tegen. Wat mogen we nog wél naast belasting betalen?
De maakbaarheid volgen en vooral snel doodgaan als je aow krijgt.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zou fijn zijn als bedrijven als de NS en het kabinet eens gaan overleggen welk vervoersmiddel ze nog wél willen promoten.
Auto? Nee, dat is slecht voor het klimaat en het milieu en moet duurder gemaakt worden om mensen zo ver te krijgen dat ze een ander vervoersmiddel gebruiken.
Trein dan maar? Nee, te druk, dus laten we dat ook duurder maken.
Vliegen? Nee, dat moet duurder en is slecht voor het milieu.
Tegelijkertijd verlangen wel steeds meer bedrijven weer dat werknemers wel ''gezellig'' naar kantoor komen.
Het spreekt elkaar allemaal een beetje tegen. Wat mogen we nog wél naast belasting betalen?
je vergeet een woordje.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:01 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Antwoord:
Reizen met de trein, vliegtuig en auto
Nee, dat reizen duurder wordt rechtvaardigt nog niet demagogische opmerkingen in de trant van 'je mag ook niks meer in dit land'quote:
Ik geloof daar dus geen ene fuck van.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:07 schreef Farenji het volgende:
Dat kaartjes buiten de spits goedkoper worden dan nu wordt door zo'n beetje iedereen hier voor het gemak even vergeten?
Wij hebben flex tijden. Zijn met 4 personen waarvan er eentje om 06:00 begint en 3 dus niet. Heb zelf moeite om 08:00 uur te halen, dus tot 16:30) maar veel later is ook niet leuk want wil savonds ook vaak nog even sporten.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:55 schreef Farenji het volgende:
Niks mis met de trein, zolang je niet in de 2e klas tijdens de spits hoeft. Buiten de spits in de 1e klas is het lekker rustig, altijd zitplaats, stopcontactje erbij, prima mobiele werkplek.
Wel irritant dat er steeds meer paupers denken dat je met je 2e klas kaartje in de 1e klas kan komen zitten ("het was druk in de 2e klas", "ik wil alleen even mijn mobiel opladen", "ik wist het niet"), en dat die softe conducteurs dan niet de ballen hebben om ze op de bon te slingeren.
Ik vind het helemaal geen gek idee om prijzen te differentieren, dit is gewoon vraag & aanbod. Het is ook vrij achterlijk dat we nog steeds massaal om 9 uur willen beginnen en om 5 uur willen stoppen, dat is kuddegedrag dat nergens voor nodig is. We leven in een 24 uurs economie maar op kantoor is dat nog steeds niet doorgedrongen blijkbaar.
Waarom zo selectief? Koolmees zegt het letterlijk.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:07 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik geloof daar dus geen ene fuck van.
Als je alleen wil geloven wat je wil geloven, dan heb je dit nieuwsbericht natuurlijk ook niet nodig om ziedend witheet te zijn op alles.quote:,Maar per saldo gaan we er geen geld aan verdienen, het wordt budgetneutraal”, aldus de NS-topman. ,,Wat we verdienen met de spitsheffing, leidt tot korting op andere trajecten.”
Gelukkig valt het dan ook wel mee met mijn ziedend witheet zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:09 schreef Farenji het volgende:
[..]
Waarom zo selectief? Koolmees zegt het letterlijk.
[..]
Als je alleen wil geloven wat je wil geloven, dan heb je dit nieuwsbericht natuurlijk ook niet nodig om ziedend witheet te zijn op alles.
Bedoelde het natuurlijk enigszins cynisch en overdreef dan ook een klein beetje, ik nam aan dat mensen dat wel door hadden.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nee, dat reizen duurder wordt rechtvaardigt nog niet demagogische opmerkingen in de trant van 'je mag ook niks meer in dit land'
Ja jij natuurlijk niet, maar al die andere mensen!quote:Op maandag 3 juli 2023 12:11 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Gelukkig valt het dan ook wel mee met mijn ziedend witheet zijn.
Dit staat ook duidelijk in het bericht. Ze willen betere spreiding stimuleren. Nu is de trein in de spits hutje mutje stampvol, en buiten de spits zo goed als leeg. Vandaar dat buiten de spits reizen ook *goedkoper* gaat worden.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
Haalt niet weg dat ze echt een keer moeten overleggen wat ze wél willen stimuleren. Wil je mensen juist stimuleren om meer de trein te pakken? Dan werkt het nogal averechts om treinen e.d. duurder te maken.
👍quote:Op maandag 3 juli 2023 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bedoelde het natuurlijk enigszins cynisch en overdreef dan ook een klein beetje, ik nam aan dat mensen dat wel door hadden.
Haalt niet weg dat ze echt een keer moeten overleggen wat ze wél willen stimuleren. Wil je mensen juist stimuleren om meer de trein te pakken? Dan werkt het nogal averechts om treinen e.d. duurder te maken.
Het is nogal wereldvreemd om te doen alsof je het gebruik van een bepaald vervoersmiddel stimuleert maar dat eigenlijk niet te doen omdat er geen alternatieven zijn; omdat ook die duurder worden gemaakt. Zat mensen die met alle liefde vaker het OV willen pakken, maar dan moet het wel de moeite waard zijn natuurlijk.
Als je maar genoeg betaald mag je alles. Kan je alles afkopen wat je doet.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nee, dat reizen duurder wordt rechtvaardigt nog niet demagogische opmerkingen in de trant van 'je mag ook niks meer in dit land'
Nee, tijdens de spits wordt het duurder. Dus in vergelijking wordt het goedkoper, niet absoluut.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:07 schreef Farenji het volgende:
Dat kaartjes buiten de spits goedkoper worden dan nu wordt door zo'n beetje iedereen hier voor het gemak even vergeten?
Ook voor jou nog even, lees even wat Koolmees letterlijk zegt. "budgetneutraal" betekent: het ene wordt duurder maar het andere wordt evenredig goedkoper, goedkoper dan het nu is dus.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, tijdens de spits wordt het duurder. Dus in vergelijking wordt het goedkoper, niet absoluut.
Dat is het verkooppraatje. Denk je serieus dat ze dat doen?quote:Op maandag 3 juli 2023 12:41 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ook voor jou nog even, lees even wat Koolmees letterlijk zegt. "budgetneutraal" betekent: het ene wordt duurder maar het andere wordt evenredig goedkoper, goedkoper dan het nu is dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |