abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209719186
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:44 schreef core2duo het volgende:
Echt weer typisch Nederlands. Reizen mensen met de trein, is het weer niet goed. Je kan geen andere werktijden afdwingen.
Afdwingen misschien niet maar je kan wel invloed uitoefenen.

Waarom zou _iedereen_ om 9 uur op het werk moeten zijn en om 17 uur vetrekken?
Er zullen ook mensen zijn die liever eerder of later beginnen en waarbij dat ook goed bij hun werkzaamheden past.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_209719412
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 14:25 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Mijn ervaring (n=1): ja, dat vinden ze prima, of ze organiseren het anders. Volgens mij heb ik sinds corona minder dan tien keer in de spits gereisd.
Het is mooi om te horen dat er een grote ommezwaai is gemaakt. Ik herinner me dat je vroeger veel minder flexibiliteit had omdat er veel gebeurde en je er op bepaalde tijden moest zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209719748
Die Koolmees heeft helaas de vogelgriep ontlopen
pi_209720574
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 12:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Wat is dit voor wereldvreemd elitair gewouwel.. De meeste mensen werken van 9 tot 5 omdat dat van zw wordt verwacht, niet omdat zij dit zelf willen.
En als het niet van ze verwacht wordt. Wat zou de mensheid dan willen?
Lijkt me dat je 's avonds nog wil sporten of een andere hobby hebt, verenigingsleven en dat vindt wel vaak plaats wanneer de meesten vrij zijn. Het leven is gewoon zo ingericht.
Kinderen uit school, eten en naar bed brengen is ook best leidend.
Go hard or go home
pi_209720874
Ah ja intelligent weer. MEER BELASTING!! Veel verder komen ze niet.

Dus, het OV wordt duurder want er is te veel vraag. Het autorijden wordt steeds duurder, want er is teveel vraag.

Wat moeten we dan?

Oh ja en ondertussen natuurlijk 100.000 immigranten erbij per jaar. Dat wel natuurlijk. En die moeten ook allemaal reizen.

Wat een geniale mensen hebben we toch in onze overheid.
pi_209721021
Wortels zijn nog steeds redelijk geprijsd. Wellicht moet ik een paard regelen.
Conscience do cost.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 17:34:53 #107
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_209721163
Das mooi, ze hebben toch een personeelstekort, dus dat is dan ook weer opgelost.

Als niemand straks de trein meer kan betalen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 17:44:19 #108
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_209721277
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:19 schreef matigeuser het volgende:
Ah ja intelligent weer. MEER BELASTING!! Veel verder komen ze niet.

Dus, het OV wordt duurder want er is te veel vraag. Het autorijden wordt steeds duurder, want er is teveel vraag.

Wat moeten we dan?

Oh ja en ondertussen natuurlijk 100.000 immigranten erbij per jaar. Dat wel natuurlijk. En die moeten ook allemaal reizen.

Wat een geniale mensen hebben we toch in onze overheid.
Elektrische fiets.

Een familielied van mij werkt bij Tesla en die hebben als vervoermiddel een elektrische fiets gekregen. Ik zweer het..
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209722790
Staat je daar,op je 66e buiten de spits buiten het station te roken met een blikje met statiegeld en een toeslag voor je plastic bakje friet, en denk je fuck wat doe ik hier nog in Nederland.
pi_209722843
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 12:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Ze gaan dus autorijden duurder maken om het te ontnoedigen, en tegelijk het ov duurder maken om het te ontmoedigen. Wat willen ze nu precies ontmoedigen, naar je werk gaan? _O-
Gewoon thuiswerken en auto van de zaak :)
pi_209723630
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 19:32 schreef etuiedelapiel het volgende:
Staat je daar,op je 66e buiten de spits buiten het station te roken met een blikje met statiegeld en een toeslag voor je plastic bakje friet, en denk je fuck wat doe ik hier nog in Nederland.
en dan denk je: oh ja daar is het ziekenhuis, daar heb ik nog een afspraak voor mijn gratis behandeling.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209723697
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja _O-

Ik werk de hele week thuis en 1 dag in de week op kantoor (inderdaad de drukke donderdag). Dan wordt wel gewoon van mij verwacht dat ik ergens tussen 8 en half 10 aanwezig ben
Tussen 8:00 en half 10?
Gen Z gezeik.
Beetje zelf bepalen wanneer je binnen komt wandelen zeker _O-
Bij mij is iedereen voor 8:00 binnen.
Vakman pur sang
  zaterdag 1 juli 2023 @ 20:50:16 #113
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_209723991
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 19:32 schreef etuiedelapiel het volgende:
Staat je daar,op je 66e buiten de spits buiten het station te roken met een blikje met statiegeld en een toeslag voor je plastic bakje friet, en denk je fuck wat doe ik hier nog in Nederland.
Lekker AOW vangen en chillen in je afbetaalde boomerkoophuis danwel je onrendabelenwoning waar jij maar ¤450 voor betaalt omdat je er al 35 jaar in zit. :7
  zaterdag 1 juli 2023 @ 21:35:22 #114
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_209724808
Een wijs besluit. De meeste forenzen krijgen de kosten vergoed door hun werkgever waardoor de pijn niet bij de werknemer komt. Werkgevers zullen nu kritischer naar de werktijden kijken om kosten te besparen. Van mij mag de spits 50% duurder worden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_209724938
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 20:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
en dan denk je: oh ja daar is het ziekenhuis, daar heb ik nog een afspraak voor mijn gratis behandeling.
Je hebt de wachttijden gezien?
Je weet wat de zorgkosten gaan doen?

Waardeloos argument want zelfs de zorg piept en kraakt al tijden en dit gaat alleen maar erger worden maar huhu, het is gratis.. :')
Niks is hier gratis. Behalve FOK! O+
Go hard or go home
  zaterdag 1 juli 2023 @ 22:15:39 #116
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209725590
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:40 schreef Erasmus het volgende:
Duitsland: onbeperkt lokaal en regionaal OV door heel het land voor 49 euro per maand
Als het rijdt. Hier regelmatig zonder vooraankondiging geen trein. In Sept met de trein naar Flensburg geweest en terug, in April Naar Stuttgart.
Lange vertragingen, uitgevallen treinen, door man naar Oberhausen gebracht moeten worden omdat er weer eens geen trein reed. bouwvallige en duistere Stations vol junks, bedelaars zielige zoekers en haatbaarden.
Naar schiphol met de trein en terug, schone treinen, goed bezet, maar op tijd, frisse schone stations zonder zielige zoekers, haatbaarden, junks of Bedelaar.
Kortom, je krijgt waar je voor betaald.
Duitse groene regering heeft populistisch gekozen voor gesupsidieerde maandkaarten. De miljarden die dit kost waren eigenlijk hard nodig voor infrastructuur verbetering en modernisering. De trein is in D niet goedkoper, alleen betaalt iedereen ervoor door hogere belastingen ipv dat gebruikers ervoor betalen.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 22:17:19 #117
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209725625
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tussen 8:00 en half 10?
Gen Z gezeik.
Beetje zelf bepalen wanneer je binnen komt wandelen zeker _O-
Bij mij is iedereen voor 8:00 binnen.
In de bouwkeet?
pi_209725732
Flikker dan eens op met die eerste klas treinen en houdt het betaalbaar.
pi_209727095
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 22:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In de bouwkeet?
Die zijn om 7:00 present.
Vakman pur sang
pi_209727619
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:19 schreef matigeuser het volgende:
Ah ja intelligent weer. MEER BELASTING!! Veel verder komen ze niet.

Dus, het OV wordt duurder want er is te veel vraag. Het autorijden wordt steeds duurder, want er is teveel vraag.

Wat moeten we dan?

Oh ja en ondertussen natuurlijk 100.000 immigranten erbij per jaar. Dat wel natuurlijk. En die moeten ook allemaal reizen.

Wat een geniale mensen hebben we toch in onze overheid.
Dit. Echt dit land gaat naar de klote :')
  zondag 2 juli 2023 @ 01:01:18 #121
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209727661
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 23:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die zijn om 7:00 present.
Kunnen ze eind van de middag nog even zwart bijklussen B-)
  zondag 2 juli 2023 @ 02:57:05 #122
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_209728021
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 12:16 schreef Seven. het volgende:

[..]
We hebben een paar minimale aspecten van een 24 uurs economie. Voor mensen die tijd door willen brengen met hun gezin, is het nog verre van haalbaar om andere tijden te gaan werken dan 9-5.
Ik begin meestal om 7 uur. Het OV werkt dan nog niet eens. :')
pi_209728159
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 19:32 schreef etuiedelapiel het volgende:
Staat je daar,op je 66e buiten de spits buiten het station te roken met een blikje met statiegeld en een toeslag voor je plastic bakje friet, en denk je fuck wat doe ik hier nog in Nederland.
Voor je door de antirookbrigade wordt doodgetaserd
  zondag 2 juli 2023 @ 04:15:34 #124
256666 leeell
I know you're lonely
pi_209728213
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:38 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Volksvertegenwoordigers zijn compleet wereldvreemd deel 4045
Tering wat schrijnend :')
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_209728388
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja _O-

Ik werk de hele week thuis en 1 dag in de week op kantoor (inderdaad de drukke donderdag). Dan wordt wel gewoon van mij verwacht dat ik ergens tussen 8 en half 10 aanwezig ben
Wat is de reden dat jou bedrijf de donderdag uit kiest en niet de vrijdag als er geen hond op de weg is?

Ik begin op dinsdag en donderdag juist later, uurtje of 11 om die reden.

Snap dat het niet overal kan, maar waarom al die kantoren om 9uur moeten beginnen is mij ook een raadsel
pi_209729550
Toch betaal ik liever meer, voor een schoon goed en netjes werkend OV. Treinreizen mits 1e klas is gewoon een erg fijne manier van reizen.

En voor dat geld kunnen zwervers, tuig en moslims niet mee en mooi buiten het station blijven.
Vakman pur sang
pi_209729564
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 21:35 schreef ACT-F het volgende:
Een wijs besluit. De meeste forenzen krijgen de kosten vergoed door hun werkgever waardoor de pijn niet bij de werknemer komt. Werkgevers zullen nu kritischer naar de werktijden kijken om kosten te besparen. Van mij mag de spits 50% duurder worden.
Dit klopt niet helemaal.
Is heel erg afhankelijk van de sector waarin je werkzaam bent.

Reiskostenvergoeding is nog altijd geen wettelijke verplichting, ook de hoogte ligt nergens wettelijk vast en er zijn heel wat'cao-loze organisaties' die dus ook geen reiskostenvergoeding geven.

Daarnaast zijn er aardig wat cao's waarin de reiskostenvergoeding gebaseerd is op een vaste km vergoeding (doorgaans de max. onbelaste km) en dus niet gebaseerd op daadwerkelijk gemaakte reiskosten.

Als ik met een spitsheffing van meer dan 30% zou rekenen gaat een werknemer die nu max. 0,21 cent per km krijgt er cao-technisch wel degelijk op achteruit.

Daarnaast valt de verhoging mogelijk niet zwaarder uit voor de werkgever, er wijzigt hierdoor namelijk niets in de gereden km of de cao-verplichte vergoeding.
De werknemer krijgt nog steeds hetzelfde bedrag aan reiskostenvergoeding maar houdt hier dus mogelijk minder 'winst' van over doordat het treinkaartje in prijs stijgt.
  zondag 2 juli 2023 @ 10:26:32 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209729658
Omgekeerde wereld aan wat woutertje moet doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209729675
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:40 schreef Erasmus het volgende:
Luxemburg: gratis OV door heel het land

Duitsland: onbeperkt lokaal en regionaal OV door heel het land voor 49 euro per maand

Nederland: DUURDER EN KUTTER JAAAAAA laten we de reizigers de schuld geven!
Beide projecten zijn compleet mislukt.

In luxemburg zijn vooral mensen het OV in gegaan die toch al niet in de auto zaten, op de filedruk heeft het geen enkel effect gehad.

De Duitse rekenkamer heeft onderzoek gedaan naar het 9 euro ticket, hun conclusie was dat geen enkele doelstelling is behaald, het parlement had als grootste doelstelling dat automobilisten het ov ingelokt moesten worden, door de massale belangstelling van dagjesmensen zijn er juist meer pendelaars opzoek gegaan naar alternatieven i.p.v. meer pendelaars het ov in.

Het 49 euro ticket moet dat repareren maar is vooral populair bij mensen die toch al OV minded waren.....

Beide projecten hebben nul invloed gehad op de filedruk.
speak only if it improves the silence.
pi_209729798
quote:
3s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:28 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Beide projecten zijn compleet mislukt.

In luxemburg zijn vooral mensen het OV in gegaan die toch al niet in de auto zaten, op de filedruk heeft het geen enkel effect gehad.

De Duitse rekenkamer heeft onderzoek gedaan naar het 9 euro ticket, hun conclusie was dat geen enkele doelstelling is behaald, het parlement had als grootste doelstelling dat automobilisten het ov ingelokt moesten worden, door de massale belangstelling van dagjesmensen zijn er juist meer pendelaars opzoek gegaan naar alternatieven i.p.v. meer pendelaars het ov in.

Het 49 euro ticket moet dat repareren maar is vooral populair bij mensen die toch al OV minded waren.....

Beide projecten hebben nul invloed gehad op de filedruk.
Het is ook lastig om mensen de auto uit te krijgen omdat het soms niet anders kan. Gratis OV of goedkoper heeft dus niet altijd invloed, al kan het voor sommige wel een drempel zijn. Nu is OV vaak duurder.

Werk je op een bedrijventerrein is het leuk met de trein, maar kan je daarna nog even met een bus, je reistijd wordt vaak langer, als je buiten de normale tijden werkt (dus bv meer in de avond) is er dus minder ov.

Leuk als je ergens in het centrum werkt of op de zuidas, maar bij veel beroepen werkt het dus niet. Ik zou zelf bv makkelijk met het OV, maar ik doe er 2x zo lang over (met file evenlang) en dat is van deur tot deur, zeker van werk naar huis moet je vaak nog wachten dus duurt het nog langer. En het is gewoon duurder voor mij.
pi_209730099
Ik denk juist dat ze een hoop oplossen door het goedkoper te maken. Ik denk dat juist enorm veel mensen er bijkrijgt buiten de spitstijden.

Want mensen die naar school of werk gaan, gaan nog met de trein omdat DUO of de werkgever het betaald. Maar mensen die het voor winkelen of uitjes gebruiken op andere tijden die gaan juist niet omdat het nu al veel te duur is.

Maar ik heb het gevoel dat ze het express doen. Ze willen gewoon veel minder mensen en minder treinen en toch net zoveel blijven verdienen.
  zondag 2 juli 2023 @ 11:14:53 #132
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209730194
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 06:32 schreef 111210 het volgende:

[..]
Wat is de reden dat jou bedrijf de donderdag uit kiest en niet de vrijdag als er geen hond op de weg is?

Ik begin op dinsdag en donderdag juist later, uurtje of 11 om die reden.

Snap dat het niet overal kan, maar waarom al die kantoren om 9uur moeten beginnen is mij ook een raadsel
Bij ons werkt praktisch niemand op vrijdag, 36-urige werkweek (4x9)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_209731275
twitter
pi_209731306
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:40 schreef Erasmus het volgende:
Luxemburg: gratis OV door heel het land

Duitsland: onbeperkt lokaal en regionaal OV door heel het land voor 49 euro per maand

Nederland: DUURDER EN KUTTER JAAAAAA laten we de reizigers de schuld geven!
Bevestigt weer het cliché dat Nederlanders gierig zijn.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_209731410
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 11:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Bij ons werkt praktisch niemand op vrijdag, 36-urige werkweek (4x9)
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 11:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Bij ons werkt praktisch niemand op vrijdag, 36-urige werkweek (4x9)
Dat is toch een keuze, ik zou dan juist op vrijdag werken en op donderdag vrij nemen.
pi_209731456
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:00 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]
Op radio hoorde ik laatst dat er een onderzoek was dat ca 20%-30% van de filerijders gingen winkelen, naar de kapper gingen, op bezoek gingen of gingen dagjes uit.
ca 10% minder filerijders lost bijna alle files op.

Blijkbaar vinden velen het niet erg genoeg om andere keuzes te maken en de mensen die het wel erg genoeg vinden staan niet in de file.
Daarom gewoon niks doen en gewoon zo laten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 2 juli 2023 @ 13:24:53 #137
22565 asco
Los in deze tent
pi_209731489
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:00 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]
Wat een achterlijke lul. :r

En nee, ik reis niet met de trein.
pi_209731495
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:00 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]
Dom gelul.
Werkenden dan?
De kinderen moeten naar school. BSO gaat om 17:30 dicht.
De hele economie is op die tijden ingericht.
Het OV moet hierin faciliteren en niet andersom
Vakman pur sang
  zondag 2 juli 2023 @ 13:28:09 #139
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209731526
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 11:05 schreef fokexpert het volgende:
Ik denk juist dat ze een hoop oplossen door het goedkoper te maken. Ik denk dat juist enorm veel mensen er bijkrijgt buiten de spitstijden.

Want mensen die naar school of werk gaan, gaan nog met de trein omdat DUO of de werkgever het betaald. Maar mensen die het voor winkelen of uitjes gebruiken op andere tijden die gaan juist niet omdat het nu al veel te duur is.

Maar ik heb het gevoel dat ze het express doen. Ze willen gewoon veel minder mensen en minder treinen en toch net zoveel blijven verdienen.
Buiten de spits is het veel goedkoper, dalurenkaart nemen
40% korting buiten de spits ·
40% korting in het weekend ·
40% korting op feestdagen ·
40% korting in de daluren voor 3 medereizigers ...
  zondag 2 juli 2023 @ 13:34:35 #140
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209731590
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:40 schreef Erasmus het volgende:
Luxemburg: gratis OV door heel het land

Duitsland: onbeperkt lokaal en regionaal OV door heel het land voor 49 euro per maand

Nederland: DUURDER EN KUTTER JAAAAAA laten we de reizigers de schuld geven!
Ja het beleid lijkt wel om echt iedereen de auto in te jagen.
Het is nu al vaak duurder om met 1p de auto te pakken ipv de trein.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 2 juli 2023 @ 13:39:43 #141
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209731633
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja het beleid lijkt wel om echt iedereen de auto in te jagen.
Het is nu al vaak duurder om met 1p de auto te pakken ipv de trein.
Ja, heerlijk NL beleid, wel veel migranten en asielzoekers binnen halen, maar geen huizen bouwen, want stikstof.
Mensen moeten al jaaaaren de auto uit, maar capaciteit OV wordt niet vergroot (en zit vol)
We moeten van het gas af, maar er wordt niet in stroomnetwerken geïnvesteerd.
Er moet belast worden op vervuiling niet op inkomen, dus gaan de lasten op brandstoffen enzo omhoog, net als de BTW, maar de belasting op inkomen wordt niet evenredig verlaagd.
  zondag 2 juli 2023 @ 13:41:49 #142
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209731652
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 14:04 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Die man was dronken, dat kan toch niet anders. :{

Ja joh, iedereen wil tussen 8:00 en 9:00 aanwezig zijn omdat ze ZELF ZULKE VERVELENDE STREBERS ZIJN! Totaal niet omdat je boomerchef het eist ofzo. _O-

Godverdomme, waarom zit er toch op elke belangrijke tak in dit land een of andere van de maatschappij vervreemde randmongool aan het stuur?
Ik zou er kriegel van worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 2 juli 2023 @ 13:44:32 #143
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209731680
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 14:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nijmegen rotterdam is 109 km. retor maakt het 218km.
Beetje afhankelijk van auto maar 35ct per km aan kosten is niet heel raar en waarschijnlijk te laag, dus dat is 76,3 euro. Trein is dus goedkoper. Als je alleen reist is trein bijna altijd goedkoper.
Rij je elektrisch dan is het ietsies goedkoper maar niet veel omdat elektrisch een nieuwe auto is dus je hebt hogere afschrijving.

Neem je alleen de brandstofkosten mee en vergelijk je een halve appel met 2 peren dan heb je gelijk, maar de NS betaalt ook niet uit eigen kosten het onderhoud, verzekering en afschrijving, dat betalen reizigers ook echt.
Je haalt nu marginal en fixed costs door elkaar. Voor een incidenteel tripje zijn de marginal costs doorslaggevend.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209731691
Die trein rijdt niet gratis. Dan kun je dat op twee manieren doen: of je betaalt extra belasting, of je laat de gebruiker betalen.
Met ons stemformulier hebben we gekozen voor het laatste. Of dat de meest aantrekkelijke manier is, valt te bezien, maar dan hadden we maar beter na moeten denken.
  zondag 2 juli 2023 @ 13:46:55 #145
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209731701
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:45 schreef Magister_Artium het volgende:
Die trein rijdt niet gratis. Dan kun je dat op twee manieren doen: of je betaalt extra belasting, of je laat de gebruiker betalen.
Met ons stemformulier hebben we gekozen voor het laatste. Of dat de meest aantrekkelijke manier is, valt te bezien, maar dan hadden we maar beter na moeten denken.
NS kreeg regelmatig zakken met geld van de overheid.
pi_209731718
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
NS kreeg regelmatig zakken met geld van de overheid.
Dus de overheid kiest ook voor het eerste, om ons belastinggeld in treintjes te investeren. Blijkbaar niet genoeg, want ze kunnen nog niet op tijd rijden.
pi_209731782
Tsja, maak het OV gewoon weer onderdeel van de staat en pomp er fatsoenlijk geld in. Zeker in de randstad heeft de auto geen enkele toekomst in de komende 50 jaar. Regel een fatsoenlijk OV netwerk (trein/metro/tram) tussen de verschillende steden en suburbs.
  zondag 2 juli 2023 @ 13:57:06 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209731805
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:15 schreef 111210 het volgende:

[..]
[..]
Dat is toch een keuze, ik zou dan juist op vrijdag werken en op donderdag vrij nemen.
Meeste mensen willen liever een lang weekend.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_209731835
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Je haalt nu marginal en fixed costs door elkaar. Voor een incidenteel tripje zijn de marginal costs doorslaggevend.
juist niet, wat bij een incidenteel tripje zijn nagenoeg alle vaste kosten van een auto op dat ene tripje.
Hoe meer je rijdt met je auto hoe minder dat aandeel is per km.
De vaste kosten zijn trouwens niet heel hoog, dat is verzekering en belasting. De rest hangt af hoe veel je rijdt, zoals reparatiekosten, regulier onderhoud en afschrijving.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 2 juli 2023 @ 14:18:48 #150
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209732027
En de treinen die altijd druk zijn (o.a. door de afschaling van de dienstregeling)? Daar mogen we extra betalen om als sardientjes vervoerd te worden en te horen dat we niet betalen voor een stoel, maar de rit? :')
  zondag 2 juli 2023 @ 14:24:36 #151
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_209732087
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dom gelul.
Werkenden dan?
De kinderen moeten naar school. BSO gaat om 17:30 dicht.
De hele economie is op die tijden ingericht.
Het OV moet hierin faciliteren en niet andersom
Het gevolg is dat de bezettingsgraad over de gehele dag maar 30% is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 2 juli 2023 @ 14:29:42 #152
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209732136
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
juist niet, wat bij een incidenteel tripje zijn nagenoeg alle vaste kosten van een auto op dat ene tripje.
Hoe meer je rijdt met je auto hoe minder dat aandeel is per km.
De vaste kosten zijn trouwens niet heel hoog, dat is verzekering en belasting. De rest hangt af hoe veel je rijdt, zoals reparatiekosten, regulier onderhoud en afschrijving.
Nee juist niet. De vaste kosten zijn het bezit van de auto: dus afschrijvingen, belastingen en verzekeringen.
Als je de auto toch al hebt maakt 1 incidenteel ritje niet meer uit en zijn de marginal costs van benzine en (banden)onderhoud doorslaggevend.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 2 juli 2023 @ 14:34:11 #153
46494 Morrigan
||||||||
pi_209732199
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 14:10 schreef Farenji het volgende:

[..]
Bij al mijn banen had ik de mogelijkheid om eerder of later te beginnen. Ik begon meestal later (rond 10 uur) en ging later weg. Veel collega's begonnen juist liever vroeger en gingen eerder weg. Lijkt me vrij uitzonderlijk dat er op dat gebied niks mogelijk is. De slavernij is al 150 jaar afgeschaft he.
Bij veel kantoorbanen heb je inderdaad flexibele werktijden. Zelf neem ik altijd zo vroeg mogelijk de trein. Niet omdat ik voor de lol om 5:30 opsta, maar omdat vroeg in de ochtend de treinen nog redelijk rustig zijn. Gelukkig ga ik maar 1 of 2 keer per week naar kantoor.
ROBODEMONS..................|:(
pi_209732337
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Meeste mensen willen liever een lang weekend.
Ja wat ik zeg, dat is een keuze. Daarnaast kan je ook maandag vrij nemen, heb je ook een lang weekend.
pi_209732403
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 14:34 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Bij veel kantoorbanen heb je inderdaad flexibele werktijden. Zelf neem ik altijd zo vroeg mogelijk de trein. Niet omdat ik voor de lol om 5:30 opsta, maar omdat vroeg in de ochtend de treinen nog redelijk rustig zijn. Gelukkig ga ik maar 1 of 2 keer per week naar kantoor.
Als je kinderen hebt, is dat eigenlijk de enige optie: vroeg beginnen, eerder weg. Helaas gaat het kantoorgebouw pas om een bepaalde tijd open, dus heel vroeg lukt niet. Vergaderingen aan het einde van de dag loop je steevast mis. En mijn ervaring is dat er dan nog steeds veel drukte is, vooral zo rond 16 uur. Dat komt waarschijnlijk doordat dan de piek van studenten- en scholierenreizen is.

Ik ken zelf geen enkele werkgever die het prima vindt dat mensen nooit naar kantoor komen. Als je naar kantoor komt voor het team, is het moeilijk om de dins- en donderdagen te vermijden. Het zijn vaak de enige dagen waarop iedereen beschikbaar is. Het is heel moeilijk te bedenken hoe je daar omheen zou kunnen werken, want alles hangt met alles samen. Veel ouders blijven bijvoorbeeld op woensdag thuis omdat veel scholen dan vroeger uit zijn. En als ikzelf op bijvoorbeeld woensdag mijn teamdag kan hebben, dan kan mijn partner dat niet omdat iemand er voor de kinderen moet zijn. Bedenk maar eens hoe dat werkt in een team, waarin velen een partner en/of (klein-)kinderen hebben. Je komt er gewoon niet uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209732609
quote:
4s.gif Op zondag 2 juli 2023 14:24 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het gevolg is dat de bezettingsgraad over de gehele dag maar 30% is.
Ja nou en?
Vakman pur sang
pi_209733187
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 14:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee juist niet. De vaste kosten zijn het bezit van de auto: dus afschrijvingen, belastingen en verzekeringen.
Als je de auto toch al hebt maakt 1 incidenteel ritje niet meer uit en zijn de marginal costs van benzine en (banden)onderhoud doorslaggevend.
juist niet, want zo kan je alle ritten wel zo benoemen maar uiteindelijk moeten die vaste kosten toch betaald worden. Gangbaar worden deze kosten gedeeld door het aantal kms maar of je dat nou niet doet of wel, het is om het even die kosten moeten betaald worden. De NS laat reizigers ook betalen voor hun vaste kosten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 2 juli 2023 @ 15:38:07 #158
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209733319
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 15:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
juist niet, want zo kan je alle ritten wel zo benoemen maar uiteindelijk moeten die vaste kosten toch betaald worden. Gangbaar worden deze kosten gedeeld door het aantal kms maar of je dat nou niet doet of wel, het is om het even die kosten moeten betaald worden. De NS laat reizigers ook betalen voor hun vaste kosten.
Nee want zo noem je alle ritten niet.
Stel je hebt een auto voor woon-werk verkeer maar in het weekend wil je een keer naar Amsterdam toe vanuit Nijmegen. Dan zijn alleen je eigen marginal costs van belang voor de afweging tussen auto en trein. De auto is immers al betaald en schrijft niet noemenswaardig meer af bij dit ritje.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209733545
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 15:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee want zo noem je alle ritten niet.
Stel je hebt een auto voor woon-werk verkeer maar in het weekend wil je een keer naar Amsterdam toe vanuit Nijmegen. Dan zijn alleen je eigen marginal costs van belang voor de afweging tussen auto en trein. De auto is immers al betaald en schrijft niet noemenswaardig meer af bij dit ritje.
als je wilt valsspelen dan doe je dat, uiteindelijk maakt het voor de kosten niks uit. Of je woon-werk verkeer nu duurder is of goedkoper, het is om het even, de kosten zijn er toch.

Ik zal de NS vragen of ik gratis of met korting mag reizen want ik ga maar 1x per zoveel jaar en de vaste kosten voor mijn rit zijn zo gering dat ik dat niet hoef te betalen.

[ Bericht 8% gewijzigd door sjorsie1982 op 02-07-2023 15:57:56 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209733761
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 22:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als het rijdt. Hier regelmatig zonder vooraankondiging geen trein. In Sept met de trein naar Flensburg geweest en terug, in April Naar Stuttgart.
Lange vertragingen, uitgevallen treinen, door man naar Oberhausen gebracht moeten worden omdat er weer eens geen trein reed. bouwvallige en duistere Stations vol junks, bedelaars zielige zoekers en haatbaarden.
Naar schiphol met de trein en terug, schone treinen, goed bezet, maar op tijd, frisse schone stations zonder zielige zoekers, haatbaarden, junks of Bedelaar.
Kortom, je krijgt waar je voor betaald.
Duitse groene regering heeft populistisch gekozen voor gesupsidieerde maandkaarten. De miljarden die dit kost waren eigenlijk hard nodig voor infrastructuur verbetering en modernisering. De trein is in D niet goedkoper, alleen betaalt iedereen ervoor door hogere belastingen ipv dat gebruikers ervoor betalen.
Ziehier het verschil tussen een efficient gedigistaliseerd land waar alles centraal geregeld is (Nederland) en een federaal land dat bestaat uit ouderwetse bureaucratische chaos waar de Behörden alles nog faxen ( :')!!!!) tussen alle deelstaten en boven alles ook nog de Verkersbunden. Zie je gewoon terug in de DB en de Verkehrsverbunden hoor.

Gelukkig ben ik zelf extreem content met het OV in Berlijn en omstreken in Brandenburg. Rijdt 24/7, gigantisch netwerk, en niets te klagen over U+S-Bahn. Hoort ook wel bij een metropool. Wat regionaal reizen betreft: als je je verwachtingen bijstelt en een plan B voor handen hebt zal het vast lokaal of regionaal te doen zijn. Zoals je zegt, je krijgt wat je er voor betaalt en het is Duits eigen.

Verder horen wappies en junks op straat gewoon bij het straatbeeld in Berlijn en de großstädte in NRW, Hessen, Nedersaksen, hoort er gewoon bij. Dat is Duitsland. Je moet eens de U-Bahn in München of Nürnberg pakken, lijkt qua OV, materiaal en hygiëne net Nederland. Zoals verwacht bij Bayern :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 02-07-2023 16:05:08 ]
  zondag 2 juli 2023 @ 16:06:31 #161
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_209733879
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 15:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja nou en?
¤¤¤

En dat mag jij betalen als gebruiker.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_209734019
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja het beleid lijkt wel om echt iedereen de auto in te jagen.
Het is nu al vaak duurder om met 1p de auto te pakken ipv de trein.
Ik ben er van overtuigd dat als we in Nederland qua service en materiaal het weer op peil brengen van voor de pandemie, en dat je voor een betaalbaar vast bedrag per maand in ieder geval onbeperkt lokaal en regionaal OV kunnen aanbieden dat een hoop mensen geprikkeld worden om de auto te laten staan.

Dan dus alleen met de bus, tram, metro en Sprinters/stoptreinen, verder gewoon betalen voor Intercity-treinen en meer.

Zal wel naar een realistischer bedrag omhoog gepolderd moeten worden dan gratis (lol) of 49 euro, en zoals het nu gaat met de veel te korte treinen en wegbezuinigde diensten/lijnen gaat niemand hiervan gebruik van kunnen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 02-07-2023 16:16:25 ]
  zondag 2 juli 2023 @ 17:59:40 #163
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209736241
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 15:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als je wilt valsspelen dan doe je dat, uiteindelijk maakt het voor de kosten niks uit. Of je woon-werk verkeer nu duurder is of goedkoper, het is om het even, de kosten zijn er toch.

Ik zal de NS vragen of ik gratis of met korting mag reizen want ik ga maar 1x per zoveel jaar en de vaste kosten voor mijn rit zijn zo gering dat ik dat niet hoef te betalen.
:')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209736260
Waar gaan al die kansloze mensen naartoe de hele dag?
pi_209736478
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 16:13 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ik ben er van overtuigd dat als we in Nederland qua service en materiaal het weer op peil brengen van voor de pandemie, en dat je voor een betaalbaar vast bedrag per maand in ieder geval onbeperkt lokaal en regionaal OV kunnen aanbieden dat een hoop mensen geprikkeld worden om de auto te laten staan.

Dan dus alleen met de bus, tram, metro en Sprinters/stoptreinen, verder gewoon betalen voor Intercity-treinen en meer.

Zal wel naar een realistischer bedrag omhoog gepolderd moeten worden dan gratis (lol) of 49 euro, en zoals het nu gaat met de veel te korte treinen en wegbezuinigde diensten/lijnen gaat niemand hiervan gebruik van kunnen maken.
Daar heb je ook nog argumenten voor? Duitsland en Luxemburg bewijzen het tegendeel.
speak only if it improves the silence.
pi_209736485
WOUTERED
U MAD?
pi_209736578
quote:
3s.gif Op zondag 2 juli 2023 18:20 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Daar heb je ook nog argumenten voor? Duitsland en Luxemburg bewijzen het tegendeel.
Ik zou niet de fout maken om Nederland met Duitsland in deze 1:1 te vergelijken zonder nuance. Het bestuur hier heeft veel te veel bureaucratische en politieke organisatorische lagen waardoor alles hier zo ontzettend chaotisch en traag is qua uitwerking. Het infrastructuur is verre van perfect en was dat altijd ook al in de Merkel-era geweest en daarnaast zijn de tijden veranderd.

Daarnaast is ook het culturele aspect ook van balang en zijn het Duitsers. Als je zo geïnformeerd bent zou je moeten begrijpen hoe enorm groot de liefde en trots op de autocultuur hier is en hoe de Duitser vastgeplakt blijft aan de auto en zijn automerk.

In Nederland daarentegen zijn we zuinig en hebben we in principe genoeg aan de fiets. Als het loont om het OV te gaan, zie ik dat in Nederland makkelijk gebeuren. Zie de opleving van Hoek van Holland Strand zodra de Rotterdamse metrolijn B daar geopend werd, parkeergezeik is echt minimaal en het leeft er nu zonder auto's en files. Dat was voorheen echt anders op zomerse dagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 02-07-2023 18:35:37 ]
  zondag 2 juli 2023 @ 18:31:27 #168
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209736590
En autorijden wordt straks ook onbetaalbaar _O_
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_209737015
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 18:31 schreef PzKpfw het volgende:
En autorijden wordt straks ook onbetaalbaar _O_
Is wel veel te laat, had veel decennia geleden al gemoeten.
pi_209737067
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:40 schreef alopio het volgende:

[..]
Het is ook lastig om mensen de auto uit te krijgen omdat het soms niet anders kan. Gratis OV of goedkoper heeft dus niet altijd invloed, al kan het voor sommige wel een drempel zijn. Nu is OV vaak duurder.

Werk je op een bedrijventerrein is het leuk met de trein, maar kan je daarna nog even met een bus, je reistijd wordt vaak langer, als je buiten de normale tijden werkt (dus bv meer in de avond) is er dus minder ov.

Leuk als je ergens in het centrum werkt of op de zuidas, maar bij veel beroepen werkt het dus niet. Ik zou zelf bv makkelijk met het OV, maar ik doe er 2x zo lang over (met file evenlang) en dat is van deur tot deur, zeker van werk naar huis moet je vaak nog wachten dus duurt het nog langer. En het is gewoon duurder voor mij.
Daarom is het beleid in Nederland om mensen de auto uit te jagen enorm scheef als er tegelijkertijd ieder jaar lijnen en diensten worden wegbezuinigd en de tarieven alsmaar blijven stijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 02-07-2023 19:16:16 ]
  zondag 2 juli 2023 @ 22:32:14 #171
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209740333
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 19:10 schreef torentje het volgende:

[..]
Is wel veel te laat, had veel decennia geleden al gemoeten.
Want? Autorijden blijft de fijnste vorm van vervoer. Het OV is naast duur ook nog eens ontzettend onbetrouwbaar.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_209741285
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Treinreizen mits 1e klas is gewoon een erg fijne manier van reizen.
Ook in het weekend is dat heerlijk trouwens. Je ziet bijna iedereen elkaar onder de voet lopen bij de 2e klas, terwijl jij rustig plaatsneemt in een vrijwel lege coupé en je nog eens lekker uitrekt. Zo'n 1e klas toeslag op je flex-abonnement is het dubbel en dwars waard als je anders in de 2e klas als een sardientje tussen het plebs moet gaan staan. Als je het halve land door moet is het maandbedrag voor dat abonnement al goedkoper dan 1 keer heen en weer op saldo.
pi_209742261
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 22:32 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Want? Autorijden blijft de fijnste vorm van vervoer. Het OV is naast duur ook nog eens ontzettend onbetrouwbaar.
Aan de auto's zijn we veel openbare ruimte kwijt.
pi_209742381
quote:
4s.gif Op zondag 2 juli 2023 14:24 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het gevolg is dat de bezettingsgraad over de gehele dag maar 30% is.
Ik begrijp dat de NS een rendabele bezettingsgraad wenst.

Is het dan niet zinvoller om het treinreizen voor bijvoorbeeld dagjesmensen en toeristen aantrekkelijker te maken ipv de noodzakelijke spitsreiziger aan te pakken? Door de service, voorzieningen en veiligheid te verbeteren? Door slimme acties aan te gaan met ondernemers/evenementlocties/attractieparken etc. Door met gemeenten en andere vervoerbedrijven te kijken naar betere aansluitingen en tijdwinst?

De bezettingsgraad wijzigt niet automatisch door een heffing in te voeren. Mogelijk wordt de bezettingsgraad iets hoger de rest van de dag, maar uiteindelijk denk ik dat er vooral meer betaald gaat worden om binnen de spits te blijven rijden en zal per saldo de bezettingsgraad niet substantieel wijzigen.
pi_209742414
quote:
4s.gif Op zondag 2 juli 2023 14:24 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het gevolg is dat de bezettingsgraad over de gehele dag maar 30% is.
De bezettingsgraad van wegen is nog lager dus de komende jaren hoeft er geen enkel stukje asfalt bij te komen om files op te lossen. :D
  maandag 3 juli 2023 @ 09:11:16 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209742466
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 09:01 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ik begrijp dat de NS een rendabele bezettingsgraad wenst.

Is het dan niet zinvoller om het treinreizen voor bijvoorbeeld dagjesmensen en toeristen aantrekkelijker te maken ipv de noodzakelijke spitsreiziger aan te pakken? Door de service, voorzieningen en veiligheid te verbeteren? Door slimme acties aan te gaan met ondernemers/evenementlocties/attractieparken etc. Door met gemeenten en andere vervoerbedrijven te kijken naar betere aansluitingen en tijdwinst?

De bezettingsgraad wijzigt niet automatisch door een heffing in te voeren. Mogelijk wordt de bezettingsgraad iets hoger de rest van de dag, maar uiteindelijk denk ik dat er vooral meer betaald gaat worden om binnen de spits te blijven rijden en zal per saldo de bezettingsgraad niet substantieel wijzigen.
Dan moet je investeren en moeite doen. Dat kan natuurlijk niet he. Beginnen we niet aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 3 juli 2023 @ 09:12:51 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209742483
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 20:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
en dan denk je: oh ja daar is het ziekenhuis, daar heb ik nog een afspraak voor mijn gratis behandeling.
:D
Eigen risico.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209742804
Bijzonder _O- de service wordt steeds beroerder, uitval/vertragingen van treinen groter en nu durven ze nog meer geld te gaan vragen ook.
pi_209743065
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 09:01 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ik begrijp dat de NS een rendabele bezettingsgraad wenst.

Is het dan niet zinvoller om het treinreizen voor bijvoorbeeld dagjesmensen en toeristen aantrekkelijker te maken ipv de noodzakelijke spitsreiziger aan te pakken? Door de service, voorzieningen en veiligheid te verbeteren? Door slimme acties aan te gaan met ondernemers/evenementlocties/attractieparken etc. Door met gemeenten en andere vervoerbedrijven te kijken naar betere aansluitingen en tijdwinst?

De bezettingsgraad wijzigt niet automatisch door een heffing in te voeren. Mogelijk wordt de bezettingsgraad iets hoger de rest van de dag, maar uiteindelijk denk ik dat er vooral meer betaald gaat worden om binnen de spits te blijven rijden en zal per saldo de bezettingsgraad niet substantieel wijzigen.
De NS doet al van alles voor dagjes uit, combo-kaartjes en weet ik mee er. Zie bv https://www.ns.nl/dagje-uit en de spoordeelwinkel. Maar op een doordeweekse niet-vakantiedag gaan er op wat 65+s na niemand natuurlijk ;)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_209743280
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:55 schreef Farenji het volgende:
Niks mis met de trein, zolang je niet in de 2e klas tijdens de spits hoeft. Buiten de spits in de 1e klas is het lekker rustig, altijd zitplaats, stopcontactje erbij, prima mobiele werkplek.

Wel irritant dat er steeds meer paupers denken dat je met je 2e klas kaartje in de 1e klas kan komen zitten ("het was druk in de 2e klas", "ik wil alleen even mijn mobiel opladen", "ik wist het niet"), en dat die softe conducteurs dan niet de ballen hebben om ze op de bon te slingeren.

Ik vind het helemaal geen gek idee om prijzen te differentieren, dit is gewoon vraag & aanbod. Het is ook vrij achterlijk dat we nog steeds massaal om 9 uur willen beginnen en om 5 uur willen stoppen, dat is kuddegedrag dat nergens voor nodig is. We leven in een 24 uurs economie maar op kantoor is dat nog steeds niet doorgedrongen blijkbaar.
De werkgevers willen dit bedoel je.

En de trein rijd niet 24/7.

Ik wil best heel vroeg beginnen hoor als de werkgever en trein meewerkt :)
  maandag 3 juli 2023 @ 11:48:51 #181
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209744693
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 10:21 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
De werkgevers willen dit bedoel je.

En de trein rijd niet 24/7.

Ik wil best heel vroeg beginnen hoor als de werkgever en trein meewerkt :)
tja, als ik kijk, Arnhem Schiphol, of Arnhem Utrecht, kwart voor 6 is het vroegste wat je kan vertrekken,
pi_209744884
Zou fijn zijn als bedrijven als de NS en het kabinet eens gaan overleggen welk vervoersmiddel ze nog wél willen promoten.

Auto? Nee, dat is slecht voor het klimaat en het milieu en moet duurder gemaakt worden om mensen zo ver te krijgen dat ze een ander vervoersmiddel gebruiken.

Trein dan maar? Nee, te druk, dus laten we dat ook duurder maken.

Vliegen? Nee, dat moet duurder en is slecht voor het milieu.

Tegelijkertijd verlangen wel steeds meer bedrijven weer dat werknemers wel ''gezellig'' naar kantoor komen.

Het spreekt elkaar allemaal een beetje tegen. Wat mogen we nog wél naast belasting betalen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2023 11:59:40 ]
pi_209744945
quote:
10s.gif Op maandag 3 juli 2023 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zou fijn zijn als bedrijven als de NS en het kabinet eens gaan overleggen welk vervoersmiddel ze nog wél willen promoten.

Auto? Nee, dat is slecht voor het klimaat en het milieu en moet duurder gemaakt worden om mensen zo ver te krijgen dat ze een ander vervoersmiddel gebruiken.

Trein dan maar? Nee, te druk, dus laten we dat ook duurder maken.

Vliegen? Nee, dat moet duurder en is slecht voor het milieu.

Tegelijkertijd verlangen wel steeds meer bedrijven weer dat werknemers wel ''gezellig'' naar kantoor komen.

Het spreekt elkaar allemaal een beetje tegen. Wat mogen we nog wél naast belasting betalen?
Antwoord:

Reizen met de trein, vliegtuig en auto
  maandag 3 juli 2023 @ 12:02:36 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209744984
quote:
10s.gif Op maandag 3 juli 2023 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zou fijn zijn als bedrijven als de NS en het kabinet eens gaan overleggen welk vervoersmiddel ze nog wél willen promoten.

Auto? Nee, dat is slecht voor het klimaat en het milieu en moet duurder gemaakt worden om mensen zo ver te krijgen dat ze een ander vervoersmiddel gebruiken.

Trein dan maar? Nee, te druk, dus laten we dat ook duurder maken.

Vliegen? Nee, dat moet duurder en is slecht voor het milieu.

Tegelijkertijd verlangen wel steeds meer bedrijven weer dat werknemers wel ''gezellig'' naar kantoor komen.

Het spreekt elkaar allemaal een beetje tegen. Wat mogen we nog wél naast belasting betalen?
De maakbaarheid volgen en vooral snel doodgaan als je aow krijgt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 3 juli 2023 @ 12:03:28 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209745003
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:01 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Antwoord:

Reizen met de trein, vliegtuig en auto
je vergeet een woordje.

'Niet'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209745034
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
je vergeet een woordje.

'Niet'
Nee, dat reizen duurder wordt rechtvaardigt nog niet demagogische opmerkingen in de trant van 'je mag ook niks meer in dit land'
pi_209745093
Dat kaartjes buiten de spits goedkoper worden dan nu wordt door zo'n beetje iedereen hier voor het gemak even vergeten?
  maandag 3 juli 2023 @ 12:07:52 #188
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209745108
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:07 schreef Farenji het volgende:
Dat kaartjes buiten de spits goedkoper worden dan nu wordt door zo'n beetje iedereen hier voor het gemak even vergeten?
Ik geloof daar dus geen ene fuck van.
  maandag 3 juli 2023 @ 12:09:28 #189
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_209745148
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:55 schreef Farenji het volgende:
Niks mis met de trein, zolang je niet in de 2e klas tijdens de spits hoeft. Buiten de spits in de 1e klas is het lekker rustig, altijd zitplaats, stopcontactje erbij, prima mobiele werkplek.

Wel irritant dat er steeds meer paupers denken dat je met je 2e klas kaartje in de 1e klas kan komen zitten ("het was druk in de 2e klas", "ik wil alleen even mijn mobiel opladen", "ik wist het niet"), en dat die softe conducteurs dan niet de ballen hebben om ze op de bon te slingeren.

Ik vind het helemaal geen gek idee om prijzen te differentieren, dit is gewoon vraag & aanbod. Het is ook vrij achterlijk dat we nog steeds massaal om 9 uur willen beginnen en om 5 uur willen stoppen, dat is kuddegedrag dat nergens voor nodig is. We leven in een 24 uurs economie maar op kantoor is dat nog steeds niet doorgedrongen blijkbaar.
Wij hebben flex tijden. Zijn met 4 personen waarvan er eentje om 06:00 begint en 3 dus niet. Heb zelf moeite om 08:00 uur te halen, dus tot 16:30) maar veel later is ook niet leuk want wil savonds ook vaak nog even sporten.

Ik woon in Drenthe en een treinverbinding is niet te doen, dan ben ik ongeveer 3 uur per dag aan het reizen. Nu 50 minuten heen en terug.O en file ken ik niet.
To BG or not to BG!
pi_209745154
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:07 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Ik geloof daar dus geen ene fuck van.
Waarom zo selectief? Koolmees zegt het letterlijk.

quote:
,Maar per saldo gaan we er geen geld aan verdienen, het wordt budgetneutraal”, aldus de NS-topman. ,,Wat we verdienen met de spitsheffing, leidt tot korting op andere trajecten.”
Als je alleen wil geloven wat je wil geloven, dan heb je dit nieuwsbericht natuurlijk ook niet nodig om ziedend witheet te zijn op alles.
  maandag 3 juli 2023 @ 12:11:51 #191
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209745190
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:09 schreef Farenji het volgende:

[..]
Waarom zo selectief? Koolmees zegt het letterlijk.
[..]
Als je alleen wil geloven wat je wil geloven, dan heb je dit nieuwsbericht natuurlijk ook niet nodig om ziedend witheet te zijn op alles.
Gelukkig valt het dan ook wel mee met mijn ziedend witheet zijn.
pi_209745235
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:05 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nee, dat reizen duurder wordt rechtvaardigt nog niet demagogische opmerkingen in de trant van 'je mag ook niks meer in dit land'
Bedoelde het natuurlijk enigszins cynisch en overdreef dan ook een klein beetje, ik nam aan dat mensen dat wel door hadden.

Haalt niet weg dat ze echt een keer moeten overleggen wat ze wél willen stimuleren. Wil je mensen juist stimuleren om meer de trein te pakken? Dan werkt het nogal averechts om treinen e.d. duurder te maken.

Het is nogal wereldvreemd om te doen alsof je het gebruik van een bepaald vervoersmiddel stimuleert maar dat eigenlijk niet te doen omdat er geen alternatieven zijn; omdat ook die duurder worden gemaakt. Zat mensen die met alle liefde vaker het OV willen pakken, maar dan moet het wel de moeite waard zijn natuurlijk.
pi_209745242
quote:
10s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:11 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Gelukkig valt het dan ook wel mee met mijn ziedend witheet zijn.
Ja jij natuurlijk niet, maar al die andere mensen!
pi_209745279
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
Haalt niet weg dat ze echt een keer moeten overleggen wat ze wél willen stimuleren. Wil je mensen juist stimuleren om meer de trein te pakken? Dan werkt het nogal averechts om treinen e.d. duurder te maken.

Dit staat ook duidelijk in het bericht. Ze willen betere spreiding stimuleren. Nu is de trein in de spits hutje mutje stampvol, en buiten de spits zo goed als leeg. Vandaar dat buiten de spits reizen ook *goedkoper* gaat worden.
pi_209745306
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Bedoelde het natuurlijk enigszins cynisch en overdreef dan ook een klein beetje, ik nam aan dat mensen dat wel door hadden.

Haalt niet weg dat ze echt een keer moeten overleggen wat ze wél willen stimuleren. Wil je mensen juist stimuleren om meer de trein te pakken? Dan werkt het nogal averechts om treinen e.d. duurder te maken.

Het is nogal wereldvreemd om te doen alsof je het gebruik van een bepaald vervoersmiddel stimuleert maar dat eigenlijk niet te doen omdat er geen alternatieven zijn; omdat ook die duurder worden gemaakt. Zat mensen die met alle liefde vaker het OV willen pakken, maar dan moet het wel de moeite waard zijn natuurlijk.
👍

Je verbazing deel ik verder volledig
  maandag 3 juli 2023 @ 12:32:51 #196
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209745451
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:05 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nee, dat reizen duurder wordt rechtvaardigt nog niet demagogische opmerkingen in de trant van 'je mag ook niks meer in dit land'
Als je maar genoeg betaald mag je alles. Kan je alles afkopen wat je doet.
Nee, dat is geen vrijheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 3 juli 2023 @ 12:33:21 #197
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209745459
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:07 schreef Farenji het volgende:
Dat kaartjes buiten de spits goedkoper worden dan nu wordt door zo'n beetje iedereen hier voor het gemak even vergeten?
Nee, tijdens de spits wordt het duurder. Dus in vergelijking wordt het goedkoper, niet absoluut.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209745478
Dat het buiten de spits 'leeg' zou zijn ervaar ik zelf niet. Ook buiten de spits is het op bepaalde trajecten stampvol.
pi_209745566
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee, tijdens de spits wordt het duurder. Dus in vergelijking wordt het goedkoper, niet absoluut.
Ook voor jou nog even, lees even wat Koolmees letterlijk zegt. "budgetneutraal" betekent: het ene wordt duurder maar het andere wordt evenredig goedkoper, goedkoper dan het nu is dus.
  maandag 3 juli 2023 @ 12:42:01 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209745581
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:41 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ook voor jou nog even, lees even wat Koolmees letterlijk zegt. "budgetneutraal" betekent: het ene wordt duurder maar het andere wordt evenredig goedkoper, goedkoper dan het nu is dus.
Dat is het verkooppraatje. Denk je serieus dat ze dat doen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')