abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 juni 2023 @ 18:52:03 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_209645346
:Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209645454
Ik duim mee :Y
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator zondag 25 juni 2023 @ 19:01:50 #3
382129 crew  Donna
pi_209645487
Liev O+
pi_209645581
Ach Donna, wat een moeilijke maar vooral moedige beslissing. Sterkte met het gevoel maar ook het regelen.

Ik ben een zeer matige klusser, maar kan wel goede koffie zetten voor andere klussers als je een huisje hebt.
  zondag 25 juni 2023 @ 20:11:54 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209646239
@Donna :*
Goed gedaan! Er komt vast snel een huisje beschikbaar :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 25 juni 2023 @ 20:17:39 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209646317
  zondag 25 juni 2023 @ 20:25:03 #7
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209646436
Ik duim ook mee hoor Donna!
in de haak.
pi_209647129
Bovenaan de wachtlijst, dat is dan weer een geluk bij een ongeluk :*. Moedige beslissing en nu hopelijk op weg naar rustiger vaarwater!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209649898
Duimen draaien hier voor je @Donna!
Fake it till you make it...
pi_209651230
@Donna wat een moedige beslissing. Hopelijk komt er snel een fijn huisje voor jullie vrij. :*
  Moderator maandag 26 juni 2023 @ 10:15:23 #11
382129 crew  Donna
pi_209651418
Dankjullie. Ja lastig dat ik voor m'n gevoel nu stil sta. Er is genoeg te bespreken natuurlijk, maar heb nog geen letterlijk zicht op een huisje dus dan blijft het een beetje bij 'wat als'.
Ik ben wat dat betreft ook echt een denker en wil alles zowat al geregeld hebben terwijl ex meer het type 'komt tijd, komt raad' is.

In ieder geval contact opgenomen met het KDV om te kijken of de jongste 1 dag kan wisselen zodat we het in de week wat makkelijker kunnen verdelen. Dus dat is al een stapje.
  maandag 26 juni 2023 @ 11:56:46 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_209652572
Donna :* wat een rollercoaster moet het zijn (geweest). Fijn dat er wat rust komt met het doorhakken van de knoop en ik hoop dat je je draad weer terugvindt :)
disclaimer
  maandag 26 juni 2023 @ 12:44:08 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209653167
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 10:15 schreef Donna het volgende:
Dankjullie. Ja lastig dat ik voor m'n gevoel nu stil sta. Er is genoeg te bespreken natuurlijk, maar heb nog geen letterlijk zicht op een huisje dus dan blijft het een beetje bij 'wat als'.
Ik ben wat dat betreft ook echt een denker en wil alles zowat al geregeld hebben terwijl ex meer het type 'komt tijd, komt raad' is.

In ieder geval contact opgenomen met het KDV om te kijken of de jongste 1 dag kan wisselen zodat we het in de week wat makkelijker kunnen verdelen. Dus dat is al een stapje.
Ik kan me dat zo goed voorstellen. Je wil gewoon doorpakken dan op een gegeven moment ipv in een vacuüm hangen van hoe zal het dan straks gaan etc.
pi_209656564
Nu kun je wel nieuwe poessies nemen @Donna! Moet je wel een huis vinden die niet aan een drukke straat ligt ;)

This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator maandag 26 juni 2023 @ 18:35:25 #15
382129 crew  Donna
pi_209656956
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 18:08 schreef PoesInDoos het volgende:
Nu kun je wel nieuwe poessies nemen @:Donna! Moet je wel een huis vinden die niet aan een drukke straat ligt ;)

[ link | afbeelding ]
Jaaaa. 100% zeker. O+ O+
pi_209657015
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 18:35 schreef Donna het volgende:

[..]
Jaaaa. 100% zeker. O+ O+
O+
pi_209657460
Vanmiddag hadden we het rapportgesprek met de juf.
Ze vertelde dat een tijdje geleden een andere juf al eens een AVI-test bij Simon had afgenomen, daar had ie nooit wat over verteld thuis :). Omdat hij de dubbelklanken nog niet goed genoeg kent, haalt ie nog geen M3, maar haar verwachting is dat ie dat in groep3 snel zal oppikken.

Ze gaf ook aan dat ze de nieuwe groep-3 juffen al had ingelicht dat hij qua taal en rekenen voorligt en hij komt ook volgend jaar in aanmerking voor de projectklas voor verdiepend werk. Fijn, dat dat al geregeld is :)

Nog een leestip :): gister las ik Films die nergens draaien van Yorick Goldewijk uit. Mooi boek! Eigenlijk bedoeld voor kinderen vanaf een jaar of 10, maar ook voor volwassenen een prachtig verhaal!
pi_209660260
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 10:15 schreef Donna het volgende:

Sterkte :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_209660374
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 19:14 schreef TolstoiFan het volgende:
Vanmiddag hadden we het rapportgesprek met de juf.
Ze vertelde dat een tijdje geleden een andere juf al eens een AVI-test bij Simon had afgenomen, daar had ie nooit wat over verteld thuis :). Omdat hij de dubbelklanken nog niet goed genoeg kent, haalt ie nog geen M3, maar haar verwachting is dat ie dat in groep3 snel zal oppikken.

Ze gaf ook aan dat ze de nieuwe groep-3 juffen al had ingelicht dat hij qua taal en rekenen voorligt en hij komt ook volgend jaar in aanmerking voor de projectklas voor verdiepend werk. Fijn, dat dat al geregeld is :)

Nog een leestip :): gister las ik Films die nergens draaien van Yorick Goldewijk uit. Mooi boek! Eigenlijk bedoeld voor kinderen vanaf een jaar of 10, maar ook voor volwassenen een prachtig verhaal!
Jaaaa O+. Zo mooi en ontroerend! Hield je het droog?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209670889
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 22:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Jaaaa O+. Zo mooi en ontroerend! Hield je het droog?
Uiteraard niet :'(

Nu op zoek naar een nieuw boek. Het andere boek dat ik had meegenomen van de bieb, boeit me op dit moment niet, dus zaterdag met Simon weer naar de bieb. Dat is echt een uitje voor ons samen, op elke zaterdag wordt er ook voorgelezen in de bieb. In de zomervakantie zijn er weer voorleesfeestjes met een verhaal, knutselen en speurtochten. Bieb O+
pi_209673429
In de schoolbieb kwam ik het boek ‘Jij mag alles zijn’ van Griet op de Beeck tegen. Wel een beetje dezelfde categorie als ‘Films die nergens draaien’. Ook een zwaar thema, maar heel mooi beschreven. Ik lees elke keer een paar hoofdstukken als ik daar ben (als het tussen de bedrijven door lukt). Hopelijk lukt het om het nog uit te lezen voor de zomervakantie :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209674374
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 23:07 schreef Phaidra het volgende:
In de schoolbieb kwam ik het boek ‘Jij mag alles zijn’ van Griet op de Beeck tegen. Wel een beetje dezelfde categorie als ‘Films die nergens draaien’. Ook een zwaar thema, maar heel mooi beschreven. Ik lees elke keer een paar hoofdstukken als ik daar ben (als het tussen de bedrijven door lukt). Hopelijk lukt het om het nog uit te lezen voor de zomervakantie :P.
Jaaaa, die heb ik ook gelezen een tijd geleden. Inderdaad ook erg mooi O+

Dat is handig, om de schoolbieb te gebruiken! Is voor mij wat lastiger, omdat groep 5-8 op een andere locatie zitten en ik dus alleen toegang heb tot prentenboeken en AVI-start t/m E4 boeken en een paar A-boeken.
pi_209674958
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 05:56 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Jaaaa, die heb ik ook gelezen een tijd geleden. Inderdaad ook erg mooi O+

Dat is handig, om de schoolbieb te gebruiken! Is voor mij wat lastiger, omdat groep 5-8 op een andere locatie zitten en ik dus alleen toegang heb tot prentenboeken en AVI-start t/m E4 boeken en een paar A-boeken.
Dat lijkt me ook niet handig voor de goede lezers, als ik naar mij. Oudste kijk, die las eind groep 3 m5 boeken en eind groep 4 M7 (of iets in die richting). En er waren wel meer kinderen die een hoger leesniveau dan het klassenniveau hadden.

Dus dat lijkt me dan niet praktisch als die boeken op een andere locatie staan. Tenminste ik ga er van uit dat dit om boeken gaat die de kinderen in de klas lezen, niet de boeken voor thuis, want dan kun je nog naar de ‘normale bieb’ en zou het wat minder lastig zijn
pi_209675215
De indeling bij de groepen 1,2 en 3 van Juul is ook bekend. Ze blijft in haar eigen klas met haar beste maatjes.

Verder zijn het hier echt zware laatste loodjes. De kinderen zijn moe, maar ik ook. Gisteren zelfs ziek, ik voelde me zo beroerd. Om 8 uur al gaan slapen en nu gaat het wel weer ok.

Ik merk dat ik me echt naar die vakantie toesleep dit jaar. Nog 2,5 week *O*
  woensdag 28 juni 2023 @ 09:05:48 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209675351
Wij gaan volgend week vrijdag en het is hier zo druk op de begraafplaats/het crematorium dat ik een melding van overlijden niet meer zelf af zou kunnen maken dus heb ik alleen morgen nog een uitvaart en vlgde week assistentie bij een collega en wat administratie ed, maar verder heb ik al een soort van vrij. Als er nu nog iemand belt gaat een van mijn collega's op pad. O+ En dat is zo'n lekker gevoel! *O* Even de druk van de ketel.
Het is echt zo druk geweest weer de afgelopen maand. :o
pi_209675382
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 08:23 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook niet handig voor de goede lezers, als ik naar mij. Oudste kijk, die las eind groep 3 m5 boeken en eind groep 4 M7 (of iets in die richting). En er waren wel meer kinderen die een hoger leesniveau dan het klassenniveau hadden.

Dus dat lijkt me dan niet praktisch als die boeken op een andere locatie staan. Tenminste ik ga er van uit dat dit om boeken gaat die de kinderen in de klas lezen, niet de boeken voor thuis, want dan kun je nog naar de ‘normale bieb’ en zou het wat minder lastig zijn
Dat is ook zo. De schoolbieb bestaat nu iets meer dan een jaar, jaarlijks is er een beperkt budget om nieuwe boeken te kopen. Dit jaar is er ook een sponsorloop geweest voor extra budget. Volgend schooljaar gaan ze daar ook rekening mee houden bij de aanschaf van boeken.
pi_209675657
Schoolbiebs O+

Ik ben mijn laatste taken aan het overdragen. Na bijna 6 jaar coordinator zijn is mijn laatste kind bijna klaar met school. En ik dus ook. Was echt fijn geregeld daar. De oudervereniging sponsort het grootste deel van de bieb. School betaald alleen de software en klein spul (pennen, post its en een hoop booklon). Ik ga het missen.

Max E4/A boeken tot groep 4 lijkt me ook niet handig. Kun je niet af en toe een doosje lenen van de andere locatie?
pi_209675905
Ik zou vandaag naar dochter en kleinzoon gaan maar zoon is ziek :{
Hoewel ik inmiddels wel immuun ben en nergens last van heb, nemen we toch het risico maar niet.
Baal wel :') :@
If they say
pi_209676704
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 08:23 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

En andersom ook eigenlijk. Een groep 5'er die moeilijk leest heeft gelijk een stuk minder opties. Ik snap dat je moet splitsen bij 2 locaties, maar het is wel jammer.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209679338
Och balen @Mushanga71!
Lekker vooruitzicht @BE!

Ik tel af! Nog 6 hele en 2 halve dagen werken!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_209679385
Biebouder zijn lijkt me superleuk! Helaas kunnen de kinderen bij ons geen schoolboeken lenen voor thuis :{
Groep 3 heeft boeken in de klas, en in de gang van groep 3 t/m 5 staan boeken tot E6. In de bieb beneden staan boeken tot AVI plus. De leraar zegt individueel tegen ieder kind welk niveau ze moeten lezen. Soms moeten kinderen uit groep 3 t/m 5 dus zelf naar beneden om een nieuw boek te halen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_209679511
Ik ben een tijdje boekjes ouder geweest voor groep 1 en 2, was leuk om te doen.
Vanaf groep 3 gingen ze naar de biebbus, in groep 3 gingen we volgens mij ook nog mee als boekjesouder. Dan nam je steeds een x aantal kinderen tegelijk mee naar de bus.
pi_209679528
Balen @Mushanga71 Hopelijk wordt je zelf niet ziek..

Hier is de schoolbieb gewoon open voor alle kinderen. Er staat van Avi S tot E4, A,B,C, J en Engelse boeken. Je mag van de biebouders meenemen wat je wil (max 1 leesboek 1 J boek, en die bewaar je in je laatje). Soms stuurt een leerkracht een leerling wel terug, omdat een boek echt te moeilijk is, of te makkelijk. Maar dat is zelden. Juist de vrije boekkeus is heerlijk. Als een kind liever 3 makkelijke boeken leest ipv zich door 1 saaie op niveau te wurmen. Of een kind dat iets boven niveau leest omdat het onderwerp aanspreekt. Allemaal prima. Ze komen vanzelf wel op boeken uit die echt bij ze passen. Als ze maar de meters maken is het motto.

De boeken blijven ook op school, tenzij je thuis een boekbespreking wil voorbereiden. Anders is het risico op kwijtraken wel groter. De stadsbieb is gelukkig dichtbij voor ons.

Bij groep 3/4 lezen ze nog klassikaal, maar daar hebben de leerkrachten eigen boeken voor. Ze hebben dus boeken voor het leesonderwijs en boeken voor het leeshalf uurtje.
pi_209679665
Ik heb geen idee hoe de schoolbieb in elkaar zit :@
Hij is er, B leest eruit en hij neemt geen boeken mee naar huis.

B heeft zijn 9jaarsprikken achter de rug. Het viel enorm mee gelukkig. Hij had zelf helemaal het bloedprikken in zijn hoofd waarbij hij bijna flauwviel.
pi_209680512
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 09:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Schoolbiebs O+

Ik ben mijn laatste taken aan het overdragen. Na bijna 6 jaar coordinator zijn is mijn laatste kind bijna klaar met school. En ik dus ook. Was echt fijn geregeld daar. De oudervereniging sponsort het grootste deel van de bieb. School betaald alleen de software en klein spul (pennen, post its en een hoop booklon). Ik ga het missen.

Max E4/A boeken tot groep 4 lijkt me ook niet handig. Kun je niet af en toe een doosje lenen van de andere locatie?
De biebconsulente van de "echte" bieb had uiteindelijk nog gezorgd voor een doos met M5 boeken en hoger.
En volgend schooljaar dus een hoop nieuwe boeken dankzij de sponsorloop. Doosje lenen van de andere locatie is wel over nagedacht, maar niet gedaan, omdat de kinderen die nu groep 4 zijn en volgend jaar groep 5, dan alweer een deel van de boeken op de andere locatie kennen. Vandaar uiteindelijk de oplossing via de biebconsulente.

Het heeft ook gewoon even tijd nodig om de schoolbieb goed te vullen. Morgen de laatste biebdienst dit jaar en dan de boel schoonmaken en boeken controleren.

Boeken uit de schoolbieb mogen bij ons ook niet mee naar huis, die zijn echt om op school te lezen. Kinderen zijn er heel enthousiast over. Het is vooral bedoeld om te laten zien dat lezen leuk is (alhoewel ze ook wel enigszins op niveau zouden moeten lezen).

[ Bericht 4% gewijzigd door TolstoiFan op 28-06-2023 15:54:36 ]
pi_209681801
@BE toeval? Of veel oudere mensen die bezweken zijn onder de hitte? ;(
  woensdag 28 juni 2023 @ 17:37:39 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209681906
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 17:28 schreef PoesInDoos het volgende:
@:BE toeval? Of veel oudere mensen die bezweken zijn onder de hitte? ;(
Dat laatste denk ik.
Vorig jaar was juni ook superdruk en toen viel het in juli weer enorm mee. Het zijn wel echt allemaal oudere mensen. Gemiddelde leeftijd in juni was 85jr. (Ik ben een statistiekjes-freak :@ ).
pi_209681939
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 17:37 schreef BE het volgende:

[..]
Dat laatste denk ik.
Vorig jaar was juni ook superdruk en toen viel het in juli weer enorm mee. Het zijn wel echt allemaal oudere mensen. Gemiddelde leeftijd in juni was 85jr. (Ik ben een statistiekjes-freak :@ ).
Sneu! Goed dat je even pas op de plaats neemt :Y
pi_209682511
Fijn dat je rustig naar je vakantie toe kan werken @BE en dat je niet tot het einde erg druk bezig bent!

@mushanga jammer dat je zoon ziek is en dat je niet kan gaan. Hopelijk knapt hij snel op!

Had ik vorige week antibiotica gekregen voor m’n blaasontsteking, hadden mooi gevraagd of ze hem op kweek mochten zetten en hoorde later welke antibiotica ik nodig had. 5 dagen geslikt en had al het idee dat het niet over was, afgelopen maandag laten checken en ontsteking was weg, alleen nog rode en witte bloedlichaampjes te vinden, maar zou in principe over zijn.

Nou m’n gevoel liet me niet in de steek, want gisteren weer wat gevoeliger en vandaag weer pijnlijker. Dus vanmiddag maar weer laten checken en ja hoor..
maar de assistente kon niets vinden dat hij op kweek gezet was afgelopen keer.
Dus nu alsnog op kweek en vrijdag bellen voor een passende kuur. Tot die tijd afwachten dus. (Drinken en cranberry sap deed ik al).

Maar goed wel jammer dat ze aangeven vorige week om het op kweek te zetten en dat ze dat dan toch niet doen :{

/einde gezeur
pi_209682653
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 18:22 schreef hilliebillie het volgende:
Fijn dat je rustig naar je vakantie toe kan werken @:BE en dat je niet tot het einde erg druk bezig bent!

@:mushanga jammer dat je zoon ziek is en dat je niet kan gaan. Hopelijk knapt hij snel op!

Had ik vorige week antibiotica gekregen voor m’n blaasontsteking, hadden mooi gevraagd of ze hem op kweek mochten zetten en hoorde later welke antibiotica ik nodig had. 5 dagen geslikt en had al het idee dat het niet over was, afgelopen maandag laten checken en ontsteking was weg, alleen nog rode en witte bloedlichaampjes te vinden, maar zou in principe over zijn.

Nou m’n gevoel liet me niet in de steek, want gisteren weer wat gevoeliger en vandaag weer pijnlijker. Dus vanmiddag maar weer laten checken en ja hoor..
maar de assistente kon niets vinden dat hij op kweek gezet was afgelopen keer.
Dus nu alsnog op kweek en vrijdag bellen voor een passende kuur. Tot die tijd afwachten dus. (Drinken en cranberry sap deed ik al).

Maar goed wel jammer dat ze aangeven vorige week om het op kweek te zetten en dat ze dat dan toch niet doen :{

/einde gezeur
Oh balen dat ze het dan niet hebben gedaan of dat ze niks met de uitslag hebben gedaan.... Beterschap, hopelijk knap je met de juiste AB gauw op straks!
pi_209683207
Beterschap @hilliebillie!
  woensdag 28 juni 2023 @ 19:57:28 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209683799
Beterschap!!
pi_209684591
Is het een nieuwe school Tolstoi? Hier zijn schoolbibliotheken al jaren gemeengoed, in mijn jeugd al. Ik heb daar de hele collectie Wipneus en Pim gelezen O+ en ik zou ook gewoon regelmatig bij de lokale kringloop neuzen voor nieuwe boeken. Die zijn soms ¤1 voor een op het oog gloednieuw redelijk recent boek. Kinderleesboeken wordt vaak heel goed mee omgegaan.

In onze gemeente zijn vrijwel alle schoolbibliotheken eruit gegaan en alle scholen waar ik bekend mee ben gebruiken ‘bibliotheek op school’ oid. Gewoon echte bibliotheekboeken (met schoolstempel), die ze via de bibliotheek geleverd krijgen en met het uitleensysteem van de reguliere bibliotheek. Ik kan via het account van mijn zoon dat ik zelf gebruik voor zijn openbare bibliotheekboeken ook zien wat hij op school heeft geleend ontdekte ik een tijdje terug. Boeken mogen ook gewoon mee naar huis.

Beterschap Hillie!
pi_209684610
Boh @hilliebillie Beterschap!

Mijn dochter had ooit haar eerste blaasontsteking en kreeg een kuur. Die deed niks, kreeg ze een andere kuur en dat hielp wel. Blijkt dat ze niet op alle ab reageert. Ook handig later, was doorgegeven bij de apotheek, kreeg ze toch weer dezelfde die dus niet werkte :X
Had een foto van het doosje gemaakt, ciprofloxacine maar weet niet meer of dat nou wel of niet de goeie was :')

Ik nog steeds niet ziek, gelukkig, maar zoon blijft morgen ook nog thuis. Misschien dat ik vrijdag dan richting dochter kan :s)
If they say
  woensdag 28 juni 2023 @ 21:08:07 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209684652
Beterschap voor de zieken :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209684861
@hilliebillie
Stom dat die kweek niet is opgestuurd. Beterschap!

quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 15:49 schreef TolstoiFan het volgende:

Het heeft ook gewoon even tijd nodig om de schoolbieb goed te vullen. Morgen de laatste biebdienst dit jaar en dan de boel schoonmaken en boeken controleren.
Dat is bij een nieuwe bieb wel anders idd. We hebben nu ca 3000 boeken voor ca 300 kinderen. Geen kind dat de bieb uitkrijgt :D

Veel scholen gaan hier met de kinderen naar de stadsbieb, of krijgen een leen collectie van de stadsbieb. Dat werkt ook, heb je alleen wandel/ophaal ouders nodig. Maar ik zou het klusje van biebouder wel gaan missen. Dan zie je echt alle klassen voorbij komen.
pi_209685050
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Boh @:hilliebillie Beterschap!

Mijn dochter had ooit haar eerste blaasontsteking en kreeg een kuur. Die deed niks, kreeg ze een andere kuur en dat hielp wel. Blijkt dat ze niet op alle ab reageert. Ook handig later, was doorgegeven bij de apotheek, kreeg ze toch weer dezelfde die dus niet werkte :X
Had een foto van het doosje gemaakt, ciprofloxacine maar weet niet meer of dat nou wel of niet de goeie was :')

Ik nog steeds niet ziek, gelukkig, maar zoon blijft morgen ook nog thuis. Misschien dat ik vrijdag dan richting dochter kan :s)
Ligt dus blijkbaar aan welke bacterie de ontsteking veroorzaakt, welke ab het beste werkt. Er zijn ook wel wat algemenere ab, of voor de meest voorkomende ontstekingen. Het hielp ook wel wat, alleen niet voldoende (of te kort). Maar goed we zingen het nog een dagje uit en dan hopen we dat de goede ab snel aan slaat
pi_209686046
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Boh @:hilliebillie Beterschap!

Ciprofloxacine was waarschijnlijk degene die wel werkte - eerste keus antibiotica bij blaasontsteking is namelijk een andere (1e keus nitrofurantoïne, 2e fosfomycine). Cipro is wat meer breedspectrum en gebruiken ze pas als andere ab niet werkt, of als er tekenen zijn van weefselinvasie (=nierbekkenontsteking bv). Te vinden in de nhg standaard urineweginfecties mocht je na willen zoeken :).

Ik had vorige week blaas- en nierbekkenontsteking, vandaar dat ik het weet :+ gelukkig bij mij vanochtend wel helemaal schoon, bij eerste test witte & rode bloedcellen én eiwitten. Nu helemaal niks meer. Vervelend @hilliebillie dat het bij jou toch niet weg is, en al helemaal dat die kweek dus helemaal niet was ingezet en je nu weer moet wachten..
pi_209686374
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:38 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ligt dus blijkbaar aan welke bacterie de ontsteking veroorzaakt, welke ab het beste werkt. Er zijn ook wel wat algemenere ab, of voor de meest voorkomende ontstekingen. Het hielp ook wel wat, alleen niet voldoende (of te kort). Maar goed we zingen het nog een dagje uit en dan hopen we dat de goede ab snel aan slaat
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:45 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ciprofloxacine was waarschijnlijk degene die wel werkte - eerste keus antibiotica bij blaasontsteking is namelijk een andere (1e keus nitrofurantoïne, 2e fosfomycine). Cipro is wat meer breedspectrum en gebruiken ze pas als andere ab niet werkt, of als er tekenen zijn van weefselinvasie (=nierbekkenontsteking bv). Te vinden in de nhg standaard urineweginfecties mocht je na willen zoeken :).

Ik had vorige week blaas- en nierbekkenontsteking, vandaar dat ik het weet :+ gelukkig bij mij vanochtend wel helemaal schoon, bij eerste test witte & rode bloedcellen én eiwitten. Nu helemaal niks meer. Vervelend @:hilliebillie dat het bij jou toch niet weg is, en al helemaal dat die kweek dus helemaal niet was ingezet en je nu weer moet wachten..
Kan heel goed dat die cipro wél de goeie was.

Ik weet dat er verschillende ab zijn voor verschillende bacteriën. Maar toen bleek dat die ene niet werkte en de ander wel, kreeg ze de tweede keer alsnog eerst die niet gewerkt heeft en dus die keer óók niet zou werken. Vind dat stupid, geef dan meteen hetgeen wel werkt.

Hillie, ik hoop dat je nu snel weer beter bent. Voor je het weet, zit je met een nierbekkenontsteking :{

Gelukkig ben je er vanaf vlindertje. Nierbekkenontsteking is echt :X
Het is ook iets wat zo kan doorslaan en dan kom je er pas achter als het te laat is.

Kreeg toen op mn kop van de ha, dat ik niet eerder aan de bel had getrokken. Jah, duh, als je de klassieke symptomen van blaasontsteking niet hebt, doe je er niks aan.
If they say
pi_209686660
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:19 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
[..]
Kan heel goed dat die cipro wél de goeie was.

Ik weet dat er verschillende ab zijn voor verschillende bacteriën. Maar toen bleek dat die ene niet werkte en de ander wel, kreeg ze de tweede keer alsnog eerst die niet gewerkt heeft en dus die keer óók niet zou werken. Vind dat stupid, geef dan meteen hetgeen wel werkt.

Hillie, ik hoop dat je nu snel weer beter bent. Voor je het weet, zit je met een nierbekkenontsteking :{

Gelukkig ben je er vanaf vlindertje. Nierbekkenontsteking is echt :X
Het is ook iets wat zo kan doorslaan en dan kom je er pas achter als het te laat is.

Kreeg toen op mn kop van de ha, dat ik niet eerder aan de bel had getrokken. Jah, duh, als je de klassieke symptomen van blaasontsteking niet hebt, doe je er niks aan.
Super suf inderdaad dat ze weer diegene mee kreeg eerst die niet werkte..

Ik had dus inderdaad de klassieke symptomen ook helemaal niet. Geen pijn bij plassen, niet steeds moeten maar dan mini beetjes, totaal niet. Werd midden in de nacht wakker met enorme rug en buikpijn, hele dag als slappe vaatdoek in bed gelegen en 's avonds koorts erbij dus naar de hap, en daar bleek pas dat het dus een blaasontsteking en ivm koorts etc ook vermoedelijke nierbekkenontsteking was. Voor die nacht echt nul klachten die daarop wezen..
pi_209687106
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:45 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik had vorige week blaas- en nierbekkenontsteking, vandaar dat ik het weet :+ gelukkig bij mij vanochtend wel helemaal schoon, bij eerste test witte & rode bloedcellen én eiwitten. Nu helemaal niks meer. Vervelend @:hilliebillie dat het bij jou toch niet weg is, en al helemaal dat die kweek dus helemaal niet was ingezet en je nu weer moet wachten..
Hier inderdaad nitrofurantoine. En het is niet dat het niks deed, het was wel bijna weg. M’n gevoel zei een dagje langer doorslikken en het zou weg geweest zijn.

Veel plassen hier ook niet. Alleen veel pijn bij het plassen. En vanmorgen bij het wakker worden ook wel wat pijn in m’n zij, dus hoop niet dat dat erger wordt.

Hier heerlijk een aantal dagen vrij deze maand omdat ik nog uren op moest maken voor 1 juli. Ik moet zeggen dat de dagen die ik dan wel moet werken (en met name de ochtenddiensten) dan juist extra tegenvallen 😂

Morgen mag ik een dag op een andere afdeling draaien omdat ze daar personeelsuitje hebben, daar heb ik dan wel weer zin in! Lijkt me leuk een keer wat anders 😃
pi_209687397
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:54 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Super suf inderdaad dat ze weer diegene mee kreeg eerst die niet werkte..

Ik had dus inderdaad de klassieke symptomen ook helemaal niet. Geen pijn bij plassen, niet steeds moeten maar dan mini beetjes, totaal niet. Werd midden in de nacht wakker met enorme rug en buikpijn, hele dag als slappe vaatdoek in bed gelegen en 's avonds koorts erbij dus naar de hap, en daar bleek pas dat het dus een blaasontsteking en ivm koorts etc ook vermoedelijke nierbekkenontsteking was. Voor die nacht echt nul klachten die daarop wezen..
Jup, das een nierbekkenontsteking :Y Vooral de pijn in de zijdes die kan uitstralen naar de voor en achterkant, pijn die snel heftiger wordt en koorts. Dan weet je écht niet meer waar je het zoeken moet van de pijn.
Ik had het toen op een tweede kerstdag, ook via de hap een ab kuur.

Hou het goed in de gaten @hilliebillie want pijn in de zij... Gelukkig heb je al een nieuwe kuur.
Beterschap!
If they say
pi_209687413
@Donna hoe gaat het met je?
If they say
pi_209687770
Beterschap zieken!

Ik ga een sloot koffie drinken, voor de 2e nacht op rij heeft Juul haar bed ondergeplast. Duidelijk spanning voor het jarig zijn morgen.
pi_209687908
Och @exode :{ Je weet dat alles in drieën komt he ;)
Mazzel dat ze op vrijdag jarig is, kan ze het weekend bijkomen :) En jullie ook :D

Nou, zoon is weer beter hoor! Althans, zo gedraagt hij zich :')
If they say
pi_209687921
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Och @:exode :{ Je weet dat alles in drieën komt he ;)
Mazzel dat ze op vrijdag jarig is, kan ze het weekend bijkomen :) En jullie ook :D

Nou, zoon is weer beter hoor! Althans, zo gedraagt hij zich :')
Yeah, fijn dat je zoon beter is.

Nou we (vooral ik) hebben een bomvol weekend.....maar bijna vakantie, kan ze dan bijkomen....
pi_209688069
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:20 schreef exode het volgende:

[..]
Yeah, fijn dat je zoon beter is.

Nou we (vooral ik) hebben een bomvol weekend.....maar bijna vakantie, kan ze dan bijkomen....

Ai, niet bijkomen voor jou dus :{
Wanneer begint de vakantie bij jullie? Hier pas de 20e
If they say
pi_209688128
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:35 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Ai, niet bijkomen voor jou dus :{
Wanneer begint de vakantie bij jullie? Hier pas de 20e
Kinderen en verloofde hebben vanaf 8 juli vakantie. Ik heb donderdag 13 juli mijn laatste werkdag en daarna 4 weken vrij, waarvan ik er 3 in standby sta. Meestal gebeurt er niet zoveel in de zomervakantie, ik kom alleen in actie bij spoed.

Iedereen is er aan toe hier in huis, die laatste weken zijn zo druk en dat terwijl we zoveel hebben afgezegd. Alles wordt in die laatste weken gepropt, zowel qua werk als prive. Verloofde had volgende week eigenlijk 4 avonden dingen op school, van musical tot een bbq, ze heeft alles afgezegd. Trots op haar ^O^

Gisteren was Juul haar laatste dansles voor de zomervakantie en B heeft vanavond zijn laatste zwemtraining. Dat geeft ook weer wat rust.
  Moderator donderdag 29 juni 2023 @ 09:45:56 #59
382129 crew  Donna
pi_209688182
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 08:13 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Donna hoe gaat het met je?
Ja best wel goed eigenlijk. Best veel woningen ook die te huur komen, maar helaas tot nu toe wel alleen maar verder weg en niet in het dorp. Dus nog even geduld (ben ik slecht in haha).

Thuis gaat het ook goed. We hebben echt geen ruzie en het is eigenlijk wel heel gezellig en leuk ook wat het soms best verwarrend maakt. Dubbel gevoel daarbij.
pi_209688383
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:41 schreef exode het volgende:

[..]
Kinderen en verloofde hebben vanaf 8 juli vakantie. Ik heb donderdag 13 juli mijn laatste werkdag en daarna 4 weken vrij, waarvan ik er 3 in standby sta. Meestal gebeurt er niet zoveel in de zomervakantie, ik kom alleen in actie bij spoed.

Iedereen is er aan toe hier in huis, die laatste weken zijn zo druk en dat terwijl we zoveel hebben afgezegd. Alles wordt in die laatste weken gepropt, zowel qua werk als prive. Verloofde had volgende week eigenlijk 4 avonden dingen op school, van musical tot een bbq, ze heeft alles afgezegd. Trots op haar ^O^

Gisteren was Juul haar laatste dansles voor de zomervakantie en B heeft vanavond zijn laatste zwemtraining. Dat geeft ook weer wat rust.
Nog even doorbikkelen voor jullie dus. Wel lekker vooruitzicht, 4 weken vrij :Y
Das idd goed gedaan van verloofde ^O^ Fijn voor jullie allemaal dat ze nu echt haar grenzen bewaakt. En wat niet gaat, gaat niet.
Kinderen ook weer even klaar met alle verplichtingen. Lekker is dat he, even niet heen en weer hoeven hollen.
Zoon mocht geen examen doen met sport en weet niet of hij verder wil. Hij heeft een time out genomen. Prima, scheelt mij ook weer :s)

quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 09:45 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja best wel goed eigenlijk. Best veel woningen ook die te huur komen, maar helaas tot nu toe wel alleen maar verder weg en niet in het dorp. Dus nog even geduld (ben ik slecht in haha).

Thuis gaat het ook goed. We hebben echt geen ruzie en het is eigenlijk wel heel gezellig en leuk ook wat het soms best verwarrend maakt. Dubbel gevoel daarbij.
Is toch alleen maar goed dat jullie elkaar de tent niet uitvechten? Geeft jou ook wat meer tijd om een geschikte woning te vinden. Anders had je het eerste het beste huis moeten nemen om maar weg te zijn.
De spanning is uit de lucht, weten dat het over is, geeft ook rust, hoe kut het allemaal ook is.
Ik blijf duimen voor een huisje op een plekje wat voor jou fijn is :*
If they say
  Moderator donderdag 29 juni 2023 @ 10:09:33 #61
382129 crew  Donna
pi_209688423
Ja is ook alleen maar goed hoor, wil ook absoluut geen ruzie. Maar het is vreemd dat er dan een fijne sfeer hangt een beetje zoals toen we net bij elkaar waren zeg maar. Alsof we daten zonder daten. :+

Maar dat zal idd de opluchting ook wel zijn. Maakt ook niet uit. Ik hoef idd niet het eerste het beste huisje te nemen en anders kan ik altijd nog een caravan in de tuin zetten hier. :P
pi_209688510
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:09 schreef Donna het volgende:
Ja is ook alleen maar goed hoor, wil ook absoluut geen ruzie. Maar het is vreemd dat er dan een fijne sfeer hangt een beetje zoals toen we net bij elkaar waren zeg maar. Alsof we daten zonder daten. :+

Maar dat zal idd de opluchting ook wel zijn. Maakt ook niet uit. Ik hoef idd niet het eerste het beste huisje te nemen en anders kan ik altijd nog een caravan in de tuin zetten hier. :P
Lijkt me ook best wel verwarrend? En er is echt geen kans meer dat het goed komt?
Caravan in de tuin :D Voor de kinderen kan dat wel fijn zijn :+
If they say
pi_209702383
Gefeliciteerd met Juul @exode *O* *O*
If they say
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 11:18:18 #64
382129 crew  Donna
pi_209702427
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:16 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Lijkt me ook best wel verwarrend? En er is echt geen kans meer dat het goed komt?
Caravan in de tuin :D Voor de kinderen kan dat wel fijn zijn :+
Ja het is ook verwarrend. En het lijkt er idd niet op dat het weer goed komt. Niet op korte termijn idd. Wat de toekomst brengt weet je nooit natuurlijk.

Hoop gewoon echt dat er snel iets beschikbaar is. Afgelopen maanden waren er 9 woningen die geschikt waren dus met dat tempo zouden er ongeveer 2 per maand beschikbaar komen waar ik kans op maak. Vind ik nog best veel. :Y
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:42:21 #65
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209702782
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:18 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja het is ook verwarrend. En het lijkt er idd niet op dat het weer goed komt. Niet op korte termijn idd. Wat de toekomst brengt weet je nooit natuurlijk.

Hoop gewoon echt dat er snel iets beschikbaar is. Afgelopen maanden waren er 9 woningen die geschikt waren dus met dat tempo zouden er ongeveer 2 per maand beschikbaar komen waar ik kans op maak. Vind ik nog best veel. :Y
Weten de kinderen het al?
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 11:43:20 #66
382129 crew  Donna
pi_209702810
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:42 schreef arvensis het volgende:

[..]
Weten de kinderen het al?
Nee dat gaan we dit weekend waarschijnlijk doen.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:46:15 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_209702884
@Donna, maar wat ik begrijp uit het teruglezen is dat hij degene was die niet meer verder wilde. Waarom moet jij dan weg?
disclaimer
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:46:24 #68
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209702890
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:43 schreef Donna het volgende:

[..]
Nee dat gaan we dit weekend waarschijnlijk doen.
Succes! :*
Protège moi de mes désirs.
pi_209702989
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:46 schreef SQ het volgende:
@:Donna, maar wat ik begrijp uit het teruglezen is dat hij degene was die niet meer verder wilde. Waarom moet jij dan weg?
Wie er weg gaat/moet heeft toch niets te maken met wie de relatie verbreekt? Meer met van wie de huidige woning is (indien de ander erbij in is gaan wonen) en wie de huidige woning zelfstandig kan betalen etc.

Ik zou persoonlijk ook kiezen voor een fris nieuw begin denk ik.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:53:53 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_209703009
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:52 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Wie er weg gaat/moet heeft toch niets te maken met wie de relatie verbreekt? Meer met van wie de huidige woning is (indien de ander erbij in is gaan wonen) en wie de huidige woning zelfstandig kan betalen etc.

Ik zou persoonlijk ook kiezen voor een fris nieuw begin denk ik.
Daarom vraag ik toch ook naar de reden. In mijn wereld is een huis van beide echtgenoten, en als er 1 weg wil dan kan ie gaan, maar ik ben me er van bewust dat mijn wereld niet dezelfde is als die van iedereen.
disclaimer
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 11:55:25 #71
382129 crew  Donna
pi_209703033
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:46 schreef SQ het volgende:
@:Donna, maar wat ik begrijp uit het teruglezen is dat hij degene was die niet meer verder wilde. Waarom moet jij dan weg?
Het is zijn huis. En het staat naast zijn ouders. :7
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:57:21 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_209703055
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:55 schreef Donna het volgende:

[..]
Het is zijn huis. En het staat naast zijn ouders. :7
ah ja oke, dat zijn heel logische redenen dan inderdaad ;)
Wel advocaat van de duivel: was het huis al afbetaald toen jij er in kwam? Of is er anderzijds een constructie waardoor jij er niet als de grote financiele verliezer uit komt?
disclaimer
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 13:29:11 #73
382129 crew  Donna
pi_209704270
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:57 schreef SQ het volgende:

[..]
ah ja oke, dat zijn heel logische redenen dan inderdaad ;)
Wel advocaat van de duivel: was het huis al afbetaald toen jij er in kwam? Of is er anderzijds een constructie waardoor jij er niet als de grote financiele verliezer uit komt?
Nee het is pas gekocht toen we er al woonden, maar het is wel goed geregeld. Ik ben sowieso geen financiële verliezer straks.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 13:48:49 #74
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209704588
Gelukkig, Donna.
in de haak.
pi_209705165
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:18 schreef Donna het volgende:

[..]

Das idd een goede kans hebben op een woning :Y

Man en ik hebben lang geleden 3 jaar gescheiden geleefd. Ging toen een stuk soepeler dan ervoor. En erna :')
De toekomst, is de toekomst. Voor nu is het gewoon kut.
Maar fijn dat het met het huis goed geregeld is!
Succes in het weekend met het vertellen aan de kinderen :*
If they say
pi_209707241
Lijkt me ook erg verwarrend Donna, maar een stuk beter dan elkaar het huis uit vechten natuurlijk.

Nou, Juul is nu echt 5 jaar en het kinderfeestje ging top. Gewoon thuis met spelletjes, ik als extra spelleider, verloofde als de echte leider he. Die kan dat veel beter dan ik. Ze had voor elk kind een ballon opgehangen met daarin een briefje met een spelletje. Het was hilarisch. De spellen ook, echt ik zou denken we gaan kleuren en voetballen of zo. Maar nee, een cadeau wat meerdere lagen inpakpapier had en steeds als een kind 6 gooide met en een grote dobbelsteen mocht er 1 laag afgehaald worden. Uiteindelijk zat er een briefje in met 'pak allemaal een ijsje uit de vriezer'. En dan nog 7 spellen.

De tijd vloog voorbij en ze hadden enorm veel lol met zijn 6en. Helaas, lag de 7e ziek op de bank en kon ik de ouders niet bereiken. Ze had koorts en was duidelijk ziek.....

En Juul is zo jarig, we eten uiteraard sushi vanavond en daarna mag ik 100 kilometer rijden naar een bruiloft. En ook weer 100 terug vannacht.....
Ik weet niet meer zo goed waarom ik dit een goed idee vond een paar maanden terug toen ik de uitnodiging kreeg.
pi_209707493
Gefeliciteerd Exode!

Mijn oudste is 16 geworden vandaag O+
Vanavond uit eten met gezin, morgen beetje visite. Geen groot feest (stommmmm) maar gelukkig kan er nog wel íets georganiseerd worden.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 30 juni 2023 @ 17:28:41 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209707584
Gefeliciteerd!! *O* *O* *O* :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209707628
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 17:22 schreef Cathmar het volgende:
Gefeliciteerd Exode!

Mijn oudste is 16 geworden vandaag O+
Vanavond uit eten met gezin, morgen beetje visite. Geen groot feest (stommmmm) maar gelukkig kan er nog wel íets georganiseerd worden.
Oh wow, sweet 16. Gefeliciteerd en veel plezier!
pi_209708579
Gefeliciteerd @Cathmar *O* *O*
En veel plezier!
If they say
pi_209708599
Klinkt als een heel leuk feestje @exode :)
Stom dat de ouders van het zieke kindje onbereikbaar waren -O- Snap dat niet.
If they say
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 18:52:33 #82
382129 crew  Donna
pi_209708835
Gefeliciteerd!! *O*
pi_209708904
@Donna heel herkenbaar. Toen mijn ex en ik (dan wel zonder kinderen, maar 6.5 jaar relatie waarvan 6 jaar samenwonend en twee katten) echt de knoop hadden doorgehakt, viel alle spanning bij ons beide er vanaf. Toen konden we ineens wél weer gewoon goede gesprekken voeren etc. Hebben nog anderhalve maand ofzo samen in huis gewoond en dat was eigenlijk gewoon heel fijn en gezellig ook.

Dat gezegd hebbende, heb ik nooit aan de beslissing getwijfeld, zowel destijds niet als op geen enkel moment daarna. Ik vond het zelfs gezelliger met hem nog in huis dan toen hij verhuisd was, maar dat was vanwege het wennen aan niet meer dat 'makkelijke' sociale contact van meestal wel iemand in huis waarbij ik me echt 100% op mn gemak voelde. Dat je gezelschap kan hebben zonder 'leuk te hoeven doen'. Niet dat ik echt hém miste. We hebben nog steeds goed contact, zitten op dezelfde hockeyclub en zien elkaar daar regelmatig en altijd gewoon gezellig, niet raar ofzo. Ik gun het je dat het tussen jullie ook zo gaat en blijft gaan!

Hopelijk komt er snel een geschikt huisje vrij. Sterkte komende tijd :*
pi_209708918
En gefeliciteerd @exode en @Cathmar!!
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 19:07:49 #85
382129 crew  Donna
pi_209708992
Wat een lieve reactie @vlindertje89
Ik hoop dat het voor ons en de kinderen ook zo blijft. Met co ouderschap heb je toch sowieso al meer contact dan met een om het weekend omgangsregeling, dus ben heel benieuwd hoe dat straks gaat.
Maar eerst maar een huisje. :Y
pi_209709656
Exode en cathmar gefeliciteerd
pi_209709788
Gefeliciteerd @exode en @Cathmar!
pi_209711619
@exode gefeliciteerd met Juul! Klinkt als een geslaagd feestje, op het zieke kindje na dan.

@Cathmar gefeliciteerd met je oudste!

Vandaag een middagje/avondje op een andere afdeling meegedraaid omdat zij afdelingsuitje hadden. Leuk om eens een keer te doen!

Helaas nog steeds geen antibiotica want uitslag van de kweek was nog niet binnen (en man had om 15.00 nog een keer gebeld (omdat ik aan het werk was) en toen ook nog niet.

Nou is het redelijk te doen als ik veel drink, maar veel drinken is voor mij weinig eetmomenten (ivm niet eten en drinken tegelijk) maar goed. We zingen het maar uit tot maandag.

@Leandra volgens mij las ik vanmorgen ergens dat je weer geopereerd bent, maar zie het nu niet meer terug. Maar hoe gaat het met je? (Of ik vergis me natuurlijk)
pi_209711702
Gefeliciteerd met de jarigen!

Lastig, @hilliebillie dat het zo stroef gaat met zo'n relatief simpel onderzoek.

Er waren hier lange wachtrijen bij het tankstation- en uiteindelijk een lege benzinepomp. Ik heb zelfs mensen jerrycans zien vullen :') Nou ja, ik tank volgende week wel weer, voor meer.

Had ik hier verteld over mijn pakketje wat kwijt was? Wasniekwijt :N Mijn favoriete buuf had hem bij hen buiten laten zetten en niks tegen mij gezegd. Meest irritante is nog wel dat ik op dat tijdstip gewoon thuis was :( Maar na bijna een week en contact met postnl is hij dan toch terecht.
pi_209711727
Oh, en ik heb weekend maar moet eigenlijk nog een paar verslagen de deur uit doen. Met fulltime werken in de afgelopen 3 weken is er wat achterstallig werk...
Om over mijn tuin en huishouden maar niet te spreken.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 23:08:02 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209711747
@hilliebillie
Ja klopt, woensdag had ik operatie 4 (van 7) van dit jaar... onderbenen dit keer, pittig en lastig want benen zijn nu gezwachteld en dat kan ik niet zelf even vervangen, maar morgen komt de oedeemtherapeute gelukkig weer.

Maar goed, dinsdag of de week daarna steunkousen aanmeten, dus over anderhalve of tweeënhalve week ben ik iig van de zwachtels af, steunkousen zullen nog wel even blijven (2-24 maanden, net zolang tot er geen vocht meer maar mijn voeten loopt als ik sta), maar dat zien we allemaal vanzelf wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209711856
Dat had ik gemist, @Leandra . Sterkte met het herstel! Heb je pijn?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209711936
(Weer) beterschap, @Leandra
Is elke operatie een ander gebied, zeg maar?
pi_209711979
Beetje jammer @Hupje dat het zo moeizaam ging voor je je pakketje terug had. Maar PostNL had ook wel even kunnen laten weten waar het was afgeleverd.
Hier ook ooit gehad (maar dan met de (semi)lokale speelgoedwinkel die een pakketje kwam bezorgen. Hadden ze ook bij de buren gedaan, en tegen de buren gezegd dat ze een briefje in de bus zouden doen. Maar die bleken op en hadden dus niets laten weten. Ik heb daar flink contact over gehad met die speelgoedwinkel en uiteindelijk zouden ze een nieuwe komen bezorgen, totdat degene die bezorgd had wist te vertellen dat het bij de buren lag.
De buren vonden het al vreemd dat ik het nog niet was komen ophalen (en ze hadden het niet gebracht omdat ze dachten dat het een Sinterklaascadeautje zou zijn voor een van de kinderen en dat die het dus zouden zien als ze het brachten 😅 en aangezien tegen hem gezegd was dat ze een briefje zouden doen dachten ze dus dat we wisten waar het was en het met een reden dus nog niet opgehaald hadden.

Maar fijn hupje dat het uiteindelijk is goed gekomen!

@Leandra een goed herstel gewenst, klinkt pittig zoals je het verteld! Maar qua aantal operaties dus over de helft *O*
Hopelijk herstelt het snel!
pi_209712086
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 23:29 schreef hilliebillie het volgende:
Maar PostNL had ook wel even kunnen laten weten waar het was afgeleverd.
Ze doen niet meer aan briefjes tegenwoordig en volgens de app was het pakket op mijn adres in de brievenbus bezorgd... (wat absoluut niet kon qua formaat) terwijl ze dus wel gedetailleerd konden vertellen waar het lag, alleen niet op welk adres :')
pi_209712153
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 23:38 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ze doen niet meer aan briefjes tegenwoordig en volgens de app was het pakket op mijn adres in de brievenbus bezorgd... (wat absoluut niet kon qua formaat) terwijl ze dus wel gedetailleerd konden vertellen waar het lag, alleen niet op welk adres :')
Ja dat weet ik inderdaad. Bedoelde ook dat ze dat dan wel in de app hadden kunnen laten weten.
pi_209712268
Vandaag ging trouwens de voorverkoop voor de nieuwe show van Jochem Myjer van start (de try-outs in de iets grotere zalen dan waar hij iets eerder try-outs had gehad).

Collega ging kaartjes regelen en ivm werk zou hij voor mij ook kaartjes (proberen te) regelen.
Precies om 13.00 de pagina gerefesht, en in een hele lange wachtrij terecht gekomen. Helaas dus ook alles uitverkocht voor we aan de beurt waren. Was natuurlijk te verwachten, maar wel erg jammer. De kinderen (en met name de oudste) roepen al vanaf dat ze zijn vorige show op tv hebben gezien dat ze life naar een optreden willen van hem.

Maar goed, als de shows in de grotere zalen komen, dan gaan we het gewoon weer proberen, maar de datums voor de try-outs lopen nog wel even door, dus de shows in de grotere zalen zullen nog wel even op zich laten wachten. Wat ik snap met z’n gezondheidsissues dat hij het wat meer uitspreid natuurlijk.
pi_209712476
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 23:52 schreef hilliebillie het volgende:
Vandaag ging trouwens de voorverkoop voor de nieuwe show van Jochem Myjer van start (de try-outs in de iets grotere zalen dan waar hij iets eerder try-outs had gehad).

Collega ging kaartjes regelen en ivm werk zou hij voor mij ook kaartjes (proberen te) regelen.
Precies om 13.00 de pagina gerefesht, en in een hele lange wachtrij terecht gekomen. Helaas dus ook alles uitverkocht voor we aan de beurt waren. Was natuurlijk te verwachten, maar wel erg jammer. De kinderen (en met name de oudste) roepen al vanaf dat ze zijn vorige show op tv hebben gezien dat ze life naar een optreden willen van hem.

Maar goed, als de shows in de grotere zalen komen, dan gaan we het gewoon weer proberen, maar de datums voor de try-outs lopen nog wel even door, dus de shows in de grotere zalen zullen nog wel even op zich laten wachten. Wat ik snap met z’n gezondheidsissues dat hij het wat meer uitspreid natuurlijk.
Het was dramatisch. Na 2 uur was ik aan de beurt.. en natuurlijk alles uitverkocht
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 00:21:46 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209712592
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 23:17 schreef Claudia_x het volgende:
Dat had ik gemist, @:leandra . Sterkte met het herstel! Heb je pijn?
Ja, het is vooral oncomfortabel, maar ik heb inmiddels een aardige paracetamolspiegel opgebouwd dus echte pijn valt mee.
Geestelijk heb ik het wel zwaar deze keer, maar komt wel goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 1 juli 2023 @ 00:48:27 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209712813
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 23:25 schreef Hupje het volgende:
(Weer) beterschap, @:Leandra
Is elke operatie een ander gebied, zeg maar?
De bovenbenen zijn in 3 keer gedaan (1: binnenkant, 2: buiten/achterkant, 3 voorkant), nu waren de onderbenen aan de beurt, in september de armen en in oktober de heupen/billen, in december dan nog een armlift.

Het is wel raar, want ik zie mijn armen normaal eigenlijk alleen maar van boven, maar N had 2 weken geleden tijdens de verjaardag van mijn vader foto's gemaakt en het lijkt net alsof mijn onderarm aan mijn bovenarm gefotoshopt is, zo'n enorm verschil :X

[ Bericht 16% gewijzigd door Leandra op 02-07-2023 00:43:46 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209713675
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 00:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, het is vooral oncomfortabel, maar ik heb inmiddels een aardige paracetamolspiegel opgebouwd dus echte pijn valt mee.
Geestelijk heb ik het wel zwaar deze keer, maar komt wel goed.
Hoe doe je dat met in beweging blijven? Lukt dat een beetje?
pi_209714025
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 23:38 schreef Hupje het volgende:

[..]
Echt heel suf zeg. Ze kunnen in de app gewoon aangeven dat het bij de buren is bezorgd en op welk nummer, dus de bezorger heeft wel een beetje zitten slapen bij afleveren :')
pi_209714028
Sterkte met het herstel weer Leandra :*
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:11:27 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209714065
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 08:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hoe doe je dat met in beweging blijven? Lukt dat een beetje?
Omdat er nu tussen het buisverband en de zwachtels ook nog "watten" zitten (Soffban) bij mijn enkels kan ik geen schoenen aan, en met teenslippers buiten lopen zie ik niet zo zitten, dus ik loop mijn 3 x 20 minuten op crocs :D

Ik hoop echt wel dat de oedeemtherapeute zometeen zonder die watten kan zwachtelen, dat zou een hoop schelen :X

Overigebs is dat met die zwachtels sowieso wat gevoelig voor schuiven en loslaten, ongeacht hoeveel Leukoplast je er tegenaan gooit, dus eergisteren heb ik N gevraagd "Hold Up" panty's bij Kruidvat te halen, dus die draag ik er nu overheen, dan heb ik geen zorgen of de zwachtels goed blijven zitten bij het omkleden en 's nachts.
Dat werkt wel super, en gezien mijn bovenbenen al gedaan zijn past dat nu ook, een half jaar geleden had ik die dingen niet hoeven proberen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209714112
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Omdat er nu tussen het buisverband en de zwachtels ook nog "watten" zitten (Soffban) bij mijn enkels kan ik geen schoenen aan, en met teenslippers buiten lopen zie ik niet zo zitten, dus ik loop mijn 3 x 20 minuten op crocs :D
Dus je loopt wel, goed! Ik vroeg me al af hoe dat met zo'n operatie gaat in relatie tot tromboserisico.

Bediend worden vond ik wel een van de grote voordelen van bedlegerig zijn. :Y)
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:24:31 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209714142
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dus je loopt wel, goed! Ik vroeg me al af hoe dat met zo'n operatie gaat in relatie tot tromboserisico.

Bediend worden vond ik wel een van de grote voordelen van bedlegerig zijn. :Y)
Ja, dat is bij de eerste operatie al gezegd: 3 x daags 20 minuten wandelen, en dat heb ik ook altijd keurig gedaan, ik kom in 20 minuten ook steeds verder :D

Bovenarmfoto even teruggezet in post #99
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 1 juli 2023 @ 10:14:43 #107
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_209714588
Sterkte weer met je herstel Leandra! En inderdaad groot verschil tussen je onder- en bovenarm.
pi_209714621
Weer een heftige dus Leandra, sterkte met het herstel, hopelijk watvrij na vandaag.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 10:24:05 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209714656
@Leandra :*
Wat een enorm verschil idd met je armen! :o
  zaterdag 1 juli 2023 @ 10:41:34 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209714832
Niet watvrij helaas, maar ze zitten wel wat hoger, de voeten zijn nu ook dik van het wondvocht, dat ben ik helemaal niet gewend, vocht in mijn voeten :D

Ik ben bang dat ik dus nog een paar dagen op mijn crocs moet wandelen, maar het is niet anders.

Het goede nieuws is dat de oedeemtherapeute wel zo tevreden is met het verloop en het slinken dat ze er vanuitgaat dat de steunkousen idd komende dinsdag al aangemeten kunnen worden en dat we niet nog een week hoeven te wachten, omdat het dan ook nog een week duurt voor ze er zijn...

Het ziet er verder allemaal wel heftig uit, als er behoefte is aan een foto dan hoor ik het wel, die heb ik deze keer wel gemaakt toen de zwachtels eraf waren :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209715061
Gefeliciteerd @exode en @Cathmar *O* *O*

@Leandra goed herstel gewenst. Je bent nu in ieder geval over de helft qua operaties.

Ik heb zojuist mijn dolle duo naar voetbalkamp gebracht. Dochter is gisteren al vertrokken naar voetbalkamp en mijn man helpt bij het voetbalkamp van het dolle duo. Kortom, ik heb 30 uur lang het huis voor mij alleen. *O*
Dan blijven opgeruimde spullen ineens magisch op de plek liggen waar je ze hebt neergezet. :o Ik ga zó van deze 30 uur genieten jongens. O+
  zaterdag 1 juli 2023 @ 11:08:07 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209715098
Zo dan, er heeft hier een ouder net een meltdown gehad in de ouderapp nadat er (nogmaals) gevraagd werd wie er kon helpen met het in elkaar zetten van het afscheidscadeau van de gezamenlijke groepen 8 aan de school...
Echt, WTF :')

Ik wens de ouders van de klasgenoten van hun andere 3 kinderen nog veel sterkte de komende jaren :X

En ik baal echt dat ik nu niet kan helpen met het in elkaar zetten, want ik vind dat soort klusjes normaal geweldig, maar het is nu gewoon geen optie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209715181
Dat is wel een heel verschil inderdaad Leandra in boven en onderarm!

Fijn dat je waarschijnlijk dinsdag al steunkousen aan kan laten meten!

Zit nu bij de weekendpost om daar m’n urine te laten testen om te bekijken of ze toch iets voor me kunnen betekenen. Zit er ook een hele familie in de wachtkamer, hoezo kom je met 8(!) volwassen personen als er 1 persoons een afspraak heeft. Soort van familieuitstapje? Daar heb je toch niks aan? Maar goed. :D
pi_209715246
Oh wow Nikki, ik zou 30 uur op de bank hangen ;)

B is bezig met de paklijst voor het Scoutingkamp. Ik denk dat ie 2 weekendtassen mee gaat nemen _O- Het is vanaf volgende week zaterdag, maar er staan dingen op die we nog moeten kopen en zo'n week vliegt voorbij en aangezien mijnheer verveeld rondhing 'IK VERVEEEEEL MEEEEEE'. Hoppa, ga dat maar doen.

We hebben vanmiddag ouder vergadering dinges bij de Scouting. Ik weet al wat er besproken gaat worden en ik neem popcorn mee >:) Het gaat vooral over kinderen die niet afgemeld worden en de helft van het jaar gewoon niet komen terwijl er inmiddels meer dan 30 kinderen op de wachtlijst staan.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 11:21:43 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209715249
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:15 schreef hilliebillie het volgende:
Dat is wel een heel verschil inderdaad Leandra in boven en onderarm!

Fijn dat je waarschijnlijk dinsdag al steunkousen aan kan laten meten!

Zit nu bij de weekendpost om daar m’n urine te laten testen om te bekijken of ze toch iets voor me kunnen betekenen. Zit er ook een hele familie in de wachtkamer, hoezo kom je met 8(!) volwassen personen als er 1 persoons een afspraak heeft. Soort van familieuitstapje? Daar heb je toch niks aan? Maar goed. :D
Wat bizar joh, met de hele familie voor 1 persoon... helemaal naar een arts of weekendpost, niemand zit er op te wachten dat je daar een hele wachtruimte vol zet met mensen en hun bacteriën die er helemaal niets te zoeken hebben.

Succes met de test deze keer :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209715268
Zo, wat een verschil @Leandra😳 Ik heb ook dunne polsen en er hangt een kipfilet onder mn bovenarm, maar bij jou is het echt een stuk dikker. Wel heel fijn dát er iets aan gedaan kan worden, al moet je het zelf dokken.
Je bent nu over de helft dus dat gaat lekker. De laatste loodjes straks dan nog wel, maar je weet waarom je het doet.
Sterkte met je herstel :*

Verstandig @hilliebillie om naar de hap te gaan. Beterschap :*
If they say
  zaterdag 1 juli 2023 @ 11:23:50 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209715281
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:21 schreef exode het volgende:
Oh wow Nikki, ik zou 30 uur op de bank hangen ;)

B is bezig met de paklijst voor het Scoutingkamp. Ik denk dat ie 2 weekendtassen mee gaat nemen _O- Het is vanaf volgende week zaterdag, maar er staan dingen op die we nog moeten kopen en zo'n week vliegt voorbij en aangezien mijnheer verveeld rondhing 'IK VERVEEEEEL MEEEEEE'. Hoppa, ga dat maar doen.

We hebben vanmiddag ouder vergadering dinges bij de Scouting. Ik weet al wat er besproken gaat worden en ik neem popcorn mee >:) Het gaat vooral over kinderen die niet afgemeld worden en de helft van het jaar gewoon niet komen terwijl er inmiddels meer dan 30 kinderen op de wachtlijst staan.
Oh, geweldige timing voor zo'n vergadering, ik ben benieuwd naar de meltdowns :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209715327
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:08 schreef Leandra het volgende:
Zo dan, er heeft hier een ouder net een meltdown gehad in de ouderapp nadat er (nogmaals) gevraagd werd wie er kon helpen met het in elkaar zetten van het afscheidscadeau van de gezamenlijke groepen 8 aan de school...

Ik wens de ouders van de klasgenoten van hun andere 3 kinderen nog veel sterkte de komende jaren :X

En ik baal echt dat ik nu niet kan helpen met het in elkaar zetten, want ik vind dat soort klusjes normaal geweldig, maar het is nu gewoon geen optie.
Bij onze app werd er vaak gewoon helemaal niet gereageerd. Voelde ik me net een woestijnroepster :')
Voor jou nu géén optie om te helpen en er ook écht niet aan beginnen. Het lost zich uiteindelijk wel op, niet jouw probleem.
Zielig wel, voor die kids. Zulke ouders :r
If they say
  zaterdag 1 juli 2023 @ 11:34:04 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209715409
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Bij onze app werd er vaak gewoon helemaal niet gereageerd. Voelde ik me net een woestijnroepster :')
Voor jou nu géén optie om te helpen en er ook écht niet aan beginnen. Het lost zich uiteindelijk wel op, niet jouw probleem.
Zielig wel, voor die kids. Zulke ouders :r
Het verbaasde me echt van juist deze ouder, ik denk dat niet alleen de kinderen aan vakantie toe zijn zeg maar :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209715417
Ouders en meltdowns... mijn man is hoofdcoach van de JO9 (volgend seizoen JO10) lichting van de voetbalclub. Hij gaat dus over de teamindeling. Toen die gedeeld werd heeft hij zelfs huilende moeders aan de lijn gehad. Hun Pietje moest niet in de JO10-4 maar in de JO10-3 komen, want daar hoorde hij écht thuis qua niveau. _O- :')
  zaterdag 1 juli 2023 @ 11:35:11 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209715422
Damn :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209715511
Oh man, wat vreselijk als je met zulke ouders moet dealen :X.

Bij I op turnen was ook een jongetje gestopt omdat hij niet in de topsportgroep mocht blijven. Een niveau lager train je nog steeds 13 uur per week met wedstrijden op regionaal niveau, maar dat was blijkbaar te min. Gelukkig zat ik niet in die appgroep destijds :D.

@Leandra wat een verschil idd :o. Goed herstel gewenst weer :*.

@hilliebillie hopelijk kan de arts op de hap iets voor je betekenen! :*. Het duurt wel erg lang zo, met een blaasontsteking rondlopen. Lijkt me een behoorlijk risico!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209715526
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het verbaasde me echt van juist deze ouder, ik denk dat niet alleen de kinderen aan vakantie toe zijn zeg maar :X
Dan nóg kan het op een normale manier gezegd worden. Of gewoon helemaal niet :+

Heb gelukkig geen schoolappgroepen meer. Mentoren appen wel maar we zitten niet in een groep. Leve het VO :D

Wij gaan zo beginnen aan de serie met Nick Fury. Bijna alle Marvel films gekeken dus nu de series *)
If they say
pi_209715656
Wat balen zeg Hillie, hopelijk snel uitslag en AB.

Ja @Leandra, ik vind de timing heerlijk. Het is vandaag overvliegen dus ouders komen daar toch al voor. Het was eigenlijk bedoeld als ouderparticipatie overleg, maar ik ouwehoer altijd met de leiding als ik B breng of haal. En ik vroeg hoe het met de wachtlijst was omdat er vriendjes van B op stonden en toen vertelde ze dit dus. Ze worden er moedeloos van. Ze gaan aangeven dat bij 5 no shows het bestuur beslist. Maar ook bij wel afmelden maar dan te laat, zonder reden of gewoon de helft van de opkomsten.
Ik ga achterover hangen ;)
  Moderator zaterdag 1 juli 2023 @ 12:07:51 #125
382129 crew  Donna
pi_209715884
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ouders en meltdowns... mijn man is hoofdcoach van de JO9 (volgend seizoen JO10) lichting van de voetbalclub. Hij gaat dus over de teamindeling. Toen die gedeeld werd heeft hij zelfs huilende moeders aan de lijn gehad. Hun Pietje moest niet in de JO10-4 maar in de JO10-3 komen, want daar hoorde hij écht thuis qua niveau. _O- :')
Mijn broer is ook leider. Was hier ook 1 groot drama hoorde ik. :N
pi_209716946
Ik heb een eendaagse antibioticakuur gekregen. Mag ik wel vanavond voor het slapen gaan pas innemen. Maar dan hopelijk morgen ochtend al minder last. Maandag weer contacten met eigen huisarts over uitslag kweek en daar dan alsnog de juiste kuur bij halen.

Maar ben blij dat ik wel iets mee kreeg. Bij de eigen huisarts heb ik ook wel iets losgelaten over een optie tot die uitslag binnen is, maar daar werd gezegd te moeten wachten. Ga ik maandag ook wel iets over melden.

@exode wordt spannend dan vanmiddag. Ben benieuwd hoe de betreffende ouders er op gaan reageren. Want inderdaad wel vervelend voor de personen op de wachtlijst als er een hele hoop niet komen opdagen.

Ik moet zeggen dat ik de mentaliteit van sommige ouders niet snap als kinderen op een sport of hobby zitten ze erg vaak afgemeld worden. Of bij tennis dat ze vooraf aangegeven van de 8 wedstrijden er maximaal 4 mee te willen doen. (En dan is het niet zo dat dat is omdat ze ook nog een andere sport met wedstrijden hebben). En dan sommige ook nog weken wachten met door te geven wanneer ze wel of niet mee gaan, zodat de rest maar moet wachten op de lijst van welke ouder er moet rijden.

Maar goed. Ieder z’n ding en dat moet ik los laten, maar ik vind dat bijzonder ;)
Snap natuurlijk dat ze een keer afgemeld worden als ze een kinderfeestje hebben of op vakantie zijn.

En dan inderdaad die ouders die hun kinderen allemaal in het hoogste niveau willen hebben, snap dat het wellicht een teleurstelling is en dat het lagere niveau misschien net te laat is, maar dat er anderen beter zijn die dus eerder doorstromen. Of dat ze niet meer bij vriendjes zitten. Snap dat dat jammer is en dat je er even van baalt, maar om er nu huilend over op te gaan bellen..
pi_209717351
Wat je bij Scouting veel ziet, is dat het in de weg zit van teamsporten. De wedstrijden zijn hier van alle teamsporten op zaterdag. Veel kinderen zitten en op een teamsport en Scouting. Dat wilde B natuurlijk ook, met korfbal.
Onze overbuurjongen zit bij B in de groep en is er ook vaak niet of later. Hij zit op voetbal en dat overlapt dus vaak. Maar hij is er wel altijd op kamp en andere speciale dingen.....

Ik snap daar dus ook niets van.
Ook wat Nikki vertelt, ik kan daar enorm verbaasd over zijn. De hele wereld om jouw kind laten draaien, zo voelt dat voor mij.
pi_209717446
Wat @exode beschrijft is precies de reden dat mijn dolle duo van scouting af is gegaan. Niet te combineren met voetbal qua tijden.

En inderdaad, deze ouders laten hun eigen succes afhangen van het succes van hun kind. Erg triest om te zien, want je ziet ook dat de kinderen eronder lijden. Die kinderen zie je letterlijk gebukt gaan onder de druk van de ouders.
pi_209718306
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:08 schreef Leandra het volgende:

Kreeg de ouder een meltdown omdat het voor de 2e keer gevraagd werd of omdat er niemand reageert? :D

Ik vind dat niet reageren of het reageren van alleen maar dezelfde ouders ook altijd stom trouwens }:|
pi_209718330
Hier was een klein beetje gedoe over de open tikkie die was verstuurd in de app om het cadeaugeld voor de juf nog wat aan te vullen. Terwijl heel duidelijk was aangegeven dat het vrijwillig was. Ik denk dan, je kan ook gewoon je mond houden en niks overmaken ipv een heel betoog over waarom jij het niet nodig vindt :+
  zaterdag 1 juli 2023 @ 15:01:17 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_209718348
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 14:57 schreef Aure het volgende:

[..]
Kreeg de ouder een meltdown omdat het voor de 2e keer gevraagd werd of omdat er niemand reageert? :D

Ik vind dat niet reageren of het reageren van alleen maar dezelfde ouders ook altijd stom trouwens }:|
Hear hear. Dus wie regelt deze shit weer? :(
Ik wou dat ik anders bedraad was en niet altijd de gaten dicht ga lopen die anderen laten vallen. En al die anderen doen geen zak, want ze weten dat ik het toch wel weer oppak :')
disclaimer
  zaterdag 1 juli 2023 @ 15:25:16 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209718651
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 14:57 schreef Aure het volgende:

[..]

De ouder kreeg een meltdown omdat het (weer) gevraagd werd, het werd weer gevraagd omdat niemand gereageerd had.
Nou moet ik zeggen dat het een van de ouders is die er wel is als er wat moet gebeuren, maar er werd helaas niet gesneerd op het feit dat het altijd dezelfde ouders zijn die nooit beschikbaar zijn, maar op het feit dat er zoveel gevraagd wordt, van school, van werk, van sport, van de kerk enz. enz. enz. en ja, als je 4 kinderen op de lagere school hebt dan komt er van alles langs.

Ga dan lekker tekeer over de ouders die er nooit zijn, met 32 kinderen in een klas zijn er in principe 64 ouders, maar het zijn zeg maar altijd dezelfde 32 (van dezelfde 15 kinderen) die je overal ziet.
Gelukkig maakte iemand anders daar vervolgens een opmerking over.

Aan vakantie toe denk ik dus, en ja, als je 4 kinderen hebt dan krijg je ook van 4 klassen hulpvragen voor van alles en nogwat, beetje flauw om dat bij de laatste hulpvraag voor groep 8 (nota bene) de pan uit te vliegen, doe dat lekker als de kerk weer eens iets vraagt ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209718712
In het kader van 'betrokken op school' zorg ik deze zomer voor een plant :7
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_209719125
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 15:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
De ouder kreeg een meltdown omdat het (weer) gevraagd werd, het werd weer gevraagd omdat niemand gereageerd had.
Nou moet ik zeggen dat het een van de ouders is die er wel is als er wat moet gebeuren, maar er werd helaas niet gesneerd op het feit dat het altijd dezelfde ouders zijn die nooit beschikbaar zijn, maar op het feit dat er zoveel gevraagd wordt, van school, van werk, van sport, van de kerk enz. enz. enz. en ja, als je 4 kinderen op de lagere school hebt dan komt er van alles langs.

Ga dan lekker tekeer over de ouders die er nooit zijn, met 32 kinderen in een klas zijn er in principe 64 ouders, maar het zijn zeg maar altijd dezelfde 32 (van dezelfde 15 kinderen) die je overal ziet.
Gelukkig maakte iemand anders daar vervolgens een opmerking over.

Aan vakantie toe denk ik dus, en ja, als je 4 kinderen hebt dan krijg je ook van 4 klassen hulpvragen voor van alles en nogwat, beetje flauw om dat bij de laatste hulpvraag voor groep 8 (nota bene) de pan uit te vliegen, doe dat lekker als de kerk weer eens iets vraagt ofzo.
Duidelijk toe aan vakantie ja!
  zaterdag 1 juli 2023 @ 18:11:55 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209721588
Oh, grappig trouwens, bij mijn kleinzoon in de klas moest er ook schoongemaakt worden en gezien mijn schoondochter hoogzwanger is ging mijn zoon.
Werd hij in het berichtje van de juf apart genoemd, "bedankt aan de moeders en vader die kwamen helpen".
Bij de andere kleuterklas ook maar één vader en verder alleen moeders.

Dus ja, dat is nogal een verschil of je in een traditionele omgeving zit of in een minder traditionele omgeving, ik zie op de school van Soneal vaders en moeders allerlei dingen doen, ongeacht of het om schoonmaken of iets in elkaar zetten is.

Aan de andere kant is het wel zo dat bij de school van mijn kleinzoon de vaders ook niet te beroerd zijn eea op het speelplein te bouwen of in elkaar te zetten, daar waar dat nu op de school van Soneal dus wel een issue was, niemand meldde zich aan, dat laten de vaders in Schubbekutteveen niet gebeuren zeg maar :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 1 juli 2023 @ 20:05:23 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209723306
Ik had ook een moeder van 4 kinderen die mij om de haverklap vroeg ik haar kind mee kon nemen of op kon halen ‘want het was zó zwaar met 4 kinderen’.
Ja, daarom ben ik na 2 gestopt! :{w
  Moderator zaterdag 1 juli 2023 @ 20:08:12 #137
382129 crew  Donna
pi_209723345
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 15:29 schreef Clubsoda het volgende:
In het kader van 'betrokken op school' zorg ik deze zomer voor een plant :7
_O_
pi_209729590
Even een vraag over traktaties op school (hopelijk ter geruststelling van mezelf :+ ). Simon wordt over een paar dagen 6 jaar en trakteert natuurlijk in de klas. Nu vind ik gedurende het jaar dat er echt met grote regelmaat absurd getrakteerd wordt (denk aan een speelgoedje, snoepzakje en nog losse snoepjes erbij of speelgoedje, chips en snoepjes).

Ik wil eigenlijk niet aan die gekte meedoen, maar mijn kind steekt daar dan wel karig bij af tov de rest. Hij gaat een doosje rozijntjes en een klein stickerboekje trakteren.
Nu begint manlief zich ook al af te vragen of het niet te weinig is...... Ik vind het wel prima zo en Simon ook is er ook wel blij mee (maar hij zal ook zeker ja zeggen als hem gevraag wordt of er nog snoepjes of iets anders bij moet). Maar ik wil natuurlijk ook niet dat ie in de klas straks van andere kindjes te horen krijgt dat het zo weinig is.

Is onze traktatie inderdaad wat karig of prima zo?

Waar je je al niet druk om kan maken op een zondagochtend :') :')

@Leandra, een heel goed en spoedig herstel gewenst!

@exode, hoe is het op de scouting afgelopen?
pi_209729976
Wat een rare timing voor overvliegen Exode. Dat gebeurt bij alle groepen die ik ken juist vlak na het kamp (en soms een 2e keer in januari). Gaan de overvliegers dan ook gelijk met hun nieuwe speltak op kamp? Wij merken hier juist dat ouders kampen niet meer vanzelfsprekend vinden en niet meer 95~100% mee op kamp gaat, maar 50 tot 80%. Nu voor het tweede jaar op rij een klein groepje. Wachtlijst van 30+ kinderen hebben we hier ook.

Zoon heeft nu zijn eerste kamp: voetbalkamp. Hij is een van de jongsten, dus de bedtijd van 22:00 uur is heel laat vergeleken met de normale 19:30. Een vriendin van mijn man helpt bij het kamp dus we krijgen soms wat foto’s door. Vrijdag zat hij heel fit aan tafel tijdens het avondeten. Gisteren kregen we dezelfde foto tijdens het avondeten en zag ik een jongetje dat er al heel moe uit zag met wallen onder zijn ogen. Om 12:00 uur kan hij opgehaald worden. Ik ga hem proberen wakker te houden tot 15:30, dan nog wat eten er in en naar bed :D

Tolstoi, ik kan me ook ergeren aan die mega traktaties. En aan van die zakjes snoep na een kinderfeestje. Maar ik heb ook gezien dat het enorm varieert per kind. Mijn dochters heb ik laatst hun traktaties zelf laten maken grotendeels. De een gewoon zakjes popcorn met panda ogen en oren er op geplakt, de ander simpele ijslollies met ogen en haren er op geplakt. Vonden ze heel leuk om te maken en het zag er leuk uit. Vooral dat laatste is nu nog van belang, pas in latere groepen krijg je dat kinderen ook gaan kijken naar wat het precies is en hoeveel.
  zondag 2 juli 2023 @ 11:01:18 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_209730058
Hoe plak je ogen en haren op een ijslollie? :D
disclaimer
  zondag 2 juli 2023 @ 11:01:50 #141
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_209730063
@TolstoiFan als mijn kind er blij mee is, doe ik niet moeilijk. De mijne wil steeds trakteren op wortelcupcakes. Niet alle klasgenoten worden er blij van, maar hij ook niet van blokjes kaas :P
Van groep 4-8 gedaan. En ik elk jaar weer vloekend die wortels raspen :D

Al zijn de traktaties van andere kinderen ook niet overdreven. Juf weigert wel om mee te doen met het gezonde traktatie beleid van school O+
  zondag 2 juli 2023 @ 11:02:14 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_209730067
En ik vind mensen die geen idiote traktaties doen echt een verademing tolstoi O+
Maar goed, ik ben echt ook wel van de oude stempel in dat opzicht :')
disclaimer
pi_209730093
FF, ik ben een Scout n00b maar ik vind het juist een goed moment. Het is de laastste opkomst van het seizoen, alle speltakken zijn bij elkaar en doen de hele middag spellen. Aan het einde van de middag is het overvliegen. Volgende week gaan ze op kamp met hun eigen speltak en na de zomervakantie starten ze bij hun nieuwe speltak.
Voor mij voelt het als een mooi symbolisch moment, aan het einde van een seizoen.

Jullie raden het al he, de ouders die zich aangesproken zouden moeten voelen....die waren er niet. Dus geen popcorn nodig. Wel ouders die vinden dat ze het heel streng op mogen pakken. Ze gaan er iig communicatie uitgooien voor de zomer.

Ik heb me aangemeld voor de tuinonderhoud groep en denk er serieus over na om bij de Plus Scouts te gaan. Ik ga een paar keer meekijken. :@ Ik mis mijn sociale leven hier, al mijn familie en vrienden wonen op een uur rijden en dat vind ik best lastig.

En Juul gaat na de zomer meekijken bij de Bevers, ze wil zoooooooooooo graag en die groep is nu klein (4 bevers, waarvan er 2 in haar klas zitten) dus een leuke, rustige instap.

Qua traktatie deelde Juul een minidonut uit waarin een papieren Ariel hing alsof ze in een zwemband zat. Het was een hit.
pi_209730424
Hier de eerste paar jaren gezonde traktaties op school en speelgoedjes mocht ook niet. Hoe vaak de kinderen toch een ongezonde traktatie mee naar huis kregen (want die mochten dan niet op school opgegeten worden), was toch best regelmatig. (En de gezonde dingen werden altijd maar deels opgegeten, ook zonde)

Ondertussen al een paar jaar dat er niet meer getrakteerd mag worden. Ik moet zeggen dat ik dat heel relaxed vind om niet meer over na te hoeven denken wat de maken, wat gezond en lekker is.

En op school maken ze er op een andere manier een feestje van. De jarige wordt in het zonnetje gezet, mag ballonnen prikken op het Digibord en mag een paar extra’s uitkiezen voor die dag (kwartier langer buiten spelen na de pauze, potje dj doen, hele dag met kleurtjes schrijven, 15 minuten op de Chromebook, een les op de gang, stoel wisselen met de leraar en dat soort dingen). Het wordt ook regelmatig enthousiast benoemd dat er iemand jarig was en ze die dag een van bovenstaande dingen mochten doen.

Maar ik ben het eens met het overdrijven van de traktaties hoor, net of alles groter en beter moet, van die ouders met plaatsvervangend prestatiedrang voor hun kinderen
pi_209730499
Ik haal altijd een leuke verpakking van AliExpress en stop daar wat kleins in. Een aantal jaar geleden had kind dit bijvoorbeeld;

Poes met chocolate chip cookie
  zondag 2 juli 2023 @ 11:55:02 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209730550
Sinds wanneer moet er ook een speeltje bij?

Ik heb wel cupcakes met dinosnoepjes erop gemaakt, maar creatiever dan dat is het niet geworden.

De zakjes met koekje van @PoesInDoos vind ik ook leuk, het oogt bijzonder maar is lekker simpel en hygiënisch.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209730580
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 11:55 schreef Leandra het volgende:

Ik heb wel cupcakes met dinosnoepjes erop gemaakt, maar creatiever dan dat is het niet geworden.

De zakjes met koekje van @:PoesInDoos vind ik ook leuk, het oogt bijzonder maar is lekker simpel en hygiënisch.
Bedenk me net dat dat in Coronatijd was, toen mochten er alleen verpakte traktaties uitgedeeld worden.
pi_209730590
quote:

De zakjes met koekje van @:PoesInDoos vind ik ook leuk, het oogt bijzonder maar is lekker simpel en hygiënisch.
Kind weet inmiddels dat als er een plastic fluitje in zo'n zakje zit... dat hij die buiten gelijk kapot mag stampen :') Voor de kittens hebben we inmiddels een hele lading stuiterballen verzameld. 8)7
  zondag 2 juli 2023 @ 12:00:06 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209730626
Jarige: Mijn fluitje, wat doe je?
Kind van Poes: Ik heb m toch gekregen?!111!!!!11!1!11

:D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 2 juli 2023 @ 12:09:12 #150
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_209730742
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 11:57 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Bedenk me net dat dat in Coronatijd was, toen mochten er alleen verpakte traktaties uitgedeeld worden.
Oja, Dat kon juf niks schelen. Dus weer wortelcupcakes oO/

(motivatie: ze zitten de hele dag samen in de klas en lunchen al samen, dan gaan verpakte traktaties niks uitmaken)
  zondag 2 juli 2023 @ 12:11:08 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209730763
quote:

Niet als alle koekjes door een poes zijn voorgelikt
  zondag 2 juli 2023 @ 12:12:13 #152
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209730772
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:00 schreef Leandra het volgende:

Einz einz goeden garp
pi_209730814
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:00 schreef Leandra het volgende:

_O-
pi_209730975
Rectificatie; ''gelijk'' stampen betekend thuis hè.. niet op het schoolplein _O-
pi_209730995
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 11:51 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik haal altijd een leuke verpakking van AliExpress en stop daar wat kleins in. Een aantal jaar geleden had kind dit bijvoorbeeld;

[ link | afbeelding ]

Poes met chocolate chip cookie
Oh ja, dit soort zakjes heb ik inderdaad ook nog ooit gehad maar dan met monstertjes er op. Kaasje tomaatje worteltje enzo er in. Zag er heel feestelijk uit. Maar er kwam wel veel op de schaal van wat kinderen niet lustten.

Grootste succes was toch wel het frietbakje met van die kleine soepstengels een beetje smeerkaas in het sausbakje en een mini knakworstjes er bij.
pi_209731024
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:31 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Oh ja, dit soort zakjes heb ik inderdaad ook nog ooit gehad maar dan met monstertjes er op. Kaasje tomaatje worteltje enzo er in. Zag er heel feestelijk uit. Maar er kwam wel veel op de schaal van wat kinderen niet lustten.

Grootste succes was toch wel het frietbakje met van die kleine soepstengels een beetje smeerkaas in het sausbakje en een mini knakworstjes er bij.
Ja super leuk toch? Het hoeft écht niet én én én te zijn, ik zou als ouder gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt, fuck de haters uit groep 3 :')
  zondag 2 juli 2023 @ 12:42:37 #157
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209731119
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:31 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Nu moet je bij zo’n traktatie ook nog 50 cent statiegeld in rekening brengen
  zondag 2 juli 2023 @ 12:49:04 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_209731182
Het is ook nogal kind afhankelijk. Met name de meiden wilden een gummetje met rolletje mentos voor de een en een gelukspoppetje met ander klein snoepje voor de ander. Oudste is meer van het "doe maar chips of zo".

De meiden hebben ook wel eens chips en pakjes drinken getrakteerd. Overigens vertik ik het dan weer om zelf te gaan bakken dus ieder zijn ding.
  zondag 2 juli 2023 @ 12:50:23 #159
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_209731203
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:20 schreef TolstoiFan het volgende:
Even een vraag over traktaties op school (hopelijk ter geruststelling van mezelf :+ ). Simon wordt over een paar dagen 6 jaar en trakteert natuurlijk in de klas. Nu vind ik gedurende het jaar dat er echt met grote regelmaat absurd getrakteerd wordt (denk aan een speelgoedje, snoepzakje en nog losse snoepjes erbij of speelgoedje, chips en snoepjes).

Ik wil eigenlijk niet aan die gekte meedoen, maar mijn kind steekt daar dan wel karig bij af tov de rest. Hij gaat een doosje rozijntjes en een klein stickerboekje trakteren.
Nu begint manlief zich ook al af te vragen of het niet te weinig is...... Ik vind het wel prima zo en Simon ook is er ook wel blij mee (maar hij zal ook zeker ja zeggen als hem gevraag wordt of er nog snoepjes of iets anders bij moet). Maar ik wil natuurlijk ook niet dat ie in de klas straks van andere kindjes te horen krijgt dat het zo weinig is.

Is onze traktatie inderdaad wat karig of prima zo?

Waar je je al niet druk om kan maken op een zondagochtend :') :')

@:Leandra, een heel goed en spoedig herstel gewenst!

@:exode, hoe is het op de scouting afgelopen?
Ik doe nog minder :7

Zakje popcorn en dat is het. Al dat gedoe... En nooit gezeur hoor O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 2 juli 2023 @ 13:04:01 #160
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209731303
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:50 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Ik doe nog minder :7

Zakje popcorn en dat is het. Al dat gedoe... En nooit gezeur hoor O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zou juf dat met jou moeten overleggen?
Ik laat zelf ook kinderen op dezelfde dag trakteren. (Dat meld ik dan meestal wel) maar ik ga niet checken wat ze trakteren en dat doorbrieven aan de andere ouder
  zondag 2 juli 2023 @ 13:10:29 #161
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_209731359
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:04 schreef amaranta het volgende:

[..]
Waarom zou juf dat met jou moeten overleggen?
Ik laat zelf ook kinderen op dezelfde dag trakteren. (Dat meld ik dan meestal wel) maar ik ga niet checken wat ze trakteren en dat doorbrieven aan de andere ouder
Omdat wij in eerste instantie niet op de dag konden trakteren die we wilden, want toen werd er al getrakteerd door een ander. Als het dan wel andersom kan vind ik gek.

Sowieso vind ik het (als ouder en als leerkracht) onnodig om 2 kinderen op 1 dag te laten trakteren. Er zijn genoeg dagen namelijk om iedereen apart te laten trakteren.

Laat t kind lekker één dat middelpunt zijn, in zn eentje :7
pi_209731501
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:10 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Omdat wij in eerste instantie niet op de dag konden trakteren die we wilden, want toen werd er al getrakteerd door een ander. Als het dan wel andersom kan vind ik gek.

Sowieso vind ik het (als ouder en als leerkracht) onnodig om 2 kinderen op 1 dag te laten trakteren. Er zijn genoeg dagen namelijk om iedereen apart te laten trakteren.

Juul trakteerde vrijdag op haar verjaardag zelf ook met een ander kind. Dus alle kinderen waren high van alle suiker.
Prima, tenminste ik heb er geen moment over nagedacht dat het vervelend zou zijn.

Ik was altijd in de zomervakantie jarig, meerdere kinderen. Wij trakteerden allemaal tegelijk op de laatste dag voor de zomervakantie. Ik weet alleen nog dat ik dat supergezellig vond.
  Moderator zondag 2 juli 2023 @ 13:46:39 #163
382129 crew  Donna
pi_209731699
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:42 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nu moet je bij zo’n traktatie ook nog 50 cent statiegeld in rekening brengen
_O-
  zondag 2 juli 2023 @ 14:19:38 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209732033
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:10 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een kind per dag. Maar soms dan komt het zo uit. Bijvoorbeeld omdat er twee kinderen op dezelfde dag jarig zijn.
En trakteren op je verjaardag is nou eenmaal leuker dan trakteren op een andere dag.
  zondag 2 juli 2023 @ 14:20:32 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209732037
En, ik doe ze niet tegelijkertijd. We vieren dan bijvoorbeeld een feestje in de ochtend en we vieren een feestje in de middag. Zijn ze toch nog allebei het middelpunt
pi_209732156
Ik stuur mij kind meestal een week van tevoren ofzo even naar de leerkracht om te melden wanneer hij wilde gaan trakteren en te bespreken of dat uitkomt.
pi_209734646
Ook geen traktatieshit op het VO :+
Vroegah :') deed ik voor zoon een zakje chips, een mars of iets, en een potlood ofzo in een uitdeelzakje. En dan hielp hij de zakjes vullen. Zélf iets knutselen/bakken? Neh. Vond het wel prima zo :Y
Meeste kids op school deden het op die manier.
If they say
pi_209736857
Ik heb ooit nog wel eens cupcakejes gedaan, maar toen kwam Corona en mocht niks meer. Of alleen voorverpakt. Dat laatste beviel toch wel erg goed dus de laatste keren was het chips bij de jongste en de oudste wilde ijsjes (het was toen ook 30 graden, dus wel toepasselijk). Bij de ijsjes heb ik wel even nagevraagd of er ruimte was in de vriezer een dag van tevoren. Anders is het ook zo jammer, ontdooide ijsjes trakteren :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209736924
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 11:01 schreef SQ het volgende:
Hoe plak je ogen en haren op een ijslollie? :D
Voor het bevriezen er van die losse oogjes op plakken met zo’n plaklaagje er onder. Met een watervaste stift er mondjes op tekenen en een lading korte stukjes wol met plakband er bovenop rondom plakken. Daarna pas alles in de vriezer. Zolang je ze niet op de grond laat vallen blijven die ook na het vriezen goed zitten.

Voordeel is dat ik alleen de papiertjes van de plakkant van de ogen af hoefde te halen, de rest heeft mijn kleuter helemaal zelf gedaan. Of nouja, ik heb er alleen nog een leuk doosje bij gemaakt om de volgende dag alles in mee naar school te nemen.
pi_209737262
Hier op school mag je eigenlijk alleen groente-en fruittraktaties doen. Maar Jip heeft ook wel regelmatig iets van meuk (speeltje ofzo) mee naar huis gekregen. Volgend jaar gaan ze het beleid iets versoepelen omdat de bovenbouwleerlingen het niet leuk vinden zoals het nu is :D
pi_209739229
Groente of fruit is ook geen traktatie. Dat is net als groente of fruit als toetje. Prima als hapje na (en doen we ook regelmatig), maar een toetje of traktatie waar je naar uitkijkt is het niet. Hier op school hebben ze datzelfde beleid, maar alles wat niet gezond is wordt gewoon meegegeven naar huis en dat werkt prima. Mijn dochters mochten dus ook alleen suikervrije ijsjes trakteren. Dat ze de week ervoor op de waterspeeldag wel gewoon allemaal een raket kregen heb ik het maar niet over :X

Pff, wij krijgen net het trainingsschema voor komend seizoen van zoon binnen. De rotste dagen die we konden krijgen. Nu zitten we maandagavond met zwemles, dinsdag met voetbal, woensdag met dansles, donderdag met voetbal en wellicht als zoon straks zijn C heeft op vrijdag met scouting. Sowieso heeft de voetbal het bagger geregeld. Daar is het dus blijkbaar het ene jaar ma-wo, en het volgende jaar di-do. Erg praktisch voor ouders...
  zondag 2 juli 2023 @ 22:09:42 #172
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209739950
Of ik net een klein avontuur had zo laat op de avond?
Jazeker.
Ik lag dus te vegeteren op de bank. Beetje TikToks scrollen. Je kent het wel. Of niet.
Rent de hont ineens naar binnen. Kijk ik goed. Loopt er voor de hont een vogel.
Dus ik geef een gil en roep HELP. Niet zozeer omdat ik hulpeloos ben, maar omdat ik wil dat iemand mij komt helpen die vogel weer naar buiten te krijgen.
Hoor ik van buiten de tuin. MEVROUW IS ALLES OKÉ!!!????
Dus ik loop naar de poort en vertel dat er een vogel in de woonkamer was, maar dat die inmiddels al weer naar buiten was gegaan.
Ja, zegt ze, ik ben op zoek naar die vogel. En ineens zie ik dat ze met een bezem en een doos daar staat. Dus ik laat haar in de tuin. Wij met z’n 2en achter die vogel aan….die een gebroken vleugel had. (Ze had de dierenambulance al gebeld, maar die waren druk. En ja, het was een “wilde” vogel)
Eindstand: de vogel kroop onder de houten tuinbank. En ineens was hij verdwenen. Terwijl wij er allebei bij stonden.
Dus of de vogel zit nog in een hoekje onder de bank.
Of magie.
pi_209740638
Ja maar amaranta, je moet zulke verhalen dus niet posten net voordat ik moet gaan slapen.
Ik heb een enorme vogelfobie en vannacht weer een nachtmerrie waarschijnlijk :{w ;(

Is geen grap trouwens, ook al klinkt het wel zo. Paniekaanvallen, nachtmerries… ik ben echt als de dood voor vogels :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_209740649
Ik zou graag iedereen willen oproepen om geen speelgoedjes bij de traktatie te stoppen. Zó zonde van de zooi in mijn huis en vooral voor het milieu. Gaan we met z’n alleen papieren rietjes gebruiken, maar krijgen m’n kinderen wel wekelijks een gummetje/bellenblaas/stuiterbal mee naar huis.
Gewoon iets wat op kan is prima.
pi_209740667
Was het een witte duif amaranta? En lag er toevallig een hoge hoed ergens in de buurt? Dat zou veel verklaren...
  maandag 3 juli 2023 @ 07:11:45 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209741727
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 23:02 schreef FlyingFish het volgende:
Was het een witte duif amaranta? En lag er toevallig een hoge hoed ergens in de buurt? Dat zou veel verklaren...
Het was een zwarte met een blauwe rand.
  maandag 3 juli 2023 @ 07:13:08 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209741737
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 23:00 schreef LeSage het volgende:
Ik zou graag iedereen willen oproepen om geen speelgoedjes bij de traktatie te stoppen. Zó zonde van de zooi in mijn huis en vooral voor het milieu. Gaan we met z’n alleen papieren rietjes gebruiken, maar krijgen m’n kinderen wel wekelijks een gummetje/bellenblaas/stuiterbal mee naar huis.
Eens.
Sowieso consuminderen. En niet naar de action gaan en met 80 dingen terugkomen die je niet nodig hebt.
pi_209741794
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 07:13 schreef amaranta het volgende:

[..]
Eens.
Sowieso consuminderen. En niet naar de action gaan en met 80 dingen terugkomen die je niet nodig hebt.
Maar die heb je állemaal écht nodig!
(Vind je als je daar in de winkel staat)
  maandag 3 juli 2023 @ 07:27:52 #179
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209741801
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 23:00 schreef LeSage het volgende:
Eens, al vind ik bellenblaas geen troep, want dat gaat hier met heel veel plezier op. Potloden of een potje klei ook niet. Maar zo'n beetje al het andere wel...

Wij waren gisteren op de ambachtendag van het prehistorisch dorp in Eindhoven en dat was me toch een partij leuk! Ik had wat mensen gevraagd of het voor m'n tweejarige ook al leuk was en de meningen verschilden enorm, maar hij heeft zich kostelijk vermaakt. Kleien, zwaardvechten, broodjes bakken, luisteren naar de verhalenverteller en de poppenkast... En dan vergeet ik nog van alles. Aanrader dus!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209741829
Ik heb al een aantal shirtjes moeten weggooien door bellenblaasvlekken ;(. Ik word verdrietig van bellenblaas.

Bij Willem trakteer ik vaak 1 lollie die ik mooi verpak (superhelden lolly, spook lolly, ninja lolly).
Kevin vind meer dingen lekker, dus vorig jaar stroopwafels en afgelopen keer een zakje chips. Het is echt belachelijk wat ze soms mee krijgen vind ik. En aan goodiebags na een feestje doe ik ook niet aan. Dat is soms ook zo belachelijk veel.
pi_209741859
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 07:27 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Eens, al vind ik bellenblaas geen troep, want dat gaat hier met heel veel plezier op. Potloden of een potje klei ook niet. Maar zo'n beetje al het andere wel...

Wij waren gisteren op de ambachtendag van het prehistorisch dorp in Eindhoven en dat was me toch een partij leuk! Ik had wat mensen gevraagd of het voor m'n tweejarige ook al leuk was en de meningen verschilden enorm, maar hij heeft zich kostelijk vermaakt. Kleien, zwaardvechten, broodjes bakken, luisteren naar de verhalenverteller en de poppenkast... En dan vergeet ik nog van alles. Aanrader dus!
Oeh, dan heb ik ook nog een tip voor alle Brabanders: de Steenuil in Oirschot. Een nog werkende doe-boerderij. Binnen- en buitenspeeltuin, je mag de boer helpen met melken en voeren, er is een modderplein en er is zelfs een groot veld waar gekampeerd kan worden.
Schoolreisje van groep 3-4 ging daarheen en was een daverend succes!
  maandag 3 juli 2023 @ 07:54:29 #182
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209741923
Potloden heeft iedereen meestal al wel lijkt me. En bellenblaasvlekken? Daar had ik nog nooit van gehoord. :o

[ Bericht 2% gewijzigd door trui op 03-07-2023 11:12:07 ]
in de haak.
pi_209742026
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 07:54 schreef trui het volgende:
Potloden heeft iedereen meestal al wel lijkt me. En bellenblaasvlekken? Daar had ik nog nooit van gehoord. :O
Ik heb een jurkje van T weg kunnen gooien vanwege bellenblaasvlekken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_209742260
Juul en B hebben een bellenblaasmachine ding, die mag alleen in de speeltuin gebruikt worden. Want inderdaad vlekken.
Op de camping genoeg ruzies gezien omdat er kinderen aan het bellen blazen waren en mensen met tenten (en vouwwagens, wij dus) daar echt niet blij mee waren.

Verloofde is ziek :{ bbq van gisteren is duidelijk niet goed gevallen terwijl ze maar 1 hamburger op heeft. De kinderen hebben lopen bunkeren en die hebben nergens last van.

Maar eej, laatste schoolweek!
  Moderator maandag 3 juli 2023 @ 08:52:18 #185
382129 crew  Donna
pi_209742312
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 07:35 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb al een aantal shirtjes moeten weggooien door bellenblaasvlekken ;(. Ik word verdrietig van bellenblaas.

Bij Willem trakteer ik vaak 1 lollie die ik mooi verpak (superhelden lolly, spook lolly, ninja lolly).
Kevin vind meer dingen lekker, dus vorig jaar stroopwafels en afgelopen keer een zakje chips. Het is echt belachelijk wat ze soms mee krijgen vind ik. En aan goodiebags na een feestje doe ik ook niet aan. Dat is soms ook zo belachelijk veel.
In de zomer gewoon standaard alle shirtjes koud voorspoelen. ^O^
pi_209742421
quote:
Eens, al vind ik bellenblaas geen troep, want dat gaat hier met heel veel plezier op.
het busje ook?
Heb inmiddels echt wel genoeg bellenblaasdingen staan.
  maandag 3 juli 2023 @ 09:20:59 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209742565
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 09:06 schreef Elleska het volgende:

[..]
het busje ook?
Heb inmiddels echt wel genoeg bellenblaasdingen staan.
Die liggen hier in de zandbak. Worden 'ijsjes mee gebakken' en in de watertafel bouwen ze er torens van die ze dan vol laten lopen enzo. Een van de weinige soorten prullaria die hier niet na een paar weken ongezien in de kliko verdwijnen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 3 juli 2023 @ 09:50:54 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_209742871
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 07:54 schreef trui het volgende:
Potloden heeft iedereen meestal al wel lijkt me. En bellenblaasvlekken? Daar had ik nog nooit van gehoord. :O
Ik heb echt al zo veel kleding kunnen wegtiefen vanwege die kut bellenblaas.
Diepe haat aan bellenblaas :')
disclaimer
pi_209743025
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 09:20 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Die liggen hier in de zandbak. Worden 'ijsjes mee gebakken' en in de watertafel bouwen ze er torens van die ze dan vol laten lopen enzo. Een van de weinige soorten prullaria die hier niet na een paar weken ongezien in de kliko verdwijnen.
Ik vul ze opnieuw want eigen bellensop vlekt niet. Dat de bellen iets minder lang heel blijven maakt voor de pret niet uit.
  maandag 3 juli 2023 @ 10:03:43 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_209743035
Er wordt zelfs voor bruiloften niet vlekkende bellenblaas verkocht *)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 3 juli 2023 @ 10:34:24 #191
327807 Mariposas
יה&#14
pi_209743462
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 09:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb echt al zo veel kleding kunnen wegtiefen vanwege die kut bellenblaas.
Diepe haat aan bellenblaas :')
Hier mag dus van mij echt vanuit de EU een verbod op komen, samen met ballonnen graag.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_209743483
Hier werd bellenblaas ook niet of amper gebruikt. En met een leuk gummetje zijn ze hier dan wel weer blij. En ik denk dat de ouders die er een speeltje bij doen er iets bij doen wat bij hun kinderen in de smaak valt en verwachten dat dat bij iedereen zo is. Maar het is zo wisselend per persoon. Daarom ben ik ook geen voorstander van dat soort prul.

Maar goed ook qua traktatie heeft elk kind een andere smaak en daar kan je ook geen rekening mee houden
pi_209743558
quote:

[..]

Ah, was gisteren de verhalenverteller er weer! Die is zo leuk. Jammer dat we die gemist hebben. Vooral daarom wil ik er nog eens naar toe. De vorige keer dat we daar waren en hij was er hebben we alle verhalen meegepakt en tussendoor de rest bekeken.
We zijn er al verschillende keren geweest een de kinderen ook een keer meer school dus op zich kennen we het daar wel, maar voor de verhalenverteller wilden we zeker nog eens terug.
(Maar goed gisteren hadden we ook geen tijd ivm kermis)
pi_209743996
Wij geven dus wel een uitdeelzakje na en kinderfeestje. Die stellen onze kinderen zelf samen. Bij Juul zat er 1 zo'n uitdeelzakje zure matjes in, een prinsessenkleurplaat en een fidgetsleutelhanger.
B doet er meestal van die gekke snoepjes in die ik vroeger ook altijd had. Van die hete ballen en zo.

Juul heeft overigens een vriendinnetje in de straat die hier elke zondag rondhangt. Ze hebben geen tv, tablet etc maar ze mag ook geen snoep en andere gefabriceerde dingen. Ik heb daar toch een bepaalde bewondering voor. Alleen dat meisje zeurt hier dus non stop om snoep omdat ze weet dat wij het in huis hebben. Niet 1 keer, nee gisteren stond de teller om 12 uur al op 100x.... Zelfs Juul was het zat. 'HET IS GEEN SNOEPJESTIJD!'
En ze speelt hier met alles wat glimt, geluid maakt en plastic is.

Overigens weten de ouders dat en vinden ze dat ok allemaal, ons huis, onze regels. Andersom is dat ook zo, alleen ze hangen dus altijd bij ons _O-

Moraal van het verhaal: ik ben benieuwd wat er met het uitdeelzakje is gebeurd.
  maandag 3 juli 2023 @ 11:13:31 #195
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209744070
sorry jongens, mijn :O moest een :o zijn. Heb 'm in mijn post inmiddels aangepast, maar ik wilde niet zo ongeinteresseerd overkomen als die gapende smiley suggereert, haha. maar wat doet bellenblaas dan qua vlekken? 't is toch gewoon een soort van zeep?
in de haak.
  maandag 3 juli 2023 @ 11:14:44 #196
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209744081
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 10:40 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ah, was gisteren de verhalenverteller er weer! Die is zo leuk. Jammer dat we die gemist hebben. Vooral daarom wil ik er nog eens naar toe. De vorige keer dat we daar waren en hij was er hebben we alle verhalen meegepakt en tussendoor de rest bekeken.
We zijn er al verschillende keren geweest een de kinderen ook een keer meer school dus op zich kennen we het daar wel, maar voor de verhalenverteller wilden we zeker nog eens terug.
(Maar goed gisteren hadden we ook geen tijd ivm kermis)
Het was een mevrouw deze keer, geen meneer... En als je van verhalen houdt, zijn castlefest en keltfest (al bestaat die laatste niet meer, helaas) een absolute aanrader.
  Moderator maandag 3 juli 2023 @ 11:16:26 #197
382129 crew  Donna
pi_209744096
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 11:13 schreef trui het volgende:
sorry jongens, mijn :O moest een :o zijn. Heb 'm in mijn post inmiddels aangepast, maar ik wilde niet zo ongeinteresseerd overkomen als die gapende smiley suggereert, haha. maar wat doet bellenblaas dan qua vlekken? 't is toch gewoon een soort van zeep?
Met glycerine.

De vlekken ontstaan dus doordat de glycerine in aanraking komt met wasmiddel. Als je de kleren super goed uitspoelt met water, voordat je ze wast, is je probleem dus ook opgelost! Je kunt dit gewoon onder de kraan doen, of eerst een kort wasje draaien met alleen maar water.
  maandag 3 juli 2023 @ 11:23:19 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209744194
Dat je voorzichtig aan moet gaan nadenken over wat je mee wil nemen op vakantie qua kleding maar ik krijg mezelf er niet toe gezet. -O- :+

#lui #dagboek
  maandag 3 juli 2023 @ 11:25:22 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_209744223
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 11:23 schreef BE het volgende:
Dat je voorzichtig aan moet gaan nadenken over wat je mee wil nemen op vakantie qua kleding maar ik krijg mezelf er niet toe gezet. -O- :+

#lui #dagboek

Dat vind ik altijd zo vervelend aan vakantie. En ik ben heel erg van de lijstjes en vriendlief totaal niet. Die propt gewoon een uurtje van te voren van alels in een tas en dan is het ook goed. Dat kan ik dus echt niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 3 juli 2023 @ 11:26:43 #200
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209744247
God nee, ik ook niet. Ik heb al weken geleden een lijst gemaakt met wat ik allemaal moet inpakken voor een weekend weg half juli (optreden op een sambafestival in Duitsland) :@
pi_209744291
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 11:16 schreef Donna het volgende:

[..]
Met glycerine.

De vlekken ontstaan dus doordat de glycerine in aanraking komt met wasmiddel. Als je de kleren super goed uitspoelt met water, voordat je ze wast, is je probleem dus ook opgelost! Je kunt dit gewoon onder de kraan doen, of eerst een kort wasje draaien met alleen maar water.
En graag uit de buurt blijven met die dingen van onze markies en bij kampeerders.
pi_209744384
Wij hebben een standaard lijst van wat altijd mee moet, of het nou 1 nacht is of 2 weken. De kinderen hebben hun eigen lijst, Juul met plaatjes. Daar staan dingen op zoals 'vermaak in de auto'.
Kleding bedenk ik pas (voor het hele gezin) als we gaan inpakken. Dan weet ik ook wat voor weer het is, wat er past etc.

Ik heb ook reminders in mijn telefoon staan dat ik altijd 1,5 week voordat we op vakantie gaan de medicijnen moet checken. Is er genoeg voor de hele vakantie of moet ik bestellen?
Morgen tingelt ie denk ik weer, maar nu denk ik er aan dus ik duik zo even de voorraad in.
  maandag 3 juli 2023 @ 11:48:48 #203
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209744691
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 11:07 schreef exode het volgende:
Wij geven dus wel een uitdeelzakje na en kinderfeestje. Die stellen onze kinderen zelf samen. Bij Juul zat er 1 zo'n uitdeelzakje zure matjes in, een prinsessenkleurplaat en een fidgetsleutelhanger.
B doet er meestal van die gekke snoepjes in die ik vroeger ook altijd had. Van die hete ballen en zo.

Juul heeft overigens een vriendinnetje in de straat die hier elke zondag rondhangt. Ze hebben geen tv, tablet etc maar ze mag ook geen snoep en andere gefabriceerde dingen. Ik heb daar toch een bepaalde bewondering voor. Alleen dat meisje zeurt hier dus non stop om snoep omdat ze weet dat wij het in huis hebben. Niet 1 keer, nee gisteren stond de teller om 12 uur al op 100x.... Zelfs Juul was het zat. 'HET IS GEEN SNOEPJESTIJD!'
En ze speelt hier met alles wat glimt, geluid maakt en plastic is.

Overigens weten de ouders dat en vinden ze dat ok allemaal, ons huis, onze regels. Andersom is dat ook zo, alleen ze hangen dus altijd bij ons _O-

Moraal van het verhaal: ik ben benieuwd wat er met het uitdeelzakje is gebeurd.
Oh, daar heb ik juist zo'n hekel aan. Mijn moeder had een streng-gereformeerde vriendin en die hadden thuis geen televisie, want dat mocht niet.

Wie zaten er dus bij ons om de haverklap televisie te kijken? Die kinderen van haar. En dat ging tot late leeftijd door hoor. Kwamen ze bij ons Oprah Winfrey kijken. Ze waren echt verslaafd aan de televisie.

Wij waren niet bevriend met die kinderen en vonden het bepaald niet leuk dat zij bij ons de televisie gijzelden. Mijn moeder durfde er niks van te zeggen, want de moeder van die kinderen wist er van en vroeg zelf ook regelmatig of de kinderen bij ons iets mochten kijken.

Ik heb er geen bewondering voor als principes bij de voordeur stoppen. Ik had er wel bewondering voor gehad als die ouders tegen de regels in wel een televisie hadden genomen voor hun kinderen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 3 juli 2023 @ 11:51:27 #204
35189 Troel
scherp en bot
pi_209744743
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 11:48 schreef livelink het volgende:

[..]
Oh, daar heb ik juist zo'n hekel aan. Mijn moeder had een streng-gereformeerde vriendin en die hadden thuis geen televisie, want dat mocht niet.

Wie zaten er dus bij ons om de haverklap televisie te kijken? Die kinderen van haar. En dat ging tot late leeftijd door hoor. Kwamen ze bij ons Oprah Winfrey kijken. Ze waren echt verslaafd aan de televisie.

Wij waren niet bevriend met die kinderen en vonden het bepaald niet leuk dat zij bij ons de televisie gijzelden. Mijn moeder durfde er niks van te zeggen, want de moeder van die kinderen wist er van en vroeg zelf ook regelmatig of de kinderen bij ons iets mochten kijken.

Ik heb er geen bewondering voor als principes bij de voordeur stoppen. Ik had er wel bewondering voor gehad als die ouders tegen de regels in wel een televisie hadden genomen voor hun kinderen.
Amen. Ik heb dit ook regelmatig gezien (zal wel aan de familie/achtergrond liggen). Laat dan je principes gewoon varen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209744801
Maar dan krijg je een oordeel van je groepsgenoten natuurlijk ;)
  maandag 3 juli 2023 @ 11:55:30 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_209744818
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 11:54 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn familie kreeg mijn oordeel, da's een andere soort groep. Een uhm, bloedgroep :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 3 juli 2023 @ 12:18:05 #207
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209745286
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 11:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, sta daar lekker boven. Zal wel makkelijker gezegd zijn dan gedaan hoor, maar toch.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 3 juli 2023 @ 12:41:03 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209745567
Wij gingen altijd naar hetzelfde park naar hetzelfde huisje en wisten dus precies wat daar nodig was, ik heb een vakantietas die ik alleen maar daar uitpak en weer inpak, daar zitten zelfs een paar extra deurmatten in :D
En een badmadje tegen het uitglijden, een EHBO doosje enz.

De vraag is op dit moment vooral of N en Soneal die tas meenemen, want die gaan een weekje zonder mij.

Verder zal N de lokale Action wel weer leegkopen, dat is soort van een vakantieding sinds hij de Action ontdekte op een van onze eerste vakanties samen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209745607
quote:

[..]

Ik heb er wel bewondering voor, dat je sterke principes hebt en tegen de stroom in gaat. Zij hebben echter wel dat de wereld buiten hun huis nou eenmaal anders kan zijn.
Als ze nou elke dag hier binnen zou zitten, zou het vervelend worden. En de tv staat hier ook niet aan als ze er is. Soms zit B te gamen als ze er is en zit ze met open mond te kijken.

Ze zijn niet gelovig overigens.
  maandag 3 juli 2023 @ 12:44:51 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209745615
quote:

[..]

Mijn opa had vrij rap televisie, en daar zat (op zaterdag) ook de halve straat voetbal te kijken, ook de refo's wiens kleinkinderen nu nog steeds geen TV hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 juli 2023 @ 12:50:19 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209745681
Overigens had mijn oudste op de lagere school een vriendje waar ze vrij streng in de leer waren, en die hadden (in de kelder) wel een TV maar geen aansluiting, wel een videorecorder.
Toen hij wat langer ziek was bracht mijn zoon hem dus wat films om te kijken, maar mijn all time favorite Field of Dreams O+ werd door de oudere zussen die de films moesten beoordelen afgekeurd... want geesten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 juli 2023 @ 12:53:44 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_209745718
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:44 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb er wel bewondering voor, dat je sterke principes hebt en tegen de stroom in gaat. Zij hebben echter wel dat de wereld buiten hun huis nou eenmaal anders kan zijn.
Als ze nou elke dag hier binnen zou zitten, zou het vervelend worden. En de tv staat hier ook niet aan als ze er is. Soms zit B te gamen als ze er is en zit ze met open mond te kijken.

Ze zijn niet gelovig overigens.
Sterke principes 1 ding. En dat het buiten je eigen huis anders is, is 2. Maar willens wetens je kinderen dus maar constant naar de buren sturen zodat ze daar televisie kunnen kijken (dat gebeurde hier in de familie dus echt ook gewoon), vind ik dan gewoon laf. Dat het een keertje voorkomt, ok, maar als het meerdere keren per week is, dan heeft het niets meer met principes te maken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 3 juli 2023 @ 12:58:53 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_209745791
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:18 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja, sta daar lekker boven. Zal wel makkelijker gezegd zijn dan gedaan hoor, maar toch.
Ja maar dan ga je naar de hel jonge.
disclaimer
pi_209745820
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:53 schreef Troel het volgende:

[..]
Sterke principes 1 ding. En dat het buiten je eigen huis anders is, is 2. Maar willens wetens je kinderen dus maar constant naar de buren sturen zodat ze daar televisie kunnen kijken (dat gebeurde hier in de familie dus echt ook gewoon), vind ik dan gewoon laf. Dat het een keertje voorkomt, ok, maar als het meerdere keren per week is, dan heeft het niets meer met principes te maken.
In jouw voorbeeld is dat zo, maar hier dus niet.
  maandag 3 juli 2023 @ 13:02:32 #215
35189 Troel
scherp en bot
pi_209745832
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:01 schreef exode het volgende:

[..]
In jouw voorbeeld is dat zo, maar hier dus niet.
Klopt, dan vind ik het al een stuk minder erg :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209745849
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:02 schreef Troel het volgende:

[..]
Klopt, dan vind ik het al een stuk minder erg :D
>:)
Ik denk dat ouders van streng gereformeerden hun kinderen sowieso niet in ons huis laten komen. En anders hang ik wel even een regenboogvlag op.
  maandag 3 juli 2023 @ 13:17:03 #217
35189 Troel
scherp en bot
pi_209746015
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:03 schreef exode het volgende:

[..]
>:)
Ik denk dat ouders van streng gereformeerden hun kinderen sowieso niet in ons huis laten komen. En anders hang ik wel even een regenboogvlag op.
Ik hoop dat ze dat wel doen, zodat hun kinderen zien dat het de normaalste zaak van de wereld is dat twee mensen elkaar liefhebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209746085
Bellenblaas, hier ook regelmatig vlekken gehad inderdaad. Sowieso mogen mijn kinderen nooit bellenblaas op campings bij tenten bijvoorbeeld, ik heb altijd begrepen dat dat ten koste kan gaan van tentdoeken (dat ze niet meer waterdicht zijn).

Desondanks vinden ze bellenblaas fantastisch, maar haal ik altijd zo'n grote fles bij de action en vul dan de bellenblaas bekertjes bij. Ze krijgen zo vaak van die flesjes erbij op feestjes enzo omdat het zo lekker makkelijk en goedkoop is, ik vind het volstrekt onzinnig en echt zonde.

Uitdeelzakjes, ik ben er schuldig aan :@ Vond het zelf als kind altijd leuk als je die kreeg na een feestje en maak ze nu dus ook voor de feestjes van mijn kinderen omdat ik weet dat zij het ook leuk vinden. Met altijd iets van een kleurboekje, potloden, stickers en een paar snoepjes.

Wij gaan over 4 weken op vakantie (en zijn er aan toe!) en nog geen lijstje gemaakt, maar dat begint al wel te kriebelen. Ik ben van het ver van tevoren voorbereiden qua lijstjes, maar zo kort mogelijk van tevoren de tas pas pakken. Sowieso is vrouwlief eigenlijk van het tas inpakken, ik van het uitpakken. Wel goed verdeeld zo ;)

Principes vanuit het geloof vind ik altijd lastig. Mijn opa en oma waren streng christelijk, mijn opa was ook dominee, maar wat zij uitdroegen naar buiten toe en wat er vervolgens binnen het gezin achter gesloten deur werd gepraktiseerd strookte niet met elkaar. Sowieso, dingen die van God niet zouden mogen maar het wel doen als de gemeenschap niet met je mee kan kijken (zoals een tv op zolder achter gesloten kastdeuren). Dan draait het dus al niet meer om God of je geloof, maar om wat mede kerkgangers ervan vinden. Terwijl geloof van binnenuit zou moeten komen. My two cents.

Zo, eens kijken of ik het tempo hier nu een beetje bij kan benen ;)
pi_209746149
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:17 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik hoop dat ze dat wel doen, zodat hun kinderen zien dat het de normaalste zaak van de wereld is dat twee mensen elkaar liefhebben.
Wij hebben aan beide kanten buren die streng gelovig zijn (één stel dus ook zonder tv bijvoorbeeld). Ik vind het ergens juist wel treffend dat wij daar als lesbisch stel tussen zitten. De volwassen dochter van één van deze buren gaf ook eens aan dat haar vader er in het begin moeite mee had dat er twee vrouwen naast hem zouden komen wonen, maar dat hij door onze komst juist heeft kunnen inzien dat we een heel normaal gezin zijn en dat zijn vooroordelen op niets waren gebaseerd. Hij is nu ook echt dol op onze dochters.

De buren aan de andere kant hebben 2 kinderen in ongeveer dezelfde leeftijd als die van ons en die spelen heel leuk samen. Komen ook wel bij elkaar over de vloer. Ik hoop altijd maar dat dit ervoor zorgt dat hun kinderen wat ruimdenkender opgroeien omdat ze van jongs af aan worden geconfronteerd met het feit dat 2 vrouwen (en dus ook 2 mannen) ook kunnen trouwen, zonder dat daar raar over wordt gedaan. Dat je ook dan een gewoon liefdevol gezin kan zijn en dat kinderen niets tekort komen met twee moeders of twee vaders.

Dus eens met jou, het zo juist ook heel mooi uitpakken.
  maandag 3 juli 2023 @ 13:35:23 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209746264
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 11:25 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat vind ik altijd zo vervelend aan vakantie. En ik ben heel erg van de lijstjes en vriendlief totaal niet. Die propt gewoon een uurtje van te voren van alels in een tas en dan is het ook goed. Dat kan ik dus echt niet.
Er ligt hier sinds een week idd ook al een lijstje op tafel dat we steeds aanvullen met 'oh ja, dat moet ook nog mee'.
Qua kleding hou ik het simpel, ik ga voor 3 weken zo min mogelijk bewegen, dus meer dan mijn badpak en een heel simpel jurkje eroverheen voor heen en weer naar het strand hoeft het denk ik niet te zijn. :D
Op dit moment wil je in Frankrijk toch niet in heen stadscentrum zijn, dus dit lijkt me een heel goed plan de campagne.

2 dweilen mee voor bij de douche idd, die dingen sluiten nooit goed in mobilhomes of AirBnB's en een eigen douchekop. :+ Want die dingen zitten ook altijd verstopt. :D

*verder leest...
pi_209746832
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:17 schreef Troel het volgende:

[..]
Die hoop heb ik ook en ik ken genoeg gelovigen gezinnen die er geen moeite mee hebben maar gereformeerd is wel een slag strenger.
  maandag 3 juli 2023 @ 14:53:24 #222
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209747161
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:35 schreef BE het volgende:

[..]
Er ligt hier sinds een week idd ook al een lijstje op tafel dat we steeds aanvullen met 'oh ja, dat moet ook nog mee'.
Qua kleding hou ik het simpel, ik ga voor 3 weken zo min mogelijk bewegen, dus meer dan mijn badpak en een heel simpel jurkje eroverheen voor heen en weer naar het strand hoeft het denk ik niet te zijn. :D
Op dit moment wil je in Frankrijk toch niet in heen stadscentrum zijn, dus dit lijkt me een heel goed plan de campagne.

2 dweilen mee voor bij de douche idd, die dingen sluiten nooit goed in mobilhomes of AirBnB's en een eigen douchekop. :+ Want die dingen zitten ook altijd verstopt. :D

*verder leest...
Je neemt je eigen douchekop mee op vakantie?
  maandag 3 juli 2023 @ 15:06:41 #223
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209747334
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 14:53 schreef Tink89 het volgende:

[..]
daar was ik ook verbaasd over. Dat meen je toch niet BE? :D :o
in de haak.
  maandag 3 juli 2023 @ 15:20:37 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_209747501
Ik neem altijd m'n eigen badkuip mee, meeste campings hebben dat helaas ook niet...
disclaimer
pi_209747508
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:20 schreef SQ het volgende:
Ik neem altijd m'n eigen badkuip mee, meeste campings hebben dat helaas ook niet...
Karige campings boek jij.
  maandag 3 juli 2023 @ 16:26:37 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209748179
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 14:53 schreef Tink89 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:06 schreef trui het volgende:

[..]
daar was ik ook verbaasd over. Dat meen je toch niet BE? :D :o
Ja echt! :Y
Na een paar keer me blauw ergeren aan 3,5 straal als je een hele dag strand uit je haar probeert te spoelen kocht ik bij de Intermarche voor 5,95 een douchekop en sindsdien gaat die elke vakantie mee als we een huisje of een mobilhome huren. :Y Ideaal en nog nooit spijt van gehad.
Ik ga voor mijn lol op vakantie en ik ga me niet 3wk lang met anderhalve druppel water proberen te douchen. :N

Vast heel grappig in de ogen van anderen, maar voor mij een van de dingen waar ik echt heel blij van word. Sue me! *O*
  maandag 3 juli 2023 @ 16:31:15 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209748254
De douchekop even een dagje in een emmertje azijn laten weken had waarschijnlijk ook voldaan, maar als het werkt dan werkt het :D

Overigens maak ik thuis de regendouches en douchekoppen tegenwoordig schoon met een stuk limoen of citroen (maar net wat we in huis hebben), werkt ook prima, maar dat moet wel iedere zoveel weken gebeuren.
En op de site van HansGrohe stond dat het met citroenzuur moet, dat heb ik ook wel in huis (poeder, om te mengen) maar dit is me veel makkelijker want dan kan ik de regendouches gewoon laten zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 juli 2023 @ 16:32:43 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209748277
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:31 schreef Leandra het volgende:
De douchekop even een dagje in een emmertje azijn laten weken had waarschijnlijk ook voldaan, maar als het werkt dan werkt het :D
Dat komt me dan weer te dicht bij 'ik poets altijd eerst het toilet en de badkamer hoor, ieuw!'
Daar heb ik dan weer helemaal niks mee. :D

Ach, elke gek zijn gebrek toch?
Ik sleur niet mijn eigen pleepapier, kaas, kaasschaaf, koffie, mud aardappels en pakjes honig met me mee, dat dan weer niet. *O*
  maandag 3 juli 2023 @ 16:34:52 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209748307
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:32 schreef BE het volgende:

[..]
Dat komt me dan weer te dicht bij 'ik poets altijd eerst het toilet en de badkamer hoor, ieuw!'
Daar heb ik dan weer helemaal niks mee. :D

Ach, elke gek zijn gebrek toch?
Ik sleur niet mijn eigen pleepapier, kaas, kaasschaaf, koffie, mud aardappels en pakjes honig met me mee, dat dan weer niet. *O*
Oh, dat doe ik ook niet, maar als ik een douchekop tegen zou komen die blegh is dan zou ik er azijn en citroen tegenaan gooien denk ik.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 juli 2023 @ 16:46:24 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_209748471
Je moet gewoon de wanden van de douche zo min mogelijk aanraken en altijd slippers dragen, dan komt t best goed :+
disclaimer
  maandag 3 juli 2023 @ 16:50:37 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209748518
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:46 schreef SQ het volgende:
Je moet gewoon de wanden van de douche zo min mogelijk aanraken en altijd slippers dragen, dan komt t best goed :+
pi_209748546
Ach, wij nemen altijd onze compacte bonenmaler en cafetiere mee. Want koffie O+

En ja, wij stofzuigen alles altijd en nemen standaard beddengoed mee, ook als het er is. Maar dat is omdat het 'moet' met B.

Mijn ouders laadden altijd de hele vouwwagen vol met aardappels, hagelslag, chocoboter , koffie, bier en nog veul meer. Ik was blij dat er uberhaupt nog kleren mee konden.
  maandag 3 juli 2023 @ 16:57:24 #233
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209748621
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:26 schreef BE het volgende:

[..]
[..]
Ja echt! :Y
Na een paar keer me blauw ergeren aan 3,5 straal als je een hele dag strand uit je haar probeert te spoelen kocht ik bij de Intermarche voor 5,95 een douchekop en sindsdien gaat die elke vakantie mee als we een huisje of een mobilhome huren. :Y Ideaal en nog nooit spijt van gehad.
Ik ga voor mijn lol op vakantie en ik ga me niet 3wk lang met anderhalve druppel water proberen te douchen. :N

Vast heel grappig in de ogen van anderen, maar voor mij een van de dingen waar ik echt heel blij van word. Sue me! *O*
Eigenlijk klinkt het zo niet eens zo gek :D want inderdaad, laffe pisstraaltjes terwijl je je haar wil uitspoelen.. gruwelijk vervelend!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_209748679
Doorgezakte bedden, beschimmelde koffiemachines, plakkende vloeren, gore koelkasten, kapotte CV ketels, muizen in de hotelkamer maar nog nooit een pisstraal uit de douche. Of de douche thuis is gewoon ook slecht zodat ik het niet merk _O-
pi_209750785
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:52 schreef exode het volgende:
Ach, wij nemen altijd onze compacte bonenmaler en cafetiere mee. Want koffie O+
Maar dan de mokapot en de melkschuimer. De bonen maal ik wel voor.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209750792
Vraagje over die plastic tax. Stopte gisteren op een lange rit voor ijskoffie voor kind bij de Mac. Reken je 20-25 cent extra af voor een beker koffie. Of je kunt een herbruikbare Mac beker kopen. A 1 euro.
Maar mijn vraag: kun je nou ook je eigen beker mee brengen?
Met een meidenkwartet
  maandag 3 juli 2023 @ 19:50:13 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209750922
Wij hebben ook wel eens een douche met een pisstraaltje gehad, en volgens mij lag dat toen meer aan de waterdruk dan aan de douchekop. Maar interesting.
in de haak.
  maandag 3 juli 2023 @ 19:57:11 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209750975
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:32 schreef Cathmar het volgende:
Vraagje over die plastic tax. Stopte gisteren op een lange rit voor ijskoffie voor kind bij de Mac. Reken je 20-25 cent extra af voor een beker koffie. Of je kunt een herbruikbare Mac beker kopen. A 1 euro.
Op het station iig wel, daar kreeg je al 25 cent korting met een eigen beker.

Ik heb in mijn rugtas standaard zo'n opvouwbare beker in een Ikea-zakje zitten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Leandra op 03-07-2023 20:02:43 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209751020
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:32 schreef Cathmar het volgende:
Volgens mij niet. Dan hebben ze geen invloed meer op het formaat van de beker en moeten ze in de gaten houden van wie welke beker is en zo. En ik verwacht dat er ook nog wel iets van hygiëne regels zullen zijn.
  maandag 3 juli 2023 @ 20:05:13 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209751051
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 20:02 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Volgens mij niet. Dan hebben ze geen invloed meer op het formaat van de beker en moeten ze in de gaten houden van wie welke beker is en zo. En ik verwacht dat er ook nog wel iets van hygiëne regels zullen zijn.
Die automaat geeft toch gewoon het drankje in X ml uit, afhankelijk van welke knop je op drukt? Ze staan daar toch niet de hele dag bij iedere beker op een knop te drukken tot hij vol is?

En ja, als jij een halve liter cola in een 350 ml beker wilt dan past dat niet :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209751114
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 20:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die automaat geeft toch gewoon het drankje in X ml uit, afhankelijk van welke knop je op drukt? Ze staan daar toch niet de hele dag bij iedere beker op een knop te drukken tot hij vol is?

En ja, als jij een halve liter cola in een 350 ml beker wilt dan past dat niet :D
Maar als de beker dan net niet helemaal het zelfde formaat is en ze pleuren er eerst heel veel ijs in zoals ze bij de Mac altijd doen en het past er dan niet meer in, denk dat ze dat willen voorkomen.

Maar goed dat is wat ik denk. En met de drukte die het meestal is bij de Mac gaan ze echt niet willen onthouden wie welke beker heeft ingeleverd en bij welke bestelling die dan wel niet hoort. Lijkt mij dat dat niet te doen is.

Maar goed misschien vergis ik me hoor, maar het zou me verbazen.

Niet helemaal hetzelfde, maar je leest nu ook het en der al wel artikelen van friettenten en Chinese restaurants die er niet in mee gaan als klanten met hun eigen bakje (of pan) aan komen om het eten in te laten doen.
pi_209751325
Ik was vandaag ook weer boos over een reclame op de radio.
Ik weet niet welk bedrijf, maar het ging over schoner tanken. Dat als JIJ als consument iets wil betekenen, JIJ dan moet kiezen voor de schonere variant van brandstof, die ZIJ dan toevallig wat duurder hebben gemaakt :r
Ze hebben dus gewoon een oplossing om het beter te doen, maar leggen vrolijk de verantwoordelijkheid daarvoor bij de consument.

En die stomme plastic-tax, terwijl we kleding van Shein kunnen bestellen :N

Hoe meer ik er over lees en hoor, hoe kwader ik er van word.
  maandag 3 juli 2023 @ 20:29:30 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209751350
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 20:27 schreef LeSage het volgende:
Ik was vandaag ook weer boos over een reclame op de radio.
Ik weet niet welk bedrijf, maar het ging over schoner tanken. Dat als JIJ als consument iets wil betekenen, JIJ dan moet kiezen voor de schonere variant van brandstof, die ZIJ dan toevallig wat duurder hebben gemaakt :r
Ze hebben dus gewoon een oplossing om het beter te doen, maar leggen vrolijk de verantwoordelijkheid daarvoor bij de consument.

En die stomme plastic-tax, terwijl we kleding van Shein kunnen bestellen :N

Hoe meer ik er over lees en hoor, hoe kwader ik er van word.
Erger nog: toen ik op zoek ging naar een linkje van een opvouwbare beker stond Shein bovenaan in de shopping afbeeldingen :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 juli 2023 @ 20:31:23 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209751378
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 20:11 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Maar als de beker dan net niet helemaal het zelfde formaat is en ze pleuren er eerst heel veel ijs in zoals ze bij de Mac altijd doen en het past er dan niet meer in, denk dat ze dat willen voorkomen.

Maar goed dat is wat ik denk. En met de drukte die het meestal is bij de Mac gaan ze echt niet willen onthouden wie welke beker heeft ingeleverd en bij welke bestelling die dan wel niet hoort. Lijkt mij dat dat niet te doen is.

Maar goed misschien vergis ik me hoor, maar het zou me verbazen.

Niet helemaal hetzelfde, maar je leest nu ook het en der al wel artikelen van friettenten en Chinese restaurants die er niet in mee gaan als klanten met hun eigen bakje (of pan) aan komen om het eten in te laten doen.
Als je zo'n herbruikbare beker bij de Mac koopt nemen ze hem in, krijg je een nieuwe en wassen ze de jouwe zelf af om hem aan een volgende klant mee te geven?

Dat is qua hygiëne en onthouden wiens beker het is hetzelfde probleem immers.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209751475
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 20:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je zo'n herbruikbare beker bij de Mac koopt nemen ze hem in, krijg je een nieuwe en wassen ze de jouwe zelf af om hem aan een volgende klant mee te geven?

Ja raar toch allemaal! Zo onduidelijk ook.
Met een meidenkwartet
pi_209751637
Idioterie die plastic tax. Het blijft plastic, het blijft slecht voor het milieu, maar als we er met z'n allen meer voor gaan betalen is het opeens wel oké. En alsof die plastic verpakkingen niet sowieso al lang zijn doorberekend in de prijs van het eten, nu betaal je er als consument feitelijk gewoon dubbel voor.

Over de uitvoerbaarheid van eigen bakjes of bekers meenemen nog niet eens gesproken. Typisch weer zo'n plan waar veel te kort over is nagedacht.
pi_209751991
Maar wat kost dat afwassen van zo'n lading inwisselbare bekers van de mac dan bijvoorbeeld? En weegt dat qua footprint dan op tegen het SUP?

En die plastic tax, moeten de supermarkten/mac enzo dat dan afdragen of dat niet?
Of is het gewoon weer een foefje om ons meer te laten betalen?

Ja, ik ben het er volkomen mee eens dat we een stuk zuiniger kunnen zijn op deze aardkloot. Maar we kunnen als braafste jongetje van de klas hier best wat doen, het is natuurlijk maar een druppel op de gloeiende plaat.
Wij lebberen aan van die gore kartonnen rietjes (ik neem tegenwoordig eigen rietjes mee), terwijl ze in aziatische landen de wereld aan plastic verbruiken.
Ik zie van die reels voorbij komen waar ze in de winkel 1 plastic beker kopen met ijs, een plastic rietje in een plastic hoesje en dan nog een zakje oid drinken ook in plastic. Wat ze dan bij elkaar gooien.
En dan zijn er ook landen waar gewoon alles op straat wordt geflikkerd.

Ik wil best wat doen, maar ik denk niet dat we het oplossen met plastic tax.
Als het niet ok is als mensen met hun pannetje bij de chinees eten komen halen, dan lijkt het mij handig dat er eerst gekeken wordt wat wel een alternatief is. En dan ook graag doorberekenen of het onder aan de streep de winst oplevert voor het milieu die we denken dat het oplevert of die we willen dat het oplevert...

En ja, ik ga braaf met mn herbruikbare tasjes naar de supermarkt, ik gebruik herbruikbare rietjes en ik denk dat ik nog wel meer zou kunnen doen.
pi_209752009
Ik schrok me trouwens rot vanmorgen toen ik mn boodschappen afrekende, ik had echt niet veel en ik was 50 euro kwijt (en dan tel ik de vitamientjes in een pot niet mee).
pi_209752191
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 20:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zo heb ik het wel begrepen, dat hij wordt afgewassen. Maar waar ik dat gelezen heb weet ik eigenlijk niet meer hoor. Dus of het betrouwbaar is geen idee.
Vandaag wel bij de Mac geweest maar man en kinderen hadden alleen even een snel tussendoortje en geen drinken er bij.
Hoop in ieder geval wel dat je hem makkelijk weer kunt inleveren zonder er lang voor in de rij te moeten staan. Zo’n kleffe plek beker weer mee naar huis nemen en er dan een volgende keer weer aan moeten denken. Maar om na het eten weer in een rij te moeten gaan staan om de beker in te leveren. Maar goed het zal gaan zoals het gaat.
  maandag 3 juli 2023 @ 21:25:32 #250
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_209752259
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:07 schreef Nijna het volgende:
En die plastic tax, moeten de supermarkten/mac enzo dat dan afdragen of dat niet?
Of is het gewoon weer een foefje om ons meer te laten betalen?
Nee dat mogen ze houden -O-
pi_209752362
quote:
17s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:25 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
En dat is ook precies de reden dat zo'n plastictax niet gaat werken, want voor winkels / horeca is er geen incentive om alternatieven voor plastic te bedenken. Ze zouden zelfs kunnen denken: hoe meer plastic verpakkingen, hoe beter, want meer money in the pocket.
Ik heb wel eens op tv een item gezien (geen idee meer welk programma) dat de plastic zakjes/tasjes, waar je voor moest betalen, het meest winstgevend waren voor een supermarkt.
pi_209752808
Uhm, er zijn zat alternatieven voor plastic bakjes/zakjes maar nou net níet voor bekers en sauscups. Kan wel koffie in een beker van 100% karton te stoppen maar denk dat je de drempel niet eens haalt.

Geen idee hoeveel supermarkten aan plastic tasjes verdienen. Tis natuurlijk ook slimmer om een eigen tas mee te nemen. Verdient een supermarkt niet aan je tasje.

Die hele plastictax is de ondernemer door de strot gedouwd. Niemand die hierop heeft zitten wachten. Veel horeca heeft wat vervangen kón worden al vervangen voor karton.

Voor wat betreft bring your own, geen idee welke bedrijven dat werkelijk doen. Iets met de HACCP code. Je bent verplicht hygiënisch te werken en dan komt er iemand met een pan aanzetten die weet ik waar heeft gestaan. Daar gaat je hygiëne.

Een bedrijf is verplicht om karton/papier te gebruiken bij to go. Is dat er niet omdat het niet bestaat, dan moet er een tax betaald worden én er moet een reusable worden aangeboden. Echter is het zo dat een reuseble alleen effectief is als dat een keer of 60 wordt gebruikt en dan het liefst met koud water wordt gewassen. Daar gaat je hygiëne :')

Deze kutregel botst aan alle kanten met de hygiëne regels en mag wmb zó de prullenbak in. Helaas zijn we verplicht om eraan mee te doen want er wordt gecontroleerd en bij niet meewerken, volgt een boete.

Voor drinken is er geen alternatief want zonder plastic lekt het. Misschien dat er snel een oplossing voor komt. Wie weet...
We produceren het niet zelf he, dat doen de fabrikanten. En zolang die niks uitvinden wat niet lekt zitten we met deze achterlijke kutregel opgezadeld.

Heeft dus geen moer te maken met snel geld verdienen want al deze shit kost alleen maar geld.

Dan bv maaltijdsalades bij de supermarkt. Vanwege de houdbaarheid zit dat in plastic. Het kan best in karton hoor, maar dan heb je binnen no time een voedselvergiftiging. Het is niet voor niks dat houdbare artikelen in plastic zitten.
Afijn, we gaan weer lekker terug naar de prehistorie waarin ook geen plastic was. Vraag me af of dat wel verstandig is :+

Was getekend. Een horeca ondernemer.

Edit: en ja, er wordt achterlijk veel plastic gebruikt voor 1 persoonsporties. Dat kan heus minder, daar zouden ze es naar moeten kijken.

Edit2: @TolstoiFan mijn betoog is niet tegen jou persoonlijk gericht, ik ben het alleen goed zat dat ik veel lees: oh daar verdienen ze veel aan! Er zit potverdikke 21% btw op die tax waar de overheid van profiteert. Dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mushanga71 op 03-07-2023 22:07:25 ]
If they say
pi_209754515
Ik had jouw bericht ook niet als persoonlijk opgevat @Mushanga71 Ook altijd goed om het vanuit het ander perspectief te horen!

Ik heb sinds vandaag een 6-jarige in huis *O* *O* Hij heeft al een klein cadeautje gehad en vanmiddag uit school krijgt hij zijn Lego Piratenschip. Ik ben zo benieuwd naar zijn reactie :)
pi_209754549
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 08:07 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik had jouw bericht ook niet als persoonlijk opgevat @:Mushanga71 Ook altijd goed om het vanuit het ander perspectief te horen!

Ik heb sinds vandaag een 6-jarige in huis *O* *O* Hij heeft al een klein cadeautje gehad en vanmiddag uit school krijgt hij zijn Lego Piratenschip. Ik ben zo benieuwd naar zijn reactie :)
Proficiat! Veel plezier vanmiddag.
Met een meidenkwartet
pi_209754774
Gefeliciteerd Tolstoi!
Wat is de traktatie op school uiteindelijk geworden? ;)
pi_209754842
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 08:47 schreef PoesInDoos het volgende:
Gefeliciteerd Tolstoi!
Wat is de traktatie op school uiteindelijk geworden? ;)
Een doosje rozijntjes met een klein stickerboekje, zoals Simon samen met mij had uitgekozen. Manlief heeft nog een paar keer geopperd om er nog wat bij te doen, maar dat heb ik gewoon genegeerd :+
pi_209754850
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 08:54 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Een doosje rozijntjes met een klein stickerboekje, zoals Simon samen met mij had uitgekozen. Manlief heeft nog een paar keer geopperd om er nog wat bij te doen, maar dat heb ik gewoon genegeerd :+
Good job :*
pi_209754938
quote:
Ik had jouw bericht ook niet als persoonlijk opgevat @:Mushanga71 Ook altijd goed om het vanuit het ander perspectief te horen!

Oké, gelukkig maar :) Er zit nogal wat frustratie bij me over dit onderwerp en dat kwam er even uit :') :@

En...gefeliciteerd met Simon! *O* *O*
Heel veel plezier vanmiddag!
En de traktatie is toch prima :Y
If they say
pi_209755016
Gefeliciteerd Tolstoi! *O*
pi_209755287
quote:

Gefeliciteerd!!! Lego is tof!

@Mushanga71, ook goed om de andere kant te horen :*
  dinsdag 4 juli 2023 @ 09:37:58 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209755335
quote:
17s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:25 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Ah, bedrijven worden dus beloond voor de plastic verpakkingen die ze uitleveren...
Geweldig systeem weer, alsof de klant de verpakking sowieso al niet betaald heeft.

De markt is er dus vooral voor degenen die initiatieven hebben waarvoor niet betaald hoeft te worden, maar de motivatie daarvoor onstaat juist niet door de klant extra te laten betalen voor plastic.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 4 juli 2023 @ 09:40:25 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209755372
Gefeliciteerd @TolstoiFan :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209755399
Gefeliciteerd @TolstoiFan!
pi_209755545
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 09:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ah, bedrijven worden dus beloond voor de plastic verpakkingen die ze uitleveren...
Geweldig systeem weer, alsof de klant de verpakking sowieso al niet betaald heeft.

De markt is er dus vooral voor degenen die initiatieven hebben waarvoor niet betaald hoeft te worden, maar de motivatie daarvoor onstaat juist niet door de klant extra te laten betalen voor plastic.
Bedrijven die alleen nog plastic hebben, zijn verplicht om reusable aan te bieden óf bring your own. Anders volgt een boete bij controle. Die bedrijven mogen een vieze pan ook niet weigeren. Ben benieuwd hoe lang die het volhouden :s)

De meeste (horeca) bedrijven proberen zoveel mogelijk alternatieven in te zetten.

De tarieven die de overheid aangeeft zijn trouwens 8)7 en er zullen er altijd wel tussen zitten die het onderste uit de kan willen hebben. Maar, de tijd zal uitwijzen of ze zich uit de markt prijzen.

Al met al een gedrocht van een regeling. Het zwerfafval wordt door een kleine groep veroorzaakt en de gehele bevolking draait er nu voor op.
If they say
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 10:00:47 #265
382129 crew  Donna
pi_209755553
Gefeliciteerd Tol!
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 10:29:05 #266
382129 crew  Donna
pi_209755779
Nou de meiden weten het inmiddels. De jongste is 2,5, dus die heeft geen idee/besef.

De oudste snapt het wel een beetje. In haar klas zijn nog 4 (!!) waarvan de ouders onlangs zijn gescheiden of gaan scheiden, dus het is wel een ontwerp wat al aan bod gekomen is. Ze stelt gelukkig haar vragen ook aan ons, daar zijn we heel blij mee. Ze had wel gehuild in de klas gisteren, zo zielig. :'(
Helemaal snappen en beseffen zal wel komen als ik een huisje heb.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 10:32:57 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_209755814
Ach Donna... wat hartverscheurend om te moeten doen ook ;( :*
disclaimer
  dinsdag 4 juli 2023 @ 10:33:07 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_209755819
Editfaal
disclaimer
  dinsdag 4 juli 2023 @ 10:33:41 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209755826
Och toch... :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209755830
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 10:29 schreef Donna het volgende:
Nou de meiden weten het inmiddels. De jongste is 2,5, dus die heeft geen idee/besef.

De oudste snapt het wel een beetje. In haar klas zijn nog 4 (!!) waarvan de ouders onlangs zijn gescheiden of gaan scheiden, dus het is wel een ontwerp wat al aan bod gekomen is. Ze stelt gelukkig haar vragen ook aan ons, daar zijn we heel blij mee. Ze had wel gehuild in de klas gisteren, zo zielig. :'(
Wat moet dit zwaar voor je zijn Donna, heel veel sterkte :*
pi_209755842
Ach @Donna ;( Goed dat jullie het ze verteld hebben. Sterkte :*
If they say
pi_209755852
Ach Donna, wat sneu. Maar ik lees zoveel liefde in je berichten, in de gedachtes en keuzes. Dit komt goed. Dikke knuffel.
pi_209755857
Donna :*
pi_209755911
Ah Donna,

Ik kan me zo voorstellen hoe het is voor de kinderen als ze dit voor het eerst horen :*
Goed dat de oudste er gewoon vragen over stelt.

Maar ik merk aan alles in je posts dat dit helemaal goed gaat komen voor alle partijen en dat als je straks een eigen huisje hebt jullie twee liefdevolle plekken hebben voor de kinderen O+
  dinsdag 4 juli 2023 @ 10:46:23 #275
35189 Troel
scherp en bot
pi_209755946
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209756052
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:08 schreef Nijna het volgende:
Ik schrok me trouwens rot vanmorgen toen ik mn boodschappen afrekende, ik had echt niet veel en ik was 50 euro kwijt (en dan tel ik de vitamientjes in een pot niet mee).
Dat had ik gister bij kruidvat ook... 49 euro ajb.. HUH? Hoe t hell heb ik 49 euro aab meuk... mja t klopte wel... een bus deo kost ook gewoon 5.49.
S. 2014
J. 2016
pi_209756093
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 10:29 schreef Donna het volgende:

Er zullen periodes komen waarin ze er ogenschijnlijk geen last van heeft maar dan ineens steekt het de kop op... Ik ben inmiddels 5.5 jaar gescheiden, De jongste was 1.5 en de oudste nog geen 4.. Dat papa en mama niet meer samen wonen was al snel "normaal" maar het laatste jaar spreekt ze soms toch ineens de wens uit dat ze hoopt dat papa en mama weer samen komen. (Ondanks dat papa al hertrouwd is en gaat emigreren)

Heel veel sterkte, Kort na mijn scheiding zei iemand: de 1e 2 jaar zijn t zwaarst... ik moest daar toen om lachen want leek me overdreven maar het zat aardig in de buurt.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 4 juli 2023 @ 10:59:01 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209756100
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 11:00:28 #279
382129 crew  Donna
pi_209756111
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 10:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Dat had ik gister bij kruidvat ook... 49 euro ajb.. HUH? Hoe t hell heb ik 49 euro aab meuk... mja t klopte wel... een bus deo kost ook gewoon 5.49.
Maar die heb je hopelijk wel 1+1 gratis meegenomen? Als er niet minstens 50% korting op zit, betaal je veel te veel. :Y
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 11:03:27 #280
382129 crew  Donna
pi_209756141
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 10:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Er zullen periodes komen waarin ze er ogenschijnlijk geen last van heeft maar dan ineens steekt het de kop op... Ik ben inmiddels 5.5 jaar gescheiden, De jongste was 1.5 en de oudste nog geen 4.. Dat papa en mama niet meer samen wonen was al snel "normaal" maar het laatste jaar spreekt ze soms toch ineens de wens uit dat ze hoopt dat papa en mama weer samen komen. (Ondanks dat papa al hertrouwd is en gaat emigreren)

Heel veel sterkte, Kort na mijn scheiding zei iemand: de 1e 2 jaar zijn t zwaarst... ik moest daar toen om lachen want leek me overdreven maar het zat aardig in de buurt.
Ja ik geloof het meteen en het is nog niet eens echt begonnen. Ik ben ook nog nooit alleen geweest!
Wel zonder man/vriend qua relatie, dat wel. Maar ik heb nog nooit alleen gewoond. Ik ga gewoon voor het eerst op mezelf eigenlijk. Zo vreemd. :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Donna op 04-07-2023 11:10:11 ]
  dinsdag 4 juli 2023 @ 11:08:12 #281
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209756177
Oei dat lijkt me gek, Donna!
Veel succes en sterkte de komende tijd :*
pi_209756201
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:00 schreef Donna het volgende:

[..]
Maar die heb je hopelijk wel 1+1 gratis meegenomen? Als er niet minstens 50% korting op zit, betaal je veel te veel. :Y
2+3 in dit geval
S. 2014
J. 2016
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 11:10:53 #283
382129 crew  Donna
pi_209756209
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
2+3 in dit geval
Kijk dat is helemaal beter. Maar tis erg duur geworden idd. Had laatst een haarborstel en nog wat dingetjes bij Kruidvat, ook 40 euro.
pi_209756221
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:03 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja ik geloof het meteen en het is nog niet eens echt begonnen. Ik ben ook nog nooit alleen geweest!
Wel zonder man/vriend qua relatie, dat wel. Maar ik heb nog nooit alleen gewoond. Ik ga gewoon voor het eerst op mezelf eigenlijk. Zo vreemd. :X
Ik had ook nog nooit alleen gewoond, vanuit ouderlijk huis samen gaan wonen en ineens zat ik daar na de scheiding alleen... de 1e periode vond ik dat vet raar, eenzaam en schrok overal van... inmiddels vind ik het echt heerlijk en benauwd het idee van ooit weer samen moeten wonen me soms enorm... :X

Mocht je eens willen spuien, ervaring delen of whatever, mag je altijd pben
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 4 juli 2023 @ 11:18:04 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_209756259
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:03 schreef Donna het volgende:

[..]
En dan ga je niet eens echt alleen wonen maar heb je nog 2 kinderen om je heen :D

Het zal best gek zijn, maar ik denk ook dat het echt wel vlug went. En dat het ook weer bepaalde vrijheden gaat geven die je waarschijnlijk ook weer kan gaan waarderen :Y

Jij kunt dit!
disclaimer
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 11:18:59 #286
382129 crew  Donna
pi_209756266
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:18 schreef SQ het volgende:

[..]
En dan ga je niet eens echt alleen wonen maar heb je nog 2 kinderen om je heen :D

Het zal best gek zijn, maar ik denk ook dat het echt wel vlug went. En dat het ook weer bepaalde vrijheden gaat geven die je waarschijnlijk ook weer kan gaan waarderen :Y

Jij kunt dit!
Uiteraard, maar de helft van de tijd (ongeveer) ben ik wel alleen. Lijkt me echt heel vreemd.

Ik ben wel een einzelgänger op zich. En het lijkt me ook echt fijn om gewoon m'n eigen zin/ding te doen. :D
  dinsdag 4 juli 2023 @ 11:20:23 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_209756277
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:18 schreef Donna het volgende:

[..]
Uiteraard, maar de helft van de tijd (ongeveer) ben ik wel alleen. Lijkt me echt heel vreemd.

Ik ben wel een einzelgänger op zich. En het lijkt me ook echt fijn om gewoon m'n eigen zin/ding te doen. :D
Dit lijkt mij het enige en meest fantastische voordeel aan gescheiden zijn (mits co-ouderschap uiteraard) Gewoon 50% van je tijd stik-alleen zijn _O_
disclaimer
pi_209756298
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:20 schreef SQ het volgende:

[..]
Dit lijkt mij het enige en meest fantastische voordeel aan gescheiden zijn (mits co-ouderschap uiteraard) Gewoon 50% van je tijd stik-alleen zijn _O_
Niet hoeven overleggen en gewoon last minute kunnen switchen is ook echt een groot voordeel van alleenstaand zijn :D (voor mij in elk geval)

Dat alleen zijn lijkt me ook heerlijk af en toe, maar hier geen co-ouder dus 24/7 mamamamamamamamama
S. 2014
J. 2016
pi_209756319
quote:

[..]
Dit lijkt me ook erg fijn! De enige reden waarom ik soms jaloers ben op gescheiden ouders. Gewoon af kunnen spreken dat de andere ouder de kinderen even twee weken neemt en daardoor buiten de schoolvakantie op reis kunnen O+
  dinsdag 4 juli 2023 @ 11:29:59 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_209756346
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:26 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dit lijkt me ook erg fijn! De enige reden waarom ik soms jaloers ben op gescheiden ouders. Gewoon af kunnen spreken dat de andere ouder de kinderen even twee weken neemt en daardoor buiten de schoolvakantie op reis kunnen O+
Niet alleen buiten de vakantie, maar vooral ZONDER KINDEREN

ik hou veel van mijn kinderen.
Ik hou ook veel van vakantie zonder kinderen.

Maar ja, om er nou voor te gaan scheiden is ook weer zo wat, ik vraag dan mijn man wel of hij het een weekje alleen af kan :')
disclaimer
pi_209756368
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:18 schreef Donna het volgende:

[..]

Mijn advies is om van die tijd ook echt proberen te genieten en in te vullen met dingen die zonder kinderen beter kunnen. Ik heb altijd mijn best gedaan om niet te zwelgen in 'kind missen' want dat is echt dubbel zonde van je tijd.
pi_209756403
Wij zijn in 10 jaar een keer een week op vakantie geweest zonder kind :+ wel veel weekendjes weg. Het heeft zeker voordelen maar ik zou het ook niet direct willen romantiseren :D
  dinsdag 4 juli 2023 @ 11:40:35 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_209756430
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:36 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zijn in 10 jaar een keer een week op vakantie geweest zonder kind :+ wel veel weekendjes weg. Het heeft zeker voordelen maar ik zou het ook niet direct willen romantiseren :D
Hoezo niet? Wat zijn dan de dingen die tegenvallen?

Ik kan echt intens genieten van tijd zonder mijn kinderen :') #sueme
disclaimer
  dinsdag 4 juli 2023 @ 11:43:21 #294
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_209756456
Wij hebben zelfs vóór we een kind hadden getwijfeld om te latten. Eigen tijd, i love it. Nu is het natuurlijk de kunst om die te bewaken terwijl je samenwoont met partner en kind(eren), i know.

Aan me-time momenteel geen gebrek nu ik aan het herstellen (ofwel: Netflix/videoland-marathons houden) ben na mijn operatie. Het heeft voordelen :P

@Donna succes met de stappen die je zet richting een nieuw onderdeel van je leven.

@gewoonmezelf87 ik weet nog dat jij er middenin zat. Goed om te horen dat jullie je draai hebben gevonden.
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 11:44:02 #295
382129 crew  Donna
pi_209756464
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn advies is om van die tijd ook echt proberen te genieten en in te vullen met dingen die zonder kinderen beter kunnen. Ik heb altijd mijn best gedaan om niet te zwelgen in 'kind missen' want dat is echt dubbel zonde van je tijd.
Als ik eenmaal gewend ben, komt dat wel goed. :Y
pi_209756491
Ik vraag me wel eens af waarom er zo'n taboe lijkt te heersen op het heel fijn vinden af en toe zonder kinderen te zijn... Ik hou van niets meer dan van mijn kinderen maar ik zou soms wel eens een weekendje kindloos willen zijn... 24/7 aan staan voor 2 mini mensen is gewoon verrot vermoeiend :')
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 4 juli 2023 @ 11:49:28 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_209756526
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vraag me wel eens af waarom er zo'n taboe lijkt te heersen op het heel fijn vinden af en toe zonder kinderen te zijn... Ik hou van niets meer dan van mijn kinderen maar ik zou soms wel eens een weekendje kindloos willen zijn... 24/7 aan staan voor 2 mini mensen is gewoon verrot vermoeiend :')
Nou ik kan het me helemaal voorstellen hoor. Sprak van de week ook een vader wiens echtgenote is overleden. Je hebt gewoon geen escape, nooit.

Wat zegt die zak hooi ex van jou daar eigenlijk nog van, hoe ziet hij zijn rol verder? Of spreek je m niet meer?
disclaimer
pi_209756529
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:40 schreef SQ het volgende:

[..]
Hoezo niet? Wat zijn dan de dingen die tegenvallen?

Ik kan echt intens genieten van tijd zonder mijn kinderen :') #sueme
Ik mis mijn kind intens als hij er niet is. Het voelt -nog steeds- incompleet. Dat is best gek want ik werk ook gewoon vier dagen per week en dan heb ik dat niet. Tegelijkertijd vind ik die tijd ook ontzettend relaxed en doet het onze band ook vaak goed, even afstand. Maar het is bijna een fysiek missen en dat kan blijkbaar naast elkaar bestaan. Het wordt wel beter nu hij ouder wordt omdat losmaken logisch is. Maar ik moet soms bijna huilen van blijdschap dat ik mijn jongste niet weg hoef te geven.

Verder: zijn verdriet als hij ons mist. De dingen die hij mist (verjaardagen en uitjes met familie bijvoorbeeld of de feestdagen). Het eindeloze en eeuwige plannen, regelen en vooruitdenken. Verantwoordelijk delen met iemand waar je geen intieme relatie meer mee hebt. Het feit dat je nog steeds alle shit moet doen maar dan in de helft van de tijd :+
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 11:50:43 #299
382129 crew  Donna
pi_209756540
quote:

[..]
Ik kan nog wel een paar voorbeelden bedenken. Die zijn misschien niet zo fantastisch, maar wel ook fijn. :9
pi_209756562
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik kan me dat enorm goed voorstellen want het lijkt me loodzwaar wat je doet. Maar ik denk wél dat er een verschil is tussen af en toe een weekend zonder kinderen en als je kind een volledig parallel leven heeft waar jij geen deel van uitmaakt.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 11:53:48 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_209756571
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:50 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik kan nog wel een paar voorbeelden bedenken. Die zijn misschien niet zo fantastisch, maar wel ook fijn. :9
Oh ja ik ook wel, maar die ga ik niet hardop zeggen :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')