Ik kan me dat zo goed voorstellen. Je wil gewoon doorpakken dan op een gegeven moment ipv in een vacuüm hangen van hoe zal het dan straks gaan etc.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:15 schreef Donna het volgende:
Dankjullie. Ja lastig dat ik voor m'n gevoel nu stil sta. Er is genoeg te bespreken natuurlijk, maar heb nog geen letterlijk zicht op een huisje dus dan blijft het een beetje bij 'wat als'.
Ik ben wat dat betreft ook echt een denker en wil alles zowat al geregeld hebben terwijl ex meer het type 'komt tijd, komt raad' is.
In ieder geval contact opgenomen met het KDV om te kijken of de jongste 1 dag kan wisselen zodat we het in de week wat makkelijker kunnen verdelen. Dus dat is al een stapje.
Jaaaa. 100% zeker.quote:Op maandag 26 juni 2023 18:08 schreef PoesInDoos het volgende:
Nu kun je wel nieuwe poessies nemen @:Donna! Moet je wel een huis vinden die niet aan een drukke straat ligt![]()
[ link | afbeelding ]
quote:
Sterktequote:Op maandag 26 juni 2023 10:15 schreef Donna het volgende:
Dankjullie. Ja lastig dat ik voor m'n gevoel nu stil sta. Er is genoeg te bespreken natuurlijk, maar heb nog geen letterlijk zicht op een huisje dus dan blijft het een beetje bij 'wat als'.
Ik ben wat dat betreft ook echt een denker en wil alles zowat al geregeld hebben terwijl ex meer het type 'komt tijd, komt raad' is.
In ieder geval contact opgenomen met het KDV om te kijken of de jongste 1 dag kan wisselen zodat we het in de week wat makkelijker kunnen verdelen. Dus dat is al een stapje.
Jaaaaquote:Op maandag 26 juni 2023 19:14 schreef TolstoiFan het volgende:
Vanmiddag hadden we het rapportgesprek met de juf.
Ze vertelde dat een tijdje geleden een andere juf al eens een AVI-test bij Simon had afgenomen, daar had ie nooit wat over verteld thuis. Omdat hij de dubbelklanken nog niet goed genoeg kent, haalt ie nog geen M3, maar haar verwachting is dat ie dat in groep3 snel zal oppikken.
Ze gaf ook aan dat ze de nieuwe groep-3 juffen al had ingelicht dat hij qua taal en rekenen voorligt en hij komt ook volgend jaar in aanmerking voor de projectklas voor verdiepend werk. Fijn, dat dat al geregeld is
Nog een leestip: gister las ik Films die nergens draaien van Yorick Goldewijk uit. Mooi boek! Eigenlijk bedoeld voor kinderen vanaf een jaar of 10, maar ook voor volwassenen een prachtig verhaal!
Uiteraard nietquote:Op maandag 26 juni 2023 22:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jaaaa. Zo mooi en ontroerend! Hield je het droog?
Jaaaa, die heb ik ook gelezen een tijd geleden. Inderdaad ook erg mooiquote:Op dinsdag 27 juni 2023 23:07 schreef Phaidra het volgende:
In de schoolbieb kwam ik het boek ‘Jij mag alles zijn’ van Griet op de Beeck tegen. Wel een beetje dezelfde categorie als ‘Films die nergens draaien’. Ook een zwaar thema, maar heel mooi beschreven. Ik lees elke keer een paar hoofdstukken als ik daar ben (als het tussen de bedrijven door lukt). Hopelijk lukt het om het nog uit te lezen voor de zomervakantie.
Dat lijkt me ook niet handig voor de goede lezers, als ik naar mij. Oudste kijk, die las eind groep 3 m5 boeken en eind groep 4 M7 (of iets in die richting). En er waren wel meer kinderen die een hoger leesniveau dan het klassenniveau hadden.quote:Op woensdag 28 juni 2023 05:56 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Jaaaa, die heb ik ook gelezen een tijd geleden. Inderdaad ook erg mooi
Dat is handig, om de schoolbieb te gebruiken! Is voor mij wat lastiger, omdat groep 5-8 op een andere locatie zitten en ik dus alleen toegang heb tot prentenboeken en AVI-start t/m E4 boeken en een paar A-boeken.
Dat is ook zo. De schoolbieb bestaat nu iets meer dan een jaar, jaarlijks is er een beperkt budget om nieuwe boeken te kopen. Dit jaar is er ook een sponsorloop geweest voor extra budget. Volgend schooljaar gaan ze daar ook rekening mee houden bij de aanschaf van boeken.quote:Op woensdag 28 juni 2023 08:23 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet handig voor de goede lezers, als ik naar mij. Oudste kijk, die las eind groep 3 m5 boeken en eind groep 4 M7 (of iets in die richting). En er waren wel meer kinderen die een hoger leesniveau dan het klassenniveau hadden.
Dus dat lijkt me dan niet praktisch als die boeken op een andere locatie staan. Tenminste ik ga er van uit dat dit om boeken gaat die de kinderen in de klas lezen, niet de boeken voor thuis, want dan kun je nog naar de ‘normale bieb’ en zou het wat minder lastig zijn
En andersom ook eigenlijk. Een groep 5'er die moeilijk leest heeft gelijk een stuk minder opties. Ik snap dat je moet splitsen bij 2 locaties, maar het is wel jammer.quote:Op woensdag 28 juni 2023 08:23 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet handig voor de goede lezers, als ik naar mij. Oudste kijk, die las eind groep 3 m5 boeken en eind groep 4 M7 (of iets in die richting). En er waren wel meer kinderen die een hoger leesniveau dan het klassenniveau hadden.
Dus dat lijkt me dan niet praktisch als die boeken op een andere locatie staan. Tenminste ik ga er van uit dat dit om boeken gaat die de kinderen in de klas lezen, niet de boeken voor thuis, want dan kun je nog naar de ‘normale bieb’ en zou het wat minder lastig zijn
De biebconsulente van de "echte" bieb had uiteindelijk nog gezorgd voor een doos met M5 boeken en hoger.quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Schoolbiebs![]()
Ik ben mijn laatste taken aan het overdragen. Na bijna 6 jaar coordinator zijn is mijn laatste kind bijna klaar met school. En ik dus ook. Was echt fijn geregeld daar. De oudervereniging sponsort het grootste deel van de bieb. School betaald alleen de software en klein spul (pennen, post its en een hoop booklon). Ik ga het missen.
Max E4/A boeken tot groep 4 lijkt me ook niet handig. Kun je niet af en toe een doosje lenen van de andere locatie?
Dat laatste denk ik.quote:Op woensdag 28 juni 2023 17:28 schreef PoesInDoos het volgende:
@:BE toeval? Of veel oudere mensen die bezweken zijn onder de hitte?
Sneu! Goed dat je even pas op de plaats neemtquote:Op woensdag 28 juni 2023 17:37 schreef BE het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik.
Vorig jaar was juni ook superdruk en toen viel het in juli weer enorm mee. Het zijn wel echt allemaal oudere mensen. Gemiddelde leeftijd in juni was 85jr. (Ik ben een statistiekjes-freak).
Oh balen dat ze het dan niet hebben gedaan of dat ze niks met de uitslag hebben gedaan.... Beterschap, hopelijk knap je met de juiste AB gauw op straks!quote:Op woensdag 28 juni 2023 18:22 schreef hilliebillie het volgende:
Fijn dat je rustig naar je vakantie toe kan werken @:BE en dat je niet tot het einde erg druk bezig bent!
@:mushanga jammer dat je zoon ziek is en dat je niet kan gaan. Hopelijk knapt hij snel op!
Had ik vorige week antibiotica gekregen voor m’n blaasontsteking, hadden mooi gevraagd of ze hem op kweek mochten zetten en hoorde later welke antibiotica ik nodig had. 5 dagen geslikt en had al het idee dat het niet over was, afgelopen maandag laten checken en ontsteking was weg, alleen nog rode en witte bloedlichaampjes te vinden, maar zou in principe over zijn.
Nou m’n gevoel liet me niet in de steek, want gisteren weer wat gevoeliger en vandaag weer pijnlijker. Dus vanmiddag maar weer laten checken en ja hoor..
maar de assistente kon niets vinden dat hij op kweek gezet was afgelopen keer.
Dus nu alsnog op kweek en vrijdag bellen voor een passende kuur. Tot die tijd afwachten dus. (Drinken en cranberry sap deed ik al).
Maar goed wel jammer dat ze aangeven vorige week om het op kweek te zetten en dat ze dat dan toch niet doen![]()
/einde gezeur
Dat is bij een nieuwe bieb wel anders idd. We hebben nu ca 3000 boeken voor ca 300 kinderen. Geen kind dat de bieb uitkrijgtquote:Op woensdag 28 juni 2023 15:49 schreef TolstoiFan het volgende:
Het heeft ook gewoon even tijd nodig om de schoolbieb goed te vullen. Morgen de laatste biebdienst dit jaar en dan de boel schoonmaken en boeken controleren.
Ligt dus blijkbaar aan welke bacterie de ontsteking veroorzaakt, welke ab het beste werkt. Er zijn ook wel wat algemenere ab, of voor de meest voorkomende ontstekingen. Het hielp ook wel wat, alleen niet voldoende (of te kort). Maar goed we zingen het nog een dagje uit en dan hopen we dat de goede ab snel aan slaatquote:Op woensdag 28 juni 2023 21:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Boh @:hilliebillie Beterschap!
Mijn dochter had ooit haar eerste blaasontsteking en kreeg een kuur. Die deed niks, kreeg ze een andere kuur en dat hielp wel. Blijkt dat ze niet op alle ab reageert. Ook handig later, was doorgegeven bij de apotheek, kreeg ze toch weer dezelfde die dus niet werkte![]()
Had een foto van het doosje gemaakt, ciprofloxacine maar weet niet meer of dat nou wel of niet de goeie was
Ik nog steeds niet ziek, gelukkig, maar zoon blijft morgen ook nog thuis. Misschien dat ik vrijdag dan richting dochter kan![]()
Ciprofloxacine was waarschijnlijk degene die wel werkte - eerste keus antibiotica bij blaasontsteking is namelijk een andere (1e keus nitrofurantoïne, 2e fosfomycine). Cipro is wat meer breedspectrum en gebruiken ze pas als andere ab niet werkt, of als er tekenen zijn van weefselinvasie (=nierbekkenontsteking bv). Te vinden in de nhg standaard urineweginfecties mocht je na willen zoekenquote:Op woensdag 28 juni 2023 21:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Boh @:hilliebillie Beterschap!
Mijn dochter had ooit haar eerste blaasontsteking en kreeg een kuur. Die deed niks, kreeg ze een andere kuur en dat hielp wel. Blijkt dat ze niet op alle ab reageert. Ook handig later, was doorgegeven bij de apotheek, kreeg ze toch weer dezelfde die dus niet werkte![]()
Had een foto van het doosje gemaakt, ciprofloxacine maar weet niet meer of dat nou wel of niet de goeie was
Ik nog steeds niet ziek, gelukkig, maar zoon blijft morgen ook nog thuis. Misschien dat ik vrijdag dan richting dochter kan![]()
quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:38 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ligt dus blijkbaar aan welke bacterie de ontsteking veroorzaakt, welke ab het beste werkt. Er zijn ook wel wat algemenere ab, of voor de meest voorkomende ontstekingen. Het hielp ook wel wat, alleen niet voldoende (of te kort). Maar goed we zingen het nog een dagje uit en dan hopen we dat de goede ab snel aan slaat
Kan heel goed dat die cipro wél de goeie was.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:45 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ciprofloxacine was waarschijnlijk degene die wel werkte - eerste keus antibiotica bij blaasontsteking is namelijk een andere (1e keus nitrofurantoïne, 2e fosfomycine). Cipro is wat meer breedspectrum en gebruiken ze pas als andere ab niet werkt, of als er tekenen zijn van weefselinvasie (=nierbekkenontsteking bv). Te vinden in de nhg standaard urineweginfecties mocht je na willen zoeken.
Ik had vorige week blaas- en nierbekkenontsteking, vandaar dat ik het weetgelukkig bij mij vanochtend wel helemaal schoon, bij eerste test witte & rode bloedcellen én eiwitten. Nu helemaal niks meer. Vervelend @:hilliebillie dat het bij jou toch niet weg is, en al helemaal dat die kweek dus helemaal niet was ingezet en je nu weer moet wachten..
Super suf inderdaad dat ze weer diegene mee kreeg eerst die niet werkte..quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:19 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
[..]
Kan heel goed dat die cipro wél de goeie was.
Ik weet dat er verschillende ab zijn voor verschillende bacteriën. Maar toen bleek dat die ene niet werkte en de ander wel, kreeg ze de tweede keer alsnog eerst die niet gewerkt heeft en dus die keer óók niet zou werken. Vind dat stupid, geef dan meteen hetgeen wel werkt.
Hillie, ik hoop dat je nu snel weer beter bent. Voor je het weet, zit je met een nierbekkenontsteking![]()
Gelukkig ben je er vanaf vlindertje. Nierbekkenontsteking is echt![]()
Het is ook iets wat zo kan doorslaan en dan kom je er pas achter als het te laat is.
Kreeg toen op mn kop van de ha, dat ik niet eerder aan de bel had getrokken. Jah, duh, als je de klassieke symptomen van blaasontsteking niet hebt, doe je er niks aan.
Hier inderdaad nitrofurantoine. En het is niet dat het niks deed, het was wel bijna weg. M’n gevoel zei een dagje langer doorslikken en het zou weg geweest zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:45 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ciprofloxacine was waarschijnlijk degene die wel werkte - eerste keus antibiotica bij blaasontsteking is namelijk een andere (1e keus nitrofurantoïne, 2e fosfomycine). Cipro is wat meer breedspectrum en gebruiken ze pas als andere ab niet werkt, of als er tekenen zijn van weefselinvasie (=nierbekkenontsteking bv). Te vinden in de nhg standaard urineweginfecties mocht je na willen zoeken.
Ik had vorige week blaas- en nierbekkenontsteking, vandaar dat ik het weetgelukkig bij mij vanochtend wel helemaal schoon, bij eerste test witte & rode bloedcellen én eiwitten. Nu helemaal niks meer. Vervelend @:hilliebillie dat het bij jou toch niet weg is, en al helemaal dat die kweek dus helemaal niet was ingezet en je nu weer moet wachten..
Jup, das een nierbekkenontstekingquote:Op woensdag 28 juni 2023 23:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Super suf inderdaad dat ze weer diegene mee kreeg eerst die niet werkte..
Ik had dus inderdaad de klassieke symptomen ook helemaal niet. Geen pijn bij plassen, niet steeds moeten maar dan mini beetjes, totaal niet. Werd midden in de nacht wakker met enorme rug en buikpijn, hele dag als slappe vaatdoek in bed gelegen en 's avonds koorts erbij dus naar de hap, en daar bleek pas dat het dus een blaasontsteking en ivm koorts etc ook vermoedelijke nierbekkenontsteking was. Voor die nacht echt nul klachten die daarop wezen..
Yeah, fijn dat je zoon beter is.quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Och @:exodeJe weet dat alles in drieën komt he
Mazzel dat ze op vrijdag jarig is, kan ze het weekend bijkomenEn jullie ook
![]()
Nou, zoon is weer beter hoor! Althans, zo gedraagt hij zich
quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:20 schreef exode het volgende:
[..]
Yeah, fijn dat je zoon beter is.
Nou we (vooral ik) hebben een bomvol weekend.....maar bijna vakantie, kan ze dan bijkomen....
Kinderen en verloofde hebben vanaf 8 juli vakantie. Ik heb donderdag 13 juli mijn laatste werkdag en daarna 4 weken vrij, waarvan ik er 3 in standby sta. Meestal gebeurt er niet zoveel in de zomervakantie, ik kom alleen in actie bij spoed.quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:35 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]![]()
Ai, niet bijkomen voor jou dus![]()
Wanneer begint de vakantie bij jullie? Hier pas de 20e
Ja best wel goed eigenlijk. Best veel woningen ook die te huur komen, maar helaas tot nu toe wel alleen maar verder weg en niet in het dorp. Dus nog even geduld (ben ik slecht in haha).quote:
Nog even doorbikkelen voor jullie dus. Wel lekker vooruitzicht, 4 weken vrijquote:Op donderdag 29 juni 2023 09:41 schreef exode het volgende:
[..]
Kinderen en verloofde hebben vanaf 8 juli vakantie. Ik heb donderdag 13 juli mijn laatste werkdag en daarna 4 weken vrij, waarvan ik er 3 in standby sta. Meestal gebeurt er niet zoveel in de zomervakantie, ik kom alleen in actie bij spoed.
Iedereen is er aan toe hier in huis, die laatste weken zijn zo druk en dat terwijl we zoveel hebben afgezegd. Alles wordt in die laatste weken gepropt, zowel qua werk als prive. Verloofde had volgende week eigenlijk 4 avonden dingen op school, van musical tot een bbq, ze heeft alles afgezegd. Trots op haar![]()
Gisteren was Juul haar laatste dansles voor de zomervakantie en B heeft vanavond zijn laatste zwemtraining. Dat geeft ook weer wat rust.
Is toch alleen maar goed dat jullie elkaar de tent niet uitvechten? Geeft jou ook wat meer tijd om een geschikte woning te vinden. Anders had je het eerste het beste huis moeten nemen om maar weg te zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2023 09:45 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja best wel goed eigenlijk. Best veel woningen ook die te huur komen, maar helaas tot nu toe wel alleen maar verder weg en niet in het dorp. Dus nog even geduld (ben ik slecht in haha).
Thuis gaat het ook goed. We hebben echt geen ruzie en het is eigenlijk wel heel gezellig en leuk ook wat het soms best verwarrend maakt. Dubbel gevoel daarbij.
Lijkt me ook best wel verwarrend? En er is echt geen kans meer dat het goed komt?quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:09 schreef Donna het volgende:
Ja is ook alleen maar goed hoor, wil ook absoluut geen ruzie. Maar het is vreemd dat er dan een fijne sfeer hangt een beetje zoals toen we net bij elkaar waren zeg maar. Alsof we daten zonder daten.![]()
Maar dat zal idd de opluchting ook wel zijn. Maakt ook niet uit. Ik hoef idd niet het eerste het beste huisje te nemen en anders kan ik altijd nog een caravan in de tuin zetten hier.
Ja het is ook verwarrend. En het lijkt er idd niet op dat het weer goed komt. Niet op korte termijn idd. Wat de toekomst brengt weet je nooit natuurlijk.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:16 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Lijkt me ook best wel verwarrend? En er is echt geen kans meer dat het goed komt?
Caravan in de tuinVoor de kinderen kan dat wel fijn zijn
Weten de kinderen het al?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:18 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja het is ook verwarrend. En het lijkt er idd niet op dat het weer goed komt. Niet op korte termijn idd. Wat de toekomst brengt weet je nooit natuurlijk.
Hoop gewoon echt dat er snel iets beschikbaar is. Afgelopen maanden waren er 9 woningen die geschikt waren dus met dat tempo zouden er ongeveer 2 per maand beschikbaar komen waar ik kans op maak. Vind ik nog best veel.
Succes!quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee dat gaan we dit weekend waarschijnlijk doen.
Wie er weg gaat/moet heeft toch niets te maken met wie de relatie verbreekt? Meer met van wie de huidige woning is (indien de ander erbij in is gaan wonen) en wie de huidige woning zelfstandig kan betalen etc.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:46 schreef SQ het volgende:
@:Donna, maar wat ik begrijp uit het teruglezen is dat hij degene was die niet meer verder wilde. Waarom moet jij dan weg?
Daarom vraag ik toch ook naar de reden. In mijn wereld is een huis van beide echtgenoten, en als er 1 weg wil dan kan ie gaan, maar ik ben me er van bewust dat mijn wereld niet dezelfde is als die van iedereen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:52 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wie er weg gaat/moet heeft toch niets te maken met wie de relatie verbreekt? Meer met van wie de huidige woning is (indien de ander erbij in is gaan wonen) en wie de huidige woning zelfstandig kan betalen etc.
Ik zou persoonlijk ook kiezen voor een fris nieuw begin denk ik.
Het is zijn huis. En het staat naast zijn ouders.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:46 schreef SQ het volgende:
@:Donna, maar wat ik begrijp uit het teruglezen is dat hij degene was die niet meer verder wilde. Waarom moet jij dan weg?
ah ja oke, dat zijn heel logische redenen dan inderdaadquote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Het is zijn huis. En het staat naast zijn ouders.
Nee het is pas gekocht toen we er al woonden, maar het is wel goed geregeld. Ik ben sowieso geen financiële verliezer straks.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:57 schreef SQ het volgende:
[..]
ah ja oke, dat zijn heel logische redenen dan inderdaad
Wel advocaat van de duivel: was het huis al afbetaald toen jij er in kwam? Of is er anderzijds een constructie waardoor jij er niet als de grote financiele verliezer uit komt?
Das idd een goede kans hebben op een woningquote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:18 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja het is ook verwarrend. En het lijkt er idd niet op dat het weer goed komt. Niet op korte termijn idd. Wat de toekomst brengt weet je nooit natuurlijk.
Hoop gewoon echt dat er snel iets beschikbaar is. Afgelopen maanden waren er 9 woningen die geschikt waren dus met dat tempo zouden er ongeveer 2 per maand beschikbaar komen waar ik kans op maak. Vind ik nog best veel.
Oh wow, sweet 16. Gefeliciteerd en veel plezier!quote:Op vrijdag 30 juni 2023 17:22 schreef Cathmar het volgende:
Gefeliciteerd Exode!
Mijn oudste is 16 geworden vandaag
Vanavond uit eten met gezin, morgen beetje visite. Geen groot feest (stommmmm) maar gelukkig kan er nog wel íets georganiseerd worden.
Ze doen niet meer aan briefjes tegenwoordig en volgens de app was het pakket op mijn adres in de brievenbus bezorgd... (wat absoluut niet kon qua formaat) terwijl ze dus wel gedetailleerd konden vertellen waar het lag, alleen niet op welk adresquote:Op vrijdag 30 juni 2023 23:29 schreef hilliebillie het volgende:
Maar PostNL had ook wel even kunnen laten weten waar het was afgeleverd.
Ja dat weet ik inderdaad. Bedoelde ook dat ze dat dan wel in de app hadden kunnen laten weten.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 23:38 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ze doen niet meer aan briefjes tegenwoordig en volgens de app was het pakket op mijn adres in de brievenbus bezorgd... (wat absoluut niet kon qua formaat) terwijl ze dus wel gedetailleerd konden vertellen waar het lag, alleen niet op welk adres
Het was dramatisch. Na 2 uur was ik aan de beurt.. en natuurlijk alles uitverkochtquote:Op vrijdag 30 juni 2023 23:52 schreef hilliebillie het volgende:
Vandaag ging trouwens de voorverkoop voor de nieuwe show van Jochem Myjer van start (de try-outs in de iets grotere zalen dan waar hij iets eerder try-outs had gehad).
Collega ging kaartjes regelen en ivm werk zou hij voor mij ook kaartjes (proberen te) regelen.
Precies om 13.00 de pagina gerefesht, en in een hele lange wachtrij terecht gekomen. Helaas dus ook alles uitverkocht voor we aan de beurt waren. Was natuurlijk te verwachten, maar wel erg jammer. De kinderen (en met name de oudste) roepen al vanaf dat ze zijn vorige show op tv hebben gezien dat ze life naar een optreden willen van hem.
Maar goed, als de shows in de grotere zalen komen, dan gaan we het gewoon weer proberen, maar de datums voor de try-outs lopen nog wel even door, dus de shows in de grotere zalen zullen nog wel even op zich laten wachten. Wat ik snap met z’n gezondheidsissues dat hij het wat meer uitspreid natuurlijk.
Ja, het is vooral oncomfortabel, maar ik heb inmiddels een aardige paracetamolspiegel opgebouwd dus echte pijn valt mee.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 23:17 schreef Claudia_x het volgende:
Dat had ik gemist, @:leandra . Sterkte met het herstel! Heb je pijn?
De bovenbenen zijn in 3 keer gedaan (1: binnenkant, 2: buiten/achterkant, 3 voorkant), nu waren de onderbenen aan de beurt, in september de armen en in oktober de heupen/billen, in december dan nog een armlift.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 23:25 schreef Hupje het volgende:
(Weer) beterschap, @:Leandra
Is elke operatie een ander gebied, zeg maar?
Hoe doe je dat met in beweging blijven? Lukt dat een beetje?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 00:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het is vooral oncomfortabel, maar ik heb inmiddels een aardige paracetamolspiegel opgebouwd dus echte pijn valt mee.
Geestelijk heb ik het wel zwaar deze keer, maar komt wel goed.
Echt heel suf zeg. Ze kunnen in de app gewoon aangeven dat het bij de buren is bezorgd en op welk nummer, dus de bezorger heeft wel een beetje zitten slapen bij afleverenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 23:38 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ze doen niet meer aan briefjes tegenwoordig en volgens de app was het pakket op mijn adres in de brievenbus bezorgd... (wat absoluut niet kon qua formaat) terwijl ze dus wel gedetailleerd konden vertellen waar het lag, alleen niet op welk adres
Omdat er nu tussen het buisverband en de zwachtels ook nog "watten" zitten (Soffban) bij mijn enkels kan ik geen schoenen aan, en met teenslippers buiten lopen zie ik niet zo zitten, dus ik loop mijn 3 x 20 minuten op crocsquote:Op zaterdag 1 juli 2023 08:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe doe je dat met in beweging blijven? Lukt dat een beetje?
Dus je loopt wel, goed! Ik vroeg me al af hoe dat met zo'n operatie gaat in relatie tot tromboserisico.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat er nu tussen het buisverband en de zwachtels ook nog "watten" zitten (Soffban) bij mijn enkels kan ik geen schoenen aan, en met teenslippers buiten lopen zie ik niet zo zitten, dus ik loop mijn 3 x 20 minuten op crocs
Ja, dat is bij de eerste operatie al gezegd: 3 x daags 20 minuten wandelen, en dat heb ik ook altijd keurig gedaan, ik kom in 20 minuten ook steeds verderquote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus je loopt wel, goed! Ik vroeg me al af hoe dat met zo'n operatie gaat in relatie tot tromboserisico.
Bediend worden vond ik wel een van de grote voordelen van bedlegerig zijn.
Wat bizar joh, met de hele familie voor 1 persoon... helemaal naar een arts of weekendpost, niemand zit er op te wachten dat je daar een hele wachtruimte vol zet met mensen en hun bacteriën die er helemaal niets te zoeken hebben.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:15 schreef hilliebillie het volgende:
Dat is wel een heel verschil inderdaad Leandra in boven en onderarm!
Fijn dat je waarschijnlijk dinsdag al steunkousen aan kan laten meten!
Zit nu bij de weekendpost om daar m’n urine te laten testen om te bekijken of ze toch iets voor me kunnen betekenen. Zit er ook een hele familie in de wachtkamer, hoezo kom je met 8(!) volwassen personen als er 1 persoons een afspraak heeft. Soort van familieuitstapje? Daar heb je toch niks aan? Maar goed.
Oh, geweldige timing voor zo'n vergadering, ik ben benieuwd naar de meltdownsquote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:21 schreef exode het volgende:
Oh wow Nikki, ik zou 30 uur op de bank hangen![]()
B is bezig met de paklijst voor het Scoutingkamp. Ik denk dat ie 2 weekendtassen mee gaat nemenHet is vanaf volgende week zaterdag, maar er staan dingen op die we nog moeten kopen en zo'n week vliegt voorbij en aangezien mijnheer verveeld rondhing 'IK VERVEEEEEL MEEEEEE'. Hoppa, ga dat maar doen.
We hebben vanmiddag ouder vergadering dinges bij de Scouting. Ik weet al wat er besproken gaat worden en ik neem popcorn meeHet gaat vooral over kinderen die niet afgemeld worden en de helft van het jaar gewoon niet komen terwijl er inmiddels meer dan 30 kinderen op de wachtlijst staan.
Bij onze app werd er vaak gewoon helemaal niet gereageerd. Voelde ik me net een woestijnroepsterquote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:08 schreef Leandra het volgende:
Zo dan, er heeft hier een ouder net een meltdown gehad in de ouderapp nadat er (nogmaals) gevraagd werd wie er kon helpen met het in elkaar zetten van het afscheidscadeau van de gezamenlijke groepen 8 aan de school...
Echt, WTF
Ik wens de ouders van de klasgenoten van hun andere 3 kinderen nog veel sterkte de komende jaren
En ik baal echt dat ik nu niet kan helpen met het in elkaar zetten, want ik vind dat soort klusjes normaal geweldig, maar het is nu gewoon geen optie.
Het verbaasde me echt van juist deze ouder, ik denk dat niet alleen de kinderen aan vakantie toe zijn zeg maarquote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Bij onze app werd er vaak gewoon helemaal niet gereageerd. Voelde ik me net een woestijnroepster![]()
Voor jou nu géén optie om te helpen en er ook écht niet aan beginnen. Het lost zich uiteindelijk wel op, niet jouw probleem.
Zielig wel, voor die kids. Zulke ouders
Dan nóg kan het op een normale manier gezegd worden. Of gewoon helemaal nietquote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het verbaasde me echt van juist deze ouder, ik denk dat niet alleen de kinderen aan vakantie toe zijn zeg maar
Mijn broer is ook leider. Was hier ook 1 groot drama hoorde ik.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ouders en meltdowns... mijn man is hoofdcoach van de JO9 (volgend seizoen JO10) lichting van de voetbalclub. Hij gaat dus over de teamindeling. Toen die gedeeld werd heeft hij zelfs huilende moeders aan de lijn gehad. Hun Pietje moest niet in de JO10-4 maar in de JO10-3 komen, want daar hoorde hij écht thuis qua niveau.![]()
Kreeg de ouder een meltdown omdat het voor de 2e keer gevraagd werd of omdat er niemand reageert?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:08 schreef Leandra het volgende:
Zo dan, er heeft hier een ouder net een meltdown gehad in de ouderapp nadat er (nogmaals) gevraagd werd wie er kon helpen met het in elkaar zetten van het afscheidscadeau van de gezamenlijke groepen 8 aan de school...
Echt, WTF
Ik wens de ouders van de klasgenoten van hun andere 3 kinderen nog veel sterkte de komende jaren
En ik baal echt dat ik nu niet kan helpen met het in elkaar zetten, want ik vind dat soort klusjes normaal geweldig, maar het is nu gewoon geen optie.
Hear hear. Dus wie regelt deze shit weer?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:57 schreef Aure het volgende:
[..]
Kreeg de ouder een meltdown omdat het voor de 2e keer gevraagd werd of omdat er niemand reageert?
Ik vind dat niet reageren of het reageren van alleen maar dezelfde ouders ook altijd stom trouwens
De ouder kreeg een meltdown omdat het (weer) gevraagd werd, het werd weer gevraagd omdat niemand gereageerd had.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:57 schreef Aure het volgende:
[..]
Kreeg de ouder een meltdown omdat het voor de 2e keer gevraagd werd of omdat er niemand reageert?
Ik vind dat niet reageren of het reageren van alleen maar dezelfde ouders ook altijd stom trouwens
Duidelijk toe aan vakantie ja!quote:Op zaterdag 1 juli 2023 15:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
De ouder kreeg een meltdown omdat het (weer) gevraagd werd, het werd weer gevraagd omdat niemand gereageerd had.
Nou moet ik zeggen dat het een van de ouders is die er wel is als er wat moet gebeuren, maar er werd helaas niet gesneerd op het feit dat het altijd dezelfde ouders zijn die nooit beschikbaar zijn, maar op het feit dat er zoveel gevraagd wordt, van school, van werk, van sport, van de kerk enz. enz. enz. en ja, als je 4 kinderen op de lagere school hebt dan komt er van alles langs.
Ga dan lekker tekeer over de ouders die er nooit zijn, met 32 kinderen in een klas zijn er in principe 64 ouders, maar het zijn zeg maar altijd dezelfde 32 (van dezelfde 15 kinderen) die je overal ziet.
Gelukkig maakte iemand anders daar vervolgens een opmerking over.
Aan vakantie toe denk ik dus, en ja, als je 4 kinderen hebt dan krijg je ook van 4 klassen hulpvragen voor van alles en nogwat, beetje flauw om dat bij de laatste hulpvraag voor groep 8 (nota bene) de pan uit te vliegen, doe dat lekker als de kerk weer eens iets vraagt ofzo.
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 15:29 schreef Clubsoda het volgende:
In het kader van 'betrokken op school' zorg ik deze zomer voor een plant
Bedenk me net dat dat in Coronatijd was, toen mochten er alleen verpakte traktaties uitgedeeld worden.quote:Op zondag 2 juli 2023 11:55 schreef Leandra het volgende:
Sinds wanneer moet er ook een speeltje bij?
Ik heb wel cupcakes met dinosnoepjes erop gemaakt, maar creatiever dan dat is het niet geworden.
De zakjes met koekje van @:PoesInDoos vind ik ook leuk, het oogt bijzonder maar is lekker simpel en hygiënisch.
Kind weet inmiddels dat als er een plastic fluitje in zo'n zakje zit... dat hij die buiten gelijk kapot mag stampenquote:Op zondag 2 juli 2023 11:55 schreef Leandra het volgende:
Ik heb wel cupcakes met dinosnoepjes erop gemaakt, maar creatiever dan dat is het niet geworden.
De zakjes met koekje van @:PoesInDoos vind ik ook leuk, het oogt bijzonder maar is lekker simpel en hygiënisch.
Oja, Dat kon juf niks schelen. Dus weer wortelcupcakesquote:Op zondag 2 juli 2023 11:57 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Bedenk me net dat dat in Coronatijd was, toen mochten er alleen verpakte traktaties uitgedeeld worden.
Niet als alle koekjes door een poes zijn voorgeliktquote:Op zondag 2 juli 2023 11:55 schreef Leandra het volgende:
Einz einz goeden garpquote:Op zondag 2 juli 2023 12:00 schreef Leandra het volgende:
Jarige: Mijn fluitje, wat doe je?
Kind van Poes: Ik heb m toch gekregen?!111!!!!11!1!11
quote:Op zondag 2 juli 2023 12:00 schreef Leandra het volgende:
Jarige: Mijn fluitje, wat doe je?
Kind van Poes: Ik heb m toch gekregen?!111!!!!11!1!11
Oh ja, dit soort zakjes heb ik inderdaad ook nog ooit gehad maar dan met monstertjes er op. Kaasje tomaatje worteltje enzo er in. Zag er heel feestelijk uit. Maar er kwam wel veel op de schaal van wat kinderen niet lustten.quote:Op zondag 2 juli 2023 11:51 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik haal altijd een leuke verpakking van AliExpress en stop daar wat kleins in. Een aantal jaar geleden had kind dit bijvoorbeeld;
[ link | afbeelding ]
Poes met chocolate chip cookie
Ja super leuk toch? Het hoeft écht niet én én én te zijn, ik zou als ouder gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt, fuck de haters uit groep 3quote:Op zondag 2 juli 2023 12:31 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Oh ja, dit soort zakjes heb ik inderdaad ook nog ooit gehad maar dan met monstertjes er op. Kaasje tomaatje worteltje enzo er in. Zag er heel feestelijk uit. Maar er kwam wel veel op de schaal van wat kinderen niet lustten.
Grootste succes was toch wel het frietbakje met van die kleine soepstengels een beetje smeerkaas in het sausbakje en een mini knakworstjes er bij.
Nu moet je bij zo’n traktatie ook nog 50 cent statiegeld in rekening brengenquote:Op zondag 2 juli 2023 12:31 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Oh ja, dit soort zakjes heb ik inderdaad ook nog ooit gehad maar dan met monstertjes er op. Kaasje tomaatje worteltje enzo er in. Zag er heel feestelijk uit. Maar er kwam wel veel op de schaal van wat kinderen niet lustten.
Grootste succes was toch wel het frietbakje met van die kleine soepstengels een beetje smeerkaas in het sausbakje en een mini knakworstjes er bij.
Ik doe nog minderquote:Op zondag 2 juli 2023 10:20 schreef TolstoiFan het volgende:
Even een vraag over traktaties op school (hopelijk ter geruststelling van mezelf). Simon wordt over een paar dagen 6 jaar en trakteert natuurlijk in de klas. Nu vind ik gedurende het jaar dat er echt met grote regelmaat absurd getrakteerd wordt (denk aan een speelgoedje, snoepzakje en nog losse snoepjes erbij of speelgoedje, chips en snoepjes).
Ik wil eigenlijk niet aan die gekte meedoen, maar mijn kind steekt daar dan wel karig bij af tov de rest. Hij gaat een doosje rozijntjes en een klein stickerboekje trakteren.
Nu begint manlief zich ook al af te vragen of het niet te weinig is...... Ik vind het wel prima zo en Simon ook is er ook wel blij mee (maar hij zal ook zeker ja zeggen als hem gevraag wordt of er nog snoepjes of iets anders bij moet). Maar ik wil natuurlijk ook niet dat ie in de klas straks van andere kindjes te horen krijgt dat het zo weinig is.
Is onze traktatie inderdaad wat karig of prima zo?
Waar je je al niet druk om kan maken op een zondagochtend![]()
![]()
@:Leandra, een heel goed en spoedig herstel gewenst!
@:exode, hoe is het op de scouting afgelopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
quote:Op zondag 2 juli 2023 12:50 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik doe nog minder
Zakje popcorn en dat is het. Al dat gedoe... En nooit gezeur hoorWaarom zou juf dat met jou moeten overleggen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik laat zelf ook kinderen op dezelfde dag trakteren. (Dat meld ik dan meestal wel) maar ik ga niet checken wat ze trakteren en dat doorbrieven aan de andere ouder
Omdat wij in eerste instantie niet op de dag konden trakteren die we wilden, want toen werd er al getrakteerd door een ander. Als het dan wel andersom kan vind ik gek.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Waarom zou juf dat met jou moeten overleggen?
Ik laat zelf ook kinderen op dezelfde dag trakteren. (Dat meld ik dan meestal wel) maar ik ga niet checken wat ze trakteren en dat doorbrieven aan de andere ouder
Juul trakteerde vrijdag op haar verjaardag zelf ook met een ander kind. Dus alle kinderen waren high van alle suiker.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:10 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Omdat wij in eerste instantie niet op de dag konden trakteren die we wilden, want toen werd er al getrakteerd door een ander. Als het dan wel andersom kan vind ik gek.
Sowieso vind ik het (als ouder en als leerkracht) onnodig om 2 kinderen op 1 dag te laten trakteren. Er zijn genoeg dagen namelijk om iedereen apart te laten trakteren.
Laat t kind lekker één dat middelpunt zijn, in zn eentje
quote:Op zondag 2 juli 2023 12:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nu moet je bij zo’n traktatie ook nog 50 cent statiegeld in rekening brengen
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een kind per dag. Maar soms dan komt het zo uit. Bijvoorbeeld omdat er twee kinderen op dezelfde dag jarig zijn.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:10 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Omdat wij in eerste instantie niet op de dag konden trakteren die we wilden, want toen werd er al getrakteerd door een ander. Als het dan wel andersom kan vind ik gek.
Sowieso vind ik het (als ouder en als leerkracht) onnodig om 2 kinderen op 1 dag te laten trakteren. Er zijn genoeg dagen namelijk om iedereen apart te laten trakteren.
Laat t kind lekker één dat middelpunt zijn, in zn eentje
Voor het bevriezen er van die losse oogjes op plakken met zo’n plaklaagje er onder. Met een watervaste stift er mondjes op tekenen en een lading korte stukjes wol met plakband er bovenop rondom plakken. Daarna pas alles in de vriezer. Zolang je ze niet op de grond laat vallen blijven die ook na het vriezen goed zitten.quote:
Het was een zwarte met een blauwe rand.quote:Op zondag 2 juli 2023 23:02 schreef FlyingFish het volgende:
Was het een witte duif amaranta? En lag er toevallig een hoge hoed ergens in de buurt? Dat zou veel verklaren...
Eens.quote:Op zondag 2 juli 2023 23:00 schreef LeSage het volgende:
Ik zou graag iedereen willen oproepen om geen speelgoedjes bij de traktatie te stoppen. Zó zonde van de zooi in mijn huis en vooral voor het milieu. Gaan we met z’n alleen papieren rietjes gebruiken, maar krijgen m’n kinderen wel wekelijks een gummetje/bellenblaas/stuiterbal mee naar huis.
Gewoon iets wat op kan is prima.
Maar die heb je állemaal écht nodig!quote:Op maandag 3 juli 2023 07:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
Eens.
Sowieso consuminderen. En niet naar de action gaan en met 80 dingen terugkomen die je niet nodig hebt.
Eens, al vind ik bellenblaas geen troep, want dat gaat hier met heel veel plezier op. Potloden of een potje klei ook niet. Maar zo'n beetje al het andere wel...quote:Op zondag 2 juli 2023 23:00 schreef LeSage het volgende:
Ik zou graag iedereen willen oproepen om geen speelgoedjes bij de traktatie te stoppen. Zó zonde van de zooi in mijn huis en vooral voor het milieu. Gaan we met z’n alleen papieren rietjes gebruiken, maar krijgen m’n kinderen wel wekelijks een gummetje/bellenblaas/stuiterbal mee naar huis.
Gewoon iets wat op kan is prima.
Oeh, dan heb ik ook nog een tip voor alle Brabanders: de Steenuil in Oirschot. Een nog werkende doe-boerderij. Binnen- en buitenspeeltuin, je mag de boer helpen met melken en voeren, er is een modderplein en er is zelfs een groot veld waar gekampeerd kan worden.quote:Op maandag 3 juli 2023 07:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Eens, al vind ik bellenblaas geen troep, want dat gaat hier met heel veel plezier op. Potloden of een potje klei ook niet. Maar zo'n beetje al het andere wel...
Wij waren gisteren op de ambachtendag van het prehistorisch dorp in Eindhoven en dat was me toch een partij leuk! Ik had wat mensen gevraagd of het voor m'n tweejarige ook al leuk was en de meningen verschilden enorm, maar hij heeft zich kostelijk vermaakt. Kleien, zwaardvechten, broodjes bakken, luisteren naar de verhalenverteller en de poppenkast... En dan vergeet ik nog van alles. Aanrader dus!
Ik heb een jurkje van T weg kunnen gooien vanwege bellenblaasvlekken.quote:Op maandag 3 juli 2023 07:54 schreef trui het volgende:
Potloden heeft iedereen meestal al wel lijkt me. En bellenblaasvlekken? Daar had ik nog nooit van gehoord.
In de zomer gewoon standaard alle shirtjes koud voorspoelen.quote:Op maandag 3 juli 2023 07:35 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb al een aantal shirtjes moeten weggooien door bellenblaasvlekken. Ik word verdrietig van bellenblaas.
Bij Willem trakteer ik vaak 1 lollie die ik mooi verpak (superhelden lolly, spook lolly, ninja lolly).
Kevin vind meer dingen lekker, dus vorig jaar stroopwafels en afgelopen keer een zakje chips. Het is echt belachelijk wat ze soms mee krijgen vind ik. En aan goodiebags na een feestje doe ik ook niet aan. Dat is soms ook zo belachelijk veel.
het busje ook?quote:Op maandag 3 juli 2023 07:27 schreef Tink89 het volgende:
Eens, al vind ik bellenblaas geen troep, want dat gaat hier met heel veel plezier op.
Die liggen hier in de zandbak. Worden 'ijsjes mee gebakken' en in de watertafel bouwen ze er torens van die ze dan vol laten lopen enzo. Een van de weinige soorten prullaria die hier niet na een paar weken ongezien in de kliko verdwijnen.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:06 schreef Elleska het volgende:
[..]
het busje ook?
Heb inmiddels echt wel genoeg bellenblaasdingen staan.
Ik heb echt al zo veel kleding kunnen wegtiefen vanwege die kut bellenblaas.quote:Op maandag 3 juli 2023 07:54 schreef trui het volgende:
Potloden heeft iedereen meestal al wel lijkt me. En bellenblaasvlekken? Daar had ik nog nooit van gehoord.
Ik vul ze opnieuw want eigen bellensop vlekt niet. Dat de bellen iets minder lang heel blijven maakt voor de pret niet uit.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:20 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die liggen hier in de zandbak. Worden 'ijsjes mee gebakken' en in de watertafel bouwen ze er torens van die ze dan vol laten lopen enzo. Een van de weinige soorten prullaria die hier niet na een paar weken ongezien in de kliko verdwijnen.
Hier mag dus van mij echt vanuit de EU een verbod op komen, samen met ballonnen graag.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb echt al zo veel kleding kunnen wegtiefen vanwege die kut bellenblaas.
Diepe haat aan bellenblaas
Ah, was gisteren de verhalenverteller er weer! Die is zo leuk. Jammer dat we die gemist hebben. Vooral daarom wil ik er nog eens naar toe. De vorige keer dat we daar waren en hij was er hebben we alle verhalen meegepakt en tussendoor de rest bekeken.quote:Op maandag 3 juli 2023 07:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wij waren gisteren op de ambachtendag van het prehistorisch dorp in Eindhoven en dat was me toch een partij leuk! Ik had wat mensen gevraagd of het voor m'n tweejarige ook al leuk was en de meningen verschilden enorm, maar hij heeft zich kostelijk vermaakt. Kleien, zwaardvechten, broodjes bakken, luisteren naar de verhalenverteller en de poppenkast... En dan vergeet ik nog van alles. Aanrader dus!
Het was een mevrouw deze keer, geen meneer... En als je van verhalen houdt, zijn castlefest en keltfest (al bestaat die laatste niet meer, helaas) een absolute aanrader.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:40 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ah, was gisteren de verhalenverteller er weer! Die is zo leuk. Jammer dat we die gemist hebben. Vooral daarom wil ik er nog eens naar toe. De vorige keer dat we daar waren en hij was er hebben we alle verhalen meegepakt en tussendoor de rest bekeken.
We zijn er al verschillende keren geweest een de kinderen ook een keer meer school dus op zich kennen we het daar wel, maar voor de verhalenverteller wilden we zeker nog eens terug.
(Maar goed gisteren hadden we ook geen tijd ivm kermis)
Met glycerine.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:13 schreef trui het volgende:
sorry jongens, mijnmoest een
zijn. Heb 'm in mijn post inmiddels aangepast, maar ik wilde niet zo ongeinteresseerd overkomen als die gapende smiley suggereert, haha. maar wat doet bellenblaas dan qua vlekken? 't is toch gewoon een soort van zeep?
Dat vind ik altijd zo vervelend aan vakantie. En ik ben heel erg van de lijstjes en vriendlief totaal niet. Die propt gewoon een uurtje van te voren van alels in een tas en dan is het ook goed. Dat kan ik dus echt niet.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:23 schreef BE het volgende:
Dat je voorzichtig aan moet gaan nadenken over wat je mee wil nemen op vakantie qua kleding maar ik krijg mezelf er niet toe gezet.![]()
![]()
#lui #dagboek
En graag uit de buurt blijven met die dingen van onze markies en bij kampeerders.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:16 schreef Donna het volgende:
[..]
Met glycerine.
De vlekken ontstaan dus doordat de glycerine in aanraking komt met wasmiddel. Als je de kleren super goed uitspoelt met water, voordat je ze wast, is je probleem dus ook opgelost! Je kunt dit gewoon onder de kraan doen, of eerst een kort wasje draaien met alleen maar water.
Oh, daar heb ik juist zo'n hekel aan. Mijn moeder had een streng-gereformeerde vriendin en die hadden thuis geen televisie, want dat mocht niet.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:07 schreef exode het volgende:
Wij geven dus wel een uitdeelzakje na en kinderfeestje. Die stellen onze kinderen zelf samen. Bij Juul zat er 1 zo'n uitdeelzakje zure matjes in, een prinsessenkleurplaat en een fidgetsleutelhanger.
B doet er meestal van die gekke snoepjes in die ik vroeger ook altijd had. Van die hete ballen en zo.
Juul heeft overigens een vriendinnetje in de straat die hier elke zondag rondhangt. Ze hebben geen tv, tablet etc maar ze mag ook geen snoep en andere gefabriceerde dingen. Ik heb daar toch een bepaalde bewondering voor. Alleen dat meisje zeurt hier dus non stop om snoep omdat ze weet dat wij het in huis hebben. Niet 1 keer, nee gisteren stond de teller om 12 uur al op 100x.... Zelfs Juul was het zat. 'HET IS GEEN SNOEPJESTIJD!'
En ze speelt hier met alles wat glimt, geluid maakt en plastic is.
Overigens weten de ouders dat en vinden ze dat ok allemaal, ons huis, onze regels. Andersom is dat ook zo, alleen ze hangen dus altijd bij ons![]()
Moraal van het verhaal: ik ben benieuwd wat er met het uitdeelzakje is gebeurd.
Amen. Ik heb dit ook regelmatig gezien (zal wel aan de familie/achtergrond liggen). Laat dan je principes gewoon varen.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, daar heb ik juist zo'n hekel aan. Mijn moeder had een streng-gereformeerde vriendin en die hadden thuis geen televisie, want dat mocht niet.
Wie zaten er dus bij ons om de haverklap televisie te kijken? Die kinderen van haar. En dat ging tot late leeftijd door hoor. Kwamen ze bij ons Oprah Winfrey kijken. Ze waren echt verslaafd aan de televisie.
Wij waren niet bevriend met die kinderen en vonden het bepaald niet leuk dat zij bij ons de televisie gijzelden. Mijn moeder durfde er niks van te zeggen, want de moeder van die kinderen wist er van en vroeg zelf ook regelmatig of de kinderen bij ons iets mochten kijken.
Ik heb er geen bewondering voor als principes bij de voordeur stoppen. Ik had er wel bewondering voor gehad als die ouders tegen de regels in wel een televisie hadden genomen voor hun kinderen.
Mijn familie kreeg mijn oordeel, da's een andere soort groep. Een uhm, bloedgroepquote:Op maandag 3 juli 2023 11:54 schreef Clubsoda het volgende:
Maar dan krijg je een oordeel van je groepsgenoten natuurlijk
Ja, sta daar lekker boven. Zal wel makkelijker gezegd zijn dan gedaan hoor, maar toch.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:54 schreef Clubsoda het volgende:
Maar dan krijg je een oordeel van je groepsgenoten natuurlijk
Ik heb er wel bewondering voor, dat je sterke principes hebt en tegen de stroom in gaat. Zij hebben echter wel dat de wereld buiten hun huis nou eenmaal anders kan zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, daar heb ik juist zo'n hekel aan. Mijn moeder had een streng-gereformeerde vriendin en die hadden thuis geen televisie, want dat mocht niet.
Wie zaten er dus bij ons om de haverklap televisie te kijken? Die kinderen van haar. En dat ging tot late leeftijd door hoor. Kwamen ze bij ons Oprah Winfrey kijken. Ze waren echt verslaafd aan de televisie.
Wij waren niet bevriend met die kinderen en vonden het bepaald niet leuk dat zij bij ons de televisie gijzelden. Mijn moeder durfde er niks van te zeggen, want de moeder van die kinderen wist er van en vroeg zelf ook regelmatig of de kinderen bij ons iets mochten kijken.
Ik heb er geen bewondering voor als principes bij de voordeur stoppen. Ik had er wel bewondering voor gehad als die ouders tegen de regels in wel een televisie hadden genomen voor hun kinderen.
Mijn opa had vrij rap televisie, en daar zat (op zaterdag) ook de halve straat voetbal te kijken, ook de refo's wiens kleinkinderen nu nog steeds geen TV hebben.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Sterke principes 1 ding. En dat het buiten je eigen huis anders is, is 2. Maar willens wetens je kinderen dus maar constant naar de buren sturen zodat ze daar televisie kunnen kijken (dat gebeurde hier in de familie dus echt ook gewoon), vind ik dan gewoon laf. Dat het een keertje voorkomt, ok, maar als het meerdere keren per week is, dan heeft het niets meer met principes te maken.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:44 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb er wel bewondering voor, dat je sterke principes hebt en tegen de stroom in gaat. Zij hebben echter wel dat de wereld buiten hun huis nou eenmaal anders kan zijn.
Als ze nou elke dag hier binnen zou zitten, zou het vervelend worden. En de tv staat hier ook niet aan als ze er is. Soms zit B te gamen als ze er is en zit ze met open mond te kijken.
Ze zijn niet gelovig overigens.
Ja maar dan ga je naar de hel jonge.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, sta daar lekker boven. Zal wel makkelijker gezegd zijn dan gedaan hoor, maar toch.
In jouw voorbeeld is dat zo, maar hier dus niet.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Sterke principes 1 ding. En dat het buiten je eigen huis anders is, is 2. Maar willens wetens je kinderen dus maar constant naar de buren sturen zodat ze daar televisie kunnen kijken (dat gebeurde hier in de familie dus echt ook gewoon), vind ik dan gewoon laf. Dat het een keertje voorkomt, ok, maar als het meerdere keren per week is, dan heeft het niets meer met principes te maken.
Klopt, dan vind ik het al een stuk minder ergquote:Op maandag 3 juli 2023 13:01 schreef exode het volgende:
[..]
In jouw voorbeeld is dat zo, maar hier dus niet.
quote:Op maandag 3 juli 2023 13:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Klopt, dan vind ik het al een stuk minder erg
Ik hoop dat ze dat wel doen, zodat hun kinderen zien dat het de normaalste zaak van de wereld is dat twee mensen elkaar liefhebben.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:03 schreef exode het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat ouders van streng gereformeerden hun kinderen sowieso niet in ons huis laten komen. En anders hang ik wel even een regenboogvlag op.
Wij hebben aan beide kanten buren die streng gelovig zijn (één stel dus ook zonder tv bijvoorbeeld). Ik vind het ergens juist wel treffend dat wij daar als lesbisch stel tussen zitten. De volwassen dochter van één van deze buren gaf ook eens aan dat haar vader er in het begin moeite mee had dat er twee vrouwen naast hem zouden komen wonen, maar dat hij door onze komst juist heeft kunnen inzien dat we een heel normaal gezin zijn en dat zijn vooroordelen op niets waren gebaseerd. Hij is nu ook echt dol op onze dochters.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze dat wel doen, zodat hun kinderen zien dat het de normaalste zaak van de wereld is dat twee mensen elkaar liefhebben.
Er ligt hier sinds een week idd ook al een lijstje op tafel dat we steeds aanvullen met 'oh ja, dat moet ook nog mee'.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo vervelend aan vakantie. En ik ben heel erg van de lijstjes en vriendlief totaal niet. Die propt gewoon een uurtje van te voren van alels in een tas en dan is het ook goed. Dat kan ik dus echt niet.
Die hoop heb ik ook en ik ken genoeg gelovigen gezinnen die er geen moeite mee hebben maar gereformeerd is wel een slag strenger.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze dat wel doen, zodat hun kinderen zien dat het de normaalste zaak van de wereld is dat twee mensen elkaar liefhebben.
Je neemt je eigen douchekop mee op vakantie?quote:Op maandag 3 juli 2023 13:35 schreef BE het volgende:
[..]
Er ligt hier sinds een week idd ook al een lijstje op tafel dat we steeds aanvullen met 'oh ja, dat moet ook nog mee'.
Qua kleding hou ik het simpel, ik ga voor 3 weken zo min mogelijk bewegen, dus meer dan mijn badpak en een heel simpel jurkje eroverheen voor heen en weer naar het strand hoeft het denk ik niet te zijn.
Op dit moment wil je in Frankrijk toch niet in heen stadscentrum zijn, dus dit lijkt me een heel goed plan de campagne.
2 dweilen mee voor bij de douche idd, die dingen sluiten nooit goed in mobilhomes of AirBnB's en een eigen douchekop.Want die dingen zitten ook altijd verstopt.
*verder leest...
daar was ik ook verbaasd over. Dat meen je toch niet BE?quote:Op maandag 3 juli 2023 14:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je neemt je eigen douchekop mee op vakantie?
Karige campings boek jij.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:20 schreef SQ het volgende:
Ik neem altijd m'n eigen badkuip mee, meeste campings hebben dat helaas ook niet...
quote:Op maandag 3 juli 2023 14:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je neemt je eigen douchekop mee op vakantie?
Ja echt!quote:Op maandag 3 juli 2023 15:06 schreef trui het volgende:
[..]
daar was ik ook verbaasd over. Dat meen je toch niet BE?![]()
Dat komt me dan weer te dicht bij 'ik poets altijd eerst het toilet en de badkamer hoor, ieuw!'quote:Op maandag 3 juli 2023 16:31 schreef Leandra het volgende:
De douchekop even een dagje in een emmertje azijn laten weken had waarschijnlijk ook voldaan, maar als het werkt dan werkt het
Oh, dat doe ik ook niet, maar als ik een douchekop tegen zou komen die blegh is dan zou ik er azijn en citroen tegenaan gooien denk ik.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:32 schreef BE het volgende:
[..]
Dat komt me dan weer te dicht bij 'ik poets altijd eerst het toilet en de badkamer hoor, ieuw!'
Daar heb ik dan weer helemaal niks mee.![]()
Ach, elke gek zijn gebrek toch?
Ik sleur niet mijn eigen pleepapier, kaas, kaasschaaf, koffie, mud aardappels en pakjes honig met me mee, dat dan weer niet.
quote:Op maandag 3 juli 2023 16:46 schreef SQ het volgende:
Je moet gewoon de wanden van de douche zo min mogelijk aanraken en altijd slippers dragen, dan komt t best goed
Eigenlijk klinkt het zo niet eens zo gekquote:Op maandag 3 juli 2023 16:26 schreef BE het volgende:
[..]
[..]
Ja echt!
Na een paar keer me blauw ergeren aan 3,5 straal als je een hele dag strand uit je haar probeert te spoelen kocht ik bij de Intermarche voor 5,95 een douchekop en sindsdien gaat die elke vakantie mee als we een huisje of een mobilhome huren.Ideaal en nog nooit spijt van gehad.
Ik ga voor mijn lol op vakantie en ik ga me niet 3wk lang met anderhalve druppel water proberen te douchen.
Vast heel grappig in de ogen van anderen, maar voor mij een van de dingen waar ik echt heel blij van word. Sue me!![]()
quote:Op maandag 3 juli 2023 16:52 schreef exode het volgende:
Ach, wij nemen altijd onze compacte bonenmaler en cafetiere mee. Want koffie![]()
Op het station iig wel, daar kreeg je al 25 cent korting met een eigen beker.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:32 schreef Cathmar het volgende:
Vraagje over die plastic tax. Stopte gisteren op een lange rit voor ijskoffie voor kind bij de Mac. Reken je 20-25 cent extra af voor een beker koffie. Of je kunt een herbruikbare Mac beker kopen. A 1 euro.
Maar mijn vraag: kun je nou ook je eigen beker mee brengen?
Volgens mij niet. Dan hebben ze geen invloed meer op het formaat van de beker en moeten ze in de gaten houden van wie welke beker is en zo. En ik verwacht dat er ook nog wel iets van hygiëne regels zullen zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:32 schreef Cathmar het volgende:
Vraagje over die plastic tax. Stopte gisteren op een lange rit voor ijskoffie voor kind bij de Mac. Reken je 20-25 cent extra af voor een beker koffie. Of je kunt een herbruikbare Mac beker kopen. A 1 euro.
Maar mijn vraag: kun je nou ook je eigen beker mee brengen?
Die automaat geeft toch gewoon het drankje in X ml uit, afhankelijk van welke knop je op drukt? Ze staan daar toch niet de hele dag bij iedere beker op een knop te drukken tot hij vol is?quote:Op maandag 3 juli 2023 20:02 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Dan hebben ze geen invloed meer op het formaat van de beker en moeten ze in de gaten houden van wie welke beker is en zo. En ik verwacht dat er ook nog wel iets van hygiëne regels zullen zijn.
Maar als de beker dan net niet helemaal het zelfde formaat is en ze pleuren er eerst heel veel ijs in zoals ze bij de Mac altijd doen en het past er dan niet meer in, denk dat ze dat willen voorkomen.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die automaat geeft toch gewoon het drankje in X ml uit, afhankelijk van welke knop je op drukt? Ze staan daar toch niet de hele dag bij iedere beker op een knop te drukken tot hij vol is?
En ja, als jij een halve liter cola in een 350 ml beker wilt dan past dat niet
Erger nog: toen ik op zoek ging naar een linkje van een opvouwbare beker stond Shein bovenaan in de shopping afbeeldingenquote:Op maandag 3 juli 2023 20:27 schreef LeSage het volgende:
Ik was vandaag ook weer boos over een reclame op de radio.
Ik weet niet welk bedrijf, maar het ging over schoner tanken. Dat als JIJ als consument iets wil betekenen, JIJ dan moet kiezen voor de schonere variant van brandstof, die ZIJ dan toevallig wat duurder hebben gemaakt![]()
Ze hebben dus gewoon een oplossing om het beter te doen, maar leggen vrolijk de verantwoordelijkheid daarvoor bij de consument.
En die stomme plastic-tax, terwijl we kleding van Shein kunnen bestellen![]()
Hoe meer ik er over lees en hoor, hoe kwader ik er van word.
Als je zo'n herbruikbare beker bij de Mac koopt nemen ze hem in, krijg je een nieuwe en wassen ze de jouwe zelf af om hem aan een volgende klant mee te geven?quote:Op maandag 3 juli 2023 20:11 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Maar als de beker dan net niet helemaal het zelfde formaat is en ze pleuren er eerst heel veel ijs in zoals ze bij de Mac altijd doen en het past er dan niet meer in, denk dat ze dat willen voorkomen.
Maar goed dat is wat ik denk. En met de drukte die het meestal is bij de Mac gaan ze echt niet willen onthouden wie welke beker heeft ingeleverd en bij welke bestelling die dan wel niet hoort. Lijkt mij dat dat niet te doen is.
Maar goed misschien vergis ik me hoor, maar het zou me verbazen.
Niet helemaal hetzelfde, maar je leest nu ook het en der al wel artikelen van friettenten en Chinese restaurants die er niet in mee gaan als klanten met hun eigen bakje (of pan) aan komen om het eten in te laten doen.
Ja raar toch allemaal! Zo onduidelijk ook.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je zo'n herbruikbare beker bij de Mac koopt nemen ze hem in, krijg je een nieuwe en wassen ze de jouwe zelf af om hem aan een volgende klant mee te geven?
Dat is qua hygiëne en onthouden wiens beker het is hetzelfde probleem immers.
Zo heb ik het wel begrepen, dat hij wordt afgewassen. Maar waar ik dat gelezen heb weet ik eigenlijk niet meer hoor. Dus of het betrouwbaar is geen idee.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je zo'n herbruikbare beker bij de Mac koopt nemen ze hem in, krijg je een nieuwe en wassen ze de jouwe zelf af om hem aan een volgende klant mee te geven?
Dat is qua hygiëne en onthouden wiens beker het is hetzelfde probleem immers.
Nee dat mogen ze houdenquote:Op maandag 3 juli 2023 21:07 schreef Nijna het volgende:
En die plastic tax, moeten de supermarkten/mac enzo dat dan afdragen of dat niet?
Of is het gewoon weer een foefje om ons meer te laten betalen?
En dat is ook precies de reden dat zo'n plastictax niet gaat werken, want voor winkels / horeca is er geen incentive om alternatieven voor plastic te bedenken. Ze zouden zelfs kunnen denken: hoe meer plastic verpakkingen, hoe beter, want meer money in the pocket.quote:
Proficiat! Veel plezier vanmiddag.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:07 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik had jouw bericht ook niet als persoonlijk opgevat @:Mushanga71 Ook altijd goed om het vanuit het ander perspectief te horen!
Ik heb sinds vandaag een 6-jarige in huis![]()
Hij heeft al een klein cadeautje gehad en vanmiddag uit school krijgt hij zijn Lego Piratenschip. Ik ben zo benieuwd naar zijn reactie
Een doosje rozijntjes met een klein stickerboekje, zoals Simon samen met mij had uitgekozen. Manlief heeft nog een paar keer geopperd om er nog wat bij te doen, maar dat heb ik gewoon genegeerdquote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:47 schreef PoesInDoos het volgende:
Gefeliciteerd Tolstoi!
Wat is de traktatie op school uiteindelijk geworden?
Good jobquote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:54 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Een doosje rozijntjes met een klein stickerboekje, zoals Simon samen met mij had uitgekozen. Manlief heeft nog een paar keer geopperd om er nog wat bij te doen, maar dat heb ik gewoon genegeerd
Oké, gelukkig maarquote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:07 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik had jouw bericht ook niet als persoonlijk opgevat @:Mushanga71 Ook altijd goed om het vanuit het ander perspectief te horen!
Hij heeft al een klein cadeautje gehad en vanmiddag uit school krijgt hij zijn Lego Piratenschip. Ik ben zo benieuwd naar zijn reactie
Gefeliciteerd!!! Lego is tof!quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:07 schreef TolstoiFan het volgende:
Ah, bedrijven worden dus beloond voor de plastic verpakkingen die ze uitleveren...quote:
Bedrijven die alleen nog plastic hebben, zijn verplicht om reusable aan te bieden óf bring your own. Anders volgt een boete bij controle. Die bedrijven mogen een vieze pan ook niet weigeren. Ben benieuwd hoe lang die het volhoudenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, bedrijven worden dus beloond voor de plastic verpakkingen die ze uitleveren...
Geweldig systeem weer, alsof de klant de verpakking sowieso al niet betaald heeft.
De markt is er dus vooral voor degenen die initiatieven hebben waarvoor niet betaald hoeft te worden, maar de motivatie daarvoor onstaat juist niet door de klant extra te laten betalen voor plastic.
Wat moet dit zwaar voor je zijn Donna, heel veel sterktequote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:29 schreef Donna het volgende:
Nou de meiden weten het inmiddels. De jongste is 2,5, dus die heeft geen idee/besef.
De oudste snapt het wel een beetje. In haar klas zijn nog 4 (!!) waarvan de ouders onlangs zijn gescheiden of gaan scheiden, dus het is wel een ontwerp wat al aan bod gekomen is. Ze stelt gelukkig haar vragen ook aan ons, daar zijn we heel blij mee. Ze had wel gehuild in de klas gisteren, zo zielig.
Helemaal snappen en beseffen zal wel komen als ik een huisje heb.
Dat had ik gister bij kruidvat ook... 49 euro ajb.. HUH? Hoe t hell heb ik 49 euro aab meuk... mja t klopte wel... een bus deo kost ook gewoon 5.49.quote:Op maandag 3 juli 2023 21:08 schreef Nijna het volgende:
Ik schrok me trouwens rot vanmorgen toen ik mn boodschappen afrekende, ik had echt niet veel en ik was 50 euro kwijt (en dan tel ik de vitamientjes in een pot niet mee).
Er zullen periodes komen waarin ze er ogenschijnlijk geen last van heeft maar dan ineens steekt het de kop op... Ik ben inmiddels 5.5 jaar gescheiden, De jongste was 1.5 en de oudste nog geen 4.. Dat papa en mama niet meer samen wonen was al snel "normaal" maar het laatste jaar spreekt ze soms toch ineens de wens uit dat ze hoopt dat papa en mama weer samen komen. (Ondanks dat papa al hertrouwd is en gaat emigreren)quote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:29 schreef Donna het volgende:
Nou de meiden weten het inmiddels. De jongste is 2,5, dus die heeft geen idee/besef.
De oudste snapt het wel een beetje. In haar klas zijn nog 4 (!!) waarvan de ouders onlangs zijn gescheiden of gaan scheiden, dus het is wel een ontwerp wat al aan bod gekomen is. Ze stelt gelukkig haar vragen ook aan ons, daar zijn we heel blij mee. Ze had wel gehuild in de klas gisteren, zo zielig.
Helemaal snappen en beseffen zal wel komen als ik een huisje heb.
Maar die heb je hopelijk wel 1+1 gratis meegenomen? Als er niet minstens 50% korting op zit, betaal je veel te veel.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat had ik gister bij kruidvat ook... 49 euro ajb.. HUH? Hoe t hell heb ik 49 euro aab meuk... mja t klopte wel... een bus deo kost ook gewoon 5.49.
Ja ik geloof het meteen en het is nog niet eens echt begonnen. Ik ben ook nog nooit alleen geweest!quote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Er zullen periodes komen waarin ze er ogenschijnlijk geen last van heeft maar dan ineens steekt het de kop op... Ik ben inmiddels 5.5 jaar gescheiden, De jongste was 1.5 en de oudste nog geen 4.. Dat papa en mama niet meer samen wonen was al snel "normaal" maar het laatste jaar spreekt ze soms toch ineens de wens uit dat ze hoopt dat papa en mama weer samen komen. (Ondanks dat papa al hertrouwd is en gaat emigreren)
Heel veel sterkte, Kort na mijn scheiding zei iemand: de 1e 2 jaar zijn t zwaarst... ik moest daar toen om lachen want leek me overdreven maar het zat aardig in de buurt.
2+3 in dit gevalquote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:00 schreef Donna het volgende:
[..]
Maar die heb je hopelijk wel 1+1 gratis meegenomen? Als er niet minstens 50% korting op zit, betaal je veel te veel.
Kijk dat is helemaal beter. Maar tis erg duur geworden idd. Had laatst een haarborstel en nog wat dingetjes bij Kruidvat, ook 40 euro.quote:
Ik had ook nog nooit alleen gewoond, vanuit ouderlijk huis samen gaan wonen en ineens zat ik daar na de scheiding alleen... de 1e periode vond ik dat vet raar, eenzaam en schrok overal van... inmiddels vind ik het echt heerlijk en benauwd het idee van ooit weer samen moeten wonen me soms enorm...quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja ik geloof het meteen en het is nog niet eens echt begonnen. Ik ben ook nog nooit alleen geweest!
Wel zonder man/vriend qua relatie, dat wel. Maar ik heb nog nooit alleen gewoond. Ik ga gewoon voor het eerst op mezelf eigenlijk. Zo vreemd.
En dan ga je niet eens echt alleen wonen maar heb je nog 2 kinderen om je heenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja ik geloof het meteen en het is nog niet eens echt begonnen. Ik ben ook nog nooit alleen geweest!
Wel zonder man/vriend qua relatie, dat wel. Maar ik heb nog nooit alleen gewoond. Ik ga gewoon voor het eerst op mezelf eigenlijk. Zo vreemd.
Uiteraard, maar de helft van de tijd (ongeveer) ben ik wel alleen. Lijkt me echt heel vreemd.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:18 schreef SQ het volgende:
[..]
En dan ga je niet eens echt alleen wonen maar heb je nog 2 kinderen om je heen
Het zal best gek zijn, maar ik denk ook dat het echt wel vlug went. En dat het ook weer bepaalde vrijheden gaat geven die je waarschijnlijk ook weer kan gaan waarderen![]()
Jij kunt dit!
Dit lijkt mij het enige en meest fantastische voordeel aan gescheiden zijn (mits co-ouderschap uiteraard) Gewoon 50% van je tijd stik-alleen zijnquote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:18 schreef Donna het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de helft van de tijd (ongeveer) ben ik wel alleen. Lijkt me echt heel vreemd.
Ik ben wel een einzelgänger op zich. En het lijkt me ook echt fijn om gewoon m'n eigen zin/ding te doen.
Niet hoeven overleggen en gewoon last minute kunnen switchen is ook echt een groot voordeel van alleenstaand zijnquote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Dit lijkt mij het enige en meest fantastische voordeel aan gescheiden zijn (mits co-ouderschap uiteraard) Gewoon 50% van je tijd stik-alleen zijn
Dit lijkt me ook erg fijn! De enige reden waarom ik soms jaloers ben op gescheiden ouders. Gewoon af kunnen spreken dat de andere ouder de kinderen even twee weken neemt en daardoor buiten de schoolvakantie op reis kunnenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Dit lijkt mij het enige en meest fantastische voordeel aan gescheiden zijn (mits co-ouderschap uiteraard) Gewoon 50% van je tijd stik-alleen zijn
Niet alleen buiten de vakantie, maar vooral ZONDER KINDERENquote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:26 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dit lijkt me ook erg fijn! De enige reden waarom ik soms jaloers ben op gescheiden ouders. Gewoon af kunnen spreken dat de andere ouder de kinderen even twee weken neemt en daardoor buiten de schoolvakantie op reis kunnen
Mijn advies is om van die tijd ook echt proberen te genieten en in te vullen met dingen die zonder kinderen beter kunnen. Ik heb altijd mijn best gedaan om niet te zwelgen in 'kind missen' want dat is echt dubbel zonde van je tijd.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:18 schreef Donna het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de helft van de tijd (ongeveer) ben ik wel alleen. Lijkt me echt heel vreemd.
Ik ben wel een einzelgänger op zich. En het lijkt me ook echt fijn om gewoon m'n eigen zin/ding te doen.
Hoezo niet? Wat zijn dan de dingen die tegenvallen?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:36 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zijn in 10 jaar een keer een week op vakantie geweest zonder kindwel veel weekendjes weg. Het heeft zeker voordelen maar ik zou het ook niet direct willen romantiseren
Als ik eenmaal gewend ben, komt dat wel goed.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn advies is om van die tijd ook echt proberen te genieten en in te vullen met dingen die zonder kinderen beter kunnen. Ik heb altijd mijn best gedaan om niet te zwelgen in 'kind missen' want dat is echt dubbel zonde van je tijd.
Nou ik kan het me helemaal voorstellen hoor. Sprak van de week ook een vader wiens echtgenote is overleden. Je hebt gewoon geen escape, nooit.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vraag me wel eens af waarom er zo'n taboe lijkt te heersen op het heel fijn vinden af en toe zonder kinderen te zijn... Ik hou van niets meer dan van mijn kinderen maar ik zou soms wel eens een weekendje kindloos willen zijn... 24/7 aan staan voor 2 mini mensen is gewoon verrot vermoeiend
Ik mis mijn kind intens als hij er niet is. Het voelt -nog steeds- incompleet. Dat is best gek want ik werk ook gewoon vier dagen per week en dan heb ik dat niet. Tegelijkertijd vind ik die tijd ook ontzettend relaxed en doet het onze band ook vaak goed, even afstand. Maar het is bijna een fysiek missen en dat kan blijkbaar naast elkaar bestaan. Het wordt wel beter nu hij ouder wordt omdat losmaken logisch is. Maar ik moet soms bijna huilen van blijdschap dat ik mijn jongste niet weg hoef te geven.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoezo niet? Wat zijn dan de dingen die tegenvallen?
Ik kan echt intens genieten van tijd zonder mijn kinderen#sueme
Ik kan nog wel een paar voorbeelden bedenken. Die zijn misschien niet zo fantastisch, maar wel ook fijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik kan me dat enorm goed voorstellen want het lijkt me loodzwaar wat je doet. Maar ik denk wél dat er een verschil is tussen af en toe een weekend zonder kinderen en als je kind een volledig parallel leven heeft waar jij geen deel van uitmaakt.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vraag me wel eens af waarom er zo'n taboe lijkt te heersen op het heel fijn vinden af en toe zonder kinderen te zijn... Ik hou van niets meer dan van mijn kinderen maar ik zou soms wel eens een weekendje kindloos willen zijn... 24/7 aan staan voor 2 mini mensen is gewoon verrot vermoeiend
Oh ja ik ook wel, maar die ga ik niet hardop zeggenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:50 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik kan nog wel een paar voorbeelden bedenken. Die zijn misschien niet zo fantastisch, maar wel ook fijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |