Ik kan me dat zo goed voorstellen. Je wil gewoon doorpakken dan op een gegeven moment ipv in een vacuüm hangen van hoe zal het dan straks gaan etc.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:15 schreef Donna het volgende:
Dankjullie. Ja lastig dat ik voor m'n gevoel nu stil sta. Er is genoeg te bespreken natuurlijk, maar heb nog geen letterlijk zicht op een huisje dus dan blijft het een beetje bij 'wat als'.
Ik ben wat dat betreft ook echt een denker en wil alles zowat al geregeld hebben terwijl ex meer het type 'komt tijd, komt raad' is.
In ieder geval contact opgenomen met het KDV om te kijken of de jongste 1 dag kan wisselen zodat we het in de week wat makkelijker kunnen verdelen. Dus dat is al een stapje.
Jaaaa. 100% zeker.quote:Op maandag 26 juni 2023 18:08 schreef PoesInDoos het volgende:
Nu kun je wel nieuwe poessies nemen @:Donna! Moet je wel een huis vinden die niet aan een drukke straat ligt![]()
[ link | afbeelding ]
quote:
Sterktequote:Op maandag 26 juni 2023 10:15 schreef Donna het volgende:
Dankjullie. Ja lastig dat ik voor m'n gevoel nu stil sta. Er is genoeg te bespreken natuurlijk, maar heb nog geen letterlijk zicht op een huisje dus dan blijft het een beetje bij 'wat als'.
Ik ben wat dat betreft ook echt een denker en wil alles zowat al geregeld hebben terwijl ex meer het type 'komt tijd, komt raad' is.
In ieder geval contact opgenomen met het KDV om te kijken of de jongste 1 dag kan wisselen zodat we het in de week wat makkelijker kunnen verdelen. Dus dat is al een stapje.
Jaaaaquote:Op maandag 26 juni 2023 19:14 schreef TolstoiFan het volgende:
Vanmiddag hadden we het rapportgesprek met de juf.
Ze vertelde dat een tijdje geleden een andere juf al eens een AVI-test bij Simon had afgenomen, daar had ie nooit wat over verteld thuis. Omdat hij de dubbelklanken nog niet goed genoeg kent, haalt ie nog geen M3, maar haar verwachting is dat ie dat in groep3 snel zal oppikken.
Ze gaf ook aan dat ze de nieuwe groep-3 juffen al had ingelicht dat hij qua taal en rekenen voorligt en hij komt ook volgend jaar in aanmerking voor de projectklas voor verdiepend werk. Fijn, dat dat al geregeld is
Nog een leestip: gister las ik Films die nergens draaien van Yorick Goldewijk uit. Mooi boek! Eigenlijk bedoeld voor kinderen vanaf een jaar of 10, maar ook voor volwassenen een prachtig verhaal!
Uiteraard nietquote:Op maandag 26 juni 2023 22:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jaaaa. Zo mooi en ontroerend! Hield je het droog?
Jaaaa, die heb ik ook gelezen een tijd geleden. Inderdaad ook erg mooiquote:Op dinsdag 27 juni 2023 23:07 schreef Phaidra het volgende:
In de schoolbieb kwam ik het boek ‘Jij mag alles zijn’ van Griet op de Beeck tegen. Wel een beetje dezelfde categorie als ‘Films die nergens draaien’. Ook een zwaar thema, maar heel mooi beschreven. Ik lees elke keer een paar hoofdstukken als ik daar ben (als het tussen de bedrijven door lukt). Hopelijk lukt het om het nog uit te lezen voor de zomervakantie.
Dat lijkt me ook niet handig voor de goede lezers, als ik naar mij. Oudste kijk, die las eind groep 3 m5 boeken en eind groep 4 M7 (of iets in die richting). En er waren wel meer kinderen die een hoger leesniveau dan het klassenniveau hadden.quote:Op woensdag 28 juni 2023 05:56 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Jaaaa, die heb ik ook gelezen een tijd geleden. Inderdaad ook erg mooi
Dat is handig, om de schoolbieb te gebruiken! Is voor mij wat lastiger, omdat groep 5-8 op een andere locatie zitten en ik dus alleen toegang heb tot prentenboeken en AVI-start t/m E4 boeken en een paar A-boeken.
Dat is ook zo. De schoolbieb bestaat nu iets meer dan een jaar, jaarlijks is er een beperkt budget om nieuwe boeken te kopen. Dit jaar is er ook een sponsorloop geweest voor extra budget. Volgend schooljaar gaan ze daar ook rekening mee houden bij de aanschaf van boeken.quote:Op woensdag 28 juni 2023 08:23 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet handig voor de goede lezers, als ik naar mij. Oudste kijk, die las eind groep 3 m5 boeken en eind groep 4 M7 (of iets in die richting). En er waren wel meer kinderen die een hoger leesniveau dan het klassenniveau hadden.
Dus dat lijkt me dan niet praktisch als die boeken op een andere locatie staan. Tenminste ik ga er van uit dat dit om boeken gaat die de kinderen in de klas lezen, niet de boeken voor thuis, want dan kun je nog naar de ‘normale bieb’ en zou het wat minder lastig zijn
En andersom ook eigenlijk. Een groep 5'er die moeilijk leest heeft gelijk een stuk minder opties. Ik snap dat je moet splitsen bij 2 locaties, maar het is wel jammer.quote:Op woensdag 28 juni 2023 08:23 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet handig voor de goede lezers, als ik naar mij. Oudste kijk, die las eind groep 3 m5 boeken en eind groep 4 M7 (of iets in die richting). En er waren wel meer kinderen die een hoger leesniveau dan het klassenniveau hadden.
Dus dat lijkt me dan niet praktisch als die boeken op een andere locatie staan. Tenminste ik ga er van uit dat dit om boeken gaat die de kinderen in de klas lezen, niet de boeken voor thuis, want dan kun je nog naar de ‘normale bieb’ en zou het wat minder lastig zijn
De biebconsulente van de "echte" bieb had uiteindelijk nog gezorgd voor een doos met M5 boeken en hoger.quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Schoolbiebs![]()
Ik ben mijn laatste taken aan het overdragen. Na bijna 6 jaar coordinator zijn is mijn laatste kind bijna klaar met school. En ik dus ook. Was echt fijn geregeld daar. De oudervereniging sponsort het grootste deel van de bieb. School betaald alleen de software en klein spul (pennen, post its en een hoop booklon). Ik ga het missen.
Max E4/A boeken tot groep 4 lijkt me ook niet handig. Kun je niet af en toe een doosje lenen van de andere locatie?
Dat laatste denk ik.quote:Op woensdag 28 juni 2023 17:28 schreef PoesInDoos het volgende:
@:BE toeval? Of veel oudere mensen die bezweken zijn onder de hitte?
Sneu! Goed dat je even pas op de plaats neemtquote:Op woensdag 28 juni 2023 17:37 schreef BE het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik.
Vorig jaar was juni ook superdruk en toen viel het in juli weer enorm mee. Het zijn wel echt allemaal oudere mensen. Gemiddelde leeftijd in juni was 85jr. (Ik ben een statistiekjes-freak).
Oh balen dat ze het dan niet hebben gedaan of dat ze niks met de uitslag hebben gedaan.... Beterschap, hopelijk knap je met de juiste AB gauw op straks!quote:Op woensdag 28 juni 2023 18:22 schreef hilliebillie het volgende:
Fijn dat je rustig naar je vakantie toe kan werken @:BE en dat je niet tot het einde erg druk bezig bent!
@:mushanga jammer dat je zoon ziek is en dat je niet kan gaan. Hopelijk knapt hij snel op!
Had ik vorige week antibiotica gekregen voor m’n blaasontsteking, hadden mooi gevraagd of ze hem op kweek mochten zetten en hoorde later welke antibiotica ik nodig had. 5 dagen geslikt en had al het idee dat het niet over was, afgelopen maandag laten checken en ontsteking was weg, alleen nog rode en witte bloedlichaampjes te vinden, maar zou in principe over zijn.
Nou m’n gevoel liet me niet in de steek, want gisteren weer wat gevoeliger en vandaag weer pijnlijker. Dus vanmiddag maar weer laten checken en ja hoor..
maar de assistente kon niets vinden dat hij op kweek gezet was afgelopen keer.
Dus nu alsnog op kweek en vrijdag bellen voor een passende kuur. Tot die tijd afwachten dus. (Drinken en cranberry sap deed ik al).
Maar goed wel jammer dat ze aangeven vorige week om het op kweek te zetten en dat ze dat dan toch niet doen![]()
/einde gezeur
Dat is bij een nieuwe bieb wel anders idd. We hebben nu ca 3000 boeken voor ca 300 kinderen. Geen kind dat de bieb uitkrijgtquote:Op woensdag 28 juni 2023 15:49 schreef TolstoiFan het volgende:
Het heeft ook gewoon even tijd nodig om de schoolbieb goed te vullen. Morgen de laatste biebdienst dit jaar en dan de boel schoonmaken en boeken controleren.
Ligt dus blijkbaar aan welke bacterie de ontsteking veroorzaakt, welke ab het beste werkt. Er zijn ook wel wat algemenere ab, of voor de meest voorkomende ontstekingen. Het hielp ook wel wat, alleen niet voldoende (of te kort). Maar goed we zingen het nog een dagje uit en dan hopen we dat de goede ab snel aan slaatquote:Op woensdag 28 juni 2023 21:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Boh @:hilliebillie Beterschap!
Mijn dochter had ooit haar eerste blaasontsteking en kreeg een kuur. Die deed niks, kreeg ze een andere kuur en dat hielp wel. Blijkt dat ze niet op alle ab reageert. Ook handig later, was doorgegeven bij de apotheek, kreeg ze toch weer dezelfde die dus niet werkte![]()
Had een foto van het doosje gemaakt, ciprofloxacine maar weet niet meer of dat nou wel of niet de goeie was
Ik nog steeds niet ziek, gelukkig, maar zoon blijft morgen ook nog thuis. Misschien dat ik vrijdag dan richting dochter kan![]()
Ciprofloxacine was waarschijnlijk degene die wel werkte - eerste keus antibiotica bij blaasontsteking is namelijk een andere (1e keus nitrofurantoïne, 2e fosfomycine). Cipro is wat meer breedspectrum en gebruiken ze pas als andere ab niet werkt, of als er tekenen zijn van weefselinvasie (=nierbekkenontsteking bv). Te vinden in de nhg standaard urineweginfecties mocht je na willen zoekenquote:Op woensdag 28 juni 2023 21:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Boh @:hilliebillie Beterschap!
Mijn dochter had ooit haar eerste blaasontsteking en kreeg een kuur. Die deed niks, kreeg ze een andere kuur en dat hielp wel. Blijkt dat ze niet op alle ab reageert. Ook handig later, was doorgegeven bij de apotheek, kreeg ze toch weer dezelfde die dus niet werkte![]()
Had een foto van het doosje gemaakt, ciprofloxacine maar weet niet meer of dat nou wel of niet de goeie was
Ik nog steeds niet ziek, gelukkig, maar zoon blijft morgen ook nog thuis. Misschien dat ik vrijdag dan richting dochter kan![]()
quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:38 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ligt dus blijkbaar aan welke bacterie de ontsteking veroorzaakt, welke ab het beste werkt. Er zijn ook wel wat algemenere ab, of voor de meest voorkomende ontstekingen. Het hielp ook wel wat, alleen niet voldoende (of te kort). Maar goed we zingen het nog een dagje uit en dan hopen we dat de goede ab snel aan slaat
Kan heel goed dat die cipro wél de goeie was.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:45 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ciprofloxacine was waarschijnlijk degene die wel werkte - eerste keus antibiotica bij blaasontsteking is namelijk een andere (1e keus nitrofurantoïne, 2e fosfomycine). Cipro is wat meer breedspectrum en gebruiken ze pas als andere ab niet werkt, of als er tekenen zijn van weefselinvasie (=nierbekkenontsteking bv). Te vinden in de nhg standaard urineweginfecties mocht je na willen zoeken.
Ik had vorige week blaas- en nierbekkenontsteking, vandaar dat ik het weetgelukkig bij mij vanochtend wel helemaal schoon, bij eerste test witte & rode bloedcellen én eiwitten. Nu helemaal niks meer. Vervelend @:hilliebillie dat het bij jou toch niet weg is, en al helemaal dat die kweek dus helemaal niet was ingezet en je nu weer moet wachten..
Super suf inderdaad dat ze weer diegene mee kreeg eerst die niet werkte..quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:19 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
[..]
Kan heel goed dat die cipro wél de goeie was.
Ik weet dat er verschillende ab zijn voor verschillende bacteriën. Maar toen bleek dat die ene niet werkte en de ander wel, kreeg ze de tweede keer alsnog eerst die niet gewerkt heeft en dus die keer óók niet zou werken. Vind dat stupid, geef dan meteen hetgeen wel werkt.
Hillie, ik hoop dat je nu snel weer beter bent. Voor je het weet, zit je met een nierbekkenontsteking![]()
Gelukkig ben je er vanaf vlindertje. Nierbekkenontsteking is echt![]()
Het is ook iets wat zo kan doorslaan en dan kom je er pas achter als het te laat is.
Kreeg toen op mn kop van de ha, dat ik niet eerder aan de bel had getrokken. Jah, duh, als je de klassieke symptomen van blaasontsteking niet hebt, doe je er niks aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |