Tijdens die toch is er geen dode gevallen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de doden niet dood zijn? Of "opgeofferd" zijn voor een "toneelstukje"?. Ok.
Waarvoor zou Poetin dit nodig hebben? Welk van zijn fundamentele belangen is hiermee gediend?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet als prigo en Poetin dit vooraf al bedacht hadden.
Als de poging serieus was waren ze na 50km al tot as gebombadeerd. Dat mag toch hopelijk duidelijk zijn?
Er zijn zeker wél doden gevallen. 12 zelfs.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tijdens die toch is er geen dode gevallen.
Die neergeschoten heli’s is ook niet zeker wie wie nou neerschoot.
Die neergeschoten helikopters werden bestuurd door honden?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, het was van voor tot achter georchestreerd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 20:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je denkt nog steeds dat die hele tocht en poging serieus waren?
Nou als er helikopters van het Russische leger zijn neergeschoten en daarbij 12 doden zijn gevallen....quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En of Shoigu dan nog op vakantie is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 20:59 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd Prigozjin over 2 maanden nog leeft...
Ahahaha, maar ok man. Niks aan de hand, alles is okquote:
Waar, door wie, welke plaats was dat, welke toestellen ?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er zijn zeker wél doden gevallen.
Op vakantie naar raamtopiaquote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:03 schreef capricia het volgende:
[..]
En of Shoigu dan nog op vakantie is.
Jij trekt nu juist die beelden in twijfel terwijl juist van beide kanten dat is bevestigd ?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar, door wie, welke plaats was dat, welke toestellen ?
Het antwoord hierop is:quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarvoor zou Poetin dit nodig hebben? Welk van zijn fundamentele belangen is hiermee gediend?
Want zijn aanzien en geloofwaardigheid heeft vandaag forse schade opgelopen. Dat doe je alleen als daar een heel groot belang tegenover staat. Dat zie ik niet.
Nou, ik zie het ook niet moet ik zeggen. Maar we zagen het aankomen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarvoor zou Poetin dit nodig hebben? Welk van zijn fundamentele belangen is hiermee gediend?
Want zijn aanzien en geloofwaardigheid heeft vandaag forse schade opgelopen. Dat doe je alleen als daar een heel groot belang tegenover staat. Dat zie ik niet.
Ik ga Pregozhin vragen voor ons landbouwakkoord.quote:
Welke beelden, in welke plaats, welke toestellen. En wie schoot wie?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij trekt nu juist die beelden in twijfel terwijl juist van beide kanten dat is bevestigd ?
Uitstekend staaltje logica weer..quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou, ik zie het ook niet moet ik zeggen. Maar we zagen het aankomen.
Ik geloof niet in de toneelstuktheorie, maar áls dat het was, dan kan ik me voorstellen dat Putin er 0,0 problemen mee zou hebben om 12 man op te offeren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er zijn zeker wél doden gevallen. 12 zelfs.
Edit: en helicopters verliezen is ook geen feestje voor Poetin.
Enige wat jij zegt “het is onlogisch”quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uitstekend staaltje logica weer..
Gaat ook weer gezellig samenwerken worden tussen leger en wagner. Wagner soldaten mogen weer naast mensen gaan strijden die hun kampen van achteren hebben aangevallen en het leger met soldaten die deze week een transportvliegtuig vol kameraden uit de lucht hebben geschoten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:03 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Die heli's hadden ze ook best hard nodig toch.
Er gewoon extra hard opknallen. Doe Oekraine nog maar wat extra wapens cadeau.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:07 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Boehoehoooeeee!!! "Russophobic"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou ja, als het een toneelstuk zou zijn dan is het ook logisch dat beide partijen vooraf ingestudeerde uitspraken doen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij trekt nu juist die beelden in twijfel terwijl juist van beide kanten dat is bevestigd ?
wappiequote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Welke beelden, in welke plaats, welke toestellen. En wie schoot wie?
Als de coup had doorgezet was het klaar geweest.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:08 schreef papert het volgende:
Voor Oekraïne is het denk ik niet zo erg dat de coup niet is doorgezet. Dan had er of een andere minstens net zo enge Russische dictator geweest, of Putin had de aanval afgeslagen en daarmee uitstralen dat hij de onbetwiste leider is. Nu vertrouwen mensen elkaar niet binnen het leger, en is het voor afdelingen niet zeker wie als het er op aankomt, aan welke kant staat. En kunnen soldaten misschien denken dat er een andere optie is dan door vechten tegen Oekraïne.
Hij misschien niet nee. Het Russische volk wellicht welquote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:06 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik geloof niet in de toneelstuktheorie, maar áls dat het was, dan kan ik me voorstellen dat Putin er 0,0 problemen mee zou hebben om 12 man op te offeren.
Poetin nu wel exact wie hem wel en niet zou verraden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het dat ook IS. Ben dan ook niet de enige in dit topic die dat opmerkt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Enige wat jij zegt “het is onlogisch”
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Welke beelden, in welke plaats, welke toestellen. En wie schoot wie?
Wat was het doel van deze afleiding. Waar moet het van af leiden? En hoeveel heeft deze afleiding gekost?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 20:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je denkt nog steeds dat die hele tocht en poging serieus waren?
Welke hoop? Een Prigozhin aan de macht lijkt mij ook niet de uitkomst die juist veel harder wil optreden in Oekraïne. Een nog grotere dwaas dan Poetin. Ik vraag mij sowieso af wie dan de macht moet overnemen. Er zit momenteel niets dat deugt in Rusland die dit conflict kan eindigen in ons voordeel.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 20:52 schreef byah het volgende:
Het voelt bijna als een toneelstukje om het Westen hoop te geven..
Want?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:06 schreef TheVulture het volgende:
Als er al een winnaar is lijkt het Loekasjenko
Die heeft nu Poetins hachje gered (aldus Loekasjenko).quote:
Exact.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:07 schreef ETA het volgende:
Kan me niet voorstellen dat het hier bij blijft. Het is zo'n bizar verhaal met een niet logische einde. Er moet meer gaande zijn achter de schermen.
Zie het als een bedrijfsuitje. Je maakt samen een avontuur mee en dan kan je daarna beter samenwerken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gaat ook weer gezellig samenwerken worden tussen leger en wagner. Wagner soldaten mogen weer naast mensen gaan strijden die hun kampen van achteren hebben aangevallen en het leger met soldaten die deze week een transportvliegtuig vol kameraden uit de lucht hebben geschoten.
Had jij niet ook drie kinderen en een of andere mountainbikehobby ofzo? Wat doe jij hier de hele dag op de FOK!s?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Enige wat jij zegt “het is onlogisch”
geen idee wie die figuren zijn. Die eerste klinkt als een pokemon @Mexicanobakkerquote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:09 schreef wizkays het volgende:
Shoigu en Gerasimov die in de media lezen dat ze vervangen worden.
Tijd om op te rukken richting Moskou boys, als je je baan wil behouden.
[ afbeelding ]
Die lijkt nu degene die Prigozhin ertoe heeft bewogen om rechtsomkeer te maken.quote:
Weet ik maar wmb verdedigd hij iets wat geen verdediging behoeft om die theorie in stand te kunnen houden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij misschien niet nee. Het Russische volk wellicht wel![]()
Maar dat was het punt ook niet. Die post was een reactie op een post van iemand die beweerde dat er géén doden waren gevallen.
maatje ik pak even een ijskoud cola zeroquote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:11 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Had jij niet ook drie kinderen en een of andere mountainbikehobby ofzo? Wat doe jij hier de hele dag op de FOK!s?
een of ander slap verhaal had ook niemand geloofd als het een bewussie wasquote:Op zaterdag 24 juni 2023 20:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook niet. Doet het imago van beiden bepaald geen goed.
Ze zullen het ongetwijfeld zo brengen en in dit topic staan de nuttige idioten na een dag afwezigheid opeens weer massaal klaar om het op te lepelenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zie het als een bedrijfsuitje. Je maakt samen een avontuur mee en dan kan je daarna beter samenwerken.
Binnenkort op Netflix.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:05 schreef Zipportal het volgende:
@:Momo gaat Pregozhin en Poetin een note geven.
Wat leuk, dat drink ik nu ook!quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:13 schreef KingRoland het volgende:
[..]
maatje ik pak even een ijskoud cola zero
Zo werkt het niet op een forum. Toch?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:11 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Had jij niet ook drie kinderen en een of andere mountainbikehobby ofzo? Wat doe jij hier de hele dag op de FOK!s?
Dat is ook al een zeer ongeloofwaardig onderdeel vd gebeurtenissen. Loeki vlucht naar Turkije (of zou hij regulier op zomervakantie zijn gegaan?!) en gaat vervolgens bij een interne Russische aangelegenheid wel ff de onderhandelingen voeren namens Poetin?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die heeft nu Poetins hachje gered (aldus Loekasjenko).
Wie ben jij?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zo werkt het niet op een forum. Toch?
Ik ben spermadonor en ik heb 2.472 kinderen, die allemaal hobby's hebben.
Nou en?
Ah, op die manier. Helder!quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:12 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Weet ik maar wmb verdedigd hij iets wat geen verdediging behoeft om die theorie in stand te kunnen houden.
Allemaal onderdeel van het toneelstuk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is ook al een zeer ongeloofwaardig onderdeel vd gebeurtenissen. Loeki vlucht naar Turkije (of zou hij regulier op zomervakantie zijn gegaan?!) en gaat vervolgens bij een interne Russische aangelegenheid wel ff de onderhandelingen voeren namens Poetin?
Iederéén weet dat Poetin (én Loekie) notoir onbetrouwbaar zijn en dat "veiligheidsgaranties" niks waard zijn. Dus de move van Prigo is uitermate onlogisch.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit gaat nog wel een andere keer escaleren. Of Putin hakt ze de kopf af
Mogelijk, we'll seequote:Op zaterdag 24 juni 2023 20:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ze zouden oprecht geloven in "veligheidsgaranties" van Poetin? Bij monde van Loekie ook nog?
Haha..
die gaan allemaal asiel aanvragen in Nederlandquote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:16 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wat gebeurt er nu meT die legerafdelingen die zich bij Wagner hadden aangesloten?
En die burgers, die op film staan terwijl ze Wagner bedanken voor hun bevrijding?
Die luchtsteun van hem kreeg met de luchtverdediging van Wagner te maken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:16 schreef Toine51 het volgende:
Dachten ze nou echt dat die Wagner-lui zó even naar Moskou konden oprukken?
Really?
Zonder luchtsteun of aanvoer én met vrijwel onervaren militairen...
Poetin had met wat luchtsteun die lui zo van de kaart geveegd.
Hier zit meer achter dan een zogenaamde staatsgreep. Zo dom kan die Jevgeni Prigozjin niet zijn..
Of hij heeft iets gekregen wat wij nog niet weten. Er móét hier meer achter zitten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iederéén weet dat Poetin (én Loekie) notoir onbetrouwbaar zijn zijn en dat "veiligheidsgaranties" niks waard zijn. Dus de move van Prigo is uitermate onlogisch.
Lol.quote:
Het zijn Russen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:18 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap dus echt niets van deze actie zo, maar goed.
Uiteraard moet er meer achter zitten. Iets wat de gebeurtenissen wél logisch maakt. Kan alleen vooralsnog even niet bedenken wat dat dan zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of hij heeft iets gekregen wat wij nog niet weten. Er móét hier meer achter zitten.
Precies, als je heel hard je ogen dichtknijpt, en vurig wil dat putin zich voor het eerst in zijn leven aan afspraken houd, dan is het misschien wel zo.quote:
Het is een rare vent. Maar hij zit er wel vaak dichtbij.quote:Korte analyse na de deal: wederom niet eens met analyses dat dit einde Prigozhin is. Integendeel, hij krijgt wat hij wilde. Als hij wel door was gegaan zou dat wel zijn einde worden. Dat gevaar is nu voorlopig afgewimpeld.
1) Wagner huurlingen krijgen dezelfde (sociale) rechten als reguliere militairen, inclusief juridische immuniteit voor hun terreur
2) Wagner hoeft geen contract aan te gaan met RU MinDef en kan zodoende autonoom opereren.
3) Shoigu en Gerasimov, waar Prigozhin zijn pijlen op had gericht, ruimen 99% het veld.
4) Prigozhin heeft enorme populariteit binnengeharkt, niet alleen bij ontevreden militairen buiten Wagner om, maar ook de lokale bevolking.
5) De noodzaak voor Poetin om te onderhandelen met iemand die hij vanochtend nog verrader noemde bewijst wederom mijn eerdere punt: het besef in het Kremlin dat Prigozhin steun heeft in de hoogste echelons. De reden waarom hij niet alleen leeft, maar hier beter uitkomt.
Mogelijk theorie:quote:
Het origineel of de remake?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:19 schreef TLC het volgende:
Flopshow, ik ben niet meer zo teleurgesteld geweest sinds ik The Taking of Pelham 123 gezien heb
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:19 schreef Hyperdude het volgende:
Het zijn Russen.
Die kunnen niks behalve dronken.
Ik blijf hier op hameren. Het is gewoon enorm ongeloofwaardig dat hij niet een paar jets opgetrommeld zou kunnen hebben.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:16 schreef Toine51 het volgende:
Poetin had met wat luchtsteun die lui zo van de kaart geveegd.
Dat zei ik jaquote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:19 schreef byah het volgende:
Loeka die het vliegtuig zat naar Turkije heeft nu voor Poetin de onderhandelingen gedaan? Dit slaat toch helemaal nergens op?
Het enige wat ik kan bedenken is dat Yevgeni had gehoopt dat hij meer steun zou krijgen. Wist dat hij aan die 5 duizend man die hij mee had te weinig zou hebben en dit de minst slechte optie was. Maar ook dan missen we nog wel heel wat schakels.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uiyeraard moet er meer achter zitten. Iets wat de gebeurtenissen wél logisch maakt. Kan alleen vooralsnog even niet bedenken wat dat dan zou moeten zijn.
Dit gelooft toch echt niemand?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is ook al een zeer ongeloofwaardig onderdeel vd gebeurtenissen. Loeki vlucht naar Turkije (of zou hij regulier op zomervakantie zijn gegaan?!) en gaat vervolgens bij een interne Russische aangelegenheid wel ff de onderhandelingen voeren namens Poetin?
Dit moet wel een signaal zijn richting Rusland! @mediumliesbeth weet hier ongetwijfeld meer over.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:13 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Wat leuk, dat drink ik nu ook!
Die zijn allemaal ingehuurd, 1 groot theater. Hollywood is er niks bij.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:16 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wat gebeurt er nu meT die legerafdelingen die zich bij Wagner hadden aangesloten?
En die burgers, die op film staan terwijl ze Wagner bedanken voor hun bevrijding?
hij haalt 12 vliegtuigen neer en 12 dode piloten voor wat extra zakgeld en munitiequote:Op zaterdag 24 juni 2023 20:58 schreef plesner het volgende:
Kan me niet voorstellen dat het neerhalen van een aantal vliegtuigen/helikopters zonder gevolgen kan blijven. Bizarre wending/deal
Ja die zullen wel naar de gulag gaan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:16 schreef la_perle_rouge het volgende:
Vooralsnog vind ik het allemaal vrij ver gezocht. En nog steeds verre van een logische verklaring. Zelfs die "steun in hogere kringen" niet. Waarom Poetin alleen wat gezichtsverlies toebrengen en geen totale vernedering? Of hem afzetten?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:20 schreef trein2000 het volgende:
Analyse Yusibov:
[..]
Het is een rare vent. Maar hij zit er wel vaak dichtbij.
Dat laatste sowieso.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij haalt 12 vliegtuigen neer en 12 dode piloten voor wat extra zakgeld en munitie
knettergek , die vent zit nergens mee
Dat zou je denken, maar kennelijk toch wélquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |