Ik kon andere posts al niet plaatsen. Verkeerd onthouden.quote:
CDA/CSA op komst ?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:49 schreef Hanca het volgende:
CDA eist actie, CDA Limburg zou zelfs dreigen met afsplitsen van de partij.
https://www.ad.nl/politie(...)fsplitsing~add9be6f/
Maar andersom: Hoe is het in het voordeel van de woningzoekende groep die niet bepaald rijk is om wel te moeten concurreren met mensen die veel rijker zijn? Dat is nu de praktijk en we zien wie de slachtoffers daarvan zijn.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de groep die goedkopere huizen (al is 355.000 wel belachelijk veel om het nog goedkoop te noemen) koopt. En laat dat nou exact dezelfde groep zijn als de groep die goedkopere huizen verkoopt. Snap je niet dat deze maatregel zich keert tegen de groep waar hij voor bedoeld is?
Dat is jouw visie op de zaak. Ik zou een wet die gesteund wordt door links plus de christenen in de coalitie maar wordt afgewezen door de rechtspopulisten en de neoliberalen nou niet bepaald inschatten als nadelig voor mensen met een kleine portemonnee.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja je zegt dat VVD en D66 "alleen voor de rijken" opkomen. En negeert maar even dat het vooral niet rijken zijn die door dit plan flink benadeeld zouden worden.
Als je de verhuur er uit haalt, valt dat allemaal in praktijk wel mee en concurreer je vooral met mensen die volgens de overheid rijker zijn. Mensen met een niet zo stabiel inkomen omdat ze ondernemer zijn en daarom geen duur huis durven kopen. Of mensen met een hele dure leaseauto of andere hele hoge vaste lasten (denk aan ziekte) die een duurder huis niet kunnen betalen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:33 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Maar andersom: Hoe is het in het voordeel van de woningzoekende groep die niet bepaald rijk is om wel te moeten concurreren met mensen die veel rijker zijn? Dat is nu de praktijk en we zien wie de slachtoffers daarvan zijn.
quote:CDA eist actie van Hoekstra: regio’s willen van 2030 af, afdeling Limburg flirt met afsplitsing
Nu het landbouwakkoord is mislukt, klinkt in CDA-afdelingen de roep om actie.
De partijtop moet werk maken van de belofte om het jaartal 2030 als stikstofdeadline te schrappen, blijkt uit een rondgang onder lokale en regionale CDA’ers. ,,In sommige gebieden is 2085 niet eens haalbaar.’’
Niels Klaassen 23-06-23, 10:00 Laat
Mensen met beroepen als verpleegkundige, leraar of politieagent concurreren inderdaad met mensen die rijker zijn. Daarom staan ze te vaak met lege handen op de woningmarkt. De motivatie van Hugo de Jonge is om dat te veranderen. Daarom die wet die er voor moet zorgen dat die woningzoekenden wel vaker slagen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je de verhuur er uit haalt, valt dat allemaal in praktijk wel mee en concurreer je vooral met mensen die volgens de overheid rijker zijn.
Zoals al eerder gezegd: die insteek is prima. Deze uitwerking alleen niet.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:17 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Mensen met beroepen als verpleegkundige, leraar of politieagent concurreren inderdaad met mensen die rijker zijn. Daarom staan ze te vaak met lege handen op de woningmarkt. De motivatie van Hugo de Jonge is om dat te veranderen. Daarom die wet die er voor moet zorgen dat die woningzoekenden wel vaker slagen.
vroeger , hadden we een regeling die was genaamd de premie B, die was voor koopwoningen voor de middengroepen en Premie A die was voor de laagstbetaalden, zodat die ook een woning konden kopen, daar had de gemeente wat zeggenschap in en voorkeursrechtquote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:17 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Mensen met beroepen als verpleegkundige, leraar of politieagent concurreren inderdaad met mensen die rijker zijn. Daarom staan ze te vaak met lege handen op de woningmarkt. De motivatie van Hugo de Jonge is om dat te veranderen. Daarom die wet die er voor moet zorgen dat die woningzoekenden wel vaker slagen.
En die insteek is prima. Maar die verpleegkundige, leraar of politieagent wordt het met deze plannen moeilijker gemaakt om hun huis zo te verkopen dat ze een groter huis kunnen kopen. Waarom alleen aandacht voor de kopers en niet voor de verkopers?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:17 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
mensen moeten toch zelf weten of ze weggaan en het huis verkopen ?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
En die insteek is prima. Maar die verpleegkundige, leraar of politieagent wordt het met deze plannen moeilijker gemaakt om hun huis zo te verkopen dat ze een groter huis kunnen kopen. Waarom alleen aandacht voor de kopers en niet voor de verkopers?
Dat doen ze geloof ik eens per tien jaar een keer.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:49 schreef Hanca het volgende:
CDA eist actie, CDA Limburg zou zelfs dreigen met afsplitsen van de partij.
https://www.ad.nl/politie(...)fsplitsing~add9be6f/
Vervelend is alleen dat met dit plan precies diezelfde verpleegkundige, leraar of politieagent ernstig benadeeld gaat worden als die ooit wil verhuizen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:17 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
dan moet ie weer in de weilanden gaan bouwen net als vroeger, dan is er plek zatquote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:17 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Je plaat blijft hangenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan moet ie weer in de weilanden gaan bouwen net als vroeger, dan is er plek zat
Daar zijn de meningen over verdeeld. Het plan in de praktijk brengen zou dan voor uitsluitsel zorgen. Maar rechtse krachten belemmeren dat. Wat wel duidelijk is is dat hoe het nu gaat duidelijk niet goed uitpakt voor de lagere en middeninkomens.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd: die insteek is prima. Deze uitwerking alleen niet.
Ze hebben juist meer kans op het bemachtigen van een groter huis als ze daarvoor niet hoeven te concurreren met de kapitaalkrachtigen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
En die insteek is prima. Maar die verpleegkundige, leraar of politieagent wordt het met deze plannen moeilijker gemaakt om hun huis zo te verkopen dat ze een groter huis kunnen kopen. Waarom alleen aandacht voor de kopers en niet voor de verkopers?
dan moet ie weer in de weilanden gaan bouwen net als vroeger, dan is er plek zatquote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
dan moet ie weer in de weilanden gaan bouwen net als vroeger, dan is er plek zat
Misschien is het een truc om LTO terug naar de onderhandelingstafel te lokken, door straks minder te bieden dan in dit akkoord staat.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:26 schreef Hanca het volgende:
Het concept landbouwakkoord is naar de Kamer gestuurd: https://nos.nl/artikel/24(...)l-blijkt-uit-concept
Ik heb hem nog niet gelezen, maar ik vind dit een rare zet. Dan moeten ze van plan zijn met een visie te komen die hier heel erg op lijkt, want elke afwijking komt natuurlijk nu een vergrootglas op te liggen.
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:26 schreef Hanca het volgende:
Het concept landbouwakkoord is naar de Kamer gestuurd: https://nos.nl/artikel/24(...)l-blijkt-uit-concept
Ik heb hem nog niet gelezen, maar ik vind dit een rare zet. Dan moeten ze van plan zijn met een visie te komen die hier heel erg op lijkt, want elke afwijking komt natuurlijk nu een vergrootglas op te liggen.
Dit vind ik wel een hele belangrijke passage. Ik snap wel dat het voor LTO lastig is om dit te tekenen. Je zit met wederzijdse aanvaarding en vrij verkeer van goederen op Europees niveau. Dan is dit wel heel vaag.quote:Wat daarbij wel opvalt: de afspraken met de supermarkten waren nog onduidelijk. De precieze voorwaarden waaraan producten moesten voldoen, zijn niet genoteerd en de extra betaling zou afhankelijk zijn van toekomstig overleg tussen supermarkten en boerenorganisaties. Dat gold ook voor de afspraken over producten uit de rest van de EU. Het kabinet beloofde zich in Brussel in te zetten om de Nederlandse standaarden Europees doorgevoerd te krijgen, maar kon niet toezeggen dat dat ook zou lukken.
dat akkoord was een hoop fantasie , popie jopie praat,quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien is het een truc om LTO terug naar de onderhandelingstafel te lokken, door straks minder te bieden dan in dit akkoord staat.
quote:Minister van Natuur en Stikstof Christianne van der Wal (VVD) ziet dat middel als stok achter de deur bij de 'woest aantrekkelijke' uitkoopregeling waarop boeren zich vanaf maandag kunnen inschrijven. Deze is vrijwillig, maar er kan worden overgegaan tot gedwongen verkopen als er niet genoeg veehouders van de regeling gebruikmaken.
De BBB, grote winnaar van de verkiezingen, is een uitgesproken tegenstander van gedwongen uitkoop.
Dat Limburg als eerste provincie met een coalitieakkoord zich tegen de maatregel keert, is een overwinning voor de BBB en een tik voor Van der Wal.
Ja, maar vraag dan garanties aan de overheid. Die wilden blijkbaar vrij ver gaan, als dit achter bleef zouden ze wellicht dat ook nog wel willen compenseren.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Dit vind ik wel een hele belangrijke passage. Ik snap wel dat het voor LTO lastig is om dit te tekenen. Je zit met wederzijdse aanvaarding en vrij verkeer van goederen op Europees niveau. Dan is dit wel heel vaag.
Neemt niet weg dat je er niet zo uit stapt hoor, maar deze onvrede begrijp ik wel.
Ik denk dat er hele zware acties komen als men een boer wil verwijderen van zijn bedrijf of als men PAS melders wil sluitenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:07 schreef Hanca het volgende:
Maar als boeren dus actie willen voeren: bij de supermarkten moeten ze dan zijn, niet op de snelweg.
Alsof dat gaat gebeuren, als we voor 1 cent goedkopere kip kunnen halen uit Polen dat kopen we die gewoon.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar vraag dan garanties aan de overheid. Die wilden blijkbaar vrij ver gaan, als dit achter bleef zouden ze wellicht dat ook nog wel willen compenseren.
Maar inderdaad, vanuit de rest van de keten lag er dus blijkbaar vrijwel niks.
Maar als boeren dus actie willen voeren: bij de supermarkten moeten ze dan zijn, niet op de snelweg.
Tja, ik niet. En ik denk dat een heel deel van de bevolking er zeker voor open staat om meer te betalen voor lokale biologische producten. Maar dat kun je ook gewoon afdwingen: als er een lokaal biologisch alternatief is, mag je geen plofkip uit Polen halen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Alsof dat gaat gebeuren, als we voor 1 cent goedkopere kip kunnen halen uit Polen dat kopen we die gewoon.
Ha HA HA ,quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ik niet. En ik denk dat een heel deel van de bevolking er zeker voor open staat om meer te betalen voor lokale biologische producten. Maar dat kun je ook gewoon afdwingen: als er een lokaal biologisch alternatief is, mag je geen plofkip uit Polen halen.
Van ieder voedingsstuk is exact bekend hoe die ons land binnen kwam, wanneer, met welke vrachtwagen/boot/vliegtuig. Dus ja, dit is zeer goed te controleren. Als er iets 100% te controleren is, is het wel de voedselketen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ha HA HA ,
ga jij dat controleren ?
we eten al een jaar eieren en kippen uit oekraine
nou ik eet volop plofkip en plof eierenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van ieder voedingsstuk is exact bekend hoe die ons land binnen kwam, wanneer, met welke vrachtwagen/boot/vliegtuig. Dus ja, dit is zeer goed te controleren. Als er iets 100% te controleren is, is het wel de voedselketen.
Ik durf trouwens 100% te zeggen dat ik nooit een ei (of kip, maar dat eet ik ook niet) uit Oekraïne heb gekocht. Wellicht wel een product waar het in zat, maar dat was dan niet duidelijk aangegeven.
Van der Tak is nooit uitgeweest op een akkoord. Hooguit de eerste beschietingen uitvoeren voor het cda om straks weer te onderhandelen in het kabinet. Van daaruit weer opnieuw onderhandelen. Ze gokken op besluiteloosheid zoals dat de afgelopen decennia al zo gaat.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:04 schreef Hanca het volgende:
En dit beschrijft wel aardig wat ik ook dacht bij het openbaarmaken van de concepttekst: https://www.volkskrant.nl(...)nengehaald~b17feec3/
De concessies hebben de boeren nu binnen, wellicht krijgen ze nog wat meer. Met dan inderdaad vooral de hoop dat boeren maar ook de rest van de bevolking denkt: dit was toch eigenlijk een prima akkoord, waarom zou je hierbij weglopen?
Haal jij je kip uit het buitenland dan?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik eet volop plofkip en plof eieren
Misschien Van der Tak wel, maar iig niet de hele LTO top. Hij nam ook elke keer enthousiast afscheid bij gesprekken met 'we hebben stappen gemaakt' en deed toezeggingen, die hij een dag later moest inslikken en dan was hij plots veel pessimistischer. Hij had duidelijk niet echt de leiding in het gesprek namens LTO.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Van der Tak is nooit uitgeweest op een akkoord. Hooguit de eerste beschietingen uitvoeren voor het cda om straks weer te onderhandelen in het kabinet. Van daaruit weer opnieuw onderhandelen. Ze gokken op besluiteloosheid zoals dat de afgelopen decennia al zo gaat.
Hij wil gewoon dat het kabinet valt, zodat ze dan kunnen wachten op de formatie en dan met BBB onderhandelen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Van der Tak is nooit uitgeweest op een akkoord. Hooguit de eerste beschietingen uitvoeren voor het cda om straks weer te onderhandelen in het kabinet. Van daaruit weer opnieuw onderhandelen. Ze gokken op besluiteloosheid zoals dat de afgelopen decennia al zo gaat.
Ik hoop dat dit als een boemerang terugkomt. Zowel voor de boeren als het cda. Dit gedrag heeft namelijk niks te maken met het poldermodel, dat had het geweld voorafgaand aan het onderhandelen over het landbouwakkoord ook al niet. Les 1 in diplomatie is dat je niet vel over het hoofd trekt van diegene waar je mee spreekt. En het is het kabinet dat regeert, niet lto. Het cda kan helemaal geen nieuwe verkiezingen aan, dus het is een nogal risicovolle strategie.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hij wil gewoon dat het kabinet valt, zodat ze dan kunnen wachten op de formatie en dan met BBB onderhandelen.
Zo is dat , oorlog willen ze , kunne ze krijgenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit als een boemerang terugkomt. Zowel voor de boeren als het cda. Dit gedrag heeft namelijk niks te maken met het poldermodel, dat had het geweld voorafgaand aan het onderhandelen over het landbouwakkoord ook al niet. Les 1 in diplomatie is dat je niet vel over het hoofd trekt van diegene waar je mee spreekt. En het is het kabinet dat regeert, niet lto. Het cda kan helemaal geen nieuwe verkiezingen aan, dus het is een nogal risicovolle strategie.
Je bezoekt een minister thuis omdat je ontevreden bent maar men loopt weg bij een pakket als dit, dan ben je wat mij betreft ongeloofwaardig om weer opnieuw mee te spreken.
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit als een boemerang terugkomt. Zowel voor de boeren als het cda. Dit gedrag heeft namelijk niks te maken met het poldermodel, dat had het geweld voorafgaand aan het onderhandelen over het landbouwakkoord ook al niet. Les 1 in diplomatie is dat je niet vel over het hoofd trekt van diegene waar je mee spreekt. En het is het kabinet dat regeert, niet lto. Het cda kan helemaal geen nieuwe verkiezingen aan, dus het is een nogal risicovolle strategie.
Je bezoekt een minister thuis omdat je ontevreden bent maar men loopt weg bij een pakket als dit, dan ben je wat mij betreft ongeloofwaardig om weer opnieuw mee te spreken.
Zoals gebruikelijk bij de Speld zitten waarheid en satire weer erg dicht bij elkaar.quote:LTO stopt met de gesprekken over het landbouwakkoord. Dat maakte de boerenorganisatie gisteravond laat bekend na een overleg met het kabinet. Volgens de organisatie zijn er onvoldoende stappen gezet om al hun eisen in te willigen.
Voorzitter Sjaak van der Tak is zeer duidelijk in zijn bewoordingen. “Uiteindelijk komen de partijen wel wat naar elkaar toe, zoals dat gaat in onderhandelingen. Maar als wij een van onze keiharde, of zelfs wat minder harde eisen, van tafel moeten vegen, dan is constructief onderhandelen gewoonweg niet meer mogelijk. Je verwacht in een overleg dat beide partijen moeite doen om elkaar te helpen. Als ik dan zie dat er geen poot is uitgestoken om al onze voorwaarden compleet in te willigen, tsja, dan moet je gewoon de stekker eruit trekken.”
zo is dat , en die bramen heb ik geen last vanquote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:54 schreef Misrer1972 het volgende:
Het is niet uitgesloten dat zittende kabinet in najaar mogelijk zal vallen in verband met stikstof en landbouwproblematiek, in ieder geval zal CDA het stekker uit trekken(vermoed ik).
Het is nu echt klaar met Rutte.... hij heeft alle krediet verspeeld! Nederland verdient een betere betrouwbare premier, zowel hij of zij voor ons klaar staat. Maar dat is nu nog een utopie met Rutte, hij lacht weg als er zo veel kritiek op hem afkomt, liegt ons altijd voor wat ook vertellen had en zeker heeft hij onze vertrouwen geschaad om ons verder in problemen te brengen.... Hij vindt zichzelf veel belangrijker dan anderen, reist vaak voor zaken die hem veel belangrijker zijn dan in Nederland en zeker ook deed hij wel goede dingen in het verleden.
VVD is een schande voor hele politiek, ministers hebben laks aan de regels zowel misdragingen plaatsvindt, echter zijn VVD-ministers onbetrouwbaar. Het zelfde geldt ook voor D'66-ministers en staatsecretarissen.
Mensen, word wakker, als jullie bij volgende Tweede Kamerverkiezingen weer gaan stemmen, stem VDD, CDA en D'66 helemaal weg!
Nederland heeft ons nodig in de toekomst.
Het CDA wil momenteel zelfs niet meer over de stikstofdeadline praten maar dat uitstellen naar na de zomer, het lijkt er op dat die er helemaal niet meer zo zwaar in zitten.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:54 schreef Misrer1972 het volgende:
Het is niet uitgesloten dat zittende kabinet in najaar mogelijk zal vallen in verband met stikstof en landbouwproblematiek, in ieder geval zal CDA het stekker uit trekken(vermoed ik).
Het artikel zit achter de betaalmuur, maar kennelijk gaat het erom dat het onderzoek niet Europees aanbesteed is. Ik vind dat nogal spijkers op laag water zoeken. Een Europese aanbesteding duurt makkelijk een half jaar tot een jaar, en de kans dat een niet-Nederlandse partij als winnaar uit de bus komt (of zich ueberhaupt aanmeldt) is nul komma nul. Of zou Italië zijn forensisch onderzoek ook door Nederlandse boekhouders laten doen? En hoe zou de politiek gereageerd hebben op een lang aanbestedingstraject?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 01:06 schreef Dauthi het volgende:
Zelfs in Italië zouden ze zich schamen voor zulk soort corruptie...
https://www.ftm.nl/artike(...)esonderzoek-deloitte
Er zijn ook gewoon maar 3/4 partijen die dit kunnen in Nederland. Dan is een aanbesteding niet heel nuttig, waarschijnlijk weten de ministeries heel goed of die partijen het kunnen leveren en wat het kost.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:11 schreef Lurf het volgende:
[..]
Het artikel zit achter de betaalmuur, maar kennelijk gaat het erom dat het onderzoek niet Europees aanbesteed is. Ik vind dat nogal spijkers op laag water zoeken. Een Europese aanbesteding duurt makkelijk een half jaar tot een jaar, en de kans dat een niet-Nederlandse partij als winnaar uit de bus komt (of zich ueberhaupt aanmeldt) is nul komma nul. Of zou Italië zijn forensisch onderzoek ook door Nederlandse boekhouders laten doen? En hoe zou de politiek gereageerd hebben op een lang aanbestedingstraject?
Waar je nog over kan vallen is, waarom er dan geen nationale aanbesteding is gedaan. Maar dat is in feite geen optie als je het ondershands aanbesteed. En de vraag is, of ze dan bij een andere partij uitgekomen waren. Zolang andere marktpartijen geen bezwaar maken tegen een aanbesteding (wat hier volgens mij niet gebeurd is), is er wat mij betreft weinig aan de hand. De aanbestedingswet werkt over het algemeen goed voor het kopen van spullen, maar voor dienstverlening is hij aanzienlijk minder geschikt.
Je kan een betaalmuur omzeilen is niet zo ingewikkeld.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:11 schreef Lurf het volgende:
[..]
Het artikel zit achter de betaalmuur, maar kennelijk gaat het erom dat het onderzoek niet Europees aanbesteed is. Ik vind dat nogal spijkers op laag water zoeken. Een Europese aanbesteding duurt makkelijk een half jaar tot een jaar, en de kans dat een niet-Nederlandse partij als winnaar uit de bus komt (of zich ueberhaupt aanmeldt) is nul komma nul. Of zou Italië zijn forensisch onderzoek ook door Nederlandse boekhouders laten doen? En hoe zou de politiek gereageerd hebben op een lang aanbestedingstraject?
Waar je nog over kan vallen is, waarom er dan geen nationale aanbesteding is gedaan. Maar dat is in feite geen optie als je het ondershands aanbesteed. En de vraag is, of ze dan bij een andere partij uitgekomen waren. Zolang andere marktpartijen geen bezwaar maken tegen een aanbesteding (wat hier volgens mij niet gebeurd is), is er wat mij betreft weinig aan de hand. De aanbestedingswet werkt over het algemeen goed voor het kopen van spullen, maar voor dienstverlening is hij aanzienlijk minder geschikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |