abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209578973
twitter

Ze gaan voor de zoveelste keer de A12 illegaal bezetten.
En als de politie ze dit keer verwijderd, wat gewoon hun taak is bij een snelwegbezetting, dan gaan ze vanaf dat moment iedere dag terugkomen en de snelweg daarmee onbruikbaar maken voor de rest van het land.

En dat terwijl ze al overal de hand boven het hoofd gehouden word. Zo konden ze de laatste blokkering van de A12 straffeloos doen omdat het OM besloot dat niemand daarvoor beboet zou worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209579052
Pepperspray ze allemaal. :)
  dinsdag 20 juni 2023 @ 13:58:57 #3
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_209579072
Doe dat een paar keer en je krijgt ruzie met het wel werkende deel van de Nederlandse bevolking.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_209579100
We zouden een lijst moeten maken met wat allemaal van olie gemaakt wordt en dan ermee naar die demonstranten en letterlijk alles van ze afpakken wat er op staat.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 14:02:52 #5
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209579125
Top. Doe maar. Hoe vaker ze er zijn, hoe harder ze aangepakt gaan worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209579157
Jammer dat ik op zaterdag al mijn eigen steentje bijdraag aan een betere wereld en ik ook geen vervoer meer heb om er te komen, anders was ik er lekker bij gaan zitten. Lekker een beetje die incompetente natte kranten uitlachen dat ze op hun vrije dag worden ingezet en dat er toch geen vervolging op volgt aahahaha lekker voor ze.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209579160
Die subsidies moeten idd stoppen. Daar hebben ze ronduit gelijk in.

De regelrechte en verkapte financiele hulp aan de fossiele industrie zijn ronduit slecht. Ze staan innovatie in de weg.
pi_209579175
Geen politie meer voor inzetten. Ook niet om ze te beschermen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_209579186
quote:
87s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 13:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]

En dat terwijl ze al overal de hand boven het hoofd gehouden word. Zo konden ze de laatste blokkering van de A12 straffeloos doen omdat het OM besloot dat niemand daarvoor beboet zou worden.
En dat zonder trekkers?
Het moet niet gekker worden.
pi_209579209
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:00 schreef ReplaR het volgende:
We zouden een lijst moeten maken met wat allemaal van olie gemaakt wordt en dan ermee naar die demonstranten en letterlijk alles van ze afpakken wat er op staat.
En zolang die olie industrie daar subsidie en andere financiele mazzeltjes voor krijgt zal er niet snel gekeken worden naar alternatieven.

Ik weet vrij zeker dat deze organisation wel weet hoe verweven olie is in ons consumptie patroon.
De vraag is besef jij hoe oa die subsidies de markt beinvloeden en in stand houden?
pi_209579210
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:04 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

De regelrechte en verkapte financiele hulp aan de fossiele industrie zijn ronduit slecht. Ze staan innovatie in de weg.
Het doel waar ze voor demonstreren rechtvaardigt geenszins wat ze uitrichten. Gaan dreigen dat als je eisen niet ingewilligd worden dat je dan dagelijks de belangrijkste verkeersader van Nederland gaat bezetten is gewoon kwaadaardig.
pi_209579228
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En dat zonder trekkers?
Het moet niet gekker worden.
Dan zou het OM juist keihard ingrijpen. Ze zijn openlijk partijdig bij het OM.
pi_209579230
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het doel waar ze voor demonstreren rechtvaardigt geenszins wat ze uitrichten. Gaan dreigen dat als je eisen niet ingewilligd worden dat je dan dagelijks de belangrijkste verkeersader van Nederland gaat bezetten is gewoon kwaadaardig.
Ze hebben gezien dat het werkt.
De boeren gaven het voorbeeld, die zijn ook amper een strobreed in de weg gelegd.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 14:10:33 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209579233
Ze overdrijven en het wordt onderhand ronduit irritant.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209579238
Elke dag de economie ontwrichten? Dan lijkt mij dat er sprake is van terrorisme:

quote:
Artikel 83a
Onder terroristisch oogmerk wordt verstaan het oogmerk om de bevolking of een deel der bevolking van een land ernstige vrees aan te jagen, dan wel een overheid of internationale organisatie wederrechtelijk te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden, dan wel de fundamentele politieke, constitutionele, economische of sociale structuren van een land of een internationale organisatie ernstig te ontwrichten of te vernietigen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 20 juni 2023 @ 14:11:44 #16
182233 thedeedster
pi_209579247
quote:

[..]
Ook lekker democratisch zo.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209579249
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De boeren gaven het voorbeeld, die zijn ook amper een strobreed in de weg gelegd.
Ze zien dat ze met fluwelen handschoentjes behandeld worden en durven daarom met zo'n dreigement te komen.
Dat is het probleem.
pi_209579258
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dan zou het OM juist keihard ingrijpen. Ze zijn openlijk partijdig bij het OM.
Die hebben het te druk met de onschuldige Dhr de Mos.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 20 juni 2023 @ 14:13:12 #19
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_209579268
Mooi, vol gas richting Den Haag tegen die tijd dus.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_209579269
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ze zien dat ze met fluwelen handschoentjes behandeld worden en durven daarom met zo'n dreigement te komen.
Dat is het probleem.
Het ligt ook ingewikkeld.

Je kan in Nederland, als staat, niet zomaar burgers gaan mishandelen, zeker niet als ze vreedzaam protesteren.
En 10.000 mensen oppakken en afvoeren vergt ook nogal wat logistiek.

Als de NS dat al niet lukt bij een treinstoring ;)

Uiteindelijk zal je (als dit doorgezet wordt) naar de onderhandelingstafel gedwongen worden, als politiek.
pi_209579270
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:12 schreef Haags het volgende:

[..]
Die hebben het te druk met de onschuldige Dhr de Mos.
Dat is weer een ander verhaal, maar inderdaad ook bizar.
pi_209579294
quote:

[..]
Zeer zeker wel.

Lief vragen helpt niet, wijzen op de feiten ook niet. Bij olie giganten demonstreren heeft ook niet geholpen.
Het gaat gewoon lekker door.

Ergens moet er tot hier en niet verder gezegd worden.
De eis is redelijk, stop met het financieel matsen van de olie industrie.
Dit had niet eens een eis moeten worden, het had al vele jaren geleden moeten stoppen.
pi_209579296
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het ligt ook ingewikkeld.

Je kan in Nederland, als staat, niet zomaar burgers gaan mishandelen, zeker niet als ze vreedzaam protesteren.
Je kan ze gewoon direct verwijderen en beboeten. En als je ze dan even later weer op die snelweg vastgeketend vind, dan kan je ze nog harder aanpakken zodat dit debiele circus in elk geval een keer ophoudt.

Als ze gewoon onaangekondigd op een veldje ergens met borden gaan staan, zoals de meeste demonstranten, dan kan je daar inderdaad weinig aan doen. En terecht.
pi_209579338
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je kan ze gewoon direct verwijderen en beboeten. En als je ze dan even later weer op die snelweg vastgeketend vind, dan kan je ze nog harder aanpakken zodat dit debiele circus in elk geval een keer ophoudt.

Als ze gewoon onaangekondigd op een veldje ergens met borden gaan staan, zoals de meeste demonstranten, dan kan je daar inderdaad weinig aan doen. En terecht.
10.000 demonstranten verwijderen en beboeten is echt een flinke logistieke operatie.
Helemaal als er een dag later weer 10.000 andere zitten.

Ik weet niet hoeveel mensen er echt komen opdagen natuurlijk maar je doet weinig aan zo'n menigte.
En geweld inzetten is ook geen oplossing zolang een demonstratie vreedzaam verloopt.
pi_209579346
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Zeer zeker wel.

Lief vragen helpt niet, wijzen op de feiten ook niet. Bij olie giganten demonstreren heeft ook niet geholpen.
Het gaat gewoon lekker door.

Ergens moet er tot hier en niet verder gezegd worden.
De eis is redelijk, stop met het financieel matsen van de olie industrie.
Dit had niet eens een eis moeten worden, het had al vele jaren geleden moeten stoppen.
Deze debiele acties zullen alleen maar een averechts effect gaan hebben. Je zorgt alleen maar voor woede en ophef onder de bevolking, terwijl je best een punt hebt en de meeste mensen mee zou kunnen krijgen. Dan zou je voor een oplossing kunnen zorgen. Nu denkt die 1% ER aanhangers dat de meeste mensen het met hun eens zijn, maar is het tegenovergestelde waar.

En in de politiek ga je echt geen meerderheid krijgen met zulke acties. Je zal er eerder voor zorgen dat partijen die zich openlijk tegen ER keren meer stemmen gaan krijgen.

Is dat wat je wilt?
pi_209579356
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Deze debiele acties zullen alleen maar een averechts effect gaan hebben. Je zorgt alleen maar voor woede en ophef onder de bevolking, terwijl je best een punt hebt en de meeste mensen mee zou kunnen krijgen. Dan zou je voor een oplossing kunnen zorgen. Nu denkt die 1% ER aanhangers dat de meeste mensen het met hun eens zijn, maar is het tegenovergestelde waar.

En in de politiek ga je echt geen meerderheid krijgen met zulke acties. Je zal er eerder voor zorgen dat partijen die zich openlijk tegen ER keren meer stemmen gaan krijgen.

Is dat wat je wilt?
Ik weet niet, boeren hebben ook toegangswegen en distributiecentra bezet, immens lange files veroorzaakt en zijn ook populairder dan ooit.
pi_209579368
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
10.000 demonstranten verwijderen en beboeten is echt een flinke logistieke operatie.
Helemaal als er een dag later weer 10.000 andere zitten.

Ik weet niet hoeveel mensen er echt komen opdagen natuurlijk maar je doet weinig aan zo'n menigte.
En geweld inzetten is ook geen oplossing zolang een demonstratie vreedzaam verloopt.
We gaan het zien, maar als je verwacht dat ze iedereen lekker laten zitten omdat de groep zo groot is dan zal je verrast worden. ER dwingt met zo'n dreigement alleen maar dat er opgetreden en beboet gaat worden.
pi_209579380
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet niet, boeren hebben ook toegangswegen en distributiecentra bezet, immens lange files veroorzaakt en zijn ook populairder dan ooit.
Ja, en dat zorgde voor een hoop onvrede. Vooral in de politiek. Moet je nagaan wat het effect is als ER dit dagelijks gaat doen.
pi_209579383
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
We gaan het zien, maar als je verwacht dat ze iedereen lekker laten zitten omdat de groep zo groot is dan zal je verrast worden. ER dwingt met zo'n dreigement alleen maar dat er opgetreden en beboet gaat worden.
En dat calculeren ze in. Hoe meer politiemacht er op de been komt, hoe meer aandacht in de media.
pi_209579415
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En dat calculeren ze in. Hoe meer politiemacht er op de been komt, hoe meer aandacht in de media.
Ze hoeven niet bang te zijn dat ze geen aandacht krijgen. De vraag is alleen wat het effect van die aandacht wordt.
Als het betekent dat er nu wel tegen hun opgetreden wordt en het halve land woedend op hun wordt dan betwijfel ik of ze blij zullen zijn met die extra aandacht.
pi_209579448
twitter

De eerste zwerfpalen zijn al gesignaleerd.
Zonder wrijving geen glans
pi_209579499
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ze hoeven niet bang te zijn dat ze geen aandacht krijgen.
Het feit dat je dit topic opent, geeft al aan dat het aandacht genereert idd.

quote:
De vraag is alleen wat het effect van die aandacht wordt.
Welke manier van protesteren zou jij aanraden?

quote:
Als het betekent dat er nu wel tegen hun opgetreden wordt en het halve land woedend op hun wordt dan betwijfel ik of ze blij zullen zijn met die extra aandacht.
Woest op wie? Politie? Demonstranten?
pi_209579504
quote:

[..]

Is dat wat je wilt?
Waarom is dat punt dan tot nu toe niet gehoord?

Men is niet zomaar ineens tot dit over gegaan he?
Al in mijn jeugd (oma verteld) werd hier aandacht voor gevraagd.

Al die 'kunnen ze ook anders doen' zijn al geprobeerd.
pi_209579522
Groot gelijk hebben ze die subsidies moeten stoppen!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209579534
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ze hoeven niet bang te zijn dat ze geen aandacht krijgen. De vraag is alleen wat het effect van die aandacht wordt.
Ik betwijfel dat. De woede zal eerder richting de overheid gaan dat ze fossiel blijven subsidieren
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209579543
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

Welke manier van protesteren zou jij aanraden?

Geen idee. Ik ben geen lid van ER.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

Woest op wie? Politie? Demonstranten?
Er zullen een hele hoop burgers boos worden op ER als ze dagelijks de A12 gaan blokkeren. Te beginnen met de mensen die gebruik maken van die snelweg. Lijkt me toch niet moeilijk om voor te stellen, toch?
pi_209579556
Met een beetje mazzel worden ze door een onoplettende weekendrijder aangereden *O*
pi_209579562
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:35 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Waarom is dat punt dan tot nu toe niet gehoord?

Men is niet zomaar ineens tot dit over gegaan he?
Al in mijn jeugd (oma verteld) werd hier aandacht voor gevraagd.

Al die 'kunnen ze ook anders doen' zijn al geprobeerd.
Geen idee Cause-mayhem.
Dat doet er ook niet toe. Op deze manier je zin er door proberen te beuken gaat averechts werken.
Er zijn wel vaker mensen ontevreden in de politiek en hun besluiten.
pi_209579564
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Geen idee. Ik ben geen lid van ER.
[..]
Nee, maar serieus, hoe zou jij een actie opzetten om zowel aandacht van politiek als media te krijgen?

quote:
Er zullen een hele hoop burgers boos worden op ER als ze dagelijks de A12 gaan blokkeren. Te beginnen met de mensen die gebruik maken van die snelweg. Lijkt me toch niet moeilijk om voor te stellen, toch?
Het grootste deel van Nederland gaat dagelijks niet over de A12.
pi_209579571
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik betwijfel dat. De woede zal eerder richting de overheid gaan dat ze fossiel blijven subsidieren
We gaan het (hopelijk niet) meemaken.
pi_209579582
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
We gaan het (hopelijk niet) meemaken.
Ik hoop het juist wel
pi_209579586
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, maar serieus, hoe zou jij een actie opzetten om zowel aandacht van politiek als media te krijgen?

Dat weet ik echt niet. In elk geval niet op deze manier.
pi_209579600
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik hoop het juist wel
Niet gaan janken dan als het averechts gaat werken voor ER.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 14:43:16 #44
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209579606
Gewoon allemaal vastplakken
pi_209579607
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat weet ik echt niet. In elk geval niet op deze manier.
Maar misschien is dit wel heel effectief.

Stel dat het draagvlak voor ER hierdoor afneemt, zie jij dat dan als een probleem?
pi_209579609
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Niet gaan janken dan als het averechts gaat werken voor ER.
Dat averechts werken gebeurt toch niet
pi_209579650
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:04 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

Die uitkeringen moeten ook stopgezet worden. Als men wel tijd heeft om dagelijks iedereen die hun voorziet van een uitkering lastig te vallen kunnen ze dat beter doen zonder uitkering. Je wilt toch niet afhankelijk zijn van de mensen die je het leven zuur maakt. Dan ben je gewoon een hypocriet.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_209579659
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar misschien is dit wel heel effectief.

Maar stel dat het draagvlak voor ER hierdoor afneemt, zie jij dat dan als een probleem?
Van mij mag ER best bestaan en zich inzetten voor zaken als het stoppen van subsidies op fossiele brandstoffen.
Als een aanpak van de politie en het OM betekent dat demonstranten stoppen met dit soort fratsen omdat het teveel impact heeft op hun, dan zal ik daar alleen maar blij mee zijn.

En half Nederland die woedend is op een club als ER daar is niemand bij gebaat. Ik zou het wel begrijpelijk vinden.
pi_209579746
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Geen idee Cause-mayhem.
Dat doet er ook niet toe. Op deze manier je zin er door proberen te beuken gaat averechts werken.
Er zijn wel vaker mensen ontevreden in de politiek en hun besluiten.
Het doet er wel toe en fiks ook. Dit is geen kattepis ofzo.

Dit is al een probleem sinds zeker de '80er jaren.
Dit staat niet op zichzelf, de olie industrie is enorm machtig en gaat maar door, heeft de politiek in hun broekzak zitten.

Hoe ver hadden we al kunnen zijn als we al die jaren geleden al naar redelijkheid hadden geluisterd? Want zelfs de onderzoeken van die olie industrie zelf vertelde hetzelfde verhaal.

Het is een feit dat de olie industrie slopend is voor deze wereld, het is een feit dat innovatie minder tot niet rendabel is omdat deze industrie een financiele voorsprong krijgt.

Waarom staat het nieuws vol met windmolens lopen op subsidie, wat al jaren niet meer zo is, maar wordt de vele male grotere financiele bijdrage aan de olie industrie grotendeels verzwegen?

Ben je je wel ter dege bewust van het feit dat ook jij mee betaald om een toch al rijke industrie nog rijker te maken?
pi_209579784
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:46 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]
Die uitkeringen moeten ook stopgezet worden. Als men wel tijd heeft om dagelijks iedereen die hun voorziet van een uitkering lastig te vallen kunnen ze dat beter doen zonder uitkering. Je wilt toch niet afhankelijk zijn van de mensen die je het leven zuur maakt. Dan ben je gewoon een hypocriet.
Ach god een sneeuwvlokje die een blokkade gelijk als leven zuur maken bestempeld... Echt je hebt niks meegemaakt met je rubberen tegels in je tuin.
pi_209579847
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:46 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]
Die subsidies en andere mazzeltjes zijn een stuk duurder. Maar daar hoor ik je niet over.

Ik heb trouwens nog nooit mijn handje opgehouden bij de staat. Maar heb in het verre verleden wel mee gedaan aan die zogenaamd betere demonstraties en denk erover na om hier ook bij aan te sluiten ipv enkel te proberen mensen feiten re laten zien.
pi_209579878
Iedere dag demonstreren totdat de fossiele subsidies zijn afgeschaft? Simpel op te lossen, gewoon hun subsidies afschaffen zodat ze zelf moeten gaan werken, en hopelijk met de auto.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_209579936
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:04 schreef Tekaschi het volgende:
Iedere dag demonstreren totdat de fossiele subsidies zijn afgeschaft? Simpel op te lossen, gewoon hun subsidies afschaffen zodat ze zelf moeten gaan werken, en hopelijk met de auto.
En ondertussen betaal jij heerlijk om de fossiele industrie in stand te houden. Meer dan aan die demonstranten.

Maar he, laten we degene die dat aankaarten afzeiken. Betaal gewoon zonder zeuren zodat een industrie die zelf niet eens kan ontkennen dat ze slecht bezig zijn een voorsprong houdt
pi_209580074
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:09 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
En ondertussen betaal jij heerlijk om de fossiele industrie in stand te houden. Meer dan aan die demonstranten.

Maar he, laten we degene die dat aankaarten afzeiken. Betaal gewoon zonder zeuren zodat een industrie die zelf niet eens kan ontkennen dat ze slecht bezig zijn een voorsprong houdt
Ben jij bereidt om geen gebruik te maken van dingen die voorkomt uit olie?
pi_209580096
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Van mij mag ER best bestaan en zich inzetten voor zaken als het stoppen van subsidies op fossiele brandstoffen.
Als een aanpak van de politie en het OM betekent dat demonstranten stoppen met dit soort fratsen omdat het teveel impact heeft op hun, dan zal ik daar alleen maar blij mee zijn.

En half Nederland die woedend is op een club als ER daar is niemand bij gebaat. Ik zou het wel begrijpelijk vinden.
Niet half Nederland wordt woedend op ER als ze een snelweg bij Den Haag blokkeren, hooguit de mensen die echt per se over dat stuk snelweg moeten op dat moment, plus een aantal boze fokkertjes die vanachter hun toetsenbord tegen alles zijn wat niet in hun straatje ligt.

Ik denk dat er meer mensen zijn die vinden dat ze eigenlijk wel gelijk hebben.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 15:23:45 #56
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209580165
Zoals al vaker gezegd in eerdere topics, dit vermoeiende tuig moet je gewoon meteen oppakken en lang vastzetten. Flinke boetes in combinatie met taakstraffen of zelfs celstraf gaan echt wel hun vruchten afwerpen.

Veelal zijn dit toch fantasierijke kunstenaars, yoga-docenten of medewerkers van een NGO. Die gaan dat dus wel voelen in de portemonnee. Daarnaast toegang tot hulpverleners die gespecialiseerd zijn in klimaatstress en eco-angsten toegankelijker maken, daar zullen deze mensen waarschijnlijk veel baat bij hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:20 schreef cafca het volgende:

[..]
Niet half Nederland wordt woedend op ER als ze een snelweg bij Den Haag blokkeren, hooguit de mensen die echt per se over dat stuk snelweg moeten op dat moment, plus een aantal boze fokkertjes die vanachter hun toetsenbord tegen alles zijn wat niet in hun straatje ligt.

Ik denk dat er meer mensen zijn die vinden dat ze eigenlijk wel gelijk hebben.
Dit zou je nog behoorlijk tegenvallen eigenlijk. Ik denk dat het merendeel van Nederland hier niet gediend van is. Dat kun je ook wel zien aan het stemgedrag van de burger. Met afstand zijn de grootste partijen (volgens de meest recente peilingen) zijn BBB, VVD en PVV. Dat zijn nu niet de partijen die bekend staan om hun klimaathysterie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209580340
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:23 schreef HowardRoark het volgende:
Zoals al vaker gezegd in eerdere topics, dit vermoeiende tuig moet je gewoon meteen oppakken en lang vastzetten. Flinke boetes in combinatie met taakstraffen of zelfs celstraf gaan echt wel hun vruchten afwerpen.

Veelal zijn dit toch fantasierijke kunstenaars, yoga-docenten of medewerkers van een NGO. Die gaan dat dus wel voelen in de portemonnee. Daarnaast toegang tot hulpverleners die gespecialiseerd zijn in klimaatstress en eco-angsten toegankelijker maken, daar zullen deze mensen waarschijnlijk veel baat bij hebben.
[..]
Dit zou je nog behoorlijk tegenvallen eigenlijk. Ik denk dat het merendeel van Nederland hier niet gediend van is. Dat kun je ook wel zien aan het stemgedrag van de burger. Met afstand zijn de grootste partijen (volgens de meest recente peilingen) zijn BBB, VVD en PVV. Dat zijn nu niet de partijen die bekend staan om hun klimaathysterie.
Nee, dat klopt. De meerderheid heeft schijt aan het klimaat, maar dat wil niet zeggen dat ze direct woedend worden op het moment dat er ergens een stel mensen op een snelweg gaan zitten om een punt te maken.
  Redactie Frontpage dinsdag 20 juni 2023 @ 15:33:27 #58
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_209580364
quote:
[ twitter ]

Ze gaan voor de zoveelste keer de A12 illegaal bezetten.
En als de politie ze dit keer verwijderd, wat gewoon hun taak is bij een snelwegbezetting, dan gaan ze vanaf dat moment iedere dag terugkomen en de snelweg daarmee onbruikbaar maken voor de rest van het land.

Ze hebben het zelf al over blokkeren en niet over demonstreren, dus gewoon schoonvegen die handel. Of gewoon de straat op voorhand al afsluiten zodat ze voor Jan Lul er zitten.

(Overigens wel mooi dat ze het om 12 uur doen. Ik kan me slechtere tijden verzinnen voor de doorstroming.)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209580385
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:32 schreef cafca het volgende:

[..]
Nee, dat klopt. De meerderheid heeft schijt aan het klimaat, maar dat wil niet zeggen dat ze direct woedend worden op het moment dat er ergens een stel mensen op een snelweg gaan zitten om een punt te maken.
Dat hebben ze dan ook al 7x gedaan. Het wordt een ander verhaal als dit iets dagelijks wordt.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 15:49:36 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209580563
Opdonderen met dit tuig.
pi_209580712
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:18 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Ikbetaal daar graag de echte prijs voor
pi_209580748
quote:

[..]

Is dat wat je wilt?
Lol, want netjes vragen haalde zoveel uit, de afgelopen jaren.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 20 juni 2023 @ 16:12:29 #63
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209580858
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:32 schreef cafca het volgende:

[..]
Er wordt al enorm veel gedaan aan klimaatverandering. Het probleem is dat het voor klimaathysterici nooit genoeg is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209581141
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 16:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er wordt al enorm veel gedaan aan klimaatverandering.
Hoeveel procent is de CO2-uitstoot al gedaald, de afgelopen 25 jaar?
  dinsdag 20 juni 2023 @ 16:42:13 #65
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209581260
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 16:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
quote:
De uitstoot van broeikasgassen is de laatste 10 jaar gedaald, met een versnelling van deze daling sinds 2018. In 2020 lag de emissie op basis van voorlopige cijfers 9,0% lager dan in 2019, een daling van 16,2 Mton CO2-equivalenten. De uitstoot in 2020 was 25,4% lager dan in 1990, op basis van voorlopige cijfers. Deze reductie zal waarschijnlijk tussen de 24 en 27 procent uitkomen; de definitieve cijfers over 2020 volgen begin 2022. De doelstelling voor 2020 ten opzichte van 1990 bedraagt 25% minder broeikasgasuitstoot. De daling vond tussen 1990 en 2017 voor het overgrote deel plaats bij de overige broeikasgassen: de emissie van CH4, N2O en de F-gassen lag in 2020 54,3% lager dan in 1990. De laatste 3 jaren daalde ook de emissie van CO2: die lag in 2020 15,1% lager dan in 1990. Deze daling vond hoofdzakelijk plaats in de elektriciteitssector.

Bron
Kortom, Nederland is wat dit betreft uitstekend bezig.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 16:52:05 #66
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_209581384
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 16:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Door corona. 8.8% uitstootvermindering 2020-2021 door vermindering van het wegtransport en lager energieverbruik. Nederland hoeft zich totaal niet op de borst te kloppen alsof dit door gericht beleid zou zijn.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_209581531
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 16:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Naja, zoals al gezegd: coronajaar vertekent nogal.

En we hebben als doelstelling 55% minder CO2 in 2030... dat is over 6,5 jaar.
pi_209581545
"30 miljard subsidie"
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_209581562
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 17:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Naja, zoals al gezegd: coronajaar vertekent nogal.

En we hebben als doelstelling 55% minder CO2 in 2030... dat is over 6,5 jaar.
Tjah wie verzint die doelstellingen dan ook?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_209581589
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 16:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Lol, want netjes vragen haalde zoveel uit, de afgelopen jaren.
Als mij het niet zint dat jij een grote TV hebt, en vragen heeft geen zin, dan is het geoorloofd dat ik jouw TV kapot maak?
pi_209581636
Nobele doelstelling, compleet achterlijk idee. Wegwezen van de snelweg.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 17:35:31 #72
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_209581991
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 17:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Nobele doelstelling, compleet achterlijk idee. Wegwezen van de snelweg.
Beter gaan ze boeren lastigvallen. Paar dranghekken eromheen en de politie hoeft dan alleen nog maar een oogje in het zeil te houden terwijl ze elkaar de strot afbijten.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 17:46:09 #73
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209582126
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 16:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zet het eens af tegen BNP
In 1990 9,92 ton CO2 per capita, in 2022 8,52
BNP per capita
1990 21.290,86 USD
2022 56.617,35 USD

[ Bericht 10% gewijzigd door Jan_Onderwater op 20-06-2023 17:51:15 ]
  dinsdag 20 juni 2023 @ 17:49:07 #74
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209582169
Succes!
Mijn zegen hebben ze.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209582368
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:18 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Schat, dat beperk ik al jaren. En ja ook mbt tot andere zaken dan enkel vervoer.

Maar ben jij het niet een keertje zat om via belasting deze industrie die al grof rijk is te spekken?
Want dat schuurt echt bij mij, ik let op wat ik consumeer. Maar dat is een druppel op een gloeiende plaat.
De subsidie en andere voordelen voor deze industrie zijn ziek veel. Zoveel dat de nood tot innovatie bar laag is. Ik kan daar bar weinig aan doen behalve koppig en princenpieel zijn. Maar dat maakt echt het verschil niet.
pi_209582481
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 16:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er wordt al enorm veel gedaan aan klimaatverandering. Het probleem is dat het voor klimaathysterici nooit genoeg is.
Donder op, er wordt geen fuck gedaan.

Deze acties wijzen op een deel daarvan.
Olie giganten krijgen geld van onze overheden zodat ze anderen eruit kunnen concureren.
Innovatie sterft een vroege dood omdat er geen eerlijke markt is.

Lees en weet, ER eist enkel dat subsidie en financiele voorsprong op anderen stopt.
Dat na een discussie die ale 25+ jaar duurt.

Echt, als je zeikt over wat die demonstraties je kosten, waarom buk je nog wat dieper voor wat een miljarden industrie je al sinds je geboren bent kost?
  dinsdag 20 juni 2023 @ 18:24:26 #77
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209582576
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 18:16 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Olie giganten krijgen geld van onze overheden zodat ze anderen eruit kunnen concureren.

Lees en weet, ER eist enkel dat subsidie en financiele voorsprong op anderen stopt.

Echt, als je zeikt over wat die demonstraties je kosten, waarom buk je nog wat dieper voor wat een miljarden industrie je al sinds je geboren bent kost?
De statistieken tonen iets anders aan, namelijk dat de maatregelen van de afgelopen decennia (en vooral de recente jaren) juist erg veel effect hebben gehad op het terugdringen van de uitstoot in Nederland.

Daarnaast heb ik het verder helemaal niet gehad over de kosten van deze demonstraties, hoe je daar bij? En de fantasten van Extinction Rebellion kunnen verder eisen wat zij willen, maar naar deze idioten moet de overheid niet luisteren.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 18:26:51 #78
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209582604
Mooiste waren de Duitse klimaatklevers, die konden niet voor rechter verschijnen omdat ze op vakantie in Bali waren.
pi_209582630
quote:
Waarom denk je dit? Misschien op enkele kleine onderdelen dat daar met subsidies wordt gesmeten maar dat zal niet alleen in dit land zijn.
pi_209582665
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:11 schreef Montagui het volgende:
Elke dag de economie ontwrichten? Dan lijkt mij dat er sprake is van terrorisme:
[..]

Fundamentele economische structuren ernstig ontwricht door 1 tunnel midden in de stad? Het is de kanaaltunnel niet.
zie email 27 oktober
  dinsdag 20 juni 2023 @ 18:33:09 #81
182233 thedeedster
pi_209582668
quote:

[..]

Dramaqueen. Zo ga je nooit iedereen op één lijn krijgen.

Als je niet ziet wat er allemaal veranderd is, dan houdt het op.

Oh ja, en neem vooral geen kinderen.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 18:34:10 #82
182233 thedeedster
pi_209582681
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 18:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mooiste waren de Duitse klimaatklevers, die konden niet voor rechter verschijnen omdat ze op vakantie in Bali waren.
Zeker om daar te gaan demonstreren.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 18:36:51 #83
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_209582711
Wordt tijd dat er eens geweld wordt toegepast op dat schijtvolk. Zo hard mogelijk van de weg af meppen. Net zo lang tot die ene hersencel van ze eens gaat beseffen dat ze uitgekotst worden door het grootste deel van de bevolking.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 20 juni 2023 @ 18:36:58 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209582714
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 18:33 schreef thedeedster het volgende:

Oh ja, en neem vooral geen kinderen.
pi_209582716
De mensheid blaast zichzelf toch wel op voor er echt klimaatrampen komen. Kwestie van tijd.
Purr.
  Redactie Frontpage dinsdag 20 juni 2023 @ 19:03:35 #86
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_209583023
Als alle ER'ers n u gewoon geen kinderen hebben, lost het probleem ook vanzelf op toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209583078
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 17:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als mij het niet zint dat jij een grote TV hebt, en vragen heeft geen zin, dan is het geoorloofd dat ik jouw TV kapot maak?
Goede vergelijking joh.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 20 juni 2023 @ 19:10:26 #88
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209583098
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 18:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat buy green energy is ook een smerige leugen.
Heb 100% groene energie, waarvan de prijs omhoog gaat als de gasprijzen omhoog gaan.
Rara.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_209583128
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 19:10 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Dat buy green energy is ook een smerige leugen.
Heb 100% groene energie, waarvan de prijs omhoog gaat als de gasprijzen omhoog gaan.
Rara.
Je moet toch ondertussen wel weten dat er gewoon wat "rechten" zijn opgekocht. Van de totale stroomopwek grijs en groen, wordt het stukje groen, boekhoudkundig, bij jou gealloceerd.

Daar betaal je extra voor waardoor dat groene stroom ook leuk kan concurreren met het grijze stroom, dus je maakt de wereld een stukje groener door er extra voor te betalen, thx pik.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 19:24:29 #90
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_209583299
Waarom geen demonstratie en een blokkade van de ambassade van het land dat de grootste olieproducent ter wereld is? En bovendien een land waar de mensenrechten op ernstige wijze worden geschonden?
Leg een cordon rond de ambassade van Saoedi Arabië en stop daarmee pas als de oliekraan geheel dicht gedraaidis en Saoedi Arabië het VN-vluchtelingenverdrag heeft ondertekend en naleeft en de rechtsstaat aldaar geheel overeenkomstig het EVRM-verdrag voor de mensenrechten is ingericht.
Non possumus non loqui
pi_209583837
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 18:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Fundamentele economische structuren ernstig ontwricht door 1 tunnel midden in de stad? Het is de kanaaltunnel niet.
Dat het de Kanaaltunnel niet is betekent nog niet dat dagelijks de A12 blokkeren geen (economische) gevolgen heeft.
pi_209583842
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 20:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat het de Kanaaltunnel niet is betekent nog niet dat dagelijks de A12 blokkeren geen (economische) gevolgen heeft.
Vast, maar economische gevolgen betekent nog niet dat er economische structuren ernstig ontwricht zijn.
zie email 27 oktober
pi_209583858
Dat ga je krijgen als je ze met fluwelen handschoentjes aanpakt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209583890
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 19:24 schreef Knip het volgende:
Waarom geen demonstratie en een blokkade van de ambassade van het land dat de grootste olieproducent ter wereld is? En bovendien een land waar de mensenrechten op ernstige wijze worden geschonden?
Leg een cordon rond de ambassade van Saoedi Arabië en stop daarmee pas als de oliekraan geheel dicht gedraaidis en Saoedi Arabië het VN-vluchtelingenverdrag heeft ondertekend en naleeft en de rechtsstaat aldaar geheel overeenkomstig het EVRM-verdrag voor de mensenrechten is ingericht.
Omdat Saoudie Arabië die lui vierkant uitlacht.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209583997
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 20:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Omdat Saoudie Arabië die lui vierkant uitlacht.
Nee omdat XR zich puur tegen witte mensen richt, omdat kapitalisme zogenaamd een “wit fenomeen” is. Wat mensen van kleur doen in landen als Saoedi Arabië wordt volledig overgeslagen.
pi_209584061
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 20:11 schreef Homey het volgende:

[..]
Nee omdat XR zich puur tegen witte mensen richt, omdat kapitalisme zogenaamd een “wit fenomeen” is. Wat mensen van kleur doen in landen als Saoedi Arabië wordt volledig overgeslagen.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. XR biedt ook geen alternatief. Alles moet kapot. In het westen uiteraard. Wat ze in de rest van de wereld doen is ok.

Zag je ook bij die Greta Thunberg...
pi_209585100
quote:

[..]
Die fundamentale economische en maatschappelijke ontwrichting komt wel als je hun 'plannen' volledig wil gaan uitvoeren.

En er zijn misschien enkele honderden wetenschappers die zich achter hen scharen. Dan zijn de wetenschappers die klimaatverandering volledig ontkennen zelfs nog in de meerderheid.

Laten we stoppen met doen alsof ER een redelijk alternatief is dat voor een betere wereld gaat zorgen en ondersteund wordt door wetenschappelijke consensus.

We moesten binnen 15 jaar van volledig fossiele brandstoffen in wegverkeer naar verplicht volledig elektrisch (of iig niet-fossiel). Als dat al niet aangeeft hoe hard men al bezig is met veranderen, dan weet ik niet wat wel.
pi_209585377
twitter

twitter

twitter
  dinsdag 20 juni 2023 @ 23:01:11 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209586214
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 20:11 schreef Homey het volgende:

[..]
twitter

twitter

Maar blijf lekker hangen in het eeuwige rechtse slachtofferrolletje.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209586602
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ook lekker democratisch zo.
Dat is wel waar ja. In een goed werkende democratie bestaat er demonstratierecht.
  woensdag 21 juni 2023 @ 00:59:37 #101
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209586991
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 17:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Beter gaan ze boeren lastigvallen. Paar dranghekken eromheen en de politie hoeft dan alleen nog maar een oogje in het zeil te houden terwijl ze elkaar de strot afbijten.
Leuk idee ook voor een nieuwe tv-serie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_209587075
Protesteren tegen het protesteren! :)

protesteren is ook voor de mensen voor wie de wandelvierdaagse te braaf is en de echte oorlog weer net iets te eng-ig?
pi_209587175
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 18:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarom denk je dit? Misschien op enkele kleine onderdelen dat daar met subsidies wordt gesmeten maar dat zal niet alleen in dit land zijn.
Dat denk ik niet, dat weet ik.
En dat gebeurd idd niet alleen hier.
  woensdag 21 juni 2023 @ 02:14:59 #104
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_209587186
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_209587202
Dikke prima. Gewoon doen. Gooi de hele flikkerse klotezooi maar dicht. Basta.
  woensdag 21 juni 2023 @ 04:17:27 #106
182233 thedeedster
pi_209587326
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 23:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is wel waar ja. In een goed werkende democratie bestaat er demonstratierecht.
Demonstratierecht impliceert níet dat je je zin moet krijgen.
pi_209587959
quote:

[..]

Het is om te beginnen al niet waar dat het om subsidies gaat. Een groot stuk is bv dat kleinverbruikers meer belasting betalen dan grootverbruikers.

Het is maar hoe je dat wil spinnen… maar de gedachte dat een hogere belasting voor groep x dan voor groep y een subsidie is voor groep z, daar moet je toch wel flink wat voor gesnoven hebben.

Verder ben je natuurlijk wel extreem naïef als je denkt dat het XR alleen gaat om deze uiteenlopende heffingen (feitelijk is er niets zo essentieels wat zo zwaar wordt belast als fossiele brandstof).

Het is een terreurorganisatie die met hele en halve leugens de maatschappij wenst te ontwrichten. Ik snap werkelijk niet dat er zoveel domoren in hun fabeltjes trappen, temeer daar als je dat wil je in no time beter geïnformeerd kan zijn.
pi_209588777
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 04:17 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Demonstratierecht impliceert níet dat je je zin moet krijgen.
Klopt. Tot nu toe wijst ook niks er op dat ze hun zin zullen krijgen. Het volledig afschaffen van alle 'fossiele subsidies' is niet aan de orde.
  woensdag 21 juni 2023 @ 09:43:22 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_209588865
quote:

[..]
Klopt. Maar daar zitten wel beperkingen aan. Zo hoef je niet toe te staan dat ze strafbare feiten begaan onder het mom demonstratierecht.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:18:17 #111
182233 thedeedster
pi_209589143
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:35 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Klopt. Tot nu toe wijst ook niks er op dat ze hun zin zullen krijgen. Het volledig afschaffen van alle 'fossiele subsidies' is niet aan de orde.
Quote van de Fipo;
quote:
Worden we weggehaald? Dan blijven we iedere dag terugkomen. Steeds om 12:00, tot de fossiele subsidies zijn afgeschaft.
Dit bedoel ik dus. Hier heb ik een probleem mee. Dit is gewoon drammen tot je je zin krijgt. Dat is niet democratisch.
  Redactie Frontpage woensdag 21 juni 2023 @ 10:19:07 #112
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_209589149
quote:

[..]
Dat bestaat er ook in Nederland. Maar dit is geen demonstratie. Dit is een blokkade, dat geeft ER zelf aan. En ik heb nog nooit gehoord van blokkaderecht.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209589153
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:35 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het kan niet eens. Ligt allemaal vast in verdragen. En bedenk ook maar eens dat die zogenaamde subsidies helemaal niet ten goede komen aan de fossiele industrie, maar primair aan de inwoners. Goedkope energie is de kurk waarop welvaart drijft.
pi_209589156
quote:
[ twitter ]

En als de politie ze dit keer verwijderd, wat gewoon hun taak is bij een snelwegbezetting.
De popo kan er ook gewoon een beetje bij gaan staan kijken, zoals bij de boertjuhs.

Wat mij betreft blijft ER daar terugkomen totdat subsidies en belastingvoordeeltjes voor de Shells en Tata Steels van dit land op 0 staan. Of helemaal dicht zijn, zoals Chemours in Dordrecht.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2023 10:20:50 ]
pi_209589190
quote:
7s.gif Op woensdag 21 juni 2023 02:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
de snelweg blokkeren is wat anders dan een agent proberen aan te rijden met je trekker op een provinciale weg he...
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:22:57 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_209589193
Als ze inderdaad blijven terugkomen dan wordt het tijd om wel te vervolgen en/of langer vast te zetten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:23:28 #117
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_209589195
Die Utrechtsebaan moet toch wel eens opnieuw geasfalteerd worden? Lekker in september doen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:24:10 #118
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_209589203
quote:
6s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]
de snelweg blokkeren is wat anders dan een agent proberen aan te rijden met je trekker op een provinciale weg he...
https://nos.nl/artikel/24(...)rsprotest-heerenveen
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_209589233
quote:
Niet om te lachen. De Minister staat hier de kamer glashard voor te liegen. De bekende TINA methode.

Gekkenwerk en je kan op je vingers natellen dat het grootste deel van die miljarden zullen gaan naar bedrijven die eigendom zijn van mensen met politieke connecties.

Walgelijk gewoon.
pi_209589248
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:23 schreef TweedeKlum het volgende:
Die Utrechtsebaan moet toch wel eens opnieuw geasfalteerd worden? Lekker in september doen.
Terwijl ze vastgeplakt zitten? Wordt wel hobbelig dan. Maar toch: doen!
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:42:22 #122
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_209589364
quote:
Ik zie geen marechaussee op die foto?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:46:52 #123
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_209589423
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Terwijl ze vastgeplakt zitten? Wordt wel hobbelig dan. Maar toch: doen!
Goede wals gebruiken. :)
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:47:40 #124
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209589431
quote:
6s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Fout.
De agent was schuldig in deze.

En wat als agenten opeens langzaamaanacties gaan doen... op de snelweg? Is het dan wel ok?

Of

'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:54:24 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209589530
Paar knuppels in de nek lijkt me uitstekend.
pi_209589723
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Quote van de Fipo;
[..]
Dit bedoel ik dus. Hier heb ik een probleem mee. Dit is gewoon drammen tot je je zin krijgt. Dat is niet democratisch.
Hoezo niet? Mag je in een democratie maar één keer demonstreren om je punt te maken?
pi_209589805
quote:

[..]
Of het 'fundamenteel' (genoeg) is laat ik uiteraard aan het OM en de rechter over, maar het lijkt me een mogelijkheid om ze op basis van dit artikel aan te klagen (of daarmee te dreigen).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_209589813
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 02:07 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Dat denk ik niet, dat weet ik.
En dat gebeurd idd niet alleen hier.
Lijkt me wat stug eigenlijk hoor, maar je hoort af en toe wel wat van een subsidie her en der, hoeveel % is dat van de omzet?
pi_209589919
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet om te lachen. De Minister staat hier de kamer glashard voor te liegen. De bekende TINA methode.

Gekkenwerk en je kan op je vingers natellen dat het grootste deel van die miljarden zullen gaan naar bedrijven die eigendom zijn van mensen met politieke connecties.

Walgelijk gewoon.
Enige juiste methode is een simpele carbon heffing invoeren, ETS weg, CBAM versneld invoeren, alle doelstellingen ook weg en op basis van de kosten een actieplan maken waarbij de welvaart niet teveel schade oploopt.
pi_209589954
Elke dag kan Asha ten Broeke nooit aan. Die moet al een maand bijkomen van één keer op de weg zitten.
  woensdag 21 juni 2023 @ 11:40:49 #131
182233 thedeedster
pi_209590100
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 11:29 schreef Sapstengel het volgende:
Elke dag kan Asha ten Broeke dat kan die weg nooit aan. Die moet al een maand bijkomen van één keer op de weg zitten.
Even voor je verbeterd. ;)
  Redactie Frontpage woensdag 21 juni 2023 @ 11:47:35 #132
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_209590181
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 11:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hoezo niet? Mag je in een democratie maar één keer demonstreren om je punt te maken?
nee, je mag veel vaker demonstreren. Maar een blokkade is geen demonstratie ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 21 juni 2023 @ 11:52:39 #133
182233 thedeedster
pi_209590221
quote:
7s.gif Op woensdag 21 juni 2023 11:47 schreef Troel het volgende:

[..]
nee, je mag veel vaker demonstreren. Maar een blokkade is geen demonstratie ;)
En dan nog. Een organisatie die op zich op mijn sympathie mocht rekenen, heeft naar mijn mening zijn hand overspeeld. En ik denk niet dat ik de enige ben.
  Redactie Frontpage woensdag 21 juni 2023 @ 12:23:16 #134
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_209590679
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 11:52 schreef thedeedster het volgende:

[..]
En dan nog. Een organisatie die op zich op mijn sympathie mocht rekenen, heeft naar mijn mening zijn hand overspeeld. En ik denk niet dat ik de enige ben.
Het maakt niet uit of de organisatie veel of weinig aanhangers heeft. Demonstreren moet altijd kunnen, ook voor dingen waar je het totaal niet mee eens bent als persoon. Maar dan wel op de juiste manier. Met een demonstratie. Daar moet je een vergunning voor aanvragen en dan wordt een plek toegewezen. Daar ga je demonstreren. Dit is dus geen demonstratie, maar een blokkade. (ik ben net een kapotte grammofoonplaat :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 21 juni 2023 @ 12:34:37 #135
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209590850
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 11:29 schreef Sapstengel het volgende:
Elke dag kan Asha ten Broeke nooit aan. Die moet al een maand bijkomen van één keer op de weg zitten.
Zet er een foodtruck neer en het komt wel goed hoor
Ik ben inmiddels overleden
pi_209590924
quote:
15s.gif Op woensdag 21 juni 2023 12:34 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Zet er een foodtruck neer en het komt wel goed hoor
Op maximaal 5 meter waggelen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: