abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209579356
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Deze debiele acties zullen alleen maar een averechts effect gaan hebben. Je zorgt alleen maar voor woede en ophef onder de bevolking, terwijl je best een punt hebt en de meeste mensen mee zou kunnen krijgen. Dan zou je voor een oplossing kunnen zorgen. Nu denkt die 1% ER aanhangers dat de meeste mensen het met hun eens zijn, maar is het tegenovergestelde waar.

En in de politiek ga je echt geen meerderheid krijgen met zulke acties. Je zal er eerder voor zorgen dat partijen die zich openlijk tegen ER keren meer stemmen gaan krijgen.

Is dat wat je wilt?
Ik weet niet, boeren hebben ook toegangswegen en distributiecentra bezet, immens lange files veroorzaakt en zijn ook populairder dan ooit.
pi_209579368
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
10.000 demonstranten verwijderen en beboeten is echt een flinke logistieke operatie.
Helemaal als er een dag later weer 10.000 andere zitten.

Ik weet niet hoeveel mensen er echt komen opdagen natuurlijk maar je doet weinig aan zo'n menigte.
En geweld inzetten is ook geen oplossing zolang een demonstratie vreedzaam verloopt.
We gaan het zien, maar als je verwacht dat ze iedereen lekker laten zitten omdat de groep zo groot is dan zal je verrast worden. ER dwingt met zo'n dreigement alleen maar dat er opgetreden en beboet gaat worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209579380
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet niet, boeren hebben ook toegangswegen en distributiecentra bezet, immens lange files veroorzaakt en zijn ook populairder dan ooit.
Ja, en dat zorgde voor een hoop onvrede. Vooral in de politiek. Moet je nagaan wat het effect is als ER dit dagelijks gaat doen.
pi_209579383
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
We gaan het zien, maar als je verwacht dat ze iedereen lekker laten zitten omdat de groep zo groot is dan zal je verrast worden. ER dwingt met zo'n dreigement alleen maar dat er opgetreden en beboet gaat worden.
En dat calculeren ze in. Hoe meer politiemacht er op de been komt, hoe meer aandacht in de media.
pi_209579415
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En dat calculeren ze in. Hoe meer politiemacht er op de been komt, hoe meer aandacht in de media.
Ze hoeven niet bang te zijn dat ze geen aandacht krijgen. De vraag is alleen wat het effect van die aandacht wordt.
Als het betekent dat er nu wel tegen hun opgetreden wordt en het halve land woedend op hun wordt dan betwijfel ik of ze blij zullen zijn met die extra aandacht.
pi_209579448
twitter

De eerste zwerfpalen zijn al gesignaleerd.
Zonder wrijving geen glans
pi_209579499
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ze hoeven niet bang te zijn dat ze geen aandacht krijgen.
Het feit dat je dit topic opent, geeft al aan dat het aandacht genereert idd.

quote:
De vraag is alleen wat het effect van die aandacht wordt.
Welke manier van protesteren zou jij aanraden?

quote:
Als het betekent dat er nu wel tegen hun opgetreden wordt en het halve land woedend op hun wordt dan betwijfel ik of ze blij zullen zijn met die extra aandacht.
Woest op wie? Politie? Demonstranten?
pi_209579504
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Deze debiele acties zullen alleen maar een averechts effect gaan hebben. Je zorgt alleen maar voor woede en ophef onder de bevolking, terwijl je best een punt hebt en de meeste mensen mee zou kunnen krijgen. Dan zou je voor een oplossing kunnen zorgen. Nu denkt die 1% ER aanhangers dat de meeste mensen het met hun eens zijn, maar is het tegenovergestelde waar.

En in de politiek ga je echt geen meerderheid krijgen met zulke acties. Je zal er eerder voor zorgen dat partijen die zich openlijk tegen ER keren meer stemmen gaan krijgen.

Is dat wat je wilt?
Waarom is dat punt dan tot nu toe niet gehoord?

Men is niet zomaar ineens tot dit over gegaan he?
Al in mijn jeugd (oma verteld) werd hier aandacht voor gevraagd.

Al die 'kunnen ze ook anders doen' zijn al geprobeerd.
pi_209579522
Groot gelijk hebben ze die subsidies moeten stoppen!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209579534
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ze hoeven niet bang te zijn dat ze geen aandacht krijgen. De vraag is alleen wat het effect van die aandacht wordt.
Ik betwijfel dat. De woede zal eerder richting de overheid gaan dat ze fossiel blijven subsidieren
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209579543
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

Welke manier van protesteren zou jij aanraden?

Geen idee. Ik ben geen lid van ER.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

Woest op wie? Politie? Demonstranten?
Er zullen een hele hoop burgers boos worden op ER als ze dagelijks de A12 gaan blokkeren. Te beginnen met de mensen die gebruik maken van die snelweg. Lijkt me toch niet moeilijk om voor te stellen, toch?
pi_209579556
Met een beetje mazzel worden ze door een onoplettende weekendrijder aangereden *O*
pi_209579562
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:35 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Waarom is dat punt dan tot nu toe niet gehoord?

Men is niet zomaar ineens tot dit over gegaan he?
Al in mijn jeugd (oma verteld) werd hier aandacht voor gevraagd.

Al die 'kunnen ze ook anders doen' zijn al geprobeerd.
Geen idee Cause-mayhem.
Dat doet er ook niet toe. Op deze manier je zin er door proberen te beuken gaat averechts werken.
Er zijn wel vaker mensen ontevreden in de politiek en hun besluiten.
pi_209579564
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Geen idee. Ik ben geen lid van ER.
[..]
Nee, maar serieus, hoe zou jij een actie opzetten om zowel aandacht van politiek als media te krijgen?

quote:
Er zullen een hele hoop burgers boos worden op ER als ze dagelijks de A12 gaan blokkeren. Te beginnen met de mensen die gebruik maken van die snelweg. Lijkt me toch niet moeilijk om voor te stellen, toch?
Het grootste deel van Nederland gaat dagelijks niet over de A12.
pi_209579571
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik betwijfel dat. De woede zal eerder richting de overheid gaan dat ze fossiel blijven subsidieren
We gaan het (hopelijk niet) meemaken.
pi_209579582
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
We gaan het (hopelijk niet) meemaken.
Ik hoop het juist wel
pi_209579586
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, maar serieus, hoe zou jij een actie opzetten om zowel aandacht van politiek als media te krijgen?

Dat weet ik echt niet. In elk geval niet op deze manier.
pi_209579600
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik hoop het juist wel
Niet gaan janken dan als het averechts gaat werken voor ER.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 14:43:16 #44
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209579606
Gewoon allemaal vastplakken
pi_209579607
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat weet ik echt niet. In elk geval niet op deze manier.
Maar misschien is dit wel heel effectief.

Stel dat het draagvlak voor ER hierdoor afneemt, zie jij dat dan als een probleem?
pi_209579609
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Niet gaan janken dan als het averechts gaat werken voor ER.
Dat averechts werken gebeurt toch niet
pi_209579650
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:04 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Die subsidies moeten idd stoppen. Daar hebben ze ronduit gelijk in.

De regelrechte en verkapte financiele hulp aan de fossiele industrie zijn ronduit slecht. Ze staan innovatie in de weg.
Die uitkeringen moeten ook stopgezet worden. Als men wel tijd heeft om dagelijks iedereen die hun voorziet van een uitkering lastig te vallen kunnen ze dat beter doen zonder uitkering. Je wilt toch niet afhankelijk zijn van de mensen die je het leven zuur maakt. Dan ben je gewoon een hypocriet.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_209579659
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar misschien is dit wel heel effectief.

Maar stel dat het draagvlak voor ER hierdoor afneemt, zie jij dat dan als een probleem?
Van mij mag ER best bestaan en zich inzetten voor zaken als het stoppen van subsidies op fossiele brandstoffen.
Als een aanpak van de politie en het OM betekent dat demonstranten stoppen met dit soort fratsen omdat het teveel impact heeft op hun, dan zal ik daar alleen maar blij mee zijn.

En half Nederland die woedend is op een club als ER daar is niemand bij gebaat. Ik zou het wel begrijpelijk vinden.
pi_209579746
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Geen idee Cause-mayhem.
Dat doet er ook niet toe. Op deze manier je zin er door proberen te beuken gaat averechts werken.
Er zijn wel vaker mensen ontevreden in de politiek en hun besluiten.
Het doet er wel toe en fiks ook. Dit is geen kattepis ofzo.

Dit is al een probleem sinds zeker de '80er jaren.
Dit staat niet op zichzelf, de olie industrie is enorm machtig en gaat maar door, heeft de politiek in hun broekzak zitten.

Hoe ver hadden we al kunnen zijn als we al die jaren geleden al naar redelijkheid hadden geluisterd? Want zelfs de onderzoeken van die olie industrie zelf vertelde hetzelfde verhaal.

Het is een feit dat de olie industrie slopend is voor deze wereld, het is een feit dat innovatie minder tot niet rendabel is omdat deze industrie een financiele voorsprong krijgt.

Waarom staat het nieuws vol met windmolens lopen op subsidie, wat al jaren niet meer zo is, maar wordt de vele male grotere financiele bijdrage aan de olie industrie grotendeels verzwegen?

Ben je je wel ter dege bewust van het feit dat ook jij mee betaald om een toch al rijke industrie nog rijker te maken?
pi_209579784
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:46 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]
Die uitkeringen moeten ook stopgezet worden. Als men wel tijd heeft om dagelijks iedereen die hun voorziet van een uitkering lastig te vallen kunnen ze dat beter doen zonder uitkering. Je wilt toch niet afhankelijk zijn van de mensen die je het leven zuur maakt. Dan ben je gewoon een hypocriet.
Ach god een sneeuwvlokje die een blokkade gelijk als leven zuur maken bestempeld... Echt je hebt niks meegemaakt met je rubberen tegels in je tuin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')