Ik weet niet, boeren hebben ook toegangswegen en distributiecentra bezet, immens lange files veroorzaakt en zijn ook populairder dan ooit.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Deze debiele acties zullen alleen maar een averechts effect gaan hebben. Je zorgt alleen maar voor woede en ophef onder de bevolking, terwijl je best een punt hebt en de meeste mensen mee zou kunnen krijgen. Dan zou je voor een oplossing kunnen zorgen. Nu denkt die 1% ER aanhangers dat de meeste mensen het met hun eens zijn, maar is het tegenovergestelde waar.
En in de politiek ga je echt geen meerderheid krijgen met zulke acties. Je zal er eerder voor zorgen dat partijen die zich openlijk tegen ER keren meer stemmen gaan krijgen.
Is dat wat je wilt?
We gaan het zien, maar als je verwacht dat ze iedereen lekker laten zitten omdat de groep zo groot is dan zal je verrast worden. ER dwingt met zo'n dreigement alleen maar dat er opgetreden en beboet gaat worden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
10.000 demonstranten verwijderen en beboeten is echt een flinke logistieke operatie.
Helemaal als er een dag later weer 10.000 andere zitten.
Ik weet niet hoeveel mensen er echt komen opdagen natuurlijk maar je doet weinig aan zo'n menigte.
En geweld inzetten is ook geen oplossing zolang een demonstratie vreedzaam verloopt.
Ja, en dat zorgde voor een hoop onvrede. Vooral in de politiek. Moet je nagaan wat het effect is als ER dit dagelijks gaat doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet, boeren hebben ook toegangswegen en distributiecentra bezet, immens lange files veroorzaakt en zijn ook populairder dan ooit.
En dat calculeren ze in. Hoe meer politiemacht er op de been komt, hoe meer aandacht in de media.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
We gaan het zien, maar als je verwacht dat ze iedereen lekker laten zitten omdat de groep zo groot is dan zal je verrast worden. ER dwingt met zo'n dreigement alleen maar dat er opgetreden en beboet gaat worden.
Ze hoeven niet bang te zijn dat ze geen aandacht krijgen. De vraag is alleen wat het effect van die aandacht wordt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En dat calculeren ze in. Hoe meer politiemacht er op de been komt, hoe meer aandacht in de media.
Het feit dat je dit topic opent, geeft al aan dat het aandacht genereert idd.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze hoeven niet bang te zijn dat ze geen aandacht krijgen.
Welke manier van protesteren zou jij aanraden?quote:De vraag is alleen wat het effect van die aandacht wordt.
Woest op wie? Politie? Demonstranten?quote:Als het betekent dat er nu wel tegen hun opgetreden wordt en het halve land woedend op hun wordt dan betwijfel ik of ze blij zullen zijn met die extra aandacht.
Waarom is dat punt dan tot nu toe niet gehoord?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Deze debiele acties zullen alleen maar een averechts effect gaan hebben. Je zorgt alleen maar voor woede en ophef onder de bevolking, terwijl je best een punt hebt en de meeste mensen mee zou kunnen krijgen. Dan zou je voor een oplossing kunnen zorgen. Nu denkt die 1% ER aanhangers dat de meeste mensen het met hun eens zijn, maar is het tegenovergestelde waar.
En in de politiek ga je echt geen meerderheid krijgen met zulke acties. Je zal er eerder voor zorgen dat partijen die zich openlijk tegen ER keren meer stemmen gaan krijgen.
Is dat wat je wilt?
Ik betwijfel dat. De woede zal eerder richting de overheid gaan dat ze fossiel blijven subsidierenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze hoeven niet bang te zijn dat ze geen aandacht krijgen. De vraag is alleen wat het effect van die aandacht wordt.
Als het betekent dat er nu wel tegen hun opgetreden wordt en het halve land woedend op hun wordt dan betwijfel ik of ze blij zullen zijn met die extra aandacht.
Geen idee. Ik ben geen lid van ER.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Welke manier van protesteren zou jij aanraden?
Er zullen een hele hoop burgers boos worden op ER als ze dagelijks de A12 gaan blokkeren. Te beginnen met de mensen die gebruik maken van die snelweg. Lijkt me toch niet moeilijk om voor te stellen, toch?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Woest op wie? Politie? Demonstranten?
Geen idee Cause-mayhem.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:35 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Waarom is dat punt dan tot nu toe niet gehoord?
Men is niet zomaar ineens tot dit over gegaan he?
Al in mijn jeugd (oma verteld) werd hier aandacht voor gevraagd.
Al die 'kunnen ze ook anders doen' zijn al geprobeerd.
Nee, maar serieus, hoe zou jij een actie opzetten om zowel aandacht van politiek als media te krijgen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben geen lid van ER.
[..]
Het grootste deel van Nederland gaat dagelijks niet over de A12.quote:Er zullen een hele hoop burgers boos worden op ER als ze dagelijks de A12 gaan blokkeren. Te beginnen met de mensen die gebruik maken van die snelweg. Lijkt me toch niet moeilijk om voor te stellen, toch?
We gaan het (hopelijk niet) meemaken.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat. De woede zal eerder richting de overheid gaan dat ze fossiel blijven subsidieren
Ik hoop het juist welquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
We gaan het (hopelijk niet) meemaken.
Dat weet ik echt niet. In elk geval niet op deze manier.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, maar serieus, hoe zou jij een actie opzetten om zowel aandacht van politiek als media te krijgen?
Niet gaan janken dan als het averechts gaat werken voor ER.quote:
Maar misschien is dit wel heel effectief.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat weet ik echt niet. In elk geval niet op deze manier.
Dat averechts werken gebeurt toch nietquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet gaan janken dan als het averechts gaat werken voor ER.
Die uitkeringen moeten ook stopgezet worden. Als men wel tijd heeft om dagelijks iedereen die hun voorziet van een uitkering lastig te vallen kunnen ze dat beter doen zonder uitkering. Je wilt toch niet afhankelijk zijn van de mensen die je het leven zuur maakt. Dan ben je gewoon een hypocriet.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:04 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Die subsidies moeten idd stoppen. Daar hebben ze ronduit gelijk in.
De regelrechte en verkapte financiele hulp aan de fossiele industrie zijn ronduit slecht. Ze staan innovatie in de weg.
Van mij mag ER best bestaan en zich inzetten voor zaken als het stoppen van subsidies op fossiele brandstoffen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar misschien is dit wel heel effectief.
Maar stel dat het draagvlak voor ER hierdoor afneemt, zie jij dat dan als een probleem?
Het doet er wel toe en fiks ook. Dit is geen kattepis ofzo.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Geen idee Cause-mayhem.
Dat doet er ook niet toe. Op deze manier je zin er door proberen te beuken gaat averechts werken.
Er zijn wel vaker mensen ontevreden in de politiek en hun besluiten.
Ach god een sneeuwvlokje die een blokkade gelijk als leven zuur maken bestempeld... Echt je hebt niks meegemaakt met je rubberen tegels in je tuin.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Die uitkeringen moeten ook stopgezet worden. Als men wel tijd heeft om dagelijks iedereen die hun voorziet van een uitkering lastig te vallen kunnen ze dat beter doen zonder uitkering. Je wilt toch niet afhankelijk zijn van de mensen die je het leven zuur maakt. Dan ben je gewoon een hypocriet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |