abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juni 2023 @ 10:47:27 #1
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209507260
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 14 juni 2023 @ 10:50:01 #2
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209507278
27.

Gelukkig wordt het hier vandaag maximaal 25 graden, dus kan ik nu wél de hele dag ramen en deuren open zetten, aangezien het de hele dag buiten koeler is dan binnen.

Vanacht tot een uur of 5 wakker gelegen.
Uiteindelijk wel in slaap gevallen, werd om 10.30u wakker.
Gebroken nu.
A murky, forgotten land.
pi_209507320
22,5 °C min.
23,5 °C max. Al dagen hetzelfde.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:24 schreef streamjohan het volgende: 19.5 Mensen zonder split units :') En maar klagen, en maar klagen. Onwetenden. Binnen twee jaar terugverdiend door te stoken ermee. @:plompzakker
Gelijk heb je. ^O^ Die gaan hier ook komen. Stond eigenlijk op de planning van zodra de salderingsregeling eraan gaat, maar die investering ga ik naar voren halen. Heb ook op de bovenverdieping ivm verbouwing de radiatoren weggehaald en heb eigenlijk geen zin meer om ze terug te plaatsen, ga daar denk ik gewoon met airco verwarmen.
pi_209507356
52 topics over de temperatuur binnen :') _O-
-XOXO-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 11:02:01 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209507393
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:58 schreef datismijnmening het volgende:
52 topics over de temperatuur binnen :') _O-
Heb je nog wat inhoudelijks te melden, of wil je gewoon aan ons laten weten dat je anderen niet in hun waarde laat als het eens niet bij jou past?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209507501
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:50 schreef StateOfMind het volgende:
27.

Gelukkig wordt het hier vandaag maximaal 25 graden, dus kan ik nu wél de hele dag ramen en deuren open zetten, aangezien het de hele dag buiten koeler is dan binnen.

Vanacht tot een uur of 5 wakker gelegen.
Uiteindelijk wel in slaap gevallen, werd om 10.30u wakker.
Gebroken nu.
Vond deze nacht wel meevallen, ik heb zelfs nog kans gezien ergens midden in de nacht onder mijn donzen dekbed te kruipen, koud denk ik :D
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_209507578
300 graden Kelvin binnen. Da's hoger dan wat het buiten zou moeten gaan worden. Aan de zonkant doeken tegen de buitenkant opgehangen, aan de schaduwkant alles open.

We willen ze hittemanagement dienst hier in huis per dag af. Ik heb wel een makkelijke zo ^O^
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209507695
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:21 schreef BlackLining het volgende:
We willen ze hittemanagement dienst hier in huis per dag af. Ik heb wel een makkelijke zo ^O^
Inderdaad zeg whahaa 🤣
  Miss 200.000.000! woensdag 14 juni 2023 @ 11:31:15 #9
367000 roos94
pi_209507702
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:21 schreef BlackLining het volgende:
300 graden Kelvin binnen. Da's hoger dan wat het buiten zou moeten gaan worden. Aan de zonkant doeken tegen de buitenkant opgehangen, aan de schaduwkant alles open.

Kelvin :')
pi_209507735
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:31 schreef roos94 het volgende:

[..]
Kelvin :')
Fahrenheit :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 juni 2023 @ 12:56:04 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_209508584
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:26 schreef SnodeSnuiter het volgende: [..] En dat zelfde ga je ervaren met je mobiele airco, zodra je dat herrie ding uit zet ben je binnen no time weer terug bij af
Afgelopen nacht buitendeur open laten staan. Afgekoeld tot 19 graden vanmorgen vroeg. Ik was gisteren om half vijf thuis, meteen voordeur (schaduwkant) open gezet met raam aan de achterkant open. Waaide flink door. Dus als ik onderweg naar huis ben zet ik hem aan tot een graad of 21 is tegen de tijd dat ik thuis ben. Daarna kan de voordeur open en zit ik in de frisse lucht zonder herrie.

Je kan wel zo denigrerend blijven zeuren dat een mobiele airco niet werkt, maar ik zit in een sociale huurwoning. Dit is voor mij meer dan prima.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_209508707
Mobiele airco werkt op zich prima voor (kleinere) slaapkamers. Maar die herrie moet je wel tegen kunnen, zodra je hem uitzet ben je inderdaad binnen een half uur terug bij af omdat de warmte simpelweg in je muren zit. Heb dat wel eens getest, ging op mijn slaapkamer van 28 graden naar 24.5 maar ook binnen het half uur weer terug. En dan vreten ze ook nog eens stroom.

Split unit is the (only) way to go.

Hele nacht gekoeld van 28 naar 21 stroomkosten 1.77.
blablablabla
pi_209508861
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:09 schreef Elan het volgende:
Mobiele airco werkt op zich prima voor (kleinere) slaapkamers. Maar die herrie moet je wel tegen kunnen, zodra je hem uitzet ben je inderdaad binnen een half uur terug bij af omdat de warmte simpelweg in je muren zit. Heb dat wel eens getest, ging op mijn slaapkamer van 28 graden naar 24.5 maar ook binnen het half uur weer terug. En dan vreten ze ook nog eens stroom.

Hele nacht gekoeld van 26 naar 21 stroomkosten 1.77.
Grappig ik heb bijna hetzelfde bereikt, van 27 naar 21 gekoeld vannacht door alle ramen op te zetten.
Heel de bovenverdieping.
Stroomkosten 0,0
pi_209508877
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:56 schreef DJMO het volgende:

[..]
Afgelopen nacht buitendeur open laten staan. Afgekoeld tot 19 graden vanmorgen vroeg. Ik was gisteren om half vijf thuis, meteen voordeur (schaduwkant) open gezet met raam aan de achterkant open. Waaide flink door. Dus als ik onderweg naar huis ben zet ik hem aan tot een graad of 21 is tegen de tijd dat ik thuis ben. Daarna kan de voordeur open en zit ik in de frisse lucht zonder herrie.

Je kan wel zo denigrerend blijven zeuren dat een mobiele airco niet werkt, maar ik zit in een sociale huurwoning. Dit is voor mij meer dan prima.
Ik heb ook een mobiele airco, en ben er ook blij mee. Hij staat boven op zolder, korte geïsoleerde slang gaat door het dakraampje, wat ik met een plaatje heb afgesloten. Met dit warme weer zet ik m vaak aan, net een uur voordat mn zoontje zn middagslaapje moet doen. En dan s avonds na het eten ofzo, koelt net ff wat af. En dan later de ramen open. Ik heb schuine dakramen, op het zuiden. Ik leg dan ook nog over die ramen, aan de buitenkant dus, zelf op maat gemaakte reflecterende isolatie folie. Deze beide maatregelen maken een goed verschil. Waar het eerder savonds boven bij miet uit te houden was, is het nu prima te doen. Nog wel warm natuurlijk, maar stukken beter.

quote:
Ja dat zal, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid, dus je moet wat. En dan ben je blij als je al iets kunt verbeteren. De kosten/effect afweging is natuurlijk iets wat ieder voor zichzelf moet weten.

Overigens is dit mijn laatste zomer in deze appartement voor mij. Na ruim 20 jaar eindelijk uitgeloot voor andere woning, een ééngezinswoning. Die word augustus opgeleverd, met A++ isolatiewaardes, vloerverwarming met koelmogelijkheid + warmtepomp en mechanische ventilatie. Ik heb nog nagevraagd om er een mogelijkheid was voor het plaatsen van een split unit, maar ik kreeg te horen dat dat dus niet de bedoeling is, omdat een airco weer ten koste zou gaan van de isolatiewaardes.
Ben heel benieuwd....
pi_209508898
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:22 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Grappig ik heb bijna hetzelfde bereikt, van 27 naar 21 gekoeld vannacht door alle ramen op te zetten.
Heel de bovenverdieping.
Stroomkosten 0,0
Dan heb je waarschijnlijk een slecht geïsoleerd huis, of in elk geval die bovenverdieping.
Of je woont op Ameland.
blablablabla
pi_209508957
quote:
4s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:24 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ik heb ook een mobiele airco, en ben er ook blij mee. Hij staat boven op zolder, korte geïsoleerde slang gaat door het dakraampje, wat ik met een plaatje heb afgesloten. Met dit warme weer zet ik m vaak aan, net een uur voordat mn zoontje zn middagslaapje moet doen. En dan s avonds na het eten ofzo, koelt net ff wat af. En dan later de ramen open. Ik heb schuine dakramen, op het zuiden. Ik leg dan ook nog over die ramen, aan de buitenkant dus, zelf op maat gemaakte reflecterende isolatie folie. Deze beide maatregelen maken een goed verschil. Waar het eerder savonds boven bij miet uit te houden was, is het nu prima te doen. Nog wel warm natuurlijk, maar stukken beter.
[..]
Ja dat zal, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid, dus je moet wat. En dan ben je blij als je al iets kunt verbeteren. De kosten/effect afweging is natuurlijk iets wat ieder voor zichzelf moet weten.

Overigens is dit mijn laatste zomer in deze appartement voor mij. Na ruim 20 jaar eindelijk uitgeloot voor andere woning, een ééngezinswoning. Die word augustus opgeleverd, met A++ isolatiewaardes, vloerverwarming met koelmogelijkheid + warmtepomp en mechanische ventilatie. Ik heb nog nagevraagd om er een mogelijkheid was voor het plaatsen van een split unit, maar ik kreeg te horen dat dat dus niet de bedoeling is, omdat een airco weer ten koste zou gaan van de isolatiewaardes.
Ben heel benieuwd....
Snap ik bedoel het ook niet denigrerend, vind het ergens treurig dat sociale verhuurders het niet standaard realiseren. Je kan er ook mee verwarmen wat weer gas scheelt en het geeft mensen een enorme kwaliteitsimpuls in warme periodes zoals deze. Plus je jaagt je huurders onnodig op kosten met zo'n mobiele airco. Bedoel wat kost zo'n apparaat nou helemaal, voor 2000 piek zijn mensen enorm geholpen. Desnoods reken je het door in de huurprijs.
blablablabla
pi_209509059
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Dan heb je waarschijnlijk een slecht geïsoleerd huis, of in elk geval die bovenverdieping.
Of je woont op Ameland.
Dat klopt, heel het huis is oud. Maar bij jou is het ook niet heel goed geïsoleerd dan als de slaapkamer temperatuur oploopt naar 28 graden?
  woensdag 14 juni 2023 @ 13:47:04 #18
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209509106
Aangezien het vandaag met een maximum temperatuur van 24 graden _O_ *O* buiten koeler is dan binnen ook overdag nu alles open en het is nu binnen gezakt naar 26 *O*
A murky, forgotten land.
  woensdag 14 juni 2023 @ 14:40:19 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209509674
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:47 schreef StateOfMind het volgende:
Aangezien het vandaag met een maximum temperatuur van 24 graden _O_ *O* buiten koeler is dan binnen ook overdag nu alles open en het is nu binnen gezakt naar 26 *O*
Mwah, de buitenvoeler van mijn WP geeft aan dat het 26,4 graden is, en die hangt aan de noordzijde onder het dakoverstek, dus ik hou de boel nog lekker dicht want aan de zuidzijde zal het dan nog veel warmer zijn.
Het weerstation aan de zuidzijde (dat inmiddels in de schaduw aan de schutting hangt) zegt 30.7 graden.

Binnen is het overigens 22.0 (beneden) en 23.0 boven.
Dus er hoeft voorlopig geen raam open.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Miss 200.000.000! woensdag 14 juni 2023 @ 14:42:43 #20
367000 roos94
pi_209509698
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:47 schreef StateOfMind het volgende:
Hier is het buiten in de tuin 27.5 graden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 14:44:00 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209509706
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:22 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Heel de bovenverdieping.
Stroomkosten 0,0
"Bij mij werkt het wel, dus dat zal wel automatisch voor iedereen gelden, dus bewijs dat airco's onzin zijn"

Het feit dat iemand het met airco maar naar 21 krijgt zegt al dat dat huis met alleen arko bijna niet te koelen is. Ik zit zelf ook in zo'n huis; zodra de airco uit gaat, zelfs midden in de nacht, vliegt de temperatuur omhoog.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209509839
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]
"Bij mij werkt het wel, dus dat zal wel automatisch voor iedereen gelden, dus bewijs dat airco's onzin zijn"

Het feit dat iemand het met airco maar naar 21 krijgt zegt al dat dat huis met alleen arko bijna niet te koelen is. Ik zit zelf ook in zo'n huis; zodra de airco uit gaat, zelfs midden in de nacht, vliegt de temperatuur omhoog.
Was jij degene die zich zo'n zorgen maakte over climate change? En dan zelf wel 's nachts een airco aanzetten :')

Maar ja het zal dan misschien idd per huis anders zijn, ik weet ook allemaal niet hoe dat werkt ben ook maar een domme lul wat dat betreft.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 15:06:32 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209509876
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:02 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Was jij degene die zich zo'n zorgen maakte over climate change? En dan zelf wel 's nachts een airco aanzetten :')

Maar ja het zal dan misschien idd per huis anders zijn, ik weet ook allemaal niet hoe dat werkt ben ook maar een domme lul wat dat betreft.
Niet iedereen die zich ernstig zorgen maakt over het klimaat is zo'n drammer waarbij alles draait om symbolische maatregelen die weinig uithalen, even ter info.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209509885
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Snap ik bedoel het ook niet denigrerend, vind het ergens treurig dat sociale verhuurders het niet standaard realiseren. Je kan er ook mee verwarmen wat weer gas scheelt en het geeft mensen een enorme kwaliteitsimpuls in warme periodes zoals deze. Plus je jaagt je huurders onnodig op kosten met zo'n mobiele airco. Bedoel wat kost zo'n apparaat nou helemaal, voor 2000 piek zijn mensen enorm geholpen. Desnoods reken je het door in de huurprijs.
Dat boeit de woningbouw helemaal niets, die kijken enkel naar geld

Zo hebben ze bij een kennis die sociaal gehuurd zit een verbouwing gedaan, hele badkamer vervangen, het was een kleine moeite om even een loze buis van de meterkast naar de zolder te brengen. (meterkast zit onder de badkamer) Niet gedaan, een half jaar later zonnepanelen en een lelijke buis dwars door het huis heen voor de bekabeling.

Of dat ze in alle dakgoten de bladvangers hebben verwijderd, bladeren spoelen nu door het riool weg, of zorgt voor verstopping, moet een bedrijfje voor komen etc. maar dat is blijkbaar goedkoper ipv dat ze jaarlijks preventief de goten leeg moeten halen
pi_209509893
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Niet iedereen die zich ernstig zorgen maakt over het klimaat is zo'n drammer waarbij alles draait om symbolische maatregelen die weinig uithalen, even ter info.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 15:15:15 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209509948
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:08 schreef Centenbak het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hou maar op met die onzin, klimaatontkenners neem ik al jaren niet serieus meer met wat dan ook.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209510094
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:42 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Dat klopt, heel het huis is oud. Maar bij jou is het ook niet heel goed geïsoleerd dan als de slaapkamer temperatuur oploopt naar 28 graden?
Label A uit 1998 onder een plat dak, in de winter zonder stoken (tenzij het een periode stevig vriest) eigenlijk nooit onder de 15 binnen.
Maar in de zomer verschrikkelijk warm, woonkamer was vanmorgen 25.5 graden en dan had ik de balkondeur + ramen de hele nacht tegen elkaar open gezet.

En dat is dan nog de 'koele' kant van het huis waar de zon onder gaat. Slaapkamerkant is een graad of 2 warmer standaard :') .

Van een zolder of bovenverdieping verwacht je dat nog wel, warme lucht stijgt tenslotte, maar, echt een aparte gewaarwording dat je 2 zo verschillende klimaatzones in je huis hebt dat gelijkvloers is. Toen ik nog geen airco had sliep ik tijdens hittedagen vaak maar gewoon op de bank omdat het daar net wat beter te doen was.
blablablabla
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 14 juni 2023 @ 16:18:40 #28
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_209510456
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Label A uit 1998 onder een plat dak, in de winter zonder stoken (tenzij het een periode stevig vriest) eigenlijk nooit onder de 15 binnen.
Bij mij thuis soortgelijk inderdaad.
Heb nog geen 300 m3 aan gas verbruik op jaarbasis.
afgelopen jaar zelfs door nog zuiniger te doen slechts 232m3
Maar ja doordat de woning zo goed geisoleerd is is het met 4 grote ramen op het zuiden in de woonkamer op een extreem zonnige zomerdag dus wel 28+ graden.

Maar ja het voordeel in de winter de verwarming niet aan te hoeven hebben als de zon een dag heeft geschenen zodat het rond 21.30u nog steeds 18 graden is me eigenlijk erg veel waard.

Dan in de zomer met lapmiddeltjes maar proberen de warmte van de ramen te houden en op de koelste plek in huis gaan werken (o nee das de douche en wc, dus de bijna koelste plek)

en nu ga ik even kijken wat ik te eten ga halen zodat ik vanavond lekker in het badje van de papa en de mama kan duiken :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_209511254
quote:
99s.gif Op woensdag 14 juni 2023 16:18 schreef Nizno het volgende:

[..]
Bij mij thuis soortgelijk inderdaad.
Heb nog geen 300 m3 aan gas verbruik op jaarbasis.
afgelopen jaar zelfs door nog zuiniger te doen slechts 232m3
Maar ja doordat de woning zo goed geisoleerd is is het met 4 grote ramen op het zuiden in de woonkamer op een extreem zonnige zomerdag dus wel 28+ graden.

Maar ja het voordeel in de winter de verwarming niet aan te hoeven hebben als de zon een dag heeft geschenen zodat het rond 21.30u nog steeds 18 graden is me eigenlijk erg veel waard.

Dan in de zomer met lapmiddeltjes maar proberen de warmte van de ramen te houden en op de koelste plek in huis gaan werken (o nee das de douche en wc, dus de bijna koelste plek)

en nu ga ik even kijken wat ik te eten ga halen zodat ik vanavond lekker in het badje van de papa en de mama kan duiken :)
Moet je dan niet gewoon screens of uitvalschermen hangen?
pi_209511420
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:56 schreef DJMO het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp is het binnen smorgens 19, dan warmt het gedurende de dag op, naar laten we zeggen 25 graden, dan zet je hem een (gokje) uur voor je thuis komt aan op 21 graden

Dan kom je thuis en zet je alles tegen elkaar open zodat de 27 graden buiten temperatuur je hele huis kan vullen?

Lijkt me een goed plan _O-

Het grootste probleem bij die mobiele dingen is dat er wezenlijk 2 grote ventilatoren in zitten

De ene zuigt de lucht aan, koelt het en spuugt het weer uit, dat deel is prima

Het andere deel zuigt de lucht aan, verwarmt het en voert het af via de slang naar buiten. Die lucht die aangezogen word moet ergens vandaan komen, en dat heel veel lucht …. Al die lucht komt van buiten, en zo trek je door dat ding aan te zetten heel veel warme lucht naar binnen toe: netto resultaat je huis wordt er alleen maar warmer van
pi_209511506
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 17:52 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Helpt niks. Zit hem in de isolatie van de muren. Die absorberen de warmte van de zon en houden het vast
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 18:27:50 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209511521
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 18:14 schreef BamiRammer het volgende:
Al die lucht komt van buiten, en zo trek je door dat ding aan te zetten heel veel warme lucht naar binnen toe: netto resultaat je huis wordt er alleen maar warmer van
Dit is onzin, laat maar gewoon achterwege :O

Dat het warme lucht naar binnen zuigt klopt, maar dat is altijd koeler dan wat er naar buiten gaat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209511533
Wat mij betreft worden al die mobiele airco's van overheidswege in beslag genomen. Bij tweede overtreding volgt gevangenisstraf. Zonder airco.
pi_209511534
quote:

[..]
Dus als ik het goed begrijp is het binnen smorgens 19, dan warmt het gedurende de dag op, naar laten we zeggen 25 graden, dan zet je hem een (gokje) uur voor je thuis komt aan op 21 graden

Dan kom je thuis en zet je alles tegen elkaar open zodat de 27 graden buiten temperatuur je hele huis kan vullen?

Het grootste probleem bij die mobiele dingen is dat er wezenlijk 2 grote ventilatoren in zitten

Het andere deel zuigt de lucht aan, verwarmt het en voert het af via de slang naar buiten. Die lucht die aangezogen word moet ergens vandaan komen, en dat heel veel lucht …. Al die lucht komt van buiten, en zo trek je door dat ding aan te zetten heel veel warme lucht naar binnen toe: netto resultaat je huis wordt er alleen maar warmer van
Die lucht komt van binnen, hoewel je ze ook met een dubbele slang hebt. De ware lucht gaat naar buiten toe.

Als zo'n systeem gebruikt met een rits waardoor je raam dicht blijft is het voor kleine ruimtes vrij effectief wel. Maar er mee slapen is wel lastig die motor maakt een bonkend geluid, heel anders dan een ventilator.
blablablabla
pi_209511555
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 18:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit is onzin, laat maar gewoon achterwege :O

Dat het warme lucht naar binnen zuigt klopt, maar dat is altijd koeler dan wat er naar buiten gaat.
Gaat sowieso warmte weg ja, en belangrijker misschien nog wel ook vocht gaat weg. Das de grootste winst als straks de dauwpunten stijgen.

Die afvoer slang werd ook altijd tering heet _O-
blablablabla
pi_209511591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 18:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Gaat sowieso warmte weg ja, en belangrijker misschien nog wel ook vocht gaat weg. Das de grootste winst als straks de dauwpunten stijgen.

Je moet je dan natuurlijk ook wel bedenken dat zon ding zèlf ook gewoon 1 tot 3 kiloWatt trekt. Dat wordt wel warm ja. Dat die afvoerbuis zo heet wordt zegt meer over hoe ongelofelijk inefficiënt zo'n ding is (en waarom het gebruik ervan strafbaar gesteld moet worden). Niet over hoeveel warmte er wordt verwijderd uit de ruimte.
pi_209511652
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 18:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Je moet je dan natuurlijk ook wel bedenken dat zon ding zèlf ook gewoon 1 tot 3 kiloWatt trekt. Dat wordt wel warm ja. Dat die afvoerbuis zo heet wordt zegt meer over hoe ongelofelijk inefficiënt zo'n ding is (en waarom het gebruik ervan strafbaar gesteld moet worden). Niet over hoeveel warmte er wordt verwijderd uit de ruimte.
1000 watt is 1 kw/u, niet 3 :')

Die domme posts van jou zouden ze strafbaar moeten stellen.
blablablabla
pi_209511730
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 18:45 schreef Elan het volgende:

[..]
1000 watt is 1 kw/u, niet 3 :')

Die domme posts van jou zouden ze strafbaar moeten stellen.
Het hebben over kw/u en dan mij dom noemen :')

Ik zal jou eens strafbaar stellen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 14 juni 2023 @ 18:53:56 #39
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_209511735
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 17:52 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
ja die hangen nu ook, maar die houden bij dit oppervlak de volledige warmte niet tegen, afgelopen dagen was het 26,5 maximaal dus wel al een stuk minder warm En door de goede isolatie in de woning krijg je de warmte ook niet uit de muren e.d. zoals Elan ook aangeeft. Als ik achterdeur en raam boven open heb (enigen die ik snachts open kan houden) is het smorgens 21 maar ja dan doe je de boel dicht omdat het buiten warmer wordt dan binnen en hoppa dan komt de warmte vanuit de muren er ook weer aan. Plus de warmte die ondanks die screens ook binnen komt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_209511761
24-25 in de keuken, na het koken, in de woonkamer denk ik niet warmer dan 24,5.

Vannacht was het zelfs afgekoeld naar 22-23 graden. :D

Heb met ventilator prima geslapen. Straks is juni voorbij en dan alleen nog juli en augustus overleven. Ben benieuwd of we die 40 graden met mokerwarme tropennacht aan gaan tikken. Dat was echt zo'n hel een aantal jaar geleden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209511884
24,5 graden in de woonkamer. Het is nog te doen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 juni 2023 @ 19:26:18 #42
147316 crew  DJMO
#trut
pi_209512143
quote:

[..]

Naar 28./29 graden. 25 is nog uit te houden.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

woensdag 14 juni 2023 @ 19:40:56 #43
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209512361
Toen ik net thuis kwam stond ie op 26,5 graden.
Daar was ik wel blij mee, hoe gek dat ook klinkt.

Laatste dagen was dat 28.

Vanmiddag de hele alles op elkaar open laten staan omdat het buiten koeler was dan binnen.

Nu tot vanavond laat weer lekker alles open en op naar de 25.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 19:44:55 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209512425
24,5

Ergste is geweest, we hebben het overleefd. Hopelijk ook qua energierekening.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209512592
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 18:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Om die reden heb ik een goed geïsoleerde slang :)

woensdag 14 juni 2023 @ 19:56:56 #46
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209512610
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:55 schreef Papabear het volgende:

[..]
Om die reden heb ik een goed geïsoleerde slang :)

[ afbeelding ]
dat raam erbij open ook. _O- mooie plankjes _O_
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_209512647
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:56 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
dat raam erbij open ook. _O- mooie plankjes _O_
Is een dubbele plaat MDF, waarvan de binnenste kleiner is en in het kozijn valt. Zit met klemmen vast tegen het rubber. Net als een inzethor zeg maar. Daar heb ik het ook van afgekeken :)

Edit: jij denkt dat er een raam open staat? Kijk nog eens goed ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2023 20:00:25 ]
  woensdag 14 juni 2023 @ 20:48:52 #48
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209513432
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:59 schreef Papabear het volgende:

[..]
Is een dubbele plaat MDF, waarvan de binnenste kleiner is en in het kozijn valt. Zit met klemmen vast tegen het rubber. Net als een inzethor zeg maar. Daar heb ik het ook van afgekeken :)

ahhhh nou zie ik het
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 20:50:01 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209513452
Mijn raam is helaas iets te groot en belangrijk om er even uit te halen :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209513489
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:59 schreef Papabear het volgende:

[..]

Ik moest toch echt even een minuut kijken voordat ik dat raam snapte. :T
  woensdag 14 juni 2023 @ 20:53:34 #51
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209513500
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:52 schreef Viezig het volgende:

[..]
Ik moest toch echt even een minuut kijken voordat ik dat raam snapte. :T
Ik heb minutenlang gestaard en zie nog steeds alleen maar een open raam.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_209513503
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:50 schreef Nattekat het volgende:
Maar misschien kantelt je raam wel bijna 180 graden zoals hier. :T
pi_209513512
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:53 schreef livelink het volgende:

[..]
Kijk eens goed naar wat de binnenkant en wat de buitenkant is.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 20:55:05 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209513523
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:53 schreef Viezig het volgende:

[..]
Maar misschien kantelt je raam wel bijna 180 graden zoals hier. :T
180 graden lukt nog wel, maar helaas gaat dat omhoog ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Miss 200.000.000! woensdag 14 juni 2023 @ 20:56:28 #55
367000 roos94
pi_209513554
25
Ramen al tijdje open maar t zakt gewoon niet
  Miss 200.000.000! woensdag 14 juni 2023 @ 20:57:53 #56
367000 roos94
pi_209513578
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:44 schreef Nattekat het volgende:
24,5

Ergste is geweest, we hebben het overleefd. Hopelijk ook qua energierekening.
De zomer moet nog beginnen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 20:58:30 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209513587
Kwam thuis met 24, maar liep op tot 25. Slaapkamer nog een graadje warmer.

Tikkie onderschat hoe hard het nog op kon warmen 's avonds, dus hopelijk lukt het dat ding dat volgens sommigen hier pure geld- en energieverspilling is om het nog een beetje leefbaar te maken voor vannacht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 14 juni 2023 @ 20:58:33 #58
37150 livelink
pi_209513589
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:54 schreef Viezig het volgende:

[..]
Kijk eens goed naar wat de binnenkant en wat de buitenkant is.
Pas toen ik naar de scharnieren keek zag ik het :o
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 20:59:01 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209513597
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:57 schreef roos94 het volgende:

[..]
De zomer moet nog beginnen.
Deze 1,5 week doet echt niet onder voor een gemiddelde warme zomerweek.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Miss 200.000.000! woensdag 14 juni 2023 @ 21:13:41 #60
367000 roos94
pi_209513971
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Deze 1,5 week doet echt niet onder voor een gemiddelde warme zomerweek.
Ik bedoel dat je zegt het ergste is geweest :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 21:14:45 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209514011
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:13 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik bedoel dat je zegt het ergste is geweest :P
Ja, voor nu :P

De komende 4 dagen dat is, daarna plaknachten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209514025
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:44 schreef Nattekat het volgende:
Ergste is geweest
zondag en maandag weer 30 graden, en maandag en dinsdag nacht temperaturen van 18/19 graden verwacht
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 21:16:44 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209514066
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:15 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
zondag en maandag weer 30 graden, en maandag en dinsdag nacht temperaturen van 18/19 graden verwacht
Hier in het westen lijkt dat mee te gaan vallen. Alleen de nacht van zondag op maandag ziet er niet fijn uit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:23:35 #64
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209514281
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hier in het westen lijkt dat mee te gaan vallen. Alleen de nacht van zondag op maandag ziet er niet fijn uit.
pi_209514297
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 18:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Die lucht komt van binnen, hoewel je ze ook met een dubbele slang hebt.
Dubbele slang systemen zie je niet veel, je kan je enkele slang systeem vaak wel zo modden dat hij lucht van buiten aanzuigt, dat is de beste manier als een split unit geen optie is en je geen dubbele slang airco kan vinden.

Mocht je wel een enkele slang unit hebben, die heb ik overigens ook 1, maar wel aangepast dat ik een ‘dubbele slang’ versie heb (zo goed en kwaad als het kan)

Maar als je dus een enkele slang unit hebt dan zuigt hij inderdaad de lucht van binnen aan, gebruikt het voor het koelen van de condensor en blaast die lucht naar buiten weg

2 problemen daarmee (verlies ten opzichte van een split unit):
- de lucht komt van binnen, dat is deels de lucht die net afgekoeld is die blaas je verwarmd weer naar buiten
- de lucht die binnen verdwijnt moet ook gecompenseerd worden, dus zal er warme buitenlucht naar binnen komen, dat kan niet anders, dit komt via je roosters of kieren naar binnen
pi_209514478
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:24 schreef BamiRammer het volgende:

[..]
Dubbele slang systemen zie je niet veel, je kan je enkele slang systeem vaak wel zo modden dat hij lucht van buiten aanzuigt, dat is de beste manier als een split unit geen optie is en je geen dubbele slang airco kan vinden.

Mocht je wel een enkele slang unit hebben, die heb ik overigens ook 1, maar wel aangepast dat ik een ‘dubbele slang’ versie heb (zo goed en kwaad als het kan)

Maar als je dus een enkele slang unit hebt dan zuigt hij inderdaad de lucht van binnen aan, gebruikt het voor het koelen van de condensor en blaast die lucht naar buiten weg

2 problemen daarmee (verlies ten opzichte van een split unit):
- de lucht komt van binnen, dat is deels de lucht die net afgekoeld is die blaas je verwarmd weer naar buiten
- de lucht die binnen verdwijnt moet ook gecompenseerd worden, dus zal er warme buitenlucht naar binnen komen, dat kan niet anders, dit komt via je roosters of kieren naar binnen

Leuk kanaal. Ook zijn filmpjes over vaatwassers zijn een aanrader.
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:32:37 #67
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_209514531
28°C en 33% rv.

Is wel aangenamer dan van de week toen het ook 28°C was maar dan bij 52% rv.
pi_209515262
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:50 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb er dus niks uitgehaald.
Het raam dat je op de foto ziet is het raam waar nu de MDF-plaat met uitlaat van de airco zit, maar dan helemaal naar beneden uitgeklapt :)
Als de airco niet nodig is, dan trek ik die MDF-plaat eruit, gaat de inzethor terug en het raam weer omhoog en dicht.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 22:07:33 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209515315
Echt ongelofelijk hoe veel mensen hier keihard hun best doen om mobiele airco's te haten _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209515455
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:07 schreef Nattekat het volgende:
Echt ongelofelijk hoe veel mensen hier keihard hun best doen om mobiele airco's te haten _O-
Het filmpje dat ik plaatste geeft trouwens een heel genuanceerde blik. De thumbnail is een beetje clickbait, maar hij legt heel goed uit dat een split unit beter is, maar waarom in sommige gevallen zo'n mobiel ding best een oplossing is.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 22:14:16 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209515469
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:13 schreef Viezig het volgende:

[..]
Het filmpje dat ik plaatste geeft trouwens een heel genuanceerde blik. De thumbnail is een beetje clickbait, maar hij legt heel goed uit dat een split unit beter is, maar waarom in sommige gevallen zo'n mobiel ding best een oplossing is.
Ja, ik ken dat filmpje uiteraard :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209515984
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:13 schreef Viezig het volgende:

[..]
Natuurlijk is een split beter, daar zijn we het volgens mij ook allemaal wel over eens.

Maar dat geleuter over dat een mobiele totaal niks doet is natuurlijk klinkklare onzin. Het gaat erom hoe je het met een mobiele airco aanpakt.
Dus ook zorgen voor zo min mogelijk warmte in huis: zonwerende (rol-)gordijnen, screens, etc. Dat scheelt al enorm veel in de inkomende warmte.
Maar als je in een zeer goed geïsoleerd huis woont, dan gaat de warmte uiteindelijk in de muren (beton/isolatie/baksteen) zitten en dan wordt het allemaal knap lastig om het nog koel te krijgen.

Dat laatste is bij mij ook het geval, dus ja, zodra je de mobiele uitzet, dan loopt de temp weer hard op.
Maar zolang die aanstaat doet hij prima z'n werk. In mijn geval 22 graden i.p.v. 27 in de woonkamer en ook nog wel een graadje lager als ik dat wil, maar dat is niet nodig.

Ja, dat kost best wel wat energie. Paar euro per dag, afhankelijk van je energiecontract en/of zonnepanelen.
Voor een gezin dat geen split-unit kan nemen om wat voor reden dan ook, kan een mobiele setup een prima alternatief zijn, mits je dan ook wat extra moeite doet om de warmte buiten te houden.
pi_209516674
Ik ga echt geen millimeter wijken in deze. Invorderen en afvoeren die dingen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 juni 2023 @ 23:16:46 #74
147316 crew  DJMO
#trut
pi_209516856
quote:
15s.gif Op woensdag 14 juni 2023 23:08 schreef BlackLining het volgende:
Ik ga echt geen millimeter wijken in deze. Invorderen en afvoeren die dingen.
Zouden ze met jou moeten doen :{w

pi_209516951
quote:
4s.gif Op woensdag 14 juni 2023 18:29 schreef BlackLining het volgende:
Wat mij betreft worden al die mobiele airco's van overheidswege in beslag genomen. Bij tweede overtreding volgt gevangenisstraf. Zonder airco.
Vallen auto's ook onder mobiele airco's?
pi_209516986
Het is in mijn huiskamer nu 25 graden.

Voor mij is dat best koel. *O*
pi_209517042
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:53 schreef livelink het volgende:

[..]
Dan ben je gezakt voor de intelligentietest.
pi_209517134
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 23:22 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Het is in mijn huiskamer nu 25 graden.

Voor mij is dat best koel. *O*
Hier nu ook, schaduwdoek hangt voor 75% van het raam en boven alles open (op slaapkamer na waar een splitunit-airco hangt).

Vrijdagnacht wordt het overigens koud, misschien goed voor de mensen hier om het 's nachts dan allemaal open te gooien mits dat kan qua veiligheid. Zelf heb ik twee honden die wel blaffen als ze onraad ruiken, maar snap dat het niet voor iedereen een even fijn gevoel is.
  woensdag 14 juni 2023 @ 23:32:34 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209517153
Garage: 25.0 (grote deur en loopdeur net tegen elkaar open gehad)
Woonkamer: 22.0
Badkamers: 21.5
Slaapkamers: 23.0, 23.5 en 22.5
Zolder:24.5
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 15 juni 2023 @ 00:15:00 #80
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_209517502
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 23:32 schreef Leandra het volgende:
Garage: 25.0 (grote deur en loopdeur net tegen elkaar open gehad)
Slaapkamers: 23.0, 23.5 en 22.5
Zolder:24.5
Brrr, ik zou het winterdekbed alvast maar klaarleggen :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 15 juni 2023 @ 01:02:24 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209517679
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 00:15 schreef flipsen het volgende:

[..]
Brrr, ik zou het winterdekbed alvast maar klaarleggen :D
Als ik het koud krijg ga ik wel op zolder slapen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209517764
Een steady 18 graden, split unit gang gang
  Miss 200.000.000! donderdag 15 juni 2023 @ 05:29:32 #83
367000 roos94
pi_209518091
24
pi_209518109
26. Kan helaas 's nachts de boel niet open zetten want het zou niet de eerste keer zijn dat mijn kat van het balkon valt.
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  donderdag 15 juni 2023 @ 06:02:38 #85
37150 livelink
pi_209518147
quote:
9s.gif Op woensdag 14 juni 2023 23:25 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Dan ben je gezakt voor de intelligentietest.
Story of my life...

24,3 graden nu
pi_209518163
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 05:41 schreef josja het volgende:
26. Kan helaas 's nachts de boel niet open zetten want het zou niet de eerste keer zijn dat mijn kat van het balkon valt.
Daar heb je toch van die netten voor?

21 graden hier.
pi_209518187
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 06:10 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Daar heb je toch van die netten voor?

21 graden hier.
True, ik zie alleen niet zo voor me hoe ik mijn hele balkon met netten kan optuigen, en bovendien is het beest nogal slim, gaat er ongetwijfeld aan knagen of tegenop springen totdat ie er doorheen kan.
pi_209518275
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 06:24 schreef josja het volgende:

[..]
True, ik zie alleen niet zo voor me hoe ik mijn hele balkon met netten kan optuigen, en bovendien is het beest nogal slim, gaat er ongetwijfeld aan knagen of tegenop springen totdat ie er doorheen kan.
Als dat beestje gaat knagen om naar beneden te springen dan heb je wel een kamikaze-kat die een hekel aan je heeft hoor :D

Geen idee hoe groot het balkon is maar veel van mijn buren hebben gewoon een net gespannen.
Geen enkele kat knaagt daar aan. Het is toch ook geen cavia ofzo :)
pi_209518293
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 06:58 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Als dat beestje gaat knagen om naar beneden te springen dan heb je wel een kamikaze-kat die een hekel aan je heeft hoor :D

Geen idee hoe groot het balkon is maar veel van mijn buren hebben gewoon een net gespannen.
Geen enkele kat knaagt daar aan. Het is toch ook geen cavia ofzo :)
Hahahaha nou echt aanhalig is ie ook al niet dus wie weet wil ie wel uit het leven stappen :D

Ik ga nog eens rondneuzen naar zo'n netje,
  donderdag 15 juni 2023 @ 07:06:15 #90
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_209518297
Ooo, nu zie ik het ook pas. (dat raam van Papabear).

Woonkamer 20.6, Zolder ook 20.6, Schuur 22.8.
How can I make this topic about me?
pi_209518871
24 graden.

Wel opvallend dat hier in de winter stoer wordt gedaan over lage temperaturen verdragen en in de zomer de airco en masse wordt ingeschakeld.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209518916
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 09:02 schreef Claudia_x het volgende:
24 graden.

Wel opvallend dat hier in de winter stoer wordt gedaan over lage temperaturen verdragen en in de zomer de airco en masse wordt ingeschakeld.
heel opvallend inderdaad, wat ik ook niet begrijp is dat er met deze temperaturen al naar de airco word gegrepen, terwijl je met een een beetje nachtelijk ventileren en het weghouden van het directe zonlicht uit je huis de hut best goed onder controle kan houden
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 juni 2023 @ 09:10:55 #93
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209518941
24.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209518993
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 09:07 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
heel opvallend inderdaad, wat ik ook niet begrijp is dat er met deze temperaturen al naar de airco word gegrepen, terwijl je met een een beetje nachtelijk ventileren en het weghouden van het directe zonlicht uit je huis de hut best goed onder controle kan houden
Ik vraag me af waar die discrepantie vandaan komt. Misschien is het puur de gedaalde energieprijs?
pi_209519062
18.5
  donderdag 15 juni 2023 @ 10:41:49 #96
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209519865
quote:
24 graden.

Omdat je je tegen kou kunt kleden :7

26 nog steeds hier.
Warm, maar beter dan de 28 die het was.
A murky, forgotten land.
pi_209519878
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 06:24 schreef josja het volgende:

[..]
Ik ken dit probleem. Ben nu maar bezig met zelf horren bouwen, met aan één kant horrengaas tegen muggen en aan de andere kant kippengaas tegen de kat ;(
pi_209520148
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Omdat je je tegen kou kunt kleden :7

26 nog steeds hier.
Warm, maar beter dan de 28 die het was.
Je kunt ook allerlei dingen doen om je te wapenen tegen een oplopende temperatuur in huis. En je kunt zelfs jezelf trainen om eraan te wennen.
pi_209520152
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik ken dit probleem. Ben nu maar bezig met zelf horren bouwen, met aan één kant horrengaas tegen muggen en aan de andere kant kippengaas tegen de kat ;(
Helpt een hor niet ook om de kat binnen te houden? Dat lijkt mij dubbelwinst.
pi_209520405
quote:
24 graden.

Ik snap niet precies waarom dit opvallend is. Het is gewoon zo dat het veel makkelijker is om je dik te kleden en een deken om te doen tegen de kou, dan dat het is om je huidsvel eraf te trekken tijdens hitte.

Het verschilt ook enorm per woning in mijn ervaring: In mijn vorige (na-oorlogse) woning ging de airco binnen al aan als het buiten 25° was, het was gewoon niet uit te houden binnnen. Zelfs niet met (bijvoorbeeld) ijskoude voetbaden.

Terwijl ik in mijn huidige (voor-oorlogse) woning genoeg heb aan koud water en af en toe een waterijsje, zelfs toen het 35° werd vorig jaar. Heb niet eens verduisterende/verkoelende gordijnen in dit huis. De airco staat ondertussen stof te happen.
  Miss 200.000.000! donderdag 15 juni 2023 @ 11:46:30 #101
367000 roos94
pi_209520450
25
pi_209520489
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat ligt aan de kwaliteit van het gaas,er is speciaal gaas voor huisdieren maar deze optie is waarschijnlijker goedkoper dan dat gaas. Een beetje kat of hond loopt gewoon door het gaas, in het geval van onze hond (60 cm schofthoogte) loopt ze gewoon de complete hordeur eruit, ze is nogal lomp.

Het is hier binnen 26.4, gisteren 35 graden maximaal. De zomer in Portugal is gevonden. We hebben de mobiele airco weer neergezet.
pi_209520513
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:42 schreef Drxx het volgende:

[..]
Ik snap niet precies waarom dit opvallend is. Het is gewoon zo dat het veel makkelijker is om je dik te kleden en een deken om te doen tegen de kou, dan dat het is om je huidsvel eraf te trekken tijdens hitte.

Het verschilt ook enorm per woning in mijn ervaring: In mijn vorige (na-oorlogse) woning ging de airco binnen al aan als het buiten 25° was, het was gewoon niet uit te houden binnnen. Zelfs niet met (bijvoorbeeld) ijskoude voetbaden.

Terwijl ik in mijn huidige (voor-oorlogse) woning genoeg heb aan koud water en af en toe een waterijsje, zelfs toen het 35° werd vorig jaar. Heb niet eens verduisterende/verkoelende gordijnen in dit huis. De airco staat ondertussen stof te happen.

Wat een hoop ruimte voor nuance die ik hier afgelopen winter nauwelijks tegenkwam.
pi_209522362
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De kat maakt gewoon korte metten met die hor :Y
  Moderator / Redactie FP donderdag 15 juni 2023 @ 14:53:19 #105
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_209522396
25,5 :{
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  donderdag 15 juni 2023 @ 15:04:05 #106
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209522494
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 14:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
25,5 :{
Hier nu al zo'n 24 uur stabiel op 26.
Nadat het daarvoor zelfs 28 was.
Ik ben nu erg blij met die 26 :D

Straks weer alles lekker open en hopelijk op naar de 25.
A murky, forgotten land.
  donderdag 15 juni 2023 @ 15:04:59 #107
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_209522505
23,1 op de werkkamer. Maar dat is nu met de zon erop.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_209523203
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ha ik ben niet de enige met een killer kat. Durf ook niks voor de slaapkamerramen te doen want hij heeft nu al de gewoonte om met een aanloop vol op de vensterbank/tegen het raam te springen. Die gaat met hor en al naar buiten.

Oh, en een steady 27 weer hier.
  Miss 200.000.000! donderdag 15 juni 2023 @ 17:11:43 #109
367000 roos94
pi_209523699
26 het zou zgn koeler zijn vandaag hahahahhaa
pi_209523764
27,5 B:)B
pi_209524156
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 14:49 schreef BlackLining het volgende:

[..]
De kat maakt gewoon korte metten met die hor :Y
Stroom er op, werkt voor paarden ook _O_

230volt op hun sodemieter _O_

En anders kun je met een combinatietang ook hard rammen _O_

24,2 hier in het oosten, geen ac aan gehad, nergens voor nodig
Prima te doen nog zonder
pi_209525005
25.5 alles open gegooid net. Scheelde nog maar 1 graad met buiten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 15 juni 2023 @ 20:03:25 #113
147316 crew  DJMO
#trut
pi_209525193
Dankzij de airco maar 24,5 nu.

donderdag 15 juni 2023 @ 20:12:31 #114
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209525274
Vanochtend 26, nu 27.
Maar het is buiten nu 26, dus de boel kan weer open.
A murky, forgotten land.
pi_209525785
Ik moest vanavond even iets ophalen bij een kennis van me. Daar was het binnen 30,5 graden (oud monumentaal treinstation). Niet te harden daarbinnen :X
  donderdag 15 juni 2023 @ 21:47:32 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209526393
Garage: 27.0
Slaapkamers: 22.0
Zolder: 23.5
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209526483
25,6 het wil niet echt afkoelen ondanks dat alles open staat
pi_209526889
22,7 in de woonkamer, 23,4 slaapkamers

Vandaag geen airco aan gehad. Het koelt inmiddels flink af en dat zet vannacht ook door, dus ik hou lekker alles open :)

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2023 22:31:53 ]
pi_209526892
24
  vrijdag 16 juni 2023 @ 06:36:50 #120
37150 livelink
pi_209528796
Vannacht echt de eerste nacht dat ik vanwege de hitte heel slecht heb geslapen. Nu met alles open is het in de huiskamer 23,6 graden. Heel aangenaam dus. Maar ik slaap op zolder en daar is het nu 27 graden.
pi_209528922
25. Slecht geslapen ook vannacht, het leek voor geen meter af te koelen.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 09:19:19 #122
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_209529592
19 graden toen ik wakker werd vanochtend. Had gewoon koud onder mijn herfstdekbed.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  Miss 200.000.000! vrijdag 16 juni 2023 @ 09:42:17 #123
367000 roos94
pi_209529834
24
pi_209530975
21,3
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 juni 2023 @ 11:22:23 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209531004
24,5
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209534481

Airco nog steeds niet nodig gehad
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:53:59 #127
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_209535171
Was 25c nu 22c met airco aan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:55:39 #128
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_209535182
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:39 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ link | afbeelding ]
Gelukkig staat de vorstbeveiliging wel aan |:)
Of heb je die ook niet nodig gehad :+
pi_209535241
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:55 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Gelukkig staat de vorstbeveiliging wel aan |:)
Of heb je die ook niet nodig gehad :+
_O-
pi_209535373
32
pi_209535707
De nachten zijn nu nog prima wat temperatuur betreft. Dus dat is erg fijn.
Dus vanochtend 22 binnen. Wel om 7:00 heerlijk buiten gezeten in de koelte van 15 graden. Dan kom ik weer tot leven.

Nu weer binnen 24,5. Buiten 28.

Maar ik trek die hitte zeer slecht. Het trekt mijn energie uit me.

In de vergadering vanmiddag werd gezegd; prettig weekend en geniet van het mooie weer.
Ja, prima, ik geniet in september wel weer van het “mooie” weer.
pi_209536032
26,5 binnen als airco uit staat. In de nacht airco wel aan op de slaapkamer en op kantoor ook.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 16 juni 2023 @ 21:09:58 #133
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_209537277
kwam thuis na 2 nachtjes logeren, 25.5 graden nadat het hele huis 60u volledig dicht heeft gezeten met de screens voor het voorraam. Toen ik weg ging rond 7u woensdag was het 21 graden. Nu de boel maar weer open (voordeur achterdeur en logeerkamerraam). Slaapkamerraam blijft dicht aangezien ik daar geen hor voor heb zitten en geen zin heb om beestjes weg te moeten jagen.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 22:06:58 #134
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_209537852
Effe vanuit het Noorden naar Limburg op vakantie voor 3 dagen.

Geen airco. 27 graden binnen. Vind ik de 19 graden thuis iets aangenamer. Zit naast een bos. Raam toch maar open gedaan maar daar ga ik vast spijt van krijgen.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 22:35:09 #135
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_209538195
26
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 23:44:11 #136
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_209539039
27,6°C

Dat is ook de temperatuur van de muren, dus veel zal het niet dalen bij mij binnen.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 00:22:32 #137
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209539446
26,5

Ben bang dat het tot half augustus niet meer onder de 26 komt :'(

En uiteindelijk tot 31 graden :'(
In de woonkamer.
Op de slaapkamer een graad of 4-5 extra -O-

En van de week zei een user nog doodleuk dat je je daarop kon trainen.

Makkelijk gezegd als je daar zelf niet in hoeft te verblijven.

En normaliter was dat pas eind juli, dat hier in huis de temperatuur zo hoog op loopt.

Een paar weken 'is nog te doen', maar 2,5 maand lang niet, daar lijdt je op een gegeven moment en fysiek en mentaal onder.

Volgend jaar toch maar voor een mobiele airco gaan, al is het maar voor de voor de nachtrust.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 00:47:51 #138
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209539581
22 graden, zal nog wel verder zakken heb de ramen boven open :z
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Miss 200.000.000! zaterdag 17 juni 2023 @ 02:34:13 #139
367000 roos94
pi_209539948
23.5
  zaterdag 17 juni 2023 @ 03:42:34 #140
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_209540034
Deuren even open gezet. Heerlijk koud buiten. :o

Nu in no time van 24 naar 22,4 binnen. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Zwansen op 17-06-2023 03:47:37 ]
  zaterdag 17 juni 2023 @ 04:01:04 #141
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_209540052
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 03:42 schreef Zwansen het volgende:
Deuren even open gezet. Heerlijk koud buiten. :o

Nu in no time van 24 naar 22,4 binnen. :D
En dan doe je de deur dicht: binnen het uur terug naar 23,5. :D
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_209540103
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 00:22 schreef StateOfMind het volgende:
26,5

In de woonkamer.

En normaliter was dat pas eind juli, dat hier in huis de temperatuur zo hoog op loopt.

Een paar weken 'is nog te doen', maar 2,5 maand lang niet, daar lijdt je op een gegeven moment en fysiek en mentaal onder.

Volgend jaar toch maar voor een mobiele airco gaan, al is het maar voor de voor de nachtrust.
Waarom niet dit jaar voor een mobiele airco?
pi_209540106
28,5 graad in huis. Slaapkamer 30 graden. Jaren 50 appartement.
pi_209540192
quote:
26,5

In de woonkamer.

Ik leef met je mee, zelfde hier. Vond het vorig jaar al zo'n hel, compleet gesloopt na twee weken niet goed kunnen slapen. En dan voor werk overdag lekker actief en vrolijk allerlei yoga en pilateslessen geven, man ik kon de ene poot amper nog voor de andere zetten :'(

25.5 nu hier, alles weer open.
pi_209540352
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:39 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ link | afbeelding ]

Ik wist niet dat je een logeerkamer had, wanneer kan in langskomen? _O_
pi_209540393
Bij mij is het 26 graden, en ik ga er me mentaal op instellen dat dat nog wel een tijdje zo blijft, of hoger wordt.
pi_209540430
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 07:37 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Bij mij is het 26 graden, en ik ga er me mentaal op instellen dat dat nog wel een tijdje zo blijft, of hoger wordt.
Heb je geen ramen die open kunnen? Gisterenavond ook 26 graden hier binnen.
Vannacht weer alle ramen boven maximaal open gegooid. Vanmorgen was het 19 op de slaapkamer.
Benedenverdieping 22 graden, kan het daar ook wel lager krijgen door alles open te zetten maar geen behoefte aan dan wordt het zelfs koud. Nu alles dichthouden straks dan verwacht ik dat het max 24 wordt vandaag.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 08:01:20 #148
68638 Zwansen
pi_209540476
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 04:01 schreef Kriegel het volgende:

[..]
En dan doe je de deur dicht: binnen het uur terug naar 23,5. :D
Ja, vanochtend kom ik beneden en dan staat het inderdaad weer op 23,5. Toch bijzonder dat als het buiten zo koud is (12 graden ofzo) het alsnog opwarmt. Het huis houdt zoveel warmte vast. :(
  zaterdag 17 juni 2023 @ 08:07:45 #149
68638 Zwansen
pi_209540491
quote:
26,5

In de woonkamer.

Als het zo extreem was dan zou ik gewoon de wekker zetten om 3:00 ofzo en dan alles een paar uur openzetten (ramen, voordeur en achterdeur). Vannacht was de koudste nacht van de week met temperaturen rond de 10 graden. Dan kun je echt wel een verschil maken.

Vanaf morgen krijgen we veel warmere nachten met soms nachten waar het amper onder de 20 komt.
pi_209540551
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 07:47 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Heb je geen ramen die open kunnen? Gisterenavond ook 26 graden hier binnen.
Vannacht weer alle ramen boven maximaal open gegooid. Vanmorgen was het 19 op de slaapkamer.
Benedenverdieping 22 graden, kan het daar ook wel lager krijgen door alles open te zetten maar geen behoefte aan dan wordt het zelfs koud. Nu alles dichthouden straks dan verwacht ik dat het max 24 wordt vandaag.
Ik heb boven alle ramen open gezet toen ik ging slapen. Voor ik ging slapen beneden. Helpt niks.

Ik hoor ook iedereen praten over wind, maar hier staat geen zuchtje wind. Ik woon in Gilze-Rijen.

Geen wind whatsoever.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 12:05:29 #151
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_209542254
26,9°C en een RV van 34%
pi_209542869
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 08:23 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Ik heb boven alle ramen open gezet toen ik ging slapen. Voor ik ging slapen beneden. Helpt niks.

Ik hoor ook iedereen praten over wind, maar hier staat geen zuchtje wind. Ik woon in Gilze-Rijen.

Geen wind whatsoever.
Bij windstil weer een fan op een meter afstand van het raamkozijn zetten en dat ding naar buiten laten blazen terwijl je aan de andere kant uiteraard ook een raampje open hebt.

Voor uitleg zie hier:
  zaterdag 17 juni 2023 @ 13:54:24 #153
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_209543014
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:32 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Bij windstil weer een fan op een meter afstand van het raamkozijn zetten en dat ding naar buiten laten blazen terwijl je aan de andere kant uiteraard ook een raampje open hebt.

Voor uitleg zie hier:
Afzuigkap werkt meestal ook wel oké, anders. Of je badkamerventilator. Alles dat lucht naar binnen trekt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 17 juni 2023 @ 15:29:49 #154
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_209543616
quote:
26,5

In de woonkamer.

Jezzzuusss kerel, wat kut man. Waarom niet nu voor een airco gaan? Dikke wachtlijsten zeker?

Lijken me gouden tijden voor glaszetters (raam isolatie), installateurs (warmtepompen en inderdaad aircoboeren.
pi_209543832
quote:
26,5

In de woonkamer.

En hoe heb je het al die jaren hiervoor in je leven dan volgehouden?
Het is niet zo dat de zomer een nieuw fenomeen is ofzo. Het volgt namelijk werkelijk waar ieder jaar na de lente.
pi_209543870
quote:
Op zaterdag 17 juni 2023 16:04 schreef Centenbak het volgende:

Het is niet zo dat de zomer een nieuw fenomeen is of zo. Het volgt namelijk werkelijk waar ieder jaar na de lente.
Die zomer die a.s. woensdag begint, bedoel je ? 11.gif
pi_209543877
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:10 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Die zomer die a.s. woensdag begint, bedoel je ? 11.gif
Nee die zomer begon zowat in mei.
pi_209544134
22,4°C.

We hebben vloerkoeling, maar die staat nog uit.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juni 2023 @ 16:59:43 #159
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209544284
26

Airco heeft overdag nog niet aangestaan, maar we gaan wel langzaam naar het punt toe dat het hier zonder iets te warm gaat worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 17:26:22 #160
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_209544473
Hoe krijgen mensen het zo debiel warm in huis? Zijn dat de zegeningen van een moderne woning? De afgelopen nachten is het heerlijk koel geweest en dan waait hier alles gewoon door, binnentemperatuur ligt op zo’n 22-23° C.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 17 juni 2023 @ 17:49:58 #161
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_209544614
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:26 schreef Ringo het volgende:
Hoe krijgen mensen het zo debiel warm in huis? Zijn dat de zegeningen van een moderne woning? De afgelopen nachten is het heerlijk koel geweest en dan waait hier alles gewoon door, binnentemperatuur ligt op zo’n 22-23° C.
yup, hier is de woning gebouwd om zo min mogelijk gas te hoeven te gebruiken. Dus blijft het in de winter lekker warm in huis, maar ja door al die maatregelen is het in de zomer een sauna.
Nu was het vandaag maximaal 25. Vanmorgen toen ik van bed kwam was het weer 21 dus alles dicht gedaan om 10u toen de zon er bij kwam en straks maar eens even weer open doen.

En doorwaaien? ja dat kan het hier van de achterdeur naar de voordeur, maar komt net niet in het woongedeelte.
pi_209544723
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:04 schreef Centenbak het volgende:
Niet de user in kwestie hoor. Denk dat het toen veel afwisselender was. Het is vrij broeierig hier in huis, het zit al echt in de muren voel ik. Dat krijg je er moeilijk uit. Het maakt het vooral lastig dat het zo lang warm en droog blijft. En niet even een paar dagen hitte gevolgd door een heuse onweersbui en wisselvallig weer.

Hoe ik het een aantal jaar geleden heb volgehouden was matrasje beneden en voor een waaier slapen. En vooral niks doen, maar was vooral einde juli/begin augustus. Zodra het september is wordt alles snel weer normaal.
pi_209544734
quote:
Veel mensen zijn niet zo slim. Ik weet nog dat ik vorig jaar met 35 graden naar huis reed van werk en huizen zag waar de ramen van open stonden. :')
pi_209544738
Hier ook elke dag overdag tussen de 26-28 graden 8-) Lekker man, mag wat mij betreft altijd wel zo zijn :7

Maar het is wel alleen lekker als er een briesje is, als de ramen en deuren potdicht zitten dan is het mij ook teveel.
pi_209544741
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 18:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Veel mensen zijn niet zo slim. Ik weet nog dat ik vorig jaar met 35 graden naar huis reed van werk en huizen zag waar de ramen van open stonden. :')
Misschien gaven die mensen geen fuck, maar niemand is zo dom om 's nachts de ramen dicht te houden terwijl het binnen snikheet is.
pi_209544821
quote:
Ik heb een huurwoning, maar hij is twee jaar geleden wel helemaal geisoleerd, zolder, kruipruimte dubbel glas etc etc. Nou, ik kreeg heel veel geld terug van mijn energie-rekening, maar het zou ook koeler zijn en dat is echt niet zo. Echt niet hoor.

Nou, en dan woon ik nog in Gilze-Rijen.

Dus dat is hier debiel heet.

Ook als de zon niet meer schijnt is het hier stikbenauwd.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 19:55:02 #167
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_209545834
27 :%
pi_209545857
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 18:09 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Misschien gaven die mensen geen fuck, maar niemand is zo dom om 's nachts de ramen dicht te houden terwijl het binnen snikheet is.
Maar overdag kun je beter alles dicht houden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 17 juni 2023 @ 20:01:08 #169
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_209545886
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 18:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Niet de user in kwestie hoor. Denk dat het toen veel afwisselender was. Het is vrij broeierig hier in huis, het zit al echt in de muren voel ik. Dat krijg je er moeilijk uit. Het maakt het vooral lastig dat het zo lang warm en droog blijft. En niet even een paar dagen hitte gevolgd door een heuse onweersbui en wisselvallig weer.

Dagen op rij warm weer. Zelfs record gebroken.

Negende zomerse dag op rij betekent weer
een record: langste reeks ooit in juni https://www.nu.nl/binnenl(...)ks-ooit-in-juni.html
pi_209545949
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:49 schreef Nizno het volgende:

[..]
yup, hier is de woning gebouwd om zo min mogelijk gas te hoeven te gebruiken. Dus blijft het in de winter lekker warm in huis, maar ja door al die maatregelen is het in de zomer een sauna.
Nu was het vandaag maximaal 25. Vanmorgen toen ik van bed kwam was het weer 21 dus alles dicht gedaan om 10u toen de zon er bij kwam en straks maar eens even weer open doen.

En doorwaaien? ja dat kan het hier van de achterdeur naar de voordeur, maar komt net niet in het woongedeelte.
Ik sprak van de week iemand die in een net opgeleverd huurhuis woont van een woningbouw, nieuw gebouwd in januari 2023 opgeleverd. Binnen was het al 27 graden en kans op nachtelijke koeling is nihil omdat de ramen enkel op een kantelstand open kunnen dus: / zo voor open en | voor dicht, verder openzetten is niet mogelijk en ze kunnen dus enkel de voordeur en achterdeur open zetten. Alle woningen zijn voorzien van een warmtepomp, waar ze enkel mee kunnen verwarmen, vloerkoeling is niet mogelijk … dat kost letterlijk nog geen 1000 euro per huis meer, over de gehele leeftijd van die warmtepomp, met 1 euro meer huur in de maand al te realiseren, onbegrijpelijk

Volstrekt belachelijk, een kennis van mij woont in een gerenoveerd huurhuis, ook van de woningbouw. Achter kan een raam open, voor helemaal niets, zelfs geen roosters ook daar is het bizar warm binnen.

Daarvoor had hij wel roosters voor en achter en dat raampje dat open kon, voor kwamen geen nieuwe roosters omdat dat ten koste ging van de isolatie waardes
  Moderator zaterdag 17 juni 2023 @ 20:09:45 #171
236264 crew  capricia
pi_209545971
Hier ook 25/26 graden.
Ramen van 5 meter hoog op het zuiden.

Maar goed, alles kan open. Dus we volgen de buitentemperatuur.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209545999
Vannacht alles open gehouden het koelde goed af en vanmorgen 6u alles dicht aan de zuidkant en rond 8u aan de noordkant
Resultaat begane grond 23.5 en heel even 24 net vanwege eten koken.
Slaapverdieping nu 22.5
Zolder even geen zicht op, ik gok ook 24.

Valt me wel op vanwege de droogte buiten blijft het binnen ook netjes,
Binnen vandaag minimaal 36% en nu 48%
Dat scheelt ook de helft met de warmte.
pi_209546307
27.5 alweer. Oud klein flatje, alles blijft gewoon hangen. En vanwege de kamikaze kat kan ik niet 's nachts alles open gooien.
pi_209546345
Tot nu toe redelijk stabiel te houden

Max temperaturen in de huiskamer
Zaterdag (10 juni) 24.5
Zondag 25.4
Maandag 25.5
Dinsdag 24.5
Woensdag 24.6
Donderdag 24.9
Vrijdag 24.5
Zaterdag 24.4
pi_209546347
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 20:43 schreef josja het volgende:
27.5 alweer. Oud klein flatje, alles blijft gewoon hangen. En vanwege de kamikaze kat kan ik niet 's nachts alles open gooien.
Inzet Horren maken met kippengaas aan de buitenkant?

Als de flat voldoende hoog is (of je een dikke waakhond hebt liggen die de inbrekers weg kan jagen) en je kan voorkomen dat de kat kan uitbreken kun je optimaal gebruik maken van de nachten en alles open laten en de hut af te koelen voor de volgende warme dag.

Wij hebben ook een terrorist (kat) die onder de rolhordeur door kruipt, een plaat houd dat tegen, maar enkel als ik zicht heb op de achterdeur gaat die open (helaas) de andere inzet horren heeft hij niet uitgevonden hoe hij daar doorheen kan komen (beveiligd met kippengaas voor de zekerheid)
pi_209547246
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 20:46 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Wij hebben ook een terrorist (kat) die onder de rolhordeur door kruipt, een plaat houd dat tegen, maar enkel als ik zicht heb op de achterdeur gaat die open (helaas) de andere inzet horren heeft hij niet uitgevonden hoe hij daar doorheen kan komen (beveiligd met kippengaas voor de zekerheid)
Je houdt je kat gevangen in huis? Lekker is dat. Ik ga even Alberto Stegeman inlichten.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 17 juni 2023 @ 22:52:34 #177
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_209548425
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 20:07 schreef SnodeSnuiter het volgende:
dat ten koste ging van de isolatie waardes
ja ze zitten echt op energie besparen maar denken niet aan hoe warm dat in de zomer kan worden.

Nu wil ik zelf niet moeilijk doen met een mobiele airco en velux ramen boven.
Beneden nog erger, keukenraam kan op zich wel open maar ja van daar uit komt die kou ook echt niet de woonkamer in, en dan heb je alleen een voordeur en achter deur.

die 4 grote ramen van 1meter breed en 2.70 hoog schuin op het zuiden heb je ook niets aan in de zomer.

Ja in de winter wel. enige optie zou zijn om vaste airco te laten plaatsen maar dat ga ik in een huurhuis niet doen.
1 juli de staatsloterij maar winnen
  zaterdag 17 juni 2023 @ 22:57:35 #178
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209548512
quote:

[..]
Ik sprak van de week iemand die in een net opgeleverd huurhuis woont van een woningbouw, nieuw gebouwd in januari 2023 opgeleverd. Binnen was het al 27 graden en kans op nachtelijke koeling is nihil omdat de ramen enkel op een kantelstand open kunnen dus: / zo voor open en | voor dicht, verder openzetten is niet mogelijk en ze kunnen dus enkel de voordeur en achterdeur open zetten. Alle woningen zijn voorzien van een warmtepomp, waar ze enkel mee kunnen verwarmen, vloerkoeling is niet mogelijk … dat kost letterlijk nog geen 1000 euro per huis meer, over de gehele leeftijd van die warmtepomp, met 1 euro meer huur in de maand al te realiseren, onbegrijpelijk

Volstrekt belachelijk, een kennis van mij woont in een gerenoveerd huurhuis, ook van de woningbouw. Achter kan een raam open, voor helemaal niets, zelfs geen roosters ook daar is het bizar warm binnen.

Daarvoor had hij wel roosters voor en achter en dat raampje dat open kon, voor kwamen geen nieuwe roosters omdat dat ten koste ging van de isolatie waardes
Onmenselijk gewoon om dat tegenwoordig zo op te leveren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209549424
quote:

[..]

Waarom zo debiel die ramen? Inbraakrisico ofzo?
  Miss 200.000.000! zondag 18 juni 2023 @ 05:21:57 #180
367000 roos94
pi_209550557
Ging slapen met 25 en nu ist 24.5 lol
pi_209550564
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 23:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waarom zo debiel die ramen? Inbraakrisico ofzo?
Goedkoper dan helemaal open draaiende ramen.
pi_209550749
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 20:46 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Inzet Horren maken met kippengaas aan de buitenkant?

Als de flat voldoende hoog is (of je een dikke waakhond hebt liggen die de inbrekers weg kan jagen) en je kan voorkomen dat de kat kan uitbreken kun je optimaal gebruik maken van de nachten en alles open laten en de hut af te koelen voor de volgende warme dag.

Ik ga inderdaad toch maar proberen iets in elkaar te knutselen met mijn 2 linkerhanden want zo langzamerhand voel ik me gestoofd hier. Afgekoeld :'( tot 26.5.
pi_209550767
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 07:22 schreef josja het volgende:

[..]
Ik ga inderdaad toch maar proberen iets in elkaar te knutselen met mijn 2 linkerhanden want zo langzamerhand voel ik me gestoofd hier. Afgekoeld :'( tot 26.5.
Kijk anders op fb eens naar de groepen "katvriendelijk je huis inrichten" of
"Katvriendelijk je tuin en huis inrichten"
Je kan daar ook een oproepje plaatsen met foto's van je ramen voor tips.

Er zijn echt wel mogelijkheden, mijn katten zijn al oud en snappen gelukkig niet hoe ze door een normale hor heen kunnen :')
pi_209550925
quote:

Hele nacht gekoeld van 28 naar 21 stroomkosten 1.77.
Nou, zo snel is het ook weer niet warm. Duur eerder een paar uur, maar je kan dan dus wel in een koelere kamer inslapen.
  zondag 18 juni 2023 @ 08:36:59 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_209551054
quote:

[..]

Het idee om in zo’n gevangenis te moeten wonen, ik zou echt een ruit kapot slaan denk ik. Dan draag ik ’s winters wel een extra trui.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 18 juni 2023 @ 09:20:30 #186
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_209551274
22.2

Lekker man.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  Miss 200.000.000! zondag 18 juni 2023 @ 09:28:38 #187
367000 roos94
pi_209551307
22 regent pijpenstelenn
pi_209551505
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 08:12 schreef nomina het volgende:

[..]
Nou, zo snel is het ook weer niet warm. Duur eerder een paar uur, maar je kan dan dus wel in een koelere kamer inslapen.
Heb je het ooit getest in een warm huis dan? Ik wel namelijk.
Is ook gewoon logisch.Die warmte zit namelijk vast in de muren dus, zet je de airco uit is het zo weer warm.

Als ik mijn split-unit in de ochtend uit zet loopt de temperatuur ook direct op met meerdere graden. Laat staan zo'n mobile hok met 8000 BTU.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 juni 2023 @ 10:12:07 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209551576
24,5. Alles redelijk dicht gehouden vannacht wegens de luchtvochtigheid buiten, maar de mobiele airco die hier zo gehaat wordt heeft toch wel mooi wat warmte uit de muren getrokken gisteravond.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209554071
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 10:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Is ook gewoon logisch.Die warmte zit namelijk vast in de muren dus, zet je de airco uit is het zo weer warm.

Als ik mijn split-unit in de ochtend uit zet loopt de temperatuur ook direct op met meerdere graden. Laat staan zo'n mobile hok met 8000 BTU.
Hier met mijn mobiele airco is dat niet zo. Maar wij zullen dan ook geen identieke huizen hebben.
pi_209554108
23,5

Gisteravond wel alle deuren en ramen open, kon trui aan doen. :)

Maar het zit in de muren want het is nu al weer warm.
pi_209555119
25.5 beneden
alles open gegooid, waait lekker door ^O^
pi_209557079
27 graden met de airco aan, vandaag een koele dag. Eind volgende week wordt het tegen de 40 graden in Portugal. Siësta tijd dan maar weer.
  zondag 18 juni 2023 @ 20:16:16 #194
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_209559034
Had het vanmiddag even koud en heb toen een vest aan gedaan :@
pi_209559475
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 18:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat weet iedereen toch dat altijd álles voor iedereen geldt en één methode het beste is. :+

Hier op de twee koude slaapkamers ramen overdag open.
Andere twee slaapkamers op de warme kant alles potdicht. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_209559615
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 20:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Wat weet iedereen toch dat altijd álles voor iedereen geldt en één methode het beste is. :+

Andere twee slaapkamers op de warme kant alles potdicht. :)
Als het buiten 35 graden is maken zaken als een koude en warme kant van je woning geen flikker meer uit.
Dan ben je gewoon een ontzettende debiel als je op het warmste moment van de dag alles wagenwijd open gooit.
blablablabla
pi_209559648
Ontopic 26 graden hier maar ik heb een ovenschotel gemaakt _O-
blablablabla
pi_209559727
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 20:35 schreef Pisces29 het volgende:
Als het buiten warmer is dan binnen werkt dat niet, dan kun je 'm beter dichtdoen. Als het 's avonds bijvoorbeeld 20 graden is en buiten 21 of meer, dan kun je ze wel open doen. Van de natuurkunde ga je het niet winnen. Als je ze dicht hebt blijft het langer koeler dan als je ze open houdt.
pi_209559904
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 20:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als het buiten warmer is dan binnen werkt dat niet, dan kun je 'm beter dichtdoen. Als het 's avonds bijvoorbeeld 20 graden is en buiten 21 of meer, dan kun je ze wel open doen. Van de natuurkunde ga je het niet winnen. Als je ze dicht hebt blijft het langer koeler dan als je ze open houdt.
Tot een dag of drie geleden waaide het heerlijk door. :) Nu hou ik het wel dicht want het is nu, voor het eerst, benauwd.

Met 35 hou ik wel meteen dicht ja.
pi_209559935
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 20:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Als het buiten 35 graden is maken zaken als een koude en warme kant van je woning geen flikker meer uit.
Dan ben je gewoon een ontzettende debiel als je op het warmste moment van de dag alles wagenwijd open gooit.
Een kiepraam, niet wagenwijd. ;)
  zondag 18 juni 2023 @ 21:04:16 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209560028
quote:

[..]
De buitenvoeler van onze warmtepomp zit aan de "koude" kant (noordzijde) van het huis, net onder de dakrand, die vindt het nu buiten nog 25 graden, dus er gaat nog geen raam open.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209560052
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 20:57 schreef Pisces29 het volgende:
Tot een dag of drie geleden waaide het heerlijk door. Nu hou ik het wel dicht want het is nu, voor het eerst, benauwd.
Dat kan zeker hoor, dat verkoelt ook die wind, maar het zorgt niet dat de temperatuur in de kamer zelf koeler wordt. Als je 'm dicht had gelaten was het wellicht volgende week pas benauwd geworden ipv nu.
pi_209560242
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat kan zeker hoor, dat verkoelt ook die wind, maar het zorgt niet dat de temperatuur in de kamer zelf koeler wordt. Als je 'm dicht had gelaten was het wellicht volgende week pas benauwd geworden ipv nu.
Dat eerste zal het dan wel zijn.

Ik vind dagenlang ramen dicht niet te doen (en in de avond is dat briesje weg) en snak in de ochtend naar frisse lucht, dus vermoedelijk heb ik liever dat briesje dan net iets koeler. :)
  zondag 18 juni 2023 @ 21:29:55 #204
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_209560430
quote:

[..]
Ik heb in een huurhut gewoond waar het bij 35 buiten gewoon 45 binnen werd als je alles dicht liet zitten. :')
pi_209560467
quote:
9s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:29 schreef Nobu het volgende:

[..]
Ik heb in een huurhut gewoond waar het bij 35 buiten gewoon 45 binnen werd als je alles dicht liet zitten. :')
Onmogelijk.
  zondag 18 juni 2023 @ 21:59:32 #206
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_209561020
26.5
  zondag 18 juni 2023 @ 22:51:00 #207
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209561748
In mijn appartement zitten alle drie de kamers naar het zuiden, ik heb in alle drie de kamers 2 ramen zitten van 2.20 lang bij 80 breed, ik heb alleen gordijnen binnen want huurhuis, geen zonnewering niks, het flatgebouw komt uit 1974 en is gemaakt voor de kou, niet voor 30+ in 2 kamers zit alleen een klein klap raam van 80 breed bij 20 lang, en de slaapkamer zit ook de deur naar het balkon en een klapraam van 80 breed bij 20 lang, als de wind tevens vanuit het noorden komt ben ik de sjaak want dan blijft het warm, als de bakstenen eenmaal opgewarmd zijn krijg je het snachts niet zonder airco binnen onder de 26 graden , tenzij het een aantal dagen 19 graden is met veel wind dan kan het snel afkoelen. Fans helpen ook niet meer want die blazen alleen warme lucht rond, al is een briesje wel lekker.

TVP, ik ben ontzettend blij met mijn airco want dan kan ik snachts gewoon normaal slapen :Z

27 binnen
pi_209563288
25.5. Nu alles weer open. lekker briesje er doorheen.
  Miss 200.000.000! maandag 19 juni 2023 @ 06:36:13 #209
367000 roos94
pi_209563297
quote:
12s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:31 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Onmogelijk.
Ik woonde vroeger in een studio waar het 37 graden werd in mijn slaapkamer dus het zou wel kunnen.
pi_209563775
Ik zie het probleem ook niet zo. In mijn kas, die de hele zomer open staat, heb ik ook al temps ruim over de 40 gezien, zou niet weten waarom dat in een huis niet zou kunnen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209563983
23°

Ik zie voor eind deze week weer 30° staan }:|
Onze vloer meet 27° en beneden koelt het nog amper af snachts.
  maandag 19 juni 2023 @ 13:16:24 #212
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_209566851
23,5. De avonden/nachten van 17/18 graden houden het (nog) beperkt.

Paar jaar terug met een periode continu 35 graden overdag en dan 's nachts 20 graden (minimumtemp werd pas om 04hr bereikt om vervolgens een uurtje later weer op te lopen voor een volgende schroeidag), kwam ik niet meer onder de 28 graden binnentemperatuur uit. Alsof je in een föhn zit :r.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_209567129
26 graden ;( en dat is dan een vrij nieuw huis. Hitte krijg je bijna het huis niet uit als het eenmaal in de muren zit.

Minimum temperatuur komende nacht is 20 graden :o
  maandag 19 juni 2023 @ 15:20:00 #214
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_209568293
quote:
12s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:31 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Onmogelijk.
Zwarte platte dak.
Jazeker mogelijk.
Waarom denk je dat een auto zo heet word dan de buitentemperatuur.

Maar goed op de boot is ook niet alles .
Gelukkig koelt het wel vrij snel af als het avond word .
Staal warmt snel maar koelt ook snel.

32.8 graden binnen.

De hond zit buiten onder de biminitop in de schaduw
pi_209569191
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 15:20 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Zwarte platte dak.
Jazeker mogelijk.
Waarom denk je dat een auto zo heet word dan de buitentemperatuur.

Maar goed op de boot is ook niet alles .
Gelukkig koelt het wel vrij snel af als het avond word .
Staal warmt snel maar koelt ook snel.

32.8 graden binnen.

De hond zit buiten onder de biminitop in de schaduw
Je hebt de PI niet gelezen en de discussie die er vooraf was. ;) (Het ging om de laatste zin, het openen om het dragelijk te houden.)

Die biminitop moest ik even opzoeken. :D
pi_209569255
23,5

Toch wel vermoeiend warm hoor zo vroeg in juni. Vorige week aardig aan gewend, maar die gewenning is nu al weer weg. En het is nog niet eens juli.
  maandag 19 juni 2023 @ 17:33:34 #217
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_209569835
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Je hebt de PI niet gelezen en de discussie die er vooraf was. ;) (Het ging om de laatste zin, het openen om het dragelijk te houden.)

Die biminitop moest ik even opzoeken. :D
Ja ik moest het ook opzoeken .
Toen ik er een nodig had.
Ze zijn duur om te kopen.
Zeker als je een speciale moet laten maken.

Gelukkige heb ik het anders gedaan.
Kwam 40cm te kort om op de reling te zetten.
Dus gamma en een paar aluminium pijpen gehaald en de orginele door gezaagt en verlengt.
Hub voor 300 euro was ik klaar omdat ik dan een vaste maat kon bestellen
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juni 2023 @ 19:06:51 #218
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209571002
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:43 schreef Discombobulate het volgende:
23,5

Toch wel vermoeiend warm hoor zo vroeg in juni. Vorige week aardig aan gewend, maar die gewenning is nu al weer weg. En het is nog niet eens juli.
Hier ligt de basislijn reeds op 24,5. Daar zat ik vorig jaar ook al op eind juni, maar toen was er een iets warmer voorjaar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 19 juni 2023 @ 19:25:14 #219
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209571280
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:35 schreef Faraday01 het volgende:
26 graden ;( en dat is dan een vrij nieuw huis. Hitte krijg je bijna het huis niet uit als het eenmaal in de muren zit.

Minimum temperatuur komende nacht is 20 graden :o
Ik krijg het hier ook niet meer onder de 26 in de woonkamer, wat ik ook doe.

Heb me er maar bij neer gelegd dat ik de komende 2 maanden maar lig te woelen tot 4 uur 's nachts en maar 2 tot 3 uur slaap per dag :O

Of 24/7 in de auto ga rijden, daar heb ik wel airco :D

Volgend jaar koop ik iig zo'n mobiele airco.
A murky, forgotten land.
pi_209571322
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:43 schreef Discombobulate het volgende:
23,5

Luchtvochtigheid is ook weer een stuk hoger? Dat maakt de ervaring doorgaans niet beter.

Hier nu 25 met alles tegen elkaar open.
blablablabla
pi_209571401
In de ochtend 21 graden en in de avond 23
Prima uit te houden zonder airco.
  Miss 200.000.000! maandag 19 juni 2023 @ 19:39:51 #222
367000 roos94
pi_209571516
24
pi_209572148
Het loopt hier voor het eerst echt op. 25 beneden, boven 29.
Ik merk echt verschil vandaag.

Zuid-Limburg, dus weer 28 vandaag en flink veel zon op de woning.

We hebben wel airco en nu ook pas echt in werking (geen zonnepanelen dus stellen het gebruik uit).
pi_209572245
We hebben op iedere verdieping een airco. Maar de buitentemperatuur in de nacht was koel genoeg om met de open ramen het te doen.
Daar kreeg ik het het koel genoeg mee.

Maar vandaag lijkt een ommeslag.
pi_209572852
Mensen betalen duizenden euros voor een crappy camping, maar 1x 1500 euro investeren voor een airco waar je tien jaar plezier van hebt ho maar.
pi_209573572
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 21:09 schreef xminator het volgende:
Mensen betalen duizenden euros voor een crappy camping, maar 1x 1500 euro investeren voor een airco waar je tien jaar plezier van hebt ho maar.
"Ik doe de gordijnen wel dicht" en "het is niet nodig in Nederland" en "een ventilator is genoeg". En ondertussen zwetend in hun bed liggen en geen oog dicht doen. Wanhopig vasthoudend aan hun principes. Succes ermee
pi_209573959
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 20:20 schreef lily het volgende:
Het loopt hier voor het eerst echt op. 25 beneden, boven 29.
Ik merk echt verschil vandaag.

Zuid-Limburg, dus weer 28 vandaag en flink veel zon op de woning.

We hebben wel airco en nu ook pas echt in werking (geen zonnepanelen dus stellen het gebruik uit).
En je hebt ongetwijfeld rolluiken als je in Limburg woont
pi_209574050
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 10:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja oke, in de ochtend schijnt de zon.
Ik had het over 's nachts.
pi_209574391
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 22:26 schreef nomina het volgende:

[..]
Ja oke, in de ochtend schijnt de zon.
Ik had het over 's nachts.
Het is alsnog het koelste qua temperatuur vroeg in de ochtend. Warmte zit hier in de muren opgeslagen, zeker met een slaapkamer van pak hem beet 12 vierkante meter is het dus gelijk weer warm als je de airco uit zet.

Hier nu ook weer 27.5 aan de warme kant, airco gaat dus zo aan.
blablablabla
pi_209574462
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 22:21 schreef ISVV het volgende:

[..]
:D

Ik heb ze recent laten plaatsen aan de achterzijde waar de zon vol op het huis beukt. Het maakt werkelijk een wereld van verschil. Maar mooi is het niet nee. Gelukkig heb ik ze aan de straatkant niet nodig (schaduw van bomen).
pi_209575364
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 22:21 schreef ISVV het volgende:

[..]
Nee. Zo’n beetje niemand hier in dit dorp. Wel markiezen rondom.
pi_209575430
23.5 }:|
  Moderator dinsdag 20 juni 2023 @ 07:19:35 #233
388664 crew  Dotteke
pi_209575485
23.9 nu en het is niet echt veel koeler buiten om het even af te laten koelen helaas
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  dinsdag 20 juni 2023 @ 07:35:34 #234
37150 livelink
pi_209575527
Alles open sinds 05.45 en de temperatuur in de huiskamer is gedaald naar 24.2
Onze slaapkamer op zolder zit nog steeds op de 27 graden.
pi_209575610
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 22:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is alsnog het koelste qua temperatuur vroeg in de ochtend. Warmte zit hier in de muren opgeslagen, zeker met een slaapkamer van pak hem beet 12 vierkante meter is het dus gelijk weer warm als je de airco uit zet.

Hier nu ook weer 27.5 aan de warme kant, airco gaat dus zo aan.
Ben je nou zo dom, of gewoon aan het trollen?
pi_209575887
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 10:12 schreef Nattekat het volgende:
24,5. Alles redelijk dicht gehouden vannacht wegens de luchtvochtigheid buiten, maar de mobiele airco die hier zo gehaat wordt heeft toch wel mooi wat warmte uit de muren getrokken gisteravond.
:) Ik denk eerder dat het afgunst is.
Ze hebben zelf geen mobiele airco, en doen dus maar alsof ze zelf een split unit hebben want mobiele airco's zijn zinloos.
Topics zoals dit hebben sowieso veel aantrekkingskracht op trollen, borderliners en drammers.
Wat zijn er toch achterlijke mongolen op de wereld.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 juni 2023 @ 09:20:32 #237
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209576141
20.0 in de woonkamer, doet die mobiele airco gewoon even :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209576692
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 23:03 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
:D

Ik heb ze recent laten plaatsen aan de achterzijde waar de zon vol op het huis beukt. Het maakt werkelijk een wereld van verschil. Maar mooi is het niet nee. Gelukkig heb ik ze aan de straatkant niet nodig (schaduw van bomen).
Ik wil binnen nu en een jaar verhuizen. Eerste wat ik laat doen is horren (heb ik nu wel) en screens plaatsen. Voor mij is het praktische aspect ook belangrijker dan het esthetische.

Bij mij is het nu 26° en broeierig. Luchtvochtigheid 57%. Maar vanavond en met name donderdag zakken de temperaturen even, dan kan er stevig gelucht worden. Al vraag ik me af hoeveel nut dat heeft aangezien de hitte nu in de muren zit.
pi_209576701
De markiezen werken ook supergoed. Omdat de zon het raam zo niet kan raken.
pi_209577147
Zesentwintig
lol
  dinsdag 20 juni 2023 @ 11:40:44 #241
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_209577498
Voordat ik naar bed ging nog even op de thermometer in de woonkamer gekeken... 11.3 graden, geen mobiele airco voor nodig hoor :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_209577702
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 08:01 schreef nomina het volgende:

[..]
Ben je nou zo dom, of gewoon aan het trollen?
Wist niet dat je boos werd.
Zeker slecht geslapen door de warmte (lol)

Hier nu 25 graden ZONDER AIRCO.
blablablabla
  Miss 200.000.000! dinsdag 20 juni 2023 @ 12:12:18 #243
367000 roos94
pi_209577799
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:40 schreef flipsen het volgende:
Voordat ik naar bed ging nog even op de thermometer in de woonkamer gekeken... 11.3 graden, geen mobiele airco voor nodig hoor :D
Je woont in IJsland?
  dinsdag 20 juni 2023 @ 13:02:42 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209578347
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 12:12 schreef roos94 het volgende:

[..]
Je woont in IJsland?
Argentinië toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209578527
25.5

Het slowcooker effect is opgestart :')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 juni 2023 @ 13:23:25 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209578586
23. Zelfs als het buiten 28 graden is, doet zo'n mobiele airco het uitstekend :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209578730
Hier nu 24 graden beneden, 26 boven, en slaapkamer met airco 20. Zolder 29. Zou vandaag flink regenen en onweren en afkoelen maar net was t gewoon alweer 29 graad buiten en geen wolkje aan de lucht zoals verwacht.
pi_209578848
Zevenentwintig
lol
  dinsdag 20 juni 2023 @ 14:40:39 #249
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_209579565
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 12:12 schreef roos94 het volgende:

[..]
Je woont in IJsland?
Andere kant van de evenaar in een groot niet geisoleerd huis zonder verwarming beneden ;)
pi_209579772
24.9 in de woonkamer. In de slaapkamer spint de airco op 19 graden :z
  dinsdag 20 juni 2023 @ 15:16:26 #251
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209580052
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:57 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
24.9 in de woonkamer. In de slaapkamer spint de airco op 19 graden :z
Hier exact dezelfde temperatuur. Geen reden voor de airco daarentegen :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 20 juni 2023 @ 15:19:44 #252
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209580092
28 :(
A murky, forgotten land.
pi_209580371
27 :(
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 15:34:54 #254
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_209580394
30 :(
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  Miss 200.000.000! dinsdag 20 juni 2023 @ 15:42:52 #255
367000 roos94
pi_209580484
25
  dinsdag 20 juni 2023 @ 15:46:42 #256
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209580523
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:42 schreef roos94 het volgende:
25
Ben je verhuisd of zo?
Bij jou was het toch altijd ook zo ontzettend heet binnen?
A murky, forgotten land.
pi_209581148
28.5. Het is nu echt walgelijk klef weer bah :(
  dinsdag 20 juni 2023 @ 16:36:53 #258
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_209581190
26.5, kom net thuis. Heeft mijn wederhelft raam open laten staan en geen enkele zonwering naar beneden gedaan :') normaal kunnen we het hier rond de 24 houden.

pi_209581295
Kom net thuis, 32 ;(
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  dinsdag 20 juni 2023 @ 18:16:40 #260
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_209582490
Dubbel

[ Bericht 95% gewijzigd door Sfeermaker op 20-06-2023 18:25:58 ]
The distance between insanity and genius is measured only by success
  dinsdag 20 juni 2023 @ 18:17:02 #261
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_209582497
Vanmiddag een record voor de benedenverdieping: 26 graden. Net een stortbui gehad en alles open gegooid en het is alweer 24 graden
The distance between insanity and genius is measured only by success
  dinsdag 20 juni 2023 @ 18:21:32 #262
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209582543
Buiten is het in korte tijd van 32 naar 25 gegaan *O*

Binnen van 28 naar 27 in een half uurtje *O*

Lekker alles open en de ventilator in de deuropening van het balkon gezet.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 18:38:32 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209582729
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 13:23 schreef Nattekat het volgende:
23. Zelfs als het buiten 28 graden is, doet zo'n mobiele airco het uitstekend :)
Hier ook 23 graden... vloerkoeling werkt ook uitstekend *)
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 juni 2023 @ 18:41:59 #264
399061 kuolema
vermaledijd
pi_209582771
28.5. Buiten 23
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 20 juni 2023 @ 19:10:35 #265
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_209583100
27 :(
  dinsdag 20 juni 2023 @ 19:11:49 #266
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209583114
26
pi_209583204
Vandaag ook alles open gehad ( :|W ): 26 graden..

Nu nog steeds alles open, waait hard buiten, ventilator naar buiten gericht: 24.5 graden in een uur tijd.

Iets beter dus ^O^.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 20:42:25 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209584533
Ik zit in de auto in de garage, grote garagedeur open en de loopdeur aan de andere kant ook open, kan het lekker doorwaaien.

Eind van de middag (voor de regen) al van 30.5 naar 27.5, nu van 27.5 naar 23.5, dus ik vind het wel weer mooi geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 juni 2023 @ 22:44:42 #269
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209586059
25 graden nu *O*
Toen ik rond 18.30u thuis kwam 28.

Voor het eerst sinds een week of 2 eindelijk weer onder de 26.
Ik blijf nog wel uurtjes wakker, lekker met alles open.
A murky, forgotten land.
  woensdag 21 juni 2023 @ 00:04:24 #270
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209586744
24,5 nu *O* *O* *O*
Nu slapen (hopelijk weer eens fatsoenlijk voor het eerst in een week of 2).
A murky, forgotten land.
pi_209586931
26 graden
Children of the night. What music they make.
  woensdag 21 juni 2023 @ 06:50:57 #272
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209587635
25 *O* *O* *O*
A murky, forgotten land.
  woensdag 21 juni 2023 @ 07:01:21 #273
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209587678
24,5 *O* *O* *O*
A murky, forgotten land.
pi_209587679
23, schuifpui open gezet (uur geleden). Nu 22
  Miss 200.000.000! woensdag 21 juni 2023 @ 07:03:22 #275
367000 roos94
pi_209587688
24

Langste dag vandaag
  woensdag 21 juni 2023 @ 07:04:18 #276
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209587691
Voor het eerst sinds een week of 2 weer fatsoenlijk geslapen :z
Grote blij tűt tűt :)
A murky, forgotten land.
pi_209587902
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 18:21 schreef StateOfMind het volgende:
Buiten is het in korte tijd van 32 naar 25 gegaan *O*

Binnen van 28 naar 27 in een half uurtje *O*

Lekker alles open en de ventilator in de deuropening van het balkon gezet.
Je kan beter naar buiten blazen ipv naar binnen, naar binnen heeft geen effect bij een normale ventilator of de ventilator echt buiten zetten
  woensdag 21 juni 2023 @ 07:44:01 #278
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209587915
In het begin net na de buien naar buiten gericht, later op de avond toen het binnen al flink was afgekoeld naar binnen gericht.
A murky, forgotten land.
  woensdag 21 juni 2023 @ 07:52:07 #279
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209587951
23,5 *O*

Straks staan er nog rijen pinguïns voor de deur :D
A murky, forgotten land.
  Miss 200.000.000! woensdag 21 juni 2023 @ 09:33:04 #280
367000 roos94
pi_209588756
22.5
  woensdag 21 juni 2023 @ 09:51:31 #281
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209588924
Uurtje met de hond weg geweest en alles dicht gedaan.
Nu weer 24,5.

Nu weer alles open.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 21 juni 2023 @ 10:22:58 #282
388664 crew  Dotteke
pi_209589194
24,3 deze morgen, maar de zon bakt al weer lekker op het huis
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 juni 2023 @ 11:08:42 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209589690
Vannacht opgewarmd van 23 naar 23,5. Airco heeft de warmte er goed uit gekregen w/

Nu helaas die zon weer. Even een dagje wat minder was wel lekker geweest. 24,5 nu.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209590285
25°
Tis binnen warmer dan buiten.

Mijn weerstation is over de zeik, die zegt dat het buiten -14 is.. was het maar waar *O*
  woensdag 21 juni 2023 @ 12:01:36 #285
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209590351
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 11:08 schreef Nattekat het volgende:
Vannacht opgewarmd van 23 naar 23,5. Airco heeft de warmte er goed uit gekregen w/

Nu helaas die zon weer. Even een dagje wat minder was wel lekker geweest. 24,5 nu.
Morgen wordt een grijze dag met veel regen.
Maximaal 23 graden.
Hier althans.
A murky, forgotten land.
pi_209591894
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:33 schreef roos94 het volgende:
22.5
Jouw huis was toch altijd zo bloedheet of ben je inmiddels verhuisd.

Hier nu 23 op kantoor, vanmorgen 25.5 alweer toen ik weg ging. De boel open laten durf ik niet uit angst dat het plotseling gaat regenen.
blablablabla
pi_209592646
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2023 12:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Morgen wordt een grijze dag met veel regen.
Maximaal 23 graden.
Hier althans.
Had hier gister ook op koeler weer met regen gehoopt gezien alle voorspellingen. Half uurtje wat regen gezien en was gewoon 29 graden in de middag. Avond ook nog rond de 20. Kan niet wachten op echte afkoeling en regen.
  woensdag 21 juni 2023 @ 15:54:02 #288
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209593206
Ik kan als reuma patiënt melde dat er (hier althans) veel vocht in de lucht zit, verrek van de pijn :D

Staat voor morgen veel en langdurige regen in de app.
A murky, forgotten land.
  woensdag 21 juni 2023 @ 15:55:19 #289
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209593217
Vanochtend vroeg 23,5 graden in huis, toen ik daarstraks wegging weer gestegen naar 25,5.

Het waren een paar fantastische koele uren.
A murky, forgotten land.
pi_209593733
27,4.
45% klef
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 21 juni 2023 @ 19:06:03 #291
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_209595278
27
pi_209597817
24,5 beneden, toch weer wat omhoog. En het gaat nog wel twee weken duren ben ik bang. :')

Ondanks dat het niet mega warm was vandaag hier telt het er toch vrij snel bij op. Dat is echt het kutte.
pi_209597822
25,4 beneden
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 21 juni 2023 @ 21:59:22 #294
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_209597837
23

het heeft afgelopen nacht genoeg gekoeld dat de 25+ van de thermometer af is.
Gelukkig
pi_209598893
25 in de woonkamer nu. Waaier aan en alles open, tis wel te doen zo.

Boven stukkie aangenamer door de airco.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 juni 2023 @ 08:50:13 #296
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209600675
24, voelt als 30. Jammer dat de benauwdheid zo lastig buiten te houden is :X
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209600704
25.5. Half uurtje geleden nog 26.5.

De kat heeft een avontuurlijke bui vandaag dus die even opgesloten in de gang. Mooi alles open _O_
pi_209613227
24 graden hiero binnen. Maar het wordt gewoon weer heet dit week-end.

Dus in de winter moeten we wennen aan minder stoken om de kosten te drukken dus kouder in huis en in de zomer moeten we wennen aan heter want airco's zijn niet duurzaam en erg kostbaar.

Ik heb het steeds vaker te doen inmiddels met de mensen die nauwelijks of niet rondkomen in Nederland. Voor die groep gaat het alleen maar bergafwaarts. Zo zuur.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 02:26:13 #299
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_209613236
23.8 best lekker
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_209613246
Nu 23,7 hiero.
pi_209613250
Plaknachten, dat is echt vervelend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties