abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juni 2023 @ 10:47:27 #1
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209507260
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 14 juni 2023 @ 10:50:01 #2
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209507278
27.

Gelukkig wordt het hier vandaag maximaal 25 graden, dus kan ik nu wél de hele dag ramen en deuren open zetten, aangezien het de hele dag buiten koeler is dan binnen.

Vanacht tot een uur of 5 wakker gelegen.
Uiteindelijk wel in slaap gevallen, werd om 10.30u wakker.
Gebroken nu.
A murky, forgotten land.
pi_209507320
22,5 °C min.
23,5 °C max. Al dagen hetzelfde.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:24 schreef streamjohan het volgende: 19.5 Mensen zonder split units :') En maar klagen, en maar klagen. Onwetenden. Binnen twee jaar terugverdiend door te stoken ermee. @:plompzakker
Gelijk heb je. ^O^ Die gaan hier ook komen. Stond eigenlijk op de planning van zodra de salderingsregeling eraan gaat, maar die investering ga ik naar voren halen. Heb ook op de bovenverdieping ivm verbouwing de radiatoren weggehaald en heb eigenlijk geen zin meer om ze terug te plaatsen, ga daar denk ik gewoon met airco verwarmen.
pi_209507356
52 topics over de temperatuur binnen :') _O-
-XOXO-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 11:02:01 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209507393
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:58 schreef datismijnmening het volgende:
52 topics over de temperatuur binnen :') _O-
Heb je nog wat inhoudelijks te melden, of wil je gewoon aan ons laten weten dat je anderen niet in hun waarde laat als het eens niet bij jou past?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209507501
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:50 schreef StateOfMind het volgende:
27.

Gelukkig wordt het hier vandaag maximaal 25 graden, dus kan ik nu wél de hele dag ramen en deuren open zetten, aangezien het de hele dag buiten koeler is dan binnen.

Vanacht tot een uur of 5 wakker gelegen.
Uiteindelijk wel in slaap gevallen, werd om 10.30u wakker.
Gebroken nu.
Vond deze nacht wel meevallen, ik heb zelfs nog kans gezien ergens midden in de nacht onder mijn donzen dekbed te kruipen, koud denk ik :D
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_209507578
300 graden Kelvin binnen. Da's hoger dan wat het buiten zou moeten gaan worden. Aan de zonkant doeken tegen de buitenkant opgehangen, aan de schaduwkant alles open.

We willen ze hittemanagement dienst hier in huis per dag af. Ik heb wel een makkelijke zo ^O^
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209507695
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:21 schreef BlackLining het volgende:
We willen ze hittemanagement dienst hier in huis per dag af. Ik heb wel een makkelijke zo ^O^
Inderdaad zeg whahaa 🤣
  Miss 200.000.000! woensdag 14 juni 2023 @ 11:31:15 #9
367000 roos94
pi_209507702
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:21 schreef BlackLining het volgende:
300 graden Kelvin binnen. Da's hoger dan wat het buiten zou moeten gaan worden. Aan de zonkant doeken tegen de buitenkant opgehangen, aan de schaduwkant alles open.

Kelvin :')
pi_209507735
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:31 schreef roos94 het volgende:

[..]
Kelvin :')
Fahrenheit :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 juni 2023 @ 12:56:04 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_209508584
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:26 schreef SnodeSnuiter het volgende: [..] En dat zelfde ga je ervaren met je mobiele airco, zodra je dat herrie ding uit zet ben je binnen no time weer terug bij af
Afgelopen nacht buitendeur open laten staan. Afgekoeld tot 19 graden vanmorgen vroeg. Ik was gisteren om half vijf thuis, meteen voordeur (schaduwkant) open gezet met raam aan de achterkant open. Waaide flink door. Dus als ik onderweg naar huis ben zet ik hem aan tot een graad of 21 is tegen de tijd dat ik thuis ben. Daarna kan de voordeur open en zit ik in de frisse lucht zonder herrie.

Je kan wel zo denigrerend blijven zeuren dat een mobiele airco niet werkt, maar ik zit in een sociale huurwoning. Dit is voor mij meer dan prima.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_209508707
Mobiele airco werkt op zich prima voor (kleinere) slaapkamers. Maar die herrie moet je wel tegen kunnen, zodra je hem uitzet ben je inderdaad binnen een half uur terug bij af omdat de warmte simpelweg in je muren zit. Heb dat wel eens getest, ging op mijn slaapkamer van 28 graden naar 24.5 maar ook binnen het half uur weer terug. En dan vreten ze ook nog eens stroom.

Split unit is the (only) way to go.

Hele nacht gekoeld van 28 naar 21 stroomkosten 1.77.
blablablabla
pi_209508861
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:09 schreef Elan het volgende:
Mobiele airco werkt op zich prima voor (kleinere) slaapkamers. Maar die herrie moet je wel tegen kunnen, zodra je hem uitzet ben je inderdaad binnen een half uur terug bij af omdat de warmte simpelweg in je muren zit. Heb dat wel eens getest, ging op mijn slaapkamer van 28 graden naar 24.5 maar ook binnen het half uur weer terug. En dan vreten ze ook nog eens stroom.

Hele nacht gekoeld van 26 naar 21 stroomkosten 1.77.
Grappig ik heb bijna hetzelfde bereikt, van 27 naar 21 gekoeld vannacht door alle ramen op te zetten.
Heel de bovenverdieping.
Stroomkosten 0,0
pi_209508877
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:56 schreef DJMO het volgende:

[..]
Afgelopen nacht buitendeur open laten staan. Afgekoeld tot 19 graden vanmorgen vroeg. Ik was gisteren om half vijf thuis, meteen voordeur (schaduwkant) open gezet met raam aan de achterkant open. Waaide flink door. Dus als ik onderweg naar huis ben zet ik hem aan tot een graad of 21 is tegen de tijd dat ik thuis ben. Daarna kan de voordeur open en zit ik in de frisse lucht zonder herrie.

Je kan wel zo denigrerend blijven zeuren dat een mobiele airco niet werkt, maar ik zit in een sociale huurwoning. Dit is voor mij meer dan prima.
Ik heb ook een mobiele airco, en ben er ook blij mee. Hij staat boven op zolder, korte geïsoleerde slang gaat door het dakraampje, wat ik met een plaatje heb afgesloten. Met dit warme weer zet ik m vaak aan, net een uur voordat mn zoontje zn middagslaapje moet doen. En dan s avonds na het eten ofzo, koelt net ff wat af. En dan later de ramen open. Ik heb schuine dakramen, op het zuiden. Ik leg dan ook nog over die ramen, aan de buitenkant dus, zelf op maat gemaakte reflecterende isolatie folie. Deze beide maatregelen maken een goed verschil. Waar het eerder savonds boven bij miet uit te houden was, is het nu prima te doen. Nog wel warm natuurlijk, maar stukken beter.

quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:09 schreef Elan het volgende:
Ja dat zal, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid, dus je moet wat. En dan ben je blij als je al iets kunt verbeteren. De kosten/effect afweging is natuurlijk iets wat ieder voor zichzelf moet weten.

Overigens is dit mijn laatste zomer in deze appartement voor mij. Na ruim 20 jaar eindelijk uitgeloot voor andere woning, een ééngezinswoning. Die word augustus opgeleverd, met A++ isolatiewaardes, vloerverwarming met koelmogelijkheid + warmtepomp en mechanische ventilatie. Ik heb nog nagevraagd om er een mogelijkheid was voor het plaatsen van een split unit, maar ik kreeg te horen dat dat dus niet de bedoeling is, omdat een airco weer ten koste zou gaan van de isolatiewaardes.
Ben heel benieuwd....
pi_209508898
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:22 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Grappig ik heb bijna hetzelfde bereikt, van 27 naar 21 gekoeld vannacht door alle ramen op te zetten.
Heel de bovenverdieping.
Stroomkosten 0,0
Dan heb je waarschijnlijk een slecht geïsoleerd huis, of in elk geval die bovenverdieping.
Of je woont op Ameland.
blablablabla
pi_209508957
quote:
4s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:24 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ik heb ook een mobiele airco, en ben er ook blij mee. Hij staat boven op zolder, korte geïsoleerde slang gaat door het dakraampje, wat ik met een plaatje heb afgesloten. Met dit warme weer zet ik m vaak aan, net een uur voordat mn zoontje zn middagslaapje moet doen. En dan s avonds na het eten ofzo, koelt net ff wat af. En dan later de ramen open. Ik heb schuine dakramen, op het zuiden. Ik leg dan ook nog over die ramen, aan de buitenkant dus, zelf op maat gemaakte reflecterende isolatie folie. Deze beide maatregelen maken een goed verschil. Waar het eerder savonds boven bij miet uit te houden was, is het nu prima te doen. Nog wel warm natuurlijk, maar stukken beter.
[..]
Ja dat zal, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid, dus je moet wat. En dan ben je blij als je al iets kunt verbeteren. De kosten/effect afweging is natuurlijk iets wat ieder voor zichzelf moet weten.

Overigens is dit mijn laatste zomer in deze appartement voor mij. Na ruim 20 jaar eindelijk uitgeloot voor andere woning, een ééngezinswoning. Die word augustus opgeleverd, met A++ isolatiewaardes, vloerverwarming met koelmogelijkheid + warmtepomp en mechanische ventilatie. Ik heb nog nagevraagd om er een mogelijkheid was voor het plaatsen van een split unit, maar ik kreeg te horen dat dat dus niet de bedoeling is, omdat een airco weer ten koste zou gaan van de isolatiewaardes.
Ben heel benieuwd....
Snap ik bedoel het ook niet denigrerend, vind het ergens treurig dat sociale verhuurders het niet standaard realiseren. Je kan er ook mee verwarmen wat weer gas scheelt en het geeft mensen een enorme kwaliteitsimpuls in warme periodes zoals deze. Plus je jaagt je huurders onnodig op kosten met zo'n mobiele airco. Bedoel wat kost zo'n apparaat nou helemaal, voor 2000 piek zijn mensen enorm geholpen. Desnoods reken je het door in de huurprijs.
blablablabla
pi_209509059
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Dan heb je waarschijnlijk een slecht geïsoleerd huis, of in elk geval die bovenverdieping.
Of je woont op Ameland.
Dat klopt, heel het huis is oud. Maar bij jou is het ook niet heel goed geïsoleerd dan als de slaapkamer temperatuur oploopt naar 28 graden?
  woensdag 14 juni 2023 @ 13:47:04 #18
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209509106
Aangezien het vandaag met een maximum temperatuur van 24 graden _O_ *O* buiten koeler is dan binnen ook overdag nu alles open en het is nu binnen gezakt naar 26 *O*
A murky, forgotten land.
  woensdag 14 juni 2023 @ 14:40:19 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209509674
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:47 schreef StateOfMind het volgende:
Aangezien het vandaag met een maximum temperatuur van 24 graden _O_ *O* buiten koeler is dan binnen ook overdag nu alles open en het is nu binnen gezakt naar 26 *O*
Mwah, de buitenvoeler van mijn WP geeft aan dat het 26,4 graden is, en die hangt aan de noordzijde onder het dakoverstek, dus ik hou de boel nog lekker dicht want aan de zuidzijde zal het dan nog veel warmer zijn.
Het weerstation aan de zuidzijde (dat inmiddels in de schaduw aan de schutting hangt) zegt 30.7 graden.

Binnen is het overigens 22.0 (beneden) en 23.0 boven.
Dus er hoeft voorlopig geen raam open.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Miss 200.000.000! woensdag 14 juni 2023 @ 14:42:43 #20
367000 roos94
pi_209509698
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:47 schreef StateOfMind het volgende:
Hier is het buiten in de tuin 27.5 graden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 14:44:00 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209509706
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:22 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Heel de bovenverdieping.
Stroomkosten 0,0
"Bij mij werkt het wel, dus dat zal wel automatisch voor iedereen gelden, dus bewijs dat airco's onzin zijn"

Het feit dat iemand het met airco maar naar 21 krijgt zegt al dat dat huis met alleen arko bijna niet te koelen is. Ik zit zelf ook in zo'n huis; zodra de airco uit gaat, zelfs midden in de nacht, vliegt de temperatuur omhoog.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209509839
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]
"Bij mij werkt het wel, dus dat zal wel automatisch voor iedereen gelden, dus bewijs dat airco's onzin zijn"

Het feit dat iemand het met airco maar naar 21 krijgt zegt al dat dat huis met alleen arko bijna niet te koelen is. Ik zit zelf ook in zo'n huis; zodra de airco uit gaat, zelfs midden in de nacht, vliegt de temperatuur omhoog.
Was jij degene die zich zo'n zorgen maakte over climate change? En dan zelf wel 's nachts een airco aanzetten :')

Maar ja het zal dan misschien idd per huis anders zijn, ik weet ook allemaal niet hoe dat werkt ben ook maar een domme lul wat dat betreft.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 15:06:32 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209509876
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:02 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Was jij degene die zich zo'n zorgen maakte over climate change? En dan zelf wel 's nachts een airco aanzetten :')

Maar ja het zal dan misschien idd per huis anders zijn, ik weet ook allemaal niet hoe dat werkt ben ook maar een domme lul wat dat betreft.
Niet iedereen die zich ernstig zorgen maakt over het klimaat is zo'n drammer waarbij alles draait om symbolische maatregelen die weinig uithalen, even ter info.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209509885
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Snap ik bedoel het ook niet denigrerend, vind het ergens treurig dat sociale verhuurders het niet standaard realiseren. Je kan er ook mee verwarmen wat weer gas scheelt en het geeft mensen een enorme kwaliteitsimpuls in warme periodes zoals deze. Plus je jaagt je huurders onnodig op kosten met zo'n mobiele airco. Bedoel wat kost zo'n apparaat nou helemaal, voor 2000 piek zijn mensen enorm geholpen. Desnoods reken je het door in de huurprijs.
Dat boeit de woningbouw helemaal niets, die kijken enkel naar geld

Zo hebben ze bij een kennis die sociaal gehuurd zit een verbouwing gedaan, hele badkamer vervangen, het was een kleine moeite om even een loze buis van de meterkast naar de zolder te brengen. (meterkast zit onder de badkamer) Niet gedaan, een half jaar later zonnepanelen en een lelijke buis dwars door het huis heen voor de bekabeling.

Of dat ze in alle dakgoten de bladvangers hebben verwijderd, bladeren spoelen nu door het riool weg, of zorgt voor verstopping, moet een bedrijfje voor komen etc. maar dat is blijkbaar goedkoper ipv dat ze jaarlijks preventief de goten leeg moeten halen
pi_209509893
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Niet iedereen die zich ernstig zorgen maakt over het klimaat is zo'n drammer waarbij alles draait om symbolische maatregelen die weinig uithalen, even ter info.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 15:15:15 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209509948
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:08 schreef Centenbak het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hou maar op met die onzin, klimaatontkenners neem ik al jaren niet serieus meer met wat dan ook.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209510094
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:42 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Dat klopt, heel het huis is oud. Maar bij jou is het ook niet heel goed geïsoleerd dan als de slaapkamer temperatuur oploopt naar 28 graden?
Label A uit 1998 onder een plat dak, in de winter zonder stoken (tenzij het een periode stevig vriest) eigenlijk nooit onder de 15 binnen.
Maar in de zomer verschrikkelijk warm, woonkamer was vanmorgen 25.5 graden en dan had ik de balkondeur + ramen de hele nacht tegen elkaar open gezet.

En dat is dan nog de 'koele' kant van het huis waar de zon onder gaat. Slaapkamerkant is een graad of 2 warmer standaard :') .

Van een zolder of bovenverdieping verwacht je dat nog wel, warme lucht stijgt tenslotte, maar, echt een aparte gewaarwording dat je 2 zo verschillende klimaatzones in je huis hebt dat gelijkvloers is. Toen ik nog geen airco had sliep ik tijdens hittedagen vaak maar gewoon op de bank omdat het daar net wat beter te doen was.
blablablabla
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 14 juni 2023 @ 16:18:40 #28
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_209510456
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Label A uit 1998 onder een plat dak, in de winter zonder stoken (tenzij het een periode stevig vriest) eigenlijk nooit onder de 15 binnen.
Bij mij thuis soortgelijk inderdaad.
Heb nog geen 300 m3 aan gas verbruik op jaarbasis.
afgelopen jaar zelfs door nog zuiniger te doen slechts 232m3
Maar ja doordat de woning zo goed geisoleerd is is het met 4 grote ramen op het zuiden in de woonkamer op een extreem zonnige zomerdag dus wel 28+ graden.

Maar ja het voordeel in de winter de verwarming niet aan te hoeven hebben als de zon een dag heeft geschenen zodat het rond 21.30u nog steeds 18 graden is me eigenlijk erg veel waard.

Dan in de zomer met lapmiddeltjes maar proberen de warmte van de ramen te houden en op de koelste plek in huis gaan werken (o nee das de douche en wc, dus de bijna koelste plek)

en nu ga ik even kijken wat ik te eten ga halen zodat ik vanavond lekker in het badje van de papa en de mama kan duiken :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_209511254
quote:
99s.gif Op woensdag 14 juni 2023 16:18 schreef Nizno het volgende:

[..]
Bij mij thuis soortgelijk inderdaad.
Heb nog geen 300 m3 aan gas verbruik op jaarbasis.
afgelopen jaar zelfs door nog zuiniger te doen slechts 232m3
Maar ja doordat de woning zo goed geisoleerd is is het met 4 grote ramen op het zuiden in de woonkamer op een extreem zonnige zomerdag dus wel 28+ graden.

Maar ja het voordeel in de winter de verwarming niet aan te hoeven hebben als de zon een dag heeft geschenen zodat het rond 21.30u nog steeds 18 graden is me eigenlijk erg veel waard.

Dan in de zomer met lapmiddeltjes maar proberen de warmte van de ramen te houden en op de koelste plek in huis gaan werken (o nee das de douche en wc, dus de bijna koelste plek)

en nu ga ik even kijken wat ik te eten ga halen zodat ik vanavond lekker in het badje van de papa en de mama kan duiken :)
Moet je dan niet gewoon screens of uitvalschermen hangen?
pi_209511420
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:56 schreef DJMO het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp is het binnen smorgens 19, dan warmt het gedurende de dag op, naar laten we zeggen 25 graden, dan zet je hem een (gokje) uur voor je thuis komt aan op 21 graden

Dan kom je thuis en zet je alles tegen elkaar open zodat de 27 graden buiten temperatuur je hele huis kan vullen?

Lijkt me een goed plan _O-

Het grootste probleem bij die mobiele dingen is dat er wezenlijk 2 grote ventilatoren in zitten

De ene zuigt de lucht aan, koelt het en spuugt het weer uit, dat deel is prima

Het andere deel zuigt de lucht aan, verwarmt het en voert het af via de slang naar buiten. Die lucht die aangezogen word moet ergens vandaan komen, en dat heel veel lucht …. Al die lucht komt van buiten, en zo trek je door dat ding aan te zetten heel veel warme lucht naar binnen toe: netto resultaat je huis wordt er alleen maar warmer van
pi_209511506
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 17:52 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Helpt niks. Zit hem in de isolatie van de muren. Die absorberen de warmte van de zon en houden het vast
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 18:27:50 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209511521
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 18:14 schreef BamiRammer het volgende:
Al die lucht komt van buiten, en zo trek je door dat ding aan te zetten heel veel warme lucht naar binnen toe: netto resultaat je huis wordt er alleen maar warmer van
Dit is onzin, laat maar gewoon achterwege :O

Dat het warme lucht naar binnen zuigt klopt, maar dat is altijd koeler dan wat er naar buiten gaat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209511533
Wat mij betreft worden al die mobiele airco's van overheidswege in beslag genomen. Bij tweede overtreding volgt gevangenisstraf. Zonder airco.
pi_209511534
quote:

[..]
Dus als ik het goed begrijp is het binnen smorgens 19, dan warmt het gedurende de dag op, naar laten we zeggen 25 graden, dan zet je hem een (gokje) uur voor je thuis komt aan op 21 graden

Dan kom je thuis en zet je alles tegen elkaar open zodat de 27 graden buiten temperatuur je hele huis kan vullen?

Het grootste probleem bij die mobiele dingen is dat er wezenlijk 2 grote ventilatoren in zitten

Het andere deel zuigt de lucht aan, verwarmt het en voert het af via de slang naar buiten. Die lucht die aangezogen word moet ergens vandaan komen, en dat heel veel lucht …. Al die lucht komt van buiten, en zo trek je door dat ding aan te zetten heel veel warme lucht naar binnen toe: netto resultaat je huis wordt er alleen maar warmer van
Die lucht komt van binnen, hoewel je ze ook met een dubbele slang hebt. De ware lucht gaat naar buiten toe.

Als zo'n systeem gebruikt met een rits waardoor je raam dicht blijft is het voor kleine ruimtes vrij effectief wel. Maar er mee slapen is wel lastig die motor maakt een bonkend geluid, heel anders dan een ventilator.
blablablabla
pi_209511555
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 18:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit is onzin, laat maar gewoon achterwege :O

Dat het warme lucht naar binnen zuigt klopt, maar dat is altijd koeler dan wat er naar buiten gaat.
Gaat sowieso warmte weg ja, en belangrijker misschien nog wel ook vocht gaat weg. Das de grootste winst als straks de dauwpunten stijgen.

Die afvoer slang werd ook altijd tering heet _O-
blablablabla
pi_209511591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 18:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Gaat sowieso warmte weg ja, en belangrijker misschien nog wel ook vocht gaat weg. Das de grootste winst als straks de dauwpunten stijgen.

Je moet je dan natuurlijk ook wel bedenken dat zon ding zèlf ook gewoon 1 tot 3 kiloWatt trekt. Dat wordt wel warm ja. Dat die afvoerbuis zo heet wordt zegt meer over hoe ongelofelijk inefficiënt zo'n ding is (en waarom het gebruik ervan strafbaar gesteld moet worden). Niet over hoeveel warmte er wordt verwijderd uit de ruimte.
pi_209511652
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 18:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Je moet je dan natuurlijk ook wel bedenken dat zon ding zèlf ook gewoon 1 tot 3 kiloWatt trekt. Dat wordt wel warm ja. Dat die afvoerbuis zo heet wordt zegt meer over hoe ongelofelijk inefficiënt zo'n ding is (en waarom het gebruik ervan strafbaar gesteld moet worden). Niet over hoeveel warmte er wordt verwijderd uit de ruimte.
1000 watt is 1 kw/u, niet 3 :')

Die domme posts van jou zouden ze strafbaar moeten stellen.
blablablabla
pi_209511730
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 18:45 schreef Elan het volgende:

[..]
1000 watt is 1 kw/u, niet 3 :')

Die domme posts van jou zouden ze strafbaar moeten stellen.
Het hebben over kw/u en dan mij dom noemen :')

Ik zal jou eens strafbaar stellen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 14 juni 2023 @ 18:53:56 #39
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_209511735
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 17:52 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
ja die hangen nu ook, maar die houden bij dit oppervlak de volledige warmte niet tegen, afgelopen dagen was het 26,5 maximaal dus wel al een stuk minder warm En door de goede isolatie in de woning krijg je de warmte ook niet uit de muren e.d. zoals Elan ook aangeeft. Als ik achterdeur en raam boven open heb (enigen die ik snachts open kan houden) is het smorgens 21 maar ja dan doe je de boel dicht omdat het buiten warmer wordt dan binnen en hoppa dan komt de warmte vanuit de muren er ook weer aan. Plus de warmte die ondanks die screens ook binnen komt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_209511761
24-25 in de keuken, na het koken, in de woonkamer denk ik niet warmer dan 24,5.

Vannacht was het zelfs afgekoeld naar 22-23 graden. :D

Heb met ventilator prima geslapen. Straks is juni voorbij en dan alleen nog juli en augustus overleven. Ben benieuwd of we die 40 graden met mokerwarme tropennacht aan gaan tikken. Dat was echt zo'n hel een aantal jaar geleden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209511884
24,5 graden in de woonkamer. Het is nog te doen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 juni 2023 @ 19:26:18 #42
147316 crew  DJMO
#trut
pi_209512143
quote:

[..]

Naar 28./29 graden. 25 is nog uit te houden.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 14 juni 2023 @ 19:40:56 #43
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209512361
Toen ik net thuis kwam stond ie op 26,5 graden.
Daar was ik wel blij mee, hoe gek dat ook klinkt.

Laatste dagen was dat 28.

Vanmiddag de hele alles op elkaar open laten staan omdat het buiten koeler was dan binnen.

Nu tot vanavond laat weer lekker alles open en op naar de 25.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 19:44:55 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209512425
24,5

Ergste is geweest, we hebben het overleefd. Hopelijk ook qua energierekening.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209512592
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 18:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Om die reden heb ik een goed geïsoleerde slang :)

woensdag 14 juni 2023 @ 19:56:56 #46
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209512610
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:55 schreef Papabear het volgende:

[..]
Om die reden heb ik een goed geïsoleerde slang :)

[ afbeelding ]
dat raam erbij open ook. _O- mooie plankjes _O_
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_209512647
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:56 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
dat raam erbij open ook. _O- mooie plankjes _O_
Is een dubbele plaat MDF, waarvan de binnenste kleiner is en in het kozijn valt. Zit met klemmen vast tegen het rubber. Net als een inzethor zeg maar. Daar heb ik het ook van afgekeken :)

Edit: jij denkt dat er een raam open staat? Kijk nog eens goed ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2023 20:00:25 ]
  woensdag 14 juni 2023 @ 20:48:52 #48
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209513432
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:59 schreef Papabear het volgende:

[..]
Is een dubbele plaat MDF, waarvan de binnenste kleiner is en in het kozijn valt. Zit met klemmen vast tegen het rubber. Net als een inzethor zeg maar. Daar heb ik het ook van afgekeken :)

ahhhh nou zie ik het
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juni 2023 @ 20:50:01 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209513452
Mijn raam is helaas iets te groot en belangrijk om er even uit te halen :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209513489
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:59 schreef Papabear het volgende:

[..]

Ik moest toch echt even een minuut kijken voordat ik dat raam snapte. :T
  woensdag 14 juni 2023 @ 20:53:34 #51
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209513500
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:52 schreef Viezig het volgende:

[..]
Ik moest toch echt even een minuut kijken voordat ik dat raam snapte. :T
Ik heb minutenlang gestaard en zie nog steeds alleen maar een open raam.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')