abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juni 2023 @ 07:58:13 #226
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209484379
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:37 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wie zijn hun?
Pro Russen, hoeven niet perse Russen zelf te zijn.
what a year!, and its only Januari!
pi_209484472
quote:
Oh God, daar hebben doemdenker Rob de Wijk weer. Zei hij niet hetzelfde over die tanks toen? :')
  maandag 12 juni 2023 @ 08:12:54 #229
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_209484476
quote:
Goede reden om F35 te leveren dus.
  maandag 12 juni 2023 @ 08:14:41 #230
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209484486
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:12 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Oh God, daar hebben doemdenker Rob de Wijk weer. Zei hij niet hetzelfde over die tanks toen? :')
Dat zei hij niet ook over de tanks maar ook over de rest van de shit die we geleverd hebben
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 juni 2023 @ 08:19:25 #231
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_209484515
quote:
Laat ze eerst maar eens officieel de oorlog verklaren aan Oekrane.

Verder natuurlijk wel dom gelul van die VVDer.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_209484577
quote:
Ah, ze gaan dan NAVO aanvallen? Da's heel dapper van Poetin, dat zeker. En sucidaal.
pi_209484658
De soep zal wel niet zo heet gegeten worden. Maar wat mij betreft scheren die F16's eerder vandaag dan morgen over Moskou.
  maandag 12 juni 2023 @ 08:49:27 #234
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209484727
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:58 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

Volgens Russische propaganda televisie hebben de Russen 2 tot 3 miljoen Chinese soldaten nodig om de oorlog te winnen lol.
Het zou wel een stunt zijn als er idd 3 miljoen Chinese militairen komen.

Om wat stukken grond van Rusland terug te pakken
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209484746
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:58 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

Volgens Russische propaganda televisie hebben de Russen 2 tot 3 miljoen Chinese soldaten nodig om de oorlog te winnen lol.
China is zuinig op de mannen. die zouden eerder hun vrouwen laten vechten want die zijn minder waard.
( ja nog gevolgen 1 kind-regel)
pi_209484756
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het zou wel een stunt zijn als er idd 3 miljoen Chinese militairen komen.

Om wat stukken grond van Rusland terug te pakken
Chinezen hebben de haven van Vladivostok toch al min of meer afgetroggeld?
pi_209484768
Wargonzo:

Urgently⚡️The situation around Velikaya Novoselovka at 23:00 Moscow time⚡️

The enemy continues to advance at the junction of the areas of responsibility of the 5th Army and the Cascade OBTF, which, in principle, was predictable.

The enemy entered the settlement. Makarovka, which is a more serious loss than Neskuchnoe, as it is at its best. If the enemy manages to consolidate the success, then he will definitely try to use this point as a springboard for further actions.

So far, the advancement of the Armed Forces of Ukraine in this area is no more than five kilometers deep into our territory.

On the one hand, they failed to jump out into the operational space - they should have the second and third lines of defense in front of them. However, on the other hand, we do not share assessments in spirit – these territories do not play a big role. Of course, they play - our boys are fighting for every piece of land.

Another thing is that at a certain moment the question of expediency arises from the point of view of preserving one's own resource in order to continue further defense. After all, the enemy also deals damage - not only we burn their Leopards.

Now it is necessary to keep the enemy away from Staromlynovka. If the Armed Forces of Ukraine succeed, the situation may become critical and much more dangerous than many people think now.
pi_209485019
En dan te bedenken dat Oekrane nog maar een klein deel van de verse troepen heeft ingezet.
  maandag 12 juni 2023 @ 09:40:35 #239
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209485086
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:31 schreef Ulx het volgende:
En dan te bedenken dat Oekrane nog maar een klein deel van de verse troepen heeft ingezet.
Maar Rusland ook, volgens berichten.

Ik denk dat ze wel een kans maken, maar het gaat een lange bloederige strijd worden omdat men direct verdedigingslinies moet aanvallen. Dat zie je ook maar weinig eigenlijk in moderne oorlogen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 12 juni 2023 @ 09:42:54 #240
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209485105
Volgens dit artikel zouden al 50.000 wetenschappers Rusland hebben verlaten. Klinkt als een enorme braindrain.

https://www.chemistryworl(...)o-go/4017547.article
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_209485133
quote:
2s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik denk dat ze wel een kans maken, maar het gaat een lange bloederige strijd worden omdat men direct verdedigingslinies moet aanvallen. Dat zie je ook maar weinig eigenlijk in moderne oorlogen.
Hopelijk is het niet nodig en gaan we massaal muitende en deserterende Russen zien na een paar Oekraense successen. Dat is wel het ideale en mijns inziens niet onrealistische scenario.
pi_209485279
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ah, ze gaan dan NAVO aanvallen? Da's heel dapper van Poetin, dat zeker. En sucidaal.
‘Als je vliegtuigen in Polen laat opstijgen, geef je Rusland het beste argument om de oorlog te verklaren’
Rob de Wijk

Onee, Rusland verklaart de oorlog! Ze verklaren de oorlog!! :o :o

(Maar dat is precies wat Rusland al doet, oorlog voeren)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 juni 2023 @ 10:10:55 #243
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_209485334
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 07:51 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Mooi begin van Russia Day ^O^
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 12 juni 2023 @ 10:17:12 #244
117098 Hathor
Effe niet
pi_209485399
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:54 schreef quirina het volgende:

[..]
Chinezen hebben de haven van Vladivostok toch al min of meer afgetroggeld?
Die stad beschouwen ze historisch gezien sowieso als Chinees.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209485446
quote:
Zou dat berhaupt enig verschil maken? De Russen schreeuwen immers al van de daken dat ze in oorlog zijn met de NAVO>
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 juni 2023 @ 10:23:58 #246
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_209485474
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:19 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Laat ze eerst maar eens officieel de oorlog verklaren aan Oekrane.

Verder natuurlijk wel dom gelul van die VVDer.
Even goed lezen. Het zijn uitspraken van ons aller vriend Rob de Wijk :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 12 juni 2023 @ 10:26:05 #247
8369 speknek
Another day another slay
pi_209485495
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zou dat berhaupt enig verschil maken? De Russen schreeuwen immers al van de daken dat ze in oorlog zijn met de NAVO>
Het zou vooral verschil maken in Oekrane zelf. Want dat excuus van een Russisch leger gaat subiet de pan in.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_209485501
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tja, ze kunnen dan kiezen tussen kapot gebombardeerd worden zonder dat ze terugschieten op luchtmachtbasissen waarvan de vliegtuigen opstijgen of finaal de tyfus gebombardeerd worden maar nog wel terug schieten. Eventueel zelfs met noeks maar dat laatste zie ik niet snel gebeuren :P

Persoonlijk denk ik dat de Russen iets meer kans maken in het scenario dat ze niks doen als de Oekraners vanaf Poolse basissen gaan vliegen ten opzichte van het uitvoeren van aanvallen op het grondgebied van Navo lidstaten. iets met gegarandeerd verliezen vs mogelijk toch nog territoriale concessies kunnen verkrijgen bij het succesvol afslaan van Oekraense offensieven.
pi_209485527
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Daarom.
  maandag 12 juni 2023 @ 10:34:22 #250
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_209485556
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Ik heb het goed gelezen.

Die domme Brekelmans (VVD) stelt dat we maar Oekraense F16s moeten laten opstijgen vanuit Polen om aanvallen uit te voeren.

Ik ben het eens met Rob dat we dat niet moeten willen met zn allen.

Dat Rusland dan misschien de oorlog zou verklaren aan Polen, lijkt me wat onwaarschijnlijk; ze hebben zelfs Oekrane niet de oorlog verklaard.

Ik hoop dat je mn eerdere post nu snapt.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_209485595
Gaat wel traag zeg dat tegen offensief. Ondanks dat Oekrane
1) allemaal wapens, voertuigen krijgt van NAVO. En dan ook nog het goede spul. Dure tanks etc
2) constant live radar info krijgt van NAVO/ NASA
3) ontzettend veel geld etc, trainingen voor soldaten

Rusland krijgt wat drones van Iran maar moet het verder maar zelf doen. Voor een land met een hele kleine economie. Ze kunnen in elk gevaal geen dammen meer opblazen.
pi_209485608
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:37 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wie zijn hun?
En wie zijn die negers? :?
Intolerant voor intolerantie
pi_209485613
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:34 schreef GrumpyFish het volgende:
b het goed gelezen.

Die domme Brekelmans (VVD) stelt dat we maar Oekraense F16s moeten laten opstijgen vanuit Polen om aanvallen uit te voeren.

Ik ben het eens met Rob dat we dat niet moeten willen met zn allen.

Dat Rusland dan misschien de oorlog zou verklaren aan Polen, lijkt me wat onwaarschijnlijk; ze hebben zelfs Oekrane niet de oorlog verklaard.

Ik hoop dat je mn eerdere post nu snapt.
Formeel de oorlog verklaren is ook dom, diplomatiek gezien. Want dan ben je zelf de agressor.

Wat wil rusland doen. Het vliegveld bombarderen? Geeft NAVO meteen een excuus om meer te sturen.
  maandag 12 juni 2023 @ 10:48:10 #254
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_209485710
quote:
2s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:40 schreef skrn het volgende:

[..]
Formeel de oorlog verklaren is ook dom, diplomatiek gezien. Want dan ben je zelf de agressor.

Wat wil rusland doen. Het vliegveld bombarderen? Geeft NAVO meteen een excuus om meer te sturen.
Eens met dat ik verwacht dat Rusland niet de capaciteiten heeft om ook met Polen in oorlog te geraken.

Ik vind wel dat 'Oekraine toestaan om aanvallen uit te voeren vanaf bases in Polen' van een andere orde is dan wapens leveren, militairen trainen, gewonden verzorgen, etc. Je bent dan een veel actievere/deelnemende partij.

Een eventuele artikel 5 wordt daarmee ook veel grijzer gebied imo.
pi_209485731
Het aantal verliezen qua materieel van Oekraine loopt ook sneller op.

al 4 Leopardtanks,17 M2A2 Bradley's en meer kwijt. Nu hebben ze natuurlijk veel meer in hun arsenaal maar de Russen verdedigen zich fel.
Corporate translator
pi_209485882
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:50 schreef HSG het volgende:

al 4 Leopardtanks,17 M2A2 Bradley's en meer kwijt. Nu hebben ze natuurlijk veel meer in hun arsenaal maar de Russen verdedigen zich fel.
We verwachten blijkbaar ook met zijn alleen dat je met 1 super Leopard tank even 100km2 kan bevrijden. Gewoon probleemloos door mijnenvelden kun je er mee rijden en artillerie kan het ook makkelijk weerstaan.

De westerse wapens zijn kwalitatief zeker goed maar je kunt er geen wonderen mee verrichten. Het bezette Oekraiense gebied is in oppervlakte ook gewoon enorm, je schiet daar niet even snel doorheen.

Veel mensen reageren echt alsof we naar een serie als Game of Thrones aan het kijken zijn. Per aflevering weer een aantal steden die heroverd moeten worden anders valt het falikant tegen allemaal.
pi_209485936
quote:

Daarbij wel de aantekening dat een aantal slechts simpel te repareren mobility kills zijn.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 11:06:14 #258
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_209485953
Hier iets meer over bekend?

twitter
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_209485995
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:52 schreef quirina het volgende:

[..]
China is zuinig op de mannen. die zouden eerder hun vrouwen laten vechten want die zijn minder waard.
( ja nog gevolgen 1 kind-regel)
Het is exact andersom. Ze hebben een overvloed aan mannen waar ze niet van weten wat ze ermee moeten. Cultureel gezien zijn mannen wel meer waard (want naam voortzetten)
  maandag 12 juni 2023 @ 11:10:32 #260
33189 RM-rf
1/998001
pi_209486014
quote:

Eerlijk gezegd is dit na een week vechten op een stuk of 6 of 7 offensieve aanvalsfronten nog zeer minimaal (zeker de Bradleys zijn bijna daarvoor bedoeld, om snel infantrie-troepen naar een vooruitgestoken positie te brengen onder vijandelijk vuur als stormloop, en de wagen te laten verlaten onder dekking).
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_209486026
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 11:02 schreef Joppiez het volgende:

[..]
We verwachten blijkbaar ook met zijn alleen dat je met 1 super Leopard tank even 100km2 kan bevrijden. Gewoon probleemloos door mijnenvelden kun je er mee rijden en artillerie kan het ook makkelijk weerstaan.

De westerse wapens zijn kwalitatief zeker goed maar je kunt er geen wonderen mee verrichten. Het bezette Oekraiense gebied is in oppervlakte ook gewoon enorm, je schiet daar niet even snel doorheen.

Veel mensen reageren echt alsof we naar een serie als Game of Thrones aan het kijken zijn. Per aflevering weer een aantal steden die heroverd moeten worden anders valt het falikant tegen allemaal.
Dat verwacht ik ook niet maar het is duidelijk dat westerse wapens ook niet onsterfelijk zijn. Servi kreeg ook voor elkaar om een F117 vliegtuig neer te schieten. De Russen hebben ook modern spul en je ziet het resultaat.

Het is een belabberd leger maar niet belabberd als die van Irak in 1991.

quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 11:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Daarbij wel de aantekening dat een aantal slechts simpel te repareren mobility kills zijn.
Tenzij de Russen een Leopardtank pakken want dan ben je hem echt kwijt. Daarnaast we kunnen niet van een dronefoto zien hoe ver iets beschadigd lijkt. Ik zie een aantal M2A2 die echt aan gort geschoten zijn maar ook een aantal waarbij je snel denkt "och die kan nog wel".

quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 11:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd is dit na een week vechten op een stuk of 6 of 7 offensieve aanvalsfronten nog zeer minimaal (zeker de Bradleys zijn bijna daarvoor bedoeld, om snel infantrie-troepen naar een vooruitgestoken positie te brengen onder vijandelijk vuur als stormloop, en de wagen te laten verlaten onder dekking).
Dat is wat er nu in beeld is maar weergeeft niet de realiteit. Dat beide kanten het zwaar te verduren hebben is duidelijk.
Corporate translator
pi_209486197
twitter

Iemand vroeg om de vertaling gister....
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 11:30:11 #263
236264 crew  capricia
pi_209486258
Hoe is het eigenlijk nu met die wekelijkse (soms nog vaker) raketaanvallen op Kyiv e.o.? Is dat minder nu Oekrane in het offensief is?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209486365
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:47 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Hopelijk is het niet nodig en gaan we massaal muitende en deserterende Russen zien na een paar Oekraense successen. Dat is wel het ideale en mijns inziens niet onrealistische scenario.
Vluchten, muiten en deserteren is inderdaad wel een beetje de standaard reactie op tegenvallers op het slagveld bij derdewereldlegers.
  maandag 12 juni 2023 @ 11:48:15 #265
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209486482
quote:
2s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Volgens de berichten heeft Rusland maar 20% van het leger ingezet :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209486527
De (pro Oekrainsche) ATP Geopolitics geeft een goed overzicht van de huidige status. Volgens mij mist alleen het vrij opvalkende gebruik van nachtzicht apparatuur in nachtaanvallen:

maandag 12 juni 2023 @ 12:04:40 #267
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 12 juni 2023 @ 12:10:41 #268
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209486633
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2023 11:11 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat verwacht ik ook niet maar het is duidelijk dat westerse wapens ook niet onsterfelijk zijn. Servi kreeg ook voor elkaar om een F117 vliegtuig neer te schieten. De Russen hebben ook modern spul en je ziet het resultaat.

Het is een belabberd leger maar niet belabberd als die van Irak in 1991.
[..]
Tenzij de Russen een Leopardtank pakken want dan ben je hem echt kwijt. Daarnaast we kunnen niet van een dronefoto zien hoe ver iets beschadigd lijkt. Ik zie een aantal M2A2 die echt aan gort geschoten zijn maar ook een aantal waarbij je snel denkt "och die kan nog wel".
[..]
Dat is wat er nu in beeld is maar weergeeft niet de realiteit. Dat beide kanten het zwaar te verduren hebben is duidelijk.
Tja, ik weet niet op wie je doelt, maar diegene die beweert dat westerse wapens invincible zijn heeft toch wel een steekje los. Heb ik hier iig. Nog nooit iemand zien beweren.

Is ook niet voor niets dat de Engelsen de Challengers strippen van bepaalde materialen die ze niet in handen van Russen willen hebben.
Simpelweg omdat ze er niet op kunnen vertrouwen dat de Oekraners een Challenger opblazen als ie er mee op houdt. Iets wat de Engelsen zelf wel doen als ze er 1tje kwijt raken.
  maandag 12 juni 2023 @ 12:13:09 #269
36431 bleiblei
pi_209486652
De 2A6 is trouwens ook alweer 20 jaar oud. Dus als die in handen van de Russen komt is dat verre van ideaal, maar lijkt mij geen enorm vreselijk iets op gebied van technologie die ze dan in handen krijgen (let op! Ik typ lijkt mij, want met 100% zekerheid kan ik dit niet zeggen).
pi_209486710
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:13 schreef bleiblei het volgende:
De 2A6 is trouwens ook alweer 20 jaar oud. Dus als die in handen van de Russen komt is dat verre van ideaal, maar lijkt mij geen enorm vreselijk iets op gebied van technologie die ze dan in handen krijgen (let op! Ik typ lijkt mij, want met 100% zekerheid kan ik dit niet zeggen).
Als het echt zooo erg is schiet je er toch een HIMARS raket op :7
pi_209486727
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:38 schreef LethalNinja het volgende:
1) allemaal wapens, voertuigen krijgt van NAVO. En dan ook nog het goede spul. Dure tanks etc

Rusland krijgt wat drones van Iran maar moet het verder maar zelf doen. Voor een land met een hele kleine economie. Ze kunnen in elk gevaal geen dammen meer opblazen.
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:38 schreef LethalNinja het volgende:

Ik vind dat Rusland soms wordt onderschat.

Ja, een slim leger hebben ze niet, en vooral de vloot is een drama.

Maar wel een van de enige landen dat toch probleem zomaar een 1/2 miljoen soldaten kan opentrekken, al dan niet met huurlingen. Toch een indrukwekkend aantal artillerie. En een aardige mik aan vliegtuigen, helikopters, raketten en drones.

Ik weet niet het, ik zie het toch somber in, behalve als het westen eens echt gaat opschalen.
pi_209486779
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:13 schreef bleiblei het volgende:
Enige wat vaag boeiend is, is communicatie systemen. Metaal zelf, is niet boeiend. Daarbij kan je er op rekenen dat rus sowieso wel wat leo's heeft. Ze hebben bv ook tenminste 1 abrams. Die abrams hebben ze (illegaal) gekocht van een van de gebruikers in het MO. Leo is nog aan veel meer partijen verkocht dan dat abrams aan 3den zijn verkocht. Dus die hebben ze echt wel.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_209486802
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:10 schreef bleiblei het volgende:
Tja, ik weet niet op wie je doelt, maar diegene die beweert dat westerse wapens invincible zijn heeft toch wel een steekje los. Heb ik hier iig. Nog nooit iemand zien beweren.
Dat wordt niet hardop beweerd maar de verwachting lijkt te zijn alsof Oekraine met het NAVO materiaal wat geleverd is het meer dan voldoende is om die Russen het land uit te trappen.

Gezien de schaal waar we mee te maken hebben kan dat niet. Het is ook belachelijk een handjevol kapotgeschoten Leopards zo onder de aandacht te brengen. Misschien is het wel realistisch te stellen dat je op zijn minst 1000-5000 moderne tanks nodig hebt.
  maandag 12 juni 2023 @ 12:37:04 #274
36431 bleiblei
pi_209486906
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:27 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat wordt niet hardop beweerd maar de verwachting lijkt te zijn alsof Oekraine met het NAVO materiaal wat geleverd is het meer dan voldoende is om die Russen het land uit te trappen.

Gezien de schaal waar we mee te maken hebben kan dat niet. Het is ook belachelijk een handjevol kapotgeschoten Leopards zo onder de aandacht te brengen. Misschien is het wel realistisch te stellen dat je op zijn minst 1000-5000 moderne tanks nodig hebt.
Ik heb niet de indruk dat Oekrane dat zelf verwacht. Maar goed, zodra Zelenskyy vraagt om meer wapens, begint dezelfde categorie die nu "haahaaa, ze zouden toch in anderhalve dag de krim terugnemen!" weer te janken dat ze al zoveel hebben gehad en die inhalige corrupte president alleen maar om meer meer meer vraagt.

Ergo, vermoeiende hobby, pro-rus zijn. Je bent jezelf constant aan het tegenspreken :') .
pi_209486936
Ik las dat de Russiche luchtmacht aardig actief is bij het front. Dan hebben ze blijkbaar niet genoeg te vrezen van Oekrainse luchtverdediging. Hoe mobiel is zo'n Patriot installatie of die andere varianten? Is dat slechts ter verdediging van steden/objecten ver van het front? 60km reikwijdte las ik. Nu doen ze het met een BUK?

De Amerikanen zeiden dat de Oekrainers alles hadden om (succesvol) een tegenoffensief te doen. Maar niet om de Russische luchtmacht buitenspel te houden bij het front dus.
pi_209486978
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209487052
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:21 schreef skrn het volgende:

[..]
[..]

Maar wel een van de enige landen dat toch probleem zomaar een 1/2 miljoen soldaten kan opentrekken, al dan niet met huurlingen. Toch een indrukwekkend aantal artillerie. En een aardige mik aan vliegtuigen, helikopters, raketten en drones.

Ik weet niet het, ik zie het toch somber in, behalve als het westen eens echt gaat opschalen.
Wat ze hebben, is een dikke erfenis van vervlogen tijden.

De artillerie kan wel eens wat stiller worden binnenkort

quote:
Does the report draw any conclusions concerning its meaning?

It does – they are potentially far-reaching. The GSUAF says that “in these conditions of intense hostilities” it is foreseen that the Russian army will experience critical shortages “within the next 2-3 months”.
https://www.kyivpost.com/post/14094
pi_209487131
twitter
pi_209487157
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:21 schreef skrn het volgende:

[..]
[..]

Slim leger of niet. Het is nu Rusland tegen heel veel landen tegelijk. Bijna RUsland tegen de rest van de wereld. En dat mag je wel zeggen als je als RUsland vecht tegen het materiaal en geld van heel west europa + USA + canada etc
pi_209487192
Zou putler naar de uitvaart van zijn mattie Berlusconi gaan ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 12 juni 2023 @ 12:57:16 #281
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209487194
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:38 schreef 3rr0r het volgende:
Ik las dat de Russiche luchtmacht aardig actief is bij het front. Dan hebben ze blijkbaar niet genoeg te vrezen van Oekrainse luchtverdediging. Hoe mobiel is zo'n Patriot installatie of die andere varianten? Is dat slechts ter verdediging van steden/objecten ver van het front? 60km reikwijdte las ik. Nu doen ze het met een BUK?

De Amerikanen zeiden dat de Oekrainers alles hadden om (succesvol) een tegenoffensief te doen. Maar niet om de Russische luchtmacht buitenspel te houden bij het front dus.
Dat wil zeggen dat de Russen in paniek zijn. Anders blijven ze ver weg bij het front.
pi_209487223
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:53 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Slim leger of niet. Het is nu Rusland tegen heel veel landen tegelijk. Bijna RUsland tegen de rest van de wereld. En dat mag je wel zeggen als je als RUsland vecht tegen het materiaal en geld van heel west europa + USA + canada etc
Welnee. Wat hebben ze nou gehad aan zwaar materieel? Een stuk of 80 zware tanks. Wat arty. Wat SAMs.

Rusland had veel meer.
pi_209487227
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:38 schreef 3rr0r het volgende:
60km reikwijdte las ik.
60 is voor de anti-raket raket. 160 voor anti-aircraft raket.

En die dingen zijn net zo mobiel als de soldaten die em besturen snel zijn met hem uitbouwen en de de kabels van hot naar her aansluiten. Het is niet bedoeld als mobiel AA platform.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  maandag 12 juni 2023 @ 13:01:27 #284
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209487235
Dat pistool is wel cool! Uit de tijd van Napoleon volgens mij?

twitter
pi_209487242
quote:

[..]
Het spul dat Oekraine krijgt is ergens tussen de 20 en 60 jaar oud. Zelfs de Leopard 2A6 is al in bedrijf sinds 2001. Uitzonderingen daargelaten zoals IRIS-T.

Dat vieze rusland mag blij zijn dat de NAVO amper moeite doet, en alleen overbodig/overtallig materiaal levert. En dan die hoeveelheden, niet eens 1 battalion aan Leopard 2A6 tanks. 2 Patriots. 2 dozijn HIMARS.

En ik post het hier wel vaker, maar Oekraine is zelfs gedwongen om aan te vallen met afgedankte YPR-765's (zie voral nu rond Bakhmut)

[ Bericht 3% gewijzigd door oheng op 12-06-2023 13:07:37 ]
pi_209487296
quote:

[..]
Dat is overdreven, aangezien 99% van het materiaal dat het westen heeft niet ingezet wordt in Oekrane.
Цой жив
pi_209487316
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2023 13:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
60 is voor de anti-raket raket. 160 voor anti-aircraft raket.

En die dingen zijn net zo mobiel als de soldaten die em besturen snel zijn met hem uitbouwen en de de kabels van hot naar her aansluiten. Het is niet bedoeld als mobiel AA platform.
Wat gebruikt men nu dan vooral dichtbij het front om Russische vliegtuigen 2 keer na te doen denken eer ze een vlucht ergens maken, weet je dat?
pi_209487348
quote:
84s.gif Op maandag 12 juni 2023 11:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens de berichten heeft Rusland maar 20% van het leger ingezet :')
Wat is daar zo gek aan dan?
Bedenkende dat Rusland voor wat jaren terug meer dan 35 miljoen beschikbare soldaten had.
Als daar die 20% van genomen is dan komt dat al op 7 miljoen neer.

Nou zullen ze vast niet van het totaal uitgegaan zijn, maar het gaat om vele vele miljoenen (tientallen) in Rusland.
Dus 20% is al gigantisch veel.
pi_209487372
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 12 juni 2023 @ 13:19:42 #290
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209487420
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:00 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dat is een kleine 4% van de bevolking. ben benieuwd.
Nee dat is 0,4% van de bevolking
  maandag 12 juni 2023 @ 13:20:06 #291
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209487422
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 13:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is daar zo gek aan dan?
Bedenkende dat Rusland voor wat jaren terug meer dan 35 miljoen beschikbare soldaten had.
Als daar die 20% van genomen is dan komt dat al op 7 miljoen neer.

Nou zullen ze vast niet van het totaal uitgegaan zijn, maar het gaat om vele vele miljoenen (tientallen) in Rusland.
Dus 20% is al gigantisch veel.
En hoeveel van die 35 miljoen soldaten van de Sovjet-Unie waren Oekraners?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_209487435
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 13:20 schreef nixxx het volgende:

[..]
En hoeveel van die 35 miljoen soldaten van de Sovjet-Unie waren Oekraners?
Niet van de Sovjet-Unie lol.....
Gewoon van Rusland. Niet mijn cijfers overigens he, gewoon online te vinden.
Dus hoe optimistisch zijn die 35 miljoen geen idee, en of ze daar mee werken voor die 20%.
pi_209487446
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 13:02 schreef oheng het volgende:

[..]
Het spul dat Oekraine krijgt is ergens tussen de 20 en 60 jaar oud. Zelfs de Leopard 2A6 is al in bedrijf sinds 2001. Uitzonderingen daargelaten zoals IRIS-T.

Dat vieze rusland mag blij zijn dat de NAVO amper moeite doet, en alleen overbodig/overtallig materiaal levert. En dan die hoeveelheden, niet eens 1 battalion aan Leopard 2A6 tanks. 2 Patriots. 2 dozijn HIMARS.

En ik post het hier wel vaker, maar Oekraine is zelfs gedwongen om aan te vallen met afgedankte YPR-765's (zie voral nu rond Bakhmut)
Die Leopards zijn toch de elite tanks van het westen? Dat is zeker niet afgedankt. Zelfde voor de HIMARS.....
  Redactie Frontpage maandag 12 juni 2023 @ 13:23:19 #294
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_209487452
Dit schijnt rus-op-rus geweld te zijn. Zouden terugtrekkende fronttroepen zijn die worden neergemaaid door hun eigen tweede linie:
twitter
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_209487470
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 13:09 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Wat gebruikt men nu dan vooral dichtbij het front om Russische vliegtuigen 2 keer na te doen denken eer ze een vlucht ergens maken, weet je dat?
Dat zal inderdaad mobiele AA zijn die rus heeft. Mobiel AA is iets waar NAVO niet erg sterk in is. Natuurlijk zouden we dat prima kunnen maken, gaan we in de toekomst ook zien, vanwege drones, maar op dit moment heeft de NAVO het amper.

Dus rus spul of manpads (stinger/piorun).

VS heeft deze gegeven:

Maar dat heeft geen radar, dus dan moet je het doel kunnen zien. Voor de rest hebben ze natuurlijk de antieke-maar-toch-weer-relevante gephards. Maar die hebben wij weggedaan, omdat moderne vliegtuigen er te snel voor zijn, dus alleen handig voor anti-drone en wellicht tragere helikopters.
  maandag 12 juni 2023 @ 13:27:09 #296
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209487492
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 13:23 schreef JeMoeder het volgende:
Dit schijnt rus-op-rus geweld te zijn. Zouden terugtrekkende fronttroepen zijn die worden neergemaaid door hun eigen tweede linie:
[ twitter ]
Dat is dezelfde Guido die een paar dagen geleden riep dat Oekraine aan de poort van Tokmak staat :')
  Redactie Frontpage maandag 12 juni 2023 @ 13:28:41 #297
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_209487502
Van de kaart geveegde Rosgvardia special forces unit.
twitter

Twitterlink werkt niet, bij deze de textstring:
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1668115075515686914
Ta mre
El Coo
ウイスキー
  maandag 12 juni 2023 @ 13:28:56 #298
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209487506
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 13:09 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Een mix van westers (Gepards, stormers avengers en crotales) en soviet (Tunguska's, Osa's Strela-10, BuK's etc). Ik zag zelfs nog Hawk systemen in de lijst staan. Dat is jaren 60 NAVO AA. Pre patriot, zeg maar.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Redactie Frontpage maandag 12 juni 2023 @ 13:30:13 #299
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_209487514
quote:
84s.gif Op maandag 12 juni 2023 13:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat is dezelfde Guido die een paar dagen geleden riep dat Oekraine aan de poort van Tokmak staat :')
Zie je ook het voorbehoud wat ik plaats? Geen idee of waar is wat er beweerd wordt.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_209487517
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 13:22 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Die Leopards zijn toch de elite tanks van het westen? Dat is zeker niet afgedankt. Zelfde voor de HIMARS.....
Niemand in het westen met een greintje verstand van militaire zaken zegt dat. Hoe goed een wapen is hangt vrijwel geheel af van strategie en taktiek.

Dit is een russisch sprookje, je weet wel, het land dat nog steeds aan "Wunderwaffen propaganda" doet. Zie T-14, T-15, Kinzhal, SU-57, Satan 2, etc, etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')