Vooral krankzinnig slechte ondersteuning van zijn team de afgelopen dagen. Maar dat is hij wel gewend want dat is vanaf dag 1 al zo in zowat elke koers die hij rijdt.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Kooij flink wat geld aan het verliezen deze ZLM Tour. Maar die is ook iets teveel in zichzelf gaan geloven.
Be like Mollema, gewoon in de achterzak.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:15 schreef Mansjester het volgende:
Wel echt ongelofelijk hoeveel waarde renners kennelijk hechten aan hun fietscomputertje,zelfs Mathieu.
"Om die reden wisselde Van der Poel van fiets, maar zijn nieuwe exemplaar had ook een probleem. “Ik zette mijn fietscomputer erop, maar die viel er dan weer af. Dan ben ik nog maar eens van fiets gewisseld”, aldus MVDP, die in totaal dus op drie fietsen reed."
Of je rijdt een keer een finale zonder dat ding. Het is niet dat je daardoor niet meet weet hoe ver het nog is. Of dat je alle koersinformatie mist.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Be like Mollema, gewoon in de achterzak.
En dan te bedenken dat er hier mensen van overtuigd waren dat het schandalig was dat MvdP hier aan de start stond tegen een stel amateurs.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:15 schreef Mansjester het volgende:
Wel echt ongelofelijk hoeveel waarde renners kennelijk hechten aan hun fietscomputertje,zelfs Mathieu.
"Om die reden wisselde Van der Poel van fiets, maar zijn nieuwe exemplaar had ook een probleem. “Ik zette mijn fietscomputer erop, maar die viel er dan weer af. Dan ben ik nog maar eens van fiets gewisseld”, aldus MVDP, die in totaal dus op drie fietsen reed."
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:15 schreef Mansjester het volgende:
Die kan de Tour nu defintief vergeten.quote:Op zondag 11 juni 2023 17:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
Daar zat weer weinig op bij Jakobsen.
En Caleb kan het ook niet meer.quote:Op zondag 11 juni 2023 17:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
Daar zat weer weinig op bij Jakobsen.
Dat lijkt mij niet.quote:Op zondag 11 juni 2023 17:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die kan de Tour nu defintief vergeten.
Maar Merlier is ook niet in beste vorm.quote:Op zondag 11 juni 2023 17:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die kan de Tour nu defintief vergeten.
Alle ballen op Gerben Thijssen.quote:Op zondag 11 juni 2023 17:06 schreef DiegoFuser het volgende:
Ik kijk heel erg uit naar Groene Jasper in de Tour en met name het daarop volgende voorspelbare fiasco van België door met drie kopmannen naar het WK te trekken.
Merlier wint gewoon weer de eerste sprint en verdwijnt daarna. Wat vermoedelijk 1 sprint meer is dan de vertrekkende Jakobsen zal winnen, denk niet dat de keuze moeilijk is.quote:Op zondag 11 juni 2023 17:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar Merlier is ook niet in beste vorm.
Patrick heeft een groot probleem.
Vond het geen slecht idee dat hij daar probeerde het gat te laten vallen. Hij zal zelf ook wel weten dat zij lead outs nergens meer op lijken. Bert naar de Tour als voorlaatste man lijkt mij een zekerheidje.quote:
Dat was wel goed ja.quote:Op zondag 11 juni 2023 17:16 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Vond het geen slecht idee dat hij daar probeerde het gat te laten vallen. Hij zal zelf ook wel weten dat zij lead outs nergens meer op lijken. Bert naar de Tour als voorlaatste man lijkt mij een zekerheidje.
Denk dat Jakobsen als er geen gekke dingen gebeuren ook wel zeker is van zijn Tour-selectie.quote:Op zondag 11 juni 2023 17:20 schreef Dale__Cooper het volgende:
Fabio is al pratend wel druk bezig zijn plek op te eisen, vooraf ook al.
Gelukkig is Alaflip wel weer in vorm..quote:Op zondag 11 juni 2023 17:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar Merlier is ook niet in beste vorm.
Patrick heeft een groot probleem.
Acht de kans nog steeds aanwezig dat ze beiden gaan. Maar dat wordt geen ritzege met de huidige vorm..quote:Op zondag 11 juni 2023 17:22 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Denk dat Jakobsen als er geen gekke dingen gebeuren ook wel zeker is van zijn Tour-selectie.
Klopt, ja.quote:Op zondag 11 juni 2023 22:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er is meer behoefte aan een ProTour ploeg. Er zijn al veel CT ploegjes
quote:Op maandag 12 juni 2023 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Die voor de mannen heet nu CIC - Mont Ventoux
Rubio gaat gewoon winnen vandaag vind ikquote:Op dinsdag 13 juni 2023 09:30 schreef Koffieplanter het volgende:
Toen ik niets zei over Gregoire en zijn eerste profoverwinning won hij direct, dus ik zal nu niets zeggen over de inevitabele eerste profzege van Lenny vandaag.
En Jasper Disaster?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:32 schreef Koffieplanter het volgende:
Hurricane of Heukelum… die mag in een rijtje met het jachtluipaard van Numansdorp.
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 09:30 schreef Koffieplanter het volgende:
Toen ik niets zei over Gregoire en zijn eerste profoverwinning won hij direct, dus ik zal nu niets zeggen over de inevitabele eerste profzege van Lenny vandaag.
Oei ik lees dat Puck hierdoor wel een trainingsachterstand heeft opgelopenquote:Op woensdag 14 juni 2023 08:46 schreef Sjoerd102 het volgende:
Het verschil tussen Moonen en een Stalker.
een stalker stopt niet
https://wielerrevue.nl/ar(...)-man-angstaanjagend/
quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Oei ik lees dat Puck hierdoor wel een trainingsachterstand heeft opgelopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:29 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]Ik denk dat ze meer niveau heeft dan jij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben wel benieuwd hoor, Puck Moonen heeft 1700km gelogd op Strava dit jaar, dus hangt ook af van wat ze daarnaast nog doet.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:30 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer niveau heeft dan jij.
quote:GIRO NEXT GEN | JURY DISKWALIFICEERT 24 RENNERS VANWEGE VASTHOUDEN AAN AUTO IN STELVIO-ETAPPE
https://www.eurosport.nl/(...)o9659969/story.shtml
Jeetje. Ik ben actiever dan haarquote:Op donderdag 15 juni 2023 10:51 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoor, Puck Moonen heeft 1700km gelogd op Strava dit jaar, dus hangt ook af van wat ze daarnaast nog doet.
Wat schaamteloosquote:
Zou kunnen zijn dat hij het nog niet weet toch?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mohoric in de afdaling in de aanval. De koers gaat door.
Klopt ze zijn 11 uur gestart. Lijkt me niet dat je dit via de communicatie laat weten.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou kunnen zijn dat hij het nog niet weet toch?
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:53 schreef Remco het volgende:
[..]
Klopt ze zijn 11 uur gestart. Lijkt me niet dat je dit via de communicatie laat weten.
Tragisch dat Ineos in zon contractjaar act trapt.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Eljero gaat nooit meer een koers winnen. Zo gebracht worden en gewoon aan alle kanten voorbij gereden worden, lol. En gewoon twee miljoen vangen hè.
Het leuke is, hij ligt hierna gewoon nog een jaar vast. Eigenlijk zou hij opgepakt moeten worden voor diefstal. Hij steelt geld van INEOS. Een paar maanden terug zat hij te koersen in Caïro, daar had hij eigenlijk moeten blijven. Dat is precies zijn niveau.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Tragisch dat Ineos in zon contractjaar act trapt.
Ik denk dat hij contract bij INEOS kreeg omdat Ganna zijn maatje is toch? 1 toprenner en 1 stuk ballast..quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Tragisch dat Ineos in zon contractjaar act trapt.
quote:Man rijdt met tractor op parcours tijdrit Fromberg tegen aanstormende wielrenners in: ‘Aan gekken doe je niets’
Fromberg - Een agrariër heeft tijdens de finale van de wielerwedstrijd Limburg Cycling Chrono Trofee op de Fromberg voor hachelijke momenten gezorgd. De man besloot donderdag met een tractor tegen de richting in het parkoers op te rijden.
Hij zou daarbij aanwijzingen van een verkeersregelaar genegeerd hebben. Richting de vrijwilliger zouden ook dreigementen zijn geuit. Volgens jurylid Armand van Mulken speelde de boer met levens. „Alsof het niet genoeg was, keerde hij ook in een auto terug.”
Deelnemers aan de tijdrit kwamen bij de organisatie klagen over de veiligheid. Van Mulken begrijpt dat wel. „Ze werden op volle snelheid door een bocht ineens met een tegenligger geconfronteerd. We mogen blij zijn dat niets ernstigs gebeurde.”
Van Mulken maakte eerder een dergelijk incident mee in Spaubeek. Toen wilde in 2017 een automobilist niet wachten en reed hij tegen het verkeer in de weg op. Het aanstormende peloton kon de man ternauwernood ontwijken. De beelden haalden het nationale nieuws.
„We stellen alles in het werk om voor aanwonenden van parkoersen de overlast zo veel mogelijk te beperken. Ook zorgen we ervoor dat vergunningen in orde zijn. Aan deze gekken die god noch gebod kennen, doe je niets.”
Maatregelen
In het weekeinde van 24 en 25 juni worden rond Fromberg de Nederlandse kampioenschappen voor nieuwelingen en junioren gehouden. De organisatie daarvan weet van de incidenten die donderdag plaatsvonden. „We hebben maatregelen genomen om dit soort zaken te voorkomen”, zegt woordvoerder Walter Loozen.
„We kunnen weinig tot niets doen aan een individu dat zich niet gedraagt.”
Walter Loozen namens organisatie NK wielrennen
Die baalt enorm van het gebeuren. „We zijn al drie maanden met de buurt in overleg om het voor iedereen fijn te laten verlopen. Ook werd gesproken met boeren en de Limburgse Land- en Tuinbouwbond (LLTB). Zo zijn er voor agrariërs die hun oogst in de buurt afleveren extra maatregelen genomen.”
Hekken
Er is door de organisatie in kranten en bladen veel informatie gedeeld, zegt Loozen. Die denkt goed voorbereid te zijn. „We hebben bijvoorbeeld hekken rond het hele parkoers. Maar we kunnen weinig tot niets doen aan een individu dat zich niet gedraagt.”
Het negeren van een verkeersregelaar kan een boete van honderden euro’s opleveren. Het in gevaar brengen van levens is strafbaar.
In en bij Fromberg zijn geregeld incidenten geweest. Bijvoorbeeld tijdens de Amstel Gold Race. De toerversie van de Amstel Gold Race en Limburgs Mooiste zijn al jaren doelwit van sabotage. Onder meer werden spijkers, punaises of andere spitse voorwerpen op wegen gestrooid. Een dader is nooit gepakt.
Haal deze man zo snel mogelijk terug naar de WT.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
De proloog in de Vuelta a Colombia, gewonnen door Superman met een Supersok om zijn hoofd.
Toch reden ze deze afdaling al eerderquote:Op zaterdag 17 juni 2023 14:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ja ook vrij onoverzichtelijk wel.
Ik zal maar verder niets zeggen
Ik weet het, maar kennelijk is dat ook geen oplossing.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 14:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toch reden ze deze afdaling al eerder
Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 15:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is zijn versnelling kapot of wat. Dit kinderverzetje kan niet
Hij krijgt hem niet op het buitenbladquote:Op zaterdag 17 juni 2023 15:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is zijn versnelling kapot of wat. Dit kinderverzetje kan niet
Nou echt haast maken ze ook niet daarachterquote:Op zaterdag 17 juni 2023 15:00 schreef Van_Poppel het volgende:
Met deze versnelling lijkt hij kansloos.
íéts te hard de bocht in. Gelukkig een relatief zachte landing.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 15:29 schreef wimderon het volgende:
In tegenstelling tot Zana dus.
[ afbeelding ]
Ja, maar zag je die rots op een paar meter afstand? Als je daar opvalt is het ook klaar.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 15:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
íéts te hard de bocht in. Gelukkig een relatief zachte landing.
Inderdaad, ook gewoon een potentieel dodelijke crash... Heel vaak loopt het goed af natuurlijkquote:Op zaterdag 17 juni 2023 15:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, maar zag je die rots op een paar meter afstand? Als je daar opvalt is het ook klaar.
Ziekte en hersenschudding?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 15:58 schreef Koffieplanter het volgende:
Het valt me allemaal nog niet mee van Plappers. Hij heeft een superpiek in de Nats en UAE en daarna trekt het vaak op niets.
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 10:43 schreef Aguero het volgende:
[..]
Haal deze man zo snel mogelijk terug naar de WT.
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:13 schreef Tjacka het volgende:
Kan iemand voor mij een Gino Mader UI maken?
quote:
Omdat je hem een h geeft die hij niet bezit?quote:Op zondag 18 juni 2023 14:25 schreef TommyL0204 het volgende:
Christian Rodriguez weer druk aan het gesticuleren
Zana lijkt me kansloos in de afdalingquote:Op zondag 18 juni 2023 14:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mohiric en Zana los. Die kunnen de boel mooi verdelen.
NK's kijken?quote:Op zondag 18 juni 2023 14:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat moeten we de komende anderhalve week doen?
Ronde van Columbia en alle NK's.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat moeten we de komende anderhalve week doen?
Weggereden uit een omvangrijke kopgroep.quote:Op zondag 18 juni 2023 15:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoe is Lars van den Berg aan kop beland?
En Carr kon ook nog eens pokeren omdat Marijn erachter zat.quote:Op zondag 18 juni 2023 15:13 schreef wimderon het volgende:
Tja, niet veel anders wat hij had kunnen doen. Carr ging niet meer overnemen als langzamere van de twee en meer marge om te wachten of pokeren was er ook niet.
Dat lijkt me eigenlijk wel een zekerheidje.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:16 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik vind het hoogtijd worden dat Hugo Aznar wordt gepromoveerd naar Kern Pharma.
Is dat ooit wel eens live op tv geweest?quote:Op maandag 19 juni 2023 17:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik lees dat NK tijdrijden niet wordt uitgezonden... Zelfs niet op regionale omroep. Treurig.
Matig dat hij verder niks rijdt daartussen, maar goed, als hij de Vuelta wint hoor je me niet klagen.quote:
Je kijkt naar de renner met de meeste overwinningen in 2023.quote:
De meeste voorgestelde veranderingen hebben geen noemenswaardige impact lijkt mij, maar punt 3) lijkt me nog wel oké: proberen met een zo laag mogelijke snelheid aan het Arenberg te beginnen. Die beelden van renners die daar met 60 km/h overheen dokkeren, spectaculair, maar dat gaat me iets te ver eigenlijk.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het slaat allemaal op kut als Dirk, maar het laatste punt spant toch wel echt de kroon. Het is de schuld van de jeugd dat we qua valpartijen precies hetzelfde zien als, nouja, altijd?
Wat dat betreft vond ik de actie van Jumbo wel prijzenswaardig dit jaar. De koers openbreken voor het bos van Wallers, geniale zet. Maar goed, dit neemt allemaal niet weg dat, even een getal uit m'n duim zuigen, driekwart van de valpartijen plaatsvinden op brede en rechte wegen. Wat gaan we daarmee doen, Eddum?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De meeste voorgestelde veranderingen hebben geen noemenswaardige impact lijkt mij, maar punt 3) lijkt me nog wel oké: proberen met een zo laag mogelijke snelheid aan het Arenberg te beginnen. Die beelden van renners die daar met 60 km/h overheen dokkeren, spectaculair, maar dat gaat me iets te ver eigenlijk.
Terpstra zei ook al dat het ingaan van het Bos het meest enge moment is van het wielerseizoen jaquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De meeste voorgestelde veranderingen hebben geen noemenswaardige impact lijkt mij, maar punt 3) lijkt me nog wel oké: proberen met een zo laag mogelijke snelheid aan het Arenberg te beginnen. Die beelden van renners die daar met 60 km/h overheen dokkeren, spectaculair, maar dat gaat me iets te ver eigenlijk.
Waar Mader het ravijn in ging, was toch helemaal geen gevaarlijk punt? Als dat een gevaarlijk punt is, dan heb je er 100 in zo'n koers. Ga je die allemaal aangeven? Daar wordt een renner ook hartstikke dol van.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vijf ideeen van Adam Hansen voor een veiliger wielrennen
1. “Vandaag worden gevaarlijke situaties in elke koers op een andere manier aangegeven”, legt Hansen uit. “Soms staat er een agent met een vlagje, soms iemand met een fluitje, soms heb je een bord, soms heb je een licht, soms word je tweehonderd meter op voorhand verwittigd, soms pas op het moment zelf: wij willen één standaard. Renners zijn met zoveel bezig tijdens de koers, het is niet goed dat ze daar ook nog moeten over nadenken. Wielrennen zal altijd een gevaarlijke sport zijn, maar ik wil ze graag die ene seconde extra insurance geven. Het kan het verschil maken.”
2. Wat Hansen betreft, wordt het ook reglementair verplicht om een ploegdokter in de volgwagen te hebben. “Die zijn belangrijker dan een sponsor in de volgwagen. Reactietijd na een ongeval is cruciaal. Renners hebben in wedstrijden ook liever een spoedarts dan een pure sportarts – zij hebben meer ervaring met zware ongevallen”
3. Het derde punt dat Hansen noemt, is het aanpassen van gevaarlijke punten in het parcours. Hij geeft hier het Bos van Wallers in Parijs-Roubaix als voorbeeld. “In het peloton groeit de bezorgdheid over de passage door Arenberg. De snelheid wordt elk jaar hoger en het risico op zware valpartijen dus ook. Willen wij Arenberg weg? Zeker niet. Maar misschien kunnen we wel de snelheid naar beneden halen. In het stuk voor het bos kan je een zijweg inslaan om verderop, vlak voor de ‘secteur’ weer de normale route op te draaien. Dan kom je aan lage snelheid aan de kasseien – veel veiliger.”
4. “De vraag is wel gesteld door de renners om na een afdaling nog minstens drie kilometer vlakke weg te voorzien. Ligt de finish meteen beneden dan koerst iedereen op de limiet. Ik ben zelf renner geweest: als je weet dat er nog een paar kilometer vlak volgen, houd je wat reserve, want je weet dat je nog de kans krijgt om op te schuiven.”
5. Mentaliteitsverandering. Hij hoort vanuit het peloton dat er steeds minder respect voor elkaar is en dat er onnodige risico’s worden genomen. “Hoe dat komt, weet ik niet precies. Misschien speelt het mee dat er vandaag zo veel jonge renners in het peloton zijn. Ze komen steeds vroeger over en ze rijden meteen mee vooraan. Mooi om te zien, maar als de gemiddelde leeftijd in de WorldTour vandaag vijf jaar lager ligt dan bij de vorige generatie, betekent dat ook vijf jaar minder ervaring met valpartijen en veiligheidsrisico’s.”
Waar wil hij die netten dan gaan plaatsen? Dat stuk waar Mader viel was nu niet super gevaarlijk. Dan moet je in elke (flauw) bocht vangnetten gaan plaatsen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vaughters wil vangnetten gaan plaatsen. Oké, dat had Mäder wellicht gered (Weylandt en Lambrecht niet), maar dat zou natuurlijk een gigantische (kosten-)operatie zijn, kosten die afgetrokken moeten worden van de inkomsten van wielrenners.
Hoevaak hoorde je ook in het verleden niet dat alleen de klimmen verkend waren en niet de afdalingen die erachter zitten. Ik snap dat je niet elke renner voor elke ronde op verkenning kan sturen, maar zoiets zou wel helpen. Of dat ploegen er verplicht aandacht aan moeten geven aan bepaalde lastige/moeilijke punten in afdalingen/slotfases van (sprint)etappes.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:02 schreef wimderon het volgende:
Tegenwoordig zijn er talloze manieren om vooraf al te weten waar de gevaarlijke punten liggen (al weet ik niet of dat Mäder, die deze afdaling wellicht ook nog best goed kende, had gered) maar 9 van 10 keer hoor je na een kamikazeafdaling de renners zeggen 'ik kende de afdaling niet, maar gelukkig ben ik recht gebleven haha!'.
Al gaat ook dit niet veel helpen, want de renners weten bijvoorbeeld dondersgoed dat de afdaling van de Sormano levensgevaarlijk is om daar vervolgens alsnog zonder te remmen naar beneden te gaan.
Hohoho, geen dinged opperen waarbij de UCI ook daadwerkelijk wat moet doen he. Zeker geen verantwoordelijkheid nemen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:11 schreef Mansjester het volgende:
Begin gewoon met duidelijke regels qua veiligheid rondom finishes. Geen idiote bochten, vluchtheuvels of smalle wegen in de laatste kilometer(s). Daarnaast hardere straffen voor idioot gedrag op de fiets/in sprints ondanks of er een valpartij uitkomt of niet. Zo moeilijk is het allemaal toch niet.
Dat 1e is er al een tijdje, geloof ik, maar die regels ook toepassen is blijkbaar veel te ingewikkeld..quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:11 schreef Mansjester het volgende:
Begin gewoon met duidelijke regels qua veiligheid rondom finishes. Geen idiote bochten, vluchtheuvels of smalle wegen in de laatste kilometer(s). Daarnaast hardere straffen voor idioot gedrag op de fiets/in sprints ondanks of er een valpartij uitkomt of niet. Zo moeilijk is het allemaal toch niet.
Hij moet eerst naar de Volta en Qinghai Lake.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:27 schreef Mani89 het volgende:
Ik neem aan dat er genoeg opportunistische PCT teams zijn die hem straks gaan overnemen.
Caja Rural mag hem voor de Vuelta wel oppikken.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:27 schreef Mani89 het volgende:
Ik neem aan dat er genoeg opportunistische PCT teams zijn die hem straks gaan overnemen.
Denk niet dat dat werkbaar is. Wangedrag mag natuurlijk wel harder aangepakt worden. Gewoon wat vaker iemand eens een tijd schorsen als 'ie zich misdraagt en daarmee gevaar veroorzaakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:24 schreef Sjoerd102 het volgende:
In sprints gewoon de laatste 200 mtr meerdere strepen in de lengte van de weg trekken. De renner die tussen bepaalde strepen fietst mag hier niet meer uit afwijken.
Natuurlijk is dat niet werkbaar. Een leadout die op 150 meter afgeeft? In een sprint met een groepje van 3 kun je niet meer uit het wiel komen? Hoe wil je überhaupt uit het wiel komen van iemand zonder uit te wijken?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk niet dat dat werkbaar is. Wangedrag mag natuurlijk wel harder aangepakt worden. Gewoon wat vaker iemand eens een tijd schorsen als 'ie zich misdraagt en daarmee gevaar veroorzaakt.
Maar dat had het overlijden van bv. Mader, Lambrecht, Casartelli, Weylandt, etc niet voorkomen.
Waarom niet beginnen bij beschermde kleding? Dat neemt ook de aero af dus tja win=winquote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:24 schreef Sjoerd102 het volgende:
In sprints gewoon de laatste 200 mtr meerdere strepen in de lengte van de weg trekken. De renner die tussen bepaalde strepen fietst mag hier niet meer uit afwijken.
Precies en je ligt met een reden achter. In de afdaling win je het meeste tijd terug en kost het je het minste kracht.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:50 schreef Marcoss het volgende:
Ik vraag me af Mader anders de afdaling in was gegaan als er na de afdaling nog 3 km vlak was geweest. Als je op de top van een klim achter ligt en terug wil komen, wil je dat zo snel mogelijk, lijkt me.
Wat stel je voor? Een ijshockeypak aan en dat dan met 35 graden?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:53 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Waarom niet beginnen bij beschermde kleding? Dat neemt ook de aero af dus tja win=win
Ijsblokjesgekoeld met ventilator.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Een ijshockeypak aan en dat dan met 35 graden?
Craft en DSM waren daar toen mee bezig. De Dyneema-vezeldie '15 keer sterker dan staal' was. Dat heeft ook niet echt een revolutie gebracht.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:03 schreef Sjoerd102 het volgende:
Als kleding zo simpel was, was het allang op de markt. Dat zou voor de makers namelijk kassa zijn gezien de vraag.
Is dat niet gewoon omdat daar de prioriteiten niet liggen?quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Craft en DSM waren daar toen mee bezig. De Dyneema-vezeldie '15 keer sterker dan staal' was. Dat heeft ook niet echt een revolutie gebracht.
Het is ook omdat na de eerste foto's van een valpartij het allemaal vrij weinig uit bleek te maken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 20:13 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon omdat daar de prioriteiten niet liggen?
NEOM City in Saoedi Arabië onderzoekt hoofdsponsorschap Jumbo-Vismaquote:Op donderdag 22 juni 2023 11:44 schreef Koffieplanter het volgende:
NEOM City gaat mogelijk de sponsoring van Jumbo overnemen. Een partij uit Saoedi Arabië, een match made in heaven.
Moet als 1 pakket verkocht worden?quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:12 schreef Marcoss het volgende:
Ik mag toch hopen dat de beste (of in ieder geval 1 van de beste) ploegen van de wereld een fatsoenlijke sponsor kan vinden en hier niet op in hoeft te gaan..
Wel leuk als de Saudi's straks ook op de tribune gaan zitten bij het schaatsen!
Bij zulk megalomaan project als NEOM City kan vast een schaatshal bijquote:Op donderdag 22 juni 2023 12:12 schreef Marcoss het volgende:
Ik mag toch hopen dat de beste (of in ieder geval 1 van de beste) ploegen van de wereld een fatsoenlijke sponsor kan vinden en hier niet op in hoeft te gaan..
Wel leuk als de Saudi's straks ook op de tribune gaan zitten bij het schaatsen!
Die haakt dan wel af hoor, over DSM hoor je ook vrij weinig meer sinds het een Duits of Zwitsers vlaggetje heeft.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:04 schreef Hamlapjes het volgende:
ZandbakAIDS
Zou wel weer lachen zijn voor de vlaggetjesbrigade. Supporteren die ONZE HOLLANDSE jongens en praten ze deze sportswashing goed of blijken ze toch een moreel kompas te hebben (hahahaha, nee, natuurlijk niet)?
Het gevoel van het Nederlandse publiek bij Jumbo/LottoNL/Rabo is wel heel anders dan het gevoel bij Sunweb/DSM/Giant ooit is geweest, denk ikquote:Op donderdag 22 juni 2023 12:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die haakt dan wel af hoor, over DSM hoor je ook vrij weinig meer sinds het een Duits of Zwitsers vlaggetje heeft.
Lijkt me overigens vrij problematisch voor het Nederlands wielrennen.
Denk wel dat de intentie is om de huidige organisatie qua ploegen te behouden ja. Maar als de Saudi's het overnemen, zal vast de schaatsploeg (en de vrouwenploeg) meteen ten einde zijn..quote:
Voor dit bizarre megalomane en tot mislukken gedoemde project worden dus hele stammen verdreven en als ze daartegen protesteren worden ze doodleuk geëxecuteerd.quote:GENEVA (3 May 2023) – UN experts* today expressed alarm at the imminent risk of execution of three members of the Howeitat tribe in Saudi Arabia and urged authorities to halt the process.
“Despite being charged with terrorism, they were reportedly arrested for resisting forced evictions in the name of the NEOM project and the construction of a 170km linear city called The Line,” the UN experts said. NEOM is a futuristic smart city development project of the Saudi Public Investment Fund.
Mr Shadly Ahmad Mahmoud Abou Taqiqa al-Huwaiti, Mr Ibrahim Salih Ahmad Abou Khalil al-Huwaiti and Mr Atallah Moussa Mohammed al-Huwaiti were reportedly sentenced to death on 5 August 2022, and their sentences were upheld by the Specialised Criminal Court of Appeal on 23 January 2023. Three other members of the Howeitat tribe were sentenced to severe prison terms: Mr Abdelnasser Ahmad Mahmoud Abou Taqiqa al-Huwaiti was sentenced to 27 years; Mr Mahmoud Ahmad Mahmoud Abou Taqiqa al-Huwaiti was sentenced to 35 years; and Mr Abdullah Dakhilallah al-Huwaiti was sentenced to 50 years.
“Under international law, States that have not yet abolished the death penalty may only impose it for the ‘most serious crimes’, involving intentional killing,” the experts said. “We do not believe the actions in question meet this threshold.”
They urged the Saudi authorities to investigate the allegations of torture and other ill-treatment promptly and impartially, to review the sentences imposed on these six individuals and, if appropriate, to retry them in accordance with the norms and standards of due process and fair trial. “Any statement that is proven to have been made as a result of torture is inadmissible in any proceedings,” they said.
“All six individuals have been charged under the overly vague 2017 Saudi law on combating crimes of terrorism and its financing,” the experts said, warning that this law does not appear to be in line with international law, as raised several times by Special Procedures. They expressed serious concern that some of the detainees had allegedly been subjected to torture and ill-treatment to extract confessions of guilt, and that due process safeguards had not been followed to ensure their right to a fair trial.
The authorities have reportedly carried out a series of actions to evict members of the Howeitat tribe from their homes and traditional lands in three villages – Al Khuraiba, Sharma and Gayal – in the name of the NEOM project since January 2020. Despite promises that they would be involved in the process and receive fair compensation, many have allegedly been evicted and their homes demolished without adequate compensation. During the initial protests, one member of the tribe, Mr Abdul Rahim bin Ahmed Mahmoud Al Huwaiti, was reportedly killed in his own home by members of the Saudi Special Forces.
“Given the circumstances, we cannot consider that the requirements of consultation and free, prior and informed consent of the Howeitat people of the three villages have been met,” the experts said. “On the contrary, these actions would certainly amount to forced evictions, which are prohibited under international law as a violation of the right to adequate housing. The actions also constitute flagrant violations of the rights to freedom of expression and access to information.”
“We urge all companies involved, including foreign investors, to ensure that they are not causing or contributing to, and are not directly linked to serious human rights abuses,” they said.
Het zou nog moreler te zijn om je te laten sponsoren door de lokale crystal meth dealer.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Voor dit bizarre megalomane en tot mislukken gedoemde project worden dus hele stammen verdreven en als ze daartegen protesteren worden ze doodleuk geëxecuteerd.
Ik zou het niet doen, Plugge.
Jayco en UAE hebben beide ook een vrouwenploeg. Ik denk dat dat wel zal blijven mochten ze het overnemen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk wel dat de intentie is om de huidige organisatie qua ploegen te behouden ja. Maar als de Saudi's het overnemen, zal vast de schaatsploeg (en de vrouwenploeg) meteen ten einde zijn..
Als je stopt met de vrouwenploeg werkt de sportswashing niet meer natuurlijk.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jayco en UAE hebben beide ook een vrouwenploeg. Ik denk dat dat wel zal blijven mochten ze het overnemen.
Niet leuk.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Kan wel een nuttige deal zijn voor Wielco. Die probeert zichzelf al jaren tevergeefs te onthoofden, met wat Saoedisch advies moet dat geen probleem meer zijn.
En voetbal natuurlijkquote:Op donderdag 22 juni 2023 12:57 schreef Starflyer het volgende:
Ach, na o.a. golf (PGA LIV) en Formule 1 (Aramco (sponsor van de F1 en Aston Martin) en Neom (McLaren)) kan het wielrennen natuurlijk niet achterblijven. Sportwashing in optima forma.
Ik krijg vooral de indruk dat mokerdomme Ray zich heeft laten gebruiken om een gratis propagandastukje te schrijven.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:14 schreef Felagund het volgende:
Zou het ook niet zo'n bericht kunnen zijn om te checken hoeveel weerstand dit op levert onder het publiek?
Ik bedoel niet vanuit de zandbak, meer of Plugge en co in zee moeten gaan met deze sponsor. Ik mag hopen dat die wel een moreel kompas hebben.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:16 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik krijg vooral de indruk dat mokerdomme Ray zich heeft laten gebruiken om een gratis propagandastukje te schrijven.
De publieke weerstand boeit ze niks daar in de zandbak joh, sportswashing werkt en is dodelijk (letterlijk) effectief.
Plugge verkoopt zijn eigen moeder nog als het wat extra centjes op zou leveren. Die heeft echt al heel lang geleden afstand genomen van zijn morele kompas. Met zijn goksponsoren, crypto-onzin en NFT's.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik bedoel niet vanuit de zandbak, meer of Plugge en co in zee moeten gaan met deze sponsor. Ik mag hopen dat die wel een moreel kompas hebben.
In topsport bestaat geen moreel kompas. Tenzij er genoeg ophef over is.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik bedoel niet vanuit de zandbak, meer of Plugge en co in zee moeten gaan met deze sponsor. Ik mag hopen dat die wel een moreel kompas hebben.
Zoals bij dat S-A het WK vrouwenvoetbal ging sponsoren?quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In topsport bestaat geen moreel kompas. Tenzij er genoeg ophef over is.
Dat is zo, maar dat zijn ook Nederlandse sponsoren. Bij Belkin was het al weer wat minder. En je moet het afzetten tegen een Saudi-Arabische sponsor he, dat gaat nog heel wat stapjes verder dan DSM-Firmenich.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het gevoel van het Nederlandse publiek bij Jumbo/LottoNL/Rabo is wel heel anders dan het gevoel bij Sunweb/DSM/Giant ooit is geweest, denk ik
had toch ook gewoon met de resultaten te maken bij belkinquote:Op donderdag 22 juni 2023 13:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is zo, maar dat zijn ook Nederlandse sponsoren. Bij Belkin was het al weer wat minder. En je moet het afzetten tegen een Saudi-Arabische sponsor he, dat gaat nog heel wat stapjes verder dan DSM-Firmenich.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |