abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209672150
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:05 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat de reactie hier wel aardig het beeld van de 'normale Nederlander' neerzet. Het ongemakkelijke wordt genegeerd. Totdat het echt niet meer anders kan.

Gekke tijden zijn het.
Er is wel iets veranderd want tien jaar geleden was een topic over dit onderwerp volkomen ontregeld geraakt en een serieus gesprek erover haast onmogelijk. Dat herinner ik me nog wel
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  woensdag 28 juni 2023 @ 14:46:08 #102
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209679749
Coulthart zegt ook dat zowel Republikeinen als Democraten de verklaring van Grusch zeer serieus nemen. Gillibrand ondersteunt de vraag naar een nieuwe open hearing waar Grusch en anderen bevraagd kunnen worden.

En hij benadrukt nog eens dat er, na inmiddels drie weken, nog niemand is die Grusch' betrouwbaarheid in twijfel heeft kunnen trekken.

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_209700038
Ik ben erg onder de indruk van RosCo, wel frappant dat het een Australir is die tot de kern van dit vraagstuk weet te komen in de VS en dat (behoudens een enkele journalist) dit thema zo weinig los maakt in de media.

De publicatie van de Canadese brief door Corbell en Knapp geeft ook weer een dieper vertrouwen in hetgeen we nu horen.
Ik ben erg benieuwd wie de volgende 'whistleblower' gaat zijn, en of het nieuwe wetsvoorstel echt resultaat gaat bieden bij de genoemde programs.
I want to believe...
pi_209701476
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 07:50 schreef NoFoksGiven het volgende:
Ik ben erg onder de indruk van RosCo, wel frappant dat het een Australir is die tot de kern van dit vraagstuk weet te komen in de VS en dat (behoudens een enkele journalist) dit thema zo weinig los maakt in de media.
We weten toch dat het zo werkt. We willen diep van binnen altijd aan het handje gehouden worden. Juist omdat het niet in de media verschijnt boeit het de meeste mensen niet. En dan bestaat het dus ook niet. Pas als de reguliere media er serieus over begint en er een pers conferentie en een wetenschapper met doventolk op de televisie verschijnt, pas dan zijn de meeste mensen een keer bereid om in paniek te raken. En van dit soort mensen zul je dan het meeste last gaan krijgen. Meer nog dan van de eventuele aliens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monomeism op 30-06-2023 10:18:42 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_209709864
En wat ik jammer vindt is dat Vincent Icke die het op TV ooit het belachelijk maakte in mijn ogen nu zijn mond houdt en het zou mooi zijn als hij er nu nog een keer over gaat praten.
pi_209710274
Volgens Coulthart hebben sommige congresleden de beruchte 23 minuten video gezien.

Als ze nou even binnenkort ook echt met een publieke bombshell komen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209710823
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 21:10 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens Coulthart hebben sommige congresleden de beruchte 23 minuten video gezien.
Wat voor een video is dit?
pi_209711207
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 21:50 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Het is volgens Lue Elizondo een classified video die hij en o.a. Christopher Mellon hebben gezien, en dus ook congresleden, na een classified briefing en volgens Elizondo is dat een video waar onze nekharen van overeind gaan staan. Niet een vage video van een infrarood bliepje of weet ik veel wat.

Van de video's die we wel hebben vind ik toch wel de GIMBAL video het meest indrukwekkend.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 22:22:38 #109
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209711259
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 22:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is volgens Lue Elizondo een classified video die hij en o.a. Christopher Mellon hebben gezien, en dus ook congresleden, na een classified briefing en volgens Elizondo is dat een video waar onze nekharen van overeind gaan staan. Niet een vage video van een infrarood bliepje of weet ik veel wat.

Van de video's die we wel hebben vind ik toch wel de GIMBAL video het meest indrukwekkend.
Vind het nog het meest lijken op een pluisje of vuiltje op de sensor.
pi_209711297
quote:

[..]

Alright, thx! ^O^
pi_209712152
quote:

[..]
Dat ging misschien wel hierom.

― Thomas Sowell
  zaterdag 1 juli 2023 @ 11:52:40 #112
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209715651
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 20:34 schreef hanskraaijjr het volgende:
En wat ik jammer vindt is dat Vincent Icke die het op TV ooit het belachelijk maakte in mijn ogen nu zijn mond houdt en het zou mooi zijn als hij er nu nog een keer over gaat praten.
Hardcore sceptici kunnen niet zoveel met dit meer politieke proces wat er nu plaatsvindt. Of er is bewijs, of het is bullshit is dan het mantra. Dus ik hoef niet perse input op deze ontwikkelingen vanuit die hoek.

Ik vind een houding zoals die van Eric Weinstein dan heel goed te volgen. Erkennen dat het een bijzonder topic is. Nergens is hard bewijs voor, maar er wordt door zeer prominente mensen wel erg frappante zaken beweerd. En dat dit aandacht verdiend om uitgezocht te worden.

twitter
  zaterdag 1 juli 2023 @ 12:01:40 #113
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209715772
Wat Weinstein zegt is eigenlijk ook precies wat Senator Rubio deze week zei:

quote:
"Either what he [David Grusch] is saying is partially true or entirely true, or we have some really smart, educated people with high clearances and very important positions in our government who are crazy and are leading us on a goose chase. One of these two things is true. Either what they're telling us is true or we've got some people in important positions that are doing this for some reason. So either one is a problem."
bron

Dat zorgt er in ieder geval voor dat het onderwerp serieus wordt genomen door de politiek. Kijk dan wat voor teksten er inmiddels worden geschreven voor nieuwe wetgeving:

Zulke teksten komen echt niet zomaar tot stand. Coulthart gaf ook aan dat er inmiddels al langere tijd achter de schermen verhoren plaatsvinden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 01-07-2023 12:31:04 ]
  zaterdag 1 juli 2023 @ 12:29:06 #114
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209716254
Chairman James Comer is n van de zovelen die aangeeft dat Grusch betrouwbaar is en door alle checks komt.

quote:
ML: "What did you make of that report? [..] I mean, his claims are out of this world."
[..]

JC: "We're having to do background checks on some of the witnesses..."
[..]

ML: "Is his story falling apart a little bit?"

JC: "No."

ML: "No?"

JC: "No. We're gonna do it."

ML: "Interesting. Yeah?"

JC: "There's a lot of witnesses."
bron: https://www.askapol.com/p(...)air-comer-says?sd=pf

[ Bericht 81% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 01-07-2023 12:46:41 ]
  zaterdag 1 juli 2023 @ 12:55:17 #115
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209716745
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 21:10 schreef Discombobulate het volgende:

Waar hoorde je dat?
pi_209716902
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 12:55 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Waar hoorde je dat?
/r/UFO
pi_209720382
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209735514

Steven Greer op Redacted.

Bijzonder is dat Greer een andere weg gaat met een enorm klokkenluiders archief aan bewijsmateriaal inclusief vele video interviews die nog steeds op YouTube te vinden zijn. Greer heeft inmiddels een nieuwe generatie klokkenluiders achter zich staan waarbij hij zich distantieert van de "cia roadmap" etc.etc. Dus wat is er daar in die hoek aan de hand?

Luis Elizondo moet bijvoorbeeld niets hebben van Greer.
Ik vind dat interessant.
― Thomas Sowell
  zondag 2 juli 2023 @ 20:57:38 #119
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209738556
quote:
Samenvatting in een tweet:
twitter
pi_209738658
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Samenvatting in een tweet:
[ twitter ]
Nice, was er zelf nog niet aan toegekomen. Wilde 'm morgen in de trein beluisteren maar misschien is die tweet wel genoeg. Zo even lezen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209749376
Iedere dag stapels berichten, interviews, podcasts, artikelen, etc over dit onderwerp. Ik zou geen zin hebben om alles erover hier neer te dumpen. Maar hier gewoon even een voorbeeld van wat er dagelijks voorbij komt.
Het is van de zotte dat dit nieuws nog steeds niet door dringt bij de massa. Wat is daar voor nodig dan? :{

― Thomas Sowell
  maandag 3 juli 2023 @ 18:03:26 #122
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209749421
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:00 schreef Monomeism het volgende:

Het is van de zotte dat dit nieuws nog steeds niet door dringt bij de massa. Wat is daar voor nodig dan? :{

Wat dacht je van:
Iets meer dan horen zeggen en beweringen, iets als tastbare bewijzen? Duidelijke foto's?
pi_209749455
Ga toch weg joh.
quote:
Iedere dag stapels berichten, interviews, podcasts, artikelen, etc over dit onderwerp. Ik zou geen zin hebben om alles erover hier neer te dumpen. Maar hier gewoon even een voorbeeld van wat er dagelijks voorbij komt.

wat ervoor nodig is...echte goede beelden en contact. Niet die vage shit en door hoop denken iets te zien.
  maandag 3 juli 2023 @ 18:09:30 #124
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209749542
Zoals ik in een vorig deel al schreef, als de VS een of meerdere alien schepen heeft buitgemaakt, en de technologie, waar is die technologie dan die de VS ongetwijfeld ver vooruit zou helpen in vergelijking met andere landen? Alle technologie heeft een duidelijke en lange ontwikkelingsgeschiedenis, er is niets wat letterlijk of figuurlijk uit de lucht kwam vallen.
pi_209749647
Die duidelijke beelden hebben ze ook. Maar dit is een geleidelijk proces. Om massale paniek te voorkomen.
Er is een conditionering gaande. Als dit alles werkelijk waar is dan zou er paniek en chaos kunnen ontstaan.
Ik ben zelf van mening dat het algemeen collectief incasseringsvermogen mentaal voorbereid word om straks een meer definitieve mededeling te kunnen verwerken over de situatie met UAP en een eventueel definitief antwoord op wat het voor objecten zijn, en waartoe ze er zijn. En door wie of wat. De dag dat werkelijk iedereen in de wereld, en je buurvrouw, en de groenteboer het er over heeft.
― Thomas Sowell
pi_209749791
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zoals ik in een vorig deel al schreef, als de VS een of meerdere alien schepen heeft buitgemaakt, en de technologie, waar is die technologie dan die de VS ongetwijfeld ver vooruit zou helpen in vergelijking met andere landen? Alle technologie heeft een duidelijke en lange ontwikkelingsgeschiedenis, er is niets wat letterlijk of figuurlijk uit de lucht kwam vallen.
Wat is dan jouw idee of mening precies over wat er daar allemaal gaande is?
Het is, iets is, namelijk wel eeeh gaande.

Zeg het maar.. :)
― Thomas Sowell
  maandag 3 juli 2023 @ 18:27:03 #127
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_209749842
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:14 schreef Monomeism het volgende:
Die duidelijke beelden hebben ze ook. Maar dit is een geleidelijk proces. Om massale paniek te voorkomen.
Er is een conditionering gaande. Als dit alles werkelijk waar is dan zou er paniek en chaos kunnen ontstaan.
Als je z heilig overtuigd bent van die geleidelijke, massaal gecordineerde conditionering, waarom dan deze onderstaande opmerking?
quote:
Dan loop je toch al het hele topic antwoord te geven op je eigen vraag? :?

Want ls dit allemaal waar is, dan is het toch ook volstrekt duidelijk wat er nodig voor is om het door te laten dringen tot de massa, namelijk precies wat de users boven mij al aanhalen; absoluut onweerlegbaar bewijs (net zoals het bij iedere andere klokkenluiderszaak werkt).

[ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 03-07-2023 18:41:47 ]
  maandag 3 juli 2023 @ 18:28:05 #128
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209749857
V
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:23 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Wat is dan jouw idee of mening precies over wat er daar allemaal gaande is?
Het is, iets is, namelijk wel eeeh gaande.

Zeg het maar.. :)
Vooral veel geschreeuw en weinig wol.
  maandag 3 juli 2023 @ 18:31:34 #129
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209749896
Stel, de VS heeft een buitenaards ruimteschip buit gemaakt, waarom zou er dan massale paniek ontstaan als dat bekend wordt? Meeste mensen zullen denken, goh, interessant, en weer aan het werk gaan. Klaarblijkelijk zijn ze ook niet vijandig, want de VS zijn hun Defensie vooral nu op China aan het richten
pi_209749932
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat vraag ik me dus ook af. Als ze al 80+ jaar over deze technologie beschikken, waarom dan oorlogen verliezen. Wat heb je aan het geheimhouden van dit alles als je er nooit wat mee doet.
pi_209750041
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Als je z heilig van overtuigd bent van die geleidelijke, massaal gecordineerde conditionering, waarom dan deze onderstaande opmerking?
[..]
Dan loop je toch al het hele topic antwoord te geven op je eigen vraag? :?
Nee. Want het is inmiddels zo'n 6 jaar bezig deze "soft-disclosure" zoals dat heet.

Luis Elizondo zei dit vanaf het begin al. Het is een proces. Niet dat er een grote persconferentie plaatsvind waarin dat zo maar even koud op je dak komt. Alleen als je de berichtgeving van de afgelopen jaren een beetje hebt gevolgt weet je ongeveer wat er vandaag de dag aan zit te komen.

“I think disclosure already occurred. I don’t think necessarily disclosure is an event I think it’s a proces” (Luis Elizondo)

Eerst moest er kennelijk heel veel over gesproken worden. Dat is een vorm van langzame conditionering.

Luis Elizondo had in 2019 aangegeven dat “Disclosure” niet een gebeurtenis is maar een proces dat allereerst moet inzinken bij de gemiddelde mens. Dat is ook precies zo gegaan. Een periode waar iedereen eerst een paar jaar om meer bewijs mag zeuren. Als je het verhaal maar meekrijgt. De conditionering. Het gaat om langzaamaan opbouwen voor wellicht een heftige mededeling dat we waarschijnlijk "niet alleen" zijn.

Robert Bigelow zei ongeveer hetzelfde ergens rond 2016.

”So, what I do is I try to distinguish the difference between Confirmation and Disclosure. To me, [there is] a very crucial difference, at least the way I choose to use those words. That is that, confirmation, means simply establishing, or the acknowledgment that the phenomena exists, that it's real. Getting the truth out, as too, just simply that the UFO topic is real, that these things really do exist, ET's really do exist. And that's it. You draw the line, you stop right there. And you've just once and for all, established that it's real.

En hier geeft Tom DeLonge een voorbeeld.

We gaan het zien.
― Thomas Sowell
  maandag 3 juli 2023 @ 19:10:27 #132
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209750428
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:42 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Nee. Want het is inmiddels zo'n 6 jaar bezig deze "soft-disclosure" zoals dat heet.

Luis Elizondo zei dit vanaf het begin al. Het is een proces. Niet dat er een grote persconferentie plaatsvind waarin dat zo maar even koud op je dak komt. Alleen als je de berichtgeving van de afgelopen jaren een beetje hebt gevolgt weet je ongeveer wat er vandaag de dag aan zit te komen.

“I think disclosure already occurred. I don’t think necessarily disclosure is an event I think it’s a proces” (Luis Elizondo)

Eerst moest er kennelijk heel veel over gesproken worden. Dat is een vorm van langzame conditionering.

Luis Elizondo had in 2019 aangegeven dat “Disclosure” niet een gebeurtenis is maar een proces dat allereerst moet inzinken bij de gemiddelde mens. Dat is ook precies zo gegaan. Een periode waar iedereen eerst een paar jaar om meer bewijs mag zeuren. Als je het verhaal maar meekrijgt. De conditionering. Het gaat om langzaamaan opbouwen voor wellicht een heftige mededeling dat we waarschijnlijk "niet alleen" zijn.

”So, what I do is I try to distinguish the difference between Confirmation and Disclosure. To me, [there is] a very crucial difference, at least the way I choose to use those words. That is that, confirmation, means simply establishing, or the acknowledgment that the phenomena exists, that it's real. Getting the truth out, as too, just simply that the UFO topic is real, that these things really do exist, ET's really do exist. And that's it. You draw the line, you stop right there. And you've just once and for all, established that it's real.

We gaan het zien.
Dat is een mooi verhaal waarom er nooit wat concreets komt, maar, waar is de technologie? En dat het niet snel bekend wordt gemaakt klinkt niet erg overtuigend.
pi_209750443
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:34 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dat vraag ik me dus ook af. Als ze al 80+ jaar over deze technologie beschikken, waarom dan oorlogen verliezen. Wat heb je aan het geheimhouden van dit alles als je er nooit wat mee doet.
Ze hadden het in 2019 over 5 specifieke kenmerken van de Tictac objecten.

Hoe doe je daar berhaupt iets mee als je het hebt buitgemaakt? Dat is hetzelfde als wanneer je een Macbook aan Napoleon geeft.
― Thomas Sowell
pi_209750516
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat is een mooi verhaal waarom er nooit wat concreets komt, maar, waar is de technologie? En dat het niet snel bekend wordt gemaakt klinkt niet erg overtuigend.
Ik denk dat een bepaald percentage van de wereldbevolking er nog even van doordrongen moet worden en dat dat het "proces" is wat "soft-disclosure" word genoemd. Google maar "soft disclosure". Zat daarover.
Ik wil ook dat het op schiet.
― Thomas Sowell
pi_209750626
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Stel, de VS heeft een buitenaards ruimteschip buit gemaakt, waarom zou er dan massale paniek ontstaan als dat bekend wordt? Meeste mensen zullen denken, goh, interessant, en weer aan het werk gaan. Klaarblijkelijk zijn ze ook niet vijandig, want de VS zijn hun Defensie vooral nu op China aan het richten
Dat zijn uiteraard hele evidente vragen waarop wij geen antwoord kunnen geven. We kunnen er naar gissen.

Aan de andere kant kun je ook afvragen waarom een David Grusch zijn carrire op het spel zet. En waarom ook andere hooggeplaatsten met dezelfde verhalen komen.

Waarom goedgetrainde militairen melding hebben gemaakt van waarnemingen die men rationeel niet kon verklaren en waar nota bene keihard bewijs van is. Die jij dan afdoet als een vuiltje op het scherm.

Iets in mij zegt dat als er wel een duidelijke foto verschijnt dat je het dan afdoet als fake. En ook daar valt dan niks tegenin te brengen want uiteraard is ook voor mij het enige keiharde bewijs als ik er zelf eentje kan aanraken.

Ik heb geen antwoorden. Niet op jouw vragen maar net zo goed niet op die ik zelf stel.
  maandag 3 juli 2023 @ 19:25:42 #136
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_209750695
quote:

[..]
Al minimaal 20 jaar. Hetzelfde werd in UFO kringen namelijk gezegd over the X-files. Dat heb ik zelf in ieder geval bewust meegemaakt. Het zou me niet verbazen als het ook over Star Trek (TOS) gezegd is.

Hele generaties klaargestoomde breinen zijn al overleden ondertussen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_209750897
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:25 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Al minimaal 20 jaar. Hetzelfde werd in UFO kringen namelijk gezegd over the X-files. Dat heb ik zelf in ieder geval bewust meegemaakt. Het zou me niet verbazen als het ook over Star Trek (TOS) gezegd is.

Hele generaties klaargestoomde breinen zijn al overleden ondertussen.
En waarschijnlijk wat oude mannen hoog in de top die eerst moesten overlijden alvorens dit hele proces berhaupt mogelijk zou kunnen worden.

En de conditionering zat niet alleen in tv series en films hoor.

[ Bericht 10% gewijzigd door Monomeism op 03-07-2023 19:56:53 ]
― Thomas Sowell
pi_209751103
Beseffen we ook wel dat David Grush onder ede heeft verklaard? Wat betekend dat als die verhalen van hem onzin zijn hij een gigantische geldboete krijgt en zelfs de cel in kan gaan. En ook dat anderen hoge mensen van het Pentagon z'n verhaal bevestigd hebben.

Het is zo bizar, zo paradoxaal.
  maandag 3 juli 2023 @ 22:23:06 #139
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209753081
quote:

[..]
Supergoede vragen. Maar dat we het antwoord niet meteen weten, wil niet zeggen dat de claims niet waar kunnen zijn. Er zijn gewoon teveel unknowns.
Een mogelijke verklaring is dat ze geen reet snappen van zulke technologie.

Wat had een Neanderthaler met een smartphone gekund? Zodra de batterij leeg is, is het een mooi glimmende steen geworden.

ChatGPT kwam nog met een aantal extra opties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wie zegt trouwens dat er niet al delen van bestaande technologie haar oorsprong daar vindt?

Schaal van afstand en tijd van het universum is zo bizar onwerkelijk groot, dat alles mogelijk is.
Dr. Kirkpatrick (directeur van AARO) schreef recent in een paper over deze mogelijkheid:

En hij gaf ook toe dat er wereldwijd metalen bollen rondvliegen die interessante manoeuvres maken.
  maandag 3 juli 2023 @ 22:33:05 #140
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209753175
Lockheed Martin wordt de laatste tijd ook erg veel genoemd. Het scenario is dan dat de vliegtuigbouwer in de jaren 50 of 60 het UAP materiaal hebben gekregen. Enerzijds om het weg te houden van toezicht door het congress, anderzijds omdat zij de beste know-how zouden hebben voor zoiets.

twitter
pi_209754780
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:33 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Lockheed Martin wordt de laatste tijd ook erg veel genoemd. Het scenario is dan dat de vliegtuigbouwer in de jaren 50 of 60 het UAP materiaal hebben gekregen. Enerzijds om het weg te houden van toezicht door het congress, anderzijds omdat zij de beste know-how zouden hebben voor zoiets.

[ twitter ]
Ik vind het wel een foute tweet van LockheedMartin, mainstream followers zullen niet het verband leggen. Maar #ufotwitter...ik ben benieuwd of we straks kunnen zeggen...this tweet didn't age well...
I want to believe...
  dinsdag 4 juli 2023 @ 09:06:52 #142
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209754952
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:23 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Supergoede vragen. Maar dat we het antwoord niet meteen weten, wil niet zeggen dat de claims niet waar kunnen zijn. Er zijn gewoon teveel unknowns.

Wat had een Neanderthaler met een smartphone gekund? Zodra de batterij leeg is, is het een mooi glimmende steen geworden.

Het verschil is dat een Neandertaler niet weet wat technologie is, itt tot ons.
pi_209755436
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:23 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

ChatGPT kwam nog met een aantal extra opties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wie zegt trouwens dat er niet al delen van bestaande technologie haar oorsprong daar vindt?

Schaal van afstand en tijd van het universum is zo bizar onwerkelijk groot, dat alles mogelijk is.
Dr. Kirkpatrick (directeur van AARO) schreef recent in een paper over deze mogelijkheid:
[ afbeelding ]

En hij gaf ook toe dat er wereldwijd metalen bollen rondvliegen die interessante manoeuvres maken.
Ik blijf me verbazen over het vermogen van ChatGPT om zulke beredenering te maken.

Anyway, het universum zit vol met mogelijkheden inderdaad. Over de waarschijnlijkheid van deze mogelijkheden valt helaas nog niets te zeggen.

Daarom hoop ik ook zo dat hier nu eens wat concreets boven water komt drijven.
pi_209756094
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 09:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Onze kennis is ook niet ongelimiteerd. De uitvinder van de telefoon gaat met een smartphone reverse engineren niet ver komen als hij niet weet hoe je microchips moet maken. Realiseer je wel dat er wezens kunnen zijn die duizenden jaren voorsprong op ons hebben. Toegang kunnen hebben tot elementen die wij niet zelf hebben of kunnen maken. Natuurwetten kennen die wij zelf niet snappen. Ik vind het nogal naef om te denken dat wij dat wel even kopiren terwijl de Chinezen al moeite hebben met het kopiren van Westerse technologie.
pi_209756363
Ik volg dit verhaal eigenlijk al de hele maand, en ben eigenlijk best wel verbaasd over het gebrek aan aandacht in de grote media.

Grote Amerikaanse en Britse kranten hebben best vaak gerapporteerd over UFO's. Aantal weken geleden was er nog een casus in Las Vegas vrij groot in allerlei Amerikaanse media (bleek een hoax). Dus zo'n taboe-onderwerp lijkt het niet. Maar nu is er iets objectief zeer opmerkelijks, de meest nieuwswaardige gebeurtenis in jaren, aan de gang: een grote getuigenis richting de politiek van een hooggeplaatste functionaris, met gevolgen in de vorm van wetsvoorstellen, waarschijnlijk verhoren, et cetera, en de Washington Post, CNN, de NY Times geven het letterlijk nul aandacht. Hoe zit dat nou precies?
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_209756647
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:31 schreef naamdrager het volgende:
Ik volg dit verhaal eigenlijk al de hele maand, en ben eigenlijk best wel verbaasd over het gebrek aan aandacht in de grote media.

Grote Amerikaanse en Britse kranten hebben best vaak gerapporteerd over UFO's. Aantal weken geleden was er nog een casus in Las Vegas vrij groot in allerlei Amerikaanse media (bleek een hoax). Dus zo'n taboe-onderwerp lijkt het niet. Maar nu is er iets objectief zeer opmerkelijks, de meest nieuwswaardige gebeurtenis in jaren, aan de gang: een grote getuigenis richting de politiek van een hooggeplaatste functionaris, met gevolgen in de vorm van wetsvoorstellen, waarschijnlijk verhoren, et cetera, en de Washington Post, CNN, de NY Times geven het letterlijk nul aandacht. Hoe zit dat nou precies?
Ik denk dat ze huiverig zijn om er ingeluisd te worden, wat gezien de geschiedenis van het ondwerp niet zo heel gek is. Washington Post wilde meer tijd om de claims te onderzoeken, toen is de scoop naar The Debrief gegaan (beetje dubieus IMO). The Guardian heeft er wel over bericht trouwens.
pi_209756726
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 09:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit is niet waar, hun technologie (stenen werktuigen ed) was alleen zeer primitief in vergelijking met die van ons. Mocht er iets bestaan dat miljoenen jaren op ons voorloopt dan zal hetzelfde gelden. "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." zoals Arthur C Clarke eens schreef ;)
pi_209757258
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:31 schreef naamdrager het volgende:

Het is echt heel bijzonder ja. Vaak over nagedacht waarom dat zo werkt. Ik merk dat journalisten in de mainstream media voor het grootste deel politiek volkomen worden uitgeleefd en gedicteerd over wat zij naar buiten mogen brengen over welk onderwerp dan ook. Journalisten liggen niet meer in de struiken te wachten zoals vroeger. Of in de loopgraven in oorlogen met gevaar voor eigen leven. Ze worden niet meer bedreigd of zelfs vermoord. Ze zitten de politiek niet meer dwars zoals dat hoort. Ze stellen politici geen serieus lastige vragen meer. Ze waaien een beetje mee. Ze zitten op kantoor en wachten braaf op de items die worden aangevoerd. Een mooi voorbeeld hiervan is een gemiddelde uitzending van WNL op YouTube. Naever dan daar heb je ze volgens mij niet. Dus ik weet niet wanneer ze dit enorme ITEM in de Nederlandse politiek eens serieus zullen aansnijden. Ik zie het nauwelijks voor me.
― Thomas Sowell
  dinsdag 4 juli 2023 @ 17:16:11 #149
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209760267
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 12:52 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Het is echt heel bijzonder ja. Vaak over nagedacht waarom dat zo werkt. Ik merk dat journalisten in de mainstream media voor het grootste deel politiek volkomen worden uitgeleefd en gedicteerd over wat zij naar buiten mogen brengen over welk onderwerp dan ook. Journalisten liggen niet meer in de struiken te wachten zoals vroeger. Of in de loopgraven in oorlogen met gevaar voor eigen leven. Ze worden niet meer bedreigd of zelfs vermoord. Ze zitten de politiek niet meer dwars zoals dat hoort. Ze stellen politici geen serieus lastige vragen meer. Ze waaien een beetje mee. Ze zitten op kantoor en wachten braaf op de items die worden aangevoerd. Een mooi voorbeeld hiervan is een gemiddelde uitzending van WNL op YouTube. Naever dan daar heb je ze volgens mij niet. Dus ik weet niet wanneer ze dit enorme ITEM in de Nederlandse politiek eens serieus zullen aansnijden. Ik zie het nauwelijks voor me.
Coulthart raakte daar in het TEO interview ook aan. Journalisten van grote kranten/netwerken willen niet al te kritisch zijn, want lopen dan risico te worden buitengesloten door hun bronnen.

Weet niet of dat zo is, ik ken dat wereldje niet. Denk dat er ook nog heel veel stigma op het onderwerp zit.
pi_209803474
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 17:16 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Coulthart raakte daar in het TEO interview ook aan. Journalisten van grote kranten/netwerken willen niet al te kritisch zijn, want lopen dan risico te worden buitengesloten door hun bronnen.

Weet niet of dat zo is, ik ken dat wereldje niet. Denk dat er ook nog heel veel stigma op het onderwerp zit.
Klopt je hebt gelijk.
Ze hebben het hier binnen een paar minuten alweer over dit stigma.
― Thomas Sowell
pi_209803490
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 10:12 schreef Monomeism het volgende:

[..]
We weten toch dat het zo werkt. We willen diep van binnen altijd aan het handje gehouden worden. Juist omdat het niet in de media verschijnt boeit het de meeste mensen niet. En dan bestaat het dus ook niet. Pas als de reguliere media er serieus over begint en er een pers conferentie en een wetenschapper met doventolk op de televisie verschijnt, pas dan zijn de meeste mensen een keer bereid om in paniek te raken. En van dit soort mensen zul je dan het meeste last gaan krijgen. Meer nog dan van de eventuele aliens.
Scherp gezien.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 22:20:00 #152
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209803524
Het is eigenlijk heel eenvoudig

ofwel
pi_209803584
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 22:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het is eigenlijk heel eenvoudig
[ afbeelding ]
ofwel
[ afbeelding ]
Haha. Je lijkt veel op Piet Verdriet.
Het gaat om de conditionering.
Jij denkt dat je het aan kan.
Zij denken dat het even moet bezinken
― Thomas Sowell
  vrijdag 7 juli 2023 @ 22:24:46 #154
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209803598
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 22:23 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Haha. Je lijkt veel op Piet Verdriet.
Het gaat om de conditionering.
Jij denkt dat je het aan kan.
Zij denken dat het even moet bezinken
Al sinds de jaren 50?
pi_209803703
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 22:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Al sinds de jaren 50?
Ja in de zin dat men het toen al wilde bekend maken.
De koude oorlog had vele redenen.
Maar sinds oktober 2017 is er inderdaad een start gemaakt aan wat men noemt "soft disclosure"
― Thomas Sowell
  vrijdag 7 juli 2023 @ 22:35:11 #156
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209803726
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 22:33 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ja in de zin dat men het toen al wilde bekend maken.
De koude oorlog had vele redenen.
Sure, de verhalen zijn prachtig, wat een smoezenblues.
SHOW ME THE MONEY!!!
pi_209803744
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 22:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Sure, de verhalen zijn prachtig, wat een smoezenblues.
SHOW ME THE MONEY!!!
Ja haha
Wat leg ik je nu net uit?
:')
― Thomas Sowell
  vrijdag 7 juli 2023 @ 23:35:56 #158
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209804552
Senator Rubio:

quote:
“Most of these people,” Rubio continued, “have held very high clearances and high positions within our government. So, you ask yourself: What incentive would so many people with that kind of qualification — these are serious people — have to come forward and make something up?”
quote:
According to Rubio, the whistleblowers’ statements are beyond “the realm of what any of us [on the Senate Intelligence Committee] has ever dealt with.”
twitter
pi_209806330
twitter

Dit vind ik wel heel interessant...
I want to believe...
pi_209806902
.

[ Bericht 16% gewijzigd door Akathisia op 09-07-2023 09:13:55 ]
  zaterdag 8 juli 2023 @ 12:51:33 #161
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209808873
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 09:14 schreef NoFoksGiven het volgende:
[ twitter ]

Oeh, mooie.

'it's so big, they had to build a building over it'

En blijkbaar niet in de USA.
pi_209819578
quote:
Harvard professor Avi Loeb's team was combing the floor of the Pacific Ocean looking for remnants from a 2014 asteroid strike when they turned up something unmatched in our solar system.

LThe spheres — which are so miniscule that they require a microscope to see — require further testing to determine whether they're natural or technological in nature. Depending on the findings, the objects could be the first time that humanity has found solid evidence of interstellar beings.

In other words, aliens.

"Our findings open a new frontier in astronomy of studying what lies outside the solar system through microscopes rather than telescopes, said Avi Loeb, a professor and astrophysicist at Harvard University, who led the expedition as its chief scientist. Last month, a crew aboard a boat called the Silver Star embarked on an expedition to Papua New Guinea with the mission of recovering fragments from a mysterious meteor that had crashed into Earth in 2014.

During the two-week excursion, the team scoured over 100 miles of ocean bed before recovering 50 tiny spheres composed of a metallic substance they say is unmatched to any existing alloys in our solar system.

The $1.5 million expedition that Loeb led was to recover the fragments left over from the explosion on the floor of the Pacific Ocean at its crash site near Manus Island in Papua New Guinea. Between June 14-28, the crew searched over 108 miles of the ocean floor by combing it with a sled full of magnets attached to their boat.

But after a week at sea, the breakthrough Loeb had been seeking finally came. A member of the team observed through the microscope a "beautiful metallic marble of sub-millimeter size and sub-milligram mass," Loeb wrote. After the discovery, the team continued to find more spherules.

A preliminary analysis of the spherules' composition suggested they do not match commonly manufactured alloys or natural meteorites in our solar system, Loeb said. The crew brought the 50 spherules to the Harvard College Observatory for further study.

https://eu.usatoday.com/s(...)agments/70391430007/
Sinds Oumuamua ziet deze man overal 'aliens' in, maar goed... wie weet.
pi_209823596
quote:
[ twitter ]

Teasen teasen teasen, nou ik moet het nog allemaal zien.
  zondag 9 juli 2023 @ 14:47:21 #164
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209824036
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 14:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Coulthart heeft wel wat credits inmiddels, maar inderdaad.. het tijdspad verkleint zich.

Deze Franse voormalige directeur van inlichtingendienst spreekt uit dat er de komende maanden interessante zaken naar buiten gaan komen. En als de USA dingen heeft, dan andere landen waarschijnlijk ook.

quote:
Dit gaat interessant worden, want in de komende maanden, wat we ook zeggen of doen, zullen er een aantal dingen naar buiten komen, tot welk stadium weten we niet, maar er zullen interessante dingen naar buiten komen. We weten dat tegelijkertijd andere landen dezelfde soort onderzoeken uitvoeren en waarschijnlijk... Als de Amerikanen ze hebben, is het waarschijnlijk dat anderen ze ook hebben. We zijn een nieuwe fase ingegaan, maar we moeten eerlijk zijn, we weten absoluut niet wat dit allemaal zal opleveren.
twitter
pi_209824087
― Thomas Sowell
  zondag 9 juli 2023 @ 14:56:48 #166
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209824167
quote:
Waar doel je op? Op de teksten in de wetgeving? Dat zou ik niet scharen onder teasen. Dat is een middel van het congress om de waarheid boven water te krijgen. Wel hoogst opmerkelijk!
pi_209824258
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 14:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Waar doel je op? Op de teksten in de wetgeving? Dat zou ik niet scharen onder teasen. Dat is een middel van het congress om de waarheid boven water te krijgen. Wel hoogst opmerkelijk!
Het was sarcasme. Ik zie het zeer zeker niet als teasen hoor. We gaan nog wat beleven straks met z'n allen.
Ik hou me hier nog in met minder relevante puur persoonlijke conclusies, waar ik er bergen van heb. ;)
― Thomas Sowell
pi_209824296
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 14:47 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Coulthart heeft wel wat credits inmiddels, maar inderdaad.. het tijdspad verkleint zich.
Mja, het is wel gewoon dick teasing.

Hoe dan ook, er zijn twee mogelijkheden: 1) of het is daadwerkelijk zo of 2) we worden allemaal voor de gek gehouden. Als dat tweede waar is, waarom in godsnaam?

Ik vind het echt dusdanig extreem dat ik heel veel moeite heb met het geloven, mja al die mensen zijn wel credible. Het is gewoon heel vreemd, het enige wat we kunnen doen is wachten tot er weer iets komt.
  zondag 9 juli 2023 @ 15:14:17 #169
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209824450
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Mja, het is wel gewoon dick teasing.

Hoe dan ook, er zijn twee mogelijkheden: 1) of het is daadwerkelijk zo of 2) we worden allemaal voor de gek gehouden. Als dat tweede waar is, waarom in godsnaam?

Ik vind het echt dusdanig extreem dat ik heel veel moeite heb met het geloven, mja al die mensen zijn wel credible. Het is gewoon heel vreemd, het enige wat we kunnen doen is wachten tot er weer iets komt.
Hoe bizar ook, bij 1) vallen er wel heel veel puzzelstukjes op de plaats. Zoveel getuigenissen en ervaringen van de afgelopen jaren (of decennia eigenlijk..).
  zondag 9 juli 2023 @ 15:16:50 #170
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209824497
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:02 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Ik hou me hier nog in met minder relevante puur persoonlijke conclusies, waar ik er bergen van heb. ;)
Hier kun je je uitleven :)
TRU / UFO/UAP: The Truth is in Here...
pi_209825169
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:16 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Hier kun je je uitleven :)
TRU / UFO/UAP: The Truth is in Here...
Ja is het nog nodig vraag je je af? Het zou best wel eens kunnen dat dat soort indelingen van onderwerpen straks overbodig raken wanneer het moment gaat komen dat het straks overal even gezellig zal zijn aangaande dit onderwerp gezien de ontwikkelingen.

Iemand van belang in de ogen van de massa zeg op een persconferentie:
"Het is waar" En dan pas komt er beweging in de kudde. Zo is het altijd al geweest.

En dan weten ze het allemaal veel beter dan jij hoor!
― Thomas Sowell
pi_209828136
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 21:50 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat het om deze video gaat:

https://medium.com/on-the(...)-videos-6267a3b5c113

Een handvol vage foto's voor de bevolking, maar intern aan bepaalde Congresleden veel meer en vooral veel duidelijker beelden tonen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Treffop op 09-07-2023 18:13:51 (Link werkte niet) ]
pi_209828585
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 15:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon hele goede vragen.

En inderdaad, als het 2e waar is, waarom? Waar wil men dan naar toe werken, en daar dan mee bereiken?
― Thomas Sowell
pi_209828790
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 12:51 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Oeh, mooie.

'it's so big, they had to build a building over it'

En blijkbaar niet in de USA.
Niet in zeer dichtbevolkte landen als Nederland of Belgi. Iedere vierkante cm van deze landen is onderzocht, nagemeten en in kaart gebracht.
Zal dus ergens geweest zijn met veel ruimte en weinig mensen. Wellicht heeft de UAP er jaren, decennia of zelfs langer gelegen?
Object kan moeilijk zichtbaar zijn geworden door stuivend zand, snel groeiende jungle etc.
Complete oude beschavingen zijn daardoor opgeslokt en vrijwel onvindbaar geworden.

Als ik de schattingen van Jacques Vallee mag geloven zijn veel UAP's vrij compact. Dus 30/40/50 voet in diameter, dus zeg rond de 9/12/15 meter.

Als het verhaal waar is heeft men dus ergens de (veel) grotere UAP eerst gecamoufleerd, en er vervolgens (wellicht op een rare plek) een loods of hal overheen gebouwd.

Dit vind ik een zeer interessant verhaal:

https://reddit.com/r/alie(...)2010s_i_worked_as_a/

Diegene die het betoog heeft geschreven lijkt goed op de hoogte. Een aantal zaken passen ogenschijnlijk bij wat bijvoorbeeld artsen in Varginha hebben gemeld.
James Fox zijn documentaire Moment of Contact is wat dat betreft erg informatief.

[ Bericht 4% gewijzigd door Treffop op 09-07-2023 18:16:43 (Extra informatie) ]
pi_209829146
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Die paniek zal er ook niet komen denk ik. Sowieso volgen slechts weinig mensen 't onderwerp. 99% heeft andere interesses, geen tijd, en vinden het zonder sensationele videobeelden te vaag.
Als zo'n beetje duidelijk hoe wat er allemaal aan de hand is, en kleine delen van de Amerikaanse overheid noodgedwongen zaken naar buiten brengen zal het wel degelijk volop in de media komen.

Maar hoeveel zal het leven van de gemiddelde burger er door veranderen? In hun dagelijks leven zal het geen invloed hebben. Het wantrouwen jegens de overheid zal waarschijnlijk toenemen.

(Wellicht zullen mensen zelfs teleurgesteld zijn. Zelfs al worden er "Craft & bodies" getoond, vergeleken met zelfs middelmatig gemaakte science fiction zal het een statische en weinig spectaculaire presentatie worden).

"Niet vijandig". Elizondo heeft in een YT interview gezegd (met Curt Jaimungel dacht ik) dat NHI "neutral" lijkt te staan ten opzichte van de mensheid.

Dat kan kloppen, ze hebben immers niet ingegrepen bij wereldoorlogen, ontwikkeling, testen en gebruik van kernwapens, genocide, vernietiging van onze planeet / klimaat etc.

Echt ongevaarlijk is UAP technologie niet, zie dit interview met Garry Nolan: MRI scans, ernstige hersenschade, en een aantal mensen overleden:

https://vice.com/en/artic(...)als-from-ufo-crashes

Christopher Green, hij is ook bekend als Kit Green voor mensen die hem willen Googlen:

https://metascience2019.org/special-guests/christopher-green/

zegt hetzelfde:

https://dailymail.co.uk/n(...)-UFO-encounters.html

Dus ook al lijkt het niet met opzet te zijn gebeurd, er lijken wel degelijk gevaarlijke kanten aan UAP's te zitten. Om nog te zwijgen van de lange lijst van mensen die stellen ontvoerd te zijn, verkracht, aan medische experimenten te zijn onderworpen etc etc

Al zijn dergelijke verhalen extreem moeilijk te verifiren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Treffop op 09-07-2023 18:38:15 (Aanvulling) ]
pi_209829373
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 20:34 schreef hanskraaijjr het volgende:
Mee eens. Al merk ik dat veel mensen het onderwerp UAP's totaal niet volgen, maar het wel afdoen als onzin en onmogelijk.
Wellicht heeft Icke in de tussentijd zich ingelezen, hij kan van mening zijn veranderd.

Zie de gouverneur van Arizona, die het onderwerp eerst belachelijk maakte, en nadat hij zelfs een van de "Phoenix Lights" had gezien zijn excuses heeft aangeboden:

https://nbcnews.com/id/wbna17761943

Ik dacht dat Michio Kaku vroeger ook enorm sceptisch was, en inmiddels 180 graden van mening is veranderd.
Voor de mensen die hem niet kennen, een slimme en interessante wetenschapper:

pi_209830069
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 17:51 schreef Treffop het volgende:

[..]
Ik vermoed dat het om deze video gaat:

https://medium.com/on-the(...)-videos-6267a3b5c113

Een handvol vage foto's voor de bevolking, maar intern aan bepaalde Congresleden veel meer en vooral veel duidelijker beelden tonen.
Aan welke video wordt er gerefereerd? Wij hebben officieel alleen GIMBAL, FLIR en GOFAST. Die waren geleaked door Christopher Mellon. Hoop dat hij nog contacten heeft in het Pentagon, het wordt wel tijd dat the public ook de cht goede video's gaat zien.
pi_209831574
quote:
14s.gif Op zondag 9 juli 2023 18:06 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Dit zijn gewoon hele goede vragen.

En inderdaad, als het 2e waar is, waarom? Waar wil men dan naar toe werken, en daar dan mee bereiken?
Ah, een potje skeptisch speculeren, leuk :P ik kan wel wat bedenken..

• Het wordt gebruikt als cover voor bestaande geheime militaire projecten
• Het wordt gebruikt om meer geld los te peuteren voor zulke militaire projecten
• Of het tegenovergestelde: Het is een manier om aandacht van het publiek te krijgen voor defensie contractanten en de macht die zij uitoefenen op het Pentagon, om die macht in te kunnen perken.
• Er is "iets" waarheid in het UFO onderwerp en de Amerikaanse overheid vindt het niet in het algemeen belang dat die naar boven komt, de wetgeving en gepraat over alien voertuigen en lichamen zijn bedoeld om de aandacht af te leiden
• Er is "niets" waarheid in het onderwerp en het is juist een afleidingsmanoeuvre richting vijandelijke staten, die middelen moeten verspillen om uit te sluiten dat ze achterlopen qua technologie
• Het zou dan zelfs een soort 'honeypot' kunnen zijn, je weet waar vijandelijke inlichtingendiensten op af komen en dat maakt contraspionage makkelijker
• Het is een gewaagde psyop om de wereldbevolking voor eens en altijd te verenigen tegen kernwapens
• Het is allemaal n groot misverstand en alle getuigenverklaringen zijn gebaseerd op misinterpretatie en foutieve data (de Mick West variant)
• Iedereen in dit onderwerp is een 'grifter' die misbruik maakt van naeve mensen voor persoonlijk gewin in de vorm van aandacht, verkoop van boeken/films/event tickets, politieke carrire etc.

Of een combinatie van deze dingen. Of iets heel anders. Aliens misschien, geen idee ;)
pi_209834144
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 19:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Aan welke video wordt er gerefereerd? Wij hebben officieel alleen GIMBAL, FLIR en GOFAST. Die waren geleaked door Christopher Mellon. Hoop dat hij nog contacten heeft in het Pentagon, het wordt wel tijd dat the public ook de cht goede video's gaat zien.
Klopt, Mellon heeft ze gelekt in 2017 en in 2020 zijn ze als authentiek aangemerkt door 't Pentagon.
Zoals vrijwel alles daar zijn ze helaas "classified". Totaal onzinnig wat mij betreft, het zijn immers geen Amerikaanse objecten die zijn gefilmd.
Ook Rusland en China schieten niets op indien zij die beelden zouden zien. Ook op basis van hoge kwaliteit video kun je niet zo maar iets namaken / technologie volledig begrijpen.

Vermoedelijk weten zelfs de "gatekeepers" niet wie echt eigenaar zijn, en de controle hebben over de UAP's die men ziet. Wel hypotheses, maar geen zekerheden. In ieder geval een, maar wellicht meerdere Non Human Intelligences.
pi_209834283
quote:

[..]

We gaan het zien.
Over die soft-disclosure, vermoedelijk ja en nee.
Ex CIA John Ramirez zegt in een juni 2022 YT aflevering van het Project Unity Channel:

"It's a schedule"
"Scheduled dissemination: certain things have to be set up before other things can be revealed"

Maar: als je de Need To Know podcast volgt, is duidelijk dat er veel weerstand is tegen meer openheid / disclosure. Destijds al heel opvallend dat eigenlijk alle video's / foto's afkomstig waren van de US Navy. Niets van de USAF.
Oostkust of Westkust opnames, alles US Navy.

Bryce Zabel heeft er ook vaak over gehad, die tegenstelling. Aviary vs Aquarium.
(In de aflevering waar hij ook vertelde over "Sound, Light and Frequency, the secrets of the universe")
Fun fact: in een aflevering van hun podcast vertelt Bryce dat zijn broer lang heeft gewerkt bij...TRW.
Welke private aerospace companies worden vaak genoemd als bezitters van UAP's? Precies.

https://en.wikipedia.org/wiki/TRW_Inc.

Naast de usual suspects:

https://medium.com/@altmarkhammons/idealism-and-ufos-b25ce4b02d9d

One of the most important exchanges between Ryan Rollins and Lue Elizondo occurs when Rollins asks, basically, if it is true AATIP was only the latest iteration of secret UFO programs. He cites sources that suggest the same thing was happening in the 1980s and 1990s, and involved aerospace companies like Lockheed Martin, Raytheon, TRW, and other major defense contractors, at least theoretically.

Het lijkt er dus op, als ik alles goed volg, dat "men" absoluut niet unaniem een bewustwordingscampagne en een (helaas erg langzame) informatie campagne voert.

Zie ook de doodsbedreigingen aan het adres van getuige Grusch en zijn ex collega's.

TTSA heb ik nooit zo goed begrepen, ik vermoed dat Tom DeLonge nooit bewijs heeft gezien, maar wel dat hij echt met goed ingevoerde insiders heeft gesproken.
Waarom men via iemand als DeLonge informatie naar buiten bracht, heel apart.

Als ik het goed heb begrepen willen sommigen minder te maken hebben met DeLonge omdat hij nogal ver gaande uitspraken heeft gedaan.

https://en.wikipedia.org/wiki/To_the_Stars_(company)

Te grote stelligheid en claims zijn een hoog risico. Blijkt er iets niet te kloppen is de geloofwaardigheid van die persoon grotendeels weg.
Zie Steven Greer en de "Atacama skeleton". Volgens hem absoluut non human, tot onderzoek van Garry Nolan e.a. bewees dat het wel degelijk menselijk was:

https://edition.cnn.com/2(...)n-mystery/index.html

Greer doet wel vaker hele stellige uitspraken. Wellicht zal een deel kloppen. Maar ik vind de behoedzame wetenschappelijke aanpak van bijvoorbeeld Jacques Vallee betrouwbaarder over komen.
pi_209834701
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 07:53 schreef Treffop het volgende:
Het lijkt er dus op, als ik alles goed volg, dat "men" absoluut niet unaniem een bewustwordingscampagne en een (helaas erg langzame) informatie campagne voert.
Maar als je een bewustwordingscampagne voert dan hoort daar toch ook de pretentie van weerzin bij?
pi_209842724
quote:
[ twitter ]

Zuid-Korea wordt genoemd, maar wellicht is men deels gericht op de vorm van dat gebouw:

https://reddit.com/r/UFOs(...)rea_huge_craft_lead/

Als het klopt dan is het goed nieuws in de zin van "niet gevonden in een vijandige dictatuur".
En ook goed dat de UAP iig niet naar de USA is verplaatst.
Er schijnen meerdere landen te zijn die het achterhouden voor de mensheid, maar gezien 't aantal UAP's lijken de Verenigde Staten de grootste boosdoener.
pi_209843948
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 18:10 schreef Treffop het volgende:

[..]
Zuid-Korea wordt genoemd, maar wellicht is men deels gericht op de vorm van dat gebouw:

Als het klopt dan is het goed nieuws in de zin van "niet gevonden in een vijandige dictatuur".
Er schijnen meerdere landen te zijn die het achterhouden voor de mensheid, maar gezien 't aantal UAP's lijken de Verenigde Staten de grootste boosdoener.
Ik zag wat langskomen inderdaad over Korea. Niet de usual suspect...

In het licht van de Canadese brief die recent was onthuld door Knapp en Corbell, had ik het dichter bij (het Amerikaanse) huis verwacht. Mogelijk Canada of Australi (ruimte genoeg zou je zeggen).
I want to believe...
pi_209844134
quote:

[..]

Wel belangrijk om kritisch te kijken naar wat je voorgeschoteld wordt, no pun intended ;) We gaan nu heel snel van wilde claims van Coulthart naar "random Twitteraar ziet iets ronds op Google Maps".

Onderstaande defensie journalist geeft een mooie uitleg over wat voor gebouw dit is. De cordinaten zijn ook al gespot in een frequentielijst van de International Civil Aviation Organization.

twitter
pi_209845358
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 14:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het gaat hierbij meer om de combinatie van bron en statement. RosCo is niet iemand die teased om het teasen. Rosco heeft zich afgelopen tijd aardig bewezen, zowel als journalist en zijn werkwijze alsook zijn statements die tot op heden aardig bewaarheid lijken te worden.
I want to believe...
pi_209845376
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 18:12 schreef Treffop het volgende:

[..]

Dit vind ik een zeer interessant verhaal:

https://reddit.com/r/alie(...)2010s_i_worked_as_a/

Diegene die het betoog heeft geschreven lijkt goed op de hoogte. Een aantal zaken passen ogenschijnlijk bij wat bijvoorbeeld artsen in Varginha hebben gemeld.
James Fox zijn documentaire Moment of Contact is wat dat betreft erg informatief.
Dank, ik zag wat langskomen op twitter, maar kon de link niet meer vinden. Deze wilde ik graag teruglezen.
I want to believe...
pi_209845581
quote:

[..]

Stel je wilt een UAP in een gebouw verbergen en zo weinig mogelijk opvallen.... dan ga je toch geen rond gebouw neerzetten denk ik dan? :7
Dat gaat dan toch juist opvallen.
pi_209846434
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 21:34 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Het gaat hierbij meer om de combinatie van bron en statement. RosCo is niet iemand die teased om het teasen. Rosco heeft zich afgelopen tijd aardig bewezen, zowel als journalist en zijn werkwijze alsook zijn statements die tot op heden aardig bewaarheid lijken te worden.
Jawel, maar het is zo extreem dat ik moeite heb met het te geloven. Dus moet er meer komen. En ik ben echt heel blij met alles dat uitkomt. Het enige wat ik kan doen is het entertainen en wachten, verder ook niks.

Misschien wil ik gewoon ontzettend graag dat er echt een big thing komt.
  maandag 10 juli 2023 @ 23:09:51 #189
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209846581
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 21:48 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Stel je wilt een UAP in een gebouw verbergen en zo weinig mogelijk opvallen.... dan ga je toch geen rond gebouw neerzetten denk ik dan? :7
Dat gaat dan toch juist opvallen.
Hoe heet het boek van Coulthart ook alweer? ;)

maandag 10 juli 2023 @ 23:22:49 #190
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_209846703
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_209848567
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 22:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jawel, maar het is zo extreem dat ik moeite heb met het te geloven. Dus moet er meer komen. En ik ben echt heel blij met alles dat uitkomt. Het enige wat ik kan doen is het entertainen en wachten, verder ook niks.

Misschien wil ik gewoon ontzettend graag dat er echt een big thing komt.
Ah ja, ik snap wat je zegt! Helemaal eens. We moeten niet te graag willen, het is nu tijd voor bewijs. Ik ben benieuwd hoe disclosure uit gaat pakken!
I want to believe...
pi_209849328
quote:

[..]

Pine Gap wordt ook als optie genoemd maar snap niet waarom hij loopt te teasen. Niet dat we dan meteen weten of het klopt maar waarom noem je de locatie dan niet gewoon?
pi_209855203
quote:

[..]
Ik denk idd dat men in de USA er nog niet in is geslaagd om de belangrijkste onderdelen van UAP's na te maken. Met name de aandrijvingstechnologie.
Misschien is het zelfs onmogelijk om dat op aarde te vervaardigen.

Het pentagon blijft honderden miljarden storten in bestaande technologien. Allemaal met ouderwetse fossiele aandrijving. Indien men iets zou hebben dat veruit superieur zou zijn zouden ze dat idd al hebben gemerkt.

De extreme geheimhouding zou een reden voor de zeer beperkte resultaten kunnen zijn.
Zoals Garry Nolan zegt in het SALT interview:

Hij adviseert "professionalization".
Waarom: "because the best minds aren't working on it".

De beste wetenschappers in de USA krijgen blijkbaar de kans niet om aan UAP tech te werken.

Ross Coulthart zegt in dit interview dat hij met mensen uit de Amerikaanse tech wereld heeft gesproken:
"Tech companies want to have their part of the craft / research"

Helaas is het Amerikaanse militair - industrile complex erg machtig. Veel congresleden krijgen geld voor hun (her)verkiezingscampagnes van die bedrijven. En de werkgelegenheid in hun staat is van belang.

https://executivegov.com/(...)contractors-in-2022/

Wat mij betreft is dus het goede nieuws dat de grote tech jongens wellicht een goede invloed op disclosure kunnen hebben.
Qua omzet, netto winst, en beurswaarde zijn zij nog veel groter dan de top 10 defence contractors.
En dus kunnen ze ook veel lobbyisten betalen, en ze hebben een grote invloed op (social) media.
pi_209855380
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 10:20 schreef alpeko het volgende:

[..]
Pine Gap wordt ook als optie genoemd maar snap niet waarom hij loopt te teasen. Niet dat we dan meteen weten of het klopt maar waarom noem je de locatie dan niet gewoon?
Kan misschien erg risicovol zijn voor zijn bronnen? Wellicht is dan te herleiden met wie hij heeft gesproken.
Maar het is idd frustrerend :-)

Als het waar is, en bekend wordt om welk gebouw het gaat....dan zouden we een grote stap verder kunnen komen.
Kleine UAP's kunnen ze verstoppen op allerlei plekken, of bij private aerospace bedrijven hebben ondergebracht, maar indien er eentje is die niet onopgemerkt verplaatst kan worden...

Dat opent welllicht deuren. Massa media weten nu niet waar UAP's liggen. Stel men weet van dat gebouw, dan kan iedereen daar dus heen, drones er boven, paar duizend man via social media er op af, een leuk weekend uitje :-)

En wie ook maar heeft betaald voor dat gebouw kan het niet snelsnel weghalen.

We kunnen in bijvoorbeeld Nederland vrijwel ieder object verplaatsen, kijk naar bruggen, tunneldelen, giga offshore installaties, casco's van schepen, etc.

En in 't buitenland zelfs een Space Shuttle die door LA reed:

https://theatlantic.com/p(...)-los-angeles/100386/

Probleem is dus dat mensen het zien. Het verplaatsen zonder dat 't opvalt en zonder dat "onbevoegden" het waarnemen lijkt het obstakel.

Dat, of die UAP zit muurvast half in een berg, en in stukken zagen is veel teveel risico.
pi_209855479
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 23:09 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is een van de beste boeken op UAP gebied vind ik, ik heb 't recent weer gekocht (De eerdere aan familie gegeven).
De titel is briljant, het is overduidelijk dat er iets zeer ernstigs aan de hand is. Stel dat grote media er eens flink wat onderzoeks-journalisten op zouden zetten met een god budget. Ze zouden een goudmijn bloot leggen aan schandalen, en bijna onvoorstelbare technologie moeten omschrijven.

Als je de locatie van zo'n grote UAP echt geheim wilt houden zou je er een onopvallende rechthoekige loods overheen moeten bouwen.

Er zijn in de afgelopen 80 jaar veel verschillende soorten UAP's waargenomen:

https://ufoconnector.com/media/pictures-charts-and-graphs

Het grote publiek kent denk ik eigenlijk alleen de traditionele "vliegende schotel" vormen.
Om dan een gebouw neer te zetten wat precies lijkt op een....
Niet logisch zou je denken.
pi_209855516
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:00 schreef Naqin het volgende:

[..]
Wel belangrijk om kritisch te kijken naar wat je voorgeschoteld wordt, no pun intended ;) We gaan nu heel snel van wilde claims van Coulthart naar "random Twitteraar ziet iets ronds op Google Maps".

Onderstaande defensie journalist geeft een mooie uitleg over wat voor gebouw dit is. De cordinaten zijn ook al gespot in een frequentielijst van de International Civil Aviation Organization.

[ twitter ]
Tyler Rogoway vind ik een betrouwbare bron, hij zat vroeger bij Foxtrot Alpha dacht ik. Nu al een poos bij TheDrive, goede website. Gedegen artikelen, ze komen op mij erg zorgvuldig en professioneel over:

https://thedrive.com/the-war-zone
  dinsdag 11 juli 2023 @ 19:09:16 #197
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209855539
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 23:09 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nee dit is gewoon lomp.

Rond is ook nog eens duurder en meer complex. Plus je kan het ook gewoon laten lijken op meerdere gebouwen, of een fabriek oid.

Imo gewoon een hele makkelijke 'tease'. De omgeving van Seoul staat vol gekke gebouwen, veiligheidshekken, afweergeschut, etc vanwege Noord-Korea.

Edit: zoals iedereen online al zegt is het een VOR voor vliegtuigen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 11-07-2023 19:16:20 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 12 juli 2023 @ 08:52:05 #198
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209860503
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 19:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Nee dit is gewoon lomp.

Eens hoor, ik kan ook niet zoveel met die twitter zoektocht naar gebouwen. Gaat, zonder inside info, niets uitkomen.

Maar moest toch aan de titel van het boek denken en waarom Coulthart het zo heeft genoemd. Past wel bij het idee van een groot gebouw, voor iedereen te zien, waarin een UAP zou liggen. In tegenstelling tot het eerder gangbare idee dat het diep verstopt ligt ergens in de woestijn rond Area 51.
  woensdag 12 juli 2023 @ 08:54:13 #199
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209860523
Volgens Burchett komt er deze maand nog een nieuwe hearing. En het Pentagon zou mogelijke getuigen actief aan het adviseren zijn om niet te komen getuigen.

twitter
  woensdag 12 juli 2023 @ 10:22:49 #200
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209861464
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 08:52 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Eens hoor, ik kan ook niet zoveel met die twitter zoektocht naar gebouwen. Gaat, zonder inside info, niets uitkomen.

Maar moest toch aan de titel van het boek denken en waarom Coulthart het zo heeft genoemd. Past wel bij het idee van een groot gebouw, voor iedereen te zien, waarin een UAP zou liggen. In tegenstelling tot het eerder gangbare idee dat het diep verstopt ligt ergens in de woestijn rond Area 51.
Zou best kunnen natuurlijk maar een ronde ufo vorm is het eerste waar mensen naar op zoek gaan. Stel het ligt in een doodnormale distributie loods (waar er in NL al honderden van staan, dan zou er werkelijk geen hond naar zoeken. En dat is ook veel praktischer om te bouwen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')