abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209443398
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 16:40 schreef Dawnbreaker het volgende:
Kogels in de knieschijven, betonblok aan z'n been en in een waterput gooien. Smerige barbaar. Naar Europa afreizen om kinderen te vermoorden, wat een cultuurverrijking weer.
Iets meer nuance mag wel.
U MAD?
pi_209443414
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 11:29 schreef nixxx het volgende:
Dit soort daders, blank of getint of wat dan ook, mag de politie wat mij betreft ter plekke executeren :r maakt me niet uit of je ontoerekeningsvatbaar bent of dat je het weloverwogen als terreurdaad doet.
Of voeren aan krokodillen met een slecht gebit (zodat het langer duurt).
pi_209443416
quote:
3s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:27 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
De dader is een christen zonder banden met het islamisme.

Police have confirmed that the suspect is a 31-year-old Syrian, who had refugee status in Sweden.

According to media reports, he had a wife and a three year-old child.

He also told police he was a Syrian Christian.

He has no known links to Islamist groups, police say
https://www.bbc.com/news/live/65843586
Maar goed stuk tuig .
Stel voor iedereen een geweer mag dragen.
Kan je dat stuk tuig bij de eerste slachtoffer gelijk kapot schieten.
Ben je er van af .

De christenen in Syrië vormen 10% tot 15% van de Syrische bevolking.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Christendom_in_Syri%C3%AB
pi_209443507
quote:
3s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:27 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
De dader is een christen zonder banden met het islamisme.

Police have confirmed that the suspect is a 31-year-old Syrian, who had refugee status in Sweden.

According to media reports, he had a wife and a three year-old child.

He also told police he was a Syrian Christian.

He has no known links to Islamist groups, police say
https://www.bbc.com/news/live/65843586
Het belangrijkste is eigenlijk om jezelf af te vragen wat er in zijn hoofd gebeurd, zodat hij tot zoiets in staat is.

Tenminste, dat denk ik altijd.

....en eigenlijk ben je dan al te laat als je jezelf dat moet afvragen, want dan zijn er meestal al vreselijke dingen gebeurd.
....
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209443574
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 16:58 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Het belangrijkste is eigenlijk om jezelf af te vragen wat er in zijn hoofd gebeurd, zodat hij tot zoiets in staat is.

Tenminste, dat denk ik altijd.

....en eigenlijk ben je dan al te laat als je jezelf dat moet afvragen, want dan zijn er meestal al vreselijke dingen gebeurd.
....
En waarom dit proportioneel vaak dezelfde groep is. Terwijl er mensen ook oorlogstraumas hebben uit andere werelddelen.
pi_209443595
Ik loop tegenwoordig met een fel geel hesje, helm en kettingzaag over straat. Niemand houdt je staande en je kan jezelf en anderen goed beschermen.

Ik vind ook dierentuinen niet meer van deze tijd, laten we daar alle gelovigen, zeg maar gerust geestelijk gestoorden instoppen. Dan kunnen we ze vanaf een veilige afstand bekijken.
  donderdag 8 juni 2023 @ 17:09:31 #107
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209443601
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 16:03 schreef Ali_boo het volgende:
Klik op eigen risico enzo

[ twitter ]
Op zich ben ik dat gezeik dat mannen niet meer mannelijk mogen zijn flink zat omdat dat meestal geroepen wordt door antifeministen en andere mensen die elkaar napraten over alphahood en zulks, maar bij dit incident is het eigenlijk best triest ja dat een totaal van 5 volwassen mannen van alles doet behalve helpen.

Even voor het perspectief: in diverse derde- en tweedewereldlanden (waar mensen niet rekenen op hulp van buitenaf zoals de politie) zie je bij vechtpartijen en andere rarigheden dat iedereen eerst de handel uit elkaar trekt (zonder ze te lynchen of wat dan ook) zodat mensen elkaar niet verder kunnen afslaan, neersteken of wat dan ook. Daar kunnen we hier dan nog een puntje aan zuigen. Mensen, hoe dronken ook, weten dat ook. Je komt er niet mee weg, iedereen komt helpen.

Eigen ervaring (diverse malen) in Nederland: zodra er iets aan de hand is, laat iedereen je stikken. Heb letterlijk een keer bij de hand gehad dat één of andere 16-jarige aan één kant van het fietspad hoer en kanker stond te roepen en stond te dreigen (na alle passerende vrouwen belaagd te hebben met ranzige geluiden) en ik aan de andere kant met mijn fiets tussen hem en mij om hem op afstand te houden, en dat verderop een groepje mannen gewoon op afstand bleef en pas toen ik dat kutjong weg had gebluft weer verder durfde te fietsen. ("Wat was er aan de hand? Ooooh als we dat hadden geweten hadden we wel geholpen hoor!" Yeah right :{w )
  donderdag 8 juni 2023 @ 17:24:21 #108
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209443731
Vreselijk dat mensen hier toe staat zijn.
pi_209443816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 17:06 schreef Kiwi7 het volgende:

[..]
En waarom dit proportioneel vaak dezelfde groep is. Terwijl er mensen ook oorlogstraumas hebben uit andere werelddelen.
Op twitter staat hij echt over die buggy heen gebogen met dat mes op die foto Dan zie je dat kindje ook. Dan heb je echt geen greintje gevoel in je.

Dat is gewoon unreal. Ik snap echt niet hoe dat kan.
pi_209443823
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 16:48 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Maar goed stuk tuig .
Stel voor iedereen een geweer mag dragen.
Kan je dat stuk tuig bij de eerste slachtoffer gelijk kapot schieten.
Ben je er van af .

De christenen in Syrië vormen 10% tot 15% van de Syrische bevolking.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Christendom_in_Syri%C3%AB
Als iedereen een geweer had, dan had hij die ook wel gehad

Dom Amerikaans gelul ook altijd.
pi_209443824
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 11:55 schreef inslagenreuring het volgende:
Eeuwen kruistochten gevoerd tegen deze barbaren en nu halen we het paard van troje binnen onder het mom van barmhartigheid.
Je mede-christen, sta jij mooi voor lul

Frankrijk: man valt jonge kinderen aan met mes in speeltuin
De vermoedelijke dader is door de politie aangehouden op verdenking van het plegen van de aanslag. Hij is geboren in 1991, heeft de Syrische nationaliteit en is asielzoeker. In zijn asielaanvraag verklaarde de aanvaller, die al tien jaar in Zweden woont, dat hij een christen uit Syrië is. Hij had ook een christelijk kruis bij zich, de man zou getrouwd zijn met een Zweedse vrouw en had een driejarig kind bij zich, aldus Le Figaro. De man komt niet voor in politiedossiers, volgens een politiebron. Het al dan niet terroristische karakter van de aanslag moet nog worden beoordeeld, aldus een bron die bekend is met de zaak. Gérald Darmanin, minister van Binnenlandse Zaken, verwelkomde een "zeer snelle interventie" van de politie, zonder te specificeren of de aanvaller gewond was geraakt tijdens zijn arrestatie.
pi_209443832
Leuke mensjes hoor.
pi_209443837
quote:
3s.gif Op donderdag 8 juni 2023 17:35 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
Je mede-christen, sta jij mooi voor lul

Frankrijk: man valt jonge kinderen aan met mes in speeltuin
De vermoedelijke dader is door de politie aangehouden op verdenking van het plegen van de aanslag. Hij is geboren in 1991, heeft de Syrische nationaliteit en is asielzoeker. In zijn asielaanvraag verklaarde de aanvaller, die al tien jaar in Zweden woont, dat hij een christen uit Syrië is. Hij had ook een christelijk kruis bij zich, de man zou getrouwd zijn met een Zweedse vrouw en had een driejarig kind bij zich, aldus Le Figaro. De man komt niet voor in politiedossiers, volgens een politiebron. Het al dan niet terroristische karakter van de aanslag moet nog worden beoordeeld, aldus een bron die bekend is met de zaak. Gérald Darmanin, minister van Binnenlandse Zaken, verwelkomde een "zeer snelle interventie" van de politie, zonder te specificeren of de aanvaller gewond was geraakt tijdens zijn arrestatie.
Waarom ga jij het nou persoonlijk maken? Straks gooien ze het hele topic weer dicht he? Dat mag niet.
pi_209443855
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 16:29 schreef Noek het volgende:

[..]
Maar wel in 't Frans anders is het een beetje gek.
touche :-)

vous est welcome welcome dans notre pays welcome welcome dans notre pays
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  donderdag 8 juni 2023 @ 17:43:15 #115
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_209443881
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 12:56 schreef superniger het volgende:
Altijd weer die tulbandiërs.
[..]

Asielaanvraag in Frankrijk maar al een statushouder zijn in Zweden??
Says it all.....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_209443884
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 17:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Waarom ga jij het nou persoonlijk maken? Straks gooien ze het hele topic weer dicht he? Dat mag niet.

Schei toch uit, hij begint over de kruistochten en barbaren, en dan lees je dit in de Franse media: "in de naam van Jezus Christus"

Volgens een bron die bekend is met de zaak, droeg hij op het moment van zijn arrestatie een kruis en een christelijk gebedenboek. In zijn asielaanvraag verklaarde hij zich een "christen uit Syrië" te zijn. De video van de aanval gezien door BFMTV laat zien hoe hij tijdens het incident "in de naam van Jezus Christus" schreeuwde.

Zijn naam komt in geen enkel politiedossier ter wereld voor. Hij zou aan geen enkele psychische stoornis lijden en zou dus door de rechercheurs verhoord moeten kunnen worden.

https://www.bfmtv.com/pol(...)AV-202306080448.html
pi_209443938
quote:
3s.gif Op donderdag 8 juni 2023 17:43 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
Schei toch uit, hij begint over de kruistochten en barbaren, en dan lees je dit in de Franse media: "in de naam van Jezus Christus"

Volgens een bron die bekend is met de zaak, droeg hij op het moment van zijn arrestatie een kruis en een christelijk gebedenboek. In zijn asielaanvraag verklaarde hij zich een "christen uit Syrië" te zijn. De video van de aanval gezien door BFMTV laat zien hoe hij tijdens het incident "in de naam van Jezus Christus" schreeuwde.

Zijn naam komt in geen enkel politiedossier ter wereld voor. Hij zou aan geen enkele psychische stoornis lijden en zou dus door de rechercheurs verhoord moeten kunnen worden.

https://www.bfmtv.com/pol(...)AV-202306080448.html
Wat is nu je punt? Zou het minder erg zijn dat hij die peuters heeft gestoken omdat hij Christen zou zijn?

Wat bedoel je nou?
pi_209443944
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 17:49 schreef tesssssssss het volgende:
Zou het minder erg zijn dat hij die peuters heeft gestoken omdat hij Christen zou zijn?
8)7
pi_209443950
quote:
3s.gif Op donderdag 8 juni 2023 17:49 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
8)7
Wat wil je nou zeggen, dan? Ik zie echt je punt niet?

Je zei toch "je staat voor lul want het is een mede-Christen." Dat zijn jou woorden, niet die van mij, he?
  donderdag 8 juni 2023 @ 17:54:23 #120
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209443985
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 17:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Op zich ben ik dat gezeik dat mannen niet meer mannelijk mogen zijn flink zat omdat dat meestal geroepen wordt door antifeministen en andere mensen die elkaar napraten over alphahood en zulks, maar bij dit incident is het eigenlijk best triest ja dat een totaal van 5 volwassen mannen van alles doet behalve helpen.

Even voor het perspectief: in diverse derde- en tweedewereldlanden (waar mensen niet rekenen op hulp van buitenaf zoals de politie) zie je bij vechtpartijen en andere rarigheden dat iedereen eerst de handel uit elkaar trekt (zonder ze te lynchen of wat dan ook) zodat mensen elkaar niet verder kunnen afslaan, neersteken of wat dan ook. Daar kunnen we hier dan nog een puntje aan zuigen. Mensen, hoe dronken ook, weten dat ook. Je komt er niet mee weg, iedereen komt helpen.

Eigen ervaring (diverse malen) in Nederland: zodra er iets aan de hand is, laat iedereen je stikken. Heb letterlijk een keer bij de hand gehad dat één of andere 16-jarige aan één kant van het fietspad hoer en kanker stond te roepen en stond te dreigen (na alle passerende vrouwen belaagd te hebben met ranzige geluiden) en ik aan de andere kant met mijn fiets tussen hem en mij om hem op afstand te houden, en dat verderop een groepje mannen gewoon op afstand bleef en pas toen ik dat kutjong weg had gebluft weer verder durfde te fietsen. ("Wat was er aan de hand? Ooooh als we dat hadden geweten hadden we wel geholpen hoor!" Yeah right :{w )
Ja leuk verhaal hoor maar iedere twaalfjarige van een bepaald soort loopt tegenwoordig met een mes waar je eng van wordt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 8 juni 2023 @ 17:55:48 #121
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209444001
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 17:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die is met eoa kruistocht bezig in dit topic, negeren en reporten waar nodig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209444004
quote:

[..]

Nee, er gaat niemand meer helpen, straks ga je helpen en dan komen de andere 29 mensen die bij hem horen er ineens aan. Dat kan ik me wel een beetje voorstellen.
Eigenlijk adviseer ik de mensen waar ik van hou ook niet om in zulke gevallen te helpen. Straks ben je ze kwijt.
pi_209444059
quote:

[..]
Ik mannen tenminste nog wat doen, wat onhandig, overduidelijk geen vechtersbazen, fysiek de mindere en dan nog zonder wapen ook. De vrouwen rennen alleen maar weg of door (de hardloopster).

Maar jij vindt die mannen triest omdat ze maar matig slagen in hun rol die jij zo verfoeit? Volgens mij had dit park wel een paar Andrew Tates kunnen gebruiken. Het is heel makkelijk afgeven op mannelijkheid vanuit je veilige omgeving maar zodra er iets mis gaat snak je naar de mannelijk man?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209444070
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 17:56 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nee, er gaat niemand meer helpen, straks ga je helpen en dan komen de andere 29 mensen die bij hem horen er ineens aan. Dat kan ik me wel een beetje voorstellen.
Eigenlijk adviseer ik de mensen waar ik van hou ook niet om in zulke gevallen te helpen. Straks ben je ze kwijt.
Dat meen je?

Opvoeden om altijd een ander te helpen. Je gaat toch geen lafaards opvoeden?
Zo ben ik zelf ook opgevoed en hoop dat mijn kinderen dat later ook gaan doen. Er is al een overschot aan sneeuwvlokjes.
Go hard or go home
pi_209444109
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:05 schreef Noek het volgende:

[..]
Dat meen je?

Zo ben ik zelf ook opgevoed en hoop dat mijn kinderen dat later ook gaan doen. Er is al een overschot aan sneeuwvlokjes.
Nee, mijn zoon gaat zich echt niet door zo een halve zachte laten neersteken die daarna naar de TBS kliniek gaat wegens ontoerekeningsvatbaar.

Wat jij doet mag jij weten. :)
pi_209444142
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:09 schreef tesssssssss het volgende:
Nee, mijn zoon gaat zich echt niet door zo een halve zachte laten neersteken die daarna naar de TBS kliniek gaat wegens ontoerekeningsvatbaar.

Wat jij doet mag jij weten.
Ummmm vaak lopen mensen dus ook je kind kans op voedselvergiftiging of krijg je opeens griep of je hebt slecht geslapen? Dan kan opeens je oplettendheid of je assertiviteit om weg te lopen van een fout figuur wel opeens enorm dalen?

ook kan de man opeens split second uit de bosjes zijn gesprongen of vanuit een hoek komen aanzetten?
pi_209444151
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:05 schreef Noek het volgende:

[..]
Dat meen je?

Ik leer mijn kinderen om weg te rennen in zulke situaties.
Zelf met112 bellen weten ze je nog te vinden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 8 juni 2023 @ 18:14:35 #128
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_209444156
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 16:03 schreef Ali_boo het volgende:
Klik op eigen risico enzo

[ twitter ]
Wie is deze toetsenbordheld dan :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 8 juni 2023 @ 18:15:42 #129
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209444167
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik mannen tenminste nog wat doen, wat onhandig, overduidelijk geen vechtersbazen, fysiek de mindere en dan nog zonder wapen ook. De vrouwen rennen alleen maar weg of door (de hardloopster).

Maar jij vindt die mannen triest omdat ze maar matig slagen in hun rol die jij zo verfoeit? Volgens mij had dit park wel een paar Andrew Tates kunnen gebruiken. Het is heel makkelijk afgeven op mannelijkheid vanuit je veilige omgeving maar zodra er iets mis gaat snak je naar de mannelijk man?
Er is niks mis met mannelijke mannen. Mijn vriend is enorm mannelijk en harig en zo. Ik verfoei die rol absoluut niet, net zomin als ik feminiene mannen verfoei, of alles ertussenin.

Mijn probleem is met dat overdreven zelfbenoemde en in beeld gebrachte alfaschap waarin zielige types elkaar napraten dat je gezicht aanraken bij het schrikken ontzettend gay is etc. en dat de Echte Mannelijke Man kapot gediscrimineerd wordt.

Andrew Tate is een sukkel. Dat je die aanhaalt als hét voorbeeld van een mannelijke man _O-
pi_209444177
quote:
99s.gif Op donderdag 8 juni 2023 13:36 schreef boskameel het volgende:

[..]
Stel je voor dat op berichten waar asielzoekers, buitenlanders, moslims, etc negatief in het nieuws komen niet meer kan worden gereageerd dus? Om alles af te doen als gebash is natuurlijk wel erg makkelijk.
Hoezo is het makkelijk?

Man, er is een (lees:1)dader. En meteen roept half fok op om Europa te sluiten voor alle (lees:heel veel) asielzoekers. Of er wordt weer gewezen naar verschillen in cultuur en dat je nooit moslims naar het westen kan halen, want die moslims hebben allemaal een achterlijke cultuur etc..

Dat is bashen, en zijn zeker geen goede doordachte meningen.
pi_209444200
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:15 schreef Qarrad het volgende:
Andrew Tate is een sukkel. Dat je die aanhaalt als hét voorbeeld van een mannelijke man _O-
Kijk hem staan, binnenkort deel 2 van het interview met die "Alfaman"
pi_209444259
quote:
10s.gif Op donderdag 8 juni 2023 17:53 schreef HyperViper het volgende:

[..]
Dus het is geen barbaar? Wat probeer je met je simpele pindabrein nou duidelijk te maken?
Daar heb je toch geen brein voor nodig om dat te snappen. Figuur A zegt meteen dat het om een moslim gaat (want daar zijn kruistochten tegen gestreden etc) en dan blijkt het om ene christen te gaan.. Staat figuur A mooi voor aap.

Nou weet ik niet of het waar is, dat moet onderzoek nog verder uitwijzen. Iedereen kan tegenwoordig een christelijk kruis en gebedenboekje kopen, en dan gaan moorden. Maar ALS het een christen blijkt te zijn en niet een moslim dan staat figuur A mooi voor lul.
pi_209444276
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik leer mijn kinderen om weg te rennen in zulke situaties.
Zelf met112 bellen weten ze je nog te vinden.
Gewoon veilig op zolder houden dan.
Dan weten ze je op FOK! iig nog wel te vinden.
Go hard or go home
pi_209444287
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:09 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Wat jij doet mag jij weten. :)
Ik zou een kind proberen te redden. Hopelijk zou mn nageslacht of de mensen die ik ken dat ook doen.
Go hard or go home
pi_209444300
quote:
10s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:26 schreef Noek het volgende:

[..]
Dus mijn zoon is op school uitgescholden voor "mansplainer" toen hij iets uit wilde leggen aan een meisje, maar als er iemand met een mes aan komt gerend, dan mag hij ineens wel van de partij zijn?

Ik dacht het niet.

Los het dan ook maar zelf op.

Bovendien is hij al een keer door 10 a 12 gasten overvallen.

Ze namen zelfs zijn jas mee. Stuur jij jouw zoon dan even tegen 12 gasten?

Ik bedoel dit niet slecht, maar hij hoeft van mij niet te helpen, nee. Maar nogmaals, jij mag het zelf weten :)

( en ook niks meer van de politie gehoord na die beroving he)

Dank je wel, ik hou hem ook op zolder, ja.

[ Bericht 2% gewijzigd door tesssssssss op 08-06-2023 18:33:51 ]
pi_209444341
quote:
10s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:26 schreef Noek het volgende:

[..]
Zeker en dat lukt aardig goed!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209444403
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dus mijn zoon is op school uitgescholden voor "mansplainer" toen hij iets uit wilde leggen aan een meisje, maar als er iemand met een mes aan komt gerend, dan mag hij ineens wel van de partij zijn?

Ik dacht het niet.

Los het dan ook maar zelf op.

Bovendien is hij al een keer door 10 a 12 gasten overvallen.

Ze namen zelfs zijn jas mee. Stuur jij jouw zoon dan even tegen 12 gasten?

Ik bedoel dit niet slecht, maar hij hoeft van mij niet te helpen, nee. Maar nogmaals, jij mag het zelf weten :)

( en ook niks meer van de politie gehoord na die beroving he)

Dank je wel, ik hou hem ook op zolder, ja.
Ok.
Go hard or go home
pi_209444409
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:39 schreef Noek het volgende:

[..]
Ok.
Maar wel dapper van jou dat jij de jouwe wel stuurt.
  Forum Admin donderdag 8 juni 2023 @ 18:47:39 #139
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209444489
Het mag allemaal wel wat minder op de man
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209444497
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er is niks mis met mannelijke mannen. Mijn vriend is enorm mannelijk en harig en zo. Ik verfoei die rol absoluut niet, net zomin als ik feminiene mannen verfoei, of alles ertussenin.

Mijn probleem is met dat overdreven zelfbenoemde en in beeld gebrachte alfaschap waarin zielige types elkaar napraten dat je gezicht aanraken bij het schrikken ontzettend gay is etc. en dat de Echte Mannelijke Man kapot gediscrimineerd wordt.

Jij klaagt hier over het gebrek aan mannelijkheid van de mannen die wel wat probeerden te doen, met gevaar voor eigen leven. Ik denk dat Andrew Tate wat mannelijker en dus competenter was geweest in zijn optreden tegen een Syrische kindersteker.

Als er een messentrekker is, of een dijk doorbreekt, een vrouw met kind de gracht inrijdt, heb je niks aan mannen die kunnen huilen, over hun gevoelens kunnen praten, met poppen hebben gespeeld, lang stil kunnen zitten, zorgzaam zijn en hun eigen nagels kunnen lakken. Dan kun je beter wat mannen hebben uit een cultuurtje waarin mannelijkheid wel gewaardeerd wordt. Dan kun je nu schamperen over zo'n cultuurtje, maar je schampert ook over de mannen die, weliswaar met gevaar voor eigen leven, aan het klungelen waren toen ze ineens aan jouw beeld van een man moesten voldoen in een zeer ernstige situatie.
pi_209444507
De jongste was 22 maanden -O-
Bij sommige stak hij op de kinderwagen in hoorde ik.
Wat voor een monster je dan :r
Geen mens in ieder geval :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209444520
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Maar wel dapper van jou dat jij de jouwe wel stuurt.
Nee hoor, is niet dapper.
Het zal wel een karaktertrek zijn. Je hebt passieve mensen en actieve mensen. Mensen die wel in actiemodus schieten als er wat aan de hand is en er zijn dus mensen die zo hard mogelijk wegrennen. C’est ca.
Go hard or go home
  donderdag 8 juni 2023 @ 18:58:49 #143
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209444590
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Jij klaagt hier over het gebrek aan mannelijkheid
Nee, over het gebrek aan reactie en daadkracht en daarmee reageerde ik op die tweet waarin dat geweten werd aan gebrek aan mannelijkheid.
quote:
van de mannen die wel wat probeerden te doen, met gevaar voor eigen leven. Ik denk dat Andrew Tate wat mannelijker en dus competenter was geweest in zijn optreden tegen een Syrische kindersteker.

Als er een messentrekker is, of een dijk doorbreekt, een vrouw met kind de gracht inrijdt, heb je niks aan mannen die kunnen huilen, over hun gevoelens kunnen praten, met poppen hebben gespeeld, lang stil kunnen zitten, zorgzaam zijn en hun eigen nagels kunnen lakken.
Tuurlijk wel, het één sluit het ander niet uit. Mannen met een gezonde instelling kunnen prima over hun gevoelens praten en al die andere dingen. Dat dat niet mannelijk zou zijn is een zeer ongezonde invalshoek.
quote:
Dan kun je beter wat mannen hebben uit een cultuurtje waarin mannelijkheid wel gewaardeerd wordt. Dan kun je nu schamperen over zo'n cultuurtje, maar je schampert ook over de mannen die, weliswaar met gevaar voor eigen leven, aan het klungelen waren toen ze ineens aan jouw beeld van een man moesten voldoen in een zeer ernstige situatie.
Nogmaals, mijn beeld van een man is vrij breed dus daar voldoen erg veel mannen aan. Jouw beeld is blijkbaar nogal smal want god verhoede dat een man over zijn gevoelens praat.
  donderdag 8 juni 2023 @ 19:04:08 #144
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209444633
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:58 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Het deed me denken aan een video die ik eerder vandaag zag _O-

[ twitter ]

Zelf ben ik iemand die echt een hekel heeft aan conflict dat gezegd te hebben. Als iemand aan je kinderen komt dan is alles geoorloofd. Het gebrek om daadkracht om die kids te beschermen is echt pijnlijk om te mogen aanschouwen. Ik zou mijzelf niet in de spiegel durven aankijken wanneer dit mij zou overkomen
Dit geld denk ik voor beide mannen en vrouwen. Zelfs als je fysiek niet zo sterk bent is niks doen fout in een situatie als deze. Tijdje terug was ik centrum Den Haag struikelde er een vrouw van een jaar of 75 en ging onderuit. Er liepen iets van 10 mensen eerst langs haar heen... wel kijken, niks doen...
pi_209444665
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:16 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Hoezo is het makkelijk?

Man, er is een (lees:1)dader. En meteen roept half fok op om Europa te sluiten voor alle (lees:heel veel) asielzoekers. Of er wordt weer gewezen naar verschillen in cultuur en dat je nooit moslims naar het westen kan halen, want die moslims hebben allemaal een achterlijke cultuur etc..

Dat is bashen, en zijn zeker geen goede doordachte meningen.
Het is niet één dader, was er maar één dader dan was de taal ook heel anders hier. Dit is weer een extreem, een extreem wat het nieuws haalt zelfs in Nederland. Maar er zijn dagelijks steekpartijen, verkrachtingen, mishandelingen, drugscriminaliteit etc. in heel Europa waar zo'n mensen in al die statistieken oververtegenwoordigd zijn en kijk nu, zelfs al kindjes aanvallen zo diep zijn we gezakt. Het merendeel bereikt ons niet, het merendeel wordt niet meer over gesproken, en het boeit mij niet wat anderen zeggen want we weten het allemaal dat het gebeurd en dat Europa de laatste decennia negatief veranderd ondanks dat er velen aan damage control doen. En nee, ze zijn gelukkig niet allemaal zo, de meerderheid gebruikt gelukkig (vooralsnog) geen geweld, maar ontleed je de rest hoeveel van die mensen dragen niks bij aan deze samenleving? Hoeveel parasiteren op deze samenleving? Het is de meerderheid, ook al schrijft het AD één keer per jaar een artikeltje over een geïntegreerde die werkt en de taal spreekt. Er is niet één dader, er is iets ziekelijks mis met die cultuur, maar nog ziekelijker vind ik de mensen die het al jaren downplayen en wegkijken.

Eens zien of we de komende dagen deze kindjes prominent in beeld zien met een foto in alle talkshows zoals dat dode vluchtelingenkindje op dat Grieks strand prominent weken overal te zien was, maar we weten allemaal het antwoord daarop.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 8 juni 2023 @ 19:13:09 #146
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_209444727
quote:

[..]

Daarbij loop je nog best wel een groot risico op een mes tussen je ribben als je je losmaakt van de groep nietsdoeners en zo iemand in je eentje te lijf gaat. Het moet echt een collectieve actie zijn (en dat moet dan in het maatschappelijk bewustzijn verankerd liggen of in de (sub)cultuur van de groep in kwestie).

Zelf behoor ik misschien tot de categorie mensen die bij lezing van zo'n verhaal in eerste instantie een sterke impuls voelt om virtueel tot actie over te gaan ("Als ik dat had gezien....") maar passiever wordt als ze over mogelijke implicaties van hun actie gaan nadenken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Iblardi op 08-06-2023 19:24:26 ]
pi_209444789
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, over het gebrek aan reactie en daadkracht en daarmee reageerde ik op die tweet waarin dat geweten werd aan gebrek aan mannelijkheid.
Ja, maar dat doe je zelf ook want de spreekt de mannen die hoe dan ook wel hun leven wagen erop aan, en niet de vrouwen die zichzelf in veiligheid brengen.

quote:
Tuurlijk wel, het één sluit het ander niet uit. Mannen met een gezonde instelling kunnen prima over hun gevoelens praten en al die andere dingen. Dat dat niet mannelijk zou zijn is een zeer ongezonde invalshoek.

Nogmaals, mijn beeld van een man is vrij breed dus daar voldoen erg veel mannen aan. Jouw beeld is blijkbaar nogal smal want god verhoede dat een man over zijn gevoelens praat.
Het gaat om het cultuurtje. Wat hier gevraagd is zijn eigenschappen die wij als typisch mannelijk zien. Ik ben zelf helemaal niet niet zo'n mannelijke man, maar ik genoeg meegekregen vanuit zo'n mannelijk cultuurtje van niet aanstellen, niet huilen, niet bang zijn maar er opaf ipv staan gillen en kijken. Ik weet wat ik moet doen wanneer er stront aan knikker is en ben daar competent in, dat komt niet iedereen aanwaaien met een paar ballen, en zeker niet met eierstokken. Dus ik zie dat verband wel heel duidelijk, en jij ook wel want je komt aan met landen waar mannen dat beter doen en dat zijn stuk voor stuk landen waar klassieke mannelijkheid mee wordt gewaardeerd.
pi_209444792
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:06 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Het is niet één dader, was er maar één dader dan was de taal ook heel anders hier. Dit is weer een extreem, een extreem wat het nieuws haalt zelfs in Nederland. Maar er zijn dagelijks steekpartijen, verkrachtingen, mishandelingen, drugscriminaliteit etc. in heel Europa waar zo'n mensen in al die statistieken oververtegenwoordigd zijn en kijk nu, zelfs al kindjes aanvallen zo diep zijn we gezakt. Het merendeel bereikt ons niet, het merendeel wordt niet meer over gesproken, en het boeit mij niet wat anderen zeggen want we weten het allemaal dat het gebeurd en dat Europa de laatste decennia negatief veranderd ondanks dat er velen aan damage control doen. En nee, ze zijn gelukkig niet allemaal zo, de meerderheid gebruikt gelukkig (vooralsnog) geen geweld, maar ontleed je de rest hoeveel van die mensen dragen niks bij aan deze samenleving? Hoeveel parasiteren op deze samenleving? Het is de meerderheid, ook al schrijft het AD één keer per jaar een artikeltje over een geïntegreerde die werkt en de taal spreekt. Er is niet één dader, er is iets ziekelijks mis met die cultuur, maar nog ziekelijker vind ik de mensen die het al jaren downplayen en wegkijken.

Eens zien of we de komende dagen deze kindjes prominent in beeld zien met een foto in alle talkshows zoals dat dode vluchtelingenkindje op dat Grieks strand prominent weken overal te zien was, maar we weten allemaal het antwoord daarop.
Jij bent die figuur waar ik zoveel medelijden mee had en een beetje bezorgd over was, oude account nog niet hersteld of heb je een ban gehad?

Wat is er precies ziekelijk aan die cultuur? Kan je dit verder uitwerken? Zelf al eens naar andere culturen geweest? Mensen die het hebben over andere culturen die barbaars zijn en niet te vergelijken met onze cultuur zijn een paar eeuwen te laat geboren. Die hadden die andere culturen in die tijden kunnen helpen beschaven..

Ziek word ik van mensen die zo denken en dit nog schrijven op fora ook. Dadelijk verzieken die mensen ook feestjes of cafe bezoek..
  donderdag 8 juni 2023 @ 19:21:26 #149
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209444798
We hebben er in elk geval weer een reden bij om argwanend te zijn bij mannen in een speeltuin.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209444809
Is er al iets bekend. over de mensen die zijn opgenomen in het ziekenhuis?
pi_209444812
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
We hebben er in elk geval weer een reden bij om argwanend te zijn bij mannen in een speeltuin.
Ik stel een soort van Schiphol/douane controle voor mannen voor. Voor altijd. Overal op de wereld.
Go hard or go home
pi_209444836
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit geld denk ik voor beide mannen en vrouwen. Zelfs als je fysiek niet zo sterk bent is niks doen fout in een situatie als deze. Tijdje terug was ik centrum Den Haag struikelde er een vrouw van een jaar of 75 en ging onderuit. Er liepen iets van 10 mensen eerst langs haar heen... wel kijken, niks doen...
Ben heel benieuwd of als er iemand op je af komt stormen met een mes jij terug gaat vechten. :')

Nog nooit in zo'n situatie geweest zeker, ik kan je verzekeren dat jij het op het lopen zet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209445073
Midden op zee overboord gooien.
Meer is dit gedrocht niet waard.
  donderdag 8 juni 2023 @ 19:51:21 #154
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_209445087
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:49 schreef Kickinalfa het volgende:
Midden op zee overboord gooien.
Meer is dit gedrocht niet waard.
Zelf zat ik meer te denken om 'm aan de varkens te voeren.
  donderdag 8 juni 2023 @ 19:59:43 #155
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_209445191
Deze gozer moet mee in het vliegtuig van de vader van maxima

Als je als man niet ingrijpt terwijl er zo'n gedrocht van 45kg bezig is ben je de titel man ook niet waard
  Moderator donderdag 8 juni 2023 @ 20:00:57 #156
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_209445207
Verschrikkelijk voor die families. Ik hoop dat hij mag branden in hel.

Doet me denken aan kim de gelder. Hij heeft in een kinderdagverblijf in België ook zoiets gedaan
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator donderdag 8 juni 2023 @ 20:04:20 #157
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_209445250
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:51 schreef damsco het volgende:

[..]
Zelf zat ik meer te denken om 'm aan de varkens te voeren.
Ik vind dat volwassenen mensen die kinderen pijn doen een soort publieke ophanging verdienen op een marktplein.

En niet met een val en nekbreuk, maar dat de strop ieder uur 5 cm omhoog gaat.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_209445278
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Doet me denken aan kim de gelder. Hij heeft in een kinderdagverblijf in België ook zoiets gedaan
The Dunblane massacre took place at Dunblane Primary School in Dunblane, near Stirling, Scotland, on 13 March 1996, when Thomas Hamilton shot dead 16 pupils and one teacher, and injured 15 others, before killing himself. It remains the deadliest mass shooting in British history.

Following the killings, public debate centred on gun control laws, including public petitions for a ban on private ownership of handguns and an official inquiry, which produced the 1996 Cullen Report.

The incident led to a public campaign, known as the Snowdrop Petition, which helped bring about legislation, specifically two new Firearms Acts, which outlawed the private ownership of most handguns within Great Britain, with few exceptions.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dunblane_massacre
pi_209445428
Gelukkig zijn kindmoordenaars niet erg populair in gevangenissen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209445587
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:32 schreef Natte_BeriBeri het volgende:

[..]
Ah we hebben de nuance gevonden, nou kom maar op met de uitleg, waarschijnlijk het blanke patriarchaat... maar ik ben benieuwd

verras me
Wat begrijp je er precies niet aan?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_209445659
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 13:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Toen ik de kop boven het artikel las dacht ik.. het zal wel weer zo'n stuk stront zijn. En inderdaad.. het is zo'n stuk stront.

Iedereen denkt dit …. behalve onze naïeve politici

;(
pi_209445666
He had been married to a Swedish woman, but had separated from her around eight months before the attack. Both the attacker and his partner had been studying to become nurses. According to his anonymous wife, he had left Sweden due to being unable to attain Swedish citizenship, and had been living in a church.
https://en.wikipedia.org/wiki/2023_Annecy_stabbing
pi_209445847
quote:
2s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:40 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Ook Nederlands kind gewond geraakt bij steekpartij in speeltuin Annecy
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-speeltuin-annecy
Loos alarm:

Another of the children may have either been German or Dutch: although public prosecutor Line Bonnet-Mathis indentified the child as Dutch, German chancellor Olaf Scholz later stated that it was a German child stabbed.[2]
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_209445868
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:54 schreef nils_22 het volgende:

[..]
Loos alarm:

Another of the children may have either been German or Dutch: although public prosecutor Line Bonnet-Mathis indentified the child as Dutch, German chancellor Olaf Scholz later stated that it was a German child stabbed.[2]
Oef dat scheelt!
pi_209445948
Hebben jullie dat filmpje gezien op nu.nl.
Die gast loopt daar rustig met dat mes, vrouwen en kinderen schreeuwen op de achtergrond.
Een gast probeert hem nog met een rugzak te slaan en roept “police is comming.”

Je zou godverdomme toch een stalen paal uit de grond rukken en die man kapot slaan, dat redt potentiële levens.
Ik denk dat ik alles op alles zou zetten om dat te proberen.

Wij zitten er over een paar weken met onze kinderen trouwens :')
Vakman pur sang
pi_209445966
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:

Ik denk dat je achter je toetsenbord zonder iemand die met een mes op je in wil steken in de buurt heel makkelijk praten hebt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_209446076
quote:
Die gast loopt daar rustig met dat mes, vrouwen en kinderen schreeuwen op de achtergrond.

Je zou godverdomme toch een stalen paal uit de grond rukken en die man kapot slaan, dat redt potentiële levens.

Ja idd zo een lamme reactie dat verzin je toch niet.
Die foto ziet er trouwens wel uit als een mooie plek.
blablablabla
pi_209446209
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 21:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik denk dat je achter je toetsenbord zonder iemand die met een mes op je in wil steken in de buurt heel makkelijk praten hebt.
Ik heb het al eens gedaan met een doorgesnoven gast die totaal flipte, maar die heb ik aangereden :')

Maar serieus, als ik bloedende kinderen zie en die gast loopt er nog, denk ik niet meer aan mezelf hoor, weet ik 100% zeker.
Vakman pur sang
pi_209446268
quote:
3s.gif Op donderdag 8 juni 2023 13:59 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
Bij een steekincident op een kinderdagverblijf in de Chinese provincie Jiangxi zijn drie mensen om het leven gekomen. Zes anderen raakten gewond. Over de identiteit van de slachtoffers is nog niets bekendgemaakt.

Het incident gebeurde in de regio Anfu, in het westen van Jiangxi. De politie omschrijft de verdachte als een “gangster”. Na voorlopig onderzoek vermoedt de politie dat het gaat om een 48-jarige man uit de omgeving. Hij is nog op vrije voeten. Zijn motief is onduidelijk.

De laatste jaren komen vaker mes-aanvallen voor in China. Twee jaar geleden verwondde een beveiliger van een kleuterschool 39 mensen met een mes, onder wie 37 kinderen. Een jaar eerder vielen acht doden bij een steekincident op een basisschool.

Inwoners van China kunnen nauwelijks aan andere wapens dan een mes komen, omdat de vuurwapenwet streng wordt gecontroleerd. Verder gelden strikte veiligheidsmaatregelen op scholen en kleuterscholen. Er staan vaak bewakers bij de ingang en ouders en andere familieleden worden in veel gevallen niet toegelaten in het schoolgebouw.

https://nos.nl/artikel/24(...)dent-op-creche-china
Tijdens de Mao era en zelfs in de jaren 80 was de Chinese burgerij tot de tanden toe bewapend met geweren en zwaardere wapens vanwege de dreiging van een inval van de Soviet Unie maar vanaf de late jaren 80 en in de jaren 90 heeft de overheid een verbod ingevoerd op wapenbezit onder de burgerij en enorme hoeveelheden wapens ingenomen.
  donderdag 8 juni 2023 @ 21:42:24 #170
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209446504
quote:
11s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:00 schreef Ali_boo het volgende:
@:qarrad , ben je een vrouw trouwens ?
Ja, en dan ook nog zo eentje die van koken en zorgen houdt en bloemen en zo ;)
pi_209446539
Laffe hond.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  donderdag 8 juni 2023 @ 21:52:31 #172
117098 Hathor
Effe niet
pi_209446660
quote:

Zou je niet niet willen zeggen dat dit in een 'open carry state' niet gebeurd was?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209446721
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 21:52 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zou je niet niet willen zeggen dat dit in een 'open carry state' niet gebeurd was?
Een wattus?
Vakman pur sang
pi_209446748
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 13:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Toen ik de kop boven het artikel las dacht ik.. het zal wel weer zo'n stuk stront zijn. En inderdaad.. het is zo'n stuk stront.

Maar maakt allemaal niet uit, iedereen is welkom :)
Na het lezen van de topictitel die niks aan de verbeelding overlaat stond nog open of hij een stuk stront zou zijn? Zou de daad voor jou acceptabeler zijn geweest als de dader een 100% volslanke autochtoon was?
  donderdag 8 juni 2023 @ 21:59:14 #175
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209446784
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 21:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik heb het al eens gedaan met een doorgesnoven gast die totaal flipte, maar die heb ik aangereden :')

Maar serieus, als ik bloedende kinderen zie en die gast loopt er nog, denk ik niet meer aan mezelf hoor, weet ik 100% zeker.
Weet je? Je weet niet hoe je reageert. Ik heb totaal verschillend gereageerd in vrijwel identieke noodsituaties (iemand die onwel werd in een winkel, eerste keer was ik de rust zelve en deed alles goed en snel, de tweede keer bevroor ik en was er gelukkig iemand anders die goed ingreep).

Paniek is een raar ding. Helemaal in zo'n bizarre situatie is het best mogelijk dat je niet tot handelen komt ondanks dat alles in je schreeuwt om iets te doen. Je hersenen kunnen dan niet bevatten wat er gebeurt.

Ik werk dagelijks met (vooral) mannen die in extreme situaties in moeten grijpen en die daar ziek van zijn geworden. Waar ze vooral ziek van worden is de machteloosheid wanneer een situatie zo chaotisch, hectisch of gevaarlijk is dat zelfs zij met al hun training niet op tijd konden inschatten hoe te handelen of dat ze bijvoorbeeld hun collega's, kinderen of andere slachtoffers niet kunnen bijstaan.

Ik zou ook van mezelf zeggen dat mijn geweten me zou dwingen om te grijpen, maar ik weet dus ook van mezelf en mensen iha dat je niet altijd kunt instaan voor jezelf.
pi_209446843
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 21:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Weet je? Je weet niet hoe je reageert. Ik heb totaal verschillend gereageerd in vrijwel identieke noodsituaties (iemand die onwel werd in een winkel, eerste keer was ik de rust zelve en deed alles goed en snel, de tweede keer bevroor ik en was er gelukkig iemand anders die goed ingreep).

Paniek is een raar ding. Helemaal in zo'n bizarre situatie is het best mogelijk dat je niet tot handelen komt ondanks dat alles in je schreeuwt om iets te doen. Je hersenen kunnen dan niet bevatten wat er gebeurt.

Ik werk dagelijks met (vooral) mannen die in extreme situaties in moeten grijpen en die daar ziek van zijn geworden. Waar ze vooral ziek van worden is de machteloosheid wanneer een situatie zo chaotisch, hectisch of gevaarlijk is dat zelfs zij met al hun training niet op tijd konden inschatten hoe te handelen of dat ze bijvoorbeeld hun collega's, kinderen of andere slachtoffers niet kunnen bijstaan.

Ik zou ook van mezelf zeggen dat mijn geweten me zou dwingen om te grijpen, maar ik weet dus ook van mezelf en mensen iha dat je niet altijd kunt instaan voor jezelf.
Ja dat klopt. Het kan dat je bevriest.
Maar daar ben ik wel voor behandelt om te voorkomen en wel te handelen. ;)
Vakman pur sang
pi_209446913
Telegraaf : ''Ook Nederlands kind gewond bij steekpartij bij steekpartij in Annecy''

Ik word altijd zó moe van dit soort 'How can I make this about me' media artikels.
  donderdag 8 juni 2023 @ 22:07:53 #178
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_209446917
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 16:27 schreef franske19 het volgende:

[..]
Je snapt ook wel dat ze allemaal liegen om asiel te krijgen. Christen of homo doet het goed bij de asielaanvraag.
Knul, z'n naam zegt al meer dan voldoende. Dat betekent Slaaf van Messias oftewel Jezus :')
En volgens zijn ex vrouw woonde hij in een kerk in Frankrijk nadat hij Zweden verliet. Verder heeft hij een tatoeage en bevestigd zelf dat hij een Christen is. Hoeveel bewijs wil je nog hebben knul?
Schijt aan iedereen
pi_209446953
Kijk hem rennen als een wijf ik zou hem met mijn riem zo hard die metalen riemgespel door zijn ***** gezicht slaan dat ze hem erna naar de plastische chirurg mogen sturen en die de boel kan proberen bij elkaar te hechten. Geen enkele genade voor dit soort mensen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_209447012
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 13:03 schreef superniger het volgende:
Alleen Marine Le Pen kan Frankrijk redden.
100%.
  donderdag 8 juni 2023 @ 22:22:16 #181
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209447173
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat klopt. Het kan dat je bevriest.
Maar daar ben ik wel voor behandelt om te voorkomen en wel te handelen. ;)
Dat kan. Sommige mensen zijn daar overigens ook van zichzelf beter in dan anderen.

Uit nieuwsgierigheid: wat voor behandeling heb je het over?
pi_209447230
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:07 schreef Deadre het volgende:
Knul, z'n naam zegt al meer dan voldoende. Dat betekent Slaaf van Messias oftewel Jezus :')
En volgens zijn ex vrouw woonde hij in een kerk in Frankrijk nadat hij Zweden verliet. Verder heeft hij een tatoeage en bevestigd zelf dat hij een Christen is. Hoeveel bewijs wil je nog hebben knul?
Zijn ex-vrouw bevestigt het.

A woman identified as his ex-wife told BFM TV that her former partner was a Christian.
https://www.bbc.com/news/world-europe-65841666
  donderdag 8 juni 2023 @ 22:36:29 #183
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_209447388
quote:
3s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:25 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

A woman identified as his ex-wife told BFM TV that her former partner was a Christian.
Daarom blijf ik het herhalen, hoeveel bewijs er ook is.. het boeit die gasten totaal niet. Het gaat hen helemaal niet om de slachtoffers en of om het verdriet. Ze grijpen hun kans van dit soort afschuwelijke incidenten om hun haat jegens bevolkingsgroepen te kunnen uiten. Thats all.
Schijt aan iedereen
pi_209447409
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:36 schreef Deadre het volgende:
Daarom blijf ik het herhalen, hoeveel bewijs er ook is.. het boeit die gasten totaal niet. Het gaat hen helemaal niet om de slachtoffers en of om het verdriet. Ze grijpen hun kans van dit soort afschuwelijke incidenten om hun haat jegens bevolkingsgroepen te kunnen uiten. Thats all.
Klopt, het zijn extreemrechtse figuren, de burgemeester van Annecy zegt hetzelfde, rond 8 minuten

vrijdag 9 juni 2023 @ 00:38:09 #185
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209448379
Vreselijk, voor alle betrokkenen, wie verwacht dit nu in een speeltuin?

Geef die gek een spuitje.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 00:38:40 #186
117098 Hathor
Effe niet
pi_209448382
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een wattus?
Amerikaan die je dan ineens dwars door je Syrische kop knalt.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 00:40:25 #187
117098 Hathor
Effe niet
pi_209448389
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een wattus?
Amerikaan die je dan ineens dwars door je Syrische kop knalt.
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 21:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Na het lezen van de topictitel die niks aan de verbeelding overlaat stond nog open of hij een stuk stront zou zijn? Zou de daad voor jou acceptabeler zijn geweest als de dader een 100% volslanke autochtoon was?
Is dat echt de enige reden waar je je zorgen om maakt? De Huidskleur van de steker?
  vrijdag 9 juni 2023 @ 00:44:48 #188
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209448410
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:36 schreef Deadre het volgende:

[..]
Deze was net zo gek als onze Thijs Hermans, niet Thijs H. Want hij wil zelf Thijs Hermans genoemd worden. Deze steker is net zo gek, op het filmpje speelt die een soort tikkertje.

Compleet gestoord.

Slachtoffers zijn ook niet autochtoon, dus deze valt gewoon onder de geestelijke gezondheidszorg.
Ff de vraag waar want meneer was al jaren illegaal.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 00:51:34 #189
117098 Hathor
Effe niet
pi_209448436
quote:
3s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:25 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Er zijn hier een aantal mensen die zich in allerlei bochten wringen om het maar geen moslim te laten zijn, weten jullie ook dat men bij bosjes asiel aanvraagt onder het mom van ik ben een christen of ik ben een homo? Puur en alleen maar om asiel te krijgen? En dan zitten er hier ook nog een paar van die trollaccounts zoals Daedre die altijd en alleen maar opduikt in Islam gerelateerde topics om even te trollen en te benadrukken dat het toch echt een christen was.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 00:53:10 #190
117098 Hathor
Effe niet
pi_209448441
quote:
3s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:37 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
Klopt, het zijn extreemrechtse figuren, de burgemeester van Annecy zegt hetzelfde, rond 8 minuten

Dit was een extreem rechts figuur?
pi_209448462
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:51 schreef Purrito het volgende:
Niemand doet wat bij.moslimtuig. voor je het weet staan er 5 op je in te meppen en blijft de rest van het publiek op afstand. Ooit een groep in de trein aangesproken, nooit meer.
Wat heeft 'moslimtuig' te maken met dit topic?
pi_209448490
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 00:51 schreef Hathor het volgende:

[..]
Er zijn hier een aantal mensen die zich in allerlei bochten wringen om het maar geen moslim te laten zijn, weten jullie ook dat men bij bosjes asiel aanvraagt onder het mom van ik ben een christen of ik ben een homo? Puur en alleen maar om asiel te krijgen? En dan zitten er hier ook nog een paar van die trollaccounts zoals Daedre die altijd en alleen maar opduikt in Islam gerelateerde topics om even te trollen en te benadrukken dat het toch echt een christen was.
Lijkt mij juist eerder andersom? Een hoop mensen die zich in allerlei bochten wringen om hem een moslim te laten zijn. Je weet hopelijk wel dat er in die regio een hoop christenen wonen? Zeker in Syrië en Libanon etc. :') De roots van de religie komt uit die regio

Ik snap dat heel veel mensen denken bruine mudslimes zijn moeslims maar dat ligt misschien aan de eigen onwetendheid :')
pi_209448503
quote:

[..]
Aha. En als je eenmaal asiel gekregen hebt, dan blijf je rondlopen met christelijke attributen. Je draagt een kruisje, hebt een christelijke naam. En alsof dat nog niet genoeg is, val je zelfs mensen aan uit naam van Jezus. Ja hoor, dit moet haast wel een moslim zijn die probeert over te komen als een christen...
pi_209449073
quote:

[..]
Voor zover ik weet heeft een Europese autochtoon sinds 1950 nog nooit een directe aanval op kinderen gedaan.
Vakman pur sang
  vrijdag 9 juni 2023 @ 07:34:14 #195
40566 Ericr
Livewrong
pi_209449111
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 07:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Voor zover ik weet heeft een Europese autochtoon sinds 1950 nog nooit een directe aanval op kinderen gedaan.
Kim de Gelder is een allochtoon? Thomas Hamilton klinkt ook niet heel exotisch.
  Redactie Sport vrijdag 9 juni 2023 @ 07:35:43 #196
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209449116
quote:

[..]
Wut
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_209449151
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 07:34 schreef Ericr het volgende:

[..]
Kim de Gelder is een allochtoon? Thomas Hamilton klinkt ook niet heel exotisch.

Kim de Gelder, dat is idd vergelijkbaar. Wat een laffe hond. Lees net dat die vrij kan komen nu.
Die moeten ze toch afschieten bij aanhouding sjonge
Vakman pur sang
  vrijdag 9 juni 2023 @ 08:03:44 #198
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209449264
quote:

[..]
Breivik is wat? Angolees?
Dit, dus.
pi_209449304
quote:

[..]
Kim de Gelder
Anders Breivik
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_209449458
Ik dacht al dat het geen moslim was toen ik dat filmpje zag. Hij viel ook een moslima aan met haar kind. Volgens mij zijn er juist een heleboel Syrische christenen gevlucht uit Syrie. Voor IS zijn die gevlucht. Die konden toen kiezen bekeren tot de Islam of de dood.

Maar ik ben eigenlijk benieuwd hoe het met de slachtoffers gaat. Ik kan er niks over vinden. Ja, dit onderstaande artikel, maar ik bedoel hoe het op dit moment met ze gaat.

https://www.ad.nl/buitenl(...)peelplaats~aac152fe/

Nederlandse peuter met andere kinderen in levensgevaar na mesaanval op Franse speelplaats

en Nederlandse dreumes van bijna twee jaar oud is vanochtend ernstig gewond geraakt bij een aanval met een mes op een kinderspeelplaats in een park in de Franse stad Annecy. Er zijn minstens zes slachtoffers gewond geraakt, alle vier de kinderen verkeren nog in levensgevaar. De dader, een 32-jarige Syriër, is door agenten verwond en overmeesterd.

,,We hebben zes slachtoffers, vier minderjarigen en twee volwassenen", vertelde officier van justitie Line Bonet-Mathis tijdens een speciaal ingelaste persconferentie. Een jongetje van 2 jaar en een meisje van 3 jaar (broer en zus) zijn er ernstig aan toe. Hetzelfde geldt voor de twee andere kinderen: een 2-jarig kind en een van 22 maanden. Een van de volwassen gewonden is een man van 78 jaar oud.

Twee slachtoffertjes komen uit het buitenland, waarschijnlijk betreft het toeristen: een bezit de Britse nationaliteit, de dreumes van 22 maanden is Nederlands. Hij zou naar een ziekenhuis in Genève (Zwitserland) zijn gevlogen, meldt BFMTV. De overige slachtoffers liggen in Grenoble.

Van alle gewonde kinderen is de situatie 'uiterst fragiel', aldus de openbaar aanklager. Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken kon donderdagmiddag overigens nog niets bevestigen over het Nederlandse slachtoffer.

Doelwit
Tijdens de aanval in het park waren meerdere klassen met schoolkinderen aanwezig. Tientallen kinderen raakten in shock. De stad Annecy ligt in de Franse Alpen, nabij de Mont Blanc en zo'n 30 kilometer ten zuiden van het Zwitserse Geneve. De stad staat bekend om het gelijknamige meer, het Lac d'Annecy. Het park ligt aan het meer.

,,Het was donderdagochtend rond 9.45 uur toen een man grote schade aanrichtte aan de zonnige en doorgaans rustige oevers van het meer van Annecy", begint de Franse Le Journal de Dimanche het nieuwsbericht over de aanval. Volgens getuigen viel de man eerst de kinderen aan, waarna hij wegrende en zich richtte op een oudere man. ,,We zagen iemand spelende, kleine kinderen aanvallen, dat was duidelijk zijn doelwit", zegt een getuige tegen de eerder genoemde krant. ,,Nadat mensen hem probeerden bang te maken, liep hij weg en kwam de politie ertussen."

Op de beelden is te zien dat de aanvaller een zwarte korte broek droeg en een blauwe sjaal over zijn hoofd had gebonden. Hij sprak Engels en riep twee keer 'In de naam van Jezus Christus'. ,,In het begin dachten we allemaal dat het in scène was gezet, maar door het geschreeuw van mensen beseften we dat het echt was, de man was in de war."

Onbekend bij politie
De politie was binnen vier minuten ter plekke en opende het vuur. De dader kon overmeesterd worden en raakte daarbij niet gewond. Ook hulpverleners waren snel aanwezig om de slachtoffers te behandelen en het gebied veilig te stellen.

De dader, Abdalmasih H., is volgens Franse media een 32-jarige Syriër, die in Zweden de vluchtelingenstatus heeft verworven. Hoewel hij al sinds 2013 in Zweden verblijft, heeft hij in november ook in Frankrijk asiel aangevraagd. Dat verzoek is afgewezen. Bij zijn asielaanvraag verklaarde Abdalmasih H. een 'christen uit Syrië' te zijn. De man zou bij de Franse politie niet bekend zijn en is legaal naar Frankrijk gereisd.

Over zijn motief is nog niets bekend. Justitie heeft een onderzoek gestart wegens poging tot moord. De politie acht de kans op 'een terroristisch motief' zeer klein. De dader is niet bekend bij de inlichtingendiensten. Ook zou hij geen pyschiatrisch verleden hebben.

Bankje
Volgens getuigen in het park zou de man Engels hebben gesproken en een verwarde indruk hebben gemaakt. Hij zou vaker in het park zijn gezien, waar hij soms dagenlang op een bankje zou hebben gezeten, berichtte de krant Le Dauphiné Libéré.

Persbureau AFP heeft met de ex van H. gesproken, die in Zweden woont. Ze zegt dat ze acht maanden geleden van hem gescheiden is. Hoewel de man in 2013 een verblijfsvergunning in Zweden kreeg, werd zijn aanvraag voor staatsburgerschap vanaf 2017 herhaaldelijk afgewezen. Dat is volgens de vrouw de reden waarom de man besloot Zweden te verlaten. Zij wilde echter in Trollhätttan blijven, waarop het stel besloot te scheiden. Vier maanden geleden hadden ze voor het laatst contact, telefonisch: daarin vertelde hij dat hij 'in een kerk' woonde.

'Verschrikkelijke aanval'
President Emmanuel Macron noemt het incident op Twitter een 'aanval van absolute lafheid'. ,,Kinderen en een volwassene bevinden zich tussen leven en dood. De natie is in shock. Onze gedachten zijn bij hen, hun families en de betrokken hulpdiensten." De burgemeester van Annecy spreekt van een 'verschrikkelijke aanval'. ,,Al mijn gedachten zijn bij de slachtoffers en families." Hij roept iedereen op weg te blijven van de plek waar het drama zich voordeed.

,,Dankzij het zeer snelle optreden van de politie kon de persoon worden aangehouden", laat de Franse minister van Binnenlandse Zaken Gérald Darmanin weten. Hij bedankte de politie voor het snelle ingrijpen in de zaak. De Franse premier Elisabeth Borne ging ter plaatse kijken. ,,Als kinderen het slachtoffer zijn, worden we tot in het diepst van onszelf geraakt. Frankrijk is in shock", zei ze vanuit Annecy. ,,Onze eerste gedachten zijn bij de slachtoffers en hun familie."

In het Franse parlement werd donderdagochtend al een minuut stilte gehouden voor de slachtoffers van de mesaanval. Ondertussen probeert de Franse regering te voorkomen dat beelden van de aanval op Twitter gedeeld worden. ,,Minister Jean-Noël Barrot (digitale transitie en telecommunicatie, red) verzekert dat de regering in contact staat met de Twitter-teams om ervoor te zorgen dat elk schokkend beeld wordt verwijderd, waarvan de verspreiding bij wet strafbaar is".

[ Bericht 25% gewijzigd door Jacy-Jacy op 09-06-2023 08:43:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')