Zouden zeker 8 slachtoffers (gewonden) zijn las ik netquote:
Man met mes valt jonge kinderen aan in speeltuin in Franse Annecy: meerdere slachtoffers in levensgevaar
Een man met een mes heeft kinderen aangevallen in het Franse Annecy. Volgens de laatste informatie zouden daarbij minstens zes jonge kinderen en één volwassene gewond geraakt zijn, aldus lokale media. De dader kon worden overmeesterd.
Volgens de Franse krant Le Dauphiné vond de aanval donderdagochtend rond 9.45 uur plaats in een kleine speeltuin, nabij de Pont des Amours in Annecy (departement Haute-Savoie). Daarbij vielen minstens zeven gewonden, onder wie zes jonge kinderen, aldus lokale media. Meerdere kinderen zouden in levensgevaar zijn.
De dader droeg volgens getuigen een tulband en zou volgens lokale media een Syrische asielzoeker (geboren in 1991) zijn. Hij zou ook gewond geraakt zijn, maar kon worden overmeesterd en werd al opgepakt, zo bevestigt de Franse minister van Binnenlandse Zaken Gérald Darmanin op Twitter.
De hulpdiensten, de politie en het leger kwamen ter plaatse om de kinderen te verzorgen en de omgeving te beveiligen. Premier Elisabeth Borne is ondertussen onderweg naar Annecy, meldt persagentschap AFP.
Steun
„Afschuwelijke mesaanval op kinderen in een speeltuin in Annecy. We weten nog heel weinig, maar al mijn steun gaat uit naar de slachtoffers, familieleden en hulpverleners”, reageert de regionale bestuurder Antoine Armand op Twitter.
Franse media melden dat de slachtoffers rond de drie jaar oud zijn. In het park aan het Meer van Annecy waren meerdere klassen met schoolkinderen aanwezig
Deze figuren horen niet in onze samenleving en zullen daar ook nooit van deel uit maken..quote:
Bij die aanslagen waren de daders iirc allemaal in Frankrijk geborenquote:Op donderdag 8 juni 2023 11:30 schreef KillerBee4ever het volgende:
Tja, als Europa deze naieve houding blijft houden t.o.v. opvang asielzoekers, zul je dit soort trieste berichten blijven lezen/horen
Dat lijkt me dan een argument te meer om de grenzen te sluiten. Kennelijk strekt het kwaad zich over meerdere generaties uit.quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bij die aanslagen waren de daders iirc allemaal in Frankrijk geboren
ho ho... Macron heeft "Lafaard" geroepen...quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
En wat gaat de Franse overheid er aan doen?
Helemaal niks
Probeer je te stellen dat ouders en eventueel grootouders ook al zo ‘kwaad’ waren?quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:58 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan een argument te meer om de grenzen te sluiten. Kennelijk strekt het kwaad zich over meerdere generaties uit.
Ik "probeer" niets te stellen. Je haalt een oorzaak binnen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Probeer je te stellen dat ouders en eventueel grootouders ook al zo ‘kwaad’ waren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |