Zouden zeker 8 slachtoffers (gewonden) zijn las ik netquote:
Man met mes valt jonge kinderen aan in speeltuin in Franse Annecy: meerdere slachtoffers in levensgevaar
Een man met een mes heeft kinderen aangevallen in het Franse Annecy. Volgens de laatste informatie zouden daarbij minstens zes jonge kinderen en één volwassene gewond geraakt zijn, aldus lokale media. De dader kon worden overmeesterd.
Volgens de Franse krant Le Dauphiné vond de aanval donderdagochtend rond 9.45 uur plaats in een kleine speeltuin, nabij de Pont des Amours in Annecy (departement Haute-Savoie). Daarbij vielen minstens zeven gewonden, onder wie zes jonge kinderen, aldus lokale media. Meerdere kinderen zouden in levensgevaar zijn.
De dader droeg volgens getuigen een tulband en zou volgens lokale media een Syrische asielzoeker (geboren in 1991) zijn. Hij zou ook gewond geraakt zijn, maar kon worden overmeesterd en werd al opgepakt, zo bevestigt de Franse minister van Binnenlandse Zaken Gérald Darmanin op Twitter.
De hulpdiensten, de politie en het leger kwamen ter plaatse om de kinderen te verzorgen en de omgeving te beveiligen. Premier Elisabeth Borne is ondertussen onderweg naar Annecy, meldt persagentschap AFP.
Steun
„Afschuwelijke mesaanval op kinderen in een speeltuin in Annecy. We weten nog heel weinig, maar al mijn steun gaat uit naar de slachtoffers, familieleden en hulpverleners”, reageert de regionale bestuurder Antoine Armand op Twitter.
Franse media melden dat de slachtoffers rond de drie jaar oud zijn. In het park aan het Meer van Annecy waren meerdere klassen met schoolkinderen aanwezig
Deze figuren horen niet in onze samenleving en zullen daar ook nooit van deel uit maken..quote:
Bij die aanslagen waren de daders iirc allemaal in Frankrijk geborenquote:Op donderdag 8 juni 2023 11:30 schreef KillerBee4ever het volgende:
Tja, als Europa deze naieve houding blijft houden t.o.v. opvang asielzoekers, zul je dit soort trieste berichten blijven lezen/horen
Dat lijkt me dan een argument te meer om de grenzen te sluiten. Kennelijk strekt het kwaad zich over meerdere generaties uit.quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bij die aanslagen waren de daders iirc allemaal in Frankrijk geboren
ho ho... Macron heeft "Lafaard" geroepen...quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
En wat gaat de Franse overheid er aan doen?
Helemaal niks
Probeer je te stellen dat ouders en eventueel grootouders ook al zo ‘kwaad’ waren?quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:58 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan een argument te meer om de grenzen te sluiten. Kennelijk strekt het kwaad zich over meerdere generaties uit.
Ik "probeer" niets te stellen. Je haalt een oorzaak binnen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Probeer je te stellen dat ouders en eventueel grootouders ook al zo ‘kwaad’ waren?
Ik zie het. De rechter zal er ongetwijfeld in meegaan dat de dader hierdoor al genoeg gestraft is.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ho ho... Macron heeft "Lafaard" geroepen...
Das toch wel iets meer dan "helemaal niks"
[ twitter ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aan-frankrijk-annecyquote:Oud-profvoetballer Anthony Le Tallec laat op zijn Instagram weten dat hij de aanval heeft zien gebeuren. Volgens hem werd de man neergeschoten door de politie nadat hij de kinderen en een opa zou hebben aangevallen.
Geen een reactie ook. Dus alles verwijderd of ze zagen de bui al hangen dat er te "kwetsende" reacties zouden komen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:07 schreef boskameel het volgende:
Goed dat de comments op nu.nl alweer uitstaan, zo blijft er ruimte voor discussie.
Als ze meteen de reacties sluiten, weet je wel wat de achtergrond is van de dader.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:51 schreef Kiwi7 het volgende:
[..]
Geen een reactie ook. Dus alles verwijderd of ze zagen de bui al hangen dat er te "kwetsende" reacties zouden komen.
Maar ze zijn een zeer objectief nieuwsplatform.
quote:UPDATE: BMF TV meldt dat de 32-jarige Abdalmasih H. de meszwaaier is. De Syriër zou afgelopen november asiel hebben aangevraagd in Frankrijk en inmiddels een vluchtelingenstatus in Zweden hebben.
Lolquote:Op donderdag 8 juni 2023 11:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
En wat gaat de Franse overheid er aan doen?
Het modereren is dan veelst te duur. Groot gelijk hebben zequote:Op donderdag 8 juni 2023 12:51 schreef Kiwi7 het volgende:
[..]
Geen een reactie ook. Dus alles verwijderd of ze zagen de bui al hangen dat er te "kwetsende" reacties zouden komen.
Maar ze zijn een zeer objectief nieuwsplatform.
Ze vinden het belangrijker om te vermelden waar Annecy in Frankrijk ligt dan iets over de dader... Nu.nl is ondertussen als objectieve site toch wel verloren.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:07 schreef boskameel het volgende:
Goed dat de comments op nu.nl alweer uitstaan, zo blijft er ruimte voor discussie.
Waar is de discussie in dit topic dan? Behalve het bashen van asielzoekers, buitenlanders, moslims, etc.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:07 schreef boskameel het volgende:
Het is natuurlijk een enorm bedreigende situatie als er een groepje kwijlende peuters op je af komt kruipen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:03 schreef Ontaard het volgende:
Laten we nu eerst eens afwachten wat beide kanten van het verhaal is mensen,
Meteen die conclusies altijd.
quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:26 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Waar is de discussie in dit topic dan? Behalve het bashen van asielzoekers, buitenlanders, moslims, kindermoordenaars en terroristen etc.
In uiterste theorie zou de dader gebrainwashed zijn, ok dan vind je hem in de buurt van de overleden peuters, dus breek je al de botten van de dader, maar zou dader zelf ook slachtoffer zijn?quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:29 schreef nixxx het volgende:
Dit soort daders, blank of getint of wat dan ook, mag de politie wat mij betreft ter plekke executerenmaakt me niet uit of je ontoerekeningsvatbaar bent of dat je het weloverwogen als terreurdaad doet.
Stel je voor dat op berichten waar asielzoekers, buitenlanders, moslims, etc negatief in het nieuws komen niet meer kan worden gereageerd dus? Om alles af te doen als gebash is natuurlijk wel erg makkelijk.quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:26 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Waar is de discussie in dit topic dan? Behalve het bashen van asielzoekers, buitenlanders, moslims, etc.
Nee, ik geef aan dat je hier wel kunt reageren in tegenstelling tot nu.nl, maar ik zie nog steeds geen discussie ontstaan.quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:36 schreef boskameel het volgende:
Stel je voor dat op berichten waar asielzoekers, buitenlanders, moslims, etc negatief in het nieuws komen niet meer kan worden gereageerd dus? Om alles af te doen als gebash is natuurlijk wel erg makkelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |