SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Klopt ja.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb er niet zo'n zicht op, ik woon wel in de buurt van een aanvliegroute en het is zeker drukker dan voor de invasie.
Overigens zijn die jsf toestellen echt heel luidtoevallig net ook weer twee boven de Waalbrug gespot, althans.. Ik hoorde ze voor ik ze zag. Imposant toestel.
Europa heeft heel duidelijk aangegeven wat altijd hun doel is geweest.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat kun je je mooi afvragen inderdaad. Het is duidelijk dat de oorlog aan het slijten is.
En nu gaan ze burgerdoelen aanvallen, waarvan -waarschijnlijk- die dam er eentje was. Maar wat volgt?
Ik vind de kop in de telegraaf prachtig en zo triest tegelijk: LIVE | Zelenski belt met Macron na dam-doorbraak: ’De doden drijven voorbij’
Europa moet maar eens gaan aangeven wat zij nu eigenlijk wil.
Nee helemaal niet, maar ik vind het moreel verwerpelijk als de inzet "pappen of nathouden is" of slechts wapens leveren waarmee Oekraine zich staande houdt en te weinig heeft op perspectief. Ga dan aub onderhandelen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Europa heeft heel duidelijk aangegeven wat altijd hun doel is geweest.
Je doet alsof Oekraïne, en de rest van de wereld, beter af is als Rusland maar gewoon zijn zin krijgt.
Rusland uit Oekraine krijgenquote:Op donderdag 8 juni 2023 11:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, maar ik vind het moreel verwerpelijk als de inzet "pappen of nathouden is" of slechts wapens leveren waarmee Oekraine zich staande houdt en te weinig heeft op perspectief. Ga dan aub onderhandelen.
Wat is trouwens het doel van Europa? Ik weet het niet.
Poetin wil helemaal niet (serieus) onderhandelen, waarom vergeet iedereen die oproept tot onderhandelen dat toch steedsquote:
Dit is echt al de 4x in paar maanden tijd of zo dat jij aankomt met het zelfde verhaal. Moeten we nu echt weer gaan uitleggen waarom onderhandelen met putin niet zoveel zin heeft?quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, maar ik vind het moreel verwerpelijk als de inzet "pappen of nathouden is" of slechts wapens leveren waarmee Oekraine zich staande houdt en te weinig heeft op perspectief. Ga dan aub onderhandelen.
Wat is trouwens het doel van Europa? Ik weet het niet.
Voor Nederland was de oorlog tegen Duitsland toen voorbij. De gedachte hierachter mijns inziens is dat de partijen zo min mogelijk informatie bekend willen maken die de vijand kan gebruiken. De verliezen die Oekraïne geleden heeft in, ik noem maar wat, het Kievoffensief, kan Rusland informatie geven hoe het Oekraïne het beste aan kan pakken. Misschien overdreven, maar men neemt geen enkel risico.quote:
quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Klopt ja.
Ik woon aan de Gelderse kant van de Maas, op zo'n 14 kilometer hemelsbreed van Volkel en het was mij de afgelopen dagen opgevallen dat er flink veel meer activiteit is zo vlak voor die oefening.
Schitterende toestellen die F35's.
Jij had denk ik niet in de gaten dat de LaPo had
Heb een aantal minuten gewacht.
Als de afspraken af lopen en de Spanjaarden de meuk richting oekrine stuurt, kan Erdogan door Putin niet verweten worden dat hij zich actief heeft ingezet om de Patriots naar Oekraïne te krijgen. Dit standpunt lijkt meer politiek dan praktisch.quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Had Erdogan geen S-400's gekocht?
En tactiek van verschroeide aarde.quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:39 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
De Nieuwe Russische Waterlinie.
Gaat niet helpen.
Wel duidelijk dat dit de laatste tactiek in hun draaiboek is, ze hebben die provincies opgegeven lijkt het.quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
En tactiek van verschroeide aarde.
Misschien wil Zweden ter vervanging wel Patriots stallen in Turkijequote:Op donderdag 8 juni 2023 11:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Had Erdogan geen S-400's gekocht?
Wanhoop,quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
En tactiek van verschroeide aarde.
De Russen zijn een vernietigingsoorlog gestart. Van mensen, gebouwen, natuur en infrastructuur.quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wel duidelijk dat dit de laatste tactiek in hun draaiboek is, ze hebben die provincies opgegeven lijkt het.
De eisen zijn van Rusland heel simpel en dat is Oekraïne tot puppet regering maken en volledig ontwapenen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Poetin wil helemaal niet (serieus) onderhandelen, waarom vergeet iedereen die oproept tot onderhandelen dat toch steeds
Wel een goed teken voor de vooruitzichten van de Oekraïense troepen, de Russen geloven er zelf schijnbaar niet meer in.quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wel duidelijk dat dit de laatste tactiek in hun draaiboek is, ze hebben die provincies opgegeven lijkt het.
Hebben we al dammen in Rusland op het oog?quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:45 schreef Homey het volgende:
[..]
De Russen zijn een vernietigingsoorlog gestart. Van mensen, gebouwen, natuur en infrastructuur.
Meteen hard terugslaan is de les uit WO2.
Er loopt toch een rivier door Moskou? Daar zit vast wel ergens stroomopwaarts een dam inquote:Op donderdag 8 juni 2023 11:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hebben we al dammen in Rusland op het oog?
We beginnen maar eens met deze vijfquote:Op donderdag 8 juni 2023 11:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Er loopt toch een rivier door Moskou? Daar zit vast wel ergens stroomopwaarts een dam in
Als Tokmak in handen is van Oekraine, dan is het een kwestie van tijd voor ze bij de poorten van De Krim staan.quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Vreemd dat dat nodig is aangezien de Russen al 5382 Abrams en Leopards hebben vernietigd.
Eens.quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
We beginnen maar eens met deze vijf
https://www.nsenergybusin(...)wer-plants-profiled/
Dit zullen wel die gaten zijn waar de Ukrainers op zoek naar zijn, het lijkt een sterke verdediging maar dan deserteert de helft.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:00 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Information from the front from the informant "ATESH"
The 291st motorized rifle regiment, which is located in the Melitopol direction in the village of Myrne, is deserting.
Of the 128 people in the state, 43 remained in the unit, the rest deserted.
Waren te druk met het vieren van Russian Language Day.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:04 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_did_not_respond_to/
Zelensky: UN and Red Cross did not respond to requests for assistance in the flooded areas
Russen noemen alles Leopard. In het Zaporizhzhia, Donetsk en bij Bakhmut wordt er hard geknokt.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:03 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb het sinds gisteren niet meer gevolgd, maar ik las elders dat het offensief nu echt begonnen is en dat de Leo 2's al gespot zijn her en der.
Klopt dat en zo ja, waar is het bezig?
Het Rode Kruis heeft wel een sterk staaltje incompetentie laten zien deze oorlog, zover ik meegekregen heb.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:04 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_did_not_respond_to/
Zelensky: UN and Red Cross did not respond to requests for assistance in the flooded areas
Maar wat wil je dat het Rode Kruis doet als Rusland niet wil beloven dat ze niet op hun gaan schieten?quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:20 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het Rode Kruis heeft wel een sterk staaltje incompetentie laten zien deze oorlog, zover ik meegekregen heb.
quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dit is echt al de 4x in paar maanden tijd of zo dat jij aankomt met het zelfde verhaal. Moeten we nu echt weer gaan uitleggen waarom onderhandelen met putin niet zoveel zin heeft?
Je vraagt je soms af wie zo'n ding daar plaatst? De overheid?quote:
Vooralsnog zijn vooral de Russen in paniek.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben een van de hartliners tegen Rusland. Jezus man, maar iedereen ziet toch dat het niet meer gaat.
Ze zijn er gewoon aan het werk. https://www.icrc.org/en/where-we-work/europe-central-asia/ukrainequote:Op donderdag 8 juni 2023 12:20 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het Rode Kruis heeft wel een sterk staaltje incompetentie laten zien deze oorlog, zover ik meegekregen heb.
Ik zou even afwachten wat er terecht komt van het counteroffensief.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben een van de hartliners tegen Rusland. Jezus man, maar iedereen ziet toch dat het niet meer gaat.
quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:30 schreef HSG het volgende:
Les défenses russes détruites après la rupture d'un barrage, les champs de mines emportés '
Experts : les lignes de défense russes touchées par une rupture de barrage
La destruction du barrage de Kakhovka en Ukraine a des conséquences majeures sur les lignes de défense de l'armée russe sur le Dniepr. Les inondations ont détruit de nombreuses fortifications russes destinées à se défendre contre les attaques de l'Ukraine, a conclu l'Institut pour l'étude de la guerre (ISW).
La rupture du barrage a fait couler une énorme quantité d'eau dans la zone de guerre. Selon l'ISW, les Russes ont donc probablement été contraints de quitter des positions qu'ils utilisaient auparavant pour bombarder des cibles à Kherson, dont la capitale de la province du même nom. Des champs de mines auraient également été emportés.
Le chef des territoires occupés par la Russie à Kherson avait précédemment déclaré que la Russie pourrait bénéficier militairement des inondations massives. Cela pourrait compliquer les tentatives d'avance de l'armée ukrainienne. Le groupe de réflexion ISW critique cette analyse et affirme qu'il n'a pas été tenu compte du fait que la Russie a perdu des positions défensives.
Selon l'ISW, qui s'appuie sur des sources publiques, on ne sait toujours pas exactement combien de matériel lourd les forces armées russes ont perdu dans les 24 heures qui ont suivi la rupture du barrage. Le Kremlin accuse l'Ukraine de saboter le barrage de Kachovka. Les Ukrainiens contredisent cela et disent que les Russes eux-mêmes sont responsables de l'explosion du barrage.
https://www.telegraaf.nl/(...)envelden-weggespoeld
Alors tu es très désespéré.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |