Kijk het maar eens goed na, Rattenval zijn parasietenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:35 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das jouw mening en als jij daar geen moeite mee hebt is dat toch prima? Ik heb daar geen zin/tijd voor dus blijf ik lekker op mijn 25% korting zitten

Waarom? Elk bedrijf werkt hetzelfde en aangezien ik toch echt energie nodig heb, boeit het me verder niet zo.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Kijk het maar eens goed na, Rattenval zijn parasieten

Net voor een jaar vastgezet bij Eneco, levering vanaf 4 juli. 1,23 voor gas. Maandbedrag van 99 ipv 135 bij vdbron.quote:Op donderdag 8 juni 2023 14:37 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik dacht per 1 juli.
[..]
Heb eigenlijk weinig stress hoor. Maar ik wil gewoon vastigheid. Straks elke keer dat gekut met dat de prijzen weer veranderen, rot op.

Ik ook net van Van de Bron naar Eneco, maar dan per 10 juli. Ik ging uit van de 30 dagen opzegtermijn.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:40 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Net voor een jaar vastgezet bij Eneco, levering vanaf 4 juli. 1,23 voor gas. Maandbedrag van 110 ipv 135 bij vdbron.
Misschien dat het gas wel naar een euro kan, 23 cent minder. Maar net zo makkelijk die 23 ct erbovenop. En vanaf januari zonder prijsplafond? Dan liever nu even de zekerheid op de rekening.
(Stroom is levering en afname ongeveer gelijk, dus hoef ik niet zo naar te kijken voor nu)

Hij lult maar wat joh. Ik zit ook al jaren bij VF. Niets mis mee.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:21 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Waarom? Elk bedrijf werkt hetzelfde en aangezien ik toch echt energie nodig heb, boeit het me verder niet zo.

De overheid heeft de energieaanbieders verplicht om de termijnbedragen aan te passen nadat het energieplafond van kracht werd. Tenzij mensen er zelf voor gekozen hebben hun termijnbedrag weer omhoog te gooien zitten ze absoluut niet met termijnbedragen die nog gebaseerd zijn op de prijzen ten tijden van de piek.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:59 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dan lees je het denk ik verkeerd.
Veel mensen zitten nu nog op termijnbedragen op basis van de hoge prijzen van vorig jaar. Zodra die mensen een jaarrekening ontvangen, wordt een nieuw termijnbedrag berekend op basis van huidige tarieven.
Daarnaast zal de reductie van het energieverbruik langzaam maar zeker door werken in de termijnbedragen.

Wat een valse marketing dan.... Als ik Essent kies voor verlenging betaal ik 23 euro bij ANWB met dezelfde gegevens 17. Dat scheelt helemaal niet zoveel en dan blijf ik wel zitten.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:22 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Kijk hier heb ik iets gevonden, bij de comments
https://doe-duurzaam.nl/2(...)stant-zo-doe-je-dat/
[ afbeelding ]

Weet ik, wij zijn gewoon slimquote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hij lult maar wat joh. Ik zit ook al jaren bij VF. Niets mis mee.

Wow jij bent echt een coole gast. Respect.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:21 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Waarom? Elk bedrijf werkt hetzelfde en aangezien ik toch echt energie nodig heb, boeit het me verder niet zo.

Dan ga maar eens vergelijken joh. Heb je een nog lopend vast contract? Dan kan ik het me voorstellen. Maar met een variabele contract en die 25% ‘vaste klanten korting’, dan nog ben je elders nu vast en zeker beter uit.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hij lult maar wat joh. Ik zit ook al jaren bij VF. Niets mis mee.

Wat een onzin. Werken jullie twee voor Vattenfall? Wanneer je vertrouwen hebt in een energiereus dan spoor je niet, zeker omdat ze je 3 jaar lang hebben uitgemolken als je geen vast contract had.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:26 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Weet ik, wij zijn gewoon slim![]()
Eindelijk eens een bedrijf wat trouwe klanten beloond ipv klanten lokken en daarna de hoofdprijs laten betalen

Ik heb óók geprofiteerd als de prijzen omlaag gingen met mijn variabele contractquote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat een onzin. Werken jullie twee voor Vattenfall? Wanneer je vertrouwen hebt in een energiereus dan spoor je niet, zeker omdat ze je 3 jaar lang hebben uitgemolken als je geen vast contract had.
Ik kreeg na 3 jaar klant te zijn vorige week een aanbod voor 1.35 per m3 gas. Bij de concurrenten zit het inmiddels al op 1.17. Ja echt een bedrijf wat trouwe klanten beloond ja!

Sow dat zijn hoge prijzenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:38 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik heb óók geprofiteerd als de prijzen omlaag gingen met mijn variabele contract![]()
En ik kreeg een aanbod van 0,30 per kwh en 1,26 per m3 dus ja, ik snap dat je je nu uitgemolken voelt.

quote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Sow dat zijn hoge prijzenTopbedrijf!

1.16 en 0,20 hier. Succes bij Vattenfall! Maar ach het interesseert je toch allemaal niet en overstappen is moeilijk. Nou prima. Maar doe aub niet alsof Vattenfall een topbedrijf is want dat zijn ze niet, lijers zijn het. Schuim der aarde, net als de rest van de energiebedrijven.quote:

Waar is "hier"?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:59 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
1.16 en 0,20 hier. Succes bij Vattenfall! Maar ach het interesseert je toch allemaal niet en overstappen is moeilijk. Nou prima. Maar doe aub niet alsof Vattenfall een topbedrijf is want dat zijn ze niet, lijers zijn het. Schuim der aarde, net als de rest van de energiebedrijven.

Nou, gefeliciteerd, je verdient een stickerquote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:59 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
1.16 en 0,20 hier. Succes bij Vattenfall! Maar ach het interesseert je toch allemaal niet en overstappen is moeilijk. Nou prima. Maar doe aub niet alsof Vattenfall een topbedrijf is want dat zijn ze niet, lijers zijn het. Schuim der aarde, net als de rest van de energiebedrijven.

Zeker en nee het is geen klein energiebedrijfje. Maar ach, wat maakt jou het uit? Lekker blijven zitten bij Vattenfall, het is maar geld hé patser.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:06 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nou, gefeliciteerd, je verdient een stickerHeb je ook naar het vastrecht gekeken? En hopelijk is het geen klein energiebedrijfje wat omflikkert met een beetje wind?

Maar welk bedrijf biedt nu dan stroom voor 20 cent per kWh en gas voor ¤ 1,16 per m³?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zeker en nee het is geen klein energiebedrijfje. Maar ach, wat maakt jou het uit? Lekker blijven zitten bij Vattenfall, het is maar geld hé patser.

En wat voor een contract heb je? Dynamisch, variabel, 1, 2 of 3 jaar contract?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zeker en nee het is geen klein energiebedrijfje. Maar ach, wat maakt jou het uit? Lekker blijven zitten bij Vattenfall, het is maar geld hé patser.

Ik vind het zó grappig hoe jij je druk maakt over mijn energiequote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]

In mei zaten we zakelijk nét onder de 20 cent, inclusief. Dus kan best zijn dat ie dynamisch zit. Dan wens ik hem veel succes. En vooral sterkte.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:26 schreef Leandra het volgende:
Overigens zie ik hier: https://www.energievergelijk.nl/energieprijzen/stroomprijs geen enkele leveracier staan die stroom voor 20 cent per kWh biedt, en alleen de dynamische leveranciers komen onder de 30 cent.
De (ruim) 15 cent belastingen per kWh wel meegeteld in die 20 cent?

Waarom dan?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:47 schreef Ericr het volgende:
Omslagpunt lijkt bereikt. Ook al fluctueren de energie prijzen wel vaker natuurlijk. Maar nu nog gokken op een verdere daling kan wel eens erg vervelend uitpakken.

Omdat de vraag toeneemt mede door de hitte. Na de zomer misschien nog een klein dipje maar dat heeft weinig invloed als tegen die tijd de termijnprijzen al meer dan 50% zijn gestegen.quote:

Dat is een hele mooie terugleververgoeding. Ik ga ook maar eens kijkenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:21 schreef freak1 het volgende:
na een hoop gesteggel over dat ik toch wel veel energie gebruik en dat ik dan eigenlijk geen 3 jaar contract mag en dan weer wel en dan weer niet is de kogel door de kerk, Engie bied toch wel een 3 jaar contract.
gisteren getekend..
wel uiteraard met de standaard waarschuwing "het is alleen vandaag geldig"![]()
ja mevrouw als ik morgen bel is hij morgen heus ook nog wel geldig maargoed.
3 jaar vastgezet;
alleen electra
normaal tarief 0.42 per kWh
dal tarief 0.36 per kWh
veel spannender
terugleververgoeding;
0.27 per kWh piek
0.21 per kWh dal
(inc btw overigens alles)
ik produceer meer dan ik verbruik dus de terugleververgoeding was heel belangrijk voor me. zeker met afbouw saldering vanaf 2025 is dit gunstiger voor me dan een potentieel 0.35 per kWh gaan betalen maar dan maar 0.08 per kWh terugkrijgen.

Ik lees ook even mee. Had het net op mijn to do lijstje gezet. Komende week even wat uitgebreider kijken of Independer makkelijk de verschillende aanbieders op een rij heeft. 😇quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:21 schreef freak1 het volgende:
na een hoop gesteggel over dat ik toch wel veel energie gebruik en dat ik dan eigenlijk geen 3 jaar contract mag en dan weer wel en dan weer niet is de kogel door de kerk, Engie bied toch wel een 3 jaar contract.
gisteren getekend..
3 jaar vastgezet;
alleen electra
dal tarief 0.36 per kWh
veel spannender
terugleververgoeding;
0.27 per kWh piek
0.21 per kWh dal
ik produceer meer dan ik verbruik dus de terugleververgoeding was heel belangrijk voor me. zeker met afbouw saldering vanaf 2025 is dit gunstiger voor me dan een potentieel 0.35 per kWh gaan betalen maar dan maar 0.08 per kWh terugkrijgen.

Een dag later is het tarief in het aanbod lager. Goed dat ik nog even gewacht heb dus.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:53 schreef Zwansen het volgende:
Aanbod van Greenchoice om 2 jaar vast te zetten.

Hoe kom je aan zo’n hoge terugleververgoeding? Ik zie dat niet staan op hun website (kan dat ik niet goed kijk).quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:21 schreef freak1 het volgende:
gisteren getekend..
3 jaar vastgezet;
alleen electra
dal tarief 0.36 per kWh
veel spannender
terugleververgoeding;
0.27 per kWh piek
0.21 per kWh dal

oh en zie dus mijn voorgaande post.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:58 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik lees ook even mee. Had het net op mijn to do lijstje gezet. Komende week even wat uitgebreider kijken of Independer makkelijk de verschillende aanbieders op een rij heeft. 😇

En jouw post helpt ook niet mee in mijn hoop dat het nog zal zakkenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:47 schreef Ericr het volgende:
Omslagpunt lijkt bereikt. Ook al fluctueren de energie prijzen wel vaker natuurlijk. Maar nu nog gokken op een verdere daling kan wel eens erg vervelend uitpakken.

Vattenfall for ever!quote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat een onzin. Werken jullie twee voor Vattenfall? Wanneer je vertrouwen hebt in een energiereus dan spoor je niet, zeker omdat ze je 3 jaar lang hebben uitgemolken als je geen vast contract had.
Ik kreeg na 3 jaar klant te zijn vorige week een aanbod voor 1.35 per m3 gas. Bij de concurrenten zit het inmiddels al op 1.17. Ja echt een bedrijf wat trouwe klanten beloond ja!

Lijken me goeie en heldere overwegingen om idd vast te zetten. Het is ook deels een verzekering tegen hogere prijzen en daarmee koop je ook rust.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:46 schreef Mushanga71 het volgende:
Denk dat ik zo op het knopje voor 1 jaar vast bij vattenfall ga klikken.
Wordt dan 0,30 per kwh en 1,26 per m3. Maandtermijn 300 euro.
Het is nu al 10 dagen een dagaanbod en er zit geen beweging in. Stel dat gas een duppie zakt, scheelt me dat rond de 180 euro per jaar.
Elektra zal niet veel zakken, dan zal het onder de streep op een paar tientjes uitkomen.
En hoe raar dit voor sommigen ook zal klinken: dit geeft me echt stress. Heb altijd variabel gezeten en er geen omkijken naar gehad. Maar na die idiote prijsstijgingen die we ons allemaal herinneren, wil ik dat gewoon niet meer.
Zakelijk gezien zitten we dynamisch. Begin 2021 was dat een goede keus. Daarna begon de ellende en kán je niet meer terug tenzij voor de hoofdprijs. Dat geeft me al genoeg stress en daar kan ik het huis eigenlijk niet bij hebben. Dus.

Oh dacht Rattenval.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:52 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Vattenfall for ever!
Leuk feitje nog, Vattenfall is waterval in het Zweeds.

quote:

Daar gaat hij echt niet meer op terugkomen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welke leverancier biedt je nu een contract van 20 cent per kWh en ¤ 1,16 per m³?

Beetje flauw, wel sneren naar anderen en roepen dat een ander het niet goed genoeg regelt omdat je zelf tarieven X hebt geregeld, maar niet willen zeggen bij welke (grote) leverancier dat is.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:18 schreef Viezig het volgende:
[..]
Daar gaat hij echt niet meer op terugkomen.

tuurlijk is het getroll.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Beetje flauw, wel sneren naar anderen en roepen dat een ander het niet goed genoeg regelt omdat je zelf tarieven X hebt geregeld, maar niet willen zeggen bij welke (grote) leverancier dat is.
Je zou bijna denken dat het getroll is.

Vanwege al die gas-BBQs?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
Omdat de vraag toeneemt mede door de hitte. Na de zomer misschien nog een klein dipje maar dat heeft weinig invloed als tegen die tijd de termijnprijzen al meer dan 50% zijn gestegen.

quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Tuurlijk ja. Waarom zou ik hier nog inhoudelijk reageren als het vol zit met mensen die vuistdiep in Vattenfall zittenWaNt mIJ boEIt HeT toCh nIeT waT HEt kOsT1!!1!!11

Stel je niet aan zeg. En fijn dat je toegeeft dat je dus uit je nek zit te lullen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Tuurlijk ja. Waarom zou ik hier nog inhoudelijk reageren als het vol zit met mensen die vuistdiep in Vattenfall zittenWaNt mIJ boEIt HeT toCh nIeT waT HEt kOsT1!!1!!11

Balen 🤣quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:06 schreef freak1 het volgende:
even voor @:investeerdertje en @:icegiant;
de terugleververgoeding is zo hoog omdat ik al klant was (via dynamisch) en ik dus de bestaande voorwaarden heb overgenomen (was een voorwaarde voor mijn verlenging naar 3 jaar)
"Terugleververgoeding en salderen
Als je zelf energie opwekt en eventueel een deel daarvan terug levert, dan gelden voor jou de volgende regelingen.
 Wanneer je zelf energie opwekt, verrekent ENGIE dit op jouw jaarafrekening. Je ziet hier het aantal kWh dat
je bij ENGIE hebt afgenomen minus het aantal teruggeleverde kWh terug. Op basis van dit netto verbruik
bepalen wij jouw totale kosten.
 Als je meer opwekt dan je verbruikt, lever je stroom terug aan het net. Voor de stroom die je teruglevert
ontvang je een vergoeding die gelijk is aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw)."
volgens mij in de nieuwste voorwaarden gebruiken ze 0.08 euro als terugleververgoeding.

Is dat niet grotendeels zonne-energie nu? Zonnetje schijnt behoorlijkquote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:29 schreef Ericr het volgende:
[..]
Gasverbruik om electriciteit op te wekken vooro.a. airco's.

Ja op de middag wel. Maar dan zijn mensen niet perse thuis. S avonds die hitte je huis uit blazen...quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:36 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Is dat niet grotendeels zonne-energie nu? Zonnetje schijnt behoorlijk

Als je weer begint te twijfelen dan heb je nu 14 dagen de tijd om het te annuleren.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:03 schreef Mushanga71 het volgende:
IK HEB HET GEDAAN, OP HET KNOPJE VOOR EEN JAAR GEDRUKT!![]()
Kwh 0,30 en gas 1,26 m3
Mijn variabele contract zou, met de prijzen die ze de komende maanden rekenen, op 4727 euro komen. Dan kan het zakken of stijgen. Mijn jaarcontract wordt nu 3596 per jaar.
Afgelopen jaar heb ik 9 x 384 = 3456 plus 3 x 370 = 1110 totaal 4566 euro. Min 2 x 190 en 319 teveel betaald komt het totaalbedrag op 3867 Maandtermijn zou dan 322,25 zijn geweest. Onder de streep is het jaarcontract dus iets goedkoper dan afgelopen jaar maar wel veel goedkoper dan het variabele tarief wat ze nu berekenen.
Dat variabele was al die jaren prima, toen het nog 2x per jaar werd aangepast. Nu is dat 4x per jaar en wie weet wordt dat nog meer.
Ben ondertussen zoveel tijd met twijfelen en stressen kwijt, dat ik eigenlijk opgelucht ben dat ik de knoop heb doorgehakt. Misschien stom om niet te wachten, wat ik eerst wilde, maar nee. Stukje stress minder nu.

Ik kocht net rustquote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:54 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Lijken me goeie en heldere overwegingen om idd vast te zetten. Het is ook deels een verzekering tegen hogere prijzen en daarmee koop je ook rust.

Weet ikquote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je weer begint te twijfelen dan heb je nu 14 dagen de tijd om het te annuleren.

Zoooo dan, dat doe je goedquote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, prijzen stijgen weer iets. Verschil tussen Eneco en Oxxio is heel erg klein (dus Eneco, ja ik weet dat Oxxio = Eneco).
[ afbeelding ]

Ja ok, dus savonds gaat er een gascentrale'tje aan om wat stroom te maken voor een deel huishoudens die een airco hebben en daarom gaan de prijzen voor kWh en gas omhoog?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:51 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja op de middag wel. Maar dan zijn mensen niet perse thuis. S avonds die hitte je huis uit blazen...

Goed gedaan! Ik moet nog een weekje of 3 wachten tot ik kan verlengen bij VF.quote:

heb net uitgebreider gekeken, ik blijf zitten waar ik nu zit.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:06 schreef freak1 het volgende:
even voor @:investeerdertje en @:icegiant;
de terugleververgoeding is zo hoog omdat ik al klant was (via dynamisch) en ik dus de bestaande voorwaarden heb overgenomen (was een voorwaarde voor mijn verlenging naar 3 jaar)
"Terugleververgoeding en salderen
Als je zelf energie opwekt en eventueel een deel daarvan terug levert, dan gelden voor jou de volgende regelingen.
 Wanneer je zelf energie opwekt, verrekent ENGIE dit op jouw jaarafrekening. Je ziet hier het aantal kWh dat
je bij ENGIE hebt afgenomen minus het aantal teruggeleverde kWh terug. Op basis van dit netto verbruik
bepalen wij jouw totale kosten.
 Als je meer opwekt dan je verbruikt, lever je stroom terug aan het net. Voor de stroom die je teruglevert
ontvang je een vergoeding die gelijk is aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw)."
volgens mij in de nieuwste voorwaarden gebruiken ze 0.08 euro als terugleververgoeding.

Je hebt dan nog geen aanbieding gekregen?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Goed gedaan! Ik moet nog een weekje of 3 wachten tot ik kan verlengen bij VF.
Hopen dat er niets geks gebeurd in die tijd.

Nee, omdat je jaarprijzen in de min staanquote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoezo, krijg jij andere prijzen dan?

Oh dat. Ja maar ik heb geen gas en ik lever meer terug dan ik afneem, dus ja.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:57 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nee, omdat je jaarprijzen in de min staanJouw min jaarbedrag is minder dan mijn plus maandbedrag

Daarom, dát doe je goedquote:Op zaterdag 10 juni 2023 16:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh dat. Ja maar ik heb geen gas en ik lever meer terug dan ik afneem, dus ja.

Mn contract loopt nog 1,5 maand. Dus ik wacht aanbod af.. misschien zakt het nog iets?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Je hebt dan nog geen aanbieding gekregen?
Ik help je mee hopen dat het zo'n beetje blijft zoals het is. Je zou ook nog vf kunnen bellen dat je een nieuw contract wil, kijken waar ze mee komen.
Die onzekerheid wat de prijzen gaan doen is echt niet normaal.

Nouja, dan is de hysterie om snel vast te zetten voorbij en wie weet wat de prijzen dan doenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:11 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Mn contract loopt nog 1,5 maand. Dus ik wacht aanbod af.. misschien zakt het nog iets?
Gaat toch maar om een bedrag tussen de 50 en 60 euro per maand ofzo.

Jij hebt ook die 25% toch?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:45 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nouja, dan is de hysterie om snel vast te zetten voorbij en wie weet wat de prijzen dan doen![]()
3 jaar was 1,33 per m3 en 0,33 voor 1kwh. Dat vond ik teveel om voor 3 jaar aan vast te zitten.

Jupquote:

Hoezo spastisch doen?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jup![]()
Ik ga 0,301550 per kwh en 1,266749 per m3 betalen.
Edit: het nieuwe termijnbedrag zou 299,69 worden en voor variabel was dat 319,00. Laten ze het termijnbedrag gewoon op 319,00 staanPrima, scheelt mij weer aanpassen. Heb geen zin om komende winter weer zo spastisch met de verwarming om te moeten gaan
![]()

Hoef ik niet telkens op het gasverbruik te letten. Heb een ouwe gasmeter en mn foon staat vol foto's van die meterquote:

Oh, accepteren dat je een afrekening van 240 euro krijgt is geen optie?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:01 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hoef ik niet telkens op het gasverbruik te letten. Heb een ouwe gasmeter en mn foon staat vol foto's van die meterSteeds uitrekenen en zo. Ben daar een beetje klaar mee.

Heb je niet op de site/app van je leverancier zo'n tool dat je je huidige standen kunt invullen en dat die tool dat voor je uitrekent?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:01 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hoef ik niet telkens op het gasverbruik te letten. Heb een ouwe gasmeter en mn foon staat vol foto's van die meterSteeds uitrekenen en zo. Ben daar een beetje klaar mee.

Nee hoor, das geen probleem verder. Maar krijg onder de streep liever een sigaar uit eigen doos terugquote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Oh, accepteren dat je een afrekening van 240 euro krijgt is geen optie?
Nope, vulde de meterstanden regelmatig in maar verder niets. Rekende het zelf uit.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:24 schreef S_E het volgende:
[..]
Heb je niet op de site/app van je leverancier zo'n tool dat je je huidige standen kunt invullen en dat die tool dat voor je uitrekent?

Je realiseert je als er maar 1 aanbieder is zij kunnen vragen wat ze willen?quote:Op zondag 11 juni 2023 14:45 schreef Galvez het volgende:
Wat een kust systeem is dit toch ook met tientallen verschillende bedrijfjes die een graantje proberen mee te pikken.
Er zou gewoon één partij me vaste tarieven moeten zijn, scheelt zo veel overhead.
Fuck privatisering.
Kreeg net een aanbod van de ANWB. Wat moet de fucking ANWB nou met energie? Schoenmaker blijf bij je leest.

Wie had het over een commerciële aanbieder?quote:Op zondag 11 juni 2023 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Je realiseert je als er maar 1 aanbieder is zij kunnen vragen wat ze willen?

Voor de overheid is dit veel interessanter, kunnen ze drie of vier keer BTW vangen.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:16 schreef Galvez het volgende:
[..]
Wie had het over een commerciële aanbieder?
Energie was goedkoper voor de privatisering, zelfs met inflatie in ogenschouw genomen.

Maak een account aan op energiemanageronline.nl of mindergas.nl dan is het een kwestie van eens per maand, of per week of iedere avond (net waar jij gelukkig van wordt) even de meterstanden invullen en hij rekent zelf voor je uit wat je verbruik is.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:01 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]

Dan snap jij de hele BTW regeling niet erg.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor de overheid is dit veel interessanter, kunnen ze drie of vier keer BTW vangen.

Belasting over omzet.quote:Op zondag 11 juni 2023 16:17 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dan snap jij de hele BTW regeling niet erg.

Dan vangen ze de BTW over toegenomen waarde. Dat is toch niet anders of de leverantie over verschillende schijven gaat of dat het er maar een is? Of dacht je dat een overheidsbedrijf geen BTW hoeft af te dragen?quote:Op zondag 11 juni 2023 16:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Belasting over omzet.
Hoe ga je daar als overheid net zoveel aan aan verdienen als je alles van transport tot levering en productie in eigen huis hebt?

Das idd wel een idee. Ik heb de sites opgeslagen, ga ik daar es mee aan de slag. Dankquote:Op zondag 11 juni 2023 15:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maak een account aan op energiemanageronline.nl of mindergas.nl dan is het een kwestie van eens per maand, of per week of iedere avond (net waar jij gelukkig van wordt) even de meterstanden invullen en hij rekent zelf voor je uit wat je verbruik is.
Als je nog oude meterstanden hebt dan kun je die ook invoeren om daarmee te vergelijken.
Ik had in ons oude huis bij beide een account en die gebruikte ik ook beide, en hier alleen bij energiemanageronline, waar je ook gas kunt invullen.
Is allebei gratis.

Toen de energievoorziening een overheidsdienst was betaalden wij geen BTW over energie en beheer. Nog los van het BTW-verhaal heeft de verkoop van die bedrijven de overheden vele miljarden opgeleverd.quote:Op zondag 11 juni 2023 16:29 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dan vangen ze de BTW over toegenomen waarde. Dat is toch niet anders of de leverantie over verschillende schijven gaat of dat het er maar een is? Of dacht je dat een overheidsbedrijf geen BTW hoeft af te dragen?
Ik denk zelf dat een overheidsbedrijf niet goedkoper is, een beetje concurrentie kan geen kwaad over het algemeen.
Wel ben ik tegenstander dat infrastructuur in particuliere handen is, ik vind dus dat draadjes en leidingen (net als rails en wegen) eigendom horen te zijn van een overheid. De gebruikers van die infra kunnen dan wel particulier zijn. Maar dat is een andere discussie

De grote jongens als Essent en Vattenfall krijgen dan vast wel weer een of andere bailout van belastinggeld.quote:Op zondag 11 juni 2023 17:21 schreef Fe2O3 het volgende:
Als het niet meer gaat dalen, waarom sturen die energieboeren dan aan om 1 2 of 3 jaar vast te zetten? Die willen allemaal falliet in 2024? ...

Omdat als prijzen niet spectaculair stijgen of zelfs dalen ze goudgeld verdienen aan al die mensen met een relatief duur vast contract.quote:Op zondag 11 juni 2023 17:21 schreef Fe2O3 het volgende:
Als het niet meer gaat dalen, waarom sturen die energieboeren dan aan om 1 2 of 3 jaar vast te zetten? Die willen allemaal falliet in 2024? ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |