abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209458813
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 23:26 schreef Leandra het volgende:
Overigens zie ik hier: https://www.energievergelijk.nl/energieprijzen/stroomprijs geen enkele leveracier staan die stroom voor 20 cent per kWh biedt, en alleen de dynamische leveranciers komen onder de 30 cent.

De (ruim) 15 cent belastingen per kWh wel meegeteld in die 20 cent?
In mei zaten we zakelijk nét onder de 20 cent, inclusief. Dus kan best zijn dat ie dynamisch zit. Dan wens ik hem veel succes. En vooral sterkte.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 10 juni 2023 @ 08:47:03 #227
40566 Ericr
Livewrong
pi_209460887
Omslagpunt lijkt bereikt. Ook al fluctueren de energie prijzen wel vaker natuurlijk. Maar nu nog gokken op een verdere daling kan wel eens erg vervelend uitpakken.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 08:50:03 #228
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_209460916
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 08:47 schreef Ericr het volgende:
Omslagpunt lijkt bereikt. Ook al fluctueren de energie prijzen wel vaker natuurlijk. Maar nu nog gokken op een verdere daling kan wel eens erg vervelend uitpakken.
Waarom dan?
  zaterdag 10 juni 2023 @ 09:08:59 #229
40566 Ericr
Livewrong
pi_209461060
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 08:50 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Waarom dan?
Omdat de vraag toeneemt mede door de hitte. Na de zomer misschien nog een klein dipje maar dat heeft weinig invloed als tegen die tijd de termijnprijzen al meer dan 50% zijn gestegen.
pi_209461158
na een hoop gesteggel over dat ik toch wel veel energie gebruik en dat ik dan eigenlijk geen 3 jaar contract mag en dan weer wel en dan weer niet is de kogel door de kerk, Engie bied toch wel een 3 jaar contract.
gisteren getekend..
wel uiteraard met de standaard waarschuwing "het is alleen vandaag geldig" :')
ja mevrouw als ik morgen bel is hij morgen heus ook nog wel geldig maargoed.

3 jaar vastgezet;
alleen electra
normaal tarief 0.42 per kWh
dal tarief 0.36 per kWh
veel spannender
terugleververgoeding;
0.27 per kWh piek
0.21 per kWh dal
(inc btw overigens alles)
ik produceer meer dan ik verbruik dus de terugleververgoeding was heel belangrijk voor me. zeker met afbouw saldering vanaf 2025 is dit gunstiger voor me dan een potentieel 0.35 per kWh gaan betalen maar dan maar 0.08 per kWh terugkrijgen.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_209461643
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 09:21 schreef freak1 het volgende:
na een hoop gesteggel over dat ik toch wel veel energie gebruik en dat ik dan eigenlijk geen 3 jaar contract mag en dan weer wel en dan weer niet is de kogel door de kerk, Engie bied toch wel een 3 jaar contract.
gisteren getekend..

3 jaar vastgezet;
alleen electra
dal tarief 0.36 per kWh
veel spannender
terugleververgoeding;
0.27 per kWh piek
0.21 per kWh dal
ik produceer meer dan ik verbruik dus de terugleververgoeding was heel belangrijk voor me. zeker met afbouw saldering vanaf 2025 is dit gunstiger voor me dan een potentieel 0.35 per kWh gaan betalen maar dan maar 0.08 per kWh terugkrijgen.
Dat is een hele mooie terugleververgoeding. Ik ga ook maar eens kijken
pi_209461952
quote:
gisteren getekend..

3 jaar vastgezet;
alleen electra
dal tarief 0.36 per kWh
veel spannender
terugleververgoeding;
0.27 per kWh piek
0.21 per kWh dal
Ik lees ook even mee. Had het net op mijn to do lijstje gezet. Komende week even wat uitgebreider kijken of Independer makkelijk de verschillende aanbieders op een rij heeft. 😇
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  zaterdag 10 juni 2023 @ 11:26:41 #233
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_209462182
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:53 schreef Zwansen het volgende:
Aanbod van Greenchoice om 2 jaar vast te zetten. :o
Een dag later is het tarief in het aanbod lager. Goed dat ik nog even gewacht heb dus. :P
pi_209462288
Zojuist vastgezet Vattenfall, bij het nakijken van de jaarnota zag ik dan wij in januari ¤2,26 hebben moeten aftikken per 1m3
pi_209462467
quote:
gisteren getekend..

3 jaar vastgezet;
alleen electra
dal tarief 0.36 per kWh
veel spannender
terugleververgoeding;
0.27 per kWh piek
0.21 per kWh dal
Hoe kom je aan zo’n hoge terugleververgoeding? Ik zie dat niet staan op hun website (kan dat ik niet goed kijk).
pi_209462509
even voor @investeerdertje en @Icegiant;
de terugleververgoeding is zo hoog omdat ik al klant was (via dynamisch) en ik dus de bestaande voorwaarden heb overgenomen (was een voorwaarde voor mijn verlenging naar 3 jaar)

"Terugleververgoeding en salderen
Als je zelf energie opwekt en eventueel een deel daarvan terug levert, dan gelden voor jou de volgende regelingen.
 Wanneer je zelf energie opwekt, verrekent ENGIE dit op jouw jaarafrekening. Je ziet hier het aantal kWh dat
je bij ENGIE hebt afgenomen minus het aantal teruggeleverde kWh terug. Op basis van dit netto verbruik
bepalen wij jouw totale kosten.
 Als je meer opwekt dan je verbruikt, lever je stroom terug aan het net. Voor de stroom die je teruglevert
ontvang je een vergoeding die gelijk is aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw)."
volgens mij in de nieuwste voorwaarden gebruiken ze 0.08 euro als terugleververgoeding.
en dank u meneer Dood,
pi_209462556
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 10:58 schreef Essebes het volgende:

[..]
Ik lees ook even mee. Had het net op mijn to do lijstje gezet. Komende week even wat uitgebreider kijken of Independer makkelijk de verschillende aanbieders op een rij heeft. 😇
oh en zie dus mijn voorgaande post.
independer\gaslicht had overigens 3 jaar vast engie nog niet op de lijst staan..
en dank u meneer Dood,
pi_209462807
Denk dat ik zo op het knopje voor 1 jaar vast bij vattenfall ga klikken.
Wordt dan 0,30 per kwh en 1,26 per m3. Maandtermijn 300 euro.
Het is nu al 10 dagen een dagaanbod en er zit geen beweging in. Stel dat gas een duppie zakt, scheelt me dat rond de 180 euro per jaar.
Elektra zal niet veel zakken, dan zal het onder de streep op een paar tientjes uitkomen.

En hoe raar dit voor sommigen ook zal klinken: dit geeft me echt stress. Heb altijd variabel gezeten en er geen omkijken naar gehad. Maar na die idiote prijsstijgingen die we ons allemaal herinneren, wil ik dat gewoon niet meer.

Zakelijk gezien zitten we dynamisch. Begin 2021 was dat een goede keus. Daarna begon de ellende en kán je niet meer terug tenzij voor de hoofdprijs. Dat geeft me al genoeg stress en daar kan ik het huis eigenlijk niet bij hebben. Dus.
If they say
pi_209462831
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 08:47 schreef Ericr het volgende:
En jouw post helpt ook niet mee in mijn hoop dat het nog zal zakken :+
If they say
  zaterdag 10 juni 2023 @ 12:52:14 #240
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_209462865
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 22:18 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Wat een onzin. Werken jullie twee voor Vattenfall? Wanneer je vertrouwen hebt in een energiereus dan spoor je niet, zeker omdat ze je 3 jaar lang hebben uitgemolken als je geen vast contract had.

Ik kreeg na 3 jaar klant te zijn vorige week een aanbod voor 1.35 per m3 gas. Bij de concurrenten zit het inmiddels al op 1.17. Ja echt een bedrijf wat trouwe klanten beloond ja!
Vattenfall for ever!

Leuk feitje nog, Vattenfall is waterval in het Zweeds.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 10 juni 2023 @ 12:54:55 #241
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_209462891
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 12:46 schreef Mushanga71 het volgende:
Denk dat ik zo op het knopje voor 1 jaar vast bij vattenfall ga klikken.
Wordt dan 0,30 per kwh en 1,26 per m3. Maandtermijn 300 euro.
Het is nu al 10 dagen een dagaanbod en er zit geen beweging in. Stel dat gas een duppie zakt, scheelt me dat rond de 180 euro per jaar.
Elektra zal niet veel zakken, dan zal het onder de streep op een paar tientjes uitkomen.

En hoe raar dit voor sommigen ook zal klinken: dit geeft me echt stress. Heb altijd variabel gezeten en er geen omkijken naar gehad. Maar na die idiote prijsstijgingen die we ons allemaal herinneren, wil ik dat gewoon niet meer.

Zakelijk gezien zitten we dynamisch. Begin 2021 was dat een goede keus. Daarna begon de ellende en kán je niet meer terug tenzij voor de hoofdprijs. Dat geeft me al genoeg stress en daar kan ik het huis eigenlijk niet bij hebben. Dus.
Lijken me goeie en heldere overwegingen om idd vast te zetten. Het is ook deels een verzekering tegen hogere prijzen en daarmee koop je ook rust.
pi_209462900
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 12:52 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Vattenfall for ever!

Leuk feitje nog, Vattenfall is waterval in het Zweeds.
Oh dacht Rattenval.
U MAD?
  zaterdag 10 juni 2023 @ 13:02:44 #243
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_209462976
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 12:55 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Oh dacht Rattenval.
:P
  zaterdag 10 juni 2023 @ 13:07:29 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209463007
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 12:55 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Oh dacht Rattenval.
Welke leverancier biedt je nu een contract van 20 cent per kWh en ¤ 1,16 per m³?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209463082
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 13:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Welke leverancier biedt je nu een contract van 20 cent per kWh en ¤ 1,16 per m³?
Daar gaat hij echt niet meer op terugkomen.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 13:23:08 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209463130
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 13:18 schreef Viezig het volgende:

[..]
Daar gaat hij echt niet meer op terugkomen.
Beetje flauw, wel sneren naar anderen en roepen dat een ander het niet goed genoeg regelt omdat je zelf tarieven X hebt geregeld, maar niet willen zeggen bij welke (grote) leverancier dat is.
Je zou bijna denken dat het getroll is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209463256
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 13:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Beetje flauw, wel sneren naar anderen en roepen dat een ander het niet goed genoeg regelt omdat je zelf tarieven X hebt geregeld, maar niet willen zeggen bij welke (grote) leverancier dat is.
Je zou bijna denken dat het getroll is.
tuurlijk is het getroll.
er is geen enkele leverancier die, inc btw en belasting, voor 0.20 per kWh levert. trollgedrag en gelul. maargoed, dat krijg je van iemand die het nog altijd grappig vind om namen te verdraaien om daar een gelijk mee proberen te halen.
kan me voorstellen dat je nu bij een dynamische leverancier met uurprijzen op dagen gemiddeld 20 cent betaald:
https://nieuwestroom.nl/epex-apx-handelsbeurs/
maargoed, dat kan morgen 80 cent zijn.
ik kan iig geen enkele leverancier vinden die voor 20 cent levert met een half jaar, jaar of 3 jaar contract.
en dank u meneer Dood,
pi_209463318
Twijfel nu alleen of 3 jaar niet slimmer is, heb tenslotte nog 13 dagen bedenktermijn. 3 jaar was hetzelfde tarief als 1 jaar.
Iemand een glazen bol? Het is dus met name gas voor ons. Over 3 jaar hopen we genoeg gespaard te hebben om het laatste energieslurpende deel van ons huis volledig te vervangen (de aanbouw). Tot dan zal ons gasverbruik niet dalen (990 per jaar momenteel).
  zaterdag 10 juni 2023 @ 14:17:01 #249
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_209463605
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 09:08 schreef Ericr het volgende:

[..]
Omdat de vraag toeneemt mede door de hitte. Na de zomer misschien nog een klein dipje maar dat heeft weinig invloed als tegen die tijd de termijnprijzen al meer dan 50% zijn gestegen.
Vanwege al die gas-BBQs?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_209463608
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 13:55 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Tuurlijk ja. Waarom zou ik hier nog inhoudelijk reageren als het vol zit met mensen die vuistdiep in Vattenfall zitten :') WaNt mIJ boEIt HeT toCh nIeT waT HEt kOsT1!!1!!11
en dank u meneer Dood,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')