Stel je niet aan zeg. En fijn dat je toegeeft dat je dus uit je nek zit te lullen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Tuurlijk ja. Waarom zou ik hier nog inhoudelijk reageren als het vol zit met mensen die vuistdiep in Vattenfall zittenWaNt mIJ boEIt HeT toCh nIeT waT HEt kOsT1!!1!!11
Balen 🤣quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:06 schreef freak1 het volgende:
even voor @:investeerdertje en @:icegiant;
de terugleververgoeding is zo hoog omdat ik al klant was (via dynamisch) en ik dus de bestaande voorwaarden heb overgenomen (was een voorwaarde voor mijn verlenging naar 3 jaar)
"Terugleververgoeding en salderen
Als je zelf energie opwekt en eventueel een deel daarvan terug levert, dan gelden voor jou de volgende regelingen.
Wanneer je zelf energie opwekt, verrekent ENGIE dit op jouw jaarafrekening. Je ziet hier het aantal kWh dat
je bij ENGIE hebt afgenomen minus het aantal teruggeleverde kWh terug. Op basis van dit netto verbruik
bepalen wij jouw totale kosten.
Als je meer opwekt dan je verbruikt, lever je stroom terug aan het net. Voor de stroom die je teruglevert
ontvang je een vergoeding die gelijk is aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw)."
volgens mij in de nieuwste voorwaarden gebruiken ze 0.08 euro als terugleververgoeding.
Is dat niet grotendeels zonne-energie nu? Zonnetje schijnt behoorlijkquote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:29 schreef Ericr het volgende:
[..]
Gasverbruik om electriciteit op te wekken vooro.a. airco's.
Ja op de middag wel. Maar dan zijn mensen niet perse thuis. S avonds die hitte je huis uit blazen...quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:36 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Is dat niet grotendeels zonne-energie nu? Zonnetje schijnt behoorlijk
Als je weer begint te twijfelen dan heb je nu 14 dagen de tijd om het te annuleren.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:03 schreef Mushanga71 het volgende:
IK HEB HET GEDAAN, OP HET KNOPJE VOOR EEN JAAR GEDRUKT!![]()
Kwh 0,30 en gas 1,26 m3
Mijn variabele contract zou, met de prijzen die ze de komende maanden rekenen, op 4727 euro komen. Dan kan het zakken of stijgen. Mijn jaarcontract wordt nu 3596 per jaar.
Afgelopen jaar heb ik 9 x 384 = 3456 plus 3 x 370 = 1110 totaal 4566 euro. Min 2 x 190 en 319 teveel betaald komt het totaalbedrag op 3867 Maandtermijn zou dan 322,25 zijn geweest. Onder de streep is het jaarcontract dus iets goedkoper dan afgelopen jaar maar wel veel goedkoper dan het variabele tarief wat ze nu berekenen.
Dat variabele was al die jaren prima, toen het nog 2x per jaar werd aangepast. Nu is dat 4x per jaar en wie weet wordt dat nog meer.
Ben ondertussen zoveel tijd met twijfelen en stressen kwijt, dat ik eigenlijk opgelucht ben dat ik de knoop heb doorgehakt. Misschien stom om niet te wachten, wat ik eerst wilde, maar nee. Stukje stress minder nu.
Ik kocht net rustquote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:54 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Lijken me goeie en heldere overwegingen om idd vast te zetten. Het is ook deels een verzekering tegen hogere prijzen en daarmee koop je ook rust.
Weet ikquote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je weer begint te twijfelen dan heb je nu 14 dagen de tijd om het te annuleren.
Zoooo dan, dat doe je goedquote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, prijzen stijgen weer iets. Verschil tussen Eneco en Oxxio is heel erg klein (dus Eneco, ja ik weet dat Oxxio = Eneco).
[ afbeelding ]
Ja ok, dus savonds gaat er een gascentrale'tje aan om wat stroom te maken voor een deel huishoudens die een airco hebben en daarom gaan de prijzen voor kWh en gas omhoog?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:51 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja op de middag wel. Maar dan zijn mensen niet perse thuis. S avonds die hitte je huis uit blazen...
Goed gedaan! Ik moet nog een weekje of 3 wachten tot ik kan verlengen bij VF.quote:
heb net uitgebreider gekeken, ik blijf zitten waar ik nu zit.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:06 schreef freak1 het volgende:
even voor @:investeerdertje en @:icegiant;
de terugleververgoeding is zo hoog omdat ik al klant was (via dynamisch) en ik dus de bestaande voorwaarden heb overgenomen (was een voorwaarde voor mijn verlenging naar 3 jaar)
"Terugleververgoeding en salderen
Als je zelf energie opwekt en eventueel een deel daarvan terug levert, dan gelden voor jou de volgende regelingen.
Wanneer je zelf energie opwekt, verrekent ENGIE dit op jouw jaarafrekening. Je ziet hier het aantal kWh dat
je bij ENGIE hebt afgenomen minus het aantal teruggeleverde kWh terug. Op basis van dit netto verbruik
bepalen wij jouw totale kosten.
Als je meer opwekt dan je verbruikt, lever je stroom terug aan het net. Voor de stroom die je teruglevert
ontvang je een vergoeding die gelijk is aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw)."
volgens mij in de nieuwste voorwaarden gebruiken ze 0.08 euro als terugleververgoeding.
Je hebt dan nog geen aanbieding gekregen?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Goed gedaan! Ik moet nog een weekje of 3 wachten tot ik kan verlengen bij VF.
Hopen dat er niets geks gebeurd in die tijd.
Nee, omdat je jaarprijzen in de min staanquote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoezo, krijg jij andere prijzen dan?
Oh dat. Ja maar ik heb geen gas en ik lever meer terug dan ik afneem, dus ja.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:57 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nee, omdat je jaarprijzen in de min staanJouw min jaarbedrag is minder dan mijn plus maandbedrag
Daarom, dát doe je goedquote:Op zaterdag 10 juni 2023 16:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh dat. Ja maar ik heb geen gas en ik lever meer terug dan ik afneem, dus ja.
Mn contract loopt nog 1,5 maand. Dus ik wacht aanbod af.. misschien zakt het nog iets?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Je hebt dan nog geen aanbieding gekregen?
Ik help je mee hopen dat het zo'n beetje blijft zoals het is. Je zou ook nog vf kunnen bellen dat je een nieuw contract wil, kijken waar ze mee komen.
Die onzekerheid wat de prijzen gaan doen is echt niet normaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |