Ik gok op jaarbasis zo'n 9000 te verbruiken. En voor de uitbreiding zat ik zo rond de 11.000 - 11.500 aan opwek, daar komt nu een kleine 3000 bij (denk/hoop ik).quote:Op zondag 25 juni 2023 17:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoeveel stroom verbruik je dat dit loont?
Ja echt over de dakgoot, je kan de onderkant van de panelen gewoon zien dus.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:01 schreef bambino het volgende:
[..]
Zonder foto beetje moeilijk in te schatten.
Maar na de onderste pan lopen de panelen nog door, voorbij de dakgoot en dan nog 30cm?
Dat mag niets eens denk ik. De onderkant kan dan dermate veel wind vangen dat de klemmen bovenin het niet houden.
Wij plaatsen niet eens tot aan de dakgoot (ivm afwatering). Laat staan er voorbij.
Moet inderdaad zeggen dat het bedrijf kundig en snel reageert, zelfs op zondag.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat lijkt wel een soort schans ipv de traditionele O-W opstelling.
Overigens moet je ze gewoon bellen en dan stellen ze ene compleet pakket voor je samen inclusief rubbertjes, kabels en dergelijke waar ik zelf niet aan gedacht had.
Ja dat is dus niet de bedoeling.quote:Op zondag 25 juni 2023 23:10 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Ja echt over de dakgoot, je kan de onderkant van de panelen gewoon zien dus.
Zijn de pieken van het opwekken wel hetzelfde als voorheen?quote:Op maandag 26 juni 2023 09:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Mei loopt nog 23 kWh voor. Maar dat halen we die laatste dagen nog wel in (Laatste weken steeds 19-20 per dag, max is 23).
Vorig jaar hadden we tot eind juni 2074 kWh. Nu zitten we op 1794. Elke maand was slechter dit jaar en maart alleen scheelde al 200 kWh. (wel vergelijkbare max waardes, dus er is niks stuk lijkt me)
Zelfde pieken inderdaad (rond de 20 in juni). En zelfde vorm grafiek.quote:Op maandag 26 juni 2023 09:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zijn de pieken van het opwekken wel hetzelfde als voorheen?
Zien de grafieken er normaal uit? Geen overspanning op het net waardoor de omvormer soms uitvalt?
Ik neem aan dat je dat zelf wel al hebt bekeken, maar ik vraag het toch
Het is hier ook wel eens voorgekomen dat ik mensen records zag noemen terwijl mijn opbrengst achter bleef. Dus het kan ook regiogebonden zijn.
Hier wil ik weleens een foto van zien.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 16:10 schreef Pap89 het volgende:
Een vraag waar ik waarschijnlijk het antwoord op weet; van de week zijn er bij ons op het dak zonnepanelen gemonteerd, de omvormer wordt later geïnstalleerd.
Gedaan door een bekend en betrouwbaar bedrijf.
Alleen iets raars, de zonnepanelen hangen gewoon 30cm voorbij de dakgoot, neem aan dat niet de bedoeling is?
Als antwoord kreeg ik dat het anders niet past (?), van te voren is het wel ingemeten enzovoort.
Is ene huis met een nokverhoging, 4 boven op en 3 eronder.
Ga maandag sowieso even bellen
Done, over de 2.254kWh deze maand.quote:Op maandag 26 juni 2023 09:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hier nog geen record maar dat kan vandaag ook veranderen als er minimaal 50kWh wordt opgewekt.
quote:Op maandag 26 juni 2023 11:33 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Hier wil ik weleens een foto van zien.
Zou bizar zijn als ze het zo geplaatst hebben
quote:
Bizar idd, nog nooit gezien, ben benieuwd of ze er nog liggen na een fikse storm, ze vangen op deze manier veel meer wind. Ik zou dit zo niet willen en er werk van makenquote:
Dat heb ik dus ook gemaild, dat past makkelijk.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je moet de BB-code hebben
Maar dit is vrij bizar, hoe is het aan de bovenkant?
Hadden ze niet een kwartslag gedraaid moeten worden? Dat ze in Landscape liggen?
Ik ben geen expert, verre van.quote:
Dit idd.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:14 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Bizar idd, nog nooit gezien, ben benieuwd of ze er nog liggen na een fikse storm, ze vangen op deze manier veel meer wind. Ik zou dit zo niet willen en er werk van maken
Enphase app heeft wat opwekking over het hoofd gezien mss?quote:Op maandag 26 juni 2023 16:11 schreef MadMaster het volgende:
Bijzonder:
Volgens de Enphase app heb ik donderdag 22 juni dag ruim 15kWh opgewekt.
Volgens de Vattenfall app heb ik donderdag echter ruim 17kWh teruggeleverd (en ook nog zo'n 3kWh van het net afgenomen )…
Is er iemand die dit ook al eens aan de hand heeft gehad en/of weet hoe deze onlogica veroorzaakt wordt?
toevallig waren 20 en 21 juni dagen dat bij mij de app in de stress schoot. 20 Juni rapporteren de omvormers niet warning storing, storing , zogenaamd 8 kWh opgewerkt in werkelijkheid 24 kWh. woensdag roept de app 33 opgewekt meter komt bij 26 kWh.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:11 schreef MadMaster het volgende:
Bijzonder:
Volgens de Enphase app heb ik donderdag 21 juni dag ruim 15kWh opgewekt.
Volgens de Vattenfall app heb ik donderdag echter ruim 17kWh teruggeleverd (en ook nog zo'n 3kWh van het net afgenomen )…
Is er iemand die dit ook al eens aan de hand heeft gehad en/of weet hoe deze onlogica veroorzaakt wordt?
Zo had ik ook meer panelen op het dak kunnen hebben.. En met een beetje wind ook snel er weer af..quote:
Geen idee, maar dinsdag klapte de aardlekschakelaar er tijdens een enorme onweerklap er wel uit.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Enphase app heeft wat opwekking over het hoofd gezien mss?
Ziet je app wel alle panelen?
Ik meld niks, hoewel de 'winst' minimaal is…quote:Of je slimme meter is van slag en wat optimistisch maar dan zou ik het niet melden
Bij mij is mei 2020 ook de beste maand tot nu toe, het is mogelijk dat te halen maar dan heb ik een paar flink zonnige dagen nodig!quote:Op maandag 26 juni 2023 15:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Done, over de 2.254kWh deze maand.
Beste juni sinds de panelen op m'n dak liggen en de maand is nog niet om.
Het is nog niet de beste maand ooit, want dat was 2.459kWh in mei 2020.
Maar het is haalbaar, afhankelijk van hoe bewolkt het is deze week.
Als ze in Landscape ook passen dan denk ik dat ze ingemeten zijn als landscape en dat degenen die ze geplaatst hebben dachten dat portrait ook wel zou passen.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:17 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook gemaild, dat past makkelijk.
Heb zelf ook geen foto online kunnen vinden dat de panelen over een dakgoot lopen 😂
Volgens mij zegt je enphase app dat je woensdag 21 juni 28,5 kWh opgewekt hebt, en donderdag 22 juni 15,3 kWh?quote:Op maandag 26 juni 2023 16:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geen idee, maar dinsdag klapte de aardlekschakelaar er tijdens een enorme onweerklap er wel uit.
Meteen hersteld, waarna alles weer op kwam.
Enphase app laat alle panelen zien in de status 'Normaal'…
Kwam er vanmiddag achter dat de Vattenfall app qua verbruik sinds woensdag niet meer bijgewerkt werd.
Netwerkbeheerder Liander, die verantwoordelijk is voor het doorgeven van de metergegevens aan Vattenfall, daarop even gebeld en die zagen dat er dinsdag en donderdag wel een tijdelijke verstoring was geweest.
Nu staat alles t/m zaterdag weer in de Vattenfall app…
Gegevens van donderdag:
Enphase:
[ afbeelding ]
Vattenfall:
[ afbeelding ]
Homewizard P1:
[ afbeelding ]
[..]
Ik meld niks, hoewel de 'winst' minimaal is…
Je hebt het hier zelf ook over de 21ste.... maar ook over donderdag (de 22ste)quote:Op maandag 26 juni 2023 16:11 schreef MadMaster het volgende:
Bijzonder:
Volgens de Enphase app heb ik donderdag 21 juni dag ruim 15kWh opgewekt.
De 21e was inderdaad 28,5 kWh, maar de Enphase app loopt nooit achter.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij zegt je enphase app dat je woensdag 21 juni 28,5 kWh opgewekt hebt, en donderdag 22 juni 15,3 kWh?
Loopt Vattenfall niet gewoon een dag achter en gaat dat over woensdag de 21ste?
En daar waar ik de 21e zei, bedoel ik de 22e.quote:Je hebt het hier zelf ook over de 21ste.... maar ook over donderdag (de 22ste)
Bizar. Wat is dat trouwens links, dat net over de rand komt? Lijkt wel alsof er een tweede paneel bovenop ligt.quote:
Hoeveel teruglevering geeft de Vattenfall app dan aan over woensdag de 21ste?quote:Op maandag 26 juni 2023 17:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De 21e was inderdaad 28,5 kWh, maar de Enphase app loopt nooit achter.
Alles klopt normaal gesproken altijd perfect.
[..]
En daar waar ik de 21e zei, bedoel ik de 22e.
Stop de tijd, geen jokers…
quote:Op maandag 26 juni 2023 18:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoeveel teruglevering geeft de Vattenfall app dan aan over woensdag de 21ste?
Op zo'n situatie hier in de straat heb wij (buren) bezwaar gemaakt. Gevaarsetting en geluidoverlast van het vallende water op het balkon.quote:
quote:Op zondag 9 mei 2021 21:16 schreef Estate2 het volgende:
Zijn er echt wettelijke regels voor het plaatsen van zonnepanelen? 1 van de bewoners van mijn straat heeft drie panelen (portrait) onder de dakkapel. Punt is dat de panelen zo'n 30 a 40 cm over de dakgoot heen steken.
Ziet er niet uit natuurlijk en de directe buren hebben last van het kletterende water op het balkon tijdens regenbuien.
Hier zou ik om meerdere redenen al niet mee akkoord gegaan zijn, dat is toch geen gezicht zo !quote:
Nee nog geen euro betaald, maar is een serieus bedrijf, alleen denk dat degene die wij hadden het werk nog niet zo lang deed.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hier zou ik om meerdere redenen al niet mee akkoord gegaan zijn, dat is toch geen gezicht zo !
Maar los van het esthetische voldoet het ook gewoon niet aan de wet en regelgeving.
Mag hopen dat je deze cowboys nog niet volledig betaald hebt !
Liggen 4 panelen op de nokverhoging. Die steken niet over de rand, maar liggen volgens mij wel heel dicht bij de rand….quote:Op maandag 26 juni 2023 17:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bizar. Wat is dat trouwens links, dat net over de rand komt? Lijkt wel alsof er een tweede paneel bovenop ligt.
Misschien is het een domme vraag hoor, maar de kWh die bij teruglevering staan, dat is dus niet wat je daadwerkelijk opwekt met je zonnepanelen?quote:
Wat Vattenfall als teruglevering aangeeft is idd niet wat je opwekt, want een deel van je opgewekte stroom gebruik je direct, al is het alleen maar voor je koelkast en je stand-by verbruik van andere apparaten.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:59 schreef Icegiant het volgende:
[..]
Misschien is het een domme vraag hoor, maar de kWh die bij teruglevering staan, dat is dus niet wat je daadwerkelijk opwekt met je zonnepanelen?
Het lijkt erop dat de Vattenfall App een dag achterloopt, wat zegt de app voor de 23ste?quote:
Graag gedaan. Heb hier nog wel een vraag voor de installatie van mijn ouders.quote:Op zondag 25 juni 2023 23:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Moet inderdaad zeggen dat het bedrijf kundig en snel reageert, zelfs op zondag.
Heb 4x 580 Wp panelen besteld, komen morgen binnen. Nogmaals dank
quote:Op dinsdag 27 juni 2023 08:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de Vattenfall App een dag achterloopt, wat zegt de app voor de 23ste?

De 21ste had 28,5 kWh opbrengst, de 22ste had 15,3 kWh, volgens de Enphase app.quote:Want de 21ste minder dan de 22ste is ook al raar, maar de 20ste minder dan de 21ste zou op basis van mijn opbrengsten ook logisch zijn.
Ik zit nu ongeveer 30 kWh over juni vorig jaar heen en dit is daarmee mijn nieuwe topmaand. Totaal nu 1,19 MWh deze maand.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 14:13 schreef Kreator het volgende:
Over 1kW heb ik juni vorig jaar ingehaald. Ben nog 2% verwijderd van de beste maand vorig jaar.
Lekkere maand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |