abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 juni 2023 @ 23:34:41 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_209437795
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2023 22:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Zoals vanmiddag in het andere topic al gezegd, ze zullen echt keihard aan de slag moeten want de gehele infrastructuur (niet alleen laadpalen) loopt achter op schema.
Om over het vervangen van alle ferrarismeters nog maar te zwijgen. Zal mij benieuwen of ze dat nu eindelijk eens geregeld gaan krijgen of dat er weer uitstel komt.
pi_209439140
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 23:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Om over het vervangen van alle ferrarismeters nog maar te zwijgen. Zal mij benieuwen of ze dat nu eindelijk eens geregeld gaan krijgen of dat er weer uitstel komt.
Ja dat is ook een leuke. Ik heb mijn vervanging meer dan een jaar geleden aangevraagd, maar blijkbaar heb ik een moeilijke meter, ze zijn er nog steeds niet aan toe.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 8 juni 2023 @ 08:50:28 #78
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209439152
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2023 22:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Zoals vanmiddag in het andere topic al gezegd, ze zullen echt keihard aan de slag moeten want de gehele infrastructuur (niet alleen laadpalen) loopt achter op schema.
Klopt, bij gebrek aan netwerkcapaciteit. De Laadpaal uitbaters en bouwers willen wel, maar gemeentes doen vaak moeilijk en de netwerkleveranciers hebben niet genoeg koper liggen.
  Moderator donderdag 8 juni 2023 @ 08:51:31 #79
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209439154
Kut. Omvormer kapot. :(
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209439207
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 08:51 schreef CoolGuy het volgende:
Kut. Omvormer kapot. :(
Oei, waardeloze timing. Hoewel het nooit uitkomt natuurlijk.
pi_209439218
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 22:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Dank je wel! Ik denk dat ik ze daar ook ga kopen. Dit lijkt me ook wel wat.
https://www.jbsolar.nl/4-panelen-o-w-dubb-ls-141030878.html
Dat lijkt wel een soort schans ipv de traditionele O-W opstelling.
Overigens moet je ze gewoon bellen en dan stellen ze ene compleet pakket voor je samen inclusief rubbertjes, kabels en dergelijke waar ik zelf niet aan gedacht had.

[ Bericht 10% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 08-06-2023 11:18:25 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 8 juni 2023 @ 09:03:18 #82
16180 crew  CoolGuy
pi_209439221
quote:
13s.gif Op donderdag 8 juni 2023 09:00 schreef sugar4 het volgende:

[..]
Oei, waardeloze timing. Hoewel het nooit uitkomt natuurlijk.
Ja en ik ben ook nog op vakantie. Godverdomme.
  donderdag 8 juni 2023 @ 10:40:39 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209439989
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 09:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja en ik ben ook nog op vakantie. Godverdomme.
Damn :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209442351
Vandaag toch maar een schoonmaakset besteld, ook voor boeidelen, kozijnen, ramen, etc.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Carbon fiber dus lekker licht.
Wel veel te duur dus hopelijk gaat het 25 jaar mee :P

Daarnaast een horeca waterontharder besteld, simpel apparaat, niet te duur.
Scheelt gesleep met demi water.
Enige is dat je af en toe handmatig moet regenereren met zout, dat gaat niet automatisch.
Het beperkt de flow wel een beetje maar dat zou niet problematisch moeten zijn.

Kwam die tip voor zo'n ontharder (er zouden gewoon Gardena verloopjes op geschroefd moeten kunnen worden) ergens tegen op een solar-forum een paar jaar geleden en dat is blijven hangen maar toen niets mee gedaan.
  Moderator donderdag 8 juni 2023 @ 15:17:05 #85
16180 crew  CoolGuy
pi_209442586
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 10:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Damn :(
Ja maar toch niet kapot maar aardlek automaat geklapt. Dus nu werkt het weer en is de schade beperkt tot de opbrengst vanochtend.
pi_209442623
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja maar toch niet kapot maar aardlek automaat geklapt. Dus nu werkt het weer en is de schade beperkt tot de opbrengst vanochtend.
Wel opvallend dat dat soort dingen altijd gebeuren als je weg bent :P

M'n moeder was nog geen 3 dagen weg naar de camping of ik kreeg een melding van PV Output dat de opbrengst gedurende meer dan 1 uur 0kWh was.
Dat was vorig jaar nog, wat problemen met een aardlekschakelaar die trigger happy was.
Hij heeft nu een aardlekschakelaar die een wat hogere lekstroom aan kan voor hij eruit klapt en sindsdien is het goed.
  Moderator donderdag 8 juni 2023 @ 15:22:31 #87
16180 crew  CoolGuy
pi_209442632
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wel opvallend dat dat soort dingen altijd gebeuren als je weg bent :P

M'n moeder was nog geen 3 dagen weg naar de camping of ik kreeg een melding van PV Output dat de opbrengst gedurende meer dan 1 uur 0kWh was.
Dat was vorig jaar nog, wat problemen met een aardlekschakelaar die trigger happy was.
Hij heeft nu een aardlekschakelaar die een wat hogere lekstroom aan kan voor hij eruit klapt.
Ja dat gaat hier ook aangepast worden.
  donderdag 8 juni 2023 @ 15:24:16 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209442645
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 14:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vandaag toch maar een schoonmaakset besteld, ook voor boeidelen, kozijnen, ramen, etc.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Enige is dat je af en toe handmatig moet regenereren met zout, dat gaat niet automatisch.

Kwam die tip voor zo'n ontharder (er zouden gewoon Gardena verloopjes op geschroefd moeten kunnen worden) ergens tegen op een solar-forum een paar jaar geleden en dat is blijven hangen maar toen niets mee gedaan.
Kom de boel ook bij mij doen pwetty pwease *; .

Na deze periode van droogte ligt er een dikke deken van stuifmeel op m'n panelen.
Huilen dan.
pi_209442658
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kom de boel ook bij mij doen pwetty pwease *; .

Na deze periode van droogte ligt er een dikke deken van stuifmeel op m'n panelen.
Hier idem. Het lijkt niet zoveel effect te hebben op de opbrengst en bij de volgende regenbui is het weer weg.
Maar het plan was om na 5 jaar m'n panelen schoon te maken, dat zou ik eerst laten doen maar zelf doen kan natuurlijk ook.

En als de buren eenmaal zien dat ik met m'n panelen bezig ben, zal ik het binnenkort wel druk krijgen :+
  donderdag 8 juni 2023 @ 15:27:54 #90
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209442668
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hier idem. Het lijkt niet zoveel effect te hebben op de opbrengst en bij de volgende regenbui is het weer weg.
Maar het plan was om na 5 jaar m'n panelen schoon te maken, dat zou ik eerst laten doen maar zelf doen kan natuurlijk ook.

En als de buren eenmaal zien dat ik met m'n panelen bezig ben, zal ik het binnenkort wel druk krijgen :+
Vraag er een kratje voor en je hebt je setje zo terugverdiend :P .
Huilen dan.
  donderdag 8 juni 2023 @ 15:28:36 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209442675
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
en bij de volgende regenbui
Lijkt nog even te gaan duren.
Huilen dan.
  donderdag 8 juni 2023 @ 15:52:57 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209442883
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Gelukkig!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209444502
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 14:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

SPOILER

Die borstel heb ik ook, helaas toch een deel te kort dus nu moet ik nog wel op een trapje staan of zo. Uit een dakraam kan ook wel dus komt het wel goed. Bij mij is het doel niet zozeer stof maar vogelpoep, dat moet dus meerdere keren per jaar en het scheelt wel in mijn beleving in ieder geval. De max dagopbrengst is weer hoger en het max vermogen ook.

Die ontharder, heb je daar meer info over? Lijkt me wel zinnig als ik meerdere keren per jaar ga schoonmaken.
pi_209444549
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:48 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Die borstel heb ik ook, helaas toch een deel te kort dus nu moet ik nog wel op een trapje staan of zo. Uit een dakraam kan ook wel dus komt het wel goed. Bij mij is het doel niet zozeer stof maar vogelpoep, dat moet dus meerdere keren per jaar en het scheelt wel in mijn beleving in ieder geval. De max dagopbrengst is weer hoger en het max vermogen ook.

Die ontharder, heb je daar meer info over? Lijkt me wel zinnig als ik meerdere keren per jaar ga schoonmaken.
Standaard “horeca” ontharder zonder automaat, met 3/4” aansluitingen waar Gardena aansluitstukje op past o.a.
Dus zelf regenereren. Heb je vanaf zo’n ¤150 voor een kleine, heb zelf een “20 liter” model besteld.
Geen ervaring mee, zag wel dat ze ook voor campers en motoren wassen gebruikt worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 08-06-2023 20:29:08 ]
pi_209444588
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:16 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je moet de werkschakelaar tussen de panelen en omvormer zetten. In dit geval zijn de panelen je “stopcontact”.
Dus wanneer er aan de omvormer gewerkt moet worden moet je die van zowel de meterkast als de panelen los kunnen koppelen.
Absoluut niet. Dc spanning kun je op de omvormer uitzetten en anders maar niet.

En werkschakelaar zet je in de 230 volt kant tussen omvormer en meterkast.

En omvormer zonder werkschakelaar kun je gewoon uit zetten door de aardlekautomaat uit te zetten in de meterkast.
pi_209445204
Over schoonmaken, vandaag een offerte op het werk voor schoonmaken panelen gezien.
2,20 per paneel, 1100 stuks. platdak, ruimte zat. Leuk verdienen voor een halve dag borstelen en spoelen.
Voorheen Post ID 101472
pi_209445507
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:00 schreef Estate2 het volgende:
Over schoonmaken, vandaag een offerte op het werk voor schoonmaken panelen gezien.
2,20 per paneel, 1100 stuks. platdak, ruimte zat. Leuk verdienen voor een halve dag borstelen en spoelen.
En jij denkt dat je een paneel schoon krijgt in 13 seconden?
pi_209445551
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:16 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je moet de werkschakelaar tussen de panelen en omvormer zetten. In dit geval zijn de panelen je “stopcontact”.
Dus wanneer er aan de omvormer gewerkt moet worden moet je die van zowel de meterkast als de panelen los kunnen koppelen.
Dit lijkt mij toch ook niet hoor, normaal gesproken zitten die panelen met connectors op de omvormer waardoor je ze los kunt halen.

Rest het stuk tussen de omvormer en de meterkast. Daar kan een werkschakelaar tussen voor de handigheid, maar hoeft niet, je kunt ook de groep uitzetten in de meterkast.
Do what you love, love what you do!
pi_209445684
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]
En jij denkt dat je een paneel schoon krijgt in 13 seconden?
Ik weet wel dat je ze met 2 man in een halve dag geborsteld en afgespoeld krijgt. Zelf vorige keer gedaan namelijk.
Voorheen Post ID 101472
pi_209445722
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:40 schreef Estate2 het volgende:

[..]
Ik weet wel dat je ze met 2 man in een halve dag geborsteld en afgespoeld krijgt. Zelf vorige keer gedaan namelijk.
Maar ze hebben je niet weer gevraagd.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')