ValkPro+ is toch wel leverbaar?quote:Op woensdag 7 juni 2023 00:41 schreef leolinedance het volgende:
Ik zoek een montagesysteem voor een oost-west landscape opstelling waar grote panelen (> 500 Wp) op kunnen.
Ben al een tijd aan het zoeken maar kom er niet uit. Op marktplaats staan wat bedrijfjes (voorbeeld) die eea maken maar vaak zijn de advertenties onduidelijk over de afmetingen, ballastmogelijkheden, wijze van montage (o.a. van micro-omvormer) etc.
Nu zijn er ook gespecialiseerde bedrijven, bijvoorbeeld:
Van der Valk Valkpro+ L10 = niet vindbaar / leverbaar
Solarstell / Blubase = slecht leverbaar en duur, > Eur 300,- per onderstel voor 2 panelen
Hebben jullie tips voor een goed, betaalbaar en leverbaar systeem? Het gaat om een opstelling zoals de onderste 4 panelen op deze foto:
[ afbeelding ]
Correct bij dynamische prijzen, niet geheel onredelijk toch?quote:Op woensdag 7 juni 2023 08:02 schreef JDx het volgende:
Vraag me af hoe het straks met de teruglevering gaat, die belofte van het moet een percentage van het normale tarief worden lijkt mooi, maar in de zomer als het dagtarief 0 of negatief is krijg je dus niets.
Nee ik vind het ook wel logisch, maar ik denk dat dat straks voor alle contracten gaat gelden, ik wilde ooit nog uitbreiden, maar ik heb nu met een 1-persoonshuishouden meer dan genoeg aan 8x300 als salderen vervaltquote:Op woensdag 7 juni 2023 08:22 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Correct bij dynamische prijzen, niet geheel onredelijk toch?
Dat zou erg mooi zijn als het zo kan. Ik was op zoek naar een complete set en die kon ik niet vinden, losse onderdelen bestellen heb ik niet aan gedacht maar kan natuurlijk ook. Mag ik vragen waar je dit hebt gekocht?quote:Op woensdag 7 juni 2023 07:25 schreef Piger het volgende:
[..]
ValkPro+ is toch wel leverbaar?
Gisteren besteld en sommige delen is iets langere levertijd (2 weken).
Eerst via ValkPro designer de situatie ontworpen. vervolgens krijg je een materialenlijst. Daarna zelf los de onderdelen besteld.
Dus geen kant en klare set.
Ik heb het meeste besteld via elektronbode.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zou erg mooi zijn als het zo kan. Ik was op zoek naar een complete set en die kon ik niet vinden, losse onderdelen bestellen heb ik niet aan gedacht maar kan natuurlijk ook. Mag ik vragen waar je dit hebt gekocht?
Wij gebruiken voor spul met afwijkende maten ook solarstell. Niet heel prettig systeem volgens de monteurs. En het alles op maat of afwijkend is inderdaad duur.quote:Op woensdag 7 juni 2023 00:41 schreef leolinedance het volgende:
Ik zoek een montagesysteem voor een oost-west landscape opstelling waar grote panelen (> 500 Wp) op kunnen.
Ben al een tijd aan het zoeken maar kom er niet uit. Op marktplaats staan wat bedrijfjes (voorbeeld) die eea maken maar vaak zijn de advertenties onduidelijk over de afmetingen, ballastmogelijkheden, wijze van montage (o.a. van micro-omvormer) etc.
Nu zijn er ook gespecialiseerde bedrijven, bijvoorbeeld:
Van der Valk Valkpro+ L10 = niet vindbaar / leverbaar
Solarstell / Blubase = slecht leverbaar en duur, > Eur 300,- per onderstel voor 2 panelen
Hebben jullie tips voor een goed, betaalbaar en leverbaar systeem? Het gaat om een opstelling zoals de onderste 4 panelen op deze foto:
[ afbeelding ]
Ik heb voor mijn xl panelen de xl frames bij jbsolar gekocht. Maar dat was portret.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zou erg mooi zijn als het zo kan. Ik was op zoek naar een complete set en die kon ik niet vinden, losse onderdelen bestellen heb ik niet aan gedacht maar kan natuurlijk ook. Mag ik vragen waar je dit hebt gekocht?
Het wordt veel interessanter als je dit met een hele wijk kan doen, dus elektroontjes die niet eens door een trafohuisje heen komen gewoon delen zonder extra kosten. We betalen al voor de draadjes toch.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:29 schreef CoolGuy het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)n-belgie-kan-het-al/
Dit zou wel eens uitermate interessant kunnen worden.
Ja dit soort frames zijn ook prima, echter is het mij niet duidelijk hoe de panelen en micro-omvormers (APsystems DS3) hierop vastgezet moeten worden. Dacht dat een kant-en-klaar pakket wel makkelijk zou zijn.quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:44 schreef bambino het volgende:
[..]
Wij gebruiken voor spul met afwijkende maten ook solarstell. Niet heel prettig systeem volgens de monteurs. En het alles op maat of afwijkend is inderdaad duur.
Maar waarom wil je zo'n frame hebben? je kant ook gewone landscape frames kopen, en die met de rug tegen elkaar aan zetten. Rechte achterkant frames bestaan gewoon.
En, als jouw panelen breder zijn, laat je het paneel uitsteken. En zet je het paneel er achter e nét niet tegen aan.
Dan krijg je dit:
[ afbeelding ]
Moet je alleen wat meer ballast gebruiken.
Dat is het smartgrid toch waar men het over heeft. Overigens neem ik aan dat het zo al loopt.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:49 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het wordt veel interessanter als je dit met een hele wijk kan doen, dus elektroontjes die niet eens door een trafohuisje heen komen gewoon delen zonder extra kosten. We betalen al voor de draadjes toch.
Technisch gaat dat wel zo maar met het afbouwen van de saldering gaat het financieel niet zo. Ik pleit dus dat je kortere pieken in je gebruik wel binnen zeg een uur gesaldeerd mogen blijven.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is het smartgrid toch waar men het over heeft. Overigens neem ik aan dat het zo al loopt.
quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kan deze in de openingspost gemaakt worden ?
Solar en opslag gaan hand-in-hand dus ik vind het niet off-topic.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:11 schreef _mido het volgende:
Wellicht een beetje off-topic maar volgens mij zijn er hier genoeg mensen die dit wellicht ook interessant vinden.
Vandaag stuurde minister Jetten een brief naar de Tweede kamer over de toekomst van energieopslag. "Kamerbrief over Routekaart Energieopslag voorjaar 2023".
Een printscreentje van pagina 83 van één van de bijlagen over thuisbatterijen:
[ link | afbeelding ]
Het is allemaal geen nieuws voor wie dit topic al een tijdje volgt maar het geeft wel een mooie samenvatting van wat er gebeurt en staat te gebeuren.
Dank je wel! Ik denk dat ik ze daar ook ga kopen. Dit lijkt me ook wel wat.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn xl panelen de xl frames bij jbsolar gekocht. Maar dat was portret.
Ik weet niet of dat een probleem is als er geen subsidie op zit.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:05 schreef Leandra het volgende:
Nou dat, die accu heb ik tzt niet om de overheid of energieleverancier te plezieren, maar in mijn eigen belang.
Ik doe ook de investering.
Maar dit zal er wel weer op neerkomen dat ze er geen subsidies op gaan geven, daar zal het wel om draaien.
Dat is al talloze keren bewezen met als grootst off topic voorbeeld de jubelton die feitelijk naar de verkoper gaat en niet naar de ontvanger.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat een probleem is als er geen subsidie op zit.
Op Tweakers haalden ze soms warmtepompen uit Spanje omdat ze daar duizenden Euro's goedkoper waren.
Ik heb het idee dat in Nederland de subsidie gewoon in de zakken van de fabrikant terecht is gekomen.
Nou geef mij maar een elektrische auto dan en een oprit en een laadpaal.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:11 schreef _mido het volgende:
Wellicht een beetje off-topic maar volgens mij zijn er hier genoeg mensen die dit wellicht ook interessant vinden.
Vandaag stuurde minister Jetten een brief naar de Tweede kamer over de toekomst van energieopslag. "Kamerbrief over Routekaart Energieopslag voorjaar 2023".
Een printscreentje van pagina 83 van één van de bijlagen over thuisbatterijen:
[ link | afbeelding ]
Het is allemaal geen nieuws voor wie dit topic al een tijdje volgt maar het geeft wel een mooie samenvatting van wat er gebeurt en staat te gebeuren.
Overigens, om nog even terug te komen op die "toenemende gelijktijdigheid": we gaan straks "allemaal" aan de EV.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Solar en opslag gaan hand-in-hand dus ik vind het niet off-topic.
Die "toenemende gelijktijdigheid" is inderdaad wel een goed punt. Je zou afspraken kunnen maken dat thuisaccu's bijvoorbeeld maximaal 1kW per fase uit het lichtnet mogen trekken, dan heb je die issues niet zo snel en kan je toch nog wat goedkope stroom inkopen als het nodig is.
Uiteindelijk heb ik een thuisaccu straks voor mezelf, om het verdwijnen van het salderen voor een deel op te vangen, en dus niet voor de overheid.
Zoals vanmiddag in het andere topic al gezegd, ze zullen echt keihard aan de slag moeten want de gehele infrastructuur (niet alleen laadpalen) loopt achter op schema.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Overigens, om nog even terug te komen op die "toenemende gelijktijdigheid": we gaan straks "allemaal" aan de EV.
Op het moment dat stroom goedkoop is, zullen mensen hun EV ook gaan laden dus dan krijg je hetzelfde effect.
Maar dan niet met een 3 tot 10kWh thuisaccu maar een 75kWh EV (!)...
Het wordt dus gewoon tijd dat netbeheerders écht aan het werk gaan/kunnen met de infrastructuur want je kan adviseren wat je wil: mensen gaan voor hun eigen winst en dat neem ik ze ook helemaal niet kwalijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |