Dat klinkt niet als "zo hoort het".quote:Op zaterdag 24 juni 2023 16:10 schreef Pap89 het volgende:
Een vraag waar ik waarschijnlijk het antwoord op weet; van de week zijn er bij ons op het dak zonnepanelen gemonteerd, de omvormer wordt later geïnstalleerd.
Gedaan door een bekend en betrouwbaar bedrijf.
Alleen iets raars, de zonnepanelen hangen gewoon 30cm voorbij de dakgoot, neem aan dat niet de bedoeling is?
Als antwoord kreeg ik dat het anders niet past (?), van te voren is het wel ingemeten enzovoort.
Is ene huis met een nokverhoging, 4 boven op en 3 eronder.
Ga maandag sowieso even bellen
Die kam stond al op de nominatie om vervangen te worden. Gelijk 4 polig. Of parig of hoe dat heet.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:26 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Daar had inderdaad maar zo brand kunnen ontstaan; lijkt er inderdaad op dat er een draad onder de klem heeft gezeten in plaats van goed er tussen. Zou als ik @:Glder76 was ook gelijk de kam en de bedrading die daar boven die automaat zit vervangen. Daar is echt serieus wat warmte bij geweest !
Zonder foto beetje moeilijk in te schatten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 16:10 schreef Pap89 het volgende:
Een vraag waar ik waarschijnlijk het antwoord op weet; van de week zijn er bij ons op het dak zonnepanelen gemonteerd, de omvormer wordt later geïnstalleerd.
Alleen iets raars, de zonnepanelen hangen gewoon 30cm voorbij de dakgoot, neem aan dat niet de bedoeling is?
Als antwoord kreeg ik dat het anders niet past (?), van te voren is het wel ingemeten enzovoort.
Hoeveel stroom verbruik je dat dit loont?quote:Op zondag 25 juni 2023 17:07 schreef bambino het volgende:
Dankzij de nieuwe panelen eergisteren ook mijn record verbroken. Dit was 80,254 en eergisteren was 93,144.
Gisteren direct daar weer overheen met 93,891 en vandaag lijkt nog beter te worden.
Perfecte dag zou 100 haalbaar moeten zijn denk ik.
Wel zie ik nu midden op de middag een optimizer ineens instorten voor een half uur of een uur en daarna weer normaal werken.
Gisteren (bij wijze van) paneel 8 en 10, eergisteren paneel 15 en vandaar paneel 13.
100% onverklaarbaar. Schaduw onmogelijk, omvormer nog lang niet in zijn piek (het is zelfs net iets na piek moment van de dag, en die ligt op 12,5kW op een 16kW omvormer).
Morgen maar eens SolarEdge vragen of zij verklaring hebben.
Ik gok op jaarbasis zo'n 9000 te verbruiken. En voor de uitbreiding zat ik zo rond de 11.000 - 11.500 aan opwek, daar komt nu een kleine 3000 bij (denk/hoop ik).quote:Op zondag 25 juni 2023 17:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoeveel stroom verbruik je dat dit loont?
Ja echt over de dakgoot, je kan de onderkant van de panelen gewoon zien dus.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:01 schreef bambino het volgende:
[..]
Zonder foto beetje moeilijk in te schatten.
Maar na de onderste pan lopen de panelen nog door, voorbij de dakgoot en dan nog 30cm?
Dat mag niets eens denk ik. De onderkant kan dan dermate veel wind vangen dat de klemmen bovenin het niet houden.
Wij plaatsen niet eens tot aan de dakgoot (ivm afwatering). Laat staan er voorbij.
Moet inderdaad zeggen dat het bedrijf kundig en snel reageert, zelfs op zondag.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat lijkt wel een soort schans ipv de traditionele O-W opstelling.
Overigens moet je ze gewoon bellen en dan stellen ze ene compleet pakket voor je samen inclusief rubbertjes, kabels en dergelijke waar ik zelf niet aan gedacht had.
Ja dat is dus niet de bedoeling.quote:Op zondag 25 juni 2023 23:10 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Ja echt over de dakgoot, je kan de onderkant van de panelen gewoon zien dus.
Zijn de pieken van het opwekken wel hetzelfde als voorheen?quote:Op maandag 26 juni 2023 09:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Mei loopt nog 23 kWh voor. Maar dat halen we die laatste dagen nog wel in (Laatste weken steeds 19-20 per dag, max is 23).
Vorig jaar hadden we tot eind juni 2074 kWh. Nu zitten we op 1794. Elke maand was slechter dit jaar en maart alleen scheelde al 200 kWh. (wel vergelijkbare max waardes, dus er is niks stuk lijkt me)
Zelfde pieken inderdaad (rond de 20 in juni). En zelfde vorm grafiek.quote:Op maandag 26 juni 2023 09:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zijn de pieken van het opwekken wel hetzelfde als voorheen?
Zien de grafieken er normaal uit? Geen overspanning op het net waardoor de omvormer soms uitvalt?
Ik neem aan dat je dat zelf wel al hebt bekeken, maar ik vraag het toch
Het is hier ook wel eens voorgekomen dat ik mensen records zag noemen terwijl mijn opbrengst achter bleef. Dus het kan ook regiogebonden zijn.
Hier wil ik weleens een foto van zien.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 16:10 schreef Pap89 het volgende:
Done, over de 2.254kWh deze maand.quote:Op maandag 26 juni 2023 09:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hier nog geen record maar dat kan vandaag ook veranderen als er minimaal 50kWh wordt opgewekt.
quote:Op maandag 26 juni 2023 11:33 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Hier wil ik weleens een foto van zien.
Zou bizar zijn als ze het zo geplaatst hebben
quote:
Bizar idd, nog nooit gezien, ben benieuwd of ze er nog liggen na een fikse storm, ze vangen op deze manier veel meer wind. Ik zou dit zo niet willen en er werk van makenquote:
Dat heb ik dus ook gemaild, dat past makkelijk.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je moet de BB-code hebben
Maar dit is vrij bizar, hoe is het aan de bovenkant?
Hadden ze niet een kwartslag gedraaid moeten worden? Dat ze in Landscape liggen?
Ik ben geen expert, verre van.quote:
Dit idd.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:14 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Bizar idd, nog nooit gezien, ben benieuwd of ze er nog liggen na een fikse storm, ze vangen op deze manier veel meer wind. Ik zou dit zo niet willen en er werk van maken
Enphase app heeft wat opwekking over het hoofd gezien mss?quote:Op maandag 26 juni 2023 16:11 schreef MadMaster het volgende:
Bijzonder:
Volgens de Enphase app heb ik donderdag 22 juni dag ruim 15kWh opgewekt.
Volgens de Vattenfall app heb ik donderdag echter ruim 17kWh teruggeleverd (en ook nog zo'n 3kWh van het net afgenomen )…
Is er iemand die dit ook al eens aan de hand heeft gehad en/of weet hoe deze onlogica veroorzaakt wordt?
toevallig waren 20 en 21 juni dagen dat bij mij de app in de stress schoot. 20 Juni rapporteren de omvormers niet warning storing, storing , zogenaamd 8 kWh opgewerkt in werkelijkheid 24 kWh. woensdag roept de app 33 opgewekt meter komt bij 26 kWh.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:11 schreef MadMaster het volgende:
Bijzonder:
Volgens de Enphase app heb ik donderdag 21 juni dag ruim 15kWh opgewekt.
Volgens de Vattenfall app heb ik donderdag echter ruim 17kWh teruggeleverd (en ook nog zo'n 3kWh van het net afgenomen )…
Is er iemand die dit ook al eens aan de hand heeft gehad en/of weet hoe deze onlogica veroorzaakt wordt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |