SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:12 schreef arvensis het volgende:
Straks gaan ze hier aan het net werken. Is het raadzaam alvast m’n panelen uit te schakelen?
Is dat een kwestie van deze knop omdraaien? Ook de knop in de meterkast omzetten?In principe gaat de omvormer vanzelf uit als er geen spanning vanuit het net komt. Maar het is nooit verkeerd om dure apparatuur uit te zetten als je weet dat ze gaan werken aan het net.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werkschakelaar omzetten is voldoende..
quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:12 schreef arvensis het volgende:
Straks gaan ze hier aan het net werken. Is het raadzaam alvast m’n panelen uit te schakelen?
Is dat een kwestie van deze knop omdraaien? Ook de knop in de meterkast omzetten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is dus precies hetzelfde.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:03 schreef Fer het volgende:
[..]
In principe gaat de omvormer vanzelf uit als er geen spanning vanuit het net komt. Maar het is nooit verkeerd om dure apparatuur uit te zetten als je weet dat ze gaan werken aan het net.
Werkschakelaar omzetten is voldoende.
Die werkschakelaar (AC) uitzetten heeft exact hetzelfde effect als wanneer aan straat stroom eraf gaat.
Het maakt overigens niks uit, maar als je het nog soort van "zo veilig mogelijk" wil doen, moet je juist de DC schakelaar uitzetten (kleine rode palletje onderop de omvormer).
Dan een minuut of 2 wachten tot hij groen knippert dan is hij volledig afgeschakeld en dán de werkschakelaar omzetten.
Later als stroom terug is, doe je het andersom. Werkschakelaar aan. Dan het palletje weer op aan, en na een minuut of 2 (mits zonlicht) gaat de omvormer weer aan.
Maar, nogmaals, gewoon aan laten, dan haal je maximale uit je panelen. Zodra stroom weer aangaat zal omvormer binnen 1-2 minuten weer aan gaan.Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
Dat verwacht ik hier volgende week pasquote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:00 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, net door de grens van 1 MWh heen voor deze maand.
Ik zit nu op 1,3mwh.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:00 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, net door de grens van 1 MWh heen voor deze maand.
Vergeet niet om de stickers van de optimizers op een layout van de panelen te plakken, zodat je later precies weet welk paneel (of optimizer) waar ligt in de app.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn ouders hebben hun zonnepanelen ook binnen (14x430 solaredge). Nu nog even het dak op zien te krijgen. Gelukkig genoeg handige ooms in de buurt.
Nu alleen nog even een solaredge installatie aanmaken, want dat lukte de ooms dan weer niet. Kwestie van installateurs account aanmaken toch? En dan een user account voor mijn ouders. (Dat digitale gedeelte verzoek kwam oom pas achteraf mee)
Dat stickeren zou mijn oom doen idd. (Gepensioneerd electroman)quote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vergeet niet om de stickers van de optimizers op een layout van de panelen te plakken, zodat je later precies weet welk paneel (of optimizer) waar ligt in de app.
Vlamboogdetectie ook inschakelen in omvormer (met de setup app).
Mss staat het ook standaard wel aan maar sowieso even kijken iddquote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:33 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat stickeren zou mijn oom doen idd. (Gepensioneerd electroman)
Tnx voor de vlamboog tip!
Zit je dan niet al richting de aanschafprijs van een Mitsubishi split-airco (met 2 binnenunits)?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:39 schreef Sabata het volgende:
Sinds een maand liggen hier de zonnepanelen er ook op. 14 stuks (10 op het dak, 4 op een plat dak) met micro-omvormers van Enphase. Eigenlijk had het bedrijf pas in oktober tijd, maar er viel een klantje in de buurt uit, dus ik schoof naar voren. Enige was dat de groepenkast aangepast moest worden aan meer moderne tijden (huis is vroeger van mijn ouders geweest). De Ferrarismeter hangt er ook nog steeds, en werkt zowaar goed (draaide als een dolle terug vandaag). Er is nog een gas aansluiting, maar die stond al op laag niveau sinds een paar maanden, electrische kacheltjes namen dat over. Ik ben naar een aantal infrarood panelen aan het kijken voor deze winter: een voor bij de playstation /tv, een voor mijn thuiswerk hoek. Misschien dat ik voor de tweede een mobiele pak, kan ik m evt. ook op de slaap kamer zetten. Een electrische auto vind ik een te zware investering nu en ik ben nog veel te happy met mn Mazda 3. Elektrische fiets is wel een idee, werkgever stimuleert dat zelfs sinds kort.
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zit je dan niet al richting de aanschafprijs van een Mitsubishi split-airco (met 2 binnenunits)?
Verwarm en koel je goedkoop mee.
Draad onder de klem gezeten in plaats van er tussen?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:27 schreef Glider76 het volgende:
Vorige maand ineens rare pieken en getallen in de homewizard app. Daarna van het een op andere moment geen opbrengst zonnepanelen meer.
En natuurlijk net een paar dagen nadat ik voor 4 weken van huis was. Dus mijn zus erop af gestuurd of er wat te zien was en of de zekering eruit was. Die zekering lag er inderdaad uit. Verder niks te zien. Is voor het eerst in 6 jaar dat de zekering eruit is geklapt. Maar enkele maanden ervoor wel een KWh meter ertussen gezet. Maar die zit er toch al 6 maanden in.
Binnen een uur was de zekering weer geklapt. Er moest toch iets serieus aan de hand zijn en maar niet meer gevraagd nog een keer die zekering omhoog te zetten voordat ik er zelf naar heb gekeken.
Afgelopen donderdag thuis gekomen, meterkast kap eraf en zie daar. Boel flink weggesmolten. De schade had nog veel erger kunnen zijn geweest.
Zo zie je maar dat ook na 6 maanden pas kan blijken er iets niet goed is. Weet niet of 1 draad toch niet helemaal goed strak aangedraaid heeft gezeten of dat de kortsluiting uit de kwh meter zelf komt. Maar in November gemonteerd, nooit problemen gehad en pas in Juni gesmolten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar had inderdaad maar zo brand kunnen ontstaan; lijkt er inderdaad op dat er een draad onder de klem heeft gezeten in plaats van goed er tussen. Zou als ik @Glder76 was ook gelijk de kam en de bedrading die daar boven die automaat zit vervangen. Daar is echt serieus wat warmte bij geweest !quote:
Goed weggekomenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:27 schreef Glider76 het volgende:
Vorige maand ineens rare pieken en getallen in de homewizard app. Daarna van het een op andere moment geen opbrengst zonnepanelen meer.
En natuurlijk net een paar dagen nadat ik voor 4 weken van huis was. Dus mijn zus erop af gestuurd of er wat te zien was en of de zekering eruit was. Die zekering lag er inderdaad uit. Verder niks te zien. Is voor het eerst in 6 jaar dat de zekering eruit is geklapt. Maar enkele maanden ervoor wel een KWh meter ertussen gezet. Maar die zit er toch al 6 maanden in.
Binnen een uur was de zekering weer geklapt. Er moest toch iets serieus aan de hand zijn en maar niet meer gevraagd nog een keer die zekering omhoog te zetten voordat ik er zelf naar heb gekeken.
Afgelopen donderdag thuis gekomen, meterkast kap eraf en zie daar. Boel flink weggesmolten. De schade had nog veel erger kunnen zijn geweest.
Zo zie je maar dat ook na 6 maanden pas kan blijken er iets niet goed is. Weet niet of 1 draad toch niet helemaal goed strak aangedraaid heeft gezeten of dat de kortsluiting uit de kwh meter zelf komt. Maar in November gemonteerd, nooit problemen gehad en pas in Juni gesmolten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, dat zonder meer.. voor hetzelfde geld ontstaat er zoveel warmteontwikkeling dat in je afwezigheid de hele meterkast er aan gaat..quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |