https://nos.nl/artikel/24(...)conference-league-inquote:Vier clubs. FC Twente, Sparta Rotterdam, FC Utrecht en sc Heerenveen. Eén Europees ticket.
De play-offs om een plek in de voorronde van de Conference League beginnen vanavond. Om 18.45 uur is de wedstrijd Heerenveen-Twente en om 21.00 uur Utrecht-Sparta. Zondag zijn de returns. De twee winnaars gaan naar de finale van volgende week.
FC Twente is favoriet na een knappe vijfde plek in de eredivisie, met vijf punten voorsprong op nummer zes Sparta.
Heerenveen ontving Twente dertig keer eerder en ging tien keer met de winst aan de haal, Twente won twaalf keer. In maart werd het in Enschede 3-3, terwijl Twente met 3-1 voor stond.
"Gezien ons voetbal had er in beide wedstrijden meer ingezeten voor ons", blikte Twente-trainer Ron Jans, die na dit seizoen afscheid neemt, terug. "De laatste wedstrijden staan we er goed op. Het vertrouwen is groot, we hebben een behoorlijke fitte selectie en de vorm is goed."
Heerenveen verloor sinds 22 april niet meer en Twente bleef na de nederlaag tegen FC Utrecht (op 16 april) ongeslagen. Afgelopen weekend werd er zelfs met 3-1 van Ajax gewonnen.
Heerenveen-trainer Kees van Wonderen verwacht een flinke krachtmeting. "Je moet uitgaan van jezelf en hun analyseren. Daar maak je een plan op en daar probeer je in toe te slaan. Ik verwacht een hele open wedstrijd die beide kanten op gaat."
"Twente is een heel complete ploeg die veel druk op een tegenstander kan zetten. Het oogt fris, fit en energiek. Dat betekent dat wij een ongelofelijk hoog niveau moeten aantikken om ons daar tegen te meten", besloot Van Wonderen.
Sparta wil iets verzilveren
Sparta heeft dit seizoen al een prestatie van formaat neergezet. Wie voor het seizoen had gezegd dat de club zesde zou worden, was voor gek verklaard. Maar het is de equipe van coach Maurice Steijn gelukt.
De oefenmeester kan tegen Utrecht weer rekenen op routinier Bart Vriends (hij kampte sinds april met een blessure). "Het is knap wat we bereikt hebben, maar we willen nu iets verzilveren met dit bijzondere elftal. We zetten pas echt iets unieks neer als we de play-offs winnen", sprak de verdediger.
Feit is dat Utrecht dit, maar ook de afgelopen seizoenen, een lastige tegenstander blijkt. De Domstedelingen - als zevende geëindigd op de ranglijst - wonnen deze voetbaljaargang uit met 3-0 van Sparta en thuis met 3-1. In de eredivisie zijn ze al vijftien duels op rij ongeslagen tegen de Rotterdammers.
Utrecht beschikt over de medetopscorer van de eredivisie: Anastasios Douvikas. Hij maakte dit seizoen net als PSV'er Xavi Simons negentien doelpunten. "Je speelt het hele jaar om hier te komen", zei Michael Silberbauer, de Deense oefenmeester van Utrecht. "Nu je hier bent, wil je het beste eruit halen."
Net de inzet van Heerenveen had geen enkele opzet gewerkt vandaag.quote:Op zondag 4 juni 2023 14:56 schreef SonicVolcano het volgende:
Van Wonderen met zijn defensieve voetbal zet wel zoden aan de dijk.
Klopt. Ze hebben echt niks in de play-offs te zoeken.quote:Op zondag 4 juni 2023 15:03 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Net de inzet van Heerenveen had geen enkele opzet gewerkt vandaag.
Komt natuurlijk ook doordat wij überhaupt play-offs aanhouden waar ik geen voorstander van ben.quote:Op zondag 4 juni 2023 15:08 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Klopt. Ze hebben echt niks in de play-offs te zoeken.
Gereektquote:Op zondag 4 juni 2023 15:52 schreef onlogisch het volgende:
Meteen maar even gereekt voor mijn maat @:Drizzt
Die zit op de fiets met dit mooie weer.quote:Op zondag 4 juni 2023 18:05 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Denken dat Drizzt hier überhaupt iets doet.
Zo is het maar net.quote:
Wijkagent van NIKS.quote:Op zondag 4 juni 2023 18:05 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Denken dat Drizzt hier überhaupt iets doet.
quote:Op zondag 4 juni 2023 19:43 schreef Paul het volgende:
Ongelooflijk toch de 1-1 hopelijk toch nog verlengen boys
Welke pot kijk jij?quote:Op zondag 4 juni 2023 19:43 schreef Paul het volgende:
Ongelooflijk toch de 1-1 hopelijk toch nog verlengen boys
Oh bedoel 0-1 🤣🤩quote:
Zelfs genieën als tong80 en ik maken soms foutjesquote:
😡quote:
Als zelfs de achterhoek je uitlacht.quote:
quote:Op zondag 4 juni 2023 19:51 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Als zelfs de achterhoek je uitlacht.
Plezier is de sport. Dus 0.quote:Op zondag 4 juni 2023 19:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hoeveel % van het plezier bij het kijken naar voetbal haal je uit je geiligheid?
Hoeveel opmerkingen over uiterlijk zie je mij bij wedstrijden posten?quote:
geen idee, aan je reactie te zien denk ik niet zoveelquote:Op zondag 4 juni 2023 19:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoeveel opmerkingen over uiterlijk zie je mij bij wedstrijden posten?![]()
Afdakje genoteerd.
Dat heb je scherp gezien!quote:
ID&Tgenotquote:Op zondag 4 juni 2023 19:59 schreef Pisces29 het volgende:
Maurice Steijn blijft een oudere broer van Duncan Stutterheim.
Maar anders snapt niemand de referentie.quote:
Waarom ken je hem en Steijn is jonger zegt googlequote:Op zondag 4 juni 2023 19:59 schreef Pisces29 het volgende:
Maurice Steijn blijft een oudere broer van Duncan Stutterheim.
Forumgebruikster @Pisces29 is een gabberin uit de 90squote:Op zondag 4 juni 2023 20:01 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Waarom ken je hem en Steijn is jonger zegt google
Bleek een onbekende halfbroer van DuncanGodquote:Op zondag 4 juni 2023 20:01 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Waarom ken je hem en Steijn is jonger zegt google
Ah had niet doorgelezen wat zijn bedrijf deed.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Forumgebruikster @:Pisces29 is een gabberin uit de 90s
Wel hardcore luisteren maar dit niet weten. Och och och toch.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:03 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ah had niet doorgelezen wat zijn bedrijf deed.
Sta je aan het einde van de rit bovenaan, moet je daarna nog zo'n poule afwerken ook.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:05 schreef Zipportal het volgende:
Mensen die nu Belgisch voetbal kijken hebben een druiper.
Laten we het hopen.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:08 schreef Zorro het volgende:
Dit worden toch wel strafschoppen neem ik aan?
Beflikkering.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:07 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Sta je aan het einde van de rit bovenaan, moet je daarna nog zo'n poule afwerken ook.
jA mAaR dAn zIjN eR mEeR wEeRsTaNdSwEdStRiJdEN DaT iS gOeD vOoR iN EuRoPaquote:Op zondag 4 juni 2023 20:07 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Sta je aan het einde van de rit bovenaan, moet je daarna nog zo'n poule afwerken ook.
Is de gedachte erachter voor de weerstand ja?quote:Op zondag 4 juni 2023 20:09 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
jA mAaR dAn zIjN eR mEeR wEeRsTaNdSwEdStRiJdEN DaT iS gOeD vOoR iN EuRoPa
Dan kunnen ze beter lingerie schieten doen in de rust.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:10 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Is de gedachte erachter voor de weerstand ja?
Ik dacht altijd omdat die competitie niet zo aantrekkelijk is en dat ze het daarmee wat spannender willen maken.
quote:Op zondag 4 juni 2023 20:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dan kunnen ze beter lingerie schieten doen in de rust.
Ik luister letterlijk alles dus dit zie ik niet als belediging.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wel hardcore luisteren maar dit niet weten. Och och och toch.
Stiekem lopen juichen voor Rusland.quote:
Hoop het nietquote:Op zondag 4 juni 2023 20:08 schreef Zorro het volgende:
Dit worden toch wel strafschoppen neem ik aan?
Wat gemeenquote:Op zondag 4 juni 2023 20:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Of de 1-1 in de 123ste minuut.
En dan heel Utrecht door z'n hoeven zien zakken
Zou niks minder dan terecht zijn verder.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat is je beste kans voor Utrecht.quote:
Deze zin was als 120 minuten voetballen.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:34 schreef Zorro het volgende:
ZO, na de Belgische circuscompetite waar een laatsteminuutblessuretijddoelpunt van Brugge ook Union nog even niet alleen het kampioenschap definitief afpakte maar ook nog eens uit de CL gooide even hier naar de strafschoppen komen kijken,
Je zat er niet ver naast.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik nog na al dat spektakel jaquote:Op zondag 4 juni 2023 20:35 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Deze zin was als 120 minuten voetballen.
quote:Op zondag 4 juni 2023 20:34 schreef Zorro het volgende:
ZO, na de Belgische circuscompetite waar een laatsteminuutblessuretijddoelpunt van Brugge ook Union nog even niet alleen het kampioenschap definitief afpakte maar ook nog eens uit de CL gooide even hier naar de strafschoppen komen kijken,
Andere Tijden Sport voor je zo. Ontknopping 2007.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:40 schreef PowerLoungen het volgende:
Kampvuurtje zo , handen op elkaar.
''Kom op jongens schiet die penal erin''
En vervolgens wordt heel Twente leeggekocht en vliegen ze er volgend jaar weer tegen een nietszeggend clubje zoals Fiorentina uit in de voorronde.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:41 schreef Zorro het volgende:
Toch leuk dat iedereen in spanning is daar, terwijl iedereen weet dat ze toch kansloos zijn tegen Twente.
Daar kon je best wel eens gelijk in hebben!quote:
Niet! Ze staan achterquote:
Jaquote:Op zondag 4 juni 2023 20:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stelling:
Tri gaat winnen en verliezen
Oneens.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stelling:
Tri gaat winnen en verliezen
quote:Op zondag 4 juni 2023 20:48 schreef Zorro het volgende:
Deze gaat mis. Bal van de lijn, strafschop mis
Het had gekund. (Dat ie pech had na bal vd lijn nu ook strafschop mis)_quote:
Utrecht leest niet meequote:Op zondag 4 juni 2023 20:50 schreef onlogisch het volgende:
Nu gaat Utrecht door. (U las het hier voor het eerst)
Maar we weten allemaal wie dit post.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:50 schreef onlogisch het volgende:
quote:Op zondag 4 juni 2023 20:51 schreef Littlerabbit het volgende:
Ik zou graag een strafschop van Van der Hoorn willen zien
Lolquote:Op zondag 4 juni 2023 20:51 schreef Littlerabbit het volgende:
Jaquote:Op zondag 4 juni 2023 20:51 schreef Littlerabbit het volgende:
En weer zit je mis.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:50 schreef onlogisch het volgende:
Bah, wat ordinair.quote:
Heel natuurlijk, Niels.quote:
Als FC Emmen erin blijft volgend seizoen durf ik een top 14 weddenschap ook wel aan.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:55 schreef AFCNiels het volgende:
@:PietjePuk2000 Heb je ook genoten (met je prachtige nieuwe UI) van dit Sparta dat slechts 15e zou worden?
Hebben ze al een trainer?quote:Op zondag 4 juni 2023 20:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Als FC Emmen erin blijft volgend seizoen durf ik een top 14 weddenschap ook wel aan.
Ik reageer er verder maar niet meer op, maar ik denk er het mijne van!quote:Op zondag 4 juni 2023 20:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik vind de sperma grapjes van een erbarmelijk laag niveau.
Maar ik niet.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Als FC Emmen erin blijft volgend seizoen durf ik een top 14 weddenschap ook wel aan.
Oké, Roderik.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:58 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik reageer er verder maar niet meer op, maar ik denk er het mijne van!
Verder vrij eerlijk over het seizoen en wat moet je dan zeggen, Stijn?quote:Op zondag 4 juni 2023 20:58 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Eeuwige tweede Nick Viergever noemt penalty's een loterij, treffend.
quote:Op zondag 4 juni 2023 20:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik vind de sperma grapjes van een erbarmelijk laag niveau.
Ik heb geen idee, maar ik nam maar aan van wel. Ik ken @Pisces29 niet anders.quote:Op zondag 4 juni 2023 21:00 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dit zegt je vaker, is het iets positiefs?
Ik quote alleen mensen die ik waardeer.quote:Op zondag 4 juni 2023 21:00 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dit zegt je vaker, is het iets positiefs?
Waarom heb ik geen Sparta-UI eigenlijk?quote:Op zondag 4 juni 2023 20:55 schreef AFCNiels het volgende:
@:PietjePuk2000 Heb je ook genoten (met je prachtige nieuwe UI) van dit Sparta dat slechts 15e zou worden?
Een verliezer loopt niet rond met een UI van een winnaar.quote:Op zondag 4 juni 2023 22:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waarom heb ik geen Sparta-UI eigenlijk?
Dat is alleen voor successupporters weggelegd.quote:Op zondag 4 juni 2023 22:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je bent zelf een uiquote:Op zondag 4 juni 2023 22:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Jawel hoor, in Rotterdam-West.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |