abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 2 juni 2023 @ 13:46:25 #1
21636 Feestkabouter
pi_209375182
... en wat je eraan kunt doen om dat te voorkomen.

Dag allen,

Mijn einde is nabij. Geen drama, ik heb er erg veel vrede mee.
Een boodschap die ik aan de mensheid wil meegeven is deze:
https://paulvdhout.wixsite.com/paulvdhout/serieuzeboodschap

En die wil ik dus ook aan jullie meegeven.

Lees hier eventueel mijn verhaal vanaf het begin.
https://paulvdhout.wixsite.com/paulvdhout

Groet aan allen,
Paul

ps: tja mijn naam hier was/is Feestkabouter, maar zo'n feest is het dus helaas allemaal niet geweest voor mij
  vrijdag 2 juni 2023 @ 13:56:44 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_209375308
Sterkte met de reis die je gaat ondernemen.

Het is heel bijzonder dat een psychiater durft te stellen dat je uitbehandeld bent, want meestal zijn ze dermate arrogant dat ze vinden dat de patient gewoon hun diagnoses en oplossingen daarvoor niet wil accepteren, en dat het probleem opgelost is als de patient niet zo koppig doet.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_209375337
Ja als je dat hier gaat posten dan jinx je dat natuurlijk.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_209375418
Ik wil niet eindigen zoals ik er al zoveel heb zien gaan, uitgemergeld weken/maanden lang op een ziekenhuisbed kreunend dood liggen te gaan.
Bah zelfs voor huisdieren vinden wij het ondragelijk waarom voor mensen niet dan?
pi_209375476
Sterkte Paul en het beste toegewenst
pi_209375482
Ik zal het liefst in mijn slaap heengaan door een hartstilstand. Ik weet nou niet of ik je succes of plezier moet toewensen. Maar dat je fijn heen mag gaan.
  Moderator vrijdag 2 juni 2023 @ 14:25:57 #7
225562 crew  Speedfight
pi_209375725
Lieve Paul, wat heb je je verhaal mooi opgeschreven.
Ik ben zelf mensen kwijtgeraakt op eenzelfde, iets minder vredige manier en vind het altijd erg moeilijk. Zo verdrietig dat er geen andere uitweg in iemands ogen mogelijk lijkt.
Uit jouw verhaal klinkt ook je opluchting en dat is mooi.
Ik hoop dat je een hele warme en liefdevolle laatste maand mag beleven..
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  † In Memoriam † vrijdag 2 juni 2023 @ 15:28:14 #8
21636 Feestkabouter
pi_209376467
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 13:56 schreef mvdejong het volgende:
Sterkte met de reis die je gaat ondernemen.

Het is heel bijzonder dat een psychiater durft te stellen dat je uitbehandeld bent, want meestal zijn ze dermate arrogant dat ze vinden dat de patient gewoon hun diagnoses en oplossingen daarvoor niet wil accepteren, en dat het probleem opgelost is als de patient niet zo koppig doet.
De behandelaars hebben het zo niet gezegd. Zij wisten niet wat ZIJ (dus binnen hun organisatie) verder voor me konden doen. Ik heb daar zelf de term 'uitbehandeld' aan gekoppeld.
Ik heb trouwens 2 jaar geleden, toen het (weer) maandenlang vechten was om überhaupt weer een volgende therapie te krijgen, al gezegd: dit is echt de laatste poging om er nog wat van te maken.
  † In Memoriam † vrijdag 2 juni 2023 @ 15:29:01 #9
21636 Feestkabouter
pi_209376478
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 13:59 schreef schommelstoel het volgende:
Ja als je dat hier gaat posten dan jinx je dat natuurlijk.
Geen idee wat je bedoelt.
Wat bedoel je?
  † In Memoriam † vrijdag 2 juni 2023 @ 15:30:51 #10
21636 Feestkabouter
pi_209376503
Maar eigenlijk bedoel ik niet zozeer reacties op mijn verhaal te krijgen, maar discussie over het voorkomen van een lelijk levenseinde op gang te brengen.
pi_209376545
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 15:29 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]
Geen idee wat je bedoelt.
Wat bedoel je?
Je weet niet wat iets jinxen is?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  vrijdag 2 juni 2023 @ 15:34:14 #12
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_209376563
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 15:30 schreef Feestkabouter het volgende:
Maar eigenlijk bedoel ik niet zozeer reacties op mijn verhaal te krijgen, maar discussie over het voorkomen van een lelijk levenseinde op gang te brengen.
Een mooi gebaar van je Paul, maar veel mensen hebben het niet in hun eigen hand en overkomt het gewoon...

Wel wil ik je alvast een hele fijne laatste reis toewensen, dapper van je.
  † In Memoriam † vrijdag 2 juni 2023 @ 15:54:13 #13
21636 Feestkabouter
pi_209376790
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 15:33 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Je weet niet wat iets jinxen is?
jawel, maar ik weet niet waar je naar refereert: mijn einde of mijn verhaal over het voorkomen van een naar einde, of wat anders?
  † In Memoriam † vrijdag 2 juni 2023 @ 15:58:01 #14
21636 Feestkabouter
pi_209376845
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 15:34 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]
Een mooi gebaar van je Paul, maar veel mensen hebben het niet in hun eigen hand en overkomt het gewoon...

Wel wil ik je alvast een hele fijne laatste reis toewensen, dapper van je.
dankjewel voor dat laatste.

en over dat eerste: ook als je voorbereidingen zou treffen om een naar einde te voorkomen is de kans groter dat je einde je op 1 of andere manier zal overkomen. en niet alle nare eindes zijn te voorkomen. maar er zijn mogelijkheden om er wel een beetje regie over te hebben.
pi_209378576
Veel sterkte, knap dat je deze beslissing hebt durven nemen en hoop dat je een mooie en fijne laatste maand tegemoet gaat.

Vind het wel bijzonder en ook sterk dat je hiervoor hebt gekozen.

Ingaande op de vraag die je stelt, zelf heb ik ook altijd gezegd, ik ga op mijn manier en niet anders. Dingen die ik niet wil zijn vanzelfsprekend dan ook ondragelijk lijden (in welke vorm dan ook), het verpieteren in een verpleeghuis, of compleet dementerend rondlopen, kortom, mijn eigen regie kwijtraken. Dan wil ik voordat dat zo ver is, duidelijk op papier hebben staan dat het dan klaar is, en daar ook het een en ander rondom organiseren danwel mezelf in staat stellen het nog op een waardige manier te kunnen doen.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 21:39:52 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209381071
Respect voor jouw besluit.
Ik ben zelf al ruim 30 jaar lid van de NVVE die ook ondraaglijk geestelijk lijden als euthanasiereden wettelijk wil regelen/geregeld heeft.

Is de datum 6 juli zomaar gekozen, of zit daar nog een speciale betekenis aan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † zaterdag 3 juni 2023 @ 03:20:58 #17
21636 Feestkabouter
pi_209383618
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 18:39 schreef Muisje22 het volgende:
Veel sterkte, knap dat je deze beslissing hebt durven nemen en hoop dat je een mooie en fijne laatste maand tegemoet gaat.

Vind het wel bijzonder en ook sterk dat je hiervoor hebt gekozen.

Ingaande op de vraag die je stelt, zelf heb ik ook altijd gezegd, ik ga op mijn manier en niet anders. Dingen die ik niet wil zijn vanzelfsprekend dan ook ondragelijk lijden (in welke vorm dan ook), het verpieteren in een verpleeghuis, of compleet dementerend rondlopen, kortom, mijn eigen regie kwijtraken. Dan wil ik voordat dat zo ver is, duidelijk op papier hebben staan dat het dan klaar is, en daar ook het een en ander rondom organiseren danwel mezelf in staat stellen het nog op een waardige manier te kunnen doen.
dankjewel.

over "jouw manier en niet anders": goed dat je er in elk geval een sterke mening/gedachte over hebt. mocht er ineens iets gaan spelen dan hoeft voor jou het proces niet meer vooraan te beginnen en kun je wat sneller gaan handelen, want je hebt er al over nagedacht. ik heb geen idee hoe oud je bent, maar indien de leeftijd waarop de kansen groter worden dat er dingen gaan spelen dichterbij komt wordt het wel zaak om op tijd dingen concreet te gaan regelen, want je hebt echt niet van de ene op de andere dag de juiste middelen in huis.
  † In Memoriam † zaterdag 3 juni 2023 @ 03:23:29 #18
21636 Feestkabouter
pi_209383620
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 21:39 schreef golfer het volgende:
Respect voor jouw besluit.
Ik ben zelf al ruim 30 jaar lid van de NVVE die ook ondraaglijk geestelijk lijden als euthanasiereden wettelijk wil regelen/geregeld heeft.

Is de datum 6 juli zomaar gekozen, of zit daar nog een speciale betekenis aan?
dat lidmaatschap is tof!

6 juli is wat in Zwitserland de eerste beschikbare datum was in hun agenda toen ze mijn aanvraag hadden geaccepteerd.
ze houden in hun agenda ook de nodige ruimte voor mensen (van over de hele wereld) die vanwege een terminale ziekte een beroep doen op hun diensten.
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 11:46:16 #19
441859 crew  Lenny77
pi_209385749
Ik heb eigenlijk geen juiste woorden hiervoor die niet cliché klinken..
Dus ik hou het op dit: O+

Het is zoals je zegt: ik ben blij als iemand het niet begrijpt want dan is dat een teken dat ze het leven niet zo zwaar hebben moeten ervaren.

Ik wens jou nog een hele mooie laatste maand, ik hoop dat de gemoedsrust een hoop vrijheid zal bieden.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_209392066
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 03:20 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]
dankjewel.

over "jouw manier en niet anders": goed dat je er in elk geval een sterke mening/gedachte over hebt. mocht er ineens iets gaan spelen dan hoeft voor jou het proces niet meer vooraan te beginnen en kun je wat sneller gaan handelen, want je hebt er al over nagedacht. ik heb geen idee hoe oud je bent, maar indien de leeftijd waarop de kansen groter worden dat er dingen gaan spelen dichterbij komt wordt het wel zaak om op tijd dingen concreet te gaan regelen, want je hebt echt niet van de ene op de andere dag de juiste middelen in huis.
Dit alles natuurlijk wel onder de voorwaarde dat me de luxe gegund is dat zelf die regie kan houden voordat het zover is. Dat is ook niet voor iedereen vanzelfsprekend natuurlijk...
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2023 @ 21:29:13 #21
21636 Feestkabouter
pi_209414799
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:34 schreef Muisje22 het volgende:

[..]
Dit alles natuurlijk wel onder de voorwaarde dat me de luxe gegund is dat zelf die regie kan houden voordat het zover is. Dat is ook niet voor iedereen vanzelfsprekend natuurlijk...
nou dat is precies 1 van de aspecten om over na te denken.
al weet ik niet precies waar je op doelt: een ongeluk waardoor je zwaar verlamd raakt maakt het lastig om zelf de zaken in handen te houden, je bent dan mogelijk afhankelijk van anderen voor een hoop zaken.
maar als het bijvoorbeeld gaat om verminderend bewustzijn, dan moet je wel vroeg genoeg in zo'n proces de finale stap zetten, anders ben je te laat.

wat ik wil zeggen:
100% zekerheid dat iedereen ooit sterft.
tig % kans dat het door een ongeval of spontaan door een hartstilstand of hersenbloeding of zoiets komt.
maar ook tig % kans dat je terminaal ziek wordt. stel je hebt de papieren voor euthanasie voor allerlei situaties in orde, dan blijft er nog de ruimte over voor wat scenario's die niet worden gedekt door die papieren. stel 15% kans waarbij euthanasie niet mogelijk is (ik weet de cijfers absoluut niet, ik noem maar even wat). dan moet je dus die ziekte uitzitten tot het echt over is.

stel dat je daarnaast voorbereidingen hebt getroffen om het zelf te kunnen doen, dan dekt dat van die eerdergenoemde 15% bijvoorbeeld 10% en dan blijven er nog steeds 5% mogelijkheden over waarin je het niet zelf kunt realiseren. die kans blijft helaas altijd bestaan. maar het is misschien wel de moeite waard om die kans zo klein mogelijk te maken, dus om voor die 10% wat moeite te doen.

maar je moet dan wel ver vooruit denken over mogelijkheden om de juiste mindset aan te nemen en te wennen aan de gedachte dat je het zelf gaat doen op een moment dat je je misschien nog niet eens heel erg ziek voelt.

stel dementie: het is natuurlijk heel erg lastig om vooraf te weten hoe het is om dat te hebben, om het te hebben zonder het misschien zelf door te hebben, om het van anderen te moeten aannemen.... en stel nou dat je je hebt voorgenomen om heel erg hard te willen voorkomen dat je eindigt in een situatie waarin je nog maar amper weet wat je eigen naam is of hoe je een sok moet aantrekken, dan betekent het dat je in een eerder stadium dus al je einde moet kiezen. en dat je het eigenlijk al voor de start van de dementie moet hebben geregeld (voorbereid zijn voor dat wat mogelijk komen gaat).
  dinsdag 6 juni 2023 @ 09:37:17 #22
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_209417811
@Feestkabouter, ik vind je een dapper mens met stalen ballen.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  maandag 12 juni 2023 @ 16:11:23 #23
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_209489288
Goede reis, Paul!
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 18:12:58 #24
236264 crew  capricia
pi_209490689
Ik lees dit nu je er waarschijnlijk al niet meer bent. Maar ik wens je een goede reis en een behouden vaart.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 18:17:32 #25
441859 crew  Lenny77
pi_209490723
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 18:12 schreef capricia het volgende:
Ik lees dit nu je er waarschijnlijk al niet meer bent. Maar ik wens je een goede reis en een behouden vaart.
6 juli :)
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 18:20:13 #26
236264 crew  capricia
pi_209490750
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 18:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
6 juli :)
Oh..ik las juni. :D

Ik vind dit ook heel dapper van je, @Feestkabouter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209515404
Doe het alsjeblieft niet. Heb jezelf lief, inclusief je worstelingen. Voor alles is er een oplossing alleen moet je die vinden, geduld hebben en blijven vechten. Dat je therapeuten niet weten hoe je verder te helpen wil niet zeggen dat er verder geen oplossingen daar buiten of in jezelf zijn (waar geen zelfmoord bij komt kijken). Dat er geen uitweg voor je lijkt te zijn komt omdat je het vanuit je toestand bekijkt, en door zelfmoord los je de problemen niet op, maar ontneem je jezelf in het leven een uitweg. De problemen die je op je site noemt zitten voornamelijk in je hoofd en kunnen ook daar opgelost worden met de juiste hulpmiddelen. Ik wens jou heel veel sterkte, geduld, wijsheid en liefde waarmee je de knopen waar je verstrikt in bent geraakt mag ontwarren.
  woensdag 14 juni 2023 @ 23:15:58 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209516833
Onzin. Dit is geen zelfmoord, maar onder begeleiding vrijwillig sterven. Een einde aan ondraaglijk (geestelijk of lichamelijk) lijden te maken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_209520787
Dappere en humane beslissing ook voor de achterblijvers, als nabestaande van zelfmoorddoding heb ik hier veel respect voor

Goede reis!
  donderdag 15 juni 2023 @ 13:00:00 #30
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_209521245
Ik ken iemand die 64 jaar met zijn leven heeft geworsteld en een paar jaar geleden elektromagnetische shock terapy heeft gehad en daarna ging het stukken beter. Hij heeft wel een middeltje in zijn kluis die hij kan nemen als hij er echt klaar mee is, wat hem weer veel rust geeft. De einder was volgens mij de organisatie die hem daarmee (indirect) heeft geholpen.

Zelf kan ik me er helemaal niks bij voorstellen want voor mij is het leven een groot feest. Maar als dat echt is wat je wil en er helemaal naar toe leeft dan is het ok toch? Geen idee wat ik dan kan zeggen. Succes?
To BG or not to BG!
  † In Memoriam † vrijdag 16 juni 2023 @ 01:22:59 #31
21636 Feestkabouter
pi_209528414
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:11 schreef Psilon het volgende:
Doe het alsjeblieft niet. Heb jezelf lief, inclusief je worstelingen. Voor alles is er een oplossing alleen moet je die vinden, geduld hebben en blijven vechten. Dat je therapeuten niet weten hoe je verder te helpen wil niet zeggen dat er verder geen oplossingen daar buiten of in jezelf zijn (waar geen zelfmoord bij komt kijken). Dat er geen uitweg voor je lijkt te zijn komt omdat je het vanuit je toestand bekijkt, en door zelfmoord los je de problemen niet op, maar ontneem je jezelf in het leven een uitweg. De problemen die je op je site noemt zitten voornamelijk in je hoofd en kunnen ook daar opgelost worden met de juiste hulpmiddelen. Ik wens jou heel veel sterkte, geduld, wijsheid en liefde waarmee je de knopen waar je verstrikt in bent geraakt mag ontwarren.
Ik ben blij dat jij zoveel overtuiging hebt voor jouzelf dat het leven mooi en/of de moeite waard is.
Maar besef dat wat voor jou voelt als de waarheid, slechts jouw overtuiging is. Je stelt dat er voor alles een oplossing is, maar er is geen enkel bewijs om die stelling te ondersteunen. Het is allemaal erg subjectief. Besef dan ook dat wat voor jou als een overtuiging voelt, voor een ander (die andere ervaringen achter de rug heeft en anders in elkaar steekt) mogelijk niet als overtuiging voelt, maar misschien zelfs als onzin.
Met andere woorden: jij hebt jouw zienswijze en die gun ik je, gun mij ook de mijne.
Ik weet dat je je boodschap uit positiviteit bedoelde, dank daarvoor, maar besef dat jouw kijk op het leven er maar 1 van de 8 miljard is, en dus niet per definitie de waarheid.

Mijn eerlijke vragen aan jou:
Stel nou dat ik heel mijn leven blijf proberen en vechten en het uiteindelijk allemaal absoluut niet opgelost is als ik op mijn 87e sterf aan een natuurlijke oorzaak, waarom zou mijn leven dan de moeite waard geweest zijn?
En iets anders benaderd: waarom moet het doel zijn om zo lang mogelijk te blijven leven?
  vrijdag 16 juni 2023 @ 01:47:19 #32
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_209528452
Ik heb je verhaal gelezen, het ga je goed Paul.
  Manager PR/Moderator vrijdag 16 juni 2023 @ 02:08:15 #33
269689 crew  Viv
pi_209528471
Wat heb je je verhaal helder onder woorden gebracht op jouw website. Fijn dat je meer begrip en steun krijgt vanuit je omgeving dan verwacht!

Naar dat de wachttijden in Nederland zo lang zijn bij psychisch ondraaglijk en uitzichtloos lijden, hopelijk verbetert dat nog. Goed dat er in Zwitserland een waardig alternatief voorhanden is voor jou.

Een goede laatste reis gewenst. En ook sterkte voor jouw partner. :* (Leest zij hier mee?)
  Moderator vrijdag 16 juni 2023 @ 07:24:26 #34
225562 crew  Speedfight
pi_209528926
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 23:15 schreef golfer het volgende:
Onzin. Dit is geen zelfmoord, maar onder begeleiding vrijwillig sterven. Een einde aan ondraaglijk (geestelijk of lichamelijk) lijden te maken.
Ik zie t verschil niet.

@Feestkabouter mag ik vragen hoe jouw visie is op t missen van je dierbaren? Straks zie je nooit je partner meer, ben je niet bang dat je spijt krijgt vlak voor t zover is?
  vrijdag 16 juni 2023 @ 11:57:21 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209531265
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 07:24 schreef Speedfight het volgende:

Ik zie t verschil niet.

Lees je eens in over het verschil tussen zelfmoord/doding en euthanasie.
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † vrijdag 16 juni 2023 @ 18:13:34 #36
21636 Feestkabouter
pi_209535363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 11:57 schreef golfer het volgende:

[..]
Lees je eens in over het verschil tussen zelfmoord/doding en euthanasie.
technisch gezien is het wel zelfdoding wat ik ga doen in Zwitserland.

maar in de volksmond hebben mensen natuurlijk meer een beeld met een trein of een touw of een boel bij elkaar verzamelde drugs, en niet een beeld van een arts die een middel aanreikt dat je vervolgens zelf toedient.
  † In Memoriam † vrijdag 16 juni 2023 @ 18:14:39 #37
21636 Feestkabouter
pi_209535379
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 07:24 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Ik zie t verschil niet.

@:Feestkabouter mag ik vragen hoe jouw visie is op t missen van je dierbaren? Straks zie je nooit je partner meer, ben je niet bang dat je spijt krijgt vlak voor t zover is?
mijn overtuiging is dat er geen enkele vorm van bewustzijn overblijft, dus ik ga niets of niemand missen.
dus ik ga ook vooraf geen spijt krijgen omdat ik bang zou worden iets of iemand te missen.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 20:23:01 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209536880
Omdat humor altijd wel kan:
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:58:47 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209544276
Overigens vandaag in De Volkskrant een heel artikel over dit onderwerp.
https://www.volkskrant.nl(...)itbehandeld~v763897/
Poef.....gone! ©golfer
pi_209544526
Hallo Paul,

Ik heb weinig toe te voegen maar ik wens je een goed uiteinde en sterkte met alles.
  † In Memoriam † zondag 18 juni 2023 @ 12:33:56 #41
21636 Feestkabouter
pi_209553165
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 20:23 schreef golfer het volgende:
Omdat humor altijd wel kan
niet bij iedereen in mijn kring helaas, maar bij mij wel!!
  † In Memoriam † zondag 18 juni 2023 @ 12:34:40 #42
21636 Feestkabouter
pi_209553180
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:58 schreef golfer het volgende:
ik kan het helaas niet lezen
  zondag 18 juni 2023 @ 13:22:02 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209553790
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 12:34 schreef Feestkabouter het volgende:

ik kan het helaas niet lezen
Ik mag het niet plaatsen, want een premium-artikel.
De moeite waard om een keer de Volkskrant van gisteren te kopen?
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 18 juni 2023 @ 14:13:29 #44
236264 crew  capricia
pi_209554280
quote:
Wat een mooi artikel. Dank voor het delen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  † In Memoriam † zondag 18 juni 2023 @ 22:50:46 #45
21636 Feestkabouter
pi_209561743
quote:
Ik heb het inmiddels kunnen lezen.
Zeer indrukwekkend artikel.
Dankjewel golfer!
pi_209562028
Beste Paul,

Ik heb het net gedeeltelijk.
Eigenlijk ervaar ik veel dingen hetzelfde als jou, alleen op standje 25%..
Gelukkig kan ik het regelmatig van mij afzetten, uitpraten en weer door.

Als het leven jou geen vreugde kan brengen, dan wens ik je een fijn eind.

Maar een andere vraag, aangezien je hetzelf toch ook best luchtig brengt :)
Heb je nou niet het idee dat je bepaalde zaken kan doen, een wereldreis maken van je laatste geld.. een klootzak op zijn muil slaan...
Zoals die gast van de serie Afterlife, kan alles doen, en als het mislukt kan ie zichzelf altijd nog van kant maken.
Uiteraard alles binnen de kaders van de wet.

Het beste :)
Hell To The Liars
  zondag 18 juni 2023 @ 23:39:03 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209562158
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:50 schreef Feestkabouter het volgende:

Ik heb het inmiddels kunnen lezen.
Zeer indrukwekkend artikel.
Dankjewel golfer!
Deels herkenbaar voor jou, qua traject?
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † maandag 19 juni 2023 @ 09:44:18 #48
21636 Feestkabouter
pi_209564605
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 23:23 schreef Droopie het volgende:
Beste Paul,

Heb je nou niet het idee dat je bepaalde zaken kan doen, een wereldreis maken van je laatste geld.. een klootzak op zijn muil slaan...
Zoals die gast van de serie Afterlife, kan alles doen, en als het mislukt kan ie zichzelf altijd nog van kant maken.

Afterlife _O_ _O_ _O_ _O_

ik reageer later nog inhoudelijk op je bericht, nu haasten
pi_209577366
Heel veel sterkte en vooral ook plezier met je laatste reis @Feestkabouter! uit je verhaal is te lezen dat je hier nu echt naar toe leeft en met een glimlach de laatste dagen kan aftellen tot 6 Juli.

Erg zonde dat het in Nederland zo lastig tot onmogelijk is voor mensen om een beslissing als deze te kunnen maken, zoals in je verhaal te lezen is heb je voor jezelf werkelijk alles geprobeerd maar uiteindelijk heeft niets geholpen en dan is het ook goed.

Je hebt een weloverwogen en zeer moeilijke keuze gemaakt, maar wel een waar jezelf 100% achterstaat en een waar je al lange tijd naar zoekt, het gaat je goed!
pi_209585971
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 18:14 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

mijn overtuiging is dat er geen enkele vorm van bewustzijn overblijft, dus ik ga niets of niemand missen.
dus ik ga ook vooraf geen spijt krijgen omdat ik bang zou worden iets of iemand te missen.
Dat weten we niet zeker. Als er na dit leven wel bewustzijn is, dan zit je niet alleen met de worstelingen uit dit leven, maar ook met het besef dat jezelf hebt gedood. Ik heb in het verleden veel over zogenaamde bijna-doodervaringen gelezen en de mensen die dit ervaren hebben door een poging tot zelfmoord spreken over het algemeen zeer negatief over dingen die ze aan de andere kant ervaren hebben. Het is jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid. Users die jou hier “succes”, “sterkte”, “goede reis” wensen sporen niet en weten niet wat er gaat komen. Komt overigens ook luguber en onverschillig over dat ze dit zeggen tegen iemand die zichzelf wil doden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 21-06-2023 08:08:56 ]
  Manager PR/Moderator dinsdag 20 juni 2023 @ 23:48:24 #51
269689 crew  Viv
pi_209586630
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 22:35 schreef JarJarB het volgende:

[..]
Users die jou hier “succes”, “sterkte”, “goede reis” wensen sporen niet en weten niet wat er gaat komen. Komt overigens ook luguber en onverschillig over dat ze dit zeggen tegen iemand die zichzelf wil doden.
Iemand onnodig lang uitzichtloos en ondraaglijk laten lijden, dát zou pas luguber en onverschillig zijn. Daarom bestaat euthanasie (en hulp van een arts bij zelfdoding) juist.

Daar kom je ook echt niet zomaar voor in aanmerking, dat zijn hele zorgvuldige procedures en afwegingen. Dat gaan we hier als users dus niet in twijfel trekken of dunnetjes overdoen.

Dat we niet weten wat er gaat komen, lijkt me nou net een prima argument om hem wél succes of een goede reis toe te wensen. :?
  woensdag 21 juni 2023 @ 00:09:25 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209586776
quote:

[..]
Dat weten we niet zeker. Als er na dit leven wel bewustzijn is, dan zit je niet alleen met de worstelingen uit dit leven, maar ook met het besef dat jezelf hebt gedood. Ik heb in het verleden veel over zogenaamde bijna-doodervaringen gelezen en de mensen die dit ervaren hebben door een poging tot zelfmoord spreken over het algemeen zeer negatief over dingen die ze aan de andere kant ervaren hebben. Het is jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid. Users die jou hier “succes”, “sterkte”, “goede reis” wensen sporen niet en weten niet wat er gaat komen. Komt overigens ook luguber en onverschillig over dat ze dit zeggen tegen iemand die zichzelf wil doden.
Zowel jouw (ongepaste) plaatje als jouw tekst geven aan dat je niks snapt van wat hier gaande is.
Ondanks dat je beweert er in het verleden iets over gelezen te hebben.
Nogmaals: euthanasie is geen zelfmoord.

En dat users die hier iets wel van begrijpen door jou worden afgedaan als 'die sporen niet', geeft eens te meer aan dat JIJ er niks van snapt.
Poef.....gone! ©golfer
pi_209587556
quote:

[..]
quote:

[..]
Jij weet net zo goed niet wat er komen gaat.
Dat je gelezen hebt over bijna-doodervaringen zegt niet dat het per definitie zo is.

Het is niet jouw keuze, zoveel is duidelijk. Maar dat betekent toch niet dat users Feestkabouter geen succes/sterkte/goede reis mogen wensen?
Fake it till you make it...
pi_209588764
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 22:35 schreef JarJarB het volgende:

[..]
Maar wat maakt jou dan het alwetende wezen dat alles over het hiernamaals weet?
je hebt een paar ervaringen gelezen en die mensen vonden dat negatief?
per definitie weet niemand wat er hierna gaat komen, daarom ook dat er zoveel religies zijn en onthoudingen hiervoor zijn, Feestkabouter een goede reis wensen betekend in mijn ogen dat ik hoop dat hij vind waar hij naar op zoek is en het volgende station wat dat dan ook mag zijn voor hem de rust brengt die hij zijn leven lang al zoekt.

Zoals ik heb begrepen uit het verhaal van Feestkabouter is hij al zijn leven lang aan het struggelen met leven, wil hij er het lieft een einde aan maken maar het wel op een correcte manier beïndigen, na jaren van psychiaters en behandelingen is eruit gekomen dat niets voor hem helpt en dit in zijn ogen de enige uitweg is.
hij is 50 en heeft zoveel paden bewandeld om uiteindelijk hierbij uit te komen, en het uitzicht op een einddatum is iets dat hem verlichting en geluk geeft, wie zijn wij dan om daar tussen te komen en te zeggen dat dit verkeerd voor hem is.

Laat hem genieten van de laatste dagen en zijn leven beïndigen op de manier zoals hij dat wil.
  † In Memoriam † woensdag 21 juni 2023 @ 10:31:19 #55
21636 Feestkabouter
pi_209589266
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 22:35 schreef JarJarB het volgende:

[..]
We weten niks zeker, ik ook niet. Daarom noem ik het mijn overtuiging. En de mensen die mij succes wensen steunen mij in dat waar ik van overtuigd ben. Geen enkele reden dus om dat af te kraken.

Overigens heb je het over mensen met bijna-dood ervaringen.... De essentie van bijna dood is dat je niet dood bent. Ze zijn in een bijzondere situatie geweest, maar het is verre van zeker dat ze aan 'de andere kant' zijn geweest. Het zijn absoluut bijzondere ervaringen, daar wil ik niets aan afdoen, maar je moet die ervaringen dan niet ineens gaan zien als waarheid van hoe het aan de andere kant gaat zijn.
En wie zegt dat, mocht er wel een vorm van besef of bewustzijn overblijven, ik ermee ga 'zitten' dat ik mezelf heb vermoord? Dat vul jij in zonder daarvoor enige onderbouwing te kunnen hebben.

Als mensen mij succes of dat soort dingen wensen ben ik daar bij mee en dankbaar voor.
Als jij de wens uitspreekt om in je leven nog naar de maan te gaan of miljardair te worden zie ik dat ook als een ontiegelijk kleine kans (puur op basis van statistiek, neem het niet persoonlijk, ik ken je niet), maar ik wens je dan wel succes.
  † In Memoriam † woensdag 21 juni 2023 @ 10:32:23 #56
21636 Feestkabouter
pi_209589277
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 23:48 schreef Viv het volgende:

[..]
Iemand onnodig lang uitzichtloos en ondraaglijk laten lijden, dát zou pas luguber en onverschillig zijn. Daarom bestaat euthanasie (en hulp van een arts bij zelfdoding) juist.

Daar kom je ook echt niet zomaar voor in aanmerking, dat zijn hele zorgvuldige procedures en afwegingen. Dat gaan we hier als users dus niet in twijfel trekken of dunnetjes overdoen.

Dat we niet weten wat er gaat komen, lijkt me nou net een prima argument om hem wél succes of een goede reis toe te wensen. :?
Heerlijk gezegd, dankjewel!
  woensdag 21 juni 2023 @ 11:42:27 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209590115
Ik zie nu dat de user JarJarB die zich blijkbaar speciaal gisteren geregistreerd had voor het plaatsen van een (weggehaald) plaatje en van die post waarop hij nogal wat reacties kreeg intussen niet meer kan posten.
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † woensdag 21 juni 2023 @ 14:30:56 #58
21636 Feestkabouter
pi_209592211
quote:
14s.gif Op woensdag 21 juni 2023 11:42 schreef golfer het volgende:
Ik zie nu dat de user JarJarB die zich blijkbaar speciaal gisteren geregistreerd had voor het plaatsen van een (weggehaald) plaatje en van die post waarop hij nogal wat reacties kreeg intussen niet meer kan posten.
Dan ben ik benieuwd in welk topic zijn andere post staat en wat voor troll-gehalte die post heeft
  † In Memoriam † woensdag 21 juni 2023 @ 14:33:51 #59
21636 Feestkabouter
pi_209592253
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 23:39 schreef golfer het volgende:

[..]
Deels herkenbaar voor jou, qua traject?
Nee eigenlijk niet.
Ik ben in Nederland amper tot niet in het euthanasie traject bezig geweest, het was vanaf het begin duidelijk dat ik daar niet op ging wachten.
Voor mij was het wel heel fijn om in september in eerlijkheid tegen mijn kring te kunnen zeggen: ik ben er klaar mee, ik heb daarom euthanasie aangevraagd. Dat komt (denk ik) beter aan dan wanneer ik mijn verhaal had gestart met: ik ben er klaar mee, ik ga een eind aan mijn leven maken.
In 2e instantie vertelde ik dan wel dat de kans op euthanasie binnen afzienbare tijd klein zou zijn en dat ik dan een zo net mogelijk plan B zou gaan organiseren.
  † In Memoriam † woensdag 21 juni 2023 @ 14:39:39 #60
21636 Feestkabouter
pi_209592335
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 23:23 schreef Droopie het volgende:
Beste Paul,

Nog even het eerder beloofde uitgebreidere antwoord:
Ik heb totaal geen bucket list of zo. Ik ben alleen maar bezig om dingen zo goed mogelijk te regelen en voor anderen zo min mogelijk gedoe achter te laten, dat is wat voor mij telt. Ik heb altijd de lat bij alles heel hoog liggen, dat is zeker 1 van de grote problemen geweest, en ook bij mijn afronding ligt die lat weer zo hoog. Gave concerten of theater of reizen boeit me nu niet zoveel. Mijn focus ligt op het einde.
  woensdag 21 juni 2023 @ 14:51:26 #61
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209592468
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 14:30 schreef Feestkabouter het volgende:
]
Dan ben ik benieuwd in welk topic zijn andere post staat en wat voor troll-gehalte die post heeft
Die stond ook in dit topic en was een ongepast plaatje.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 21 juni 2023 @ 15:57:22 #62
441859 crew  Lenny77
pi_209593244
Zelfs al is er een hiernamaals en/of een alwetend iets... Dan is dat 'iets' zo ver geëvolueerd of wijs/volmaakt dat die écht niet gaat zeggen: 'neehee jongen dat mag niet! Hop naar de hel!'
Volmaaktheid/alwetendheid houdt zich niet bezig met straffen.
De hel, verdoemenis, hemel en vagevuur zijn verzinsels van de kerk of welk geloof dan ook om hun simpele onderdaantjes bang en braaf te houden.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:48:27 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209702940
@Feestkabouter, hoe ga je nu de laatste 7 dagen van jouw leven invullen?
Ben je al aan het afscheid nemen van al jouw dierbaren?
Poef.....gone! ©golfer
pi_209703780
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 14:51 schreef golfer het volgende:

[..]
Die stond ook in dit topic en was een ongepast plaatje.
Het plaatje was niet ongepast, het toonde iemand die zelfmoord wil plegen en dan door omstanders: “succes”, “goede reis” en “sterkte” werd gewenst. Dat is precies wat er hier in het topic gebeurt. Het probleem hier is dat mensen dat niet onder ogen willen zien, omdat het plaatje duidelijker laat zien hoe luguber en onmenselijk dat is.
pi_209703785
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2023 15:57 schreef Lenny77 het volgende:
Zelfs al is er een hiernamaals en/of een alwetend iets... Dan is dat 'iets' zo ver geëvolueerd of wijs/volmaakt dat die écht niet gaat zeggen: 'neehee jongen dat mag niet! Hop naar de hel!'
Volmaaktheid/alwetendheid houdt zich niet bezig met straffen.
De hel, verdoemenis, hemel en vagevuur zijn verzinsels van de kerk of welk geloof dan ook om hun simpele onderdaantjes bang en braaf te houden.
Wat weet jij daarover? Alle wereldreligies (van christendom tot boeddhisme) keuren zelfmoord af, mystici met spirituele ervaringen doen hetzelfde, mensen met bijna-doodervaringen idem dito. En dan kom je met een verzinsel over hoe iets hogers/hiernamaals denkt/werkt waar je ws nooit echt in verdiept hebt en uit de weg gaat door het gemakshalve af te doen als "verzinsel". In plaats van hem hier “succes” en “sterkte” te wensen met het vermoorden van zichzelf is het misschien menselijker om hem te helpen met zijn mentale problemen.
pi_209703789
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:48 schreef golfer het volgende:
@:Feestkabouter, hoe ga je nu de laatste 7 dagen van jouw leven invullen?
Je lijkt te poppelen voor wanneer hij zijn leven neemt. Gewoon gestoord hoe je het zit af te tellen, maar dat zie je niet.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 13:27:05 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209704237
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:52 schreef JarJarB het volgende:

Je lijkt te poppelen voor wanneer hij zijn leven neemt. Gewoon gestoord hoe je het zit af te tellen, maar dat zie je niet.
Laten we het hier maar niet over 'gestoord' hebben, gezien jouw postverleden in dit topic. :{w
Poef.....gone! ©golfer
  Manager PR/Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 13:52:35 #68
269689 crew  Viv
pi_209704632
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:51 schreef JarJarB het volgende:

[..]
In plaats van hem hier “succes” en “sterkte” te wensen met het vermoorden van zichzelf is het misschien menselijker om hem te helpen met zijn mentale problemen.
Alsof dat nog niet geprobeerd is. :? Wat als hij niet te helpen is? Al tientallen jaren niet? Net zoals er mensen zijn met ongeneeslijke kanker, zijn er ook mensen met ongeneeslijke psychiatrische ziekten.
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 13:55:50 #69
441859 crew  Lenny77
pi_209704683
quote:

[..]
Wat weet jij daarover? Alle wereldreligies (van christendom tot boeddhisme) keuren zelfmoord af, mystici met spirituele ervaringen doen hetzelfde, mensen met bijna-doodervaringen idem dito. En dan kom je met een verzinsel over hoe iets hogers/hiernamaals denkt/werkt waar je ws nooit echt in verdiept hebt en uit de weg gaat door het gemakshalve af te doen als "verzinsel". In plaats van hem hier “succes” en “sterkte” te wensen met het vermoorden van zichzelf is het misschien menselijker om hem te helpen met zijn mentale problemen.
Kerel, ik heb er mij waarschijnlijk 1000 keer meer in verdiept dan jij. Dus niet doen alsof ik gewoon wat zeg en hem niet wil helpen.
Alles wat in die religies naar voor komt qua doemverhalen is opgesteld door mensen. Meestal ook nog door mensen die er baat bij hebben om het volk trouw en braaf te houden. Des te banger iemand is, des te loyaler hij is en niet zal overstappen naar een andere religie.
Als er een god is dan is deze volmaakt, hij zal niet straffen want is alwetend.
Als reïncarnatie bestaat, dan komt hij terug en krijgt nieuwe levenslessen.
Als het een energie is dan maakt het die energie ook niet uit.
Wij als mensen zijn nietig in het grote verhaal. Er gaat echt niemand gestraft worden als het leven zo zwaar is dat het klaar is..
pi_209706312
quote:

[..]
Omgedraaid, wat weet jij erover?
Hij heeft een weloverwogen keuze voor zichzelf gemaakt, laat hem dan ook in zijn waarde.
Dit is iets dat hij al jaren wil en nu kan bemachtigen, het is iets dat hij met zijn eigen leven en lichaam doet, daar hebben jij, ik en niemand iets over te zeggen maakt niet uit wat jou geloofsovertuiging is.
Je geloofsovertuiging is iets dat je kan toepassen op hoe jij je leven wil leven en dit niet bij andere opleggen
pi_209706487
quote:

Wat weet jij daarover?
Meer dan je denkt

quote:
Alle wereldreligies (van christendom tot boeddhisme) keuren zelfmoord af
I do not give a shit

quote:
mystici met spirituele ervaringen doen hetzelfde, mensen met bijna-doodervaringen idem dito.
Still do not give a shit

quote:
In plaats van hem hier “succes” en “sterkte” te wensen met het vermoorden van zichzelf is het misschien menselijker om hem te helpen met zijn mentale problemen.
Het besluit is in waardigheid gemaakt; Wat houd je tegen om met diezelfde waardigheid te reageren?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_209707312
Interessante discussie, behalve de toon.
Zullen we die ergens anders voortzetten, hier ben ik benieuwd naar de laatste dagen en reacties van Feestkabouter.

[ Bericht 2% gewijzigd door Droopie op 30-06-2023 18:09:47 ]
Hell To The Liars
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 18:06:37 #73
441859 crew  Lenny77
pi_209708239
Volledig eens met bovenstaande post
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 18:14:17 #74
225562 crew  Speedfight
pi_209708367
Je laatste week is aangebroken. Ik hoop met veel warmte en liefde van je naasten om je heen. Ik steek een kaarsje voor je aan 6 juli. Het blijft toch een verdrietig idee voor mij al begrijp ik hoe dat niet zo voor jou is.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 18:54:07 #75
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_209708856
Ik hoop dat je absoluut zeker van je zaak bent. Bij ook maar een spoortje van twijfel zou ik het niet doen. Dit is het enige leven dat we (met zekerheid) hebben, en het heeft potentieel tot goede dingen. Misschien ligt er ook voor jou nog een positieve verrassing te wachten. Vaak veranderen we zelf als we wat ouder worden, misschien jij ook, misschien ga je toch anders tegen dingen aankijken en misschien zul je blij zijn dat je het niet hebt gedaan. Ik denk niet dat dit veel uithaalt, maar ik meen het wel en ik wil het gezegd hebben.
pi_209709876
Dag Paul, ik wens je een fijne reis. Dank voor het delen van je verhaal. :*
pi_209721422
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 13:55 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Kerel, ik heb er mij waarschijnlijk 1000 keer meer in verdiept dan jij. Dus niet doen alsof ik gewoon wat zeg en hem niet wil helpen.
Alles wat in die religies naar voor komt qua doemverhalen is opgesteld door mensen. Meestal ook nog door mensen die er baat bij hebben om het volk trouw en braaf te houden. Des te banger iemand is, des te loyaler hij is en niet zal overstappen naar een andere religie.
Wij als mensen zijn nietig in het grote verhaal. Er gaat echt niemand gestraft worden als het leven zo zwaar is dat het klaar is..
Ik vind dat je een oppervlakkig beeld hebt van religies voor iemand die zich 1000x meer in verdiept heeft. Ik ga liever af op wat religies hierover zeggen, die door de eeuwen heen miljoenen mystici/asceten/filosofen/geestelijken/goeroes etc. hebben voortgebracht, die d.m.v. hun hele leven mediteren, bidden, vasten, etc. inzicht hebben verkregen in het innerlijke van de mens en hogere sferen. Wat ik dan ironisch vind is dat je wat religies over God zeggen wegzet als “verzinsels” om vervolgens zelf zaken te verzinnen over hoe God is en wat hij doet.
pi_209721427
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 13:52 schreef Viv het volgende:

[..]
Alsof dat nog niet geprobeerd is. :? Wat als hij niet te helpen is? Al tientallen jaren niet? Net zoals er mensen zijn met ongeneeslijke kanker, zijn er ook mensen met ongeneeslijke psychiatrische ziekten.
Dan heb je zijn site niet, of niet goed, gelezen. Er zijn in het leven veel meer mogelijkheden dan wat enkele therapeuten zeggen, die als individu beperkt kennis/inzicht in zaken hebben. Therapeuten klokken ook om vijf uur uit en gaan naar huis en houden professioneel afstand met cliënten. Hij is ook niet uitbehandeld (zegt hij zelf), maar ook dan zijn er genoeg opties om uit je ellende te komen of er anders mee om te gaan zonder jezelf of anderen pijn/onrecht te doen. Daarnaast probeert TS anderen aan te zetten om in zijn voetsporen te treden.
pi_209721439
Users Psilon en Ibladi vind ik tot nu toe de enigen die normaal, gezond en menselijk reageren hier, itt de anderen. Je zal maar mensen om je heen hebben die je “succes, sterkte en een goede reis” wensen als je zo diep in de shit zit dat je zelf geen andere uitweg ziet dan zelfdoding, en dat die mensen dan met je daarin meegaan, terwijl je eigenlijk dus wel een uitweg zoekt. En ipv dat die mensen je hoop geven, troosten en steunen, oplossingen bedenken, zeggen ze: toedeledokie, je hebt nog 6 dagen, 5 dagen, 4 dagen … en helpen je gewoon mee over het randje. Mooie lugubere egoïstische samenleving is dit geworden. Tevens is dit ook mijn laatste post hier.
pi_209721698
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 23:48 schreef Viv het volgende:

[..]

quote:
13s.gif Op woensdag 21 juni 2023 00:09 schreef golfer het volgende:

[..]
Zowel jouw (ongepaste) plaatje als jouw tekst geven aan dat je niks snapt van wat hier gaande is.
Ondanks dat je beweert er in het verleden iets over gelezen te hebben.
Nogmaals: euthanasie is geen zelfmoord.

En dat users die hier iets wel van begrijpen door jou worden afgedaan als 'die sporen niet', geeft eens te meer aan dat JIJ er niks van snapt.
Jullie reageren wel erg negatief op iemand met een andere mening en die terechte vragen stelt hierbij.

Als het klopt, dat er wel een leven na de dood is en dit ongeveer zo zal zijn als is geopenbaard, dan zal het er niet op vooruit gaan na het beëindigen van je leven hier op aarde.

Je lijden zal dan pas echt ondragelijk zijn. Het is zijn eigen keuze, ik kan niet in zijn hoofd kijken en voelen wat hij voelt. Maar ben het er mee eens dat het wel een beetje naar aanvoelt om iemand lachend naar de dood toe te zwaaien.

[ Bericht 5% gewijzigd door Azula2.0 op 01-07-2023 18:28:46 ]
  † In Memoriam † zondag 2 juli 2023 @ 01:28:09 #81
21636 Feestkabouter
pi_209727768
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:52 schreef JarJarB het volgende:

[..]
mijn vrienden tellen ook mee af hoor
  † In Memoriam † zondag 2 juli 2023 @ 01:29:50 #82
21636 Feestkabouter
pi_209727770
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 11:48 schreef golfer het volgende:
@:Feestkabouter, hoe ga je nu de laatste 7 dagen van jouw leven invullen?
de komende 2 dagen zullen gevuld zijn met dezelfde stress al ik al heel mijn leven ervaar, met nog een extra schepje er bovenop.
als ik dinsdag in de trein stap kan ik niks meer doen, dan eindelijk genieten van de rust.
  † In Memoriam † zondag 2 juli 2023 @ 01:32:26 #83
21636 Feestkabouter
pi_209727776
quote:

[..]
Het plaatje was niet ongepast, het toonde iemand die zelfmoord wil plegen en dan door omstanders: “succes”, “goede reis” en “sterkte” werd gewenst. Dat is precies wat er hier in het topic gebeurt. Het probleem hier is dat mensen dat niet onder ogen willen zien, omdat het plaatje duidelijker laat zien hoe luguber en onmenselijk dat is.
afgaand op je beschrijving:
probleem bij zo'n plaatje is dat je niet weet hoe oprecht of sarcastisch die wensen dan zijn.
maar als je het interpreteert als dat ze het wensen zoals mijn vrienden dat ook doen, dan is er misschien wat mij betreft niks mis met dat plaatje.

misschien komt een plaatje wel heftiger binnen dan exact hetzelfde in woorden beschreven.
  † In Memoriam † zondag 2 juli 2023 @ 01:34:35 #84
21636 Feestkabouter
pi_209727780
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 13:52 schreef Viv het volgende:

[..]
als je doorvraagt zal elke psycholoog en psychiater toegeven dat niet iedereen te helpen is.
  zondag 2 juli 2023 @ 01:38:27 #85
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_209727791
Ik wens je nog een paar hele mooie dagen waar je nog even voor je hele erge naaste mooie herinneringen kan achterlaten.
Een mooi gesprek, een lief gebaar, een dikke knuffel.

Stoere stap, het ga je goed!
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  † In Memoriam † zondag 2 juli 2023 @ 01:38:55 #86
21636 Feestkabouter
pi_209727793
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 18:54 schreef Iblardi het volgende:
Ik hoop dat je absoluut zeker van je zaak bent. Bij ook maar een spoortje van twijfel zou ik het niet doen. Dit is het enige leven dat we (met zekerheid) hebben, en het heeft potentieel tot goede dingen. Misschien ligt er ook voor jou nog een positieve verrassing te wachten. Vaak veranderen we zelf als we wat ouder worden, misschien jij ook, misschien ga je toch anders tegen dingen aankijken en misschien zul je blij zijn dat je het niet hebt gedaan. Ik denk niet dat dit veel uithaalt, maar ik meen het wel en ik wil het gezegd hebben.
ik ben zeker hoor.

ik ben benieuwd waar je op doelt met 'goede dingen' en op welke schaal je dat dan ziet.
en ben je het dan met me eens dat als je het op veel grotere schaal bekijkt die goede dingen eigenlijk helemaal betekenisloos zijn?

ik ben niet iemand die geduld heeft om op een 'misschien' te wachten.
  † In Memoriam † zondag 2 juli 2023 @ 01:42:38 #87
21636 Feestkabouter
pi_209727808
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:59 schreef JarJarB het volgende:

[..]
Dan heb je zijn site niet, of niet goed, gelezen. Er zijn in het leven veel meer mogelijkheden dan wat enkele therapeuten zeggen, die als individu beperkt kennis/inzicht in zaken hebben. Therapeuten klokken ook om vijf uur uit en gaan naar huis en houden professioneel afstand met cliënten. Hij is ook niet uitbehandeld (zegt hij zelf), maar ook dan zijn er genoeg opties om uit je ellende te komen of er anders mee om te gaan zonder jezelf of anderen pijn/onrecht te doen. Daarnaast probeert TS anderen aan te zetten om in zijn voetsporen te treden.
dat laatste is natuurlijk onzin, dan heb JIJ juist mijn pagina Serieuze boodschap niet goed gelezen.

ik ben inderdaad niet uitbehandeld, maar die genoeg opties zijn er om te proberen (als je er de fut nog voor hebt) maar dan nog is het niet zeker dat die nog gaan helpen.
en wat is jouw definitie van pijn of onrecht?
dit leven is voor mij pijn, mij niet de ruimte geven om voor mijn dood te kiezen voelt voor mij als onrecht.
  † In Memoriam † zondag 2 juli 2023 @ 01:47:45 #88
21636 Feestkabouter
pi_209727822
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:11 schreef Psilon het volgende:
Doe het alsjeblieft niet. Heb jezelf lief, inclusief je worstelingen. Voor alles is er een oplossing alleen moet je die vinden, geduld hebben en blijven vechten.
Heb jezelf lief.... dat doe ik juist. De manier waarop ik dat doe sluit alleen totaal niet aan bij jouw manier van denken. Probeer je eigen manier van denken eens los te laten.
Niet voor alles is een oplossing, en ook als die er wel is is er geen zekerheid dat je die gaat vinden. En is het het waard om mogelijk nog 15 jaar in ellende te zoeken naar die oplossing en dan bejaard te zijn en te sterven aan ouderdom? En de grootste vraag: wat maakt het leven iets waard?

Zo subjectief allemaal.
  † In Memoriam † zondag 2 juli 2023 @ 01:50:01 #89
21636 Feestkabouter
pi_209727828
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 18:00 schreef JarJarB het volgende:
Users Psilon en Ibladi vind ik tot nu toe de enigen die normaal, gezond en menselijk reageren hier, itt de anderen. Je zal maar mensen om je heen hebben die je “succes, sterkte en een goede reis” wensen als je zo diep in de shit zit dat je zelf geen andere uitweg ziet dan zelfdoding, en dat die mensen dan met je daarin meegaan, terwijl je eigenlijk dus wel een uitweg zoekt. En ipv dat die mensen je hoop geven, troosten en steunen, oplossingen bedenken, zeggen ze: toedeledokie, je hebt nog 6 dagen, 5 dagen, 4 dagen … en helpen je gewoon mee over het randje. Mooie lugubere egoïstische samenleving is dit geworden. Tevens is dit ook mijn laatste post hier.
Je snapt het echt niet he?
En op zich ook vreemd wat je schrijft in vergelijking met het plaatje dat je hier eerder gepost zou hebben (als ik de beschrijving ervan goed heb begrepen).
Maar dat laatste wat je schrijft is wel fijn.
pi_209728500
@Feestkabouter Ik ga je toch sterkte toewensen. Hoop dat je eindelijk je rust mag vinden.
pi_209728574
@Feestkabouter, sterkte en een voorspoedige laatste reis gewenst! :*
Fake it till you make it...
  zondag 2 juli 2023 @ 09:28:09 #92
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_209729111
@Feestkabouter, bedankt voor het delen van je verhaal. Ook ik wens je een goede reis.
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
pi_209754585
Een mooie laatste reis gewenst Feestkabouter! Ik hoop dat je de rust kunt vinden en pakken met de treinreis en voor straks veel rust in je laatste reis!

Bijzonder om je verhaal te mogen lezen. Spijtig om te lezen dat het leven zo zwaar geweest is voor je. Maar ook heel fijn en mooi dat je zelf kunt kiezen en hebt gekozen hoe je die reis wilt vervolgen!
pi_209770258
Vandaag is de laatste volle dag, vraag ik me toch af met welk gevoel je vandaag rondloopt, zijn er speciale of aparte dingen die je vandaag wil doen of al gedaan hebt, dat ene gerecht nog eten, een bepaalde film kijken, wandeling maken door de natuur of juist dat je hoopt dat de dag zo snel mogelijk voorbij gaat?

In ieder geval nogmaals heel veel sterkte deze laatste momenten en het gaat je goed!
  Moderator woensdag 5 juli 2023 @ 12:17:37 #95
225562 crew  Speedfight
pi_209770321
Sterkte voor jou en je naasten O+
  woensdag 5 juli 2023 @ 12:22:20 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209770373
Bedankt voor jouw laatste mail-update.
Heel veel sterkte voor jou en jouw naasten vandaag en morgen.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 5 juli 2023 @ 12:29:20 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209770470
Sterkte Paul :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 5 juli 2023 @ 13:27:35 #98
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_209771322
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 13:55 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Voila.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 5 juli 2023 @ 13:30:55 #99
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209771365
Sterkte, succes, etc, en bedankt voor het delen van je verhaal! Of men het er nou mee eens is of niet, ik denk dat niemand kan ontkennen dat het in elk geval interessant was om te volgen, op een bepaalde manier!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator woensdag 5 juli 2023 @ 13:50:41 #100
225562 crew  Speedfight
pi_209771626
Ook een aanrader om de laatste updates op Paul's website te lezen!
pi_209771935
Veel sterkte met de laatste loodjes, en een voorspoedige overstap gewenst!
pi_209772043
Goeie reis Paul.
En maak er hier boven een groot welcome-in-heaven feest van. Het gaat je goed
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 08:57:51 #103
225562 crew  Speedfight
pi_209781095
De laatste 3 uur aangebroken. Je verhaal maakt indruk ook op vreemden als ik. Ik steek vanavond een kaarsje voor jou en je naasten aan.
pi_209781113
Het ga je goed Paul

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2023 09:02:35 ]
  Manager PR/Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 09:03:55 #105
269689 crew  Viv
pi_209781151
Hopelijk gaat alles naar wens vandaag. :) :*
pi_209781154
quote:
17s.gif Op donderdag 6 juli 2023 08:57 schreef Speedfight het volgende:
De laatste 3 uur aangebroken. Je verhaal maakt indruk ook op vreemden als ik. Ik steek vanavond een kaarsje voor jou en je naasten aan.
Dat vind ik een mooi idee. Ik doe mee. Dag Paul :*
pi_209781195
Ik denk aan je vandaag! Mooie laatste blog.

Goede reis Paul! :*
  donderdag 6 juli 2023 @ 09:25:07 #108
319979 Fok-it
All is well
pi_209781367
Goede reis. Mooi en eerlijk topic. Ik geloof wel in meer dan dit leven dus hopelijk vind je straks meer rust waar je ook bent
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_209782268
nog geen uur meer en dan is het zover, RIP en ik hoop oprecht dat je de rust vind waar je al die tijd naar verlangd hebt!
  donderdag 6 juli 2023 @ 10:54:07 #110
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_209782375
Heel veel succes en een goede reis vandaag!
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 11:37:16 #111
441859 crew  Lenny77
pi_209782825
;( Het raakt mij wel..
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:44:06 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209782902
Bon Voyage Paul!
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:47:39 #113
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209782929
Goede 'reis' en sterkte voor de nabestaanden.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:04:23 #114
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_209783072
:'(
To BG or not to BG!
pi_209783246
Lijkt me wel een gek idee dat je letterlijk kunt aftellen naar je dood. Alsof je een operatie krijgt ofzo.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_209783344
Rust in vrede Paul, hopelijk heb je nu wel je rust gevonden
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 12:29:41 #117
225562 crew  Speedfight
pi_209783373
Nu nog wachten op de allerlaatste update die zijn broer gaat plaatsen..
Heel vreemd.
Vreemd ook om zo mee te leven met iemand die je eigenlijk niet kent, maar ik vind het zo treurig.
Maar zoals hij zelf zegt op zijn website:
'Probeer me niet te begrijpen, accepteer dat het leven voor iedereen anders is en dat dit nu echt het juiste pad is voor mij, en ben vooral heel erg blij dat je niet in staat bent om mij echt te begrijpen, want dat betekent dat je het leven een flink stuk leuker beleeft dan ik heb gedaan. Houd dat zo!'
pi_209783375

12:00 uur geweest. Paul zal inmiddels op weg zijn naar de hemel.
Een dappere fokker die volle overtuiging zijn keuze heeft gemaakt om te stoppen met leven.
Laten we hem niet vergeten
pi_209783378
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society".

Jiddu Krishnamurti
__________________________________________________________________________________________

Dag Paul/Feestkabouter, geniet van de rust waar je al zo lang naar hebt verlangd! :W :*

Ontzettend veel sterkte voor alle dierbaren! ;( :*
Tails tell tales
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:32:19 #120
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_209783394
Ik hoorde iemand eens zeggen: Hij heeft zich van het leven bevrijd.

Toepasselijk wel, denk ik.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 12:32:36 #121
225562 crew  Speedfight
pi_209783395
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 12:33:17 #122
225562 crew  Speedfight
pi_209783402
Kippenvel
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 juli 2023 @ 12:35:28 #123
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209783421
Zowel ;( als :) eigenlijk. Bizar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_209783433
quote:
99s.gif Op donderdag 6 juli 2023 09:04 schreef praadje het volgende:

[..]
Dat vind ik een mooi idee. Ik doe mee. Dag Paul :*
Meneer Forbry en ik doen ook mee.... voor Paul en voor zijn naasten... :* ;( :W
Tails tell tales
pi_209783514
quote:
17s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:33 schreef Speedfight het volgende:
Kippenvel
Aangenaam.
Een onvergetelijk iets door een krachtige user ..... wat zich op dit mooie forum af heeft gespeeld
  Spellchecker donderdag 6 juli 2023 @ 12:45:42 #126
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209783569
Rust in vrede.

Heel veel sterkte voor hen die hem gaan missen 🌹
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 12:46:29 #127
225562 crew  Speedfight
pi_209783581
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:32 schreef Bargehassus het volgende:

Toepasselijk wel, denk ik.
Ja, mooi O+
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:48:05 #128
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209783593
Wat een treurig maar mooi verhaal. Hopelijk vind je inderdaad rust nu, in welke vorm dan ook.
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:52:10 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209783644
quote:
17s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:33 schreef Speedfight het volgende:
Kippenvel
Ja dit.... RIP Paul :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 12:54:35 #130
269689 crew  Viv
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:57:51 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_209783730
;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209783790
Rust zacht Paul..
Sterkte voor jouw nabestaanden :*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_209783962
De weg omhoog, ik hoop dat jouw pad ook zo mooi verlicht was of in ieder geval de verlichting heeft gegeven waar je naar zocht.
Nogmaals dank voor het delen van je verhaal, heel indrukwekkend. En het raakte me, omdat ik je zo gunde wat je zocht en wat je nu gekregen hebt.

donderdag 6 juli 2023 @ 13:27:49 #134
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209784257
Zo ver weg. Zo onbekend voor mij. Maar toch zo dichtbij dat het raakt. In mooie zin. En in verdrietige zin.
Dankjewel dat je mij een inkijkje hebt gegeven in jouw laatste avontuur hier.

Heel veel sterkte aan alle nabestaanden van Paul!
pi_209784754
RIP en veel sterkte aan alle nabestaande ;(
Ookal kende we je niet hebben we in korte tijd via dit topic toch wel een unieke inkijk in de laatste momenten van je leven gehad.

Erg moedig dat je dit allemaal ook met ons hebt willen delen ondanks dat je wist dat het ook negatieve reacties op zou leveren.

Nu is het tijd om te rusten, je periode op deze wereld is nu klaar, je hebt het einde helemaal naar eigen zinnen in kunnen vullen, iets dat bijna niemand kan doen, en zelf de bewuste keuze gemaakt dat het hier klaar was voor jou.
rust zacht en ik hoop dat het alles is wat je gehoopt had.
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 15:06:15 #137
441859 crew  Lenny77
pi_209785444
quote:
Echt kippenvel ;(
pi_209785470
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:32 schreef Bargehassus het volgende:

;(
Precies wat het is als ik zijn blogs zo lees.

Sterkte voor de nabestaanden als ze dit lezen :* Moet heel erg moeilijk zijn en geweldig hoe jullie hem de ruimte en de hulp gaven die hij zo nodig had.
pi_209786042
Rust in vrede Paul

Confused. Toch niet DE Paul?

[ Bericht 52% gewijzigd door Pinnenmutske op 06-07-2023 16:40:34 ]
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
  donderdag 6 juli 2023 @ 19:36:55 #140
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_209788876
Rust zacht @Feestkabouter 🌹

Dit verhaal zal me altijd bijblijven.
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
  donderdag 6 juli 2023 @ 19:38:50 #141
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_209788903
  vrijdag 7 juli 2023 @ 00:49:32 #142
131278 moemoe
#teampanda
pi_209792499
Wat verdrietig dit topic.. Ik hoop dat Paul rust zal vinden.
  Manager PR/Moderator vrijdag 7 juli 2023 @ 00:57:36 #143
269689 crew  Viv
pi_209792530
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:52 schreef Pinnenmutske het volgende:
Rust in vrede Paul

Confused. Toch niet DE Paul?
De echte naam van Feestkabouter was Paul.
  Moderator vrijdag 7 juli 2023 @ 01:35:21 #144
236264 crew  capricia
pi_209792604
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 00:57 schreef Viv het volgende:

[..]
Oh wouw. :{

Rust zacht. Hopelijk is dit waar naar je al die tijd verlangde.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209805713
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 00:57 schreef Viv het volgende:

[..]
Ah ok.
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 09:13:22 #146
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_209977708
RIP
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_210017634
Van zijn website:

quote:
Toch grappig dat na de vele rare dingen die ik in mijn leven heb gedaan en het aantal keren dat ik door allerlei mensen voor gek ben versleten, ik zo op het eind nog officieel toerekeningsvatbaar word verklaard :-P
Vind dit treurig om te lezen, hij had gewoon moeite met het leven en was helemaal niet gek of wat dan ook wat de rest blijkbaar dacht (of meende te willen zeggen) in zijn omgeving. Wat een personen in zijn omgeving.. ;(

Afgezien van Maurice, de schoonzus etc. natuurlijk (uit zijn teksten is wel duidelijk dat het over andere personen gaat) maar daar heeft hij het daar ook niet over. Hoe eerlijk en open hij ook is/was met zijn teksten.. ongelofelijk

Ik hoop dat je daar boven een beter leven hebt of gewoon rust hebt überhaupt

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2023 23:56:36 ]
pi_210038431
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 13:46 schreef Feestkabouter het volgende:
... en wat je eraan kunt doen om dat te voorkomen.

Dag allen,

Mijn einde is nabij. Geen drama, ik heb er erg veel vrede mee.
Een boodschap die ik aan de mensheid wil meegeven is deze:
https://paulvdhout.wixsite.com/paulvdhout/serieuzeboodschap

En die wil ik dus ook aan jullie meegeven.

Lees hier eventueel mijn verhaal vanaf het begin.
https://paulvdhout.wixsite.com/paulvdhout

Groet aan allen,
Paul

ps: tja mijn naam hier was/is Feestkabouter, maar zo'n feest is het dus helaas allemaal niet geweest voor mij
Paul, ik vind je dapper.
Zelf loop ik ook al een aantal jaar met een euthanasie wens rond. Die is ook bekend bij mijn omgeving.
Wens je veel sterkte toe. Dank je wel voor het delen.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_210038441
Ach hemel, hij is al overleden :{ :'(
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  Manager PR/Moderator dinsdag 25 juli 2023 @ 20:46:54 #150
269689 crew  Viv
pi_210038473
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 20:44 schreef GwanGwaa het volgende:
Ach hemel, hij is al overleden :{ :'(
:*
  zaterdag 6 juli 2024 @ 02:18:42 #151
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_214176691
Het is alweer een jaar geleden…
  Moderator zaterdag 6 juli 2024 @ 15:50:26 #152
441859 crew  Lenny77
pi_214181446
Ik ga dit topic daar laten waar het hoort, een gesloten hoofdstuk.
Net zoals hij zelf wou O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')