De behandelaars hebben het zo niet gezegd. Zij wisten niet wat ZIJ (dus binnen hun organisatie) verder voor me konden doen. Ik heb daar zelf de term 'uitbehandeld' aan gekoppeld.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:56 schreef mvdejong het volgende:
Sterkte met de reis die je gaat ondernemen.
Het is heel bijzonder dat een psychiater durft te stellen dat je uitbehandeld bent, want meestal zijn ze dermate arrogant dat ze vinden dat de patient gewoon hun diagnoses en oplossingen daarvoor niet wil accepteren, en dat het probleem opgelost is als de patient niet zo koppig doet.
Geen idee wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:59 schreef schommelstoel het volgende:
Ja als je dat hier gaat posten dan jinx je dat natuurlijk.
Je weet niet wat iets jinxen is?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:29 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Geen idee wat je bedoelt.
Wat bedoel je?
Een mooi gebaar van je Paul, maar veel mensen hebben het niet in hun eigen hand en overkomt het gewoon...quote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:30 schreef Feestkabouter het volgende:
Maar eigenlijk bedoel ik niet zozeer reacties op mijn verhaal te krijgen, maar discussie over het voorkomen van een lelijk levenseinde op gang te brengen.
jawel, maar ik weet niet waar je naar refereert: mijn einde of mijn verhaal over het voorkomen van een naar einde, of wat anders?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:33 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Je weet niet wat iets jinxen is?
dankjewel voor dat laatste.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:34 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Een mooi gebaar van je Paul, maar veel mensen hebben het niet in hun eigen hand en overkomt het gewoon...
Wel wil ik je alvast een hele fijne laatste reis toewensen, dapper van je.
dankjewel.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 18:39 schreef Muisje22 het volgende:
Veel sterkte, knap dat je deze beslissing hebt durven nemen en hoop dat je een mooie en fijne laatste maand tegemoet gaat.
Vind het wel bijzonder en ook sterk dat je hiervoor hebt gekozen.
Ingaande op de vraag die je stelt, zelf heb ik ook altijd gezegd, ik ga op mijn manier en niet anders. Dingen die ik niet wil zijn vanzelfsprekend dan ook ondragelijk lijden (in welke vorm dan ook), het verpieteren in een verpleeghuis, of compleet dementerend rondlopen, kortom, mijn eigen regie kwijtraken. Dan wil ik voordat dat zo ver is, duidelijk op papier hebben staan dat het dan klaar is, en daar ook het een en ander rondom organiseren danwel mezelf in staat stellen het nog op een waardige manier te kunnen doen.
dat lidmaatschap is tof!quote:Op vrijdag 2 juni 2023 21:39 schreef golfer het volgende:
Respect voor jouw besluit.
Ik ben zelf al ruim 30 jaar lid van de NVVE die ook ondraaglijk geestelijk lijden als euthanasiereden wettelijk wil regelen/geregeld heeft.
Is de datum 6 juli zomaar gekozen, of zit daar nog een speciale betekenis aan?
Dit alles natuurlijk wel onder de voorwaarde dat me de luxe gegund is dat zelf die regie kan houden voordat het zover is. Dat is ook niet voor iedereen vanzelfsprekend natuurlijk...quote:Op zaterdag 3 juni 2023 03:20 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
dankjewel.
over "jouw manier en niet anders": goed dat je er in elk geval een sterke mening/gedachte over hebt. mocht er ineens iets gaan spelen dan hoeft voor jou het proces niet meer vooraan te beginnen en kun je wat sneller gaan handelen, want je hebt er al over nagedacht. ik heb geen idee hoe oud je bent, maar indien de leeftijd waarop de kansen groter worden dat er dingen gaan spelen dichterbij komt wordt het wel zaak om op tijd dingen concreet te gaan regelen, want je hebt echt niet van de ene op de andere dag de juiste middelen in huis.
nou dat is precies 1 van de aspecten om over na te denken.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:34 schreef Muisje22 het volgende:
[..]
Dit alles natuurlijk wel onder de voorwaarde dat me de luxe gegund is dat zelf die regie kan houden voordat het zover is. Dat is ook niet voor iedereen vanzelfsprekend natuurlijk...
6 juliquote:Op maandag 12 juni 2023 18:12 schreef capricia het volgende:
Ik lees dit nu je er waarschijnlijk al niet meer bent. Maar ik wens je een goede reis en een behouden vaart.
Ik ben blij dat jij zoveel overtuiging hebt voor jouzelf dat het leven mooi en/of de moeite waard is.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:11 schreef Psilon het volgende:
Doe het alsjeblieft niet. Heb jezelf lief, inclusief je worstelingen. Voor alles is er een oplossing alleen moet je die vinden, geduld hebben en blijven vechten. Dat je therapeuten niet weten hoe je verder te helpen wil niet zeggen dat er verder geen oplossingen daar buiten of in jezelf zijn (waar geen zelfmoord bij komt kijken). Dat er geen uitweg voor je lijkt te zijn komt omdat je het vanuit je toestand bekijkt, en door zelfmoord los je de problemen niet op, maar ontneem je jezelf in het leven een uitweg. De problemen die je op je site noemt zitten voornamelijk in je hoofd en kunnen ook daar opgelost worden met de juiste hulpmiddelen. Ik wens jou heel veel sterkte, geduld, wijsheid en liefde waarmee je de knopen waar je verstrikt in bent geraakt mag ontwarren.
Ik zie t verschil niet.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:15 schreef golfer het volgende:
Onzin. Dit is geen zelfmoord, maar onder begeleiding vrijwillig sterven. Een einde aan ondraaglijk (geestelijk of lichamelijk) lijden te maken.
Lees je eens in over het verschil tussen zelfmoord/doding en euthanasie.quote:
technisch gezien is het wel zelfdoding wat ik ga doen in Zwitserland.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Lees je eens in over het verschil tussen zelfmoord/doding en euthanasie.
mijn overtuiging is dat er geen enkele vorm van bewustzijn overblijft, dus ik ga niets of niemand missen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 07:24 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ik zie t verschil niet.
@:Feestkabouter mag ik vragen hoe jouw visie is op t missen van je dierbaren? Straks zie je nooit je partner meer, ben je niet bang dat je spijt krijgt vlak voor t zover is?
ik kan het helaas niet lezenquote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:58 schreef golfer het volgende:
Overigens vandaag in De Volkskrant een heel artikel over dit onderwerp.
https://www.volkskrant.nl(...)itbehandeld~v763897/
Ik mag het niet plaatsen, want een premium-artikel.quote:
Wat een mooi artikel. Dank voor het delen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:58 schreef golfer het volgende:
Ik heb het inmiddels kunnen lezen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:58 schreef golfer het volgende:
Deels herkenbaar voor jou, qua traject?quote:Op zondag 18 juni 2023 22:50 schreef Feestkabouter het volgende:
Ik heb het inmiddels kunnen lezen.
Zeer indrukwekkend artikel.
Dankjewel golfer!
Afterlifequote:Op zondag 18 juni 2023 23:23 schreef Droopie het volgende:
Beste Paul,
Ik heb het net gedeeltelijk.
Eigenlijk ervaar ik veel dingen hetzelfde als jou, alleen op standje 25%..
Gelukkig kan ik het regelmatig van mij afzetten, uitpraten en weer door.
Als het leven jou geen vreugde kan brengen, dan wens ik je een fijn eind.
Maar een andere vraag, aangezien je hetzelf toch ook best luchtig brengt
Heb je nou niet het idee dat je bepaalde zaken kan doen, een wereldreis maken van je laatste geld.. een klootzak op zijn muil slaan...
Zoals die gast van de serie Afterlife, kan alles doen, en als het mislukt kan ie zichzelf altijd nog van kant maken.
Uiteraard alles binnen de kaders van de wet.
Het beste
Dat weten we niet zeker. Als er na dit leven wel bewustzijn is, dan zit je niet alleen met de worstelingen uit dit leven, maar ook met het besef dat jezelf hebt gedood. Ik heb in het verleden veel over zogenaamde bijna-doodervaringen gelezen en de mensen die dit ervaren hebben door een poging tot zelfmoord spreken over het algemeen zeer negatief over dingen die ze aan de andere kant ervaren hebben. Het is jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid. Users die jou hier “succes”, “sterkte”, “goede reis” wensen sporen niet en weten niet wat er gaat komen. Komt overigens ook luguber en onverschillig over dat ze dit zeggen tegen iemand die zichzelf wil doden.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:14 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
mijn overtuiging is dat er geen enkele vorm van bewustzijn overblijft, dus ik ga niets of niemand missen.
dus ik ga ook vooraf geen spijt krijgen omdat ik bang zou worden iets of iemand te missen.
Iemand onnodig lang uitzichtloos en ondraaglijk laten lijden, dát zou pas luguber en onverschillig zijn. Daarom bestaat euthanasie (en hulp van een arts bij zelfdoding) juist.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:35 schreef JarJarB het volgende:
[..]
Users die jou hier “succes”, “sterkte”, “goede reis” wensen sporen niet en weten niet wat er gaat komen. Komt overigens ook luguber en onverschillig over dat ze dit zeggen tegen iemand die zichzelf wil doden.
Zowel jouw (ongepaste) plaatje als jouw tekst geven aan dat je niks snapt van wat hier gaande is.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:35 schreef JarJarB het volgende:
[..]
Dat weten we niet zeker. Als er na dit leven wel bewustzijn is, dan zit je niet alleen met de worstelingen uit dit leven, maar ook met het besef dat jezelf hebt gedood. Ik heb in het verleden veel over zogenaamde bijna-doodervaringen gelezen en de mensen die dit ervaren hebben door een poging tot zelfmoord spreken over het algemeen zeer negatief over dingen die ze aan de andere kant ervaren hebben. Het is jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid. Users die jou hier “succes”, “sterkte”, “goede reis” wensen sporen niet en weten niet wat er gaat komen. Komt overigens ook luguber en onverschillig over dat ze dit zeggen tegen iemand die zichzelf wil doden.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:35 schreef JarJarB het volgende:
[..]
Dat weten we niet zeker. Als er na dit leven wel bewustzijn is, dan zit je niet alleen met de worstelingen uit dit leven, maar ook met het besef dat jezelf hebt gedood. Ik heb in het verleden veel over zogenaamde bijna-doodervaringen gelezen en de mensen die dit ervaren hebben door een poging tot zelfmoord spreken over het algemeen zeer negatief over dingen die ze aan de andere kant ervaren hebben. Het is jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid. Users die jou hier “succes”, “sterkte”, “goede reis” wensen sporen niet en weten niet wat er gaat komen. Komt overigens ook luguber en onverschillig over dat ze dit zeggen tegen iemand die zichzelf wil doden.
Jij weet net zo goed niet wat er komen gaat.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:35 schreef JarJarB het volgende:
[..]
Maar wat maakt jou dan het alwetende wezen dat alles over het hiernamaals weet?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:35 schreef JarJarB het volgende:
[..]
We weten niks zeker, ik ook niet. Daarom noem ik het mijn overtuiging. En de mensen die mij succes wensen steunen mij in dat waar ik van overtuigd ben. Geen enkele reden dus om dat af te kraken.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:35 schreef JarJarB het volgende:
[..]
Heerlijk gezegd, dankjewel!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:48 schreef Viv het volgende:
[..]
Iemand onnodig lang uitzichtloos en ondraaglijk laten lijden, dát zou pas luguber en onverschillig zijn. Daarom bestaat euthanasie (en hulp van een arts bij zelfdoding) juist.
Daar kom je ook echt niet zomaar voor in aanmerking, dat zijn hele zorgvuldige procedures en afwegingen. Dat gaan we hier als users dus niet in twijfel trekken of dunnetjes overdoen.
Dat we niet weten wat er gaat komen, lijkt me nou net een prima argument om hem wél succes of een goede reis toe te wensen.
Dan ben ik benieuwd in welk topic zijn andere post staat en wat voor troll-gehalte die post heeftquote:Op woensdag 21 juni 2023 11:42 schreef golfer het volgende:
Ik zie nu dat de user JarJarB die zich blijkbaar speciaal gisteren geregistreerd had voor het plaatsen van een (weggehaald) plaatje en van die post waarop hij nogal wat reacties kreeg intussen niet meer kan posten.
Nee eigenlijk niet.quote:Op zondag 18 juni 2023 23:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Deels herkenbaar voor jou, qua traject?
Nog even het eerder beloofde uitgebreidere antwoord:quote:Op zondag 18 juni 2023 23:23 schreef Droopie het volgende:
Beste Paul,
Ik heb het net gedeeltelijk.
Eigenlijk ervaar ik veel dingen hetzelfde als jou, alleen op standje 25%..
Gelukkig kan ik het regelmatig van mij afzetten, uitpraten en weer door.
Als het leven jou geen vreugde kan brengen, dan wens ik je een fijn eind.
Maar een andere vraag, aangezien je hetzelf toch ook best luchtig brengt
Heb je nou niet het idee dat je bepaalde zaken kan doen, een wereldreis maken van je laatste geld.. een klootzak op zijn muil slaan...
Zoals die gast van de serie Afterlife, kan alles doen, en als het mislukt kan ie zichzelf altijd nog van kant maken.
Uiteraard alles binnen de kaders van de wet.
Het beste
Die stond ook in dit topic en was een ongepast plaatje.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:30 schreef Feestkabouter het volgende:
]
Dan ben ik benieuwd in welk topic zijn andere post staat en wat voor troll-gehalte die post heeft
Het plaatje was niet ongepast, het toonde iemand die zelfmoord wil plegen en dan door omstanders: “succes”, “goede reis” en “sterkte” werd gewenst. Dat is precies wat er hier in het topic gebeurt. Het probleem hier is dat mensen dat niet onder ogen willen zien, omdat het plaatje duidelijker laat zien hoe luguber en onmenselijk dat is.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Die stond ook in dit topic en was een ongepast plaatje.
Wat weet jij daarover? Alle wereldreligies (van christendom tot boeddhisme) keuren zelfmoord af, mystici met spirituele ervaringen doen hetzelfde, mensen met bijna-doodervaringen idem dito. En dan kom je met een verzinsel over hoe iets hogers/hiernamaals denkt/werkt waar je ws nooit echt in verdiept hebt en uit de weg gaat door het gemakshalve af te doen als "verzinsel". In plaats van hem hier “succes” en “sterkte” te wensen met het vermoorden van zichzelf is het misschien menselijker om hem te helpen met zijn mentale problemen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:57 schreef Lenny77 het volgende:
Zelfs al is er een hiernamaals en/of een alwetend iets... Dan is dat 'iets' zo ver geëvolueerd of wijs/volmaakt dat die écht niet gaat zeggen: 'neehee jongen dat mag niet! Hop naar de hel!'
Volmaaktheid/alwetendheid houdt zich niet bezig met straffen.
De hel, verdoemenis, hemel en vagevuur zijn verzinsels van de kerk of welk geloof dan ook om hun simpele onderdaantjes bang en braaf te houden.
Je lijkt te poppelen voor wanneer hij zijn leven neemt. Gewoon gestoord hoe je het zit af te tellen, maar dat zie je niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:48 schreef golfer het volgende:
@:Feestkabouter, hoe ga je nu de laatste 7 dagen van jouw leven invullen?
Ben je al aan het afscheid nemen van al jouw dierbaren?
Laten we het hier maar niet over 'gestoord' hebben, gezien jouw postverleden in dit topic.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:52 schreef JarJarB het volgende:
Je lijkt te poppelen voor wanneer hij zijn leven neemt. Gewoon gestoord hoe je het zit af te tellen, maar dat zie je niet.
Alsof dat nog niet geprobeerd is.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:51 schreef JarJarB het volgende:
[..]
In plaats van hem hier “succes” en “sterkte” te wensen met het vermoorden van zichzelf is het misschien menselijker om hem te helpen met zijn mentale problemen.
Kerel, ik heb er mij waarschijnlijk 1000 keer meer in verdiept dan jij. Dus niet doen alsof ik gewoon wat zeg en hem niet wil helpen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:51 schreef JarJarB het volgende:
[..]
Wat weet jij daarover? Alle wereldreligies (van christendom tot boeddhisme) keuren zelfmoord af, mystici met spirituele ervaringen doen hetzelfde, mensen met bijna-doodervaringen idem dito. En dan kom je met een verzinsel over hoe iets hogers/hiernamaals denkt/werkt waar je ws nooit echt in verdiept hebt en uit de weg gaat door het gemakshalve af te doen als "verzinsel". In plaats van hem hier “succes” en “sterkte” te wensen met het vermoorden van zichzelf is het misschien menselijker om hem te helpen met zijn mentale problemen.
Omgedraaid, wat weet jij erover?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:51 schreef JarJarB het volgende:
[..]
Wat weet jij daarover? Alle wereldreligies (van christendom tot boeddhisme) keuren zelfmoord af, mystici met spirituele ervaringen doen hetzelfde, mensen met bijna-doodervaringen idem dito. En dan kom je met een verzinsel over hoe iets hogers/hiernamaals denkt/werkt waar je ws nooit echt in verdiept hebt en uit de weg gaat door het gemakshalve af te doen als "verzinsel". In plaats van hem hier “succes” en “sterkte” te wensen met het vermoorden van zichzelf is het misschien menselijker om hem te helpen met zijn mentale problemen.
Meer dan je denktquote:
I do not give a shitquote:Alle wereldreligies (van christendom tot boeddhisme) keuren zelfmoord af
Still do not give a shitquote:mystici met spirituele ervaringen doen hetzelfde, mensen met bijna-doodervaringen idem dito.
Het besluit is in waardigheid gemaakt; Wat houd je tegen om met diezelfde waardigheid te reageren?quote:In plaats van hem hier “succes” en “sterkte” te wensen met het vermoorden van zichzelf is het misschien menselijker om hem te helpen met zijn mentale problemen.
Ik vind dat je een oppervlakkig beeld hebt van religies voor iemand die zich 1000x meer in verdiept heeft. Ik ga liever af op wat religies hierover zeggen, die door de eeuwen heen miljoenen mystici/asceten/filosofen/geestelijken/goeroes etc. hebben voortgebracht, die d.m.v. hun hele leven mediteren, bidden, vasten, etc. inzicht hebben verkregen in het innerlijke van de mens en hogere sferen. Wat ik dan ironisch vind is dat je wat religies over God zeggen wegzet als “verzinsels” om vervolgens zelf zaken te verzinnen over hoe God is en wat hij doet.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Kerel, ik heb er mij waarschijnlijk 1000 keer meer in verdiept dan jij. Dus niet doen alsof ik gewoon wat zeg en hem niet wil helpen.
Alles wat in die religies naar voor komt qua doemverhalen is opgesteld door mensen. Meestal ook nog door mensen die er baat bij hebben om het volk trouw en braaf te houden. Des te banger iemand is, des te loyaler hij is en niet zal overstappen naar een andere religie.
Als er een god is dan is deze volmaakt, hij zal niet straffen want is alwetend.
Als reïncarnatie bestaat, dan komt hij terug en krijgt nieuwe levenslessen.
Als het een energie is dan maakt het die energie ook niet uit.
Wij als mensen zijn nietig in het grote verhaal. Er gaat echt niemand gestraft worden als het leven zo zwaar is dat het klaar is..
Dan heb je zijn site niet, of niet goed, gelezen. Er zijn in het leven veel meer mogelijkheden dan wat enkele therapeuten zeggen, die als individu beperkt kennis/inzicht in zaken hebben. Therapeuten klokken ook om vijf uur uit en gaan naar huis en houden professioneel afstand met cliënten. Hij is ook niet uitbehandeld (zegt hij zelf), maar ook dan zijn er genoeg opties om uit je ellende te komen of er anders mee om te gaan zonder jezelf of anderen pijn/onrecht te doen. Daarnaast probeert TS anderen aan te zetten om in zijn voetsporen te treden.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:52 schreef Viv het volgende:
[..]
Alsof dat nog niet geprobeerd is.Wat als hij niet te helpen is? Al tientallen jaren niet? Net zoals er mensen zijn met ongeneeslijke kanker, zijn er ook mensen met ongeneeslijke psychiatrische ziekten.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:48 schreef Viv het volgende:
[..]
Iemand onnodig lang uitzichtloos en ondraaglijk laten lijden, dát zou pas luguber en onverschillig zijn. Daarom bestaat euthanasie (en hulp van een arts bij zelfdoding) juist.
Daar kom je ook echt niet zomaar voor in aanmerking, dat zijn hele zorgvuldige procedures en afwegingen. Dat gaan we hier als users dus niet in twijfel trekken of dunnetjes overdoen.
Dat we niet weten wat er gaat komen, lijkt me nou net een prima argument om hem wél succes of een goede reis toe te wensen.
Jullie reageren wel erg negatief op iemand met een andere mening en die terechte vragen stelt hierbij.quote:Op woensdag 21 juni 2023 00:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Zowel jouw (ongepaste) plaatje als jouw tekst geven aan dat je niks snapt van wat hier gaande is.
Ondanks dat je beweert er in het verleden iets over gelezen te hebben.
Nogmaals: euthanasie is geen zelfmoord.
En dat users die hier iets wel van begrijpen door jou worden afgedaan als 'die sporen niet', geeft eens te meer aan dat JIJ er niks van snapt.
mijn vrienden tellen ook mee af hoorquote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:52 schreef JarJarB het volgende:
[..]
Je lijkt te poppelen voor wanneer hij zijn leven neemt. Gewoon gestoord hoe je het zit af te tellen, maar dat zie je niet.
de komende 2 dagen zullen gevuld zijn met dezelfde stress al ik al heel mijn leven ervaar, met nog een extra schepje er bovenop.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:48 schreef golfer het volgende:
@:Feestkabouter, hoe ga je nu de laatste 7 dagen van jouw leven invullen?
Ben je al aan het afscheid nemen van al jouw dierbaren?
afgaand op je beschrijving:quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:51 schreef JarJarB het volgende:
[..]
Het plaatje was niet ongepast, het toonde iemand die zelfmoord wil plegen en dan door omstanders: “succes”, “goede reis” en “sterkte” werd gewenst. Dat is precies wat er hier in het topic gebeurt. Het probleem hier is dat mensen dat niet onder ogen willen zien, omdat het plaatje duidelijker laat zien hoe luguber en onmenselijk dat is.
als je doorvraagt zal elke psycholoog en psychiater toegeven dat niet iedereen te helpen is.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:52 schreef Viv het volgende:
[..]
Alsof dat nog niet geprobeerd is.Wat als hij niet te helpen is? Al tientallen jaren niet? Net zoals er mensen zijn met ongeneeslijke kanker, zijn er ook mensen met ongeneeslijke psychiatrische ziekten.
ik ben zeker hoor.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 18:54 schreef Iblardi het volgende:
Ik hoop dat je absoluut zeker van je zaak bent. Bij ook maar een spoortje van twijfel zou ik het niet doen. Dit is het enige leven dat we (met zekerheid) hebben, en het heeft potentieel tot goede dingen. Misschien ligt er ook voor jou nog een positieve verrassing te wachten. Vaak veranderen we zelf als we wat ouder worden, misschien jij ook, misschien ga je toch anders tegen dingen aankijken en misschien zul je blij zijn dat je het niet hebt gedaan. Ik denk niet dat dit veel uithaalt, maar ik meen het wel en ik wil het gezegd hebben.
dat laatste is natuurlijk onzin, dan heb JIJ juist mijn pagina Serieuze boodschap niet goed gelezen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:59 schreef JarJarB het volgende:
[..]
Dan heb je zijn site niet, of niet goed, gelezen. Er zijn in het leven veel meer mogelijkheden dan wat enkele therapeuten zeggen, die als individu beperkt kennis/inzicht in zaken hebben. Therapeuten klokken ook om vijf uur uit en gaan naar huis en houden professioneel afstand met cliënten. Hij is ook niet uitbehandeld (zegt hij zelf), maar ook dan zijn er genoeg opties om uit je ellende te komen of er anders mee om te gaan zonder jezelf of anderen pijn/onrecht te doen. Daarnaast probeert TS anderen aan te zetten om in zijn voetsporen te treden.
Heb jezelf lief.... dat doe ik juist. De manier waarop ik dat doe sluit alleen totaal niet aan bij jouw manier van denken. Probeer je eigen manier van denken eens los te laten.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:11 schreef Psilon het volgende:
Doe het alsjeblieft niet. Heb jezelf lief, inclusief je worstelingen. Voor alles is er een oplossing alleen moet je die vinden, geduld hebben en blijven vechten.
Je snapt het echt niet he?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:00 schreef JarJarB het volgende:
Users Psilon en Ibladi vind ik tot nu toe de enigen die normaal, gezond en menselijk reageren hier, itt de anderen. Je zal maar mensen om je heen hebben die je “succes, sterkte en een goede reis” wensen als je zo diep in de shit zit dat je zelf geen andere uitweg ziet dan zelfdoding, en dat die mensen dan met je daarin meegaan, terwijl je eigenlijk dus wel een uitweg zoekt. En ipv dat die mensen je hoop geven, troosten en steunen, oplossingen bedenken, zeggen ze: toedeledokie, je hebt nog 6 dagen, 5 dagen, 4 dagen … en helpen je gewoon mee over het randje. Mooie lugubere egoïstische samenleving is dit geworden. Tevens is dit ook mijn laatste post hier.
Voila.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Kerel, ik heb er mij waarschijnlijk 1000 keer meer in verdiept dan jij. Dus niet doen alsof ik gewoon wat zeg en hem niet wil helpen.
Alles wat in die religies naar voor komt qua doemverhalen is opgesteld door mensen. Meestal ook nog door mensen die er baat bij hebben om het volk trouw en braaf te houden. Des te banger iemand is, des te loyaler hij is en niet zal overstappen naar een andere religie.
Als er een god is dan is deze volmaakt, hij zal niet straffen want is alwetend.
Als reïncarnatie bestaat, dan komt hij terug en krijgt nieuwe levenslessen.
Als het een energie is dan maakt het die energie ook niet uit.
Wij als mensen zijn nietig in het grote verhaal. Er gaat echt niemand gestraft worden als het leven zo zwaar is dat het klaar is..
Dat vind ik een mooi idee. Ik doe mee. Dag Paulquote:Op donderdag 6 juli 2023 08:57 schreef Speedfight het volgende:
De laatste 3 uur aangebroken. Je verhaal maakt indruk ook op vreemden als ik. Ik steek vanavond een kaarsje voor jou en je naasten aan.
Meneer Forbry en ik doen ook mee.... voor Paul en voor zijn naasten...quote:Op donderdag 6 juli 2023 09:04 schreef praadje het volgende:
[..]
Dat vind ik een mooi idee. Ik doe mee. Dag Paul
Aangenaam.quote:
Ja, mooiquote:Op donderdag 6 juli 2023 12:32 schreef Bargehassus het volgende:
Ik hoorde iemand eens zeggen: Hij heeft zich van het leven bevrijd.
Toepasselijk wel, denk ik.
Echt kippenvelquote:Op donderdag 6 juli 2023 12:32 schreef Speedfight het volgende:
De laatste update is er:
https://paulvdhout.wixsite.com/paulvdhout/post/het-is-gebeurd
quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:32 schreef Bargehassus het volgende:
Ik hoorde iemand eens zeggen: Hij heeft zich van het leven bevrijd.
De een na laatste is ook mooi geschreven.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:32 schreef Speedfight het volgende:
De laatste update is er:
https://paulvdhout.wixsite.com/paulvdhout/post/het-is-gebeurd
De echte naam van Feestkabouter was Paul.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:52 schreef Pinnenmutske het volgende:
Rust in vrede Paul
Confused. Toch niet DE Paul?
Oh wouw.quote:
Vind dit treurig om te lezen, hij had gewoon moeite met het leven en was helemaal niet gek of wat dan ook wat de rest blijkbaar dacht (of meende te willen zeggen) in zijn omgeving. Wat een personen in zijn omgeving..quote:Toch grappig dat na de vele rare dingen die ik in mijn leven heb gedaan en het aantal keren dat ik door allerlei mensen voor gek ben versleten, ik zo op het eind nog officieel toerekeningsvatbaar word verklaard :-P
Paul, ik vind je dapper.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:46 schreef Feestkabouter het volgende:
... en wat je eraan kunt doen om dat te voorkomen.
Dag allen,
Mijn einde is nabij. Geen drama, ik heb er erg veel vrede mee.
Een boodschap die ik aan de mensheid wil meegeven is deze:
https://paulvdhout.wixsite.com/paulvdhout/serieuzeboodschap
En die wil ik dus ook aan jullie meegeven.
Lees hier eventueel mijn verhaal vanaf het begin.
https://paulvdhout.wixsite.com/paulvdhout
Groet aan allen,
Paul
ps: tja mijn naam hier was/is Feestkabouter, maar zo'n feest is het dus helaas allemaal niet geweest voor mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |