Ik ben blij dat jij zoveel overtuiging hebt voor jouzelf dat het leven mooi en/of de moeite waard is.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:11 schreef Psilon het volgende:
Doe het alsjeblieft niet. Heb jezelf lief, inclusief je worstelingen. Voor alles is er een oplossing alleen moet je die vinden, geduld hebben en blijven vechten. Dat je therapeuten niet weten hoe je verder te helpen wil niet zeggen dat er verder geen oplossingen daar buiten of in jezelf zijn (waar geen zelfmoord bij komt kijken). Dat er geen uitweg voor je lijkt te zijn komt omdat je het vanuit je toestand bekijkt, en door zelfmoord los je de problemen niet op, maar ontneem je jezelf in het leven een uitweg. De problemen die je op je site noemt zitten voornamelijk in je hoofd en kunnen ook daar opgelost worden met de juiste hulpmiddelen. Ik wens jou heel veel sterkte, geduld, wijsheid en liefde waarmee je de knopen waar je verstrikt in bent geraakt mag ontwarren.
Ik zie t verschil niet.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:15 schreef golfer het volgende:
Onzin. Dit is geen zelfmoord, maar onder begeleiding vrijwillig sterven. Een einde aan ondraaglijk (geestelijk of lichamelijk) lijden te maken.
Lees je eens in over het verschil tussen zelfmoord/doding en euthanasie.quote:
technisch gezien is het wel zelfdoding wat ik ga doen in Zwitserland.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Lees je eens in over het verschil tussen zelfmoord/doding en euthanasie.
mijn overtuiging is dat er geen enkele vorm van bewustzijn overblijft, dus ik ga niets of niemand missen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 07:24 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ik zie t verschil niet.
@:Feestkabouter mag ik vragen hoe jouw visie is op t missen van je dierbaren? Straks zie je nooit je partner meer, ben je niet bang dat je spijt krijgt vlak voor t zover is?
ik kan het helaas niet lezenquote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:58 schreef golfer het volgende:
Overigens vandaag in De Volkskrant een heel artikel over dit onderwerp.
https://www.volkskrant.nl(...)itbehandeld~v763897/
Ik mag het niet plaatsen, want een premium-artikel.quote:
Wat een mooi artikel. Dank voor het delen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:58 schreef golfer het volgende:
Ik heb het inmiddels kunnen lezen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:58 schreef golfer het volgende:
Deels herkenbaar voor jou, qua traject?quote:Op zondag 18 juni 2023 22:50 schreef Feestkabouter het volgende:
Ik heb het inmiddels kunnen lezen.
Zeer indrukwekkend artikel.
Dankjewel golfer!
Afterlifequote:Op zondag 18 juni 2023 23:23 schreef Droopie het volgende:
Beste Paul,
Ik heb het net gedeeltelijk.
Eigenlijk ervaar ik veel dingen hetzelfde als jou, alleen op standje 25%..
Gelukkig kan ik het regelmatig van mij afzetten, uitpraten en weer door.
Als het leven jou geen vreugde kan brengen, dan wens ik je een fijn eind.
Maar een andere vraag, aangezien je hetzelf toch ook best luchtig brengt
Heb je nou niet het idee dat je bepaalde zaken kan doen, een wereldreis maken van je laatste geld.. een klootzak op zijn muil slaan...
Zoals die gast van de serie Afterlife, kan alles doen, en als het mislukt kan ie zichzelf altijd nog van kant maken.
Uiteraard alles binnen de kaders van de wet.
Het beste
Dat weten we niet zeker. Als er na dit leven wel bewustzijn is, dan zit je niet alleen met de worstelingen uit dit leven, maar ook met het besef dat jezelf hebt gedood. Ik heb in het verleden veel over zogenaamde bijna-doodervaringen gelezen en de mensen die dit ervaren hebben door een poging tot zelfmoord spreken over het algemeen zeer negatief over dingen die ze aan de andere kant ervaren hebben. Het is jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid. Users die jou hier “succes”, “sterkte”, “goede reis” wensen sporen niet en weten niet wat er gaat komen. Komt overigens ook luguber en onverschillig over dat ze dit zeggen tegen iemand die zichzelf wil doden.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:14 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
mijn overtuiging is dat er geen enkele vorm van bewustzijn overblijft, dus ik ga niets of niemand missen.
dus ik ga ook vooraf geen spijt krijgen omdat ik bang zou worden iets of iemand te missen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |