abonnement bol.com Unibet Coolblue
  † In Memoriam † vrijdag 2 juni 2023 @ 13:46:25 #1
21636 Feestkabouter
pi_209375182
... en wat je eraan kunt doen om dat te voorkomen.

Dag allen,

Mijn einde is nabij. Geen drama, ik heb er erg veel vrede mee.
Een boodschap die ik aan de mensheid wil meegeven is deze:
https://paulvdhout.wixsite.com/paulvdhout/serieuzeboodschap

En die wil ik dus ook aan jullie meegeven.

Lees hier eventueel mijn verhaal vanaf het begin.
https://paulvdhout.wixsite.com/paulvdhout

Groet aan allen,
Paul

ps: tja mijn naam hier was/is Feestkabouter, maar zo'n feest is het dus helaas allemaal niet geweest voor mij
  vrijdag 2 juni 2023 @ 13:56:44 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_209375308
Sterkte met de reis die je gaat ondernemen.

Het is heel bijzonder dat een psychiater durft te stellen dat je uitbehandeld bent, want meestal zijn ze dermate arrogant dat ze vinden dat de patient gewoon hun diagnoses en oplossingen daarvoor niet wil accepteren, en dat het probleem opgelost is als de patient niet zo koppig doet.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_209375337
Ja als je dat hier gaat posten dan jinx je dat natuurlijk.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_209375418
Ik wil niet eindigen zoals ik er al zoveel heb zien gaan, uitgemergeld weken/maanden lang op een ziekenhuisbed kreunend dood liggen te gaan.
Bah zelfs voor huisdieren vinden wij het ondragelijk waarom voor mensen niet dan?
pi_209375476
Sterkte Paul en het beste toegewenst
pi_209375482
Ik zal het liefst in mijn slaap heengaan door een hartstilstand. Ik weet nou niet of ik je succes of plezier moet toewensen. Maar dat je fijn heen mag gaan.
  Moderator vrijdag 2 juni 2023 @ 14:25:57 #7
225562 crew  Speedfight
pi_209375725
Lieve Paul, wat heb je je verhaal mooi opgeschreven.
Ik ben zelf mensen kwijtgeraakt op eenzelfde, iets minder vredige manier en vind het altijd erg moeilijk. Zo verdrietig dat er geen andere uitweg in iemands ogen mogelijk lijkt.
Uit jouw verhaal klinkt ook je opluchting en dat is mooi.
Ik hoop dat je een hele warme en liefdevolle laatste maand mag beleven..
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  † In Memoriam † vrijdag 2 juni 2023 @ 15:28:14 #8
21636 Feestkabouter
pi_209376467
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 13:56 schreef mvdejong het volgende:
Sterkte met de reis die je gaat ondernemen.

Het is heel bijzonder dat een psychiater durft te stellen dat je uitbehandeld bent, want meestal zijn ze dermate arrogant dat ze vinden dat de patient gewoon hun diagnoses en oplossingen daarvoor niet wil accepteren, en dat het probleem opgelost is als de patient niet zo koppig doet.
De behandelaars hebben het zo niet gezegd. Zij wisten niet wat ZIJ (dus binnen hun organisatie) verder voor me konden doen. Ik heb daar zelf de term 'uitbehandeld' aan gekoppeld.
Ik heb trouwens 2 jaar geleden, toen het (weer) maandenlang vechten was om überhaupt weer een volgende therapie te krijgen, al gezegd: dit is echt de laatste poging om er nog wat van te maken.
  † In Memoriam † vrijdag 2 juni 2023 @ 15:29:01 #9
21636 Feestkabouter
pi_209376478
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 13:59 schreef schommelstoel het volgende:
Ja als je dat hier gaat posten dan jinx je dat natuurlijk.
Geen idee wat je bedoelt.
Wat bedoel je?
  † In Memoriam † vrijdag 2 juni 2023 @ 15:30:51 #10
21636 Feestkabouter
pi_209376503
Maar eigenlijk bedoel ik niet zozeer reacties op mijn verhaal te krijgen, maar discussie over het voorkomen van een lelijk levenseinde op gang te brengen.
pi_209376545
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 15:29 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]
Geen idee wat je bedoelt.
Wat bedoel je?
Je weet niet wat iets jinxen is?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  vrijdag 2 juni 2023 @ 15:34:14 #12
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_209376563
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 15:30 schreef Feestkabouter het volgende:
Maar eigenlijk bedoel ik niet zozeer reacties op mijn verhaal te krijgen, maar discussie over het voorkomen van een lelijk levenseinde op gang te brengen.
Een mooi gebaar van je Paul, maar veel mensen hebben het niet in hun eigen hand en overkomt het gewoon...

Wel wil ik je alvast een hele fijne laatste reis toewensen, dapper van je.
  † In Memoriam † vrijdag 2 juni 2023 @ 15:54:13 #13
21636 Feestkabouter
pi_209376790
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 15:33 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Je weet niet wat iets jinxen is?
jawel, maar ik weet niet waar je naar refereert: mijn einde of mijn verhaal over het voorkomen van een naar einde, of wat anders?
  † In Memoriam † vrijdag 2 juni 2023 @ 15:58:01 #14
21636 Feestkabouter
pi_209376845
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 15:34 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]
Een mooi gebaar van je Paul, maar veel mensen hebben het niet in hun eigen hand en overkomt het gewoon...

Wel wil ik je alvast een hele fijne laatste reis toewensen, dapper van je.
dankjewel voor dat laatste.

en over dat eerste: ook als je voorbereidingen zou treffen om een naar einde te voorkomen is de kans groter dat je einde je op 1 of andere manier zal overkomen. en niet alle nare eindes zijn te voorkomen. maar er zijn mogelijkheden om er wel een beetje regie over te hebben.
pi_209378576
Veel sterkte, knap dat je deze beslissing hebt durven nemen en hoop dat je een mooie en fijne laatste maand tegemoet gaat.

Vind het wel bijzonder en ook sterk dat je hiervoor hebt gekozen.

Ingaande op de vraag die je stelt, zelf heb ik ook altijd gezegd, ik ga op mijn manier en niet anders. Dingen die ik niet wil zijn vanzelfsprekend dan ook ondragelijk lijden (in welke vorm dan ook), het verpieteren in een verpleeghuis, of compleet dementerend rondlopen, kortom, mijn eigen regie kwijtraken. Dan wil ik voordat dat zo ver is, duidelijk op papier hebben staan dat het dan klaar is, en daar ook het een en ander rondom organiseren danwel mezelf in staat stellen het nog op een waardige manier te kunnen doen.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 21:39:52 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209381071
Respect voor jouw besluit.
Ik ben zelf al ruim 30 jaar lid van de NVVE die ook ondraaglijk geestelijk lijden als euthanasiereden wettelijk wil regelen/geregeld heeft.

Is de datum 6 juli zomaar gekozen, of zit daar nog een speciale betekenis aan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † zaterdag 3 juni 2023 @ 03:20:58 #17
21636 Feestkabouter
pi_209383618
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 18:39 schreef Muisje22 het volgende:
Veel sterkte, knap dat je deze beslissing hebt durven nemen en hoop dat je een mooie en fijne laatste maand tegemoet gaat.

Vind het wel bijzonder en ook sterk dat je hiervoor hebt gekozen.

Ingaande op de vraag die je stelt, zelf heb ik ook altijd gezegd, ik ga op mijn manier en niet anders. Dingen die ik niet wil zijn vanzelfsprekend dan ook ondragelijk lijden (in welke vorm dan ook), het verpieteren in een verpleeghuis, of compleet dementerend rondlopen, kortom, mijn eigen regie kwijtraken. Dan wil ik voordat dat zo ver is, duidelijk op papier hebben staan dat het dan klaar is, en daar ook het een en ander rondom organiseren danwel mezelf in staat stellen het nog op een waardige manier te kunnen doen.
dankjewel.

over "jouw manier en niet anders": goed dat je er in elk geval een sterke mening/gedachte over hebt. mocht er ineens iets gaan spelen dan hoeft voor jou het proces niet meer vooraan te beginnen en kun je wat sneller gaan handelen, want je hebt er al over nagedacht. ik heb geen idee hoe oud je bent, maar indien de leeftijd waarop de kansen groter worden dat er dingen gaan spelen dichterbij komt wordt het wel zaak om op tijd dingen concreet te gaan regelen, want je hebt echt niet van de ene op de andere dag de juiste middelen in huis.
  † In Memoriam † zaterdag 3 juni 2023 @ 03:23:29 #18
21636 Feestkabouter
pi_209383620
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 21:39 schreef golfer het volgende:
Respect voor jouw besluit.
Ik ben zelf al ruim 30 jaar lid van de NVVE die ook ondraaglijk geestelijk lijden als euthanasiereden wettelijk wil regelen/geregeld heeft.

Is de datum 6 juli zomaar gekozen, of zit daar nog een speciale betekenis aan?
dat lidmaatschap is tof!

6 juli is wat in Zwitserland de eerste beschikbare datum was in hun agenda toen ze mijn aanvraag hadden geaccepteerd.
ze houden in hun agenda ook de nodige ruimte voor mensen (van over de hele wereld) die vanwege een terminale ziekte een beroep doen op hun diensten.
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 11:46:16 #19
441859 crew  Lenny77
pi_209385749
Ik heb eigenlijk geen juiste woorden hiervoor die niet cliché klinken..
Dus ik hou het op dit: O+

Het is zoals je zegt: ik ben blij als iemand het niet begrijpt want dan is dat een teken dat ze het leven niet zo zwaar hebben moeten ervaren.

Ik wens jou nog een hele mooie laatste maand, ik hoop dat de gemoedsrust een hoop vrijheid zal bieden.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_209392066
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 03:20 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]
dankjewel.

over "jouw manier en niet anders": goed dat je er in elk geval een sterke mening/gedachte over hebt. mocht er ineens iets gaan spelen dan hoeft voor jou het proces niet meer vooraan te beginnen en kun je wat sneller gaan handelen, want je hebt er al over nagedacht. ik heb geen idee hoe oud je bent, maar indien de leeftijd waarop de kansen groter worden dat er dingen gaan spelen dichterbij komt wordt het wel zaak om op tijd dingen concreet te gaan regelen, want je hebt echt niet van de ene op de andere dag de juiste middelen in huis.
Dit alles natuurlijk wel onder de voorwaarde dat me de luxe gegund is dat zelf die regie kan houden voordat het zover is. Dat is ook niet voor iedereen vanzelfsprekend natuurlijk...
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2023 @ 21:29:13 #21
21636 Feestkabouter
pi_209414799
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:34 schreef Muisje22 het volgende:

[..]
Dit alles natuurlijk wel onder de voorwaarde dat me de luxe gegund is dat zelf die regie kan houden voordat het zover is. Dat is ook niet voor iedereen vanzelfsprekend natuurlijk...
nou dat is precies 1 van de aspecten om over na te denken.
al weet ik niet precies waar je op doelt: een ongeluk waardoor je zwaar verlamd raakt maakt het lastig om zelf de zaken in handen te houden, je bent dan mogelijk afhankelijk van anderen voor een hoop zaken.
maar als het bijvoorbeeld gaat om verminderend bewustzijn, dan moet je wel vroeg genoeg in zo'n proces de finale stap zetten, anders ben je te laat.

wat ik wil zeggen:
100% zekerheid dat iedereen ooit sterft.
tig % kans dat het door een ongeval of spontaan door een hartstilstand of hersenbloeding of zoiets komt.
maar ook tig % kans dat je terminaal ziek wordt. stel je hebt de papieren voor euthanasie voor allerlei situaties in orde, dan blijft er nog de ruimte over voor wat scenario's die niet worden gedekt door die papieren. stel 15% kans waarbij euthanasie niet mogelijk is (ik weet de cijfers absoluut niet, ik noem maar even wat). dan moet je dus die ziekte uitzitten tot het echt over is.

stel dat je daarnaast voorbereidingen hebt getroffen om het zelf te kunnen doen, dan dekt dat van die eerdergenoemde 15% bijvoorbeeld 10% en dan blijven er nog steeds 5% mogelijkheden over waarin je het niet zelf kunt realiseren. die kans blijft helaas altijd bestaan. maar het is misschien wel de moeite waard om die kans zo klein mogelijk te maken, dus om voor die 10% wat moeite te doen.

maar je moet dan wel ver vooruit denken over mogelijkheden om de juiste mindset aan te nemen en te wennen aan de gedachte dat je het zelf gaat doen op een moment dat je je misschien nog niet eens heel erg ziek voelt.

stel dementie: het is natuurlijk heel erg lastig om vooraf te weten hoe het is om dat te hebben, om het te hebben zonder het misschien zelf door te hebben, om het van anderen te moeten aannemen.... en stel nou dat je je hebt voorgenomen om heel erg hard te willen voorkomen dat je eindigt in een situatie waarin je nog maar amper weet wat je eigen naam is of hoe je een sok moet aantrekken, dan betekent het dat je in een eerder stadium dus al je einde moet kiezen. en dat je het eigenlijk al voor de start van de dementie moet hebben geregeld (voorbereid zijn voor dat wat mogelijk komen gaat).
  dinsdag 6 juni 2023 @ 09:37:17 #22
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_209417811
@Feestkabouter, ik vind je een dapper mens met stalen ballen.
soooo, da's mooi!
  maandag 12 juni 2023 @ 16:11:23 #23
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_209489288
Goede reis, Paul!
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 18:12:58 #24
236264 crew  capricia
pi_209490689
Ik lees dit nu je er waarschijnlijk al niet meer bent. Maar ik wens je een goede reis en een behouden vaart.
Definitely not CIA
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 18:17:32 #25
441859 crew  Lenny77
pi_209490723
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 18:12 schreef capricia het volgende:
Ik lees dit nu je er waarschijnlijk al niet meer bent. Maar ik wens je een goede reis en een behouden vaart.
6 juli :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 18:20:13 #26
236264 crew  capricia
pi_209490750
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 18:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
6 juli :)
Oh..ik las juni. :D

Ik vind dit ook heel dapper van je, @Feestkabouter
Definitely not CIA
pi_209515404
Doe het alsjeblieft niet. Heb jezelf lief, inclusief je worstelingen. Voor alles is er een oplossing alleen moet je die vinden, geduld hebben en blijven vechten. Dat je therapeuten niet weten hoe je verder te helpen wil niet zeggen dat er verder geen oplossingen daar buiten of in jezelf zijn (waar geen zelfmoord bij komt kijken). Dat er geen uitweg voor je lijkt te zijn komt omdat je het vanuit je toestand bekijkt, en door zelfmoord los je de problemen niet op, maar ontneem je jezelf in het leven een uitweg. De problemen die je op je site noemt zitten voornamelijk in je hoofd en kunnen ook daar opgelost worden met de juiste hulpmiddelen. Ik wens jou heel veel sterkte, geduld, wijsheid en liefde waarmee je de knopen waar je verstrikt in bent geraakt mag ontwarren.
  woensdag 14 juni 2023 @ 23:15:58 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209516833
Onzin. Dit is geen zelfmoord, maar onder begeleiding vrijwillig sterven. Een einde aan ondraaglijk (geestelijk of lichamelijk) lijden te maken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_209520787
Dappere en humane beslissing ook voor de achterblijvers, als nabestaande van zelfmoorddoding heb ik hier veel respect voor

Goede reis!
  donderdag 15 juni 2023 @ 13:00:00 #30
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_209521245
Ik ken iemand die 64 jaar met zijn leven heeft geworsteld en een paar jaar geleden elektromagnetische shock terapy heeft gehad en daarna ging het stukken beter. Hij heeft wel een middeltje in zijn kluis die hij kan nemen als hij er echt klaar mee is, wat hem weer veel rust geeft. De einder was volgens mij de organisatie die hem daarmee (indirect) heeft geholpen.

Zelf kan ik me er helemaal niks bij voorstellen want voor mij is het leven een groot feest. Maar als dat echt is wat je wil en er helemaal naar toe leeft dan is het ok toch? Geen idee wat ik dan kan zeggen. Succes?
To BG or not to BG!
  † In Memoriam † vrijdag 16 juni 2023 @ 01:22:59 #31
21636 Feestkabouter
pi_209528414
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:11 schreef Psilon het volgende:
Doe het alsjeblieft niet. Heb jezelf lief, inclusief je worstelingen. Voor alles is er een oplossing alleen moet je die vinden, geduld hebben en blijven vechten. Dat je therapeuten niet weten hoe je verder te helpen wil niet zeggen dat er verder geen oplossingen daar buiten of in jezelf zijn (waar geen zelfmoord bij komt kijken). Dat er geen uitweg voor je lijkt te zijn komt omdat je het vanuit je toestand bekijkt, en door zelfmoord los je de problemen niet op, maar ontneem je jezelf in het leven een uitweg. De problemen die je op je site noemt zitten voornamelijk in je hoofd en kunnen ook daar opgelost worden met de juiste hulpmiddelen. Ik wens jou heel veel sterkte, geduld, wijsheid en liefde waarmee je de knopen waar je verstrikt in bent geraakt mag ontwarren.
Ik ben blij dat jij zoveel overtuiging hebt voor jouzelf dat het leven mooi en/of de moeite waard is.
Maar besef dat wat voor jou voelt als de waarheid, slechts jouw overtuiging is. Je stelt dat er voor alles een oplossing is, maar er is geen enkel bewijs om die stelling te ondersteunen. Het is allemaal erg subjectief. Besef dan ook dat wat voor jou als een overtuiging voelt, voor een ander (die andere ervaringen achter de rug heeft en anders in elkaar steekt) mogelijk niet als overtuiging voelt, maar misschien zelfs als onzin.
Met andere woorden: jij hebt jouw zienswijze en die gun ik je, gun mij ook de mijne.
Ik weet dat je je boodschap uit positiviteit bedoelde, dank daarvoor, maar besef dat jouw kijk op het leven er maar 1 van de 8 miljard is, en dus niet per definitie de waarheid.

Mijn eerlijke vragen aan jou:
Stel nou dat ik heel mijn leven blijf proberen en vechten en het uiteindelijk allemaal absoluut niet opgelost is als ik op mijn 87e sterf aan een natuurlijke oorzaak, waarom zou mijn leven dan de moeite waard geweest zijn?
En iets anders benaderd: waarom moet het doel zijn om zo lang mogelijk te blijven leven?
  vrijdag 16 juni 2023 @ 01:47:19 #32
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_209528452
Ik heb je verhaal gelezen, het ga je goed Paul.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 16 juni 2023 @ 02:08:15 #33
269689 crew  Viv
pi_209528471
Wat heb je je verhaal helder onder woorden gebracht op jouw website. Fijn dat je meer begrip en steun krijgt vanuit je omgeving dan verwacht!

Naar dat de wachttijden in Nederland zo lang zijn bij psychisch ondraaglijk en uitzichtloos lijden, hopelijk verbetert dat nog. Goed dat er in Zwitserland een waardig alternatief voorhanden is voor jou.

Een goede laatste reis gewenst. En ook sterkte voor jouw partner. :* (Leest zij hier mee?)
  Moderator vrijdag 16 juni 2023 @ 07:24:26 #34
225562 crew  Speedfight
pi_209528926
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 23:15 schreef golfer het volgende:
Onzin. Dit is geen zelfmoord, maar onder begeleiding vrijwillig sterven. Een einde aan ondraaglijk (geestelijk of lichamelijk) lijden te maken.
Ik zie t verschil niet.

@Feestkabouter mag ik vragen hoe jouw visie is op t missen van je dierbaren? Straks zie je nooit je partner meer, ben je niet bang dat je spijt krijgt vlak voor t zover is?
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  vrijdag 16 juni 2023 @ 11:57:21 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209531265
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 07:24 schreef Speedfight het volgende:

Ik zie t verschil niet.

Lees je eens in over het verschil tussen zelfmoord/doding en euthanasie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † vrijdag 16 juni 2023 @ 18:13:34 #36
21636 Feestkabouter
pi_209535363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 11:57 schreef golfer het volgende:

[..]
Lees je eens in over het verschil tussen zelfmoord/doding en euthanasie.
technisch gezien is het wel zelfdoding wat ik ga doen in Zwitserland.

maar in de volksmond hebben mensen natuurlijk meer een beeld met een trein of een touw of een boel bij elkaar verzamelde drugs, en niet een beeld van een arts die een middel aanreikt dat je vervolgens zelf toedient.
  † In Memoriam † vrijdag 16 juni 2023 @ 18:14:39 #37
21636 Feestkabouter
pi_209535379
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 07:24 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Ik zie t verschil niet.

@:Feestkabouter mag ik vragen hoe jouw visie is op t missen van je dierbaren? Straks zie je nooit je partner meer, ben je niet bang dat je spijt krijgt vlak voor t zover is?
mijn overtuiging is dat er geen enkele vorm van bewustzijn overblijft, dus ik ga niets of niemand missen.
dus ik ga ook vooraf geen spijt krijgen omdat ik bang zou worden iets of iemand te missen.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 20:23:01 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209536880
Omdat humor altijd wel kan:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:58:47 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209544276
Overigens vandaag in De Volkskrant een heel artikel over dit onderwerp.
https://www.volkskrant.nl(...)itbehandeld~v763897/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_209544526
Hallo Paul,

Ik heb weinig toe te voegen maar ik wens je een goed uiteinde en sterkte met alles.
  † In Memoriam † zondag 18 juni 2023 @ 12:33:56 #41
21636 Feestkabouter
pi_209553165
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 20:23 schreef golfer het volgende:
Omdat humor altijd wel kan
niet bij iedereen in mijn kring helaas, maar bij mij wel!!
  † In Memoriam † zondag 18 juni 2023 @ 12:34:40 #42
21636 Feestkabouter
pi_209553180
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:58 schreef golfer het volgende:
Overigens vandaag in De Volkskrant een heel artikel over dit onderwerp.
https://www.volkskrant.nl(...)itbehandeld~v763897/
ik kan het helaas niet lezen
  zondag 18 juni 2023 @ 13:22:02 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209553790
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 12:34 schreef Feestkabouter het volgende:

ik kan het helaas niet lezen
Ik mag het niet plaatsen, want een premium-artikel.
De moeite waard om een keer de Volkskrant van gisteren te kopen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 18 juni 2023 @ 14:13:29 #44
236264 crew  capricia
pi_209554280
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:58 schreef golfer het volgende:
Overigens vandaag in De Volkskrant een heel artikel over dit onderwerp.
https://www.volkskrant.nl(...)itbehandeld~v763897/
Wat een mooi artikel. Dank voor het delen.
Definitely not CIA
  † In Memoriam † zondag 18 juni 2023 @ 22:50:46 #45
21636 Feestkabouter
pi_209561743
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:58 schreef golfer het volgende:
Overigens vandaag in De Volkskrant een heel artikel over dit onderwerp.
https://www.volkskrant.nl(...)itbehandeld~v763897/
Ik heb het inmiddels kunnen lezen.
Zeer indrukwekkend artikel.
Dankjewel golfer!
pi_209562028
Beste Paul,

Ik heb het net gedeeltelijk.
Eigenlijk ervaar ik veel dingen hetzelfde als jou, alleen op standje 25%..
Gelukkig kan ik het regelmatig van mij afzetten, uitpraten en weer door.

Als het leven jou geen vreugde kan brengen, dan wens ik je een fijn eind.

Maar een andere vraag, aangezien je hetzelf toch ook best luchtig brengt :)
Heb je nou niet het idee dat je bepaalde zaken kan doen, een wereldreis maken van je laatste geld.. een klootzak op zijn muil slaan...
Zoals die gast van de serie Afterlife, kan alles doen, en als het mislukt kan ie zichzelf altijd nog van kant maken.
Uiteraard alles binnen de kaders van de wet.

Het beste :)
Hell To The Liars
  zondag 18 juni 2023 @ 23:39:03 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209562158
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:50 schreef Feestkabouter het volgende:


Ik heb het inmiddels kunnen lezen.
Zeer indrukwekkend artikel.
Dankjewel golfer!
Deels herkenbaar voor jou, qua traject?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † maandag 19 juni 2023 @ 09:44:18 #48
21636 Feestkabouter
pi_209564605
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 23:23 schreef Droopie het volgende:
Beste Paul,

Ik heb het net gedeeltelijk.
Eigenlijk ervaar ik veel dingen hetzelfde als jou, alleen op standje 25%..
Gelukkig kan ik het regelmatig van mij afzetten, uitpraten en weer door.

Als het leven jou geen vreugde kan brengen, dan wens ik je een fijn eind.

Maar een andere vraag, aangezien je hetzelf toch ook best luchtig brengt :)
Heb je nou niet het idee dat je bepaalde zaken kan doen, een wereldreis maken van je laatste geld.. een klootzak op zijn muil slaan...
Zoals die gast van de serie Afterlife, kan alles doen, en als het mislukt kan ie zichzelf altijd nog van kant maken.
Uiteraard alles binnen de kaders van de wet.

Het beste :)
Afterlife _O_ _O_ _O_ _O_

ik reageer later nog inhoudelijk op je bericht, nu haasten
pi_209577366
Heel veel sterkte en vooral ook plezier met je laatste reis @Feestkabouter! uit je verhaal is te lezen dat je hier nu echt naar toe leeft en met een glimlach de laatste dagen kan aftellen tot 6 Juli.

Erg zonde dat het in Nederland zo lastig tot onmogelijk is voor mensen om een beslissing als deze te kunnen maken, zoals in je verhaal te lezen is heb je voor jezelf werkelijk alles geprobeerd maar uiteindelijk heeft niets geholpen en dan is het ook goed.

Je hebt een weloverwogen en zeer moeilijke keuze gemaakt, maar wel een waar jezelf 100% achterstaat en een waar je al lange tijd naar zoekt, het gaat je goed!
pi_209585971
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 18:14 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

mijn overtuiging is dat er geen enkele vorm van bewustzijn overblijft, dus ik ga niets of niemand missen.
dus ik ga ook vooraf geen spijt krijgen omdat ik bang zou worden iets of iemand te missen.
Dat weten we niet zeker. Als er na dit leven wel bewustzijn is, dan zit je niet alleen met de worstelingen uit dit leven, maar ook met het besef dat jezelf hebt gedood. Ik heb in het verleden veel over zogenaamde bijna-doodervaringen gelezen en de mensen die dit ervaren hebben door een poging tot zelfmoord spreken over het algemeen zeer negatief over dingen die ze aan de andere kant ervaren hebben. Het is jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid. Users die jou hier “succes”, “sterkte”, “goede reis” wensen sporen niet en weten niet wat er gaat komen. Komt overigens ook luguber en onverschillig over dat ze dit zeggen tegen iemand die zichzelf wil doden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 21-06-2023 08:08:56 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')