Iemand onnodig lang uitzichtloos en ondraaglijk laten lijden, dát zou pas luguber en onverschillig zijn. Daarom bestaat euthanasie (en hulp van een arts bij zelfdoding) juist.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:35 schreef JarJarB het volgende:
[..]
Users die jou hier “succes”, “sterkte”, “goede reis” wensen sporen niet en weten niet wat er gaat komen. Komt overigens ook luguber en onverschillig over dat ze dit zeggen tegen iemand die zichzelf wil doden.

Zowel jouw (ongepaste) plaatje als jouw tekst geven aan dat je niks snapt van wat hier gaande is.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:35 schreef JarJarB het volgende:
[..]
Dat weten we niet zeker. Als er na dit leven wel bewustzijn is, dan zit je niet alleen met de worstelingen uit dit leven, maar ook met het besef dat jezelf hebt gedood. Ik heb in het verleden veel over zogenaamde bijna-doodervaringen gelezen en de mensen die dit ervaren hebben door een poging tot zelfmoord spreken over het algemeen zeer negatief over dingen die ze aan de andere kant ervaren hebben. Het is jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid. Users die jou hier “succes”, “sterkte”, “goede reis” wensen sporen niet en weten niet wat er gaat komen. Komt overigens ook luguber en onverschillig over dat ze dit zeggen tegen iemand die zichzelf wil doden.

quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:35 schreef JarJarB het volgende:
[..]
Dat weten we niet zeker. Als er na dit leven wel bewustzijn is, dan zit je niet alleen met de worstelingen uit dit leven, maar ook met het besef dat jezelf hebt gedood. Ik heb in het verleden veel over zogenaamde bijna-doodervaringen gelezen en de mensen die dit ervaren hebben door een poging tot zelfmoord spreken over het algemeen zeer negatief over dingen die ze aan de andere kant ervaren hebben. Het is jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid. Users die jou hier “succes”, “sterkte”, “goede reis” wensen sporen niet en weten niet wat er gaat komen. Komt overigens ook luguber en onverschillig over dat ze dit zeggen tegen iemand die zichzelf wil doden.
Jij weet net zo goed niet wat er komen gaat.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:35 schreef JarJarB het volgende:
[..]

Maar wat maakt jou dan het alwetende wezen dat alles over het hiernamaals weet?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:35 schreef JarJarB het volgende:
[..]

We weten niks zeker, ik ook niet. Daarom noem ik het mijn overtuiging. En de mensen die mij succes wensen steunen mij in dat waar ik van overtuigd ben. Geen enkele reden dus om dat af te kraken.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:35 schreef JarJarB het volgende:
[..]

Heerlijk gezegd, dankjewel!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:48 schreef Viv het volgende:
[..]
Iemand onnodig lang uitzichtloos en ondraaglijk laten lijden, dát zou pas luguber en onverschillig zijn. Daarom bestaat euthanasie (en hulp van een arts bij zelfdoding) juist.
Daar kom je ook echt niet zomaar voor in aanmerking, dat zijn hele zorgvuldige procedures en afwegingen. Dat gaan we hier als users dus niet in twijfel trekken of dunnetjes overdoen.
Dat we niet weten wat er gaat komen, lijkt me nou net een prima argument om hem wél succes of een goede reis toe te wensen.

Dan ben ik benieuwd in welk topic zijn andere post staat en wat voor troll-gehalte die post heeftquote:Op woensdag 21 juni 2023 11:42 schreef golfer het volgende:
Ik zie nu dat de user JarJarB die zich blijkbaar speciaal gisteren geregistreerd had voor het plaatsen van een (weggehaald) plaatje en van die post waarop hij nogal wat reacties kreeg intussen niet meer kan posten.

Nee eigenlijk niet.quote:Op zondag 18 juni 2023 23:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Deels herkenbaar voor jou, qua traject?

Nog even het eerder beloofde uitgebreidere antwoord:quote:Op zondag 18 juni 2023 23:23 schreef Droopie het volgende:
Beste Paul,
Ik heb het net gedeeltelijk.
Eigenlijk ervaar ik veel dingen hetzelfde als jou, alleen op standje 25%..
Gelukkig kan ik het regelmatig van mij afzetten, uitpraten en weer door.
Als het leven jou geen vreugde kan brengen, dan wens ik je een fijn eind.
Maar een andere vraag, aangezien je hetzelf toch ook best luchtig brengt
Heb je nou niet het idee dat je bepaalde zaken kan doen, een wereldreis maken van je laatste geld.. een klootzak op zijn muil slaan...
Zoals die gast van de serie Afterlife, kan alles doen, en als het mislukt kan ie zichzelf altijd nog van kant maken.
Uiteraard alles binnen de kaders van de wet.
Het beste

Die stond ook in dit topic en was een ongepast plaatje.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:30 schreef Feestkabouter het volgende:
]
Dan ben ik benieuwd in welk topic zijn andere post staat en wat voor troll-gehalte die post heeft

Het plaatje was niet ongepast, het toonde iemand die zelfmoord wil plegen en dan door omstanders: “succes”, “goede reis” en “sterkte” werd gewenst. Dat is precies wat er hier in het topic gebeurt. Het probleem hier is dat mensen dat niet onder ogen willen zien, omdat het plaatje duidelijker laat zien hoe luguber en onmenselijk dat is.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Die stond ook in dit topic en was een ongepast plaatje.

Wat weet jij daarover? Alle wereldreligies (van christendom tot boeddhisme) keuren zelfmoord af, mystici met spirituele ervaringen doen hetzelfde, mensen met bijna-doodervaringen idem dito. En dan kom je met een verzinsel over hoe iets hogers/hiernamaals denkt/werkt waar je ws nooit echt in verdiept hebt en uit de weg gaat door het gemakshalve af te doen als "verzinsel". In plaats van hem hier “succes” en “sterkte” te wensen met het vermoorden van zichzelf is het misschien menselijker om hem te helpen met zijn mentale problemen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:57 schreef Lenny77 het volgende:
Zelfs al is er een hiernamaals en/of een alwetend iets... Dan is dat 'iets' zo ver geëvolueerd of wijs/volmaakt dat die écht niet gaat zeggen: 'neehee jongen dat mag niet! Hop naar de hel!'
Volmaaktheid/alwetendheid houdt zich niet bezig met straffen.
De hel, verdoemenis, hemel en vagevuur zijn verzinsels van de kerk of welk geloof dan ook om hun simpele onderdaantjes bang en braaf te houden.

Je lijkt te poppelen voor wanneer hij zijn leven neemt. Gewoon gestoord hoe je het zit af te tellen, maar dat zie je niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:48 schreef golfer het volgende:
@:Feestkabouter, hoe ga je nu de laatste 7 dagen van jouw leven invullen?
Ben je al aan het afscheid nemen van al jouw dierbaren?

Laten we het hier maar niet over 'gestoord' hebben, gezien jouw postverleden in dit topic.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:52 schreef JarJarB het volgende:
Je lijkt te poppelen voor wanneer hij zijn leven neemt. Gewoon gestoord hoe je het zit af te tellen, maar dat zie je niet.

Alsof dat nog niet geprobeerd is.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:51 schreef JarJarB het volgende:
[..]
In plaats van hem hier “succes” en “sterkte” te wensen met het vermoorden van zichzelf is het misschien menselijker om hem te helpen met zijn mentale problemen.

Kerel, ik heb er mij waarschijnlijk 1000 keer meer in verdiept dan jij. Dus niet doen alsof ik gewoon wat zeg en hem niet wil helpen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:51 schreef JarJarB het volgende:
[..]
Wat weet jij daarover? Alle wereldreligies (van christendom tot boeddhisme) keuren zelfmoord af, mystici met spirituele ervaringen doen hetzelfde, mensen met bijna-doodervaringen idem dito. En dan kom je met een verzinsel over hoe iets hogers/hiernamaals denkt/werkt waar je ws nooit echt in verdiept hebt en uit de weg gaat door het gemakshalve af te doen als "verzinsel". In plaats van hem hier “succes” en “sterkte” te wensen met het vermoorden van zichzelf is het misschien menselijker om hem te helpen met zijn mentale problemen.

Omgedraaid, wat weet jij erover?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:51 schreef JarJarB het volgende:
[..]
Wat weet jij daarover? Alle wereldreligies (van christendom tot boeddhisme) keuren zelfmoord af, mystici met spirituele ervaringen doen hetzelfde, mensen met bijna-doodervaringen idem dito. En dan kom je met een verzinsel over hoe iets hogers/hiernamaals denkt/werkt waar je ws nooit echt in verdiept hebt en uit de weg gaat door het gemakshalve af te doen als "verzinsel". In plaats van hem hier “succes” en “sterkte” te wensen met het vermoorden van zichzelf is het misschien menselijker om hem te helpen met zijn mentale problemen.

Meer dan je denktquote:
I do not give a shitquote:Alle wereldreligies (van christendom tot boeddhisme) keuren zelfmoord af
Still do not give a shitquote:mystici met spirituele ervaringen doen hetzelfde, mensen met bijna-doodervaringen idem dito.
Het besluit is in waardigheid gemaakt; Wat houd je tegen om met diezelfde waardigheid te reageren?quote:In plaats van hem hier “succes” en “sterkte” te wensen met het vermoorden van zichzelf is het misschien menselijker om hem te helpen met zijn mentale problemen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |