abonnement Unibet Coolblue
pi_209255938
quote:
Basisscholen in Rotterdam hebben lak aan aanmeldregels, ouders vallen buiten de boot



Volgens de wet mag je een kind pas aanmelden voor de basisschool wanneer het drie jaar oud is. Toch blijkt uit onderzoek in opdracht van de gemeente dat meerdere scholen in Rotterdam kinderen eerder toelaten en werken met vooraanmeldingen. Dat zorgt ervoor dat vooral kinderen van ouders die niet hebben gestudeerd of een migratieachtergrond hebben niet op de school die ze hadden uitgezocht terechtkomen.


Je moet het als ouder maar net weten, dat je je al had moeten opgeven voor een rondleiding op de school die je hebt uitgezocht als je kind nog maar 1 of 2 jaar is. Zo komt je kind als het 3 jaar oud is op een wachtlijst en wordt het als het 4 is zonder probleem toegelaten op de school van jouw voorkeur.

Ouders die hebben gestudeerd, zijn vaak al vroeg bezig met de school waar hun kind heen kan gaan. Ze weten van andere ouders uit hun kennissenkring hoe de aanmeldprocedure werkt en hoe ze een plekje op hun favoriete school kunnen regelen.

Eigenlijk mag het niet meer zo gaan. Sinds 2014 zegt de Wet op het primair onderwijs dat de minimumleeftijd waarop een kind mag worden aangemeld op de basisschool 3 jaar is. Die wet is er gekomen omdat aanmelding eerder dan het derde jaar ongelijkheid in de hand werkt. Als je geen goed netwerk hebt, is het lastig om te weten hoe je je kind moet aanmelden op de basisschool van je voorkeur.

Het Kenniscentrum Gemengde Scholen heeft in opdracht van onderwijswethouder Kasmi onderzoek naar de aanmeldprocedures van Rotterdamse basisscholen gedaan.

Vaagheid over aanmelding
Bijna geen enkele schoolwebsite is transparant over de aanmeldingsprocedure. Maar liefst 132 van de 167 scholen blijken geen of onvolledige informatie te geven. Soms is dat omdat ze geen toelatingscriteria hanteren, soms blijkt dat de school een wachtlijstsysteem heeft waarover het niet helder communiceert.



Het gevolg kan zijn dat de school die in je buurt zit of waar jij je kind als het 3 jaar oud is wilt aanmelden, eigenlijk al geen plek meer heeft. Dan blijkt ineens dat je je kind al vóórdat het 3 werd had moeten aanmelden, of in ieder geval al op de 'vooraanmeldingslijst' had moeten laten zetten, ook al is dit wettelijk niet toegestaan.

Rotterdam treedt vooralsnog niet op tegen de scholen die de wet overtreden. Je moet als ouder dus genoegen nemen met een school die minder goed is, niet in de buurt zit, of op een andere manier niet aan je wensen voldoet.

'Liever niet al te ingewikkeld'
Voor het onderzoek zijn 19 scholen geselecteerd die ofwel een aanmeldbeleid hebben dat tegen de wet is of niet transparant, of die in de buurt van een dergelijke school staan. In dat laatste geval hebben die scholen te maken met een ongelijke verdeling.

In werkelijkheid zijn er nog meer scholen die een onwettelijk aanmeldsysteem hanteren en scholen in de buurt die daar last van hebben. Directeuren en ouders zijn anoniem geïnterviewd. Van de 19 onderzochte scholen zijn er 6 die kinderen jonger dan 3 jaar inschrijven of voor de derde verjaardag van het kind al een garantie op inschrijving geven. Dat is dus in strijd met de wet.

Een directeur van een school in IJsselmonde verklaart aan de onderzoekers dat hij wel weet dat je het kind pas officieel mag inschrijven vanaf 3 jaar, maar dat hij liever niet 'al te ingewikkeld doet'. "Ouders hebben niet zo in de gaten dat we meer aanvragen hebben dan plekken", geeft hij aan.

Op een school in Hillegersberg lijkt het ons-kent-ons-aanmeldbeleid actief vanuit de ouders te komen. Daar nemen de ouders alvast contact op met de school als hun peuter anderhalf is. Vanaf twee jaar worden de ouders vervolgens uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek met een directielid. Daarna krijgen ze een inschrijfformulier. Formeel worden deze kinderen pas in geschreven als ze vier zijn, maar ouders die netjes wachten tot hun kind 3 is, vallen buiten de boot. De inschrijfformulieren zijn dan al grotendeels vergeven.



Een directeur van een andere school vertelt dat hun school de afvallers krijgt. Het gaat dan vaak om ouders met een migratieachtergrond, die wel op tijd zijn voor de inschrijving, maar zonder duidelijke reden het advies krijgen een andere school voor hun kind te zoeken.

Afwijzen van ouders
Een andere directeur van een gemengde school, die ook is geïnterviewd voor het onderzoek, geeft aan dat op de witte school waar hij eerder werkte, vaker kinderen met migratieachtergrond werden afgewezen. "Zelfs als je dan als moeder met een hoofddoek wél in het juiste postcodegebied woont, ga je daar gewoon geen plekje krijgen."

Een directeur uit Feyenoord zegt in het onderzoek niet te begrijpen hoe de witte scholen nog steeds kunnen bestaan. "Zo’n 70 procent van de Rotterdammers heeft een migratieachtergrond, dus dan zou je alleen gemengde scholen verwachten."

Gelijk speelveld
De onderzoekers pleiten voor een gelijk speelveld. Daar zijn in andere steden twee verschillende opties van uitgeprobeerd. De eerste optie is werken met cirkels van scholen die op buurtniveau de aanmeldingen met elkaar afstemmen, zoals in Haarlem gebeurt en eerder in Amsterdam is gedaan. De tweede optie is een stadsbreed, gezamenlijk aanmeldbeleid, waarmee in steden als Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Nijmegen ervaring is opgedaan.

Het onderzoek wordt binnenkort gepresenteerd aan de Raad.
En reken maar dat er tussen de ouders heel wat D66 en GL stemmers zitten hoor. Dat vind ik toch altijd zo onbegrijpelijk, lekker progressief doen maar als puntje bij paaltje komt wijs je je eigen principes keihard af.
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 19:56:10 #2
138438 crew  Pizzakoppo
pi_209256007
Ouders willen het beste voor hun kind. Stop de persen.
pi_209256010
En wat is hier mis mee?
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 23 mei 2023 @ 19:57:54 #4
186611 Haags
pi_209256050
Zo erg is dit toch niet? Ik heb dat ook altijd gedaan, zo´n beetje iedereen in mijn omgeving.
Zonder wrijving geen glans
pi_209256090
quote:
Een directeur uit Feyenoord zegt in het onderzoek niet te begrijpen hoe de witte scholen nog steeds kunnen bestaan. "Zo’n 70 procent van de Rotterdammers heeft een migratieachtergrond, dus dan zou je alleen gemengde scholen verwachten."
Die (gespeelde) naiviteit :')
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:02:55 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209256162
Laten we onszelf de moeite maar besparen, hier is geen wetgeving tegen bestand.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 23 mei 2023 @ 20:05:38 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209256203
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Die (gespeelde) naiviteit :')
Het zegt nogal dat bij 70%!! Inwoners met een migratieachtergrond blanken alsnog de noodzaak voelen hun kinderen op een blanke school te plaatsen.

In mijn ogen is dat gewoon een teken van mislukte integratie. Hele groepen leven langs elkaar heen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:07:24 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209256224
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het zegt nogal dat bij 70%!! Inwoners met een migratieachtergrond blanken alsnog de noodzaak voelen hun kinderen op een blanke school te plaatsen.

In mijn ogen is dat gewoon een teken van mislukte integratie. Hele groepen leven langs elkaar heen.
Niet zo gek als die groepen er hele andere normen en waarden, gewoonten en gebruiken op na houden. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 mei 2023 @ 20:07:38 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209256230
quote:
Je moet het als ouder maar net weten, dat je je al had moeten opgeven voor een rondleiding op de school die je hebt uitgezocht als je kind nog maar 1 of 2 jaar is. Zo komt je kind als het 3 jaar oud is op een wachtlijst en wordt het als het 4 is zonder probleem toegelaten op de school van jouw voorkeur.
Hier had ik echt nog nooit over gehoord. Goed om te weten dus, bedankt voor het posten van dit nieuwsbericht :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 23 mei 2023 @ 20:07:49 #10
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_209256235
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
Laten we onszelf de moeite maar besparen, hier is geen wetgeving tegen bestand.
Jawel hoor. Remigratiewetgeving *)
Je maintiendrai -XOXO-
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:08:52 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209256249
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:07 schreef datismijnmening het volgende:

[..]
Jawel hoor. Remigratiewetgeving *)
Voor in Nederland geboren kinderen? Ambitieus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 23 mei 2023 @ 20:09:53 #12
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_209256263
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Voor in Nederland geboren kinderen? Ambitieus.
Zo ben ik O-)
Je maintiendrai -XOXO-
pi_209256267
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Die (gespeelde) naiviteit :')
Blijkbaar wordt de multiculturele samenleving niet door iedereen positief ervaren en gewaardeerd, maar er zitten zeker positieve kanten aan als de integratie zou worden verbeterd.
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 23 mei 2023 @ 20:11:13 #14
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_209256281
Maar ja. Never nooit niet dat mijn kinderen naar een school met meer dan 1 kleurling per klas zou gaan.

En voor de zekerheid zou ik ze zelfs naar een niet al te strikte christelijke school sturen.
Je maintiendrai -XOXO-
pi_209256330
quote:
Een directeur uit Feyenoord zegt in het onderzoek niet te begrijpen hoe de witte scholen nog steeds kunnen bestaan. "Zo’n 70 procent van de Rotterdammers heeft een migratieachtergrond, dus dan zou je alleen gemengde scholen verwachten."
Ik snap dan weer niet hoe het mogelijk is dat 70% van de Rotterdammers een migratie-achtergrond heeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209256342
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het zegt nogal dat bij 70%!! Inwoners met een migratieachtergrond blanken alsnog de noodzaak voelen hun kinderen op een blanke school te plaatsen.

In mijn ogen is dat gewoon een teken van mislukte integratie. Hele groepen leven langs elkaar heen.
Ik zou (overigens zonder dat ik daar directe bronnen voor heb) denken dat je juist bij dergelijke percentages een toenemende behoefte krijgt aan blanke scholen. Twee of drie Mohammeds en Pavels in je klas is normaliter geen probleem; maar driekwart van de klas met god weet welke (taal)achterstanden? Ik zou bang zijn dat je eigen kind dan qua aandacht ondersneeuwt.
pi_209256349
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik snap dan weer niet hoe het mogelijk is dat 70% van de Rotterdammers een migratie-achtergrond heeft.
Ben je nog nooit in Rotterdam geweest?
pi_209256353
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het zegt nogal dat bij 70%!! Inwoners met een migratieachtergrond blanken alsnog de noodzaak voelen hun kinderen op een blanke school te plaatsen.

In mijn ogen is dat gewoon een teken van mislukte integratie. Hele groepen leven langs elkaar heen.
Omdat die blanken tot dusverre succesvol de regeltjes weten te buigen in hun voordeel ja. Gelukkig gaat dat niet lang meer duren :)
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:15:16 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209256378
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik zou (overigens zonder dat ik daar directe bronnen voor heb) denken dat je juist bij dergelijke percentages een toenemende behoefte krijgt aan blanke scholen. Twee of drie Mohammeds en Pavels in je klas is normaliter geen probleem; maar driekwart van de klas met god weet welke (taal)achterstanden? Ik zou bang zijn dat je eigen kind dan qua aandacht ondersneeuwt.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209256381
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
Laten we onszelf de moeite maar besparen, hier is geen wetgeving tegen bestand.
Zoals bij vrijwel alles omtrent onderwijs, ben ik zeer benieuwd naar je visie hierop.

Hoe zie jij die wet, zowel qua handhaving als ook de gedachte er achter en het probleem wat ze er mee op denken te lossen?

Moet voor de onderwijsinspecteur toch niet zo lastig zijn om hier toezicht op te houden?
"Pools are perfect for holding water"
pi_209256382
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:14 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Ben je nog nooit in Rotterdam geweest?
Jawel, maar hoe? Misschien dat iemand die wel verkiezingsprogramma's doorleest mij kan vertellen wanneer daarvoor gekozen is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209256395
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:14 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Omdat die blanken tot dusverre succesvol de regeltjes weten te buigen in hun voordeel ja. Gelukkig gaat dat niet lang meer duren :)
Welnee, dan krijg je een onderscheid tussen ouders die hun kind op de dag van hun derde verjaardag aanmelden en de ouders die 'minder goed begrijpen hoe het systeem werkt'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 23 mei 2023 @ 20:17:08 #23
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_209256422
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik snap dan weer niet hoe het mogelijk is dat 70% van de Rotterdammers een migratie-achtergrond heeft.
U wordt vervangen *O*
Je maintiendrai -XOXO-
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:17:40 #24
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209256432
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Hier had ik echt nog nooit over gehoord. Goed om te weten dus, bedankt voor het posten van dit nieuwsbericht :D
Lijkt mij heel normaal, wij deden het ook, puur omdat het werd aangeraden er vroeg bij te zijn.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_209256434
Lijkt op dat topic van een paar weken geleden in Den Haag.

Moesten ze 5km verderop naar school. Schande!!

NWS / Lotinghel in Den Haag voor aanstaande brugklassers
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:19:13 #26
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209256448
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Jawel, maar hoe? Misschien dat iemand die wel verkiezingsprogramma's doorleest mij kan vertellen wanneer daarvoor gekozen is.
Jij maakt er overigens iets slechts van, maar dat heeft vast andere oorzaken. Ik woon in Rotterdam, heb nergens last van.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 23 mei 2023 @ 20:19:25 #27
408813 crew  trein2000
pi_209256452
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:15 schreef probeer het volgende:

[..]
Zoals bij vrijwel alles omtrent onderwijs, ben ik zeer benieuwd naar je visie hierop.

Hoe zie jij die wet, zowel qua handhaving als ook de gedachte er achter en het probleem wat ze er mee op denken te lossen?

Moet voor de onderwijsinspecteur toch niet zo lastig zijn om hier toezicht op te houden?
En dan ben ik witte school X die daar absoluut niet op zit te wachten en doe ik selectie voortaan op basis van postcode +broertjes/zusjes beleid. En ben je in de praktijk nog geen steek verder.

Integratie via de scholen is leuk. Maar het werkt niet als de rest van de samenleving zo gesegregeerde als wat is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 23 mei 2023 @ 20:20:33 #28
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209256475
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:14 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Omdat die blanken tot dusverre succesvol de regeltjes weten te buigen in hun voordeel ja. Gelukkig gaat dat niet lang meer duren :)
Dat neemt de grondslag niet weg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209256528
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En dan ben ik witte school X die daar absoluut niet op zit te wachten en doe ik selectie voortaan op basis van postcode +broertjes/zusjes beleid. En ben je in de praktijk nog geen steek verder.

Integratie via de scholen is leuk. Maar het werkt niet als de rest van de samenleving zo gesegregeerde als wat is.
En dat mag, wettelijk gezien? Legacy en postcode-beleid?
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:26:16 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209256572
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:15 schreef probeer het volgende:

[..]
Zoals bij vrijwel alles omtrent onderwijs, ben ik zeer benieuwd naar je visie hierop.

Hoe zie jij die wet, zowel qua handhaving als ook de gedachte er achter en het probleem wat ze er mee op denken te lossen?
Dit is een hele ingewikkelde discussie. Ik heb er zelf ook wat tegenstrijdige ideeën over. In beginsel is iedere vorm van scholensegregatie wat mij betreft ongewenst. Als je het bewust doet natuurlijk al helemaal, maar ook als een systeem dat een andere bedoeling heeft, er toch toe leidt. Het bevordert de integratie namelijk absoluut niet. Van de andere kant; hoe homogener de groep, hoe beter je erin les kan geven (voor zover het 'echte' onderwijsopbrengsten zoals lezen, schrijven en rekenen betreft, dus niet zo zeer de sociale aspecten). Een klas met 25 taalachterstanden en 3 'reguliere' leerlingen is voor die laatste 3 waarschijnlijk niet de ideale leeromgeving, dus ik snap de ouders op dat punt echt wel. Alleen - daarmee hou je het onderscheid dus ook op latere leeftijd in stand.
Zwarte en witte scholen middels wetgeving gaan mengen is op papier erg wenselijk, maar onderwijskundig lastig en praktisch bijna onuitvoerbaar. Een postcodebeleid zou geen effect hebben, gezien de verdeling van de bevolking in de grote steden. Een verbod op vroeg inschrijven is niet te handhaven. Nóg eerder onderscheid in niveaus aanbrengen dan we nu al doen is onverkoopbaar en lijkt me ook erg onwenselijk. Maar wat dan wel? Ik heb eigenlijk geen idee. De beste oplossing lijkt me vooral dat we de kinderen die dat nodig hebben op zéér vroege leeftijd extra taalondersteuning gaan geven middels voorschoolse educatie. Als de verschillen daarmee in basisschoolklassen kleiner worden, dan daalt (hopelijk) de wens naar OSM-scholen ook.
quote:
Moet voor de onderwijsinspecteur toch niet zo lastig zijn om hier toezicht op te houden?
Jawel, want formulieren die niet bestaan gaat de inspectie ook niet vinden. Als je snapt wat ik bedoel. Als zowel school als ouder meewerken aan een niet-officieel systeem van voorinschrijvingen, dan is er niet op te controleren. Als je dit wil faciliteren dan lukt het je wel. Net zoals het manipuleren van lotingen ook wel te doen is, als je wil.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:27:16 #31
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209256594
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Lijkt mij heel normaal, wij deden het ook, puur omdat het werd aangeraden er vroeg bij te zijn.
Blanke school zeker?

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 23-05-2023 20:39:27 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209256622
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik snap dan weer niet hoe het mogelijk is dat 70% van de Rotterdammers een migratie-achtergrond heeft.
Ik ook niet, want dat strookt niet echt met de cijfers. Het is iets meer dan de helft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:30:27 #33
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209256640
Je kunt doen wat je wilt, maar dan krijg je gewoon nog wat extra bijzondere scholen erbij en daar mag je selecteren op het onderschrijven van de grondslag van de school.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 mei 2023 @ 20:32:24 #34
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209256666
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Lijkt mij heel normaal, wij deden het ook, puur omdat het werd aangeraden er vroeg bij te zijn.
Nou ja, ik had er nog nooit over nagedacht dat je al een basisschool uit hebt gezocht als je kind krap 1 jaar oud is. Maar goed, dat zijn nuttige dingen om te weten :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_209256684
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dit is een hele ingewikkelde discussie. Ik heb er zelf ook wat tegenstrijdige ideeën over. In beginsel is iedere vorm van scholensegregatie wat mij betreft ongewenst. Als je het bewust doet natuurlijk al helemaal, maar ook als een systeem dat een andere bedoeling heeft, er toch toe leidt. Het bevordert de integratie namelijk absoluut niet. Van de andere kant; hoe homogener de groep, hoe beter je erin les kan geven (voor zover het 'echte' onderwijsopbrengsten zoals lezen, schrijven en rekenen betreft, dus niet zo zeer de sociale aspecten). Een klas met 25 taalachterstanden en 3 'reguliere' leerlingen is voor die laatste 3 waarschijnlijk niet de ideale leeromgeving, dus ik snap de ouders op dat punt echt wel. Alleen - daarmee hou je het onderscheid dus ook op latere leeftijd in stand.
Zwarte en witte scholen middels wetgeving gaan mengen is op papier erg wenselijk, maar onderwijskundig lastig en praktisch bijna onuitvoerbaar. Een postcodebeleid zou geen effect hebben, gezien de verdeling van de bevolking in de grote steden. Een verbod op vroeg inschrijven is niet te handhaven. Nóg eerder onderscheid in niveaus aanbrengen dan we nu al doen is onverkoopbaar en lijkt me ook erg onwenselijk. Maar wat dan wel? Ik heb eigenlijk geen idee. De beste oplossing lijkt me vooral dat we de kinderen die dat nodig hebben op zéér vroege leeftijd extra taalondersteuning gaan geven middels voorschoolse educatie. Als de verschillen daarmee in basisschoolklassen kleiner worden, dan daalt (hopelijk) de wens naar OSM-scholen ook.
Duidelijk, helder, dankjewel.

Maar ja, dat betekent in de praktijk dus wel het in stand houden van zwakke / sterke scholen.

Dus eh, (meer) IB-ers voor de onderbouw?

quote:
Jawel, want formulieren die niet bestaan gaat de inspectie ook niet vinden. Als je snapt wat ik bedoel. Als zowel school als ouder meewerken aan een niet-officieel systeem van voorinschrijvingen, dan is er niet op te controleren. Als je dit wil faciliteren dan lukt het je wel. Net zoals het manipuleren van lotingen ook wel te doen is, als je wil.
Als er officiële systemen / lijsten zijn van voorinschrijvingen, is het toch niet zo moeilijk om die te vergelijken met wie er daadwerkelijk toegelaten wordt?

Edit: Met een boete voor de school en na-plaatsing op een school die achteraf nog vrije plek blijkt te hebben voor de (ouders van) kinderen die eerder ingeschreven worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 23-05-2023 20:40:39 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_209256765
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik ook niet, want dat strookt niet echt met de cijfers. Het is iets meer dan de helft.
Wellicht klopt die 70% wel als het om kinderen gaat.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:39:39 #37
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209256784
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Hier had ik echt nog nooit over gehoord. Goed om te weten dus, bedankt voor het posten van dit nieuwsbericht :D
Ook dat is integratie. Kennelijk heeft 70% van de Rotterdamse ouders op dat gebied ook nog een achterstand. Daar zal de rest van het gezeik ook wel beginnen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:46:01 #38
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209256870
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ouders willen het beste voor hun kind. Stop de persen.
Tja, dat mag natuurlijk niet. Kom op zeg!

Even serieus, kun je het de mensen verwijten?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:46:28 #39
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209256873
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Blanke school zeker?
Nee hoor, maar mijn kind is sowieso niet blank. Jammer, he.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:49:08 #40
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209256904
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, ik had er nog nooit over nagedacht dat je al een basisschool uit hebt gezocht als je kind krap 1 jaar oud is. Maar goed, dat zijn nuttige dingen om te weten :)
Nee, maar 2 jaar is prima. In mijn geval zat er ook een peuterspeelplaats in hetzelfde gebouw.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_209256950
Mooie clickbait titel _O_
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:53:15 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209256956
Wat raar. Als een minderheid moslims hun kinderen op een islamschool willen hebben is het 'cultuur'. Maar als edn minderheid blanken hun kinderen op een school wil hebben is het 'OpHeF!!!¡¡!!¡¡¡!'.

Triestheid, intens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209257045
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:52 schreef opgebaarde het volgende:
Mooie clickbait titel _O_
verzoek tot aanpassing is gedaan
pi_209257048
Uhm je hebt in wijken waar 80% van de populatie een migrantenachtergrond heeft gewoon nog compleet witte basisscholen. Met name de scholen met een grefo of streng gristelijke grondslag zijn nog poepiewit. De leerlingen komen dan vaak weer van ver buiten de wijk. Is een interessant fenomeen.

Verder is het goed om te weten dat niet alle migrantenkinderen een taalachterstand hebben en dat er andersom ook weer juist zwarte scholen zijn die beter presteren dan witte scholen. Kortom #nuance.

Sidenote, ik woon in Rdam en heb mijn kind op zn 3e aangemeld. Ik woon in een van de witste wijken van de stad en van een wachtlijst is geen sprake.
Allah Al Watan Al Malik
pi_209257115
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:39 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ook dat is integratie. Kennelijk heeft 70% van de Rotterdamse ouders op dat gebied ook nog een achterstand. Daar zal de rest van het gezeik ook wel beginnen.
Ik vrees eerder dat die 70 procent juist zeer goed geïntegreerd is:

quote:
Schrijf uw kind minimaal 10 weken voor het 4 jaar wordt in voor een basisschool. U mag uw kind niet vóór de leeftijd van 3 jaar aanmelden. Houd er rekening mee dat een basisschool geen plaats heeft of een wachtlijst heeft. U mag uw kind bij meerdere scholen aanmelden.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:07:07 #46
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209257131
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik vrees eerder dat die 70 procent juist zeer goed geïntegreerd is:
[..]

Je braaf aan die regel houden is dom. Dat weet iedere Nederlander. Da's cultuur hè.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_209257161
Ik woon aan de rand van het gooi en alle scholen zijn hier wit, maar heb alsnog mijn kinderen net na de geboorte aangemeld op de witste die er is en het interesseert me echt geen hol wat anderen daarvan vinden.
-nee-
pi_209257368
De allerkutste school waar ik werkte was een kakschool in het Gooi. Daar waren ze crimineler dan het Mohammedtuig hoor, en je kon niks doen omdat de ouders dreigden met een rechtszaak. Ook daar had je wraakporno, drugs, messen. Alleen beter verstopt en duurder.
Purr.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:26:26 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209257385
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:09 schreef Marsenal het volgende:
Ik woon aan de rand van het gooi en alle scholen zijn hier wit, maar heb alsnog mijn kinderen net na de geboorte aangemeld op de witste die er is en het interesseert me echt geen hol wat anderen daarvan vinden.
Heb je al stickers besteld?

Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209257467
Ik wist niet eens dat daar een wet voor was. Ik heb mijn jongste met net 2 jaar al aangemeld bij dezelfde (Rotterdamse) school als zijn zus. Onder het mom van, dan is het maar alvast gedaan.
pi_209257487
Verplicht mengen vind ik. Laat kleine Floris-Jan ook maar eens een paar muilperen ontvangen van Mo en Rachid. Je moet niet alles kunt ontwijken omdat je ouders toevallig gestudeerd hebben en D66 stemmen.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_209257535
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik wist niet eens dat daar een wet voor was. Ik heb mijn jongste met net 2 jaar al aangemeld bij dezelfde (Rotterdamse) school als zijn zus. Onder het mom van, dan is het maar alvast gedaan.

School hoort een veilige en leerzame omgeving te zijn voor alle kinderen of ze nu blank zijn of een kleurtje hebben. Als er (taal)achterstanden zijn dan moet de overheid er alles aan doen om te zorgen dat dit wordt opgelost. Een goede integratie en start in de maatschappij moet zo vroeg mogelijk beginnen.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:43:39 #53
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209257573
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:11 schreef datismijnmening het volgende:
Maar ja. Never nooit niet dat mijn kinderen naar een school met meer dan 1 kleurling per klas zou gaan.

En voor de zekerheid zou ik ze zelfs naar een niet al te strikte christelijke school sturen.
:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_209257841
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:11 schreef datismijnmening het volgende:
Maar ja. Never nooit niet dat mijn kinderen naar een school met meer dan 1 kleurling per klas zou gaan.

En voor de zekerheid zou ik ze zelfs naar een niet al te strikte christelijke school sturen.
Dat lijkt me voor die kinderen ook beter ja; dat ze niet met jouw kind in een klas komen.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 23 mei 2023 @ 22:17:02 #55
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_209257942
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:40 schreef rutger05 het volgende:

[..]
School hoort een veilige en leerzame omgeving te zijn voor alle kinderen of ze nu blank zijn of een kleurtje hebben. Als er (taal)achterstanden zijn dan moet de overheid er alles aan doen om te zorgen dat dit wordt opgelost. Een goede integratie en start in de maatschappij moet zo vroeg mogelijk beginnen.
Kan je van integratie spreken als 70% moet integreren? Het lijkt me niet ondenkbaar dat die 30% de groep is die zich zal aanpassen.
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 23 mei 2023 @ 22:27:18 #56
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_209258065
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:35 schreef nils_22 het volgende:
Verplicht mengen vind ik. Laat kleine Floris-Jan ook maar eens een paar muilperen ontvangen van Mo en Rachid. Je moet niet alles kunt ontwijken omdat je ouders toevallig gestudeerd hebben en D66 stemmen.
Dat zou ik dan wel weer mooie karma vinden. :s)
Je maintiendrai -XOXO-
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 23 mei 2023 @ 22:28:45 #57
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_209258091
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:08 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat lijkt me voor die kinderen ook beter ja; dat ze niet met jouw kind in een klas komen.
Klopt. Ik zie hier in Amsterdam wel eens basisschoolklassen lopen met maar één blond koppie er tussen. Je weet gewoon dat die naar beneden getrokken wordt in niveau en prestatie. Eigenlijk heel sneu voor dat kindje.
Je maintiendrai -XOXO-
pi_209258118
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jij maakt er overigens iets slechts van, maar dat heeft vast andere oorzaken. Ik woon in Rotterdam, heb nergens last van.
Dat is dan ook op geen enkele manier een criterium.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 22:36:11 #59
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209258193
Insert Pikachu.
pi_209258228
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:28 schreef datismijnmening het volgende:

[..]
Klopt. Ik zie hier in Amsterdam wel eens basisschoolklassen lopen met maar één blond koppie er tussen. Je weet gewoon dat die naar beneden getrokken wordt in niveau en prestatie. Eigenlijk heel sneu voor dat kindje.
Je mist (niet geheel onverwacht) mijn punt.

Ik denk dat het voor die kinderen met een migratieachtergrond beter is dat ze niet in de klas komen met een kind wiens ouder er zulke denkbeelden als de jouwe op na houdt.

En ook voor jouw kind. Die gaat namelijk geen leuke schooltijd hebben als hij/zij diens klasgenootjes 'kleurlingen' noemt, zoals hij/zij thuis van mama geleerd heeft.
"Pools are perfect for holding water"
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 23 mei 2023 @ 22:39:28 #61
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_209258236
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Je snapt mijn punt denk ik verkeerd. Ik denk dat het voor die kinderen met een migratieachtergrond beter is dat ze niet in de klas komen met een kind wiens ouder er zulke denkbeelden als de jouwe op na houdt.

En ook voor jouw kind. Die gaat namelijk geen leuke schooltijd hebben als hij/zij diens klasgenootjes 'kleurlingen' noemt, zoals hij/zij thuis van mama geleerd heeft.
Ik snap je punt heel goed hoor. Voor iedereen beter :Y
Je maintiendrai -XOXO-
pi_209258256
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:39 schreef datismijnmening het volgende:

[..]
Ik snap je punt heel goed hoor. Voor iedereen beter :Y
Ik heb nu al medelijden met je kind.

En ben bang dat die ook ooit nog eens de verkeerde tegen gaat komen als hij/zij er jouw denkbeelden op na houdt.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 23 mei 2023 @ 22:43:34 #63
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209258269
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:41 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik heb nu al medelijden met je kind.

En ben bang dat die ook ooit nog eens de verkeerde tegen gaat komen als hij/zij er jouw denkbeelden op na houdt.
Op internet doen mensen nu eenmaal stoer. Laat lekker gaan.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_209258287
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Op internet doen mensen nu eenmaal stoer. Laat lekker gaan.
Het is inderdaad niet mijn kind wat het risico loopt de dupe te worden van mijn racistische denkbeelden.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 23 mei 2023 @ 22:53:20 #65
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209258379
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Je mist (niet geheel onverwacht) mijn punt.

Ik denk dat het voor die kinderen met een migratieachtergrond beter is dat ze niet in de klas komen met een kind wiens ouder er zulke denkbeelden als de jouwe op na houdt.

En ook voor jouw kind. Die gaat namelijk geen leuke schooltijd hebben als hij/zij diens klasgenootjes 'kleurlingen' noemt, zoals hij/zij thuis van mama geleerd heeft.
Heb je zelf kinderen op een school gedaan toevallig?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209258431
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het zegt nogal dat bij 70%!! Inwoners met een migratieachtergrond blanken alsnog de noodzaak voelen hun kinderen op een blanke school te plaatsen.

In mijn ogen is dat gewoon een teken van mislukte integratie. Hele groepen leven langs elkaar heen.
Dat zijn gewoon menselijke trekjes; je zoekt toch onbewust gelijkgestemden op. Heeft niks met kleur te maken, maar met cultuur.

Maar als je maatschappij met honderdduizenden mensen met allemaal een ander idee op een klein stukje aarde zet, gaat het vanzelf wel een keertje goed fout. :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_209258481
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Heb je zelf kinderen op een school gedaan toevallig?
Ik geef les aan jongvolwassenen, en als er daarvan een diens klasgenoten kleurlingen noemt dan zit er voor die persoon flinke stront aan de knikker. Dan wordt dat minstens een gesprek met de decaan. En hoeft die persoon wmb niet meer terug te komen bij mijn colleges en werkgroepen. En ik vermoed zeer sterk dat ik daarin gesteund word door mijn leidinggevende.

Maar he, als een ouder denkt dat het een goed idee is om diens kind dat soort waarden mee te geven, zeker in een stad als Amsterdam (zoals de betreffende user) .. tsja, ik kan diegene niet tegen houden, maar ik zou er niet van op kijken dat dat een keer flink mis gaat met alle gevolgen van dien.

Verder snap ik prima dat ouders hun kind liever niet in de klas zien met kinderen met een leerachterstand, want een docent heeft helaas geen oneindige aandacht. Dat zou bij mij en eventueel toekomstige kinderen niet anders liggen.

Echter komt Mutant01 met imo sterke nuance waar ik me helemaal kan vinden, en denk ik niet dat het oogluikend toestaan van eerdere inschrijvingen dan voorgeschreven via de wet, een toelaatbare oplossing is.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:00 schreef Mutant01 het volgende:
Uhm je hebt in wijken waar 80% van de populatie een migrantenachtergrond heeft gewoon nog compleet witte basisscholen. Met name de scholen met een grefo of streng gristelijke grondslag zijn nog poepiewit. De leerlingen komen dan vaak weer van ver buiten de wijk. Is een interessant fenomeen.

Verder is het goed om te weten dat niet alle migrantenkinderen een taalachterstand hebben en dat er andersom ook weer juist zwarte scholen zijn die beter presteren dan witte scholen. Kortom #nuance.

Sidenote, ik woon in Rdam en heb mijn kind op zn 3e aangemeld. Ik woon in een van de witste wijken van de stad en van een wachtlijst is geen sprake.


[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 23-05-2023 23:12:19 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_209258507
-doe maar niet-

[ Bericht 96% gewijzigd door mascara-klodder op 23-05-2023 23:58:21 ]
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:12:13 #69
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209258572
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik geef les aan jongvolwassenen, en als er daarvan een diens klasgenoten kleurlingen noemt dan zit er voor die persoon flinke stront aan de knikker. Dan wordt dat minstens een gesprek met de decaan. En hoeft die persoon wmb niet meer terug te komen bij mijn colleges en werkgroepen. En ik vermoed zeer sterk dat ik daarin gesteund word door mijn leidinggevende.

Maar he, als een ouder denkt dat het een goed idee is om diens kind dat soort waarden mee te geven, zeker in een stad als Amsterdam (zoals de betreffende user) .. tsja, ik kan diegene niet tegen houden, maar ik zou er niet van op kijken dat dat een keer mis gaat.
Ik ben benieuwd of het wegsturen van iemand die het woord kleurling gebruikt stand zou houden eerlijk gezegd.

Sjiek? Zeker niet. Reden voor schorsing? Denk het niet.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209258580
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of het wegsturen van iemand die het woord kleurling gebruikt stand zou houden eerlijk gezegd.

Sjiek? Zeker niet. Reden voor schorsing? Denk het niet.
Ik heb er gelukkig nog nooit achter hoeven komen.

En onze gedragsregels kennende, denk ik dat ik die persoon wel de toegang tot mijn lessen zou mogen ontzeggen. Hoe ze daar hogerop mee omgaan, ik heb mijn vermoedens maar kan dat niet met zekerheid zeggen. Het zou minimaal een zéér stevig gesprek worden voor diegene.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:16:19 #71
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209258601
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:13 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik heb er gelukkig nog nooit achter hoeven komen.

En onze gedragsregels kennende, denk ik dat ik die persoon wel de toegang tot mijn lessen zou mogen ontzeggen. Hoe ze daar hogerop mee omgaan, ik heb mijn vermoedens maar kan dat niet met zekerheid zeggen.
Nou ja het woord kleurling staat gewoon in de dikke van Dale met een omschrijving van mensen van kleur. Dan moet je hard kunnen maken dat degene die die opmerking maakt een (zwaar racistisch) motief heeft of de uitspraak in een racistische context deed.

Ik denk dat dat best een harde kluif zou kunnen worden.Anyway, off-topic.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209258620
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nou ja het woord kleurling staat gewoon in de dikke van Dale met een omschrijving van mensen van kleur. Dan moet je hard kunnen maken dat degene die die opmerking maakt een (zwaar racistisch) motief heeft of de uitspraak in een racistische context deed.

Ik denk dat dat best een harde kluif zou kunnen worden.Anyway, off-topic.
Ik ken niemand die dat woord zonder racistische context gebruikt.

Kanker en mongool staan ook in het woordenboek. Maakt het niet toelaatbaar om dat in een klas een ander toe te wensen.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:20:43 #73
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209258632
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ken niemand die dat woord zonder racistische context gebruikt.
Leontine Vreeke bijvoorbeeld:
https://www.nieuwwij.nl/opinie/wie-zijn-nou-de-echte-kleurlingen/
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209258642
quote:
Cool. Niet in mijn klas.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:21:53 #75
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209258643
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ken niemand die dat woord zonder racistische context gebruikt.

Kanker staat ook in het woordenboek. Maakt het niet toelaatbaar om dat in een klas een ander toe te wensen.
Oh zeker niet. Maar de jongvolwassenen zeggen vaak genoeg dat het kankervet is om in het weekend kankerhard te gaan op een feestje, het liefst met de mobiel op luidspreker.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:22:33 #76
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209258647
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:21 schreef probeer het volgende:

[..]
Cool. Niet in mijn klas.
Dat was dan ook niet je stelling. Je beweerde dat het woord altijd racistisch geladen was, en ik toonde aan dat dat niet per se hoeft.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209258656
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Je mist (niet geheel onverwacht) mijn punt.

Ik denk dat het voor die kinderen met een migratieachtergrond beter is dat ze niet in de klas komen met een kind wiens ouder er zulke denkbeelden als de jouwe op na houdt.

En ook voor jouw kind. Die gaat namelijk geen leuke schooltijd hebben als hij/zij diens klasgenootjes 'kleurlingen' noemt, zoals hij/zij thuis van mama geleerd heeft.
Waar ligt dat probleem dan? Kleurlingen was een heel normaal woord hoor, is dat ook alweer tot racistisch gebombardeerd om toch slachtoffer te zijn? Migratie-achtergrondiérs trekken gewoon het niveau omlaag. Dat zie je in Nederland en dat zie je in Belgie. Veel taalachterstanden, anti-intellectuele culturen, geen respect voor de juf en dan nog veel inteelthuwelijken ook en die juf maar harden lopen en niet voor dat blonde jongetje.

Het is ook helemaal niet raar. Als je de onlogische aanname dat de school en het onderwijssysteem de enige invloed op het niveau zijn loslaat, dan kijk je naar het niveau van de leerlingen in het land van herkomst en dat van Nederland (van een tijdje geleden) en dan zal het niveau van zo'n klas daar ergens tussenin uitkomen. We zijn de samenleving hard aan het verdommen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209258670
De olifant in de kamer is natuurlijk wel dat veel kinderen met een migratie-achtergrond met een flinke achterstand naar school gaan.

Dan kun je wel met man en macht dat proberen te repareren door scholen te mengen, waardoor kinderen zonder achterstand een blok aan hun been krijgen.

Je kan ook het gewoon laten bij waar het probleem is en daar je aandacht op richten. We zijn simpelweg veel te soft ten aanzien van mensen die niet of nauwelijks mee willen doen in de maatschappij, maar wel hun hand op willen houden. Daar moeten we eens mee kappen.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:27:34 #79
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209258676
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:26 schreef VEM2012 het volgende:
De olifant in de kamer is natuurlijk wel dat veel kinderen met een migratie-achtergrond met een flinke achterstand naar school gaan.

Dan kun je wel met man en macht dat proberen te repareren door scholen te mengen, waardoor kinderen zonder achterstand een blok aan hun been krijgen.

Je kan ook het gewoon laten bij waar het probleem is en daar je aandacht op richten. We zijn simpelweg veel te soft ten aanzien van mensen die niet of nauwelijks mee willen doen in de maatschappij, maar wel hun hand op willen houden. Daar moeten we eens mee kappen.
Gelukkig begint die achterstand wel kleiner te worden:

https://www.vo-raad.nl/ni(...)an-tien-jaar-geleden
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209258688
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Waar ligt dat probleem dan? Kleurlingen was een heel normaal woord hoor, is dat ook alweer tot racistisch gebombardeerd om toch slachtoffer te zijn? Migratie-achtergrondiérs trekken gewoon het niveau omlaag. Dat zie je in Nederland en dat zie je in Belgie. Veel taalachterstanden, anti-intellectuele culturen, geen respect voor de juf en dan nog veel inteelthuwelijken ook en die juf maar harden lopen en niet voor dat blonde jongetje.

Het is ook helemaal niet raar. Als je de onlogische aanname dat de school en het onderwijssysteem de enige invloed op het niveau zijn loslaat, dan kijk je naar het niveau van de leerlingen in het land van herkomst en dat van Nederland (van een tijdje geleden) en dan zal het niveau van zo'n klas daar ergens tussenin uitkomen. We zijn de samenleving hard aan het verdommen.
Ja, en schijten in een emmer om dat op straat te pleuren was ooit ook heel normaal. Normen en waarden zijn aan verandering onderhevig.

En ja, mensen met taalachterstanden trekken inderdaad het niveau omlaag. Net als andere mensen met diverse leerproblematiek.
"Pools are perfect for holding water"
pi_209258775
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gelukkig begint die achterstand wel kleiner te worden:

https://www.vo-raad.nl/ni(...)an-tien-jaar-geleden
Gemeten ten opzichte van de algehele niveaudaling althans.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, en schijten in een emmer om dat op straat te pleuren was ooit ook heel normaal. Normen en waarden zijn aan verandering onderhevig.
Welke waarde hebben het hierover? Je moet bepaald woorden niet meer gebruiken om te laten zien dat je 'met je tijd meegaat' en dit land heel racistisch is door woorden met terugwerkende kracht racistisch te verklaren.

quote:
En ja, mensen met taalachterstanden trekken inderdaad het niveau omlaag. Net als andere mensen met diverse leerproblematiek.
Zoals een schoolminachtende thuiscultuur en inteeltgerelateerde laagbegaafdheid? Dat komt gewoon voor hoor, en dat beinvloedt de percentages. Je kunt die ouders gewoon geen ongelijk geven, ouders kunnen zich die droomwereld en bestuurlijke ficties niet veroorloven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209258783
Als je alleen naar migratieachtergrond kijkt, ga je niet het hele probleem zien. Ook kinderen zonder migratieachtergrond, maar met ouders zonder goede opleiding en/of netwerk, zijn te dupe van deze informele werkwijze. Misschien zelfs wel meer omdat zij ongezien, en niet gewaardeerd, de lasten van de integratie van nieuwkomers mogen dragen op over het algemeen slechtere scholen, terwijl de sterkste schouders de lasten afschuiven en de segregatie gebruiken om hun voorsprong en die voor hun kinderen verder uit te bouwen. Ik vind het zorgelijk hoe de tweedeling en het terugtrekken in de eigen bubbel, het egale karakter van de samenleving aantast.

Het omgekeerde geldt ook: kinderen van kennismigranten die wel de juiste wegen kennen, gaan weinig last hebben van een kleurtje of een religie.
pi_209258889
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:38 schreef Havermout2 het volgende:
Als je alleen naar migratieachtergrond kijkt, ga je niet het hele probleem zien. Ook kinderen zonder migratieachtergrond, maar met ouders zonder goede opleiding en/of netwerk, zijn te dupe van deze informele werkwijze. Misschien zelfs wel meer omdat zij ongezien, en niet gewaardeerd, de lasten van de integratie van nieuwkomers mogen dragen op over het algemeen slechtere scholen, terwijl de sterkste schouders de lasten afschuiven en de segregatie gebruiken om hun voorsprong en die voor hun kinderen verder uit te bouwen. Ik vind het zorgelijk hoe de tweedeling en het terugtrekken in de eigen bubbel, het egale karakter van de samenleving aantast.

Het omgekeerde geldt ook: kinderen van kennismigranten die wel de juiste wegen kennen, gaan weinig last hebben van een kleurtje of een religie.
Succes van je kroost wordt in hoge mate bepaald door de input van de ouders.

Die tweedeling komt dus doordat een deel van de ouders wel en een deel van de ouders geen moeite ervoor wil doen.

Dat ga je als overheid niet oplossen, anders dan door maatregelen die gaan steken.
pi_209259060
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:38 schreef Havermout2 het volgende:

Het omgekeerde geldt ook: kinderen van kennismigranten die wel de juiste wegen kennen, gaan weinig last hebben van een kleurtje of een religie.
Die migrantengemeenschappen kunnen wel voor zichzelf zorgen, ook al zijn ze veel minder hecht. Misschien dat de Midden-Oosterse en Afrikaanse migrantengemeenschappen ook eens ophouden met zo zwaar te leunen op de oorspronkelijke bewoners? Probeer je kind zo goed mogelijk voor te bereiden voor succes op school en spoor andere ouders of familie aan dat ook te doen? Kijk eens wat je kunt om de school beter te maken? Volg eens het voorbeeld van de ouders van de begeerde witte scholen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209259081
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Succes van je kroost wordt in hoge mate bepaald door de input van de ouders.

Die tweedeling komt dus doordat een deel van de ouders wel en een deel van de ouders geen moeite ervoor wil doen.

Dat ga je als overheid niet oplossen, anders dan door maatregelen die gaan steken.
De mate van input van ouders die nodig is voor succes is met de tijd wel groter geworden. In het nabije verleden kon je met een goede mentaliteit, en een goed stel hersens zelf een heel ver komen ongeacht wie je ouders waren (toegegeven wel pas na de invoering van de mammoetwet). Dat is nu echt een stuk moeilijker.

Het speelveld is sterk veranderd door de strengere normen voor studiefinanciering, de hogere waardering van activiteiten naast de studie, het verschil in de mate waarin geïnvesteerd wordt in flex en professionals door het bedrijfsleven, de vereisten van constante bijscholing, etc. Een eenmaal opgelopen achterstand ten opzichte van leeftijdsgenoten kan moeilijker worden ingelopen. Dit alles is sterk in het voordeel van gezinnen die weten hoe de hazen lopen in onderwijs en maatschappij.
pi_209259100
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 00:23 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
De mate van input van ouders die nodig is voor succes is met de tijd wel groter geworden. In het nabije verleden kon je met een goede mentaliteit, en een goed stel hersens zelf een heel ver komen ongeacht wie je ouders waren (toegegeven wel pas na de invoering van de mammoetwet). Dat is nu echt een stuk moeilijker.

Het speelveld is sterk veranderd door de strengere normen voor studiefinanciering, de hogere waardering van activiteiten naast de studie, het verschil in de mate waarin geïnvesteerd wordt in flex en professionals door het bedrijfsleven, de vereisten van constante bijscholing, etc. Een eenmaal opgelopen achterstand ten opzichte van leeftijdsgenoten kan moeilijker worden ingelopen. Dit alles is sterk in het voordeel van gezinnen die weten hoe de hazen lopen in onderwijs en maatschappij.
Wellicht dat je gelijk hebt, alleen verandert het niets aan mijn pleidooi dat je ofwel de ouders die het vertikken aan moet pakken, ofwel accepteren dat die tweedeling er is. En niet de kinderen van goedwillende ouders dan maar afremmen, al dan niet onbedoeld.
pi_209259227
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 00:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wellicht dat je gelijk hebt, alleen verandert het niets aan mijn pleidooi dat je ofwel de ouders die het vertikken aan moet pakken, ofwel accepteren dat die tweedeling er is. En niet de kinderen van goedwillende ouders dan maar afremmen, al dan niet onbedoeld.
Je hoeft die kinderen niet af te remmen. Het is zaak om te zorgen dat die tijdelijke voorsprong niet bepalend wordt voor de rest van het leven. Zeker niet als dit er toe leidt dat mindere goden met een kruiwagen een permanente voorsprong krijgen. Dus zorg dat zaken als de mogelijkheid om opleidingen te stapelen, bij- of omscholing weer toegankelijk worden voor eenieder, zodat kinderen minder afhankelijk worden van de opvoeding.
  woensdag 24 mei 2023 @ 01:17:26 #88
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209259234
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:11 schreef datismijnmening het volgende:
Maar ja. Never nooit niet dat mijn kinderen naar een school met meer dan 1 kleurling per klas zou gaan.

Want?

Een volledig blanke school met kinderen van criminele blanke tokkies uit achterstandswijken is volgens jou beter dan een gemengde school met kinderen van hoogopgeleide blanke en zwarte ouders?
Krekker is de bom!
pi_209259949
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik wist niet eens dat daar een wet voor was. Ik heb mijn jongste met net 2 jaar al aangemeld bij dezelfde (Rotterdamse) school als zijn zus. Onder het mom van, dan is het maar alvast gedaan.

Niet goed geïntegreerd dus. Tsk tsk tsk.
Allah Al Watan Al Malik
  FOK!fotograaf woensdag 24 mei 2023 @ 07:04:03 #90
842 Zorro
Z
pi_209259960
Erg bijzonder dit:
quote:
Eigenlijk mag het niet meer zo gaan. Sinds 2014 zegt de Wet op het primair onderwijs dat de minimumleeftijd waarop een kind mag worden aangemeld op de basisschool 3 jaar is. Die wet is er gekomen omdat aanmelding eerder dan het derde jaar ongelijkheid in de hand werkt. Als je geen goed netwerk hebt, is het lastig om te weten hoe je je kind moet aanmelden op de basisschool van je voorkeur.
Dus zodra je kind 3 jaar is weet je ineens op magische wijze wel hoe het werkt?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_209259983
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Jawel, maar hoe? Misschien dat iemand die wel verkiezingsprogramma's doorleest mij kan vertellen wanneer daarvoor gekozen is.
omdat die 70% niet klopt.

In Rotterdam heeft een relatief groot deel van de bevolking een migratieachtergrond: bij 14% is dat westers en bij 39% gaat het om een niet-westerse achtergrond. Bij 47% van de bevolking is geen migratieachtergrond aanwezig.

https://allecijfers.nl/gemeente/rotterdam/

Autochtonen percentage daalt wel, snap ik wel :')
  woensdag 24 mei 2023 @ 07:17:15 #92
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209260005
quote:
6s.gif Op woensdag 24 mei 2023 07:04 schreef Zorro het volgende:
Erg bijzonder dit:
[..]
Dus zodra je kind 3 jaar is weet je ineens op magische wijze wel hoe het werkt?
Dat denk ik wel, want dat staat namelijk gewoon op de website van de rijksoverheid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 24 mei 2023 @ 07:27:59 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209260026
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 00:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Die migrantengemeenschappen kunnen wel voor zichzelf zorgen, ook al zijn ze veel minder hecht. Misschien dat de Midden-Oosterse en Afrikaanse migrantengemeenschappen ook eens ophouden met zo zwaar te leunen op de oorspronkelijke bewoners? Probeer je kind zo goed mogelijk voor te bereiden voor succes op school en spoor andere ouders of familie aan dat ook te doen? Kijk eens wat je kunt om de school beter te maken? Volg eens het voorbeeld van de ouders van de begeerde witte scholen?
Misschien wat minder schotel-tv kijken en gewoon verdiepen in het land waarvoor je nu gekozen hebt om je leven verder op te bouwen.
pi_209260033
quote:
6s.gif Op woensdag 24 mei 2023 07:04 schreef Zorro het volgende:
Erg bijzonder dit:
[..]
Dus zodra je kind 3 jaar is weet je ineens op magische wijze wel hoe het werkt?
Dan heb je daar 3 jaar de tijd voor gehad.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_209260055
Alternatieve titel: Blanken worden weggedrukt in eigen land en geforceerd om met trucjes nog degelijk onderwijs voor hun kroost te krijgen
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209260084
Waar in de tekst staat dat het de schuld van blanke ouders is? Beetje jammer om huidkleur te benoemen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 24 mei 2023 @ 07:49:12 #97
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209260097
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 07:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Misschien wat minder schotel-tv kijken en gewoon verdiepen in het land waarvoor je nu gekozen hebt om je leven verder op te bouwen.
Genoeg migranten die dit doen. Wat heeft dit überhaupt te maken het nieuwsbericht?
Krekker is de bom!
  woensdag 24 mei 2023 @ 07:50:29 #98
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209260103
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 07:36 schreef Akathisia het volgende:
Alternatieve titel: Blanken worden weggedrukt in eigen land en geforceerd om met trucjes nog degelijk onderwijs voor hun kroost te krijgen
Dit gaat sowieso niet om blank vs zwart. Dat maakt TS ervan op basis van zijn dikke duim en/of zijn (verborgen ophits) agenda.
Krekker is de bom!
  woensdag 24 mei 2023 @ 07:55:47 #99
3542 Gia
User under construction
pi_209260117
Hier was het 25 jaar geleden al aanmelden vanaf 2,5 jaar. Ik ken mensen die hun kinderen al met 1 jaar aanmelden.
pi_209260390
Witte privilege. :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209260493
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 01:12 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Je hoeft die kinderen niet af te remmen.
Maar dat is wel de praktijk.
pi_209260625
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2023 08:42 schreef superniger het volgende:
Witte privilege. :r
Het is of 'het witte privilege' of 'wit privilege'. Hoever was het niveau op jouw school al omlaag getrokken?

[ Bericht 3% gewijzigd door Weltschmerz op 24-05-2023 10:05:06 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209260690
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:03 schreef probeer het volgende:
Ik geef les aan jongvolwassenen, en als er daarvan een diens klasgenoten kleurlingen noemt dan zit er voor die persoon flinke stront aan de knikker. Dan wordt dat minstens een gesprek met de decaan. En hoeft die persoon wmb niet meer terug te komen bij mijn colleges en werkgroepen.
Ik vind deze post zo geweldig in al zijn ironie. Je geeft les aan mensen met een onvolwassen brein en op het moment dat ze, naar jouw mening, non-conformistisch gedrag vertonen ga je ze in plaats van wegleiden uit onwetendheid (de letterlijke definitie van educatie) uitsluiten en hou je het probleem actief in stand :?

quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 07:10 schreef Malavita het volgende:
omdat die 70% niet klopt.

In Rotterdam heeft een relatief groot deel van de bevolking een migratieachtergrond: bij 14% is dat westers en bij 39% gaat het om een niet-westerse achtergrond. Bij 47% van de bevolking is geen migratieachtergrond aanwezig.

https://allecijfers.nl/gemeente/rotterdam/
Op basis van die cijfers kan je die 70% niet ontkrachten dan wel bevestigen gezien de geboortecijfers/bevolkingsopbouw niet per achtergrond en leeftijd worden uitgesplitst.

[ Bericht 31% gewijzigd door Deshain op 24-05-2023 09:26:55 ]
pi_209260796
Als ouder van een Rotterdams kind ken ik deze praktijken en heb er helaas ook actief aan mee gedaan. Maar je hebt simpelweg geen keus anders vis je achter het net en eindigt je kind op een school waar je het als ouder niet wilt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 24 mei 2023 @ 10:57:45 #105
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209261555
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ken niemand die dat woord zonder racistische context gebruikt.

Kanker en mongool staan ook in het woordenboek. Maakt het niet toelaatbaar om dat in een klas een ander toe te wensen.
Schelden is natuurlijk altijd fout.
Ik vind het pas echt racisme om zo overdreven hard te reageren op iets dat altijd een heel acceptabel woord is geweest. Het valt mij op dat de niet blanke kant met jaren veel racistischer is geworden dan de blanken IMO ooit zijn geweest. En ik heb gemengd bloed dus ik zie beide kanten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209261674
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 10:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Schelden is natuurlijk altijd fout.
Ik vind het pas echt racisme om zo overdreven hard te reageren op iets dat altijd een heel acceptabel woord is geweest. Het valt mij op dat de niet blanke kant met jaren veel racistischer is geworden dan de blanken IMO ooit zijn geweest. En ik heb gemengd bloed dus ik zie beide kanten.
Dat is ook logisch. Nederland was een land met een zeer hoog onderwijsniveau en extreem weinig racisme. Als je dan massaal buitenlanders importeert nemen die een deel van hun lage onderwijsniveau en racisme mee, en wordt Nederland dus dommer en racistischer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 24 mei 2023 @ 11:18:29 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209261853
Goede TT wel zo. Het is toch allemaal de schuld van de Boze Blankman.
pi_209262267
Donkere ouders doen hier net zo hard aan mee. Het is dan ook vooral een kwestie van opleidingsniveau en niet van kleur.

Ik ben zelf gekleurd, heb er ook aan mee gedaan. Mijn islamitische buren hebben hetzelfde gedaan. Ook zwarte mensen zien hun kind liever niet naar een zwarte school gaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 24 mei 2023 @ 12:09:23 #109
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209262477
Doet me denken aan t verhaal van Femke Halsema die haar tweeling met opzet op een school met veel allochtonen zette en ontdekte dat die daar niet erg veel vriendjes maakten. De allochtonen ouders zaten niet te wachten op blanke vriendjes voor hun kinderen. En ik geloof dat Femke zelf daar ook geen poot aan de grond kreeg. Ze was te wit. :P
De kinderen zijn toen toch maar op een wat meer blanke school gezet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209262505
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Donkere ouders doen hier net zo hard aan mee. Het is dan ook vooral een kwestie van opleidingsniveau en niet van kleur.

Ik ben zelf gekleurd, heb er ook aan mee gedaan. Mijn islamitische buren hebben hetzelfde gedaan. Ook zwarte mensen zien hun kind liever niet naar een zwarte school gaan.
Het zijn dan ook eigenlijk niet geheel toereikende termen, witte en zwarte scholen. Eigenlijk heb je het dan over scholen met weinig of veel achterstandsleerlingen. Maar ja, omdat met name in de grote steden de achterstandswijken vaak bevolkt worden door (nakomelingen van) migranten met een scala aan problemen wordt dat een soort synoniem van elkaar.
pi_209262565
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:09 schreef deedeetee het volgende:
Doet me denken aan t verhaal van Femke Halsema die haar tweeling met opzet op een school met veel allochtonen zette en ontdekte dat die daar niet erg veel vriendjes maakten. De allochtonen ouders zaten niet te wachten op blanke vriendjes voor hun kinderen. En ik geloof dat Femke zelf daar ook geen poot aan de grond kreeg. Ze was te wit. :P
De kinderen zijn toen toch maar op een wat meer blanke school gezet.
Sowieso zijn veel moslims niet zo van het kinderen thuis laten spelen, maar het biedt ook geen perspectief op een islamitisch huwelijk als de kinderen in niet moslimkringen verkeren.

Het is ook wel sneu, een vriend van me had ook zijn kinderen bewust op een volksclub gedaan voor voetbal, maar dat was inmiddels ook al een omvolksclub en dat was toch niet zo gezellig, pestkoppen werden getolereerd en de meeste ouders deden niks voor de club. Die ervoer die kinder eraf halen als een nederlaag, maar uiteindelijk is het een nederlaag voor ons allemaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209262566
Ik denk dat het niet zozeer om kleur gaat maar om taal ontwikkeling en opleidingsniveau vd ouders.

Ook onder blanken heb je witte tokkies scholen waar je je kind liever niet op ziet.

Als je kind tussen kinderen zit die alleen maar andere talen spreken, dan is dat niet echt stimulerend voor de taalontwikkeling.

Het gaat meer om taalontwikkeling / taalachterstand en opleidingsniveau en niet perse om kleur denk ik.
pi_209262644
Wat is er mis met blanke scholen? Als er gender neutrale toiletten moeten zijn, moskeeën gebouwd mogen worden en er islam scholen mogen bestaan dan mag een blanke school toch ook lijkt me.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_209263045
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:09 schreef deedeetee het volgende:
Doet me denken aan t verhaal van Femke Halsema die haar tweeling met opzet op een school met veel allochtonen zette en ontdekte dat die daar niet erg veel vriendjes maakten. De allochtonen ouders zaten niet te wachten op blanke vriendjes voor hun kinderen. En ik geloof dat Femke zelf daar ook geen poot aan de grond kreeg. Ze was te wit. :P
De kinderen zijn toen toch maar op een wat meer blanke school gezet.
Geeft ook wel weer blijk van een sterk staaltje cognitieve dissonantie (of raszuiver oppertunisme) om vervolgens alsnog de harde GL-lijn te volgen. Ze zal het wel goedgepraat hebben met dat er (eerst) nog meer inbinding moet komen uit de autochtone hoek, e.d..
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209263190
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:24 schreef Bloemkool het volgende:
Wat is er mis met blanke scholen? Als er gender neutrale toiletten moeten zijn, moskeeën gebouwd mogen worden en er islam scholen mogen bestaan dan mag een blanke school toch ook lijkt me.
Genderneutraal en godsdienst heeft niks te maken huidskleur, dus deze vergelijking slaat nergens op.
pi_209263232
Los de kern van het probleem op dan, dit is een treurig symptoom.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 24 mei 2023 @ 15:05:40 #117
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_209264421
Het onderwerp van waarom de betreffende blanke ouders dit doen wordt weer eens angstvallig gemeden merk ik bij het lezen van het betreffende artikel. Misschien dat het idee is om die oorzaak eens te onderzoeken en daar iets aan te doen?

Ik vind het bizar dat het in bepaalde bevolkingsgroepen een veel voorkomende gewoonte is om de kinderen in de eerste jaren op te voeden in een buitenlandse taal. Want "Nederlands leren ze toch wel op school". Je zet je eigen kind op 10-0 achterstand daarmee en draagt ook nog eens keihard bij aan het bestaan van "zwarte" en "witte" scholen. Daar mag men wel eens wat aan doen.
pi_209265428
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:09 schreef deedeetee het volgende:
Doet me denken aan t verhaal van Femke Halsema die haar tweeling met opzet op een school met veel allochtonen zette en ontdekte dat die daar niet erg veel vriendjes maakten. De allochtonen ouders zaten niet te wachten op blanke vriendjes voor hun kinderen. En ik geloof dat Femke zelf daar ook geen poot aan de grond kreeg. Ze was te wit. :P
De kinderen zijn toen toch maar op een wat meer blanke school gezet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 24 mei 2023 @ 18:05:29 #119
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209266443
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 15:05 schreef beantherio het volgende:
Het onderwerp van waarom de betreffende blanke ouders dit doen wordt weer eens angstvallig gemeden merk ik bij het lezen van het betreffende artikel. Misschien dat het idee is om die oorzaak eens te onderzoeken en daar iets aan te doen?

Ik vind het bizar dat het in bepaalde bevolkingsgroepen een veel voorkomende gewoonte is om de kinderen in de eerste jaren op te voeden in een buitenlandse taal. Want "Nederlands leren ze toch wel op school". Je zet je eigen kind op 10-0 achterstand daarmee en draagt ook nog eens keihard bij aan het bestaan van "zwarte" en "witte" scholen. Daar mag men wel eens wat aan doen.
Maar tegenwoordig heb je een steeds groter wordende groep hoger opgeleide allochtonen. Ik vraag me af of hun kinderen ook vaker geweigerd worden. In dat geval zijn dus zowel de blanke als zwarte (vaak) hoogopgeleide ouders de dupe.

En sowieso: in werkelijkheid zijn alle ouders die werken aan de toekomst van hun kind, ongeacht afkomst, de dupe zijn van de groep niet geintegreerden die hun kind op school dumpen met achterstand. Daarom is het zo jammer dat TS er nu een polariserend blank vs zwart verhaal van maakt. Beetje mensen in 1 hokje duwen op basis van afkomst en daarna de gehele groepen tegen elkaar ophitsen :N
Krekker is de bom!
  woensdag 24 mei 2023 @ 19:23:15 #120
498131 Donaldson
'tisjeboydonnie
pi_209267328
D66 en GroenLinks ten voeten uit: Doe wat ik zeg, doe niet wat ik doe. Dan ben je een nepperd. Een oplichter van de rest van de maatschappij.
Zeer stabiel genie.
  woensdag 24 mei 2023 @ 19:23:26 #121
498131 Donaldson
'tisjeboydonnie
pi_209267330
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het zegt nogal dat bij 70%!! Inwoners met een migratieachtergrond blanken alsnog de noodzaak voelen hun kinderen op een blanke school te plaatsen.

In mijn ogen is dat gewoon een teken van mislukte integratie. Hele groepen leven langs elkaar heen.
Joh!
Zeer stabiel genie.
  woensdag 24 mei 2023 @ 19:38:22 #122
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209267547
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:16 schreef ZanneG het volgende:
Ik denk dat het niet zozeer om kleur gaat maar om taal ontwikkeling en opleidingsniveau vd ouders.

Ook onder blanken heb je witte tokkies scholen waar je je kind liever niet op ziet.

Als je kind tussen kinderen zit die alleen maar andere talen spreken, dan is dat niet echt stimulerend voor de taalontwikkeling.

Het gaat meer om taalontwikkeling / taalachterstand en opleidingsniveau en niet perse om kleur denk ik.
Dit.

Maar dat zal ook leiden tot verschillen in uitkomsten langs de lijnen van etniciteit. Kinderen en jongeren met een migratieachtergrond zijn nu eenmaal op verschillende negatieve manieren oververtegenwoordigd. Als je een school zou moeten samenstellen op basis van enkel kwaliteit (schoolprestaties), is deze waarschijnlijk voor het grootste deel autochtoon.

Je zult nu de komende jaren wel gaan zien dat deze verschillen iets gaan afnemen door beter presterende kinderen met een migratieachtergrond en ook diversiteit en inclusiviteitbeleid waarbij er alles aan zal worden gedaan om zulke kinderen (ten onrechte) naar hogere niveaus te sturen. Maar je zult het verschil voorlopig blijven houden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 24 mei 2023 @ 19:54:30 #123
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209267867
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Donkere ouders doen hier net zo hard aan mee. Het is dan ook vooral een kwestie van opleidingsniveau en niet van kleur.

Ik ben zelf gekleurd, heb er ook aan mee gedaan. Mijn islamitische buren hebben hetzelfde gedaan. Ook zwarte mensen zien hun kind liever niet naar een zwarte school gaan.
Daarom is de term "zwarte school" ook behoorlijk achterhaald.
Krekker is de bom!
  woensdag 24 mei 2023 @ 19:57:10 #124
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209267925
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het zegt nogal dat bij 70%!! Inwoners met een migratieachtergrond blanken alsnog de noodzaak voelen hun kinderen op een blanke school te plaatsen.

In mijn ogen is dat gewoon een teken van mislukte integratie. Hele groepen leven langs elkaar heen.
Nee. De termen blanke en zwarte school zijn gewoon achterhaald. Het is hier vooral een kwestie van middelbaar en hogeropgeleide en/of goed geïntegreerde ouders (autochtoon en migratieachtergrond van alle huidskleuren) vs niet opgeleide migranten/migratieachtergrond.
Krekker is de bom!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 24 mei 2023 @ 20:04:09 #125
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209268047
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2023 19:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Nee. De termen blanke en zwarte school zijn gewoon achterhaald. Het is hier vooral een kwestie van middelbaar en hogeropgeleide en/of goed geïntegreerde ouders (autochtoon en migratieachtergrond van alle huidskleuren) vs niet opgeleide migranten/migratieachtergrond.
Hier ben ik het wel grotendeels mee eens ja. Sociaal economische omstandigheden spelen ook mee.


Neemt niet weg dat ik mijn eventuele kinderen ook liever niet op een school plaats waar je in de gangen straattaal hoort en de nektasjes tot aan je oren zitten
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 24 mei 2023 @ 20:08:33 #126
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209268130
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 20:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]


Neemt niet weg dat ik mijn eventuele kinderen ook liever niet op een school plaats waar je in de gangen straattaal hoort en de nektasjes tot aan je oren zitten
Volledig mee eens.
Krekker is de bom!
pi_209268533
Waarom lees ik trouwens telkens 'turkendoos' in de titel?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209269076
Maar de multiculturele samenleving is toch geweldig.
En zwarte scholen een aanwinst voor het land.
Wat een pech voor die witte ouders dat hun kind niet wordt blootgesteld aan die verrijking. Vooral ook jammer voor de kinderen van politici.
  woensdag 24 mei 2023 @ 21:05:54 #129
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209269087
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 20:32 schreef Akathisia het volgende:
Waarom lees ik trouwens telkens 'turkendoos' in de titel?
Omdat je op negatieve manier gefixeerd bent op Turken, allochtonen en mensen met een andere huidskleur?
Krekker is de bom!
pi_209269116
Gelijk hebben ze, ongeacht wat ze stemmen.

Het gaat over de scholing van je kind, Natuurlijk heb je die liever in een overwegend autochtone klas dan in een klas vol met Marokkaantjes, Syriërs, Somaliërs en weet ik wat.

In die overwegend autochtone klas zitten er ook wel, maar dat zijn dan vaak kinderen van goed geïntegreerde ouders.
pi_209269183
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2023 21:05 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Omdat je op negatieve manier gefixeerd bent op Turken, allochtonen en mensen met een andere huidskleur?
Dat is een mogelijkheid.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209270954
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:09 schreef deedeetee het volgende:
Doet me denken aan t verhaal van Femke Halsema die haar tweeling met opzet op een school met veel allochtonen zette en ontdekte dat die daar niet erg veel vriendjes maakten. De allochtonen ouders zaten niet te wachten op blanke vriendjes voor hun kinderen. En ik geloof dat Femke zelf daar ook geen poot aan de grond kreeg. Ze was te wit. :P
De kinderen zijn toen toch maar op een wat meer blanke school gezet.
Is dat niet het tutje van GroenLinks die zo inzat met het milieu en toen zelf een stinkende, oude dieselmercedes reed?

Blij dat ze haar kinderen naar een witte school heeft overgeplaatst. En schijnheilig dat ze ondertussen Amsterdam vernaggelt met dr linkse politiek.
  woensdag 24 mei 2023 @ 23:02:53 #133
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209271016
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Voor in Nederland geboren kinderen? Ambitieus.
Nederland gaat uit van het afstammingsbeginsel; de ius sanguinis en niet de ius soli. Dus geboren hoeft geen argument in deze te zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_209271660
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik wist niet eens dat daar een wet voor was. Ik heb mijn jongste met net 2 jaar al aangemeld bij dezelfde (Rotterdamse) school als zijn zus. Onder het mom van, dan is het maar alvast gedaan.

Wij wisten dit ook niet. Onze zoon (17 maanden) hebben wij een tijdje terug aangemeld en we mogen volgende week komen kijken. Ben benieuwd over het hoe en wat wb aanmelden.
  donderdag 25 mei 2023 @ 08:18:01 #135
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209272646
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 22:58 schreef Inbox het volgende:

[..]
Is dat niet het tutje van GroenLinks die zo inzat met het milieu en toen zelf een stinkende, oude dieselmercedes reed?

Blij dat ze haar kinderen naar een witte school heeft overgeplaatst. En schijnheilig dat ze ondertussen Amsterdam vernaggelt met dr linkse politiek.
Nee die auto was van haar man en zo ver ik me herinner was die omgebouwd voor andere brandstof anders mocht hij hem niet rijden van haar. Ze wist dat het een boel commentaar zou gaan geven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209272690
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:09 schreef deedeetee het volgende:
Doet me denken aan t verhaal van Femke Halsema die haar tweeling met opzet op een school met veel allochtonen zette en ontdekte dat die daar niet erg veel vriendjes maakten. De allochtonen ouders zaten niet te wachten op blanke vriendjes voor hun kinderen. En ik geloof dat Femke zelf daar ook geen poot aan de grond kreeg. Ze was te wit. :P
De kinderen zijn toen toch maar op een wat meer blanke school gezet.
Klopt. Die mensen klagen over discriminatie en vervolgens doen het zelf ook.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_209273006
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2023 08:24 schreef HSG het volgende:

[..]
Klopt. Die mensen klagen over discriminatie en vervolgens doen het zelf ook.
Iedereen wil in principe een goede school voor z'n kinderen. Halsema ook. Alleen boeit het Halsema niet als jouw of mijn kinderen noodgedwongen in een klas moeten zitten met allemaal Syriërs, Afghanen en Rif-figuren.
pi_209273419
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2023 19:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Nee. De termen blanke en zwarte school zijn gewoon achterhaald. Het is hier vooral een kwestie van middelbaar en hogeropgeleide en/of goed geïntegreerde ouders (autochtoon en migratieachtergrond van alle huidskleuren) vs niet opgeleide migranten/migratieachtergrond.
Droom lekker verder.
Is toch typisch dat ideologieën altijd de realiteit moeten ontkennen.
  donderdag 25 mei 2023 @ 09:41:40 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209273448
Ik ken zat mensen die hun kind al voor het derde jaar hebben aangemeld op een basisschool en dat is niet in de Randstad. Volgens mij wordt die regel overal overtreden maar ja wat wil je als je het niet doet pis je buiten de pot.
pi_209273561
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 09:01 schreef Halcon het volgende:

[..]
Iedereen wil in principe een goede school voor z'n kinderen. Halsema ook. Alleen boeit het Halsema niet als jouw of mijn kinderen noodgedwongen in een klas moeten zitten met allemaal Syriërs, Afghanen en Rif-figuren.
Dat wil iedereen. Maar ik doelde op mensen die eerst roepen dat ze gediscrimineerd worden en vervolgens het zelf ook doen. "Wat een blank kind op deze school. WEG ERMEE!".
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 25 mei 2023 @ 10:05:42 #141
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209273699
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2023 09:53 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat wil iedereen. Maar ik doelde op mensen die eerst roepen dat ze gediscrimineerd worden en vervolgens het zelf ook doen. "Wat een blank kind op deze school. WEG ERMEE!".
Logisch toch want "discriminatie" Zoals hier bedoelt is niet hier in t westen uitgevonden. :D
Alleen het idee dat dit niet mag en het zich schuldig voelen daarover is hier uitgevonden. Daar maken veel mensen natuurlijk goed misbruik van.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209273791
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 10:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Logisch toch want "discriminatie" Zoals hier bedoelt is niet hier in t westen uitgevonden. :D
Alleen het idee dat dit niet mag en het zich schuldig voelen daarover is hier uitgevonden. Daar maken veel mensen natuurlijk goed misbruik van.
Zo zou je het vaak denken. Zie je in de VS ook over het N-woord en hoe de zwarte bevolking dat continue tegen elkaar zegt alsof het normaal is. Maar oh wee als een niet-zwart persoon dat zegt want dan zijn de rapen gaar.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_209273824
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:11 schreef datismijnmening het volgende:
Maar ja. Never nooit niet dat mijn kinderen naar een school met meer dan 1 kleurling per klas zou gaan.

En voor de zekerheid zou ik ze zelfs naar een niet al te strikte christelijke school sturen.
Dat wordt dan thuisonderwijs voor je kinderen?
  donderdag 25 mei 2023 @ 10:34:31 #144
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209273971
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2023 10:15 schreef HSG het volgende:

[..]
Zo zou je het vaak denken. Zie je in de VS ook over het N-woord en hoe de zwarte bevolking dat continue tegen elkaar zegt alsof het normaal is. Maar oh wee als een niet-zwart persoon dat zegt want dan zijn de rapen gaar.
Het is natuurlijk ook normaal wat niet normaal is dat een blanke niet mee mag doen. Die wordt meteen van iets slechts verdacht ook als er helemaal niks slechts bedoelt is.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209274024
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2023 09:53 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat wil iedereen. Maar ik doelde op mensen die eerst roepen dat ze gediscrimineerd worden en vervolgens het zelf ook doen. "Wat een blank kind op deze school. WEG ERMEE!".
Oh zo. Ja, dat zit in de mens hè. Mensen hebben over het algemeen alleen wat tegen discrimineren als ze zelf worden gediscrimineerd of mensen met wie ze zich verwant voelen.
pi_209276357
De kern hier is dat je niet alleen superdiversiteit hebt in Rotterdam, maar ook supergrote verschillen qua leer- en taalachterstanden bij kinderen. Je wilt je kind niet in een klas hebben waarvan de meeste kinderen nog Nederlands moeten leren. Dat ga je gewoon mee met het lage niveau. Niet handig. Dan maar sjoemelen met lijsten om je kind op een betere school te krijgen. Vooral witte D66 en GL bobo's doen dit.
pi_209277226
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2023 10:15 schreef HSG het volgende:

[..]
Zo zou je het vaak denken. Zie je in de VS ook over het N-woord en hoe de zwarte bevolking dat continue tegen elkaar zegt alsof het normaal is. Maar oh wee als een niet-zwart persoon dat zegt want dan zijn de rapen gaar.
Je wordt rechtsstreeks uitgesloten van de conversatie. Veel minder inclusief wordt het niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 25 mei 2023 @ 19:29:35 #148
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209280027
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 09:38 schreef nomina het volgende:

[..]
Droom lekker verder.
Is toch typisch dat ideologieën altijd de realiteit moeten ontkennen.
Zie hier de cijfers:

Ga jij nu die 30% (2 ouders geb. in buitenland) of 46% hoogopgeleid (1 ouder geb. in het buitenland) lopen ontkennen?

JIJ bent degene die wil blijven vasthouden aan het "ze zijn bijna allemaal slecht"-riedeltje. Waarmee je in feite, figuurlijk dan, gewoon spuugt op een steeds groter wordende groep goed opgeleide hardwerkende Nederlanders. En dit, puur op basis van hun afkomst.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)st%2C%2046%20procent.

De realiteit is inderdaad dat er veel problemen zijn met bepaalde groepen allochtone jongeren. En de extreem grote import van nog meer ongeschoolden maakt het er niet beter op. Maar dit neemt niet weg dat er ook een steeds groter wordende groep hoogopgeleide allochtonen ontstaat. Waarom doe jij zo hard je best dat deel v/d realiteit te ontkennen?

Alsof je per se moet blijven volhouden dat ze bijna allemaal slecht zijn omdat het anders te ingewikkeld wordt...

[ Bericht 0% gewijzigd door KreKkeR op 25-05-2023 19:41:23 ]
Krekker is de bom!
pi_209282348
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 19:29 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Zie hier de cijfers:

Ga jij nu die 30% (2 ouders geb. in buitenland) of 46% hoogopgeleid (1 ouder geb. in het buitenland) lopen ontkennen?

JIJ bent degene die wil blijven vasthouden aan het "ze zijn bijna allemaal slecht"-riedeltje. Waarmee je in feite, figuurlijk dan, gewoon spuugt op een steeds groter wordende groep goed opgeleide hardwerkende Nederlanders. En dit, puur op basis van hun afkomst.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)st%2C%2046%20procent.

De realiteit is inderdaad dat er veel problemen zijn met bepaalde groepen allochtone jongeren. En de extreem grote import van nog meer ongeschoolden maakt het er niet beter op. Maar dit neemt niet weg dat er ook een steeds groter wordende groep hoogopgeleide allochtonen ontstaat. Waarom doe jij zo hard je best dat deel v/d realiteit te ontkennen?

Alsof je per se moet blijven volhouden dat ze bijna allemaal slecht zijn omdat het anders te ingewikkeld wordt...
Zo denken ze ook over ons dus allemaal een pot nat.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 04:46:48 #150
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209284227
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2023 22:10 schreef HSG het volgende:

[..]
Zo denken ze ook over ons dus allemaal een pot nat.
Ja iedereen die niet autochtoon Nederlands is, heeft een exact identieke mening over autochtone Nederlanders. Het zijn allemaal Borg met een gedeeld bewustzijn.



En alle FOK!ers zijn puistige zolderkamer nerds die bij hun mama op zolder wonen.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')