Maar dat is wel de praktijk.quote:Op woensdag 24 mei 2023 01:12 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Je hoeft die kinderen niet af te remmen.
Het is of 'het witte privilege' of 'wit privilege'. Hoever was het niveau op jouw school al omlaag getrokken?quote:
Ik vind deze post zo geweldig in al zijn ironie. Je geeft les aan mensen met een onvolwassen brein en op het moment dat ze, naar jouw mening, non-conformistisch gedrag vertonen ga je ze in plaats van wegleiden uit onwetendheid (de letterlijke definitie van educatie) uitsluiten en hou je het probleem actief in standquote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:03 schreef probeer het volgende:
Ik geef les aan jongvolwassenen, en als er daarvan een diens klasgenoten kleurlingen noemt dan zit er voor die persoon flinke stront aan de knikker. Dan wordt dat minstens een gesprek met de decaan. En hoeft die persoon wmb niet meer terug te komen bij mijn colleges en werkgroepen.
Op basis van die cijfers kan je die 70% niet ontkrachten dan wel bevestigen gezien de geboortecijfers/bevolkingsopbouw niet per achtergrond en leeftijd worden uitgesplitst.quote:Op woensdag 24 mei 2023 07:10 schreef Malavita het volgende:
omdat die 70% niet klopt.
In Rotterdam heeft een relatief groot deel van de bevolking een migratieachtergrond: bij 14% is dat westers en bij 39% gaat het om een niet-westerse achtergrond. Bij 47% van de bevolking is geen migratieachtergrond aanwezig.
https://allecijfers.nl/gemeente/rotterdam/
Schelden is natuurlijk altijd fout.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ken niemand die dat woord zonder racistische context gebruikt.
Kanker en mongool staan ook in het woordenboek. Maakt het niet toelaatbaar om dat in een klas een ander toe te wensen.
Dat is ook logisch. Nederland was een land met een zeer hoog onderwijsniveau en extreem weinig racisme. Als je dan massaal buitenlanders importeert nemen die een deel van hun lage onderwijsniveau en racisme mee, en wordt Nederland dus dommer en racistischer.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Schelden is natuurlijk altijd fout.
Ik vind het pas echt racisme om zo overdreven hard te reageren op iets dat altijd een heel acceptabel woord is geweest. Het valt mij op dat de niet blanke kant met jaren veel racistischer is geworden dan de blanken IMO ooit zijn geweest. En ik heb gemengd bloed dus ik zie beide kanten.
Het zijn dan ook eigenlijk niet geheel toereikende termen, witte en zwarte scholen. Eigenlijk heb je het dan over scholen met weinig of veel achterstandsleerlingen. Maar ja, omdat met name in de grote steden de achterstandswijken vaak bevolkt worden door (nakomelingen van) migranten met een scala aan problemen wordt dat een soort synoniem van elkaar.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Donkere ouders doen hier net zo hard aan mee. Het is dan ook vooral een kwestie van opleidingsniveau en niet van kleur.
Ik ben zelf gekleurd, heb er ook aan mee gedaan. Mijn islamitische buren hebben hetzelfde gedaan. Ook zwarte mensen zien hun kind liever niet naar een zwarte school gaan.
Sowieso zijn veel moslims niet zo van het kinderen thuis laten spelen, maar het biedt ook geen perspectief op een islamitisch huwelijk als de kinderen in niet moslimkringen verkeren.quote:Op woensdag 24 mei 2023 12:09 schreef deedeetee het volgende:
Doet me denken aan t verhaal van Femke Halsema die haar tweeling met opzet op een school met veel allochtonen zette en ontdekte dat die daar niet erg veel vriendjes maakten. De allochtonen ouders zaten niet te wachten op blanke vriendjes voor hun kinderen. En ik geloof dat Femke zelf daar ook geen poot aan de grond kreeg. Ze was te wit.
De kinderen zijn toen toch maar op een wat meer blanke school gezet.
Geeft ook wel weer blijk van een sterk staaltje cognitieve dissonantie (of raszuiver oppertunisme) om vervolgens alsnog de harde GL-lijn te volgen. Ze zal het wel goedgepraat hebben met dat er (eerst) nog meer inbinding moet komen uit de autochtone hoek, e.d..quote:Op woensdag 24 mei 2023 12:09 schreef deedeetee het volgende:
Doet me denken aan t verhaal van Femke Halsema die haar tweeling met opzet op een school met veel allochtonen zette en ontdekte dat die daar niet erg veel vriendjes maakten. De allochtonen ouders zaten niet te wachten op blanke vriendjes voor hun kinderen. En ik geloof dat Femke zelf daar ook geen poot aan de grond kreeg. Ze was te wit.
Genderneutraal en godsdienst heeft niks te maken huidskleur, dus deze vergelijking slaat nergens op.quote:Op woensdag 24 mei 2023 12:24 schreef Bloemkool het volgende:
Wat is er mis met blanke scholen? Als er gender neutrale toiletten moeten zijn, moskeeën gebouwd mogen worden en er islam scholen mogen bestaan dan mag een blanke school toch ook lijkt me.
quote:Op woensdag 24 mei 2023 12:09 schreef deedeetee het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar tegenwoordig heb je een steeds groter wordende groep hoger opgeleide allochtonen. Ik vraag me af of hun kinderen ook vaker geweigerd worden. In dat geval zijn dus zowel de blanke als zwarte (vaak) hoogopgeleide ouders de dupe.quote:Op woensdag 24 mei 2023 15:05 schreef beantherio het volgende:
Het onderwerp van waarom de betreffende blanke ouders dit doen wordt weer eens angstvallig gemeden merk ik bij het lezen van het betreffende artikel. Misschien dat het idee is om die oorzaak eens te onderzoeken en daar iets aan te doen?
Ik vind het bizar dat het in bepaalde bevolkingsgroepen een veel voorkomende gewoonte is om de kinderen in de eerste jaren op te voeden in een buitenlandse taal. Want "Nederlands leren ze toch wel op school". Je zet je eigen kind op 10-0 achterstand daarmee en draagt ook nog eens keihard bij aan het bestaan van "zwarte" en "witte" scholen. Daar mag men wel eens wat aan doen.
Joh!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zegt nogal dat bij 70%!! Inwoners met een migratieachtergrond blanken alsnog de noodzaak voelen hun kinderen op een blanke school te plaatsen.
In mijn ogen is dat gewoon een teken van mislukte integratie. Hele groepen leven langs elkaar heen.
Dit.quote:Op woensdag 24 mei 2023 12:16 schreef ZanneG het volgende:
Ik denk dat het niet zozeer om kleur gaat maar om taal ontwikkeling en opleidingsniveau vd ouders.
Ook onder blanken heb je witte tokkies scholen waar je je kind liever niet op ziet.
Als je kind tussen kinderen zit die alleen maar andere talen spreken, dan is dat niet echt stimulerend voor de taalontwikkeling.
Het gaat meer om taalontwikkeling / taalachterstand en opleidingsniveau en niet perse om kleur denk ik.
Daarom is de term "zwarte school" ook behoorlijk achterhaald.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Donkere ouders doen hier net zo hard aan mee. Het is dan ook vooral een kwestie van opleidingsniveau en niet van kleur.
Ik ben zelf gekleurd, heb er ook aan mee gedaan. Mijn islamitische buren hebben hetzelfde gedaan. Ook zwarte mensen zien hun kind liever niet naar een zwarte school gaan.
Nee. De termen blanke en zwarte school zijn gewoon achterhaald. Het is hier vooral een kwestie van middelbaar en hogeropgeleide en/of goed geïntegreerde ouders (autochtoon en migratieachtergrond van alle huidskleuren) vs niet opgeleide migranten/migratieachtergrond.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zegt nogal dat bij 70%!! Inwoners met een migratieachtergrond blanken alsnog de noodzaak voelen hun kinderen op een blanke school te plaatsen.
In mijn ogen is dat gewoon een teken van mislukte integratie. Hele groepen leven langs elkaar heen.
Hier ben ik het wel grotendeels mee eens ja. Sociaal economische omstandigheden spelen ook mee.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee. De termen blanke en zwarte school zijn gewoon achterhaald. Het is hier vooral een kwestie van middelbaar en hogeropgeleide en/of goed geïntegreerde ouders (autochtoon en migratieachtergrond van alle huidskleuren) vs niet opgeleide migranten/migratieachtergrond.
Volledig mee eens.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ik mijn eventuele kinderen ook liever niet op een school plaats waar je in de gangen straattaal hoort en de nektasjes tot aan je oren zitten
Omdat je op negatieve manier gefixeerd bent op Turken, allochtonen en mensen met een andere huidskleur?quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:32 schreef Akathisia het volgende:
Waarom lees ik trouwens telkens 'turkendoos' in de titel?
Dat is een mogelijkheid.quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Omdat je op negatieve manier gefixeerd bent op Turken, allochtonen en mensen met een andere huidskleur?
Is dat niet het tutje van GroenLinks die zo inzat met het milieu en toen zelf een stinkende, oude dieselmercedes reed?quote:Op woensdag 24 mei 2023 12:09 schreef deedeetee het volgende:
Nederland gaat uit van het afstammingsbeginsel; de ius sanguinis en niet de ius soli. Dus geboren hoeft geen argument in deze te zijn.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor in Nederland geboren kinderen? Ambitieus.
Wij wisten dit ook niet. Onze zoon (17 maanden) hebben wij een tijdje terug aangemeld en we mogen volgende week komen kijken. Ben benieuwd over het hoe en wat wb aanmelden.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik wist niet eens dat daar een wet voor was. Ik heb mijn jongste met net 2 jaar al aangemeld bij dezelfde (Rotterdamse) school als zijn zus. Onder het mom van, dan is het maar alvast gedaan.
Nee die auto was van haar man en zo ver ik me herinner was die omgebouwd voor andere brandstof anders mocht hij hem niet rijden van haar. Ze wist dat het een boel commentaar zou gaan geven.quote:Op woensdag 24 mei 2023 22:58 schreef Inbox het volgende:
[..]
Is dat niet het tutje van GroenLinks die zo inzat met het milieu en toen zelf een stinkende, oude dieselmercedes reed?
Blij dat ze haar kinderen naar een witte school heeft overgeplaatst. En schijnheilig dat ze ondertussen Amsterdam vernaggelt met dr linkse politiek.
Klopt. Die mensen klagen over discriminatie en vervolgens doen het zelf ook.quote:Op woensdag 24 mei 2023 12:09 schreef deedeetee het volgende:
Iedereen wil in principe een goede school voor z'n kinderen. Halsema ook. Alleen boeit het Halsema niet als jouw of mijn kinderen noodgedwongen in een klas moeten zitten met allemaal Syriërs, Afghanen en Rif-figuren.quote:Op donderdag 25 mei 2023 08:24 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt. Die mensen klagen over discriminatie en vervolgens doen het zelf ook.
Droom lekker verder.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee. De termen blanke en zwarte school zijn gewoon achterhaald. Het is hier vooral een kwestie van middelbaar en hogeropgeleide en/of goed geïntegreerde ouders (autochtoon en migratieachtergrond van alle huidskleuren) vs niet opgeleide migranten/migratieachtergrond.
Dat wil iedereen. Maar ik doelde op mensen die eerst roepen dat ze gediscrimineerd worden en vervolgens het zelf ook doen. "Wat een blank kind op deze school. WEG ERMEE!".quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iedereen wil in principe een goede school voor z'n kinderen. Halsema ook. Alleen boeit het Halsema niet als jouw of mijn kinderen noodgedwongen in een klas moeten zitten met allemaal Syriërs, Afghanen en Rif-figuren.
Logisch toch want "discriminatie" Zoals hier bedoelt is niet hier in t westen uitgevonden.quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat wil iedereen. Maar ik doelde op mensen die eerst roepen dat ze gediscrimineerd worden en vervolgens het zelf ook doen. "Wat een blank kind op deze school. WEG ERMEE!".
Zo zou je het vaak denken. Zie je in de VS ook over het N-woord en hoe de zwarte bevolking dat continue tegen elkaar zegt alsof het normaal is. Maar oh wee als een niet-zwart persoon dat zegt want dan zijn de rapen gaar.quote:Op donderdag 25 mei 2023 10:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Logisch toch want "discriminatie" Zoals hier bedoelt is niet hier in t westen uitgevonden.
Alleen het idee dat dit niet mag en het zich schuldig voelen daarover is hier uitgevonden. Daar maken veel mensen natuurlijk goed misbruik van.
Dat wordt dan thuisonderwijs voor je kinderen?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:11 schreef datismijnmening het volgende:
Maar ja. Never nooit niet dat mijn kinderen naar een school met meer dan 1 kleurling per klas zou gaan.
En voor de zekerheid zou ik ze zelfs naar een niet al te strikte christelijke school sturen.
Het is natuurlijk ook normaal wat niet normaal is dat een blanke niet mee mag doen. Die wordt meteen van iets slechts verdacht ook als er helemaal niks slechts bedoelt is.quote:Op donderdag 25 mei 2023 10:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Zo zou je het vaak denken. Zie je in de VS ook over het N-woord en hoe de zwarte bevolking dat continue tegen elkaar zegt alsof het normaal is. Maar oh wee als een niet-zwart persoon dat zegt want dan zijn de rapen gaar.
Oh zo. Ja, dat zit in de mens hè. Mensen hebben over het algemeen alleen wat tegen discrimineren als ze zelf worden gediscrimineerd of mensen met wie ze zich verwant voelen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat wil iedereen. Maar ik doelde op mensen die eerst roepen dat ze gediscrimineerd worden en vervolgens het zelf ook doen. "Wat een blank kind op deze school. WEG ERMEE!".
Je wordt rechtsstreeks uitgesloten van de conversatie. Veel minder inclusief wordt het niet.quote:Op donderdag 25 mei 2023 10:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Zo zou je het vaak denken. Zie je in de VS ook over het N-woord en hoe de zwarte bevolking dat continue tegen elkaar zegt alsof het normaal is. Maar oh wee als een niet-zwart persoon dat zegt want dan zijn de rapen gaar.
Zie hier de cijfers:quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:38 schreef nomina het volgende:
[..]
Droom lekker verder.
Is toch typisch dat ideologieën altijd de realiteit moeten ontkennen.
Zo denken ze ook over ons dus allemaal een pot nat.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:29 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zie hier de cijfers:
Ga jij nu die 30% (2 ouders geb. in buitenland) of 46% hoogopgeleid (1 ouder geb. in het buitenland) lopen ontkennen?
JIJ bent degene die wil blijven vasthouden aan het "ze zijn bijna allemaal slecht"-riedeltje. Waarmee je in feite, figuurlijk dan, gewoon spuugt op een steeds groter wordende groep goed opgeleide hardwerkende Nederlanders. En dit, puur op basis van hun afkomst.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)st%2C%2046%20procent.
De realiteit is inderdaad dat er veel problemen zijn met bepaalde groepen allochtone jongeren. En de extreem grote import van nog meer ongeschoolden maakt het er niet beter op. Maar dit neemt niet weg dat er ook een steeds groter wordende groep hoogopgeleide allochtonen ontstaat. Waarom doe jij zo hard je best dat deel v/d realiteit te ontkennen?
Alsof je per se moet blijven volhouden dat ze bijna allemaal slecht zijn omdat het anders te ingewikkeld wordt...
Ja iedereen die niet autochtoon Nederlands is, heeft een exact identieke mening over autochtone Nederlanders. Het zijn allemaal Borg met een gedeeld bewustzijn.quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:10 schreef HSG het volgende:
[..]
Zo denken ze ook over ons dus allemaal een pot nat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |