abonnement Unibet Coolblue
pi_209260493
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 01:12 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Je hoeft die kinderen niet af te remmen.
Maar dat is wel de praktijk.
pi_209260625
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2023 08:42 schreef superniger het volgende:
Witte privilege. :r
Het is of 'het witte privilege' of 'wit privilege'. Hoever was het niveau op jouw school al omlaag getrokken?

[ Bericht 3% gewijzigd door Weltschmerz op 24-05-2023 10:05:06 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209260690
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:03 schreef probeer het volgende:
Ik geef les aan jongvolwassenen, en als er daarvan een diens klasgenoten kleurlingen noemt dan zit er voor die persoon flinke stront aan de knikker. Dan wordt dat minstens een gesprek met de decaan. En hoeft die persoon wmb niet meer terug te komen bij mijn colleges en werkgroepen.
Ik vind deze post zo geweldig in al zijn ironie. Je geeft les aan mensen met een onvolwassen brein en op het moment dat ze, naar jouw mening, non-conformistisch gedrag vertonen ga je ze in plaats van wegleiden uit onwetendheid (de letterlijke definitie van educatie) uitsluiten en hou je het probleem actief in stand :?

quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 07:10 schreef Malavita het volgende:
omdat die 70% niet klopt.

In Rotterdam heeft een relatief groot deel van de bevolking een migratieachtergrond: bij 14% is dat westers en bij 39% gaat het om een niet-westerse achtergrond. Bij 47% van de bevolking is geen migratieachtergrond aanwezig.

https://allecijfers.nl/gemeente/rotterdam/
Op basis van die cijfers kan je die 70% niet ontkrachten dan wel bevestigen gezien de geboortecijfers/bevolkingsopbouw niet per achtergrond en leeftijd worden uitgesplitst.

[ Bericht 31% gewijzigd door Deshain op 24-05-2023 09:26:55 ]
pi_209260796
Als ouder van een Rotterdams kind ken ik deze praktijken en heb er helaas ook actief aan mee gedaan. Maar je hebt simpelweg geen keus anders vis je achter het net en eindigt je kind op een school waar je het als ouder niet wilt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 24 mei 2023 @ 10:57:45 #105
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209261555
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ken niemand die dat woord zonder racistische context gebruikt.

Kanker en mongool staan ook in het woordenboek. Maakt het niet toelaatbaar om dat in een klas een ander toe te wensen.
Schelden is natuurlijk altijd fout.
Ik vind het pas echt racisme om zo overdreven hard te reageren op iets dat altijd een heel acceptabel woord is geweest. Het valt mij op dat de niet blanke kant met jaren veel racistischer is geworden dan de blanken IMO ooit zijn geweest. En ik heb gemengd bloed dus ik zie beide kanten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209261674
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 10:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Schelden is natuurlijk altijd fout.
Ik vind het pas echt racisme om zo overdreven hard te reageren op iets dat altijd een heel acceptabel woord is geweest. Het valt mij op dat de niet blanke kant met jaren veel racistischer is geworden dan de blanken IMO ooit zijn geweest. En ik heb gemengd bloed dus ik zie beide kanten.
Dat is ook logisch. Nederland was een land met een zeer hoog onderwijsniveau en extreem weinig racisme. Als je dan massaal buitenlanders importeert nemen die een deel van hun lage onderwijsniveau en racisme mee, en wordt Nederland dus dommer en racistischer.
  woensdag 24 mei 2023 @ 11:18:29 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209261853
Goede TT wel zo. Het is toch allemaal de schuld van de Boze Blankman.
pi_209262267
Donkere ouders doen hier net zo hard aan mee. Het is dan ook vooral een kwestie van opleidingsniveau en niet van kleur.

Ik ben zelf gekleurd, heb er ook aan mee gedaan. Mijn islamitische buren hebben hetzelfde gedaan. Ook zwarte mensen zien hun kind liever niet naar een zwarte school gaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 24 mei 2023 @ 12:09:23 #109
78780 deedeetee
pi_209262477
Doet me denken aan t verhaal van Femke Halsema die haar tweeling met opzet op een school met veel allochtonen zette en ontdekte dat die daar niet erg veel vriendjes maakten. De allochtonen ouders zaten niet te wachten op blanke vriendjes voor hun kinderen. En ik geloof dat Femke zelf daar ook geen poot aan de grond kreeg. Ze was te wit. :P
De kinderen zijn toen toch maar op een wat meer blanke school gezet.
pi_209262505
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Donkere ouders doen hier net zo hard aan mee. Het is dan ook vooral een kwestie van opleidingsniveau en niet van kleur.

Ik ben zelf gekleurd, heb er ook aan mee gedaan. Mijn islamitische buren hebben hetzelfde gedaan. Ook zwarte mensen zien hun kind liever niet naar een zwarte school gaan.
Het zijn dan ook eigenlijk niet geheel toereikende termen, witte en zwarte scholen. Eigenlijk heb je het dan over scholen met weinig of veel achterstandsleerlingen. Maar ja, omdat met name in de grote steden de achterstandswijken vaak bevolkt worden door (nakomelingen van) migranten met een scala aan problemen wordt dat een soort synoniem van elkaar.
pi_209262565
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:09 schreef deedeetee het volgende:
Doet me denken aan t verhaal van Femke Halsema die haar tweeling met opzet op een school met veel allochtonen zette en ontdekte dat die daar niet erg veel vriendjes maakten. De allochtonen ouders zaten niet te wachten op blanke vriendjes voor hun kinderen. En ik geloof dat Femke zelf daar ook geen poot aan de grond kreeg. Ze was te wit. :P
Sowieso zijn veel moslims niet zo van het kinderen thuis laten spelen, maar het biedt ook geen perspectief op een islamitisch huwelijk als de kinderen in niet moslimkringen verkeren.

Het is ook wel sneu, een vriend van me had ook zijn kinderen bewust op een volksclub gedaan voor voetbal, maar dat was inmiddels ook al een omvolksclub en dat was toch niet zo gezellig, pestkoppen werden getolereerd en de meeste ouders deden niks voor de club. Die ervoer die kinder eraf halen als een nederlaag, maar uiteindelijk is het een nederlaag voor ons allemaal.
pi_209262566
Ik denk dat het niet zozeer om kleur gaat maar om taal ontwikkeling en opleidingsniveau vd ouders.

Ook onder blanken heb je witte tokkies scholen waar je je kind liever niet op ziet.

Als je kind tussen kinderen zit die alleen maar andere talen spreken, dan is dat niet echt stimulerend voor de taalontwikkeling.

Het gaat meer om taalontwikkeling / taalachterstand en opleidingsniveau en niet perse om kleur denk ik.
pi_209262644
Wat is er mis met blanke scholen? Als er gender neutrale toiletten moeten zijn, moskeeën gebouwd mogen worden en er islam scholen mogen bestaan dan mag een blanke school toch ook lijkt me.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_209263045
quote:
Geeft ook wel weer blijk van een sterk staaltje cognitieve dissonantie (of raszuiver oppertunisme) om vervolgens alsnog de harde GL-lijn te volgen. Ze zal het wel goedgepraat hebben met dat er (eerst) nog meer inbinding moet komen uit de autochtone hoek, e.d..
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209263190
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:24 schreef Bloemkool het volgende:
Wat is er mis met blanke scholen? Als er gender neutrale toiletten moeten zijn, moskeeën gebouwd mogen worden en er islam scholen mogen bestaan dan mag een blanke school toch ook lijkt me.
Genderneutraal en godsdienst heeft niks te maken huidskleur, dus deze vergelijking slaat nergens op.
pi_209263232
Los de kern van het probleem op dan, dit is een treurig symptoom.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 24 mei 2023 @ 15:05:40 #117
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_209264421
Het onderwerp van waarom de betreffende blanke ouders dit doen wordt weer eens angstvallig gemeden merk ik bij het lezen van het betreffende artikel. Misschien dat het idee is om die oorzaak eens te onderzoeken en daar iets aan te doen?

Ik vind het bizar dat het in bepaalde bevolkingsgroepen een veel voorkomende gewoonte is om de kinderen in de eerste jaren op te voeden in een buitenlandse taal. Want "Nederlands leren ze toch wel op school". Je zet je eigen kind op 10-0 achterstand daarmee en draagt ook nog eens keihard bij aan het bestaan van "zwarte" en "witte" scholen. Daar mag men wel eens wat aan doen.
pi_209265428
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 24 mei 2023 @ 18:05:29 #119
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209266443
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 15:05 schreef beantherio het volgende:
Het onderwerp van waarom de betreffende blanke ouders dit doen wordt weer eens angstvallig gemeden merk ik bij het lezen van het betreffende artikel. Misschien dat het idee is om die oorzaak eens te onderzoeken en daar iets aan te doen?

Ik vind het bizar dat het in bepaalde bevolkingsgroepen een veel voorkomende gewoonte is om de kinderen in de eerste jaren op te voeden in een buitenlandse taal. Want "Nederlands leren ze toch wel op school". Je zet je eigen kind op 10-0 achterstand daarmee en draagt ook nog eens keihard bij aan het bestaan van "zwarte" en "witte" scholen. Daar mag men wel eens wat aan doen.
Maar tegenwoordig heb je een steeds groter wordende groep hoger opgeleide allochtonen. Ik vraag me af of hun kinderen ook vaker geweigerd worden. In dat geval zijn dus zowel de blanke als zwarte (vaak) hoogopgeleide ouders de dupe.

En sowieso: in werkelijkheid zijn alle ouders die werken aan de toekomst van hun kind, ongeacht afkomst, de dupe zijn van de groep niet geintegreerden die hun kind op school dumpen met achterstand. Daarom is het zo jammer dat TS er nu een polariserend blank vs zwart verhaal van maakt. Beetje mensen in 1 hokje duwen op basis van afkomst en daarna de gehele groepen tegen elkaar ophitsen :N
Krekker is de bom!
  woensdag 24 mei 2023 @ 19:23:15 #120
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_209267328
D66 en GroenLinks ten voeten uit: Doe wat ik zeg, doe niet wat ik doe. Dan ben je een nepperd. Een oplichter van de rest van de maatschappij.
Zeer stabiel genie.
  woensdag 24 mei 2023 @ 19:23:26 #121
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_209267330
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het zegt nogal dat bij 70%!! Inwoners met een migratieachtergrond blanken alsnog de noodzaak voelen hun kinderen op een blanke school te plaatsen.

In mijn ogen is dat gewoon een teken van mislukte integratie. Hele groepen leven langs elkaar heen.
Joh!
Zeer stabiel genie.
  woensdag 24 mei 2023 @ 19:38:22 #122
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209267547
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:16 schreef ZanneG het volgende:
Ik denk dat het niet zozeer om kleur gaat maar om taal ontwikkeling en opleidingsniveau vd ouders.

Ook onder blanken heb je witte tokkies scholen waar je je kind liever niet op ziet.

Als je kind tussen kinderen zit die alleen maar andere talen spreken, dan is dat niet echt stimulerend voor de taalontwikkeling.

Het gaat meer om taalontwikkeling / taalachterstand en opleidingsniveau en niet perse om kleur denk ik.
Dit.

Maar dat zal ook leiden tot verschillen in uitkomsten langs de lijnen van etniciteit. Kinderen en jongeren met een migratieachtergrond zijn nu eenmaal op verschillende negatieve manieren oververtegenwoordigd. Als je een school zou moeten samenstellen op basis van enkel kwaliteit (schoolprestaties), is deze waarschijnlijk voor het grootste deel autochtoon.

Je zult nu de komende jaren wel gaan zien dat deze verschillen iets gaan afnemen door beter presterende kinderen met een migratieachtergrond en ook diversiteit en inclusiviteitbeleid waarbij er alles aan zal worden gedaan om zulke kinderen (ten onrechte) naar hogere niveaus te sturen. Maar je zult het verschil voorlopig blijven houden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 24 mei 2023 @ 19:54:30 #123
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209267867
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Daarom is de term "zwarte school" ook behoorlijk achterhaald.
Krekker is de bom!
  woensdag 24 mei 2023 @ 19:57:10 #124
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209267925
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het zegt nogal dat bij 70%!! Inwoners met een migratieachtergrond blanken alsnog de noodzaak voelen hun kinderen op een blanke school te plaatsen.

In mijn ogen is dat gewoon een teken van mislukte integratie. Hele groepen leven langs elkaar heen.
Nee. De termen blanke en zwarte school zijn gewoon achterhaald. Het is hier vooral een kwestie van middelbaar en hogeropgeleide en/of goed geïntegreerde ouders (autochtoon en migratieachtergrond van alle huidskleuren) vs niet opgeleide migranten/migratieachtergrond.
Krekker is de bom!
  Forum Admin woensdag 24 mei 2023 @ 20:04:09 #125
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209268047
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2023 19:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Nee. De termen blanke en zwarte school zijn gewoon achterhaald. Het is hier vooral een kwestie van middelbaar en hogeropgeleide en/of goed geïntegreerde ouders (autochtoon en migratieachtergrond van alle huidskleuren) vs niet opgeleide migranten/migratieachtergrond.
Hier ben ik het wel grotendeels mee eens ja. Sociaal economische omstandigheden spelen ook mee.

Neemt niet weg dat ik mijn eventuele kinderen ook liever niet op een school plaats waar je in de gangen straattaal hoort en de nektasjes tot aan je oren zitten
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 24 mei 2023 @ 20:08:33 #126
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209268130
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 20:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat ik mijn eventuele kinderen ook liever niet op een school plaats waar je in de gangen straattaal hoort en de nektasjes tot aan je oren zitten
Volledig mee eens.
Krekker is de bom!
pi_209268533
Waarom lees ik trouwens telkens 'turkendoos' in de titel?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209269076
Maar de multiculturele samenleving is toch geweldig.
En zwarte scholen een aanwinst voor het land.
Wat een pech voor die witte ouders dat hun kind niet wordt blootgesteld aan die verrijking. Vooral ook jammer voor de kinderen van politici.
  woensdag 24 mei 2023 @ 21:05:54 #129
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209269087
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 20:32 schreef Akathisia het volgende:
Waarom lees ik trouwens telkens 'turkendoos' in de titel?
Omdat je op negatieve manier gefixeerd bent op Turken, allochtonen en mensen met een andere huidskleur?
Krekker is de bom!
pi_209269116
Gelijk hebben ze, ongeacht wat ze stemmen.

Het gaat over de scholing van je kind, Natuurlijk heb je die liever in een overwegend autochtone klas dan in een klas vol met Marokkaantjes, Syriërs, Somaliërs en weet ik wat.

In die overwegend autochtone klas zitten er ook wel, maar dat zijn dan vaak kinderen van goed geïntegreerde ouders.
pi_209269183
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2023 21:05 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Omdat je op negatieve manier gefixeerd bent op Turken, allochtonen en mensen met een andere huidskleur?
Dat is een mogelijkheid.
pi_209270954
quote:
Is dat niet het tutje van GroenLinks die zo inzat met het milieu en toen zelf een stinkende, oude dieselmercedes reed?

Blij dat ze haar kinderen naar een witte school heeft overgeplaatst. En schijnheilig dat ze ondertussen Amsterdam vernaggelt met dr linkse politiek.
  woensdag 24 mei 2023 @ 23:02:53 #133
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209271016
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Voor in Nederland geboren kinderen? Ambitieus.
Nederland gaat uit van het afstammingsbeginsel; de ius sanguinis en niet de ius soli. Dus geboren hoeft geen argument in deze te zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_209271660
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik wist niet eens dat daar een wet voor was. Ik heb mijn jongste met net 2 jaar al aangemeld bij dezelfde (Rotterdamse) school als zijn zus. Onder het mom van, dan is het maar alvast gedaan.

Wij wisten dit ook niet. Onze zoon (17 maanden) hebben wij een tijdje terug aangemeld en we mogen volgende week komen kijken. Ben benieuwd over het hoe en wat wb aanmelden.
  donderdag 25 mei 2023 @ 08:18:01 #135
78780 deedeetee
pi_209272646
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 22:58 schreef Inbox het volgende:

[..]
Is dat niet het tutje van GroenLinks die zo inzat met het milieu en toen zelf een stinkende, oude dieselmercedes reed?

Blij dat ze haar kinderen naar een witte school heeft overgeplaatst. En schijnheilig dat ze ondertussen Amsterdam vernaggelt met dr linkse politiek.
Nee die auto was van haar man en zo ver ik me herinner was die omgebouwd voor andere brandstof anders mocht hij hem niet rijden van haar. Ze wist dat het een boel commentaar zou gaan geven.
pi_209272690
quote:
Klopt. Die mensen klagen over discriminatie en vervolgens doen het zelf ook.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_209273006
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2023 08:24 schreef HSG het volgende:

[..]
Klopt. Die mensen klagen over discriminatie en vervolgens doen het zelf ook.
Iedereen wil in principe een goede school voor z'n kinderen. Halsema ook. Alleen boeit het Halsema niet als jouw of mijn kinderen noodgedwongen in een klas moeten zitten met allemaal Syriërs, Afghanen en Rif-figuren.
pi_209273419
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2023 19:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Droom lekker verder.
Is toch typisch dat ideologieën altijd de realiteit moeten ontkennen.
  donderdag 25 mei 2023 @ 09:41:40 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209273448
Ik ken zat mensen die hun kind al voor het derde jaar hebben aangemeld op een basisschool en dat is niet in de Randstad. Volgens mij wordt die regel overal overtreden maar ja wat wil je als je het niet doet pis je buiten de pot.
pi_209273561
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 09:01 schreef Halcon het volgende:

[..]
Iedereen wil in principe een goede school voor z'n kinderen. Halsema ook. Alleen boeit het Halsema niet als jouw of mijn kinderen noodgedwongen in een klas moeten zitten met allemaal Syriërs, Afghanen en Rif-figuren.
Dat wil iedereen. Maar ik doelde op mensen die eerst roepen dat ze gediscrimineerd worden en vervolgens het zelf ook doen. "Wat een blank kind op deze school. WEG ERMEE!".
  donderdag 25 mei 2023 @ 10:05:42 #141
78780 deedeetee
pi_209273699
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2023 09:53 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat wil iedereen. Maar ik doelde op mensen die eerst roepen dat ze gediscrimineerd worden en vervolgens het zelf ook doen. "Wat een blank kind op deze school. WEG ERMEE!".
Logisch toch want "discriminatie" Zoals hier bedoelt is niet hier in t westen uitgevonden. :D
Alleen het idee dat dit niet mag en het zich schuldig voelen daarover is hier uitgevonden. Daar maken veel mensen natuurlijk goed misbruik van.
pi_209273791
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 10:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Logisch toch want "discriminatie" Zoals hier bedoelt is niet hier in t westen uitgevonden. :D
Alleen het idee dat dit niet mag en het zich schuldig voelen daarover is hier uitgevonden. Daar maken veel mensen natuurlijk goed misbruik van.
Zo zou je het vaak denken. Zie je in de VS ook over het N-woord en hoe de zwarte bevolking dat continue tegen elkaar zegt alsof het normaal is. Maar oh wee als een niet-zwart persoon dat zegt want dan zijn de rapen gaar.
pi_209273824
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:11 schreef datismijnmening het volgende:
Maar ja. Never nooit niet dat mijn kinderen naar een school met meer dan 1 kleurling per klas zou gaan.

En voor de zekerheid zou ik ze zelfs naar een niet al te strikte christelijke school sturen.
Dat wordt dan thuisonderwijs voor je kinderen?
  donderdag 25 mei 2023 @ 10:34:31 #144
78780 deedeetee
pi_209273971
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2023 10:15 schreef HSG het volgende:

[..]
Zo zou je het vaak denken. Zie je in de VS ook over het N-woord en hoe de zwarte bevolking dat continue tegen elkaar zegt alsof het normaal is. Maar oh wee als een niet-zwart persoon dat zegt want dan zijn de rapen gaar.
Het is natuurlijk ook normaal wat niet normaal is dat een blanke niet mee mag doen. Die wordt meteen van iets slechts verdacht ook als er helemaal niks slechts bedoelt is.
pi_209274024
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2023 09:53 schreef HSG het volgende:

[..]
Oh zo. Ja, dat zit in de mens hè. Mensen hebben over het algemeen alleen wat tegen discrimineren als ze zelf worden gediscrimineerd of mensen met wie ze zich verwant voelen.
pi_209276357
De kern hier is dat je niet alleen superdiversiteit hebt in Rotterdam, maar ook supergrote verschillen qua leer- en taalachterstanden bij kinderen. Je wilt je kind niet in een klas hebben waarvan de meeste kinderen nog Nederlands moeten leren. Dat ga je gewoon mee met het lage niveau. Niet handig. Dan maar sjoemelen met lijsten om je kind op een betere school te krijgen. Vooral witte D66 en GL bobo's doen dit.
pi_209277226
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2023 10:15 schreef HSG het volgende:

[..]
Je wordt rechtsstreeks uitgesloten van de conversatie. Veel minder inclusief wordt het niet.
  donderdag 25 mei 2023 @ 19:29:35 #148
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209280027
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 09:38 schreef nomina het volgende:

[..]
Droom lekker verder.
Is toch typisch dat ideologieën altijd de realiteit moeten ontkennen.
Zie hier de cijfers:

Ga jij nu die 30% (2 ouders geb. in buitenland) of 46% hoogopgeleid (1 ouder geb. in het buitenland) lopen ontkennen?

JIJ bent degene die wil blijven vasthouden aan het "ze zijn bijna allemaal slecht"-riedeltje. Waarmee je in feite, figuurlijk dan, gewoon spuugt op een steeds groter wordende groep goed opgeleide hardwerkende Nederlanders. En dit, puur op basis van hun afkomst.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)st%2C%2046%20procent.

De realiteit is inderdaad dat er veel problemen zijn met bepaalde groepen allochtone jongeren. En de extreem grote import van nog meer ongeschoolden maakt het er niet beter op. Maar dit neemt niet weg dat er ook een steeds groter wordende groep hoogopgeleide allochtonen ontstaat. Waarom doe jij zo hard je best dat deel v/d realiteit te ontkennen?

Alsof je per se moet blijven volhouden dat ze bijna allemaal slecht zijn omdat het anders te ingewikkeld wordt...

[ Bericht 0% gewijzigd door KreKkeR op 25-05-2023 19:41:23 ]
Krekker is de bom!
pi_209282348
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 19:29 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Zie hier de cijfers:

Ga jij nu die 30% (2 ouders geb. in buitenland) of 46% hoogopgeleid (1 ouder geb. in het buitenland) lopen ontkennen?

JIJ bent degene die wil blijven vasthouden aan het "ze zijn bijna allemaal slecht"-riedeltje. Waarmee je in feite, figuurlijk dan, gewoon spuugt op een steeds groter wordende groep goed opgeleide hardwerkende Nederlanders. En dit, puur op basis van hun afkomst.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)st%2C%2046%20procent.

De realiteit is inderdaad dat er veel problemen zijn met bepaalde groepen allochtone jongeren. En de extreem grote import van nog meer ongeschoolden maakt het er niet beter op. Maar dit neemt niet weg dat er ook een steeds groter wordende groep hoogopgeleide allochtonen ontstaat. Waarom doe jij zo hard je best dat deel v/d realiteit te ontkennen?

Alsof je per se moet blijven volhouden dat ze bijna allemaal slecht zijn omdat het anders te ingewikkeld wordt...
Zo denken ze ook over ons dus allemaal een pot nat.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 04:46:48 #150
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209284227
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2023 22:10 schreef HSG het volgende:

[..]
Zo denken ze ook over ons dus allemaal een pot nat.
Ja iedereen die niet autochtoon Nederlands is, heeft een exact identieke mening over autochtone Nederlanders. Het zijn allemaal Borg met een gedeeld bewustzijn.

En alle FOK!ers zijn puistige zolderkamer nerds die bij hun mama op zolder wonen.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')