Nou, de verrassingsaanval van de Russen van vandaag is toch wel behoorlijk besproken. Zo snel hebben we ze al lang niet meer zien oprukken.quote:Op maandag 22 mei 2023 18:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat de nieuwsberichtgeving hier qua inhoud neutraal is. Wel worden Oekraïense successen voor mijn gevoel breder uitgemeten.
Waar wachten ze op dan? Het Lente offensief zekerquote:Op maandag 22 mei 2023 17:29 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het feit dat het meeste van die spullen nog niet massaal zijn ingezet negeer je voor het gemak maar even? Kom je om de zoveel weken dezelfde domme onzin vragen of 'duiden'?
Dat ja. Of wouden ze vervolgens gaan betogen dat hij de volgende keer wel echt hard komt invliegen?quote:Op maandag 22 mei 2023 18:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit? Als ze een hypersonische raket die niet hypersonisch vliegt uit de lucht knallen, dan hebben ze alsnog een hypersonische raket neergehaald. Of zijn Ferrari's geen supercar meer als ze 30 binnen de bebouwde kom rijden?
Dat zal vast wel wat waarheid inzitten. Je leest artikelen en ziet filmpjes van slimme Urkainers en domme vliegende russen. Die zijn ook nodig.quote:Op maandag 22 mei 2023 17:19 schreef Elan het volgende:
[..]
De wens is de vader van de gedachte maar de realiteit begint eerder op een soort eeuwige militaire patstelling te lijken.
Vind Westerse media in het algemeen en helemaal als je hier meeleest dat er een wel heel optimistisch beeld word geschetst.
Ach het is altijd hetzelfde patroon. Valk voor de bevrijding van Kherson werd vanuit een zekere hoek ook heel hard “PATSTELLING” geroepen. Het is niet geloofwaardig meer.quote:Op maandag 22 mei 2023 18:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zal vast wel wat waarheid inzitten. Je leest artikelen en ziet filmpjes van slimme Urkainers en domme vliegende russen. Die zijn ook nodig.
Maar het schetst bij mij niet het beeld dat het allemaal rooskleurig gaat voor ze hoor. Behalve bij het Kherson offensief. Maar dat ging dan ook heerlijk.
Kharkov bedoel je. Bij Kherson vertrokken de Russen iets georganiseerder.quote:Op maandag 22 mei 2023 18:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zal vast wel wat waarheid inzitten. Je leest artikelen en ziet filmpjes van slimme Urkainers en domme vliegende russen. Die zijn ook nodig.
Maar het schetst bij mij niet het beeld dat het allemaal rooskleurig gaat voor ze hoor. Behalve bij het Kherson offensief. Maar dat ging dan ook heerlijk.
Want het zou zomaar kunnen dat die hypersonische raket ff gas terug deed, toen die geraakt werd ofzo?quote:Op maandag 22 mei 2023 18:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik wil gewoon bevestigend weten of die dingen hypersonisch vlogen toen ze door de patriots geraakt waren.
Cherson.quote:Op maandag 22 mei 2023 18:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kharkov bedoel je. Bij Kherson vertrokken de Russen iets georganiseerder.
Erger, de Kinzhal is een hypersonische ballistische raket die (in deze configuratie) vooral schade doet door kinetische energie.quote:Op maandag 22 mei 2023 18:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want het zou zomaar kunnen dat die hypersonische raket ff gas terug deed, toen die geraakt werd ofzo?
Zo werken raketten niet hé?
Wilde ik net zeggen jaquote:
Denk dat dit ook het hele idee was.quote:Op maandag 22 mei 2023 17:59 schreef Bensel het volgende:
Zal mij niets cverbazen als vanacht oekraine gebruik maakt van de verwarring van de russen en begint met hun eigen offensief
Free State of Jones!quote:Op maandag 22 mei 2023 18:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De vlag van het verzet wappert in Moskou!
Nog beter.quote:
Dus ze vlogen gewoon supersonisch/ subsonisch in de buurt het Oekraïense luchtafweergeschut?quote:Op maandag 22 mei 2023 18:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dúh, dat is toch de vraag of ze hypersonisch uit de lucht gehaald zijn of niet? Als dat zo is, is het bijzonder. Zo niet, dan is het gewoon alledaags.
Dus waar zijn die data?
Dat inderdaad, zou hilarisch zijn.quote:Op maandag 22 mei 2023 18:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nog beter.
Die troepen nu veilig terugtrekken, en overmorgen dit trucje opnieuw maar dan 100 KM naar het westen/oosten.
Zodat rus geen andere keus heeft dan een massale hoeveelheid troepen over de gehele lengte van de grens te zetten.
In welk parallel universum leef jij?quote:Op maandag 22 mei 2023 17:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja leuk die absolute aantallen, vooral oude troep natuurlijk in Rusland. Plus Oekraïne krijgt inmiddels ongeveer militaire steun van de hele wereld waaronder de VS. Militair gezien staat er echt geen maat op wat de VS aan materieel tot zijn beschikking heeft en vooral de absurde mate van kwaliteit er van. Je zou het dus ook kunnen omdraaien en zeggen wat bijzonder dat dit ondanks miljardensteun en superieure wapenleveranties nog steeds niet beslist is in Oekraïens/NATO voordeel..
Mag nog steeds @Elanquote:Op maandag 22 mei 2023 18:10 schreef Raw85 het volgende:
@:Elan, verlicht ons en kom gerust eens met een handvol (laten we eens beginnen met een stuk of vijf) bronnen die volgens jou wél te vertrouwen zijn. Anders is het enkel gelul in de ruimte.
Bij deze bevestigd.quote:Op maandag 22 mei 2023 18:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik wil gewoon bevestigend weten of die dingen hypersonisch vlogen toen ze door de patriots geraakt waren.
Op hetzelfde moment dat je dat plaatste vielen Russen Rusland aan op Russisch grondgebied.quote:Op maandag 22 mei 2023 17:04 schreef Elan het volgende:
Vraag me af of ze op enig moment niet gewoon te weinig mannen hebben om die oorlog te blijven volhouden omdat ze per saldo minder mannen beschikbaar hebben dan Rusland.
Tsja,quote:Op maandag 22 mei 2023 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag me af of ze op enig moment niet gewoon te weinig mannen hebben om die oorlog te blijven volhouden omdat ze per saldo minder mannen beschikbaar hebben dan Rusland.
Fac's?quote:Op maandag 22 mei 2023 15:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Broken arrow, repeat, broken arrow.
Ik heb van @:achja begrepen dat de Russische luchtmacht dol is op hun equalevent van fac's dus hey..
Uit het beeld maak ik niet op dat het met een drone is gefilmdquote:Op maandag 22 mei 2023 19:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Apart filmpje, wie bestuurt de drone die de opname maakt? Ukraine of Rusland?
[ twitter ]
Forward air controllers. Sorry, ik gebruik zoveel Engels op een dag dat ik dat helaas ook in m'n Nederlands smeerquote:
Maakt dat ze dan ineens tot subsone wapens?quote:Op maandag 22 mei 2023 17:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waar is de data dat die dingen ook werkelijk hypersonisch vlogen toen ze uit de lucht werden geschoten door patriots?
Geen drone. Dit filmpje maakt iemand vanuit een huis.quote:Op maandag 22 mei 2023 19:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Apart filmpje, wie bestuurt de drone die de opname maakt? Ukraine of Rusland?
[ twitter ]
Ja, is zeker een standaard term (faccers) maar ik kon er niet uithalen dat je dat bedoelde.quote:Op maandag 22 mei 2023 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Forward air controllers. Sorry, ik gebruik zoveel Engels op een dag dat ik dat helaas ook in m'n Nederlands smeer
Heb ook geen idee of de klu die term zo hanteert. In ieder geval niet als fac, zoveel is duidelijk
Jij had het een tijdje terug over het feit dat vliegers van Rusland voornamelijk vanaf de grond aangestuurd worden en vrijwel geen enkele eigen inbreng hebben. Vandaar.quote:Op maandag 22 mei 2023 19:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, is zeker een standaard term (faccers) maar ik kon er niet uithalen dat je dat bedoelde.
Max 3 dagenquote:Op maandag 22 mei 2023 19:40 schreef Nattekat het volgende:
Zouden ze nu Moskou in 3 dagen gaan veroveren?
De geit is gemolken, ik herhaal de geit is gemolken.quote:Op maandag 22 mei 2023 15:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Broken arrow, repeat, broken arrow.
De kikker kijkt blauw, de kikker kijkt blauw.quote:Op maandag 22 mei 2023 19:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
De geit is gemolken, ik herhaal de geit is gemolken.
Hetzelfde geldt overigens ook voor de Su-57; daarvan vliegt enkel een handjevol pre-productie toestellen rond. Het ontwikkel- en testprogramma heeft vanwege stelselmatige tegenslagen (materiaalmoeheid, een toestel dat tijdens een testvlucht in de fik vloog etc.) jarenlange vertraging opgelopen.quote:Op maandag 22 mei 2023 18:08 schreef Afwazig het volgende:
[..]
De armate is een fucking meme. Een prototype die met de hand wordt geassembleerd. Als er meer dan 20 zijn is het veel.
Maar grote kans dat die geen Mach 10 haalt zoals de Russen zeggen.quote:Op maandag 22 mei 2023 18:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want het zou zomaar kunnen dat die hypersonische raket ff gas terug deed, toen die geraakt werd ofzo?
Zo werken raketten niet hé?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2023_Belgorod_Oblast_attackquote:Op maandag 22 mei 2023 19:50 schreef heywoodu het volgende:
Ben even aan het teruglezen enzo, maar heeft iemand een samenvatting in 1-2 zinnen wat er in Belgorod gebeurt, of is dat allemaal nog niet duidelijk?
De slager Thierry is een NSB’er!quote:Op maandag 22 mei 2023 19:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
De geit is gemolken, ik herhaal de geit is gemolken.
Waarschijnlijk Russen van dit legion https://twitter.com/legion_svoboda die Belgorod oblast zijn binnengedrongen met hulp van Oekraïne. Onduidelijke zaken zoals neergestorte helikopters, ingenomen politiebureau/militaire wagens van het Russische leger.quote:Op maandag 22 mei 2023 19:50 schreef heywoodu het volgende:
Ben even aan het teruglezen enzo, maar heeft iemand een samenvatting in 1-2 zinnen wat er in Belgorod gebeurt, of is dat allemaal nog niet duidelijk?
Nee ik verwacht snel een referendum terwijl er nog geschoten wordt, waarin 99% komt opdagen en 95% voor de onafhankelijke republiek is. Moskou is pas over 8 jaar zodat Rusland zich een beetje kan voorbereiden.quote:Op maandag 22 mei 2023 19:40 schreef Nattekat het volgende:
Zouden ze nu Moskou in 3 dagen gaan veroveren?
Russische 'rebellen', die aan Oekraïnse zijde tegen de Russen vechten, zijn de grens overgestoken in de Belgorod regio en hebben daar al meerdere dorpen bezet.quote:Op maandag 22 mei 2023 19:50 schreef heywoodu het volgende:
quote:Op maandag 22 mei 2023 19:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij had het een tijdje terug over het feit dat vliegers van Rusland voornamelijk vanaf de grond aangestuurd worden en vrijwel geen enkele eigen inbreng hebben. Vandaar.
Niet zo lang geleden docu over vietnam gezien waar dit zijdelings voorbij kwam, incluis de broken arrow call.
Waar moet de 74e vandaan komen? Bakhmut of elders?quote:Op maandag 22 mei 2023 19:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Russische 'rebellen', die aan Oekraïnse zijde tegen de Russen vechten, zijn de grens overgestoken in de Belgorod regio en hebben daar al meerdere dorpen bezet.
Zou flink gevochten worden en Rusland haalt de 74e brigade terug uit Oekraïne om in Belgorod tegen de rebellen te vechten.
Volgens mij heeft Achja hier nog niet zo heel lang geleden geschreven dat niet alle hypersone raketten gedurende hun hele vlucht supersonisch vliegen. Of de raket nu tijdens het supersonische of subsonische deel van zijn vlucht neergehaald is maakt voor het eindresultaat niets uit; een uitgeschakelde Kinzhal is een uitgeschakelde Kinzhal...quote:Op maandag 22 mei 2023 18:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tering wat is dit dom hahahahaha![]()
De vraag is of ze < mach 1 of >>> mach 1 vlogen. Als je tegen een voetbal schopt kan die toch ook, afhankelijk van hoe hard, met, ik noem maar wat, 10 km/h vliegen en 30 km/h? Gas terug, kom op doe niet zo oliedom man.
Er zijn wat kerels de grens over gegaan met een goed opgezette angst en misinformatie campagne op de Russische Telegram en de Russen reageren met heel veel heli's. De Oekraïners zijn de hele dag al aan het meemen alsof de mysterieuse groene mannetjes uit 2014 nu hetzelfde komen doen in Rusland.quote:Op maandag 22 mei 2023 19:50 schreef heywoodu het volgende:
Volgens mij hebben die in Lyman gevochten.quote:Op maandag 22 mei 2023 19:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Waar moet de 74e vandaan komen? Bakhmut of elders?
Speznaz kan van alles zijn. MVD, FSB, leger.quote:Op maandag 22 mei 2023 19:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Spetnaz is special forces, zou wel bijzonder zijn als die zich overgeven. Die horen ook niet in de trenches
[ twitter ]
Tjah de Russen hebben geen equivalent van een Goebbels.. dan krijg je dit.quote:Op maandag 22 mei 2023 19:56 schreef Starhopper het volgende:
Volgens de Russische media gaat het om 39 terroristen?Die 39 man hebben dan flink wat paniek veroorzaakt en terrein veroverd. Maakt dit het niet juist erger? Hoe kunnen ze ooit verkopen dat ze het niet eens kunnen opnemen tegen maar 39 man?
Met 39 man een stad van 300.000 inwoners (deels) laten evacuerenquote:Op maandag 22 mei 2023 19:56 schreef Starhopper het volgende:
Volgens de Russische media gaat het om 39 terroristen?Die 39 man hebben dan flink wat paniek veroorzaakt en terrein veroverd. Maakt dit het niet juist erger? Hoe kunnen ze ooit verkopen dat ze het niet eens kunnen opnemen tegen maar 39 man?
Duitsland wilt de Arrow 3 van Israel kopen maar de VS blokkeert dit al een lange tijd (en bij meer transacties in het verleden deden ze moeilijk) omdat ze natuurlijk liever willen dat Duitsland de overpriced Patriots koopt.quote:Assad points to the Patriot weapons system, a pillar of air defenses for the U.S., NATO, Ukraine and Taiwan. In 2015, Assad ordered a review and Army negotiators discovered Lockheed Martin and its subcontractor, Boeing, were grossly overcharging the Pentagon and U.S. allies by hundreds of millions of dollars for the Patriot's PAC-3 missiles.
russische 74e gemotoriseerde brigade zit/zat 6km ten noorden van Kremmina, en 15km ten zuiden van Svatove.quote:Op maandag 22 mei 2023 19:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Waar moet de 74e vandaan komen? Bakhmut of elders?
Ah, zo. Ground control interception idd. Maar dat zijn geen faccers meer gevechtsleiders (luchtverkeersleiders).quote:Op maandag 22 mei 2023 19:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij had het een tijdje terug over het feit dat vliegers van Rusland voornamelijk vanaf de grond aangestuurd worden en vrijwel geen enkele eigen inbreng hebben. Vandaar.
Ken deze niet. Zal hem eens kijken.quote:Niet zo lang geleden docu over vietnam gezien waar dit zijdelings voorbij kwam, incluis de broken arrow call.
Volgens mij Rusland, om het proberen te downplayen.quote:Op maandag 22 mei 2023 20:15 schreef Korenfok het volgende:
Is het rusland die roept dat het 'maar' 39 man is (dus niks aan de hand, iedereen is de trouw aan Rusland, poetin is geweldig)?
Of komt het uit de oekraine koker dat 'maar' 39 man een hele zelfstandige regio op zij kop zet en Rusland in paniek schiet, van een beetje trollen?
Of is die 39 man gewoon bullshit?
quote:Op maandag 22 mei 2023 20:16 schreef oheng het volgende:
Blijkt dat het russische leger óók het op 1 na beste leger is in rusland!
Jaquote:Op maandag 22 mei 2023 20:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Volgens mij Rusland, om het proberen te downplayen.
Zou je denken?quote:Op maandag 22 mei 2023 20:17 schreef BeriBeri het volgende:
[ twitter ]
Dit ziet er wel heel erg nep uit
Zou het?quote:Op maandag 22 mei 2023 20:17 schreef BeriBeri het volgende:
[ twitter ]
Duidelijk een echt filmpje!!quote:Op maandag 22 mei 2023 20:17 schreef BeriBeri het volgende:
[ twitter ]
Downplayen moet je pas doen als je de situatie onder controle hebt.quote:Op maandag 22 mei 2023 20:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Volgens mij Rusland, om het proberen te downplayen.
haha nee, het was echt een docu die ik ooit gedownload had, ik vind online ook alleen maar een handjevol afleveringen en die zijn in bagger kwaliteit.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |