abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 mei 2023 @ 19:08:21 #226
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209232146
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 15:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is ook dom. Net als doen alsof het er niet meer is.
Over de T-15, Su-57 en Su-75 hoeft inderdaad niet lang gesproken te worden; daarvan bestaat nl. enkel een handjevol prototypes (T-14, Su-57) of hooguit een mock-up. (Su-75) Geen van allen zal echter het productiestadium bereiken omdat de Russen daar om meerdere redenen (geen potentiële buitenlandse klanten meer, geen budget, westerse sancties op benodigde componenten, te weinig kundig personeel etc.) niet toe in staat zijn.
pi_209232265
quote:
"Gefeliciteerd met de inname van de stad. PS. Je bent omsingeld."
pi_209232390
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 21 mei 2023 @ 19:43:18 #230
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209232412
Prigozhin moet natuurlijk nu zijn overwinning claimen, want over 4 dagen gaat hij, zoals eerder benoemd, zijn Wagner troepen terug trekken en dan is Bachmoet binnen no time definitief in Oekraïense handen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209232440
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 19:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Prigozhin moet natuurlijk nu zijn overwinning claimen, want over 4 dagen gaat hij, zoals eerder benoemd, zijn Wagner troepen terug trekken en dan is Bachmoet binnen no time definitief in Oekraïense handen.
Mien God is dat het nieuwe stokpaardje nu?

Laat OEK gewoon een fatsoenlijk offensief voorbereiden voor een grote zege elders.
Wie kan dat Bahgmoet nou schelen?
Vakman pur sang
pi_209232556
quote:
Oh ja, de VDV zit er nu ook. Werden die bij Kyiv niet hard verslagen door een allegaartje van het lokale garnizoen, wat reservisten, lokale politie en burgers met jachtgeweren?

quote:
in late April, Bellingcat journalist Christo Grozev reported that he "personally checked" and that Russia had lost "almost 90% of its best paratroopers" in the first echelon of the invasion.[59] A large number of helicopters were shot down by Ukrainian defenses and the paratroopers were stranded without armored vehicles or air support.[60] In early May, the UK MoD stated that the VDV units and other elite forces had suffered high losses and that it would "probably take years for Russia to reconstitute these forces."[61]

On 19 June 2022, it was reported by Odesa military-civilian spokesperson Serhiy Bratchuk[62][63] that Putin had sacked Serdyukov for his doomed bid to take Hostomel airfield in which few of the invading soldiers survived.[62][64][63] This was confirmed by Russian media reports.[65] He was replaced by Colonel General Mikhail Teplinsky.

According to BBC News Russian and the Mediazona news website, 1,522 VDV deaths were documented by 12 February 2023.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2023 19:56:09 ]
pi_209232562
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Laat OEK gewoon een fatsoenlijk offensief voorbereiden voor een grote zege elders.
Geen idee waarom je zo'n reactie post.

Prigozhin heeft een tijd geleden al aangekondigd dat de Wagner troepen op 25/5 het gebied rond Bachmoet gaat verlaten en het lijkt er steeds meer op dat het reguliere Russische leger niet in staat zal zijn om eenzelfde verdediging vol te kunnen houden. Na maanden van gevechten is een (morele) overwinning alles voor Prigozhin ook als dat geen enkele militaire waarde heeft.
pi_209232565
quote:

[..]

Poetin. Voor hem is het heel belangrijk.
pi_209232567
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209232579
quote:
Als dat dan nog kan. Versterkingen worden flink bestookt en op de flanken rukt Oekraïne op.
  zondag 21 mei 2023 @ 19:59:43 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209232594
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 19:55 schreef Ulx het volgende:
Oh ja, de VDV zit er nu ook. Werden die bij Kyiv niet hard verslagen door een allegaartje van het lokale garnizoen, wat reservisten, lokale politie en burgers met jachtgeweren?
Humor is bij jou de laatste weken ver te zoeken of niet dan?
pi_209232604
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 19:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als dat dan nog kan. Versterkingen worden flink bestookt en op de flanken rukt Oekraïne op.
Ze kunnen het in elk geval niet behouden. Of ze het uberhaupt kunnen veroveren is maar de vraag, maar wat wel zeker is is dat ze zullen claimen dat ze het verovert hebben.
pi_209232605
quote:
We weten onderhand dat Prigozhin daar blijkbaar geen beslissingsbevoegdheid toe heeft. Vraag me ernstig af of de militaire staf dat gaat toestaan en hem niet opnieuw klemt zet en geen terugtrekking op korte termijn toestaat?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_209232616
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 20:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]
We weten onderhand dat Prigozhin daar blijkbaar geen beslissingsbevoegdheid toe heeft. Vraag me ernstig af of de militaire staf dat gaat toestaan en hem niet opnieuw klemt zet en geen terugstrekking op korte termijn toestaat.?
We gaan het zien voor donderdag.
pi_209232628
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 19:59 schreef AchJa het volgende:

[..]
Humor is bij jou de laatste weken ver te zoeken of niet dan?
Ik hou niet van humor. Er wordt al genoeg gelachen in dit land.
pi_209232649
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 20:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]
We weten onderhand dat Prigozhin daar blijkbaar geen beslissingsbevoegdheid toe heeft. Vraag me ernstig af of de militaire staf dat gaat toestaan en hem niet opnieuw klemt zet en geen terugtrekking op korte termijn toestaat.?
Ik vraag me af wat die nu denken. Er is niet echt een oplossing voor deze overwinning.
pi_209232780
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Geen idee waarom je zo'n reactie post.

Prigozhin heeft een tijd geleden al aangekondigd dat de Wagner troepen op 25/5 het gebied rond Bachmoet gaat verlaten en het lijkt er steeds meer op dat het reguliere Russische leger niet in staat zal zijn om eenzelfde verdediging vol te kunnen houden. Na maanden van gevechten is een (morele) overwinning alles voor Prigozhin ook als dat geen enkele militaire waarde heeft.
Dat lijkt me totaal niet aan de orde.
Een stad verdedigen is veel makkelijker dan heroveren.
Gaat niet gebeuren denk ik.

Sterker nog het geeft valse hoop en daardoor een motivatiedaling ipv stijging.
Vakman pur sang
pi_209232909
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 20:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat probeer je nu te zeggen?
Dat Oekraïne niet moet beweren dat ze Bachmoet terug gaan verover?
Dat ze niet moeten proberen om die stad terug te veroveren?
Of dat het ze niet gaat lukken om die stad te heroveren?
pi_209233004
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 20:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wat probeer je nu te zeggen?
Dat Oekraïne niet moet beweren dat ze Bachmoet terug gaan verover?
Dat ze niet moeten proberen om die stad terug te veroveren?
Of dat het ze niet gaat lukken om die stad te heroveren?
Niet moeten beweren.
Ze dienen zich op een heel serieus offensief voor te bereiden, met heel veel dure spullen uit EU en de VS. Dus geen domme beweringen doen over een half belangrijk stadje.
En dan nog, doe het gewoon en ga niet vooraf pochen dat je dat gaat doen.
Vakman pur sang
  zondag 21 mei 2023 @ 20:37:55 #247
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_209233025
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 20:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou ja, mocht oekraine daar zin in hebben, kunnen ze natuurlijk een bladzijde van rus' handboek pakken, en elke vermeende stelling van rus naar de maan bombarderen. Over de stad heel houden hoef je toch niet druk meer over te maken.

Afhankelijk van hoe ver ze precies zijn met een eventuele omcirkeling zie ik het ook niet gebeuren. Het zou ook helemaal geen doel dienen.

Maar dat is tenzij ze denken een goeie kans te maken.
Scorched earth
pi_209233066
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 20:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Niet moeten beweren.
Ze dienen zich op een heel serieus offensief voor te bereiden, met heel veel dure spullen uit EU en de VS. Dus geen domme beweringen doen over een half belangrijk stadje.
En dan nog, doe het gewoon en ga niet vooraf pochen dat je dat gaat doen.
Ik heb ze dat nog niet horen beweren.

Ikzelf postte hier net dat als Wagner besluit om op 25/5 zich terug te trekken, dat ik dan verwacht dat Oekraïne binnen korte tijd die stad terug herovert heb. En verder dat ik vermoed dat het Prigozhin slechts om een symbolische overwinning te doen is en hij niks geeft om de militaire waarde van die stad.
pi_209233151
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 17:09 schreef AchJa het volgende:
Het zijn simpelweg verschillende toestellen. Even puur naar de bewapening kijkend, als we kijken naar het meest ver komende AA missile wat onder de F16 gehangen kan worden dan is dat de AMRAAM, daar kan hij 6 van meenemen, de SU-35 kan 12 AA-12's (Russiche tegenhanger van de AMRAAM) meenemen, echter kan de SU-35 twee AA-13's met een range van 400km meenemen. De AMRAAM heeft een range 160km... Dus dan ben je al zwaar in het nadeel, al dat dogfight geneuzel is leuk voor de film. Daarbij is de F16 radar een stuk ouder dan die in de SU-35.
Vraag me af of we meer Russische straaljagers gaan zien in het Oekraiense luchtruim als de F-16's daar actief zijn? Volgens mij vliegen ze amper over namelijk, of ten noord/oost/zuid van de frontlinie op "veilige" afstand.

De F-16's gaan de oude toestellen van Oekraine vervangen dus sowieso is het een gigantische verbetering. En ze gaan sowieso niet in Russisch luchtruim vliegen en wellicht is daardoor de kans op een dogfight ook niet zo relevant.
pi_209233320
quote:

[..]

Blijkbaar kan ze dat wel schelen. Hoe veel man ze er wel niet tegen aan gegooid hebben. De VS zei maanden geleden al dat ze beter strategisch konden terugtrekken. Mja, Bachmoet hebben ze nu verloren. Vast omdat ze "strategisch zijn teruggetrokken".
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')