SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Er is een trein gezien in Itali waar die dingen opstonden. Meer bronnen zijn er volgens mij niet?quote:
Nee, maar je weet dat men in Europa nu losgaat met zwaar spul. Dat is gewoon niet meer te ontkennen.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Er is een trein gezien in Itali waar die dingen opstonden. Meer bronnen zijn er volgens mij niet?
Nuttelozer dan de Fennek, de Stryker of de Boxer?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 18:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wieltjes meuk, leuk voor de woestijn en de verharde wegen. Ongeschikt voor cross country movement.
De theorie dat de Russen hun eigen vliegtuigen uit de lucht hebben geschoten lijkt me wat realistischer.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:57 schreef speknek het volgende:
Het was mogelijk een Patriot die de Oekrainers naar de grens hadden gereden om de twee straaljagers en helikopters neer te schieten.
Net zo nutteloos. Die door nood en bezuinigingen geboren 13 Ltbrig (wielzielbrigade) levert geen fatsoenlijke gevechtskracht. Daarbij hebben de Fennek, Stryker en Boxer een totaal andere taak maar goed.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:57 schreef Ulx het volgende:
Nuttelozer dan de Fennek, de Stryker of de Boxer?
Jep, al maandenlang wordt Ukraine eraan herinnert dat ze niet richting Rusland mogen schieten en dan zouden ze met de Patriots dit alsnog doen? Super ongeloofwaardigquote:Op vrijdag 19 mei 2023 20:02 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De theorie dat de Russen hun eigen vliegtuigen uit de lucht hebben geschoten lijkt me wat realistischer.
Vanmorgen was je ook al te laat geweest.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:57 schreef speknek het volgende:
Deze wilde ik vanochtend posten, maar was er niet aan toegekomen, dus excuses als het al behandeld is, maar ik vond het wel een interessante conspiracy theory.
[ twitter ]
Het was mogelijk een Patriot die de Oekrainers naar de grens hadden gereden om de twee straaljagers en helikopters neer te schieten.
Wel nieuw: eindelijk weer eens een goeie boem.
[ twitter ]
[ afbeelding ]
En dat maal 4, of 5?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 20:02 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De theorie dat de Russen hun eigen vliegtuigen uit de lucht hebben geschoten lijkt me wat realistischer.
Ik betwijfel of zoiets ook over het neerhalen van vliegtuigen die op stand-off afstand aanvallen is gezegd. Sterker nog, het zou me niet verbazen als dit een demonstratie is geweest om Rusland duidelijk te maken dat ze beterquote:Op vrijdag 19 mei 2023 20:08 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Jep, al maandenlang wordt Ukraine eraan herinnert dat ze niet richting Rusland mogen schieten en dan zouden ze met de Patriots dit alsnog doen? Super ongeloofwaardig
Ho ho ! Wikipedia is lovend!quote:Op vrijdag 19 mei 2023 20:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Net zo nutteloos. Die door nood en bezuinigingen geboren 13 Ltbrig (wielzielbrigade) levert geen fatsoenlijke gevechtskracht. Daarbij hebben de Fennek, Stryker en Boxer een totaal andere taak maar goed.
Een fatsoenlijke gevechtbrigade (mech, pantser of infanterie) staat op tracks ivm cross country movement. Dat weet iedere manoeuvreman.
Tuurlijk, maar de enige reden waarom wij de 13e brigade konden behouden (op wielen!) was omdat we misschien in de toekomst wel op safari zouden gaan in Afrika en daar kun je beter met wieltjes opereren dan met tracks.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 20:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ho ho ! Wikipedia is lovend!
Het zal uitmaken dat Oekrane kan bepalen waar ze het spulletje inzetten?
Er zijn toch gewoon wegen in Oekrane? En door een graanveld crossen moet ook wel lukken. Mij lijkt het juist een hele handige om bij een thunder run te gebruiken. Deze dingen halen zo'n 100 km/u op de weg, dus overal achter de linies opduiken en chaos en shit voor de Russen veroorzaken kunnen ze als de beste. Nadat er eenmaal een gat in de linies is gemept is dat denk ik een goede mogelijkheid. De Russen zijn niet bepaald mobiel dus daar hebben Centauro's toch een voordeel. Meer nog dan een tank denk ik.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 20:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Net zo nutteloos. Die door nood en bezuinigingen geboren 13 Ltbrig (wielzielbrigade) levert geen fatsoenlijke gevechtskracht. Daarbij hebben de Fennek, Stryker en Boxer een totaal andere taak maar goed.
Een fatsoenlijke gevechtbrigade (mech, pantser of infanterie) staat op tracks ivm cross country movement. Dat weet iedere manoeuvreman.
Het is wel vreemd dat de generale staf van Oekrane dat zelf niet weet, die vroegen juist expliciet om dis soort voertuigen.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 20:21 schreef AchJa het volgende:
.
Daarbij weten we met ons allen wel hoe het terrein er in Oekraiene utiziet na een paar dikke buien.
Duh,quote:Op vrijdag 19 mei 2023 20:26 schreef ExTec het volgende:
Ja, ik denk niet dat ze ze afslaan omdat jij het niks vind
Nee, die vragen vooral om tanks en vliegtuigen...quote:Op vrijdag 19 mei 2023 20:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is wel vreemd dat de generale staf van Oekrane dat zelf niet weet, die vroegen juist expliciet om dis soort voertuigen.
In het openbaar. Vragen om tanks en vliegtuigen blijft toch meer hangen bij het grote publiek. Ik denk niet dat het hele goede PR is om te smeken om Oshkosh tanktransporters of gepantserde bulldozers. Maar ze werden wel geleverd omdat Oekrane ook wel weet wat ze kunnen gebruiken en daar in overleg gewoon om vraagt.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 20:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, die vragen vooral om tanks en vliegtuigen...
Ik geloof je best wat betreft de functionaliteit hoor.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 20:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de enige reden waarom wij de 13e brigade konden behouden (op wielen!) was omdat we misschien in de toekomst wel op safari zouden gaan in Afrika en daar kun je beter met wieltjes opereren dan met tracks.
Daarbij weten we met ons allen wel hoe het terrein er in Oekraiene utiziet na een paar dikke buien.
Maar goed, ze doen verder maar.
Toch niet de appartementen voor gemporteerde Russische werkluiquote:
Marioepol op terug de grens over.quote:
Die verbaast me niets. De harde kern zal niet zozeer sterven in die greppels rond Bakhmut.quote:
Het zou goed nieuws zijn, maar als ik het goed lees is het allemaal gebaseerd op een anonieme bron in een Telegram-kanaal.quote:
Maar wat vind rob er van?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 21:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goede draad van voormalig luchtmachtofficier en hoogleraar war studies…
Waarom schieten ze die decoys dan niet uit de lucht en hoezo zou zo'n decoy een schot op eigen vliegtuig en helicopters veroorzaken. Klinkt niet logisch in ieder geval.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 21:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Het was dus Russische air defense die hun eigen vliegtuigen en helicopters neerschoot omdat ze misleidt werden door Ukrainse decoys
https://www.reddit.com/r/(...)rs_to_transfer_f16s/
The fighters were taken out by Russian air defense, due to a slew of Ukrainian fired decoy missiles that can actively mimic all kinds of airborne threats with not just EM signals, but also mimic the actual flight chatacteristics of enemy aircraft. That caused Russian AA to accidentally take down their own assets.
En een decoy die een helicopter na zou kunnen doen? Lijkt me niet logisch.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Waarom schieten ze die decoys dan niet uit de lucht en hoezo zou zo'n decoy een schot op eigen vliegtuig en helicopters veroorzaken. Klinkt niet logisch in ieder geval.
Dit is wel het bewijs dat de militaire censuur ook in het Westen moet worden ingevoerd.quote:
Indien dit daadwerkelijk het geval was zou ik me kunnen voorstellen dat ze hetzelfde signaal uitzonde als de Russische vliegtuigen/helicopters. Of in elk geval van het soort vliegtuig/helicopter van Rusland in de lucht. De luchtmacht ziet opeens een heleboel van die signalen het land binnen vliegen en raken in paniek. Wanneer het luchtafweer begint te schieten gewoon het signaal uitzetten en hun eigen vliegtuigen zijn de enige signalen nog in de lucht.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Waarom schieten ze die decoys dan niet uit de lucht en hoezo zou zo'n decoy een schot op eigen vliegtuig en helicopters veroorzaken. Klinkt niet logisch in ieder geval.
Ja, dat kan wel. Je kan natuurlijk het signaal wat normaal op je afkaats zelf versterkt uitzenden. En dan lijkt je vele malen groter dan je bent.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:03 schreef BEFEM het volgende:
[..]
En een decoy die een helicopter na zou kunnen doen? Lijkt me niet logisch.
Daarover gesproken. Waarom koopt NL niet de tankdestroyer versie van de cv90.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:49 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Prima voertuig. Het kan dezelfde granaten als de Leopard 1A5 afschieten, da's ook wel handig.
Maar niet alleen groter maar ook qua snelheid en beweging. Zo'n decoyraket gaat veel te snel voor een helicopterquote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel. Je kan natuurlijk het signaal wat normaal op je afkaats zelf versterkt uitzenden. En dan lijkt je vele malen groter dan je bent.
Maar ik heb niks meegekregen dat die VS geleverde stoor raketten daar ingezet zijn, lijkt me ook een gok, mss reageert rus er anders op dan je denkt, heb je die dingen voor niks verschoten.
Maar het is maar een van de vele meningen
Krijsende anti-westerse wappies in 3... 2... 1...quote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is wel het bewijs dat de militaire censuur ook in het Westen moet worden ingevoerd.
Dit helpt alleen de vijand.
Bedenk dit maar eens: de Patriots worden geleverd aan Oekraine, en meteen vallen de russische vliegtuigen met bosjes uit de lucht.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 20:08 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Jep, al maandenlang wordt Ukraine eraan herinnert dat ze niet richting Rusland mogen schieten en dan zouden ze met de Patriots dit alsnog doen? Super ongeloofwaardig
het is een opinie stuk uit de WSJ, en dus speculatie en geen journalistiek stuk, wat dus bewijs veoring vraagt.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is wel het bewijs dat de militaire censuur ook in het Westen moet worden ingevoerd.
Dit helpt alleen de vijand.
Daarover gesproken. Waarom koopt NL niet de tankdestroyer versie van de cv90.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:49 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Prima voertuig. Het kan dezelfde granaten als de Leopard 1A5 afschieten, da's ook wel handig.
Nee hoor NL heeft die al twee toegezegd.quote:
Daar heb je een goed punt. Zo'n decoy ding gaat >1000Km/h. Helikopter zoiets als 300.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:14 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar niet alleen groter maar ook qua snelheid en beweging. Zo'n decoyraket gaat veel te snel voor een helicopter
Jawel hoor, er zijn verschillende video's per dag waarbij Oekraense voertuigen of troepen vernietigd worden. Het staat alleen allemaal op telegram. Overigens van Oekraense zijde staat er ook meer op telegram.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Je ziet de Russen zulke successen niet delen met al die raketten van ze..
Mijnenvegers toch?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daarover gesproken. Waarom koopt NL niet de tankdestroyer versie van de cv90.
Ik zou liever nieuwe tanks zien maar hier kun je in iedergeval nog mee voor de dag komen.
[..]
Nee hoor NL heeft die al twee toegezegd.
Een voertuig of soldaten bij het front is wel enigszins wat anders.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Jawel hoor, er zijn verschillende video's per dag waarbij Oekraense voertuigen of troepen vernietigd worden. Het staat alleen allemaal op telegram. Overigens van Oekraense zijde staat er ook meer op telegram.
Ook inslagen op steden, munitiedepots. Normaal zijn er zo'n ~40 video's per dag (van beide kanten) van het conflict.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:25 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Een voertuig of soldaten bij het front is wel enigszins wat anders.
Tevens oud NF-5 en F16 vlieger.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 21:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goede draad van voormalig luchtmachtofficier en hoogleraar war studies…
NOSquote:Voor het eerst Nederlander op sanctielijst VS
Voor het eerst sinds de Russische invasie van Oekrane hebben de Verenigde Staten een Nederlander op de sanctielijst gezet. De Nederlandse ondernemer Edwin van Ingen is volgens de Amerikanen met een van zijn bedrijven een inkoper voor Russische laboratoria die zich bezighouden met nucleaire en conventionele wapens.
Follow the Money (FTM), dat als eerste berichtte over de Nederlander op de sanctielijst, sprak met Van Ingen. "Verrassend. Wat u zegt is helemaal nieuw voor mij", reageerde hij tegenover het platform voor onderzoeksjournalistiek. "Ik heb nooit iets gedaan waar het ministerie van Economische Zaken geen weet van heeft."
Naar eigen zeggen is Van Ingen niet door de Verenigde Staten benaderd, en heeft hij ook niets gehoord van een Nederlands ministerie. Hij zegt tegen FTM dat zijn vader dertig jaar lang zaken deed met Rusland en dat hij na diens overlijden de onderneming heeft voortgezet, maar dat hij na de Russische inval van Oekrane geen leveringen aan Rusland heeft gedaan, ook niet via landen als China of Turkije.
"Ik heb altijd op vergunningsbasis gewerkt, en mijn apparaten met toestemming gexporteerd. Ik heb nooit iets gedaan waar de betrokken ministeries geen weet van hebben", reageert hij verder. Doordat hij nu op de sanctielijst staat, kan hij geen zaken meer doen met Amerikanen.
Amsterdam:quote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die houten schuiten hebben we al lang niet meer.
Heb je verder een dagtaak aan checken of het wel echt is, die op depots en gebouwen die daadwerkelijk doel waren.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ook inslagen op steden, munitiedepots. Normaal zijn er zo'n ~40 video's per dag (van beide kanten) van het conflict.
Vandaag bijvoorbeeld een munitiedepot in Kostiantivka en inslagen in Krivoj Roj.
Ja, maar daarvoor geldt dan weer dat de informatie voorziening van de VS (satelliet) en Oekraine (grond) verreweg superieur zijn. Zie staaltjes zoals de Moskva, nieuwjaar in Makiivka, Kharkiv offensief, Kerch brug (die brandstof trein lol), aanslagen op hoge russische officieren en collaborateurs, etcquote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ook inslagen op steden, munitiedepots. Normaal zijn er zo'n ~40 video's per dag (van beide kanten) van het conflict.
Vandaag bijvoorbeeld een munitiedepot in Kostiantivka en inslagen in Krivoj Roj.
Bij depots is dat wel te zien als er meerdere explosies zijn. Maar wat er dan opgeblazen is blijft onduidelijk. Bij voertuigen is het wat gemakkelijker, zeker als het om westers geleverde wapens gaat.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 23:02 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Heb je verder een dagtaak aan checken of het wel echt is, die op depots en gebouwen die daadwerkelijk doel waren.
Ik denk dat de lancet drone en FAB-500 de voorname problemen zijn voor de Oekraners inderdaad. De verminderde luchtafweer begint deze maand ook wel wat op te spelen vrees ik. De luchtafweer in Kiev werkt nog tip top, daarbuiten beginnen er meer gaten te komen wat zorgt voor meer luchtactiviteit van de Russische luchtmacht.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 23:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, maar daarvoor geldt dan weer dat de informatie voorziening van de VS (satelliet) en Oekraine (grond) verreweg superieur zijn. Zie staaltjes zoals de Moskva, nieuwjaar in Makiivka, Kharkiv offensief, Kerch brug (die brandstof trein lol), aanslagen op hoge russische officieren en collaborateurs, etc
Enige wat wl een groot probleem is, is de Lancet drone.
Zou hij daar gaan speechen? Laatst was hij in Amsterdam en ging hij speechen in de Ziggo Dome. Zo niet, not a shit was given.quote:
Typisch hypocriet westers gelul. Zelf heb je de halve wereld naar de vernieling geholpen, met het vingertje naar andere wijzen tenzij het om olie gaat want dan heb je ineens geen problemen met genocides en slavernij.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 18:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Typisch hypocriet Putin slaaf gelul.
Echt leer de feiten eens kennen.
Yemen, Irak, Afghanistan of wat je er ook bij wil halen is NIET hetzelfde.
waarom is het oke wat rusland doet? Wanneer is het westen een expansie oorlog begonnen, wanneer zijn er gebieden geannexeerd door de navo of een navo land?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 23:34 schreef HSG het volgende:
[..]
Typisch hypocriet westers gelul. Zelf heb je de halve wereld naar de vernieling geholpen, met het vingertje naar andere wijzen tenzij het om olie gaat want dan heb je ineens geen problemen met genocides en slavernij.
Oh je vindt het dus ook heel verkeerd wat rusland doet en dat er iets tegen gedaan moet worden?quote:
Ik zeg dat westerlingen hypocriet zijn.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 23:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Oh je vindt het dus ook heel verkeerd wat rusland doet en dat er iets tegen gedaan moet worden?
Dat maak jij er van.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 23:45 schreef Korenfok het volgende:
[..]
je staat achter rusland in zijn oorlog met Oekraine?
lastig om gewoon een antwoord te geven?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 23:58 schreef HSG het volgende:
[..]
Ga maar lekker een aantal topics teruglezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |