Dat lijkt jou wel wat, vergrijzing? Zodat als je oud bent er niemand meer is om voor je te zorgen?quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Soms vraag ik me toch echt af waar dat allemaal heen gaat en hoe het eindigt. Het is toch duidelijk dat er gewoon veel te veel mensen zijn. Op de hele aardbol, in Nederland, overal. Dat moet stoppen. En of dat nou immigranten, asielzoekers of broedse Fok!kers zijn dat maakt me verder niet uit. De rem er op.
Want al die Syriers en Eritreers gaan onze billen afvegen?quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat lijkt jou wel wat, vergrijzing? Zodat als je oud bent er niemand meer is om voor je te zorgen?
Het is ook niet alsof we in Nederland een hoog geboortecijfer hebben.
Veel baantjes zijn ook overbodig. Teveel ambtenaren, kantoormensen, ondersteunende bedrijven.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat lijkt jou wel wat, vergrijzing? Zodat als je oud bent er niemand meer is om voor je te zorgen?
provincies die willen geen woningbouw, dus het gaat echt niet gebeurenquote:Op woensdag 24 mei 2023 20:05 schreef galantis het volgende:
Het steeds groter wordende aandeel van eenpersoonshuishoudens komt de woningnood ook niet bepaald ten goede. Een deel daarvan is te wijten aan zaken als vergrijzing maar ook aan individualisering of hoe je het ook wilt noemen. Als je een trend als deze in stand houdt zul je als een bezetene ertegenaan moeten gaan bouwen.
Lees gewoon eens wat er staat, dan kom je minder dom over.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Want al die Syriers en Eritreers gaan onze billen afvegen?
Geweldig. Maar dat theoretische geneuzel maakt het probleem van vergrijzing niet minder.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:05 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Veel baantjes zijn ook overbodig. Teveel ambtenaren, kantoormensen, ondersteunende bedrijven.
Dat kan veel efficiënter, daarbij komt er werkvolk vrij die in branches kunnen werken waar steeds tekort is aan werknemers.
Vergrijzing als groot probleem zien en hierom flinke immigratie in Nederland te rechtvaardigen is een stompzinnig rechts dogma om de immigratie maar hoog te kunnen houden en arbeid heel goedkoop. Als vergrijzing het grootste probleem zou zijn zouden we ook alleen verplegend en verzorgende immigranten kunnen binnen laten.quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geweldig. Maar dat theoretische geneuzel maakt het probleem van vergrijzing niet minder.
Een scheidingspercentage van 50% werkt ook niet echt mee.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:05 schreef galantis het volgende:
Het steeds groter wordende aandeel van eenpersoonshuishoudens komt de woningnood ook niet bepaald ten goede. Een deel daarvan is te wijten aan zaken als vergrijzing maar ook aan individualisering of hoe je het ook wilt noemen. Als je een trend als deze in stand houdt zul je als een bezetene ertegenaan moeten gaan bouwen.
wonen grootouders daar niet gewoon bij de kinderen in huisquote:Op donderdag 25 mei 2023 06:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vergrijzing als groot probleem zien en hierom flinke immigratie in Nederland te rechtvaardigen is een stompzinnig rechts dogma om de immigratie maar hoog te kunnen houden en arbeid heel goedkoop. Als vergrijzing het grootste probleem zou zijn zouden we ook alleen verplegend en verzorgende immigranten kunnen binnen laten.
Hoe doet men dit dan in Japan waar de vergrijzing al volop aan de gang is en men zo goed als geen immigranten heeft.
Gen probleem , komt doordat men gestopt is met rokenquote:Op woensdag 24 mei 2023 23:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geweldig. Maar dat theoretische geneuzel maakt het probleem van vergrijzing niet minder.
Komen genoeg kinderen bij. Als ik in mijn dorp van 900 mensen zie hoeveel kinderen er geboren zijn de laatste 2/3 jaar...quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
dus jij denkt dat de cijfers van het cbs over geboortes niet kloppen..denk je ook dat er stiekem al 100 miljoen miljard mensen in Nederland wonen?quote:Op donderdag 25 mei 2023 08:49 schreef Toine51 het volgende:
Want dat kunnen ze ook goed, ons zaken wijsmaken om andere zaken goed te praten.
De tering zeg! Is het anti immigratie zijn zo primair bij jou geworden dat je niet meer kan zien dat ik het helemaal niet heb over immigratie, maar over het geboortecijfer?quote:Op donderdag 25 mei 2023 06:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vergrijzing als groot probleem zien en hierom flinke immigratie in Nederland te rechtvaardigen is een stompzinnig rechts dogma om de immigratie maar hoog te kunnen houden en arbeid heel goedkoop. Als vergrijzing het grootste probleem zou zijn zouden we ook alleen verplegend en verzorgende immigranten kunnen binnen laten.
Hoe doet men dit dan in Japan waar de vergrijzing al volop aan de gang is en men zo goed als geen immigranten heeft.
Nee. Te laag geboortecijfer.quote:Op donderdag 25 mei 2023 08:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Gen probleem , komt doordat men gestopt is met roken
Ik hou gewoon de cijfers van het CBS aan. No offence.quote:Op donderdag 25 mei 2023 08:49 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Komen genoeg kinderen bij. Als ik in mijn dorp van 900 mensen zie hoeveel kinderen er geboren zijn de laatste 2/3 jaar...
Nou hoeft dat niet representatief te zijn voor heel NL, maar geeft een ander beeld dan wat ze ons wijsmaken.
Want dat kunnen ze ook goed, ons zaken wijsmaken om andere zaken goed te praten.
doorzichtige goedkope rechtse retoriek, leg de discussiepartner woorden in de mond die hij niet zegt en en negeer vooral de kritiek op je vergrijzingsriedeltje. En geef vooral geen antwoord op hoe het nu met Japan en de vergrijzing gaat.quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De tering zeg! Is het anti immigratie zijn zo primair bij jou geworden dat je niet meer kan zien dat ik het helemaal niet heb over immigratie, maar over het geboortecijfer?
De zorgbehoefte in Japan is veel kleiner. In Nederland werkt op dit moment ongeveer 1 op de 6 werkenden in de zorg en in Japan is dat 1 op de 10. Japanners nemen veel mantelzorg op zich terwijl de Nederlander minder voor de ouders zorgt en dus de benodigde zorg inkoopt. Ouderen lijken in Japan ook gezonder te zijnquote:Op donderdag 25 mei 2023 06:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je jonge mensen uit een ander land haalt, vererger je de vergrijzing daar. Is dat sociaal?quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die volwassen syriers en eritreanen die hier komen vergrijzen zelf niet? Wonderlijk.quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees gewoon eens wat er staat, dan kom je minder dom over.
Bij het CBS hebben ze wel vaker cijfers die niet kloppen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
dus jij denkt dat de cijfers van het cbs over geboortes niet kloppen..denk je ook dat er stiekem al 100 miljoen miljard mensen in Nederland wonen?
Goed verhaalquote:Op donderdag 25 mei 2023 10:46 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Bij het CBS hebben ze wel vaker cijfers die niet kloppen.
CBS voert voornamelijk overheidstaken uit he?
Wat ik tegenkom is dat juist de gemeenschap in japan de zorg op zich neemt en niet de kinderen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 10:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De zorgbehoefte in Japan is veel kleiner. In Nederland werkt op dit moment ongeveer 1 op de 6 werkenden in de zorg en in Japan is dat 1 op de 10. Japanners nemen veel mantelzorg op zich terwijl de Nederlander minder voor de ouders zorgt en dus de benodigde zorg inkoopt. Ouderen lijken in Japan ook gezonder te zijn
Nederland had ook wat aan dat geboortecijfer kunnen doen i.p.v. hele boten vol met kansloze figuren importeren.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zolang Nederland een open-deuren beleid blijft voeren ten aanzien van zo'n beetje alles en iedereen zal er inderdaad gewoon een tekort aan (betaalbare) woningen blijven.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ook van dit plan zal weinig terechtkomen. Je ziet nu alweer de bezwaren, regelgeving die niet meewerkt, personeelstekort, stikstof problemen etc.
Ik roep het al een tijd. Deze woningnood gaat tijdens ons leven niet opgelost worden. Het wordt alleen maar erger, door onkunde en bewust beleid.
De vergrijzing wordt juist verergerd door ons immigratie beleid.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nederland had ook wat aan dat geboortecijfer kunnen doen i.p.v. hele boten vol met kansloze figuren importeren.
Maar ja, dan hadden de D66, VVD en GL-miepjes kinderen op moeten gaan voeden.
Dat klopt als een bus. Uiteindelijk zal de wal het schip keren, helaas is het dan te laat.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang Nederland een open-deuren beleid blijft voeren ten aanzien van zo'n beetje alles en iedereen zal er inderdaad gewoon een tekort aan (betaalbare) woningen blijven.
Verder zullen ook de voorzieningen steeds verder uitgehold worden. Een sociale verzorgingsstaat is in deze vorm niet houdbaar.
Ja en tel daarbij op dat veel van die immigranten helemaal niet komen om de reet van bejaarden af te vegen, maar juist drukken op de sociale voorzieningen. I.p.v. te verlichten, gaan ze drukken op die voorzieningen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:41 schreef Homey het volgende:
[..]
De vergrijzing wordt juist verergerd door ons immigratie beleid.
Immers, je ziet vrijwel alleen volwassen mensen de grenzen overlopen. Soms zelfs ouderen. Die vergrijzen evengoed. Het is een pyramidespel.
Een anti-vergrijzing immigratiebeleid zou betekenen dat alleen kleine kinderen hier naar toe zouden moeten komen, maar dat zie je natuurlijk niet.
Ik geloof niet dat Rutte cs. bewust proberen Nederland kapot te maken. Wat ik eerder zie is dat Nederland zich - stukje bij beetje door de jaren heen - een situatie in heeft laten rommelen waarbij veel te veel zeggenschap over belangrijke zaken is verhuisd naar Brussel. Of in elk geval dusdanig gefrustreerd wordt door EU-regeltjes en andere verdragen dat onze eigen beleidsmakers ook helemaal verstrikt zijn geraakt in een web waar ze niet meer uit komen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat klopt als een bus. Uiteindelijk zal de wal het schip keren, helaas is het dan te laat.
Je maakt mij ook niet meer wijs dat het geen bewust beleid is. Niemand is zó incompetent.
Ik geloof dat wel. Want zoals ik zei is niemand zó incompetent. En dat hij weigert op te stappen is ook een keuze. Hij houdt het land bewust in gijzeling.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Rutte cs. bewust proberen Nederland kapot te maken. Wat ik eerder zie is dat Nederland zich - stukje bij beetje door de jaren heen - een situatie in heeft laten rommelen waarbij veel te veel zeggenschap over belangrijke zaken is verhuisd naar Brussel. Of in elk geval dusdanig gefrustreerd wordt door EU-regeltjes en andere verdragen dat onze eigen beleidsmakers ook helemaal verstrikt zijn geraakt in een web waar ze niet meer uit komen.
Denk wel dat je met iemand anders daar precies hetzelfde probleem hebt.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik geloof dat wel. Want zoals ik zei is niemand zó incompetent. En dat hij weigert op te stappen is ook een keuze. Hij houdt het land bewust in gijzeling.
En met het weggeven van bevoegdheden, daar waren ze zelf bij.
Dat vraag ik mij af. Na 12 jaar Rutte is er een totaal verziekte cultuur ontstaan op het Binnenhof. Ik kan me de tijd nog herinneren dat ministers die de kamer verkeerd informeerde aftraden. Schandaal na schandaal, leugen na leugen, en de lijer blijft gewoon zitten. Dat is Ruttiaans en was voor kabinet Rutte niet gebruikelijk.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk wel dat je met iemand anders daar precies hetzelfde probleem hebt.
Nee dat geloof ik ook niet. Maar ik geloof wel dat een groot deel van het beleid gebaseerd is op eigenbelang. Om later mooie internationale baantjes te krijgen al dan niet bij de EU. Dat er dan collaterale schade wordt veroorzaak, soit.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Rutte cs. bewust proberen Nederland kapot te maken. Wat ik eerder zie is dat Nederland zich - stukje bij beetje door de jaren heen - een situatie in heeft laten rommelen waarbij veel te veel zeggenschap over belangrijke zaken is verhuisd naar Brussel. Of in elk geval dusdanig gefrustreerd wordt door EU-regeltjes en andere verdragen dat onze eigen beleidsmakers ook helemaal verstrikt zijn geraakt in een web waar ze niet meer uit komen.
Dan maak je Nederland dus wel bewust kapot want dan ga je voor eigen belang terwijl hij betaald wordt om het belang van Nederland te dienen. Die 2 liggen niet in elkaars verlengde.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee dat geloof ik ook niet. Maar ik geloof wel dat een groot deel van het beleid gebaseerd is op eigenbelang. Om later mooie internationale baantjes te krijgen al dan niet bij de EU. Dat er dan collaterale schade wordt veroorzaak, soit.
Dat is inderdaad wel een dingetje, ja. Bepaalde figuren hadden er al lang niet meer moeten zitten.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij af. Na 12 jaar Rutte is er een totaal verziekte cultuur ontstaan op het Binnenhof. Ik kan me de tijd nog herinneren dat ministers die de kamer verkeerd informeerde aftraden. Schandaal na schandaal, leugen na leugen, en de lijer blijft gewoon zitten. Dat is Ruttiaans en was voor kabinet Rutte niet gebruikelijk.
Wat mij vooral ergert is dat deze kabinetten nergens echte keuzes maken en daardoor modderen we op vrijwel elk dossier maar wat door.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is ook al een paar keer aangetoond dat Rutte in Brussel een compleet ander verhaal verteld dan hier in de kamer.
Dat kan maar 1 ding betekenen in mijn ogen: hij is niet eerlijk over zijn doelen.
Iemand die niet eerlijk is over zijn doelen, en een kabinet voorzit dat op bepaalde dossiers onnavolgbare, onuitlegbare en door deskundigen gekraakte oplossingen stug doordrukt, geholpen door een kamer zonder ballen, onderwijl alleen problemen creëert en NIKS aan problemen oplost, echt oplost. Dat is gewoon bewust Nederland kapot maken.
Denk dat je Rutte overschat. Ook de volgende wil vooral zichzelf handhaven, een leuk baantje bij de EU versieren, lieden bij de EU niet voor de schenen schoppen, moet dezelfde partijsponsors tevreden houden, etc.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij af. Na 12 jaar Rutte is er een totaal verziekte cultuur ontstaan op het Binnenhof. Ik kan me de tijd nog herinneren dat ministers die de kamer verkeerd informeerde aftraden. Schandaal na schandaal, leugen na leugen, en de lijer blijft gewoon zitten. Dat is Ruttiaans en was voor kabinet Rutte niet gebruikelijk.
Omdat je niet als politie een deur in kan beuken en bij iemand een asielzoeker naar binnen kan gooien?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 06:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou een overheid dat niet kunnen afdwingen?
Vergrijzing oplossen met meer jongeren (al dan niet migrant) is een piramidespel.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Immigranten werken niet tegen vergrijzing, ze maken het probleem alleen erger. Dit is uitvoerig belicht en doorgerekend door Dr.Jan van de Beek.
Immigratie voor vergrijzing werkt alleen wanneer de immigranten beter presteren dan de huidige bevolking omdat met immigratie ook kosten meekomen, en die kosten moeten worden gecompenseerd dus moet de immigrerende groep per persoon meer opleveren dan de huidige beroepsbevolking. In de praktijk zien we echter precies het tegenovergestelde. Immigranten hebben een lagere arbeidsparticipatie, als ze werk hebben in lager betaalde banen. Dat maakt het probleem dus alleen maar erger want de groep die afhankelijk is van de overheidstiet wordt groter en groter.
Nou nee, Rutte is wat onfatsoen, liegen en bedriegen wel echt next level hoor.quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat je Rutte overschat. Ook de volgende wil vooral zichzelf handhaven, een leuk baantje bij de EU versieren, lieden bij de EU niet voor de schenen schoppen, moet dezelfde partijsponsors tevreden houden, etc.
Op dat niveau levert hij ook gewoon wat hij moet leveren.
Je kunt ook zorgen dat je met minder mensen efficiënter gaat werken.quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vergrijzing oplossen met meer jongeren (al dan niet migrant) is een piramidespel.
Het werkt zolang je bevolking kan blijven groeien.
Ik denk dat je vergrijzing gewoon moet accepteren, ook de nadelen daarvan.
Door de massa-immigratie, de replacement migration, de demografische transitie, de bijvolking, zullen er natuurlijk ook meer mensen vroegtijdig komen te overlijden. Het mes snijdt aan twee kanten dus.quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vergrijzing oplossen met meer jongeren (al dan niet migrant) is een piramidespel.
Het werkt zolang je bevolking kan blijven groeien.
Ik denk dat je vergrijzing gewoon moet accepteren, ook de nadelen daarvan.
In Europa, bij het WEF, bij de NAVO, bij Biden op de koffie is het gewoon iemand die z'n afspraken nakomt. Anders zou hij ook allang gewipt zijn.quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:46 schreef Homey het volgende:
[..]
Nou nee, Rutte is wat onfatsoen, liegen en bedriegen wel echt next level hoor.
De systeemfouten in onze democratie waren er altijd al (geen termijn limieten, geen toetsing Grondwet, etcetera), maar het is Rutte die dat allemaal schaamteloos uitbuit voor eigen gewin. Niet zijn voorgangers. Niet dat die bepaald perfect waren, maar wel heel anders dan Rutte.
En....we weten niet hoe lang Rutte nog aan de macht blijft. Zometeen zit ie er doodleuk 20 jaar. Er zijn dictators in de wereld die daarvoor tekenen.
Klopt. Als beloning mag hij in Nederland op zijn post blijven zitten. Denk niet dat het WEF, de NAVO, de EU blij zullen zijn als Rutte wordt vervangen door v/d Plas.quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Europa, bij het WEF, bij de NAVO, bij Biden op de koffie is het gewoon iemand die z'n afspraken nakomt. Anders zou hij ook allang gewipt zijn.
Nee, maar dat gaat ook niet zomaar gebeuren. Je zult toch overal meerderheden moeten hebben en dat gaat niet zomaar gebeuren. En ze hebben partijen als CDA, D66, CU, PvdA, GL ook aardig in de zak. Dus wordt het snel lood om oud ijzer.quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:55 schreef Homey het volgende:
[..]
Klopt. Als beloning mag hij in Nederland op zijn post blijven zitten. Denk niet dat het WEF, de NAVO, de EU blij zullen zijn als Rutte wordt vervangen door v/d Plas.
Daarvoor bedenken ze wel iets.
De oude truc is simpelweg 24/7 demoniseren. Dat werkte bij goed bij Fortuyn. Zodra v/d Plas het label racist op zich krijgt geplakt, zullen toch veel stemmers terughoudend zijn met op haar stemmen, want dan sta je 'aan de foute kant van de geschiedenis'. Daar zijn Nederlanders bijzonder gevoelig voor hoe onwaar die stempel ook is.
Zeker.quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, maar dat gaat ook niet zomaar gebeuren. Je zult toch overal meerderheden moeten hebben en dat gaat niet zomaar gebeuren. En ze hebben partijen als CDA, D66, CU, PvdA, GL ook aardig in de zak. Dus wordt het snel lood om oud ijzer.
Je ziet in andere landen ook dat die ook allemaal zo ongeveer hetzelfde doen.
Leuk geprobeerd. Jij legde mij woorden in de mond over immigratie, terwijl ik het daar helemaal niet over heb gehad.quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
doorzichtige goedkope rechtse retoriek, leg de discussiepartner woorden in de mond die hij niet zegt en en negeer vooral de kritiek op je vergrijzingsriedeltje. En geef vooral geen antwoord op hoe het nu met Japan en de vergrijzing gaat.
Waarom wordt mijn pleidooi voor een gezond geboortecijfer aangezien als een pleidooi voor immigratie???quote:Op donderdag 25 mei 2023 10:34 schreef Homey het volgende:
[..]
Als je jonge mensen uit een ander land haalt, vererger je de vergrijzing daar. Is dat sociaal?
Dat is een onbesproken punt, als we zogenaamd hele hoogopgeleide jonge mensen uit andere landen halen, want betekent dat voor die landen dat die mensen daar weggaan? Is dat wenselijk? Massa-immigratie hier, betekent massa-emigratie elders.
Kan nog steeds. En dat is dan ook waar ik voor pleit. Maar goed, daarvoor moet men lezen wat ik schrijf. Dat schijnt een beetje lastig te zijn op fok nowadays.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nederland had ook wat aan dat geboortecijfer kunnen doen
Kan nog steeds, maar moet je wel werk van maken. Dat gebeurt eigenlijk niet echt. En niets ziet er naar uit dat men dat wel gaat doen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 15:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kan nog steeds. En dat is dan ook waar ik voor pleit. Maar goed, daarvoor moet men lezen wat ik schrijf. Dat schijnt een beetje lastig te zijn op fok nowadays.
En dat is nu precies de reden dat ik zo negatief reageerde op iemand die dacht dat het wel een goed idee was om zo min mogelijk kinderen op de wereld te zetten.quote:Op donderdag 25 mei 2023 16:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kan nog steeds, maar moet je wel werk van maken. Dat gebeurt eigenlijk niet echt. En niets ziet er naar uit dat men dat wel gaat doen.
De oplossing schijnt te zijn het importeren van mensen die geen problemen oplossen, maar groter maken.
Die pleitte wel voor een rem op migratie.quote:Op donderdag 25 mei 2023 16:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dat is nu precies de reden dat ik zo negatief reageerde op iemand die dacht dat het wel een goed idee was om zo min mogelijk kinderen op de wereld te zetten.
Wat is een gezond geboortecijfer we zijn in NL vanaf 1960 vanaf 11.5 miljoen naar 17.5 miljoen inwoners gegroeid met een geboortecijfer onder de 2.quote:Op donderdag 25 mei 2023 15:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom wordt mijn pleidooi voor een gezond geboortecijfer aangezien als een pleidooi voor immigratie???
Dat de bejaarden zoals ik steeds vitaler , ouder en dus bejaarder worden komt door betere gezondheid, betere voeding, geen melk, geen vlees, geen stress geen patat, matig alcohol , niet roken en veel fietsenquote:
ben ik niet met je eens , wat nu binnenkomt is tussen 20 en 30 en klaar voor de arbeidsmarktquote:Op donderdag 25 mei 2023 12:41 schreef Homey het volgende:
[..]
De vergrijzing wordt juist verergerd door ons immigratie beleid.
Die hoax dat we derdewereldbewoners nodig zouden hebben om onze arbeidsmarkt gezond te houden blijkt hardnekkig.quote:Op donderdag 25 mei 2023 16:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is een gezond geboortecijfer we zijn in NL vanaf 1960 vanaf 11.5 miljoen naar 17.5 miljoen inwoners gegroeid met een geboortecijfer onder de 2.
50% toename, in België was de toename in dezelfde periode maar 26% . Bevolkingsgroei voornamelijk ter eer en glorie van de economische groei en goedkope arbeiders in nederland te houden terwijl van de andere kant onze overheid pretendeert een kennis economie te willen zijn.![]()
De club van 10 miljoen was zo gek nog niet.
Inderdaad. Vooruitschuiven, vertragen, traineren, liegen. Geen visie, geen vooruitziende blik, pas in actie komen als een probleem een crisis is geworden en dan niet het probleem oplossen maar met lapmiddelen het weer net genoeg vertragen zodat je eigen positie weer 6 maanden is veiliggesteld en tegen de tijd dat het probleem weer op je bureau komt zie je wel weer hoe je het dan fixt.quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat mij vooral ergert is dat deze kabinetten nergens echte keuzes maken en daardoor modderen we op vrijwel elk dossier maar wat door.
we gaan toch niet in weilanden bouwen ??quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat mij vooral ergert is dat deze kabinetten nergens echte keuzes maken en daardoor modderen we op vrijwel elk dossier maar wat door.
You can't have your cake and eat it.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Inderdaad. Vooruitschuiven, vertragen, traineren, liegen. Geen visie, geen vooruitziende blik, pas in actie komen als een probleem een crisis is geworden en dan niet het probleem oplossen maar met lapmiddelen het weer net genoeg vertragen zodat je eigen positie weer 6 maanden is veiliggesteld en tegen de tijd dat het probleem weer op je bureau komt zie je wel weer hoe je het dan fixt.
quote:
De onderwereld heeft ook mensen nodig.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die hoax dat we derdewereldbewoners nodig zouden hebben om onze arbeidsmarkt gezond te houden blijkt hardnekkig.
Immigratiestop, gelukzoekers terugsturen. En geen voorrang meer aan verse statushouders boven nederlanders in deze woningcrisis. Simpele oplossingen.quote:Op donderdag 18 mei 2023 17:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach veel fokkers willen helemaal geen oplossing want dan kunnen ze de schuld niet aan die vieze enge buitenlanders geven.
Dat is te makkelijk voor de politiek.quote:Op woensdag 31 mei 2023 01:07 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Immigratiestop, gelukzoekers terugsturen. En geen voorrang meer aan verse statushouders boven nederlanders in deze woningcrisis. Simpele oplossingen.
Leg dat de jongens in Brussel even uit. Die zijn nou eenmaal de genen die zeggen dat we én asielzoekers moeten opvangen én aan de stikstofdoelen moeten voldoen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
You can't have your cake and eat it.
Je kunt niet allerlei stikstof- en klimaatdoelen stellen en beperkingen opleggen, en tegelijkertijd roepen dat je een miljoen huizen wilt bouwen de komende jaren. Net zoals je niet en masse asielzoekers kunt blijven binnenhalen op het moment dat je amper woningen hebt en ook amper bij bouwt.
Opstaan tegen Brussel, oef. Dat kan natuurlijk niet.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg dat de jongens in Brussel even uit. Die zijn nou eenmaal de genen die zeggen dat we én asielzoekers moeten opvangen én aan de stikstofdoelen moeten voldoen.
Dat kan best, maar ik denk dat je dan de ene crisis gaat inruilen voor de andere.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Opstaan tegen Brussel, oef. Dat kan natuurlijk niet.
Ik ook.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:44 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat kan best, maar ik denk dat je dan de ene crisis gaat inruilen voor de andere.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |